abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 13 mei 2010 @ 18:17:20 #1
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_81387889
Hoi allemaal,

Ik kon het iedergeval niet vinden en dus wilde ik via dit topic kijken of er interesse is in een Slow Chat for the google Nexus one.

Ik heb er vandaag 1 gekocht en so far is het geweldig! Wel 1 opmerking, haal gelijk Wifi fixer uit de market want anders doet je wifi het niet.

Laat een berichtje achter als je mee wilt doen
Domo Arigato!
pi_81389682
Ik wil best meedoen, maar ik heb hem nog niet. Ik had begrepen dat Vodafone hem gaat aanbieden. Dit zou vanaf mei zijn. Dus zo langzamerhand zou je verwachten dat hij in de winkels zou liggen. Op hun website zie ik hem echter niet staan.

Heb jij de jouwe geïmporteerd? Of voor een overdreven hoge prijs bij een webshop besteld?

En waarom ben je niet voor de HTC Desire gegaan?
pi_81389835
Denk dat er niet zoveel animo voor dit topic is aangezien de verkopen toch niet zo denderend zullen zijn nu de HTC Desire in ons land te koop is.
pi_81390482
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 19:12 schreef svenistheman het volgende:
Denk dat er niet zoveel animo voor dit topic is aangezien de verkopen toch niet zo denderend zullen zijn nu de HTC Desire in ons land te koop is.
Is natuurlijk afwachten. De Nexus heeft natuurlijk wel zijn voordelen tov de Desire, en als je je ermee kunt onderscheiden... Er is geen concrete reden om de Desire per definitie als het superieure toestel aan te wijzen, dus zouden mensen ook voor de Nexus kunnen gaan. Moet hij hier wel in de winkel liggen, en niet enkel voor een 660 Euro los te koop zijn...
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:27:51 #5
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_81393225
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 19:08 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik wil best meedoen, maar ik heb hem nog niet. Ik had begrepen dat Vodafone hem gaat aanbieden. Dit zou vanaf mei zijn. Dus zo langzamerhand zou je verwachten dat hij in de winkels zou liggen. Op hun website zie ik hem echter niet staan.

Heb jij de jouwe geïmporteerd? Of voor een overdreven hoge prijs bij een webshop besteld?

En waarom ben je niet voor de HTC Desire gegaan?
Iemand had hem gekregen als cadeau uit het buitenland maar ze vond het uiteindelijk toch maar niks en ik heb hem dus voor een "zacht" prijsje kunnen kopen.

Ik heb hiervoor een Samsung Galaxy I7500 gehad en daarvan heb ik geleerd dat zolang je geen first party koopt (wat de Desire dankzij sense is) je te veel afhankelijk bent van je fabrikant of hij wel of niet een update uitbrengt. Nu zit ik direct aan google gekoppeld en zodra 2.2 uitkomt zal ik daar ook "direct" gebruik van kunnen maken. Gezien het feit dat dit toestel het "vlaggenschip" is op dit moment verwacht ik ook niet dat ze snel een OS zullen maken wat dit toestel niet kan draaien. Met de Desire ben ik toch weer bang dat je straks eindigd met een toestel wat niet meer wordt geupdate of waar je een jaar moet wachten tot ze eindelijk een keer een (alweer) verouderde OS update toestaan. Kijk naar de Tatoo die in nederland nogsteeds niet naar 2.1 is gegaan zoals wel beloofd.
Domo Arigato!
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:28:27 #6
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_81393259
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 19:12 schreef svenistheman het volgende:
Denk dat er niet zoveel animo voor dit topic is aangezien de verkopen toch niet zo denderend zullen zijn nu de HTC Desire in ons land te koop is.
Tja... Kijk naar mijn post zou ik zeggen. Voor mij meer dan rede genoeg om geen Desire maar een Nexus te kopen.
Domo Arigato!
pi_81394126
Is voor mij inderdaad ook de voornaamste reden om voor de Nexus One te gaan. Moet dat kut Vf hem wel aanbieden...

Overigens verwacht ik dat de mid-range en low-range HTC's het wel krijgen, maar het duurt even, aangezien andere toestellen even voor gaan. Sowieso zijn de mensen die voor de Tattoo gaan, over het algemeen minder geïnteresseerd in updates dan de anderen.
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:36:33 #8
160987 abruzzese
Veel geld veel vrijheid
pi_81395901
Wel erg verwarrend vind ik dat je maanden van te voren veel leest over de HTC Nexus One en een goede review leest bij Phonearena.com , maar dat Samsung de HTC Nexus One niet importeerd naar Nederland en dan ineens met een soortgelijk toestel zoals de HTC Desire uit het niet verschijnt .
Het lijken wel proef toestellen zou je zeggen die de qualiteit van Apple niet zouden kunnen evenaren .
Volgens mij brengen veel fabrikanten te veel en snel nieuwe toestellen op de markt in plaats van oudere toestellen de OS upgraden .
Het zou toch fantastisch zijn dat je met een Samsung Jét de Android 2.1 kunt upgraden , dan pas is het de moeite waard om een los toestel te kopen voor ¤400,00
Daarom is de I-Phone zo populair
Hardlopen is mijn grote passie en loop ongeveer 3000 KM per jaar
pi_81398520
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:36 schreef abruzzese het volgende:
Wel erg verwarrend vind ik dat je maanden van te voren veel leest over de HTC Nexus One en een goede review leest bij Phonearena.com , maar dat Samsung de HTC Nexus One niet importeerd naar Nederland en dan ineens met een soortgelijk toestel zoals de HTC Desire uit het niet verschijnt .
Het lijken wel proef toestellen zou je zeggen die de qualiteit van Apple niet zouden kunnen evenaren .
Volgens mij brengen veel fabrikanten te veel en snel nieuwe toestellen op de markt in plaats van oudere toestellen de OS upgraden .
Het zou toch fantastisch zijn dat je met een Samsung Jét de Android 2.1 kunt upgraden , dan pas is het de moeite waard om een los toestel te kopen voor ¤400,00
Daarom is de I-Phone zo populair
Samsung heeft niets met HTC te maken. En de Jet is een heel ander concept dan de android phones. Net als de iPhone. En kwaliteit, tsja. HTC heeft gewoon een strategie waarmee ze gewoon eel producten op de makrt zetten, en iedere niche proberen te bedienen. De iPhone is iets heel anders, en daarvan komt ook ieder jaar een nieuwer model van. Dat hij de hele tijd te updragen is, is inderdaad een sterk punt. Maar ja, daar staan weer nadelen tegenover die de reden zijn dat mensen er niet voor gaan.

En verwarrend, tsja. Het toestel wordt onder de vlag van Google uitgebracht, en die besluiten het te promoten en te lekken, maanden van te voren. HTC maakt het, maar komt later gewoon met hun Desire. Inderdaad bijna hetzelfde toestel, die ze er gewoon even snel uitpoepen. De Nexus One is overigens al een tijdje uit in de V.S. Nog voordat de Desire hier uitkwam.
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:41:55 #10
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_81398661
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:36 schreef abruzzese het volgende:
Wel erg verwarrend vind ik dat je maanden van te voren veel leest over de HTC Nexus One en een goede review leest bij Phonearena.com , maar dat Samsung de HTC Nexus One niet importeerd naar Nederland en dan ineens met een soortgelijk toestel zoals de HTC Desire uit het niet verschijnt .
Het lijken wel proef toestellen zou je zeggen die de qualiteit van Apple niet zouden kunnen evenaren .
Volgens mij brengen veel fabrikanten te veel en snel nieuwe toestellen op de markt in plaats van oudere toestellen de OS upgraden .
Het zou toch fantastisch zijn dat je met een Samsung Jét de Android 2.1 kunt upgraden , dan pas is het de moeite waard om een los toestel te kopen voor ¤400,00
Daarom is de I-Phone zo populair
Ik wil niet lullig doen en zo is deze post ook niet bedoelt maar wat bedoel je nou precies?

Dat Samsung de HTC Nexus One niet importeerd naar Nederland? Samsung is een heel ander bedrijf dan HTC, en ondanks dat HTC de telefoon maakt is het verder "eigendom" van Google en die bepaald dus ook waar de Nexus One wordt verkocht.

Het is algemeen bekend dat de Desire en de Nexus One dezelfde toestellen zijn alleen zit er op de Desire Sense zodat HTC volledig zelf verantwoordelijk is voor updates.
Domo Arigato!
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:53:44 #11
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_81399208
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:41 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat de Desire en de Nexus One dezelfde toestellen zijn alleen zit er op de Desire Sense zodat HTC volledig zelf verantwoordelijk is voor updates.
Er zijn ook hardwarematige verschillen als de tweede microfoon op de Nexus One (vanaf nu N1) die ruis wegfiltert tijdens gesprekken, de trackball op de N1 waar de Desire een optische pad heeft, en de hardwarematige toetsen van de Desire waar de N1 touch sensitive toetsen heeft.

HTC Sense is in feite gewoon een schil. Dus in principe kunnen daar zonder moeite de reguliere android distro's ook op. Je kan de Sense-schil ook gewoon uitzetten. Het is niet dat HTC het besturingssysteem echt heeft aangepast.
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:11:25 #12
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_81400035
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:53 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Er zijn ook hardwarematige verschillen als de tweede microfoon op de Nexus One (vanaf nu N1) die ruis wegfiltert tijdens gesprekken, de trackball op de N1 waar de Desire een optische pad heeft, en de hardwarematige toetsen van de Desire waar de N1 touch sensitive toetsen heeft.

HTC Sense is in feite gewoon een schil. Dus in principe kunnen daar zonder moeite de reguliere android distro's ook op. Je kan de Sense-schil ook gewoon uitzetten. Het is niet dat HTC het besturingssysteem echt heeft aangepast.
Wat betreft Sense alleen een schil... Vertel dat maar aan de mensen met een Tatoo... Die wachten nu nogsteeds tot HTC "even" sense overzet naar 2.1

En inderdaad er zijn verschillen tussen de Desire en de N1 maar die zijn nominaal iedereen weet dat het elkaars broertjes zijn.
Domo Arigato!
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:35:12 #13
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_81401010
Klopt, kwa platform liggen beiden dicht bij elkaar. Maar ze zijn niet hetzelfde.
Je opmerking over de Tattoo begrijp ik niet zo goed. Voor ieder toestel moet het OS gewoon even wat aangepast worden om het ideaal ervoor werkend te krijgen. De Tattoo heeft gewoon minder prioriteit. Het ligt echt niet aan Sense dat het zo lang duurt. Andere toestellen gaan gewoon voor.
Dat de N1 sneller zal zijn met updates is puur omdat Android van Google is, en zij dus voor hun eigen telefoons het eerst met nieuwe zooi zullen zijn.
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:40:16 #14
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_81401174
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:35 schreef Xaobotnik het volgende:
Klopt, kwa platform liggen beiden dicht bij elkaar. Maar ze zijn niet hetzelfde.
Je opmerking over de Tattoo begrijp ik niet zo goed. Voor ieder toestel moet het OS gewoon even wat aangepast worden om het ideaal ervoor werkend te krijgen. De Tattoo heeft gewoon minder prioriteit. Het ligt echt niet aan Sense dat het zo lang duurt. Andere toestellen gaan gewoon voor.
Dat de N1 sneller zal zijn met updates is puur omdat Android van Google is, en zij dus voor hun eigen telefoons het eerst met nieuwe zooi zullen zijn.
Tatoo gebruik ik als voorbeeld omdat mijn collega er 1 heeft en die nog meer frusti was dan ik met mijn Galaxy omdat hij nog op 1.5 zat en ik iedergeval onofficieel naar 1.6 was gegaan.

Ik weet wel dat ik niet snel meer terug stap op 3e partij spullen. Je weet nooit of je nog een update krijgt of niet.
Domo Arigato!
pi_81403677
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:35 schreef Xaobotnik het volgende:
Klopt, kwa platform liggen beiden dicht bij elkaar. Maar ze zijn niet hetzelfde.
Je opmerking over de Tattoo begrijp ik niet zo goed. Voor ieder toestel moet het OS gewoon even wat aangepast worden om het ideaal ervoor werkend te krijgen. De Tattoo heeft gewoon minder prioriteit. Het ligt echt niet aan Sense dat het zo lang duurt. Andere toestellen gaan gewoon voor.
Dat de N1 sneller zal zijn met updates is puur omdat Android van Google is, en zij dus voor hun eigen telefoons het eerst met nieuwe zooi zullen zijn.
wat je zegt klopt niet; de Sense interface zoals hij nu bestaat op Android 2.1 zal niet werken op 2.2. HTC zal dus eerst Sense werkend moeten maken op 2.2 alvorens zij de firmwareupdate 2.2 naar hun toestellen kunnen pushen. Sense is niet 'zomaar' een simpele app..
Immer.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 00:56:41 #16
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_81403865
Ik zeg niet dat het een app is, ik zeg dat het een schil is. Die schil zit er standaard overheen, maar is niet de reden dat de updates voor de HTC-toestellen later zijn.
pi_81403923
nou, het is een app, een system app. En die app aanpassen kost gewoon met elke iteratie van android tijd. daarom zal een firmwareupgrade voor Sense toestellen altjd later zijn dan Google experience telefoons...
Immer.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 12:30:38 #18
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_81413162
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:58 schreef Firenzo het volgende:
nou, het is een app, een system app. En die app aanpassen kost gewoon met elke iteratie van android tijd. daarom zal een firmwareupgrade voor Sense toestellen altjd later zijn dan Google experience telefoons...
Het kost misschien meer tijd, maar is het de reden dat de updates per definitie later zijn. Het is heus niet zo dat ze weken bezig zijn om het in een Android Update te krijgen hoor.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 14:29:34 #19
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_81417680
Iemand enig idee hoe je vanuit de Google Phone shop spullen kan bestellen vanuit nederland? Ik wil graag de deskdock bestellen
Domo Arigato!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:31:57 #20
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_81421877
Het lijkt me nogal logisch dat accessoires nog niet te verkrijgen zijn langs de reguliere wegen, aangezien het toestel nog niet uit is in Nederland. Kortom, je bent op webshops of ebay aangewezen.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 17:15:35 #21
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_81423468
Het liefst zou ik hem bij de Google webshop bestellen maar die levert dus nog niet aan IP-adressen uit nederland IK WIL GEWOON BETALEN GOOGLE!!!
Domo Arigato!
  woensdag 26 mei 2010 @ 16:38:50 #22
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_81926834
En zijn er inmiddels meer mensen die op 2.2 zitten?
Domo Arigato!
pi_81983781
Yep, vind het erg lekker werken. Mis alleen mijn CyanogenMod wel.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 12:47:11 #24
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_82057498
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 19:58 schreef Nic1 het volgende:
Yep, vind het erg lekker werken. Mis alleen mijn CyanogenMod wel.
Ik ben benieuwd wat de officiële versie gaat brengen. Ik vind hem nu al super werken.
Domo Arigato!
  zaterdag 29 mei 2010 @ 18:27:35 #25
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_82067095
Is er nog nieuws over wanneer dit ding in Holland te verkrijgen is?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')