zou kunnen dat het vliegtuig een doorstart wilde maken, hetzij door slecht weer opeens, of hetzij doordat de ILS niet goed werkte...maar de vraag is dan wat ging er dan mis.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:27 schreef kneusje28 het volgende:
[..]
[..]
bron:http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)lijk-doorstart.dhtml
[..]
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Go-around
ben toch benieuwd als de doorstart en het ILS de crash als gevolg had, kan natuurlijk ook een andere oorzaak zijn geweest.
Wat awesomedude heeft geschreven klopt niet. Er was geen onderhoud aan het ILS, maar er werd in een NOTAM gewaarschuwd voor mogelijke interferentie aan het TPI VOR-baken door werkzaamheden op het vliegveld.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:27 schreef kneusje28 het volgende:
[..]
[..]
bron:http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)lijk-doorstart.dhtml
[..]
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Go-around
ben toch benieuwd als de doorstart en het ILS de crash als gevolg had, kan natuurlijk ook een andere oorzaak zijn geweest.
Ik neem aan dat dit niet het eerste vliegtuig was dat daar is geland.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:10 schreef Jasje2010 het volgende:
Uit dit artikel :
http://www.nrc.nl/binnenl(...)landingsbaan_Tripoli
onder andere :
Veel is nog onduidelijk over de oorzaak van de ramp met de Airbus A330 van de Libische luchtvaartmaatschappij Afriqiyah Airways, maar een ding staat vast: het toestel stortte neer bij landingsbaan 09 van Tripoli International Airport, en die landingsbaan beschikt niet over moderne navigatie-apparatuur.
dat neem ik ook aanquote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:12 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit niet het eerste vliegtuig was dat daar is geland.
Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Alleen bij slecht weer (mist / laaghangende bewolking) is het handig als een baan over ILS beschikt, maar als de omstandigheden goed zijn kan prima 'op zicht' worden geland. Zeker in een land als Libië zullen de weersomstandigheden 9 van de 10 keer goed genoeg zijn om op zicht te landen op baan 09. De vraag is alleen hoe de omstandigheden gisterenochtend precies waren, daar is nogal verschillende berichtgeving over.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:10 schreef Jasje2010 het volgende:
Uit dit artikel :
http://www.nrc.nl/binnenl(...)landingsbaan_Tripoli
onder andere :
Veel is nog onduidelijk over de oorzaak van de ramp met de Airbus A330 van de Libische luchtvaartmaatschappij Afriqiyah Airways, maar een ding staat vast: het toestel stortte neer bij landingsbaan 09 van Tripoli International Airport, en die landingsbaan beschikt niet over moderne navigatie-apparatuur.
ook uit hetzelfde artikel :quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:17 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Alleen bij slecht weer (mist / laaghangende bewolking) is het handig als een baan over ILS beschikt, maar als de omstandigheden goed zijn kan prima 'op zicht' worden geland. Zeker in een land als Libië zullen de weersomstandigheden 9 van de 10 keer goed genoeg zijn om op zicht te landen op baan 09. De vraag is alleen hoe de omstandigheden gisterenochtend precies waren, daar is nogal verschillende berichtgeving over.
Oh, maar dat is bijna letterlijk dit bericht: http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)lijk-doorstart.dhtmlquote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:28 schreef Jasje2010 het volgende:
Voor degene die goed engels kunnen :
http://news.yahoo.com/s/a(...)a_plane_crash_causes
ook hier wordt gesproken over de doorstart welke mis zou kunnen zijn gegaan...
tenzij ze een doorstart hebben willen maken...dan was snelheid maken juist nodigquote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Al zouden ze op een exotsche baan hebben moeten landen, dan nog vind ik het vaag dat het dan fout ging. Piloten van dat toestel vliegen voornamelijk op Tripoli, neem ik aan. De situatie daar kennen ze op hun broekzak. Ook vind ik de ravage nogal bizar. Toestel zal toen al lang snelheid hebben geminderd.
True. Ben benieuwd. Straks blijkt misschien wel dat die A330's een ernstig technisch probleem hebben. Gaan er een hoop vluchten wereldwijd geschrapt worden om dit te verhelpen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:41 schreef Jasje2010 het volgende:
[..]
tenzij ze een doorstart hebben willen maken...dan was snelheid maken juist nodig
Nog steeds geen antwoord.:')quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:48 schreef Arcee het volgende:
J0kkebr0k?
Wat is het punt dat je wilt maken?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nog steeds geen antwoord.:')
3e en laatste poging.
Ik kwam net toevallig op deze site:quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:54 schreef busfoto.nl het volgende:
Is er al ergens een overzicht met personen waarvan bekend is dat deze zijn overleden? Ik vraag me af of er personen zijn die ik ken. Aan de hand van media heb ik onderstaande personen kunnen traceren;
Geen enkele, ik vroeg me het alleen af.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat is het punt dat je wilt maken?
En toch heeft het iets heel onsmakelijks, die namen zo open en bloot posten. Als er echt bekenden van je bij hadden gezeten, had je dit toch wel geweten lijkt me?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:33 schreef busfoto.nl het volgende:
Dan volgt hier een update, met mogelijke enkele doublures omdat personen kunnen wonen in de woonplaatsen waarbij geen naam is vermeld.
Bronnen: 1 en berichtgeving RTL Nieuws.
Overleden
-knip-
Inderdaad, maar busfoto.nl is ook van Dodenherdenking, filmend op 10 meter afstand dus wellicht is hij uit op dit soort zaken.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En toch heeft het iets heel onsmakelijks, die namen zo open en bloot posten. Als er echt bekenden van je bij hadden gezeten, had je dit toch wel geweten lijkt me?
Ik haal de namen van andere bronnen en publiceer geen nieuwe namen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
En toch heeft het iets heel onsmakelijks, die namen zo open en bloot posten. Als er echt bekenden van je bij hadden gezeten, had je dit toch wel geweten lijkt me?
Dat is mijn punt niet. Je zegt dat je wilt weten of er bekenden van je tussen zitten. Ten eerste zou je dat wel hebben geweten lijkt me, ten tweede hoef je nog niet een lijst te posten van namen. Privacy enzo.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:38 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Ik haal de namen van andere bronnen en publiceer geen nieuwe namen.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet. Je zegt dat je wilt weten of er bekenden van je tussen zitten. Ten eerste zou je dat wel hebben geweten lijkt me, ten tweede hoef je nog niet een lijst te posten van namen. Privacy enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |