abonnement Unibet Coolblue
pi_81402190
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:27 schreef kneusje28 het volgende:

[..]


[..]

bron:http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)lijk-doorstart.dhtml
[..]


bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Go-around

ben toch benieuwd als de doorstart en het ILS de crash als gevolg had, kan natuurlijk ook een andere oorzaak zijn geweest.
zou kunnen dat het vliegtuig een doorstart wilde maken, hetzij door slecht weer opeens, of hetzij doordat de ILS niet goed werkte...maar de vraag is dan wat ging er dan mis.
Want een doorstart maken zou in principe toch moeten kunnen...dat is toch geen directe reden voor een ongeluk, er moet dan meer mis zijn geweest of opeens mis zijn gegaan dat de doorstart is mislukt.....
pi_81402257
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:27 schreef kneusje28 het volgende:

[..]


[..]

bron:http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)lijk-doorstart.dhtml
[..]


bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Go-around

ben toch benieuwd als de doorstart en het ILS de crash als gevolg had, kan natuurlijk ook een andere oorzaak zijn geweest.
Wat awesomedude heeft geschreven klopt niet. Er was geen onderhoud aan het ILS, maar er werd in een NOTAM gewaarschuwd voor mogelijke interferentie aan het TPI VOR-baken door werkzaamheden op het vliegveld.

pi_81402445
Uit dit artikel :
http://www.nrc.nl/binnenl(...)landingsbaan_Tripoli
onder andere :

Veel is nog onduidelijk over de oorzaak van de ramp met de Airbus A330 van de Libische luchtvaartmaatschappij Afriqiyah Airways, maar een ding staat vast: het toestel stortte neer bij landingsbaan 09 van Tripoli International Airport, en die landingsbaan beschikt niet over moderne navigatie-apparatuur.
pi_81402525
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:10 schreef Jasje2010 het volgende:
Uit dit artikel :
http://www.nrc.nl/binnenl(...)landingsbaan_Tripoli
onder andere :

Veel is nog onduidelijk over de oorzaak van de ramp met de Airbus A330 van de Libische luchtvaartmaatschappij Afriqiyah Airways, maar een ding staat vast: het toestel stortte neer bij landingsbaan 09 van Tripoli International Airport, en die landingsbaan beschikt niet over moderne navigatie-apparatuur.
Ik neem aan dat dit niet het eerste vliegtuig was dat daar is geland.
pi_81402667
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:12 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit niet het eerste vliegtuig was dat daar is geland.
dat neem ik ook aan

verder ook uit het artikel
Benno Baksteen, voormalig verkeersvlieger van KLM en voorzitter van het Platform voor Duurzame Luchtvaart, vraagt zich af waarom het vliegtuig niet landde op baan 27, met een veel geavanceerder systeem om landingen te begeleiden. „Dat zou meer voor de hand gelegen hebben. Je komt dan ook dichter bij de passagiersterminal uit
pi_81402668
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:10 schreef Jasje2010 het volgende:
Uit dit artikel :
http://www.nrc.nl/binnenl(...)landingsbaan_Tripoli
onder andere :

Veel is nog onduidelijk over de oorzaak van de ramp met de Airbus A330 van de Libische luchtvaartmaatschappij Afriqiyah Airways, maar een ding staat vast: het toestel stortte neer bij landingsbaan 09 van Tripoli International Airport, en die landingsbaan beschikt niet over moderne navigatie-apparatuur.
Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Alleen bij slecht weer (mist / laaghangende bewolking) is het handig als een baan over ILS beschikt, maar als de omstandigheden goed zijn kan prima 'op zicht' worden geland. Zeker in een land als Libië zullen de weersomstandigheden 9 van de 10 keer goed genoeg zijn om op zicht te landen op baan 09. De vraag is alleen hoe de omstandigheden gisterenochtend precies waren, daar is nogal verschillende berichtgeving over.
pi_81402732
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:17 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Alleen bij slecht weer (mist / laaghangende bewolking) is het handig als een baan over ILS beschikt, maar als de omstandigheden goed zijn kan prima 'op zicht' worden geland. Zeker in een land als Libië zullen de weersomstandigheden 9 van de 10 keer goed genoeg zijn om op zicht te landen op baan 09. De vraag is alleen hoe de omstandigheden gisterenochtend precies waren, daar is nogal verschillende berichtgeving over.
ook uit hetzelfde artikel :

En er was woensdagochtend een extra probleem, vertelt diezelfde medewerker. Vlak boven het vliegveld zou het zicht door laaghangende wolken zeer beperkt zijn geweest, wat een landing op de toch al lastige baan 09 extra moeilijk maakte. Een piloot die een paar minuten eerder op deze baan geland was, zou zijn collega van het crashvliegtuig ervoor hebben gewaarschuwd. Hij zou hem zelfs hebben aangeraden om landingsbaan 27 te vragen. De verkeerstoren zou hierop slechts geantwoord hebben met de oproep standby te blijven. „Dat doen ze altijd. Het betekent dat je een eeuwigheid moet wachten
pi_81403042
Voor degene die goed engels kunnen :
http://news.yahoo.com/s/a(...)a_plane_crash_causes
ook hier wordt gesproken over de doorstart welke mis zou kunnen zijn gegaan...
pi_81403296
Al zouden ze op een exotsche baan hebben moeten landen, dan nog vind ik het vaag dat het dan fout ging. Piloten van dat toestel vliegen voornamelijk op Tripoli, neem ik aan. De situatie daar kennen ze op hun broekzak. Ook vind ik de ravage nogal bizar. Toestel zal toen al lang snelheid hebben geminderd.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 00:37:52 #235
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_81403329
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:28 schreef Jasje2010 het volgende:
Voor degene die goed engels kunnen :
http://news.yahoo.com/s/a(...)a_plane_crash_causes
ook hier wordt gesproken over de doorstart welke mis zou kunnen zijn gegaan...
Oh, maar dat is bijna letterlijk dit bericht: http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)lijk-doorstart.dhtml

Die werd hierboven al gepost.
be nice or go away
pi_81403446
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Al zouden ze op een exotsche baan hebben moeten landen, dan nog vind ik het vaag dat het dan fout ging. Piloten van dat toestel vliegen voornamelijk op Tripoli, neem ik aan. De situatie daar kennen ze op hun broekzak. Ook vind ik de ravage nogal bizar. Toestel zal toen al lang snelheid hebben geminderd.
tenzij ze een doorstart hebben willen maken...dan was snelheid maken juist nodig
pi_81403570
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:41 schreef Jasje2010 het volgende:

[..]

tenzij ze een doorstart hebben willen maken...dan was snelheid maken juist nodig
True. Ben benieuwd. Straks blijkt misschien wel dat die A330's een ernstig technisch probleem hebben. Gaan er een hoop vluchten wereldwijd geschrapt worden om dit te verhelpen.
pi_81403807


[ Bericht 51% gewijzigd door busfoto.nl op 14-05-2010 01:41:04 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 mei 2010 @ 00:54:43 #239
862 Arcee
Look closer
pi_81403813
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:48 schreef Arcee het volgende:
J0kkebr0k?
Nog steeds geen antwoord.:')

3e en laatste poging.
pi_81403878
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:54 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nog steeds geen antwoord.:')

3e en laatste poging.
Wat is het punt dat je wilt maken?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 01:13:11 #241
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_81404271
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:54 schreef busfoto.nl het volgende:
Is er al ergens een overzicht met personen waarvan bekend is dat deze zijn overleden? Ik vraag me af of er personen zijn die ik ken. Aan de hand van media heb ik onderstaande personen kunnen traceren;
Ik kwam net toevallig op deze site:
http://clubske.wordpress.(...)h-771-crash-tripoli/
pi_81404754


[ Bericht 28% gewijzigd door busfoto.nl op 14-05-2010 01:40:50 ]
pi_81404779
Bree O'Mara, ik denk een Zuid-Afrikaanse, schreef dit op een of andere Zuid-Afrikaanse site.
Kennelijk had ze al eerder problemen met het vliegen via Tripoli.

And at least I’m better off on the ground than I would be up in the air. Or possibly even in Tripoli.

http://www.citizen.co.za/index/article.aspx?pDesc=123239,1,22
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 mei 2010 @ 01:34:49 #244
862 Arcee
Look closer
pi_81404786
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat is het punt dat je wilt maken?
Geen enkele, ik vroeg me het alleen af.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 01:35:53 #245
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_81404807
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 01:33 schreef busfoto.nl het volgende:
Dan volgt hier een update, met mogelijke enkele doublures omdat personen kunnen wonen in de woonplaatsen waarbij geen naam is vermeld.

Bronnen: 1 en berichtgeving RTL Nieuws.

Overleden
-knip-
En toch heeft het iets heel onsmakelijks, die namen zo open en bloot posten. Als er echt bekenden van je bij hadden gezeten, had je dit toch wel geweten lijkt me?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 mei 2010 @ 01:38:25 #246
862 Arcee
Look closer
pi_81404859
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 01:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En toch heeft het iets heel onsmakelijks, die namen zo open en bloot posten. Als er echt bekenden van je bij hadden gezeten, had je dit toch wel geweten lijkt me?
Inderdaad, maar busfoto.nl is ook van Dodenherdenking, filmend op 10 meter afstand dus wellicht is hij uit op dit soort zaken.
pi_81404862
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 01:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

En toch heeft het iets heel onsmakelijks, die namen zo open en bloot posten. Als er echt bekenden van je bij hadden gezeten, had je dit toch wel geweten lijkt me?
Ik haal de namen van andere bronnen en publiceer geen nieuwe namen.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 01:39:18 #248
302935 HankSchrader
Brother in LAW
pi_81404883
De kranten publiceren de passagierslijst ook. Maar ik blijf het ook wat vreemd vinden om er extra informatie bij te vermelden.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 01:40:14 #249
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_81404904
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 01:38 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Ik haal de namen van andere bronnen en publiceer geen nieuwe namen.
Dat is mijn punt niet. Je zegt dat je wilt weten of er bekenden van je tussen zitten. Ten eerste zou je dat wel hebben geweten lijkt me, ten tweede hoef je nog niet een lijst te posten van namen. Privacy enzo.
pi_81404931
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 01:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Dat is mijn punt niet. Je zegt dat je wilt weten of er bekenden van je tussen zitten. Ten eerste zou je dat wel hebben geweten lijkt me, ten tweede hoef je nog niet een lijst te posten van namen. Privacy enzo.


Ze zijn weer weg, je hebt een punt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')