abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:38:43 #176
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_81420061
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:24 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik waardeer alleen een half antwoord als dat de bedoeling was (de doorsnee Lynch). Als je echter als schrijver met vaagheden komt aanzetten omdat je jezelf in een hoek hebt geschreven, random dingen hebt bij verzonnen en je het zelf ook niet meer met elkaar kan verbinden, dan heb ik daar toch veel minder begrip voor. En nog minder dat je dan je eigen fans gaat bekritiseren omdat ze je zwakke excuses niet slikken en wat misplaatste Keats-quotes gaat gebruiken als argument.

Maar goed, ik verwacht ondanks alles toch een bevredigend antwoord voor de flashsideways, ik doe wel alsof ik nooit die onzin over lichten heb gehoord of gezien.
Volgens mij zijn het donkey wheel, en het licht onder de hatch nu met het 'grote licht' in deze aflevering wel aan elkaar verbonden. Ook de origine van Smokey is eraan verbonden.

Ik geef toe dat het antwoord niet het meest tot de verbeelding spreekt, maar om nu te zeggen dat het 'antwoord' uit de lucht komt vallen en nergens op slaat, nee daar ben ik het niet mee eens.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:40:15 #177
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81420112
Ik ben wel een beetje klaar met de kritiek op de schrijvers. Hoe meer interviews ik met ze lees, hoe meer doorgronde recaps ik van afleveringen lees, hoe meer sympathie en waardering ik krijg voor de schrijvers. Wij fans eisen gewoonweg te veel en te absurde dingen.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:48:49 #178
174756 Rnie
& Bert
pi_81420384
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:40 schreef Bragi het volgende:
Ik ben wel een beetje klaar met de kritiek op de schrijvers. Hoe meer interviews ik met ze lees, hoe meer doorgronde recaps ik van afleveringen lees, hoe meer sympathie en waardering ik krijg voor de schrijvers. Wij fans eisen gewoonweg te veel en te absurde dingen.
Als de schrijvers echt baas zouden zijn, hadden we geen aflevering 15 gehad. Liever mysterie dan simpele kutantwoorden.
Ik krijg nog geld van je.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:49:14 #179
174756 Rnie
& Bert
pi_81420403
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:40 schreef Bragi het volgende:
Ik ben wel een beetje klaar met de kritiek op de schrijvers. Hoe meer interviews ik met ze lees, hoe meer doorgronde recaps ik van afleveringen lees, hoe meer sympathie en waardering ik krijg voor de schrijvers. Wij fans eisen gewoonweg te veel en te absurde dingen.
Zoals?
Ik krijg nog geld van je.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:51:34 #180
133369 Jivis
Critikut
pi_81420490
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:24 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik waardeer alleen een half antwoord als dat de bedoeling was (de doorsnee Lynch). Als je echter als schrijver met vaagheden komt aanzetten omdat je jezelf in een hoek hebt geschreven, random dingen hebt bij verzonnen en je het zelf ook niet meer met elkaar kan verbinden, dan heb ik daar toch veel minder begrip voor. En nog minder dat je dan je eigen fans gaat bekritiseren omdat ze je zwakke excuses niet slikken en wat misplaatste Keats-quotes gaat gebruiken als argument.

Maar goed, ik verwacht ondanks alles toch een bevredigend antwoord voor de flashsideways, ik doe wel alsof ik nooit die onzin over lichten heb gehoord of gezien.
Ik vind dat je doorslaat. Okee, afgelopen aflevering viel tegen maar het kan nog alle kanten op. Ik durf zelfs nog best te geloven dat dit vantevoren in grote lijnen bepaald is door de schrijvers. Maar face it: het einde wordt sowieso een teleurstelling. Al die prachtige mysterie is toch niet leuk meer als er eenmaal een antwoord komt. Zo is het gewoon, geen antwoord zal bevredigend zijn.
Amen.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:02:17 #181
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81420891
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:48 schreef Rnie het volgende:

[..]

Als de schrijvers echt baas zouden zijn, hadden we geen aflevering 15 gehad. Liever mysterie dan simpele kutantwoorden.
Zeg jij. En een ander wil juist weer wel die 'simpele kutantwoorden'. Het is nooit goed.
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:49 schreef Rnie het volgende:

[..]

Zoals?
Ik heb van alles voorbij zien komen. Hurley Bird, Dharma-haai-logo, Libby, the Economist, de schoenen van Christian, Mikhails oog, waarom heeft het beeld maar vier tenen, etc, etc.

Sowieso hebben de schrijvers al vanaf het begin gezegd dat zíj zich primair focussen op de Losties en daarna pas op de mysteries. 'Wij' lijken precies het omgekeerde te doen. Kunnen we hen dat vervolgens kwalijk nemen?

Ik denk echt dat een groot deel van de aanwezige teleurstelling iets is wat 'we' zelf veroorzaken. Door die duizenden theorieën, discussies en gedachtegangen.

En ja, de schrijvers hebben kansen laten liggen, hebben foutjes gemaakt of hebben ons soms een bepaalde weg ingestuurd zonder ons verder te helpen, maar hey, ze zijn ook niet perfect. Lost is niet perfect. Dat weten de schrijvers zelf ook. Ze zeiden in bovenstaand interview al dat ze óók niet blij waren met 'Stranger in a Strange Land' en dat er nog zo'n 14 afleveringen zijn die niet de schoonheidsprijs verdienen. Maar cut them some slack.

Ik begrijp ook heel goed dat ze na de finale voor een onbepaalde tijd stil zullen blijven, want mensen zullen zich vooral focussen op die drie uur finale. En eigenlijk zou je na een tijdje Lost en de ervaring als een gehéél moeten zien. Als ik daar op let, vind ik Lost een topserie. Het heeft zo z'n mindere dagen, maar al met al is het toch wel dé serie waar ik het meest plezier aan heb beleefd. Inclusief mysteries die onopgelost zijn en hoogstwaarschijnlijk onopgelost zullen blijven.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:05:04 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_81420984
Sommige vragen/antwoorden vind ik totaal niet van belang. Hoe Illana in het ziekenhuis kwam? Ze vertelde dat ze had getraind om de candidates te beschermen. Wss een ongelukje dus ofzo. Opgelost. Hoe mensen immortal worden? Alsof je zo'n vraag uberhaupt rationeel kunt uitleggen. Waar Vincent is? Bij Rose&Bernard in 1977.

Wat dat aangaat vind ik dingen die elkaar tegenspreken vervelender. Zoals dat hele gedoe met de cabin, daar begrijp ik nu nog steeds niks van. Ook is het jammer dat men ons aanvankelijk helemaal lekker maakte met een strijd Ben/Widmore (bv via de dialoog die ze hadden in de slaapkamer van Widmore) en daar vervolgens weinig meer mee doen.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:10:20 #183
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81421167
En het is ook zo dat het moeilijk is om bepaalde antwoorden in de serie naar voren te laten komen, zonder het als een college/Q&A-sessie te laten zijn. Dat is volgens mij ook wat de schrijvers zeiden in een interview dat volgens mij gister hier werd gepost. Dat de afleveringen uit dit seizoen die het meest discussie en negatieve opmerkingen opleverden, de afleveringen waren die juist antwoorden gaven.

'Across The Sea' gaf echt heel veel antwoorden. Maar omdat het ook weer vragen opriep (die misschien nog wel beantwoord worden, dat weet je gewoonweg niet!), was het allemaal weer niet goed en stonden veel mensen niet eens stil bij wat ze nu dankzij deze aflevering te weten zijn gekomen.

En neem bijvoorbeeld het Hurley/Michael-moment. Velen vonden de whisper-uitleg teleurstellend en afgeraffeld. Maar geef eens aan hoe je het dán had willen zien, zowel inhoudelijk als hoe het gebracht diende te worden...?

Same met de outrigger-scène. De schrijvers wéten hoe het zit, wílden het ook uitleggen, maar het paste gewoon niet echt in het verhaal dat ze nu in seizoen 6 aan het vertellen waren. En ja, er waren een aantal outrigger-scènes dit seizoen waarin het kón, maar toch pasten het volgens hen niet meer in het verhaal en hebben ze ons hoogstwaarschijnlijk expres 'lekker' gemaakt door een paar keer zo'n kano-tochtje (net niet) te laten zien.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:12:49 #184
133369 Jivis
Critikut
pi_81421271
Niet zoveel typen jij.
Amen.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:13:50 #185
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81421308
I have to push these keys every 108 seconds to save this topic!
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:40:15 #186
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81422107
Ook wel apart trouwens dat de echte moeder vroeg 'May I see him?' en niet 'May I see them?'. Ik heb daar verder niks over gelezen in de recaps.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_81422143
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:10 schreef Bragi het volgende:

Same met de outrigger-scène. De schrijvers wéten hoe het zit, wílden het ook uitleggen, maar het paste gewoon niet echt in het verhaal dat ze nu in seizoen 6 aan het vertellen waren. En ja, er waren een aantal outrigger-scènes dit seizoen waarin het kón, maar toch pasten het volgens hen niet meer in het verhaal en hebben ze ons hoogstwaarschijnlijk expres 'lekker' gemaakt door een paar keer zo'n kano-tochtje (net niet) te laten zien.
Kun je mij kort uitleggen welke scéne dat is en wat de achterliggende verhaal/commotie is/was?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:46:21 #188
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81422327
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:41 schreef Jaytonism het volgende:

[..]

Kun je mij kort uitleggen welke scéne dat is en wat de achterliggende verhaal/commotie is/was?
Een van de timeshift-scènes.
quote:
After a timeshift Sawyer's group found themselves in daylight once more, and made their way to the beach. On the beach, they found that the camp existed at that moment, but seemed disheveled, with a number of the structures in disrepair and all the supplies either stolen or consumed.
An Ajira water bottle, found inside one of the canoes

With no one nor the Zodiac in sight, the group wondered where everyone had gone. Noticing a pair of wooden outrigger canoes, they speculated that the other survivors may have fled from attackers. Inside one of the canoes, Sawyer found a water bottle with a label for Ajira Airways, which Juliet recognized as an international airline based in India. They took one of the outriggers and began paddling toward the Orchid. After a short while, they noticed that an unknown group of people were pursuing them in the other outrigger. As the other canoe gained on them, the people in it began to shoot. After trying to escape for a while, the group had Juliet returning fire with a rifle, apparently hitting one of the pursuers. Before the pursuers could get any closer, there was another time flash.
Edit:
Video:


[ Bericht 8% gewijzigd door Bragi op 14-05-2010 17:12:08 ]
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_81422712
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:10 schreef Bragi het volgende:
En neem bijvoorbeeld het Hurley/Michael-moment. Velen vonden de whisper-uitleg teleurstellend en afgeraffeld. Maar geef eens aan hoe je het dán had willen zien, zowel inhoudelijk als hoe het gebracht diende te worden...?
Ik zou het geweldig hebben gevonden als bijvoorbeeld Sayid in seizoen 5 had staan schreeuwen tegen Ana-Lucia dat ze op moest passen en niet op Shannon moest schieten. Maar omdat Sayid aan het tijdreizen was en out-of-place was kwam zijn geschreeuw slechts over als gefluister, waardoor Ana-Lucia juist schrok en uiteindelijk Shannon doodschoot.

Zo'n kleine scène zou genoeg zijn geweest voor ons als fans om de rest van de whispers te kunnen plaatsen en zou perfect in het plot gepast hebben.
quote:
Same met de outrigger-scène. De schrijvers wéten hoe het zit, wílden het ook uitleggen, maar het paste gewoon niet echt in het verhaal dat ze nu in seizoen 6 aan het vertellen waren. En ja, er waren een aantal outrigger-scènes dit seizoen waarin het kón, maar toch pasten het volgens hen niet meer in het verhaal en hebben ze ons hoogstwaarschijnlijk expres 'lekker' gemaakt door een paar keer zo'n kano-tochtje (net niet) te laten zien.
Exact.

Dingen als die whispers vind ik verder prima hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik had een theorie en het blijkt wat anders te zijn, shocker. Natuurlijk hoopte ik dat ze met een mindfuck van een antwoord zouden komen dat zoveel beter is dan wat ik dacht dat ik er steil van achterover zou slaan, maar dat is onrealistisch, dat weet ik. Maar stiekem hoop je daar toch op.
pi_81423091
Ahw, die scene is inderdaad nooit verklaard. Thanks. Boeit me eigenlijk ook niet zo.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 17:08:52 #191
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81423205
Ik begrijp trouwens ook niet echt dat ze geen tijd meer hadden om de andere kant van die outrigger-scene er in te steken.

Ze weten toch al 3 jaar exact hoeveel afleveringen ze nog hebben, een ongeziene luxe in TV-land. Als ze weten dat ze in tijdsnood zullen komen, waarom steken ze er dan nog extra dingen in waarvoor ze blijkbaar te veel tijd gaan nodig hebben om het te kunnen afronden? Zeker als 't geen mystiek (naar eigen voorkeur te interpreteren) feitje is, maar gewoon een vrij simpel vaststaand gegeven.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 17:09:04 #192
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81423217
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:55 schreef Symer het volgende:

[..]

Ik zou het geweldig hebben gevonden als bijvoorbeeld Sayid in seizoen 5 had staan schreeuwen tegen Ana-Lucia dat ze op moest passen en niet op Shannon moest schieten. Maar omdat Sayid aan het tijdreizen was en out-of-place was kwam zijn geschreeuw slechts over als gefluister, waardoor Ana-Lucia juist schrok en uiteindelijk Shannon doodschoot.
Maar verklaart dat ook de andere whispers? Whispers die plaatsvonden op momenten dat de Losties niet aan het tijdreizen waren? Wie/wat waren die whispers dan?
quote:
Exact.

Dingen als die whispers vind ik verder prima hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik had een theorie en het blijkt wat anders te zijn, shocker. Natuurlijk hoopte ik dat ze met een mindfuck van een antwoord zouden komen dat zoveel beter is dan wat ik dacht dat ik er steil van achterover zou slaan, maar dat is onrealistisch, dat weet ik. Maar stiekem hoop je daar toch op.
En dat is dus het probleem met de teleurgestelde Lost-fans, denk ik. Dat ze op zoveel dingen hopen dat de uiteindelijke waarheid eigenlijk niet meer boeit/interessant is. 't Is net met een film die van alle kanten gehyped en gelauwerd wordt. Het gebeurt maar zelden dat zo'n film de hype dan ook weet waar te maken. En dan gaat het puur om de beleving en nog niet eens zozeer om een mysterie, wat natuurlijk nog meer hoge verwachtingen creëert.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  vrijdag 14 mei 2010 @ 17:11:22 #193
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81423296
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 17:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik begrijp trouwens ook niet echt dat ze geen tijd meer hadden om de andere kant van die outrigger-scene er in te steken.

Ze weten toch al 3 jaar exact hoeveel afleveringen ze nog hebben, een ongeziene luxe in TV-land. Als ze weten dat ze in tijdsnood zullen komen, waarom steken ze er dan nog extra dingen in waarvoor ze blijkbaar te veel tijd gaan nodig hebben om het te kunnen afronden? Zeker als 't geen mystiek (naar eigen voorkeur te interpreteren) feitje is, maar gewoon een vrij simpel vaststaand gegeven.
Omdat niet alles verklaard hoeft te worden? Omdat sommige dingen open moeten blijven voor interpretatie? Omdat tijdreizen het thema was van seizoen 5 en niet van seizoen 6?

Tevens:
quote:
Okay, finally, I have to ask, simply because it's been driving me nuts for a year and a half: what's going on with showing the other half of the outrigger shootout?

CC: The outrigger shootout is not something we're bending around in gyrations so we can solve it. In the grand scheme of the show, that is a fairly obscure piece of the show. It is your particular obsession...

DL: ...and you're not alone in it.

CC: You're not alone in it. And yes, it would have been great if we had had the opportunity to close the time loop. But you can't get everything done and keeping the narrative going in a straight line. This is one of those things where we made a very conscious choice to ask, "What are the big questions? And most importantly, what are the paths of these characters? Where do they lead?" And we followed those paths and tried not to trip ourselves up getting too diverted from that. We felt that that's the thing that's ultimately going to make the finale work or not work. We got to the point where we made the finale we wanted to make, that was our approach, and I think it was the only approach we could take. We sat here in my office, had breakfast every day for six years, talked about the show, and we used this gut check methodology, where if we both loved something and thought it was cool, that would go in. We applied that same methodology to the finale, and that was the only way we could do it. We came up with a finale that we thought was cool, that was emotional and one we really liked. That's the best we could do.

DL: When we wrote that scene and somebody started shooting at them, we knew exactly who was shooting at them. That is not a dangling thread that we don't know the answer to. That being said, as we started talking about paying that off this season, it felt like the episode was at the service of closing the time loop, as opposed to what the characters might actually be doing in that scenario. It never felt organic. We decided we would rather take our lumps from the people who couldn't scratch that itch than to produce an episode that was in service of putting people in an outrigger and getting shot at.

You put people in a lot of outriggers this season. It feels, frankly, like you're taunting me.

DL: We can't entirely deny that we're taunting you.

CC: Honestly, though, the logistics of getting all the participants in the outriggers in the configuration that was on the A-side of the time loop was actually really daunting.

DL: Considering half of them had been killed off

CC: It's not like we didn't want to do it. Like Damon says, it was just too much of a narrative deviation to do it.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  vrijdag 14 mei 2010 @ 17:15:30 #194
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81423465
'Lost' 10s: The 10 mysteries we most want solved

De schrijvers hiervan bekijken de mysteries tenminste wat relaxter. Vaak hebben ze zoiets van: "het zou leuk zijn als dit nog behandeld wordt, maar het is niet essentieel voor de belevenis van de serie". En zo is het vaak wel met de vragen die gesteld worden.

En sommige dingen komen gewoon 99% zeker niet meer aan bod (vanwege diverse redenen), zoals Walt. Accept it.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  vrijdag 14 mei 2010 @ 17:25:47 #195
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81423855
Video waarin castmembers en 'Darlton' geïnterviewd worden

Michael Emerson (Ben) zegt dat we na de finale alsnog 'loose ends' zulken hebben en dat we nog jarenlang over de finale/Lost zullen praten. Als de reporter zegt: "that would tick me off", zegt hij: "but it's the way we roll". En zo is het, lijkt me.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_81423944
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 17:09 schreef Bragi het volgende:

[..]

Maar verklaart dat ook de andere whispers?
Whispers die plaatsvonden op momenten dat de Losties niet aan het tijdreizen waren? Wie/wat waren die whispers dan?
De Losties waren niet de eerste mensen op het eiland, wellicht zelfs ook niet de laatste. Maar goed, dat is verder ook niet zo relevant. Het gaat erom dat waarschijnlijk iedereen daar zijn eigen gedachten bij had. Theorieën die vaak verder gingen dan het purgatory-idee, want dat was het in ieder geval niet.
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 17:11 schreef Bragi het volgende:
Tevens:
[..]


Ik vraag me zomaar even af wat de implicaties hiervan zijn in het Lost-universum. De mensen in die andere kano zijn uiteindelijk dus nooit bij elkaar gekomen om in die kano te gaan zitten. Als de ene helft van de scène nooit gebeurd is, heeft die scène zelf dan wel plaatsgevonden? Of moeten we net doen alsof we dat niet gezien hebben?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 17:37:44 #197
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_81424281
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 17:28 schreef Symer het volgende:

Ik vraag me zomaar even af wat de implicaties hiervan zijn in het Lost-universum. De mensen in die andere kano zijn uiteindelijk dus nooit bij elkaar gekomen om in die kano te gaan zitten. Als de ene helft van de scène nooit gebeurd is, heeft die scène zelf dan wel plaatsgevonden? Of moeten we net doen alsof we dat niet gezien hebben?
Hoezo zijn die nadere mensen nooit in die kano gaan zitten? We weten alleen niet wie dat waren en wanneer ze erin zijn gaan zitten. Maar dat we dat niet gezien hebben betekent niet dat dat nooit gebeurd is.

Of mis ik iets?
pi_81424394
Ik snap niet zo dat iedereen zo graag wil weten wat er met Vincent gebeurd is...het is een hond, die gaan een keer dood toch?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 14 mei 2010 @ 17:47:30 #199
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_81424658
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 17:40 schreef kalinhos het volgende:
Ik snap niet zo dat iedereen zo graag wil weten wat er met Vincent gebeurd is...het is een hond, die gaan een keer dood toch?
Sowieso is Vincent gewoon bij Bernard en Rose in 1977 aan het chillen, wat meer zou je daar over willen weten?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 17:49:00 #200
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81424707
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:49 schreef Bragi het volgende:
OMG!

Ik realiseer me nu dat twee zinnetjes van vorige maand, die als oplossing bij een puzzel in Wired Magazine verschenen, uit zijn gekomen.

De eerste zin moet wel "You're like me now" (in plaats van "like me you're now" ) zijn, gezegd door 'moeder' tegen Jacob.

Al is de tweede zin misschien nog niet helemaal uitgekomen, dus wees gewaarschuwd bij het klikken en lezen van de spoiler.
De tweede zin is wél uitgekomen, nu ik de aflevering nog eens kijk. The heart of the island ligt inderaad beyond the bamboo.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')