abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 mei 2000 @ 14:32:00 #1
272 R@b
No-nonsens
pi_265148
En dan wel mijn website

Een boze email kwam binnen van de manager van Jop. Wanneer de site niet binnen 24 uur de linkjes naar de mp3's van o.a het nummer van Jop verwijdert, zullen er juridische maatregelen tegen de site worden genomen. Ook wil hij de site aanklagen bij de Buma Stemra. Het succes is de manager waarschijnlijk in de bol geslagen. Dat het nummer van Jop inmiddels op 4 staat in de hitparade is deze meneer kennelijk niet genoeg, want hij wil internetters er ook van weerhouden het nummer als proef in mp3 te kunnen beluisteren. Ja, we mogen wel ter promotie een real audio fragmentje van inferieure kwaliteit aanbieden. Dat zou dan door de vingers worden gezien.

Voor de goede orde. De mp3's staan niet op mijn site, ik link slechts naar de mp3's die ergens in cyberspace op andere websites staan.

De vraag is natuurlijk of ik voor een paar flutnummers het risico moet gaan lopen om afgesloten te worden. Je weet maar nooit waartoe providers in staat zijn.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  dinsdag 23 mei 2000 @ 14:56:00 #2
2791 RedNax
Just a fool to remember
pi_265149
Waar was ook al weer de persvrijheid gebleven?? Het enigste wat je doet is vertellen waar het staat.
Zal niet lang duren of Jop staat ook in het rijtje van Metalica en de rest die Napster aanklaagd??
Stel geen vragen waarvan je het antwoord niet wil weten<BR>
  dinsdag 23 mei 2000 @ 15:06:00 #3
1243 G. Orwell
En daar houd ik mij aan!
pi_265150
Jop stelt zichzelf klaarblijkelijk op een lijn met Dr Dre en Metallica, artiesten waarmee hij de vergelijking moeiteloos kan doorstaan.
Ik hoop desalniettemin dat R@b gewoon zijn gang kan blijven gaan.
Voetbal is oorlog


  dinsdag 23 mei 2000 @ 15:17:00 #4
572 Sniper
Gull Catcher
pi_265151
Links mogen altijd volgens mij. Die Jop 'manager' moet die andere sites aanpakken. Zeker als hij zich volledig belachelijk wil maken. Haha!

Trouwens Jop op 4? My GOD! Waar gaat dat naartoe in Nederland. Nou maar hopen dat de bulk van die verkopen gewoon door Jop's BV (Jop4Ever BV) zijn opgekocht, je moet er toch niet aan denken dat er daadwerkelijk mensen zijn die dat PRUT cd-tje kopen?

pi_265152

The trick is to keep breathing
pi_265153
Het is al jaren geleden dat ik de top 10 - 40 - 100 volgde, maar voor dit keer ben ik voorzichtig op zoek gegaan.
In de Top 40 staat Jop niet.
In de Tip 30 is hij ook niet te bekennen.

Verder hebben een paar collega's van me die de hele dag Radio 3 aan hebben staan het nummer nog nooit (bewust) gehoord.

Kortom in welke top staat dit omhooggevallen feestnummer dan wel op 4? En wat staat daar dan op 1? Of, wat interessanter is, op 5?

En R@b, ik weet dat RealAudio slechter is dan MP3 maar maakt het in dit geval echt veel uit? Bij de MP3 ben ik ook niet verder gekomen dan een seconde of 20.

pi_265154
misschien stond ie op nummer 4 van onderaf
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  dinsdag 23 mei 2000 @ 18:31:00 #8
3728 Beetlejuice
insufficient temptation.......
pi_265155
quote:
op 05-23-2000 om 06:17 PM schreef Sorrow het volgende:
Het is al jaren geleden dat ik de top 10 - 40 - 100 volgde, maar voor dit keer ben ik voorzichtig op zoek gegaan.
In de Top 40 staat Jop niet.
In de Tip 30 is hij ook niet te bekennen.

Hij staat in de mega top 100
http://www.megatop100.nl/index2.shtml

en Bon Jovi staat op 1

grtz

Share what you know, learn what you don't

pi_265156
R@b, ik zie dat je inderdaad een hele rits mp3-tjes van je site hebt verwijderd. Jammer om te zien maar goed te begrijpen....
The trick is to keep breathing
pi_265157
R@b, als men niet gediend is van GRATIS reclame, kappen met die hap!

pi_265158
quote:
op 05-23-2000 om 06:31 PM schreef Beetlejuice het volgende:
Hij staat in de mega top 100
http://www.megatop100.nl/index2.shtml

en Bon Jovi staat op 1

grtz


Dank Beetlejuice. Maar nu is de verwarring bij de oude Sorrow compleet. Bon Jovi (die kent Sorrow nog van vroeger, vond ie toen ook al niks) staat in de Top 40 op 3, nummer 5 in de Megatop 100 (Zombie Nation) staat in de Top 40 op 10. Jop staat helemaal niet in de Top 40. Sorrow snaputnie. Hebben we het over verkochte CD's, bestelde CD's, een selectie van platenzaken of ...

pi_265159
Ongelijke monnikken, ongelijke kappen?
Op Jop's fansite van Het Net staat sinds vandaag het volgende te lezen:

quote:
Jop's single te beluisteren.
[23/5/2000 | vriend-Klaas | nieuw! ]
Onder links vind je nu ook een link voor de hit van Jop. Even aanklikken en je kan een deel van de cd beluisteren!!! Gezellig!!!

Mischien kan R@B ons even het email-adres van manager Wim geven, zodat we even persoonlijk kunnen zeggen wat we er van denken?

Jop mag dan wel op 4 staan, maar R@B heeft al op 1 gestaan! Daarbij zal E@B er nog zijn als Jop al lang weer vergeten is. R@B rules! Jop sucks!

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 23 Mei 2000).]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_265160
Dat moet die manager vooral doen!
Dan kom ik met de Fok-family Jop aborteren!
Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

pi_265161
R@B,

Een ideetje. Zorg dat je geen links hebt staan waar je op kunt klikken, maar zet ik gewoon een niet klikbare link neer. Dus gewoon het adres waar het te vinden is. Ik zou daarvoor de link noemen die ook weer op de Job-site staat ! Dus gewoon in text een link !

Blijft zich verbazen
pi_265162
Jop, de zingende Placenta

Kom maar op met dat emailadres R@b, dan zullen we die manager even een royale flush geven, een lawine van mail die hem de stinkende adem beneemt.
----------
Jop de Flop
denkbeeldig op top

Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

  dinsdag 23 mei 2000 @ 19:33:00 #16
572 Sniper
Gull Catcher
pi_265163
Daarnaast hebben verscheidene mensen die Jop chanson, dat meesterwerkje van hedendaagse muziek, al op Napster gedonderd. FF searchen, en hup 8 JoppieToppieForeverALoser HITS!

Weet je wat? Ik ga 'm straks gewoon downloaden! How about that Manager Jop!! Haha !

  dinsdag 23 mei 2000 @ 20:14:00 #17
2640 dolphin
Je zelf zijn, dat is het!
pi_265164
Knallen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Meesteroplichter, Barkeeper en Uw gastheer tijdens duistere praktijken. Ook deskundig op het gebied van de psychose.


  dinsdag 23 mei 2000 @ 20:31:00 #18
3554 laffer
Ouwe LUL
pi_265165
ik ben zo blij dat nederland er weer een top artiest bij heeft, onze JOP dit is zeker een aanwinst. misschien kan ie gauw in het voor programma van bv TINA TURNER. deze tijger moet zeker beschermd worden. stel je eens voor dat dit nummer zomaar gedownload kan worden.nee, voor dit vakmansschap moet je echt naar de platenzaak hoor.
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  dinsdag 23 mei 2000 @ 21:25:00 #19
272 R@b
No-nonsens
pi_265166
Ok Iedereen bedankt voor de reacties

Ik weet niet of het verstandig is om het email adres van de manager hier te vermelden, daar dat in een persoonlijke mail aan mij werd medegedeeld, en ik ook al reacties van bezoekers heb gekregen die het adres graag wilde hebben om te mailbomben

Inmiddels heb ik de links naar de mp3's waar bezwaar tegen werd gemaakt verwijderd, omdat me niet duidelijk is in hoeverre ik aansprakelijk kan worden gesteld voor een link. Er is geen eensluitend oordeel over de rechtmatigheid van enkel een link (de mp3's zelf stonden niet op mijn website). Ik heb nog geen antwoord van mijn provider hierover gekregen dus uit voorzorg maar deze actie.

De heer Wim Franke , want daar gaat het hierover, wil mede namens Sony mijn site aanklagen.

Hier volgt de desbetreffenden email.
---------------------------------
Geachte webmaster,

Hierbij verzoek ik u met klem de MP3's van Dennis Franke, Jop en DJ. Madman onmiddelijk van uw site te verwijderen.

Ook links naar MP3's van van deze nummers op andere lokaties op het www zijn ten strengste verboden om op uw site te plaatsen.

Indien u niet binnen 24 uur aan dit verzoek voldoet zullen wij uw provider onmiddelijk opdracht geven uw site van het net te halen.

Eveneens zullen wij de Buma/Stemra inlichten over de ilegale activiteiten die u begaat door deze muziekwerken gratis ter download aan te bieden.

Wij zullen controleren of u binnen de gestelde termijn aan dit verzoek heeft voldaan alvorens tot maatregelen over te gaan.


Namens Sony Music MM
Hoogachtend,

Wim Franke
manager bovengenoemde artiesten
---------------------------------------

Er volgde nog een email met nadere instructies en zijn persoonlijke telefoonnummer. Ik mocht wel reclame maken voor het singeltje van Jop door een kort stukje in mp3 of real audio te plaatsen. Maar mijn naam is natuurlijk niet Gekke Gerrit

Jammer dat er mensen zijn die niet inzien dat een mp3 niets anders is dan een soort van moderne cassette opname van de radio. Denken ze nou echt dat iedereen die een mp3 gaat downloaden ook daadwekelijk het singeltje zou hebben gekocht ?

Bovendien maakte ik de bezoekers slechts attent op het bestaan van het fragment ergens in cyberspace. Een zoekactie zondagmiddag via Napster leverde heel veel mp3's van jop op. Misschien gaat hij namens Jop net als Metallica nu napster aanklagen

Maar niet getreurd, ik heb een hele speciale opname van Jop, die ik van de week als mp3 op mijn site (of een link ernaar) zal plaatsen.

Je bent gewaarschuwd

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  dinsdag 23 mei 2000 @ 21:25:00 #20
521 ruby
Hell yeah!
pi_265167
Krijgen ze nou al kapsones (Jop en consorten)?

Au revoir, Ruby

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  dinsdag 23 mei 2000 @ 21:35:00 #21
572 Sniper
Gull Catcher
pi_265168
He R@b : nogmaals volgens mij zijn links helemaal niet strafbaar. Op een link rust geen auteursrecht. Het is de daadwerkelijke site waarop het materiaal staat die eventueel aangepakt kan worden.

En inderdaad: alsof het zo zou zijn dat iedereen die die MP3 download (gewoon even Napster opstarten en downloaden maar) ook de cd zou kopen. Dus niet! Ik zou het Jop chanson downloaden om er eens smakelijk om te lachen, maar that's it!

  dinsdag 23 mei 2000 @ 21:44:00 #22
2867 Jolleke
'kweetniet
pi_265169
R@b kun je niet gewoon een link naar napster op je site zetten. Dan link je niet rechtstreeks naar Jop dus kunnen ze je niet pakken maar heb je toch je link naar het mp3-tje. Ik weet niet of het zo werk maar het is maar een idee. Ook ik denk dat linken naar iets wel mag. In woorden zeggen mag het zeker dat mag toch ook in de krant enzo. Succes, ik leef met je mee en als je nog een e-mail bom nodig hebt laat je het maar weten.
Het leven van een student gaat ook niet altijd over rozen

  dinsdag 23 mei 2000 @ 22:33:00 #23
3051 chuckie
woont nu in Leidsche Rijn
pi_265170
* chuckie is very angry.
wanna play?
  dinsdag 23 mei 2000 @ 22:37:00 #24
2018 PC eend
relativist
pi_265171
Heeft u vragen ?


Franke & Franke
Showprodukties

Hoofdweg 32, 9761 EH, Eelde
telefoon: 050-3091955
fax.: 050-3091126
management@dennisfranke.nl

En dan zal dit vast die wim zijn

wim@dennisfranke.nl

When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  dinsdag 23 mei 2000 @ 23:23:00 #25
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_265172
R@b. als jij spreekt van een "hele speciale mp3 van Jop"komen er bij mij van die naar boven.
Maar zet er dan wel heel veel ©©©©R@b©©©© bij , want anders staat Jop strax op 1 met de gejatte uitvoering van jou speciale opname.

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 23 Mei 2000).]

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')