abonnement Unibet Coolblue
pi_81779106
Live view of BP oil leak
An underwater camera provides a live view of the BP oil leak in the Gulf of Mexico.
Source: CNN.com tools & extras




CNN Live webcam bij het olie lek van BP in de Mexicaanse golf hierrrrrr

[ Bericht 33% gewijzigd door mediacurator op 23-05-2010 01:01:17 ]
pi_81782793
Dat van die aanval geloof ik niet.
pi_81783310
Hoe staat het ervoor met de aandelen van bp? Hoeveel verliest kunnen ze lijden voordat onze freebees waardeloos zijn geworden?
pi_81784555
DEZE BEELDEN VAN BP ZIJN VEEL ERNSTIGER, NU DE CAM VAN CNN STAAT UIT!! WAT IS ER AAN DE HAND??!



Live video link from the ROV monitoring the damaged riser hierrrrrrr

[ Bericht 7% gewijzigd door mediacurator op 23-05-2010 11:23:25 ]
  zondag 23 mei 2010 @ 11:36:59 #155
178314 dramatiek
dramatiek
pi_81785001
quote:
Op zondag 23 mei 2010 11:18 schreef mediacurator het volgende:
DEZE BEELDEN VAN BP ZIJN VEEL ERNSTIGER, NU DE CAM VAN CNN STAAT UIT!! WAT IS ER AAN DE HAND??!

[ afbeelding ]

Live video link from the ROV monitoring the damaged riser hierrrrrrr
Het valt me nog mee dat er niet om de 5 min reclame op die cam te zien is: Our brand Summed up by two words 'beyond petroleum'
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_81787468
quote:
Op zondag 23 mei 2010 11:18 schreef mediacurator het volgende:
DEZE BEELDEN VAN BP ZIJN VEEL ERNSTIGER, NU DE CAM VAN CNN STAAT UIT!! WAT IS ER AAN DE HAND??!

[ afbeelding ]

Live video link from the ROV monitoring the damaged riser hierrrrrrr


Deze link was al gepost op de vorige pagina. Is volgens mij ook nog niet down geweest, dus volgens mij is het lek nog altijd even erg als voorheen.
pi_81787835
Wat ik mij vooral afvraag is hoeveel olie er zou kunnen uitlekken als het gat niet gedicht kan worden. Ik neem aan dat het niet eindeloos kan blijven doorstromen, de olievooraad bij deze bron zou toch een keer op zijn (lees uitgelekt)
pi_81787904
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:14 schreef Fusionfreak het volgende:
Wat ik mij vooral afvraag is hoeveel olie er zou kunnen uitlekken als het gat niet gedicht kan worden. Ik neem aan dat het niet eindeloos kan blijven doorstromen, de olievooraad bij deze bron zou toch een keer op zijn (lees uitgelekt)
Heb jij je rijbewijs inmiddels gehaald?
pi_81788378
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:03 schreef jeoff het volgende:

[..]

Deze link was al gepost op de vorige pagina. Is volgens mij ook nog niet down geweest, dus volgens mij is het lek nog altijd even erg als voorheen.
Lijkt wel het eind vd wereld dit, nooit zoiets meegemaakt

Ik kan er ook niet lang naar kijken deze cam

[ Bericht 14% gewijzigd door mediacurator op 23-05-2010 13:53:10 ]
pi_81796686
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:31 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Lijkt wel het eind vd wereld dit, nooit zoiets meegemaakt

Ik kan er ook niet lang naar kijken deze cam
't is op zich een eentonig beeld, maar het gaat maar door... Denk echt dat we ze nu toch een stap tever zijn gegaan. Op deze diepte boren was al op het randje van ons huidig technologisch kunnen, en tsja dit extraatje kunnen we blijkbaar niet handlen.
BP is gecertificeerd voor maximaal 18.000 voet diep boren, maar ze hebben trouwens al (meerdere keren?) op minstens 30.000 voet zitten boren. Bij eentje ging het bijna mis en die hebben ze net op tijd kunnen
dichtgooien.
quote:
There is also evidence that BP, Halliburton, and Transocean sank a drill to a depth of 35,000 feet at the Deep Horizon site some six months ago without the required permits from the federal government. WMR has learned from U.S. government sources that the drilling at 35,000 feet caused a major catastrophic event that required the firms' oil rig personnel to quickly pull up the drill and close the drill hole.

However, the Deep Horizon re-sank the drill some six months after the unspecified "catastrophe," resulting in another, more destructive chain of events following the explosion that destroyed the rig, killing eleven workers. When the Deep Horizon blew up, WMR has been told it also "blew down," cracking the the sub-seabed pipe that may have been re-drilled to a depth of between 25,000 to 30,000 feet, again, without a government permit.
bron
pi_81796710
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 11:25 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik hoop dat het ze lukt.
Het afromen is ook nog maar ten dele, en ook nog maar bij 1 lek, die ander stroomt lekker door.

Trouwens, ik had ook begrepen dat BP de optie om af te tappen veel aantrekkelijker vindt dan het gat dichtmetselen. Vandaar dat ze zulke heftige pogingen doen de olie alsnog te syfonen een tanker in.
Zo kunnen ze lekker die hele bron nog leegtrekken en de olie gebruiken. Heel berekend allemaal...
Ah, hier stond het:
quote:
Government sources also report that BP is intent on recovering as much oil as possible from the undersea geyser rather than simply plugging and capping the well, which would then place it off-limits to further drilling.
bron
pi_81796807
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:20 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ah, hier stond het:
[..]

bron
quote:
Old lady judges watch people in pairs
Limited in sex, they dare
To push fake morals, insult and stare
While money doesn’t talk, it swears
Obscenity, who really cares
Propaganda, all is phony
  † In Memoriam † zondag 23 mei 2010 @ 22:24:50 #163
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81809105
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:20 schreef gebrokenglas het volgende:

Trouwens, ik had ook begrepen dat BP de optie om af te tappen veel aantrekkelijker vindt dan het gat dichtmetselen. Vandaar dat ze zulke heftige pogingen doen de olie alsnog te syfonen een tanker in.
Zo kunnen ze lekker die hele bron nog leegtrekken en de olie gebruiken.

Ah, hier stond het:
[..]

bron
Dat relatief kleine beetje olie, ook nog eens vermengt met zeewater, verdienen ze geen klap aan.

De enige reden waarom ze het doen is imo voor het plaatje. Het lijkt dat ze iets doen.

Het echte probleem is dat ze geen werkende oplossing hebben. Een nieuw gat boren is waarschijnlijk het enige wat gaat werken maar daar gaat tijd inzitten. Geen idee of ze het al aan het voorbereiden zijn trouwens.

Ondertussen spuwt er onverminderd olie en gas uit de bodem. Een maand lang al inmiddels.

Obama heeft nu een nationale commissie ingesteld om de ramp te onderzoeken. Over zes maanden moeten ze rapport uitbrengen ( ). Hetzelfde als met BP, het is voor de show, zodat het lijkt dat men iets zinnigs doet.

Net als het fucking booming.



Kilometers en kilometers volkomen nutteloze schermen.
pi_81825854
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:18 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

't is op zich een eentonig beeld, maar het gaat maar door... Denk echt dat we ze nu toch een stap tever zijn gegaan. Op deze diepte boren was al op het randje van ons huidig technologisch kunnen, en tsja dit extraatje kunnen we blijkbaar niet handlen.
BP is gecertificeerd voor maximaal 18.000 voet diep boren, maar ze hebben trouwens al (meerdere keren?) op minstens 30.000 voet zitten boren. Bij eentje ging het bijna mis en die hebben ze net op tijd kunnen
dichtgooien.
[..]

bron
BP schijnt dus geen maatregelen te kunnen nemen als een boring op 30.000 voet in de soep loopt...

Dit lijkt wel Alice in Wonderland of zo iets!
pi_81831723
quote:
BP wil olielek anders aanpakken
Update: zondag 23 mei 2010, 22:01

De buis die oliemaatschappij BP in de lekkende oliebron in de Golf van Mexico heeft ingebracht, vangt veel minder olie af dan vier dagen geleden. Technici van BP willen daarom deze week een nieuwe methode uitproberen. Daarbij worden zware vloeistoffen in de bron gepompt.

De Amerikaanse regering is gefrustreerd en boos over het onvermogen van BP om het lek te dichten. Het dreigt het bedrijf met ingrijpen als het probleem niet snel wordt opgelost.

Volgens het hoofd van de kustwacht kan de regering niets zonder hulp van BP en oliebedrijven. Alleen die hebben de technische kennis, zegt hij.
Bron
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † maandag 24 mei 2010 @ 15:21:25 #166
137949 Disana
pi_81831951
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:14 schreef paddy het volgende:

[..]

Bron
Je kunt je achteraf afvragen waarom er niet meer veiligheidsmaatregelen in de constructie zijn ingebouwd. Dit is wel erg gemakkelijk faliekant misgegaan en nu blijkt ook nog eens dat er over oplossingen van te voren niet is nagedacht.
pi_81832883
Waarom hoor ik relatief weinig nieuws meer over deze "mega ramp"?
If I had to choose a religion, the sun as the universal giver of life would be my god.
pi_81832959
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:53 schreef esreality het volgende:
Waarom hoor ik relatief weinig nieuws meer over deze "mega ramp"?
Slecht voor de beurskoers.
  † In Memoriam † maandag 24 mei 2010 @ 17:00:42 #169
230491 Zith
pls tip
pi_81835208
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:53 schreef esreality het volgende:
Waarom hoor ik relatief weinig nieuws meer over deze "mega ramp"?
Omdat het na een maand saai begint te worden.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 24 mei 2010 @ 17:02:28 #170
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_81835257
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:00 schreef Zith het volgende:

[..]

Omdat het na een maand saai begint te worden.
Komt wel weer als die zooi onze kant op komt...
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_81837592
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:21 schreef Disana het volgende:

[..]

Je kunt je achteraf afvragen waarom er niet meer veiligheidsmaatregelen in de constructie zijn ingebouwd. Dit is wel erg gemakkelijk faliekant misgegaan en nu blijkt ook nog eens dat er over oplossingen van te voren niet is nagedacht.
http://climateprogress.or(...)s-blowout-preventer/
Oorzaken:
- een lek in het hydraulisch systeem
- de BOP had modificaties waar BP zelf niks vanaf wist.
- een lege batterij
- niet alle kleppen waren functioneel, er zat een test klep in.
- niet op alle plekken zou de bop sterk genoeg zijn om de pijp doormidden te klieven, op de verdikkingspunten (betreft 10% van de pijp) komt ie er niet door.

Nou als ze al zo omspringen met dit, zouden extra maatregelen ook niet hebben geholpen.

BP told us the modifications on the BOP were extensive. After the accident, they asked Transocean for drawings of the blowout preventer. Because of the modifications, the drawings they received didn’t match the structure on the ocean floor. BP said they wasted many hours figuring this out.

Ik kijk elke dag naar nieuws over deze ramp.

www.deepwaterhorizonresponse.com

en via google: http://www.google.nl/search?client=safari&rls=en&q=oil%20spill&oe=UTF-8&redir_esc=&um=1&ie=UTF-8&tbo=u&tbs=nws:1&source=og&sa=N&hl=nl&tab=wn
pi_81838330
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:14 schreef Fusionfreak het volgende:
Wat ik mij vooral afvraag is hoeveel olie er zou kunnen uitlekken als het gat niet gedicht kan worden. Ik neem aan dat het niet eindeloos kan blijven doorstromen, de olievooraad bij deze bron zou toch een keer op zijn (lees uitgelekt)
In 2009 werd het deepwater olieveld ontdekt door BP, en men schatte toen dat het olieveld 6 miljard vaten olie bevatte. Dit komt neer op 6 miljard * 159 liter = 954.000.000.000 liter olie (954 miljard liter). Bron van de ontdekking van het olieveld: http://www.foxnews.com/sc(...)reserve-gulf-mexico/

De tijd dat het duurt dat dit leegraakt is tientallen jaren. Bovendien zou 954 miljard liter olie in de oceaan het einde van het leven op de planeet betekenen, omdat oceanen het grootste deel van het zuurstof op aarde leveren, en die hoeveelheid olie het einde van het leven in alle oceanen betekent. Het zal echter wel even duren voor de gehele bron leeggelekt is, echter na een paar maanden kan de Atlantische oceaan al bedekt zijn met een laag olie, gezien wetenschappelijke metingen laten zien dat er zo'n 10 miljoen liter per dag uit de put spuit.

Bovendien zal het klimaat (kan op korte termijn al, zeg een jaar) al drastisch veranderen omdat de atlantische golfstroom gewijzigd wordt, en er veel meer zonlicht door het water geabsorbeerd zal worden.

Dit is geen lokale ramp, maar een catastrofe voor de hele wereld!

Het wordt tijd dat de gehele wereld dit inziet, en de gehele wereld met alle mogelijke financiele en technologische middelen zorgt dat die put ONMIDDELLIJK gedicht wordt!

Een quote van FoxNews, waarin aangegeven worden dat men nu te maken heeft met een oliedruk nog nooit eerder gemeten:

It's an expensive process. A production platform costs more than $1 billion to build. Drilling a deep-water well can add another $100 million, and if crude is located, it could cost another $50 million to bring the oil to the surface.

"And when they finally get down there, it's very hot," said Leta Smith, a director with Cambridge Energy Research Associates' Global Oil Supply Group.

"It could be upwards of 250 degrees Fahrenheit. The pressures can be the most challenging aspect of it. These rocks are over-pressured, which means you need to have a lot of special equipment

[ Bericht 3% gewijzigd door semexo op 24-05-2010 18:55:08 ]
Veni vidi foetsie
pi_81839632
Catastrofale eruptie op de zeebodem:

http://monkeyfister.blogs(...)ange-down-below.html

Dit gaat niet goed mensen...
Veni vidi foetsie
pi_81839806
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:05 schreef semexo het volgende:
Catastrofale eruptie op de zeebodem:

http://monkeyfister.blogs(...)ange-down-below.html

Dit gaat niet goed mensen...
Als ik de twee laatste postings moet geloven is het einde der wereld nabij.

Moet ik uit je laatste bericht opmaken dat er een nieuw lek bij is gekomen?

Ik denk dat het grootse probleem voor de bergers van bp is de enorme oliedruk en grote diepte waarin dit alles gebeurd. Vergeet niet dat de olie op deze diepte onder grote druk staat, een kleine lekkage is niet meer af te dichten met zand of en trechter (laat staan een groot lek). Op de site van pb staat dat de pijp een diameter heeft van 21 inch (zeg maar 52 cm) dit lijkt mischien niet groot, maar als je met hoge druk ruwe olie door zo'n buis gaat persen dan kan er in enkele minuten duizenden liters vrijkomen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Fusionfreak op 24-05-2010 19:17:51 ]
pi_81848927
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:09 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Als ik de twee laatste postings moet geloven is het einde der wereld nabij.

Moet ik uit je laatste bericht opmaken dat er een nieuw lek bij is gekomen?

Uit de videobeelden blijkt dat er een krater is ontstaan op de plek waar de blowout-preventer zat, en dat er nu op veel meer plaatsen in de zeebodem olie lekt.

Er is kennelijk weer een bel gas vrijgekomen, waardoor het gat is opgeblazen en de pijp zich heeft vertakt. Die top-down cap kunnen ze nu ook wel vergeten, gezien de bovenkant van de buis in de zeebodem zelf nu kapot is. Cappen zou nu tot gevolg hebben dat het gewoon door de zijbarsten eruit spuit.
Veni vidi foetsie
pi_81850108
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:01 schreef semexo het volgende:

[..]

Uit de videobeelden blijkt dat er een krater is ontstaan op de plek waar de blowout-preventer zat, en dat er nu op veel meer plaatsen in de zeebodem olie lekt.

Er is kennelijk weer een bel gas vrijgekomen, waardoor het gat is opgeblazen en de pijp zich heeft vertakt. Die top-down cap kunnen ze nu ook wel vergeten, gezien de bovenkant van de buis in de zeebodem zelf nu kapot is. Cappen zou nu tot gevolg hebben dat het gewoon door de zijbarsten eruit spuit.
Aldus monkeyfister.blogspot.com gisteren?
pi_81851892
Ik krijg het er warm van.
  maandag 24 mei 2010 @ 23:25:40 #178
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_81853498
quote:
Op zondag 23 mei 2010 11:18 schreef mediacurator het volgende:
Live video link from the ROV monitoring the damaged riser hierrrrrrr
Iemand enig idee wat voor ding er opeens in beeld hangt ? Ik zit de hele avond halfjes naar een lek te kijken en opeens zit dit ding in mijn beeld.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_81856249
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:05 schreef semexo het volgende:
Catastrofale eruptie op de zeebodem:

http://monkeyfister.blogs(...)ange-down-below.html

Dit gaat niet goed mensen...
ohhh nee het was al gruwelijk oplossing lijkt nog steeds niet op korte termijn te komen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2010 @ 02:11:49 #180
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81857103
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:25 schreef elcastel het volgende:

[..]

Iemand enig idee wat voor ding er opeens in beeld hangt ? Ik zit de hele avond halfjes naar een lek te kijken en opeens zit dit ding in mijn beeld.
Wellicht voorbereidingen voor de "top kill" poging?

Ze gaan woensdag 50.000 vaten modder en cement in het boorgat pompen. Volgens BP heeft het een 70% kans op succes. Het is een houtje-touwtje oplossing imo maar laten we hopen dat het werkt. Erger kunnen ze het niet meer maken zou je zeggen.

How BP's 'top kill' procedure will work

Ik gebruik trouwens de feed rechtstreeks van BP.

Live video link from the ROV monitoring the damaged riser
pi_81876219
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 02:11 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Wellicht voorbereidingen voor de "top kill" poging?

Ze gaan woensdag 50.000 vaten modder en cement in het boorgat pompen. Volgens BP heeft het een 70% kans op succes. Het is een houtje-touwtje oplossing imo maar laten we hopen dat het werkt. Erger kunnen ze het niet meer maken zou je zeggen.

How BP's 'top kill' procedure will work

Ik gebruik trouwens de feed rechtstreeks van BP.

Live video link from the ROV monitoring the damaged riser
Wil niet de betweter gaan uithangen, maar veel effect heeft het plan met het cement toch niet. Afgaande op de live video blijft de olie met dezelfde hoeveel uit het lek stromen.
pi_81876770
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:54 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Wil niet de betweter gaan uithangen, maar veel effect heeft het plan met het cement toch niet. Afgaande op de live video blijft de olie met dezelfde hoeveel uit het lek stromen.
Ze gaan het morgen pas doen... toch?
pi_81880004
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:54 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Wil niet de betweter gaan uithangen, maar veel effect heeft het plan met het cement toch niet. Afgaande op de live video blijft de olie met dezelfde hoeveel uit het lek stromen.
Dat volgens mij normaal ook de manier waarop men tegendruk creerd, door modder te gebruiken die een hoog soortelijk gewicht heeft en door de kolomhoogte die er dus boven zit genoeg druk zou moeten op kunnen bouwen.

Ik ben heel benieuwd of ze het gaat lukken. BP schatte de kans op succes 60 tot 70 %, maar die geloof ik niet meer na alle halve waarheden die ze het publiek verteld hebben.
pi_81882150
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 18:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat volgens mij normaal ook de manier waarop men tegendruk creerd, door modder te gebruiken die een hoog soortelijk gewicht heeft en door de kolomhoogte die er dus boven zit genoeg druk zou moeten op kunnen bouwen.

Ik ben heel benieuwd of ze het gaat lukken. BP schatte de kans op succes 60 tot 70 %, maar die geloof ik niet meer na alle halve waarheden die ze het publiek verteld hebben.
Tegendruk opbouwen is normaal een beproefde methode om die soort lekken te dichtem., maar hier speeld een dubbel probleem. Het lek zit op een diepte van 1500 meter en de olie zelf nog eens op een diepte van 3000 meter onder de zeebodem, dus alles bij elkaar staat er 4500 meter druk van water en gesteente op de bron.

Probeer maar eens een gewone lekkende kraan bij je thuis (= ongeveer 1 tot 1,5 bar) te dichten door je vinger ertegen aan te houden of tape erom plakken, zekers weten dat de kraan blijft doorlekken. Hier is de druk minstens 100 keer groter en de diamater van de pijp ook, dus de kans dat het BP echt gaat lukken schat ik zelf ook heel klein, en als het al lukt is het maar een noodoplossing, want na verloop van tijd druppeld er toch olie door waardoor de verstopping weer door de oliedruk ongedaan wordt gemaakt.en het lekken weer opnieuw begint.
pi_81882536
Ja. Maar ze kunnen het allicht proberen. Niets doen is ook zo wat. Wel een kanttekening: als het middel maar niet erger wordt dan de kwaal: als de pijp dicht zit maar ergens anders knalt er een nog groter gat open (door al die weken durende erosie), zijn we nog verder van huis. Zitten we niet met een gat van 21", maar van mogelijk zelfs een paar meter.
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2010 @ 20:06:26 #186
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81885447
De kleur van de olie is veranderd. Het is nu pikzwart van kleur waar het eerst roestkleurig was.



Live video of the Gulf of Mexico oil spill shows the underwater plume getting significantly darker. A top oil engineering expert says that suggests heavier, more-polluting oil is spewing out. (May 25)
pi_81885974
wow.... 't lijkt wel een krater daar....
pi_81888081
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:06 schreef NorthernStar het volgende:
De kleur van de olie is veranderd. Het is nu pikzwart van kleur waar het eerst roestkleurig was.



Live video of the Gulf of Mexico oil spill shows the underwater plume getting significantly darker. A top oil engineering expert says that suggests heavier, more-polluting oil is spewing out. (May 25)
Wat bekend dit vrij vertaald? Op de live video van de BP site zie ik gewoon het zelfe.
pi_81890500
Ironisch die matige berichtgeving in de media.
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2010 @ 21:35:58 #190
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81891843
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:49 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Wat bekend dit vrij vertaald? Op de live video van de BP site zie ik gewoon het zelfe.
Tot aan vandaag spoot er bruine olie uit de pijp. Nu is het pikzwart.

Volgens dat summiere onderschrift van AP komt er nu olie van een andere samenstelling uit. Zwaarder en meer vervuilend.
pi_81895336
Ze gooien de live feed dicht als ze de top kill procedure beginnen. Ergens wel logisch, geen pottekijkers bij dit proces. 't gaat dagen duren deze poging. Ik vind het wel spannend mensen... Hopen dat het lukt, anders zie ik het zwaar in voor de toekomst. want nog minstens 60 dagen voor de relief well klaar is.
pi_81901554
Ik vraag me serieus af wat de gevolgen op termijn zullen zijn.
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2010 @ 23:42:55 #193
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81901889
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:12 schreef gebrokenglas het volgende:
Ze gooien de live feed dicht als ze de top kill procedure beginnen. Ergens wel logisch, geen pottekijkers bij dit proces.
Waarom is dat logisch?

Na al het gelieg over hoe de hoeelheid olie die vrijkomt zou volledige openheid meer op zijn plaats zijn.

Maar het past precies in hoe men ermee omgaat.

Pers weghouden:



Geen duidelijkheid geven over de gezondheidsrisico's




Why is the Deepwater Horizon Oil Spill an Information Dead Zone?

Goede vraag..
pi_81904976
quote:
verschrikkelijk en dan te bedenken dat dit nog maanden door kan gaan en de olie nu nog erger is (zoals hierboven vermeld staat)
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  † In Memoriam † woensdag 26 mei 2010 @ 03:36:56 #196
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81905839
Ha de stream blijft toch open.

BP backs down to public pressure: Agrees to live feed of top kill

Het lijkt dat ze zijn er mee begonnen zijn inmiddels. Druk in de weer met pijpen ed.

  † In Memoriam † woensdag 26 mei 2010 @ 03:42:34 #197
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81905846
pi_81910472
Kunnen ze de CEO van BP niet in dat gat proppen?
pi_81916828
Het gaat maar door, het gaat maar door. Waar houdt het op?

954 miljard liter olie, alls ik een eerdere posting hier moet geloven.
pi_81917624
Als ik de cam bekijk lijkt me er weinig veranderd En ik begrijp dat er nog meer lekkages zijn?

En raar dat de Nederlanders en anderen daar niet welkom zijn om het onder controle te krijgen. Eigenlijk zouden we daar met zijn alle gewoon schijt aan moeten hebben. Want als 't zo door gaat lijkt 't me wel een globaal probleem te worden... Maar ja, BP is de baas in de VS...
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')