abonnement Unibet Coolblue
pi_81965173
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:22 schreef wimbaens het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet, maar het laten uitzien als een banaal ongeluk zoals BP doet klopt totaal niet.
Ze blijven bij hun schatting van 800.000 liter per dag, maar de laatste schatting van wetenschappers is 11.000.000 liter per dag.
Als ze het niet dicht krijgen zitten ze met een serieus probleem.
De meeste mensen krijgen toch pas interesse als de wereld zou ondergaan, anders maakt het toch niks uit als het ver van hun bed is.


pi_81965653
Het is nu serieus een wereldwijd probleem. Ik vraag me af of ze het lek wel OOIT dichtkrijgen!

Zoals je ziet stroomt de olie en gas nu ook NAAST de blow-out preventer door scheuren in de zeebodem! De pijp die in de aarde zit is kennelijk gebarsten.

Een tweede blowoutpreventer op de eerste zetten zal dus ook niet helpen...
Veni vidi foetsie
pi_81965852
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:26 schreef xenobinol het volgende:


Er is natuurlijk een groot verschil tussen olie verbranden of het dumpen in de oceaan. Bij de volledige verbranding van de koolwaterstoffen komt CO2 en water vrij. Beiden vrij onschuldig onder normale omstandigheden. Als je een liter benzine opdrinkt ga je dood, echter iedere dag drink je water en adem je CO2 in en uit.
CO2 onschuldig , dat is ook weer afhankelijk van de concentratie. Verder zijn het natuurlijk niet zomaar koolwaterstoffen, tegenwoordig rafineren we flink wat en halen voordat we het echt gaan verbranden al veel vervuilende stoffen eruit zodat deze ook niet meer uitgestoten worden, Het beste voorbeeld is zwavel, omdat we dat eruit halen hebben we in europa een stuk minder verzuring tegenwoordig.
quote:
Mijn probleem met dit soort ongelukken is dat het helemaal niet hoeft te gebeuren, dit soort rampen zijn absoluut te voorkomen, het zijn meestal echter de mensen die beslissingen nemen die feitelijk geen kennis hebben over datgene waarover zijn moeten beslissen, meestal laten deze lieden zich leiden door geld en macht i.p.v. het gezonde verstand.

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage, and those who manage what they do not understand.
Een ongeluk is gewoon niet altijd te voorkomen. Net zoals een compleet veilige maatschappij nooit of te nimmer te garanderen is.

Mocht nu idd blijken dat sommige voorschriften niet nageleefd zijn en het daardoor ontstaan is dan is het verwijtbaar. Als we de verhalen moeten geloven, zou men in sommige andere landen voor diepzee boren wat meer veiligheidsregels opgesteld hebben. En ja in de VS is nu eenmaal een geode olielobby aanwezig die ervoor zal zorgen dat hun zo min mogelijk regels hebben waar ze aan moeten voldoen.

Ik zie onze maatschappij zelf als hoofdschuldige, als we gewild hadden hadden we allang niet meer zo afhankelijk van olie hoeven te zijn. Maar de maatschappij die helaas gerund wordt door economen welke maar naar 1 factor kijken : de korte termijn winsten, ze kijken niet naar langere termijnen en willen dus ook niet de extranaliteiten die olie winning en consumptie met zich meebrengen als een cijfer verwerken dat is waar een groot gedeelte van de wereld aan ten onder zal gaan.
pi_81966003
quote:
BP Used Riskier Method to Seal Oil Well Before Blast

By IAN URBINA

WASHINGTON — Several days before the explosion on the Deepwater Horizon oil rig, BP officials chose, partly for financial reasons, to use a type of casing for the well that the company knew was the riskier of two options, according to a BP document.

The concern with the method BP chose, the document said, was that if the cement around the casing pipe did not seal properly, gases could leak all the way to the wellhead, where only a single seal would serve as a barrier.

Using a different type of casing would have provided two barriers, according to the document, which was provided to The New York Times by a Congressional investigator.

Workers from the rig and company officials have said that hours before the explosion, gases were leaking through the cement, which had been set in place by the oil services contractor, Halliburton. Investigators have said these leaks were the likely cause of the explosion.

The approach taken by the company was described as the “best economic case” in the BP document. However, it also carried risks beyond the potential gas leaks, including the possibility that more work would be needed or that there would be delays, the document said.

BP’s decision was “without a doubt a riskier way to go,” said Greg McCormack, director of the Petroleum Extension Service at the University of Texas at Austin. Several other engineers agreed with Mr. McCormack’s assessment of the BP document.

Andrew Gowers, a spokesman for BP, said that there was no industry standard for the casing to be used in deepwater wells and that the approach by the Deepwater Horizon had not been unusual. “BP engineers evaluate various factors for each well to determine the most appropriate casing strategy,” he said.

The role of financial and time pressures in the rig blast is one focus of a series of hearings by the Coast Guard and the Minerals Management Service that began Wednesday in Kenner, just outside New Orleans.

Douglas H. Brown, the chief mechanic for the Deepwater Horizon, testified Wednesday that he witnessed a “skirmish” on the rig between a BP well site leader and crew members employed by Transocean, the rig’s owner, the morning of the blast.

Mr. Brown said the disagreement followed BP’s decision to replace heavy drilling fluid with lighter saltwater before the well was sealed with a final cement plug.

“Well, this is how it’s going to be,” the BP official said, according to Mr. Brown.

Mr. Gowers declined to answer questions about workers’ accusations or about whether cost may have factored into the company’s decision to use the casing system it chose for the Deepwater Horizon.

BP executives will probably face tough questioning about cost-cutting measures on Thursday when they testify before the House Committee on Natural Resources. As more details come to light about the events that led to the explosion, investigators are trying to determine which decisions and incidents — or combination of them — may have led to the accident, which killed 11 workers.

For example, Representative Nick J. Rahall II, Democrat of West Virginia and the chairman of the committee, said BP executives would face questions about why they let workers from Schlumberger, a drilling-services contractor, leave the morning of the accident without conducting a special test on the quality of the cement work.

Engineers have described these tests, called cement bond logs, as an important tool for ensuring cement integrity.

The decision about the casings will also come up during the hearings.

Professor McCormack said that while the type of casing that BP chose to use was more expensive in the short term, it was ultimately the more cost-effective and versatile alternative because it would have allowed the company to more easily drill deeper in the same hole if they decide to do so later.

But, the BP records explain, the casing chosen by the company may also cause problems if drilling mud or cement is lost or pushed away from the well into porous rocks as it is pumped.

Federal and company records indicate that that is just what happened, on more than one occasion. The rig lost all of its drilling mud in an incident in March, and in the days immediately before the explosion, records show. The well experienced several other instances of minor losses of drilling fluid and gas kicks, according to interviews with workers from the rig.

The April 20 disagreement between the BP well site leader and Transocean officials is also a growing focus of the investigation.

At a briefing in Washington on Wednesday, investigators laid out a chain of events, beginning with an operational error, that appear to have led to the accident.

The findings are preliminary, and come from BP, which owns the lease on the well and has pointed fingers at other companies for the problems on the rig, including Transocean.

The BP officials said that rig workers apparently had not pumped in enough water to fully replace the buffer liquid between the water and the mud, which stayed in the blowout preventer, the stack of safety valves at the wellhead.

This thick liquid, which is about one-third solid material, may have clogged the pipe that was used for crucial “negative pressure” tests to determine whether the well was properly sealed. The result was a pressure reading of zero (because the pipe was plugged, not because there was no pressure in the well) and the workers apparently misinterpreted that result as indicating a successful test.

Rig workers declared they were “satisfied” with the tests and started to replace drilling mud in the pipe to the seabed with water. About two hours later, the blowout and explosion occurred.

Evidence began emerging Wednesday that BP officials may have had an incentive to proceed quickly.

A member of the federal panel investigating the cause of the blast said that before the explosion, the company had hoped to use the Deepwater Horizon to drill another well by early March, but was behind schedule.

BP applied to use the Deepwater rig to drill in another oil field by March 8, said Jason Mathews, a petroleum engineer for the Minerals Management Service.

Based on an estimate of $500,000 per day to drill on the site, the delay of 43 days had cost BP more than $21 million by the day of the explosion on April 20, Mr. Mathews estimated.

A Transocean official — Adrian Rose, the company’s health, safety and environmental manager — confirmed that BP leased the rig for $533,000 per day. He could not confirm where the Deepwater Horizon was planning to go next, but he said it was going to undertake another drill, probably for BP.


Reporting was contributed by Henry Fountain and Tom Zeller Jr. from New York, Robbie Brown from Kenner, La., and Matthew L. Wald from Washington.
http://www.nytimes.com/2010/05/27/us/27rig.html?hp

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2010 12:54:56 ]
pi_81966311
pi_81966847
Zeer vreemd hoe ze denken dat de modder naar beneden de pijp in zou kunnen stromen.
Daar stroomt toch met hoge druk olie en methaangas door? Hoe kan de olie dan de pijp in stromen Het lijkt me dat het gewoon omhoog meestroomt met de olie.
Veni vidi foetsie
pi_81967030
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:12 schreef semexo het volgende:
Zeer vreemd hoe ze denken dat de modder naar beneden de pijp in zou kunnen stromen.
Daar stroomt toch met hoge druk olie en methaangas door? Hoe kan de olie dan de pijp in stromen Het lijkt me dat het gewoon omhoog meestroomt met de olie.
Dat gebeurt ook, en bovenin moet hij verstopt raken. Dan vult de modder vervolgens langzaam de blowout preventer (de modder gaat naar beneden, het kan immers nergens anders naartoe), mikken ze er wat beton op en wordt het lek gedicht.

Tot zover de theorie. Nu de uitvoering nog.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2010 13:16:50 ]
pi_81967078
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:12 schreef semexo het volgende:
Zeer vreemd hoe ze denken dat de modder naar beneden de pijp in zou kunnen stromen.
Daar stroomt toch met hoge druk olie en methaangas door? Hoe kan de olie dan de pijp in stromen Het lijkt me dat het gewoon omhoog meestroomt met de olie.
Hoe pers je lucht in een ballon? Juist harder persen dan de de tegendruk die de ballon geeft
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_81967136
Waneer ze door de blowout preventer 9 miljoen liter modder in een dag kunnen injecteren, dan moet daarmee toch ook wel de olie af te vangen zijn.
pi_81967157
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:16 schreef Sloggi het volgende:

Dat gebeurt ook, en bovenin moet hij verstopt raken. Dan vult de modder vervolgens langzaam de blowout preventer (de modder gaat naar beneden, het kan immers nergens anders naartoe), mikken ze er wat beton op en wordt het lek gedicht.

Tot zover de theorie. Nu de uitvoering nog.
Zolang er maar genoeg modder in de schacht loopt dan hoeft het lek bovenaan niet gedicht, enkel als de verliezen te groot zijn zal dit noodzakelijk zijn.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_81967316
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:18 schreef Basp1 het volgende:
Waneer ze door de blowout preventer 9 miljoen liter modder in een dag kunnen injecteren, dan moet daarmee toch ook wel de olie af te vangen zijn.
Injecteren is wat anders dan opvangen. Er zit een LEK dus daar zal altijd vloeistof uit blijven lopen. De hoeveelheid vloeistof die daar uitloopt is afhankelijk van de grote van het lek en de druk. Men kan via de slangen die gebruikt worden om de modder te injecteren de druk waarschijnlijk wel iets verlagen, maar dat effect zal echt minimaal zijn. Overigens denk in niet dat deze slangen geconstrueerd zijn om een hoge onderdruk te realiseren, vergeet niet dat de waterdruk op deze diepte al reeds 150 atmosfeer bedraagt.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_81967463
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:18 schreef Basp1 het volgende:
Waneer ze door de blowout preventer 9 miljoen liter modder in een dag kunnen injecteren, dan moet daarmee toch ook wel de olie af te vangen zijn.
Als de laatste schattingen van de wetenschappers kloppen komt er 11 miljoen liter olie per dag uit, ik hoop voor hun dat het niet klopt want dan vrees ik ervoor dat die 9 miljoen niet genoeg zijn om het op te vangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door wimbaens op 27-05-2010 13:54:21 ]
pi_81967466
quote:
Omfg.
pi_81971129
Nu zijn er wel aparte beelden te zien van de Blowout Preventer op de live feed. Ook staat er een klok rechtsonder


Ook staat er dit onder de live feed waar ik het wel mee eens kan zijn. Je kunt vanachter je PC gewoon niet goed zien wat er nou precies aan de hand is.

Throughout the extended top kill procedure – which may take up to two days to complete - very significant changes in the appearance of the flows at the seabed may be expected. These will not provide a reliable indicator of the overall progress, or success or failure, of the top kill operation as a whole.
  donderdag 27 mei 2010 @ 15:03:04 #267
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_81971498
quote:
'Top kill' effort succeeds in blocking oil leak, Coast Guard admiral says
Thad Allen, who is coordinating the government response, says the well still has low pressure, but cement will be used to cap the well permanently as soon as the pressure hits zero.

Reporting from Houma, La.Engineers have succeeded in stopping the flow of oil and gas into the Gulf of Mexico from a gushing BP well, the federal government's top oil spill commander, U.S. Coast Guard Adm. Thad Allen, said Thursday morning.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_81971674
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:03 schreef Perrin het volgende:

[..]


Oke dus geen fatboy in 1080p?
pi_81971690
Goed nieuws! Laten we hopen dat het waar is.. ik kan er nog niks over vinden bij de officiele bronnen
pi_81972851
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:07 schreef jeoff het volgende:
Goed nieuws! Laten we hopen dat het waar is.. ik kan er nog niks over vinden bij de officiele bronnen
Inderdaad, nog geen betrouwbare bron die het verhaal heeft bevestigd.
pi_81973698
Ik vertrouw het niet echt, maar al is het zo; The damage is fucking done. De komende weken en maanden zullen de werkelijke schade laten zien.
pi_81973699
Deze bron brengt het iets voorzichtiger

Coast Guard Admiral Thad Allen tells WWL Radio in New Orleans that the risky oil-plug procedure known as "top kill" appears to be working "so far."

Admiral Allen says at this time it appears that no oil is leaking into the Gulf. They are currently pumping mud into the well and crews are waiting for pressures in the well to stabilize before attempting to cement the well shut from the top.

Allen says they are "cautiously optimistic" but are not ready yet to declare victory.

http://cbs5.com/national/gulf.oil.spill.2.1718036.html
pi_81973768
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:52 schreef JohnLocke het volgende:
Ik vertrouw het niet echt, maar al is het zo; The damage is fucking done. De komende weken en maanden zullen de werkelijke schade laten zien.
Het probleem van het lek is dat de opruimwerkzaamheden moeilijker gaan dan het al is zolang de olie blijft stromen. Dan is het dwijlen met de kraan open.
Zodra het lek gedicht is kan er tenminste volledig gefocust worden op de opruimwerkzaamheden.

Dat er onnoemelijk veel schade is aangericht is duidelijk.
pi_81995494
'Setback Delays ‘Top Kill’ Effort to Seal Leaking Oil Well in Gulf'

http://www.nytimes.com/2010/05/28/us/28spill.html?hp
pi_81995635
Als het gedicht is, wat zie ik dan nu op de LIVE stream
http://www.bp.com/liveass(...)html/rov_stream.html
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')