abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:07:54 #1
181274 mr-puta
This is a modern world.....
pi_81300799
Hallo,

ik ben opzoek naar een mediaplayer zodat ik niet eerst alles op dvd's hoef te knallen voordat ik het op de tv kan kijken.
Nou ben ik op internet gaan zoeken alleen ben ik er niet veel mee opgeschoten, vandaar dit topic.
Ik kwam het volgende kastje tegen:
http://www.bol.com/nl/p/c(...)ml#product_judgement

Ik heb het volgende:
-Acer travelmate 5720
-Oude beeldbuis tv(scart en rood/wit/geel ingang)

Nou vraag ik me af of het mogelijk is om m.b.v. deze mediaplayer films/foto's etc. te bekijken op mijn tv?
Is het überhaupt mogelijk met deze aansluitingen op de tv? Of is de tv gewoonweg te oud?
Mocht iemand een andere oplossing hebben dan hoor ik het graag.
(graag niet teveel kosten)

Alvast bedankt voor de hulp,
mr-puta
pi_81301286
Kijk even op de site van WD wat voor kabel er precies bij zit, ze hebben het over een samengestelde AV kabel, dat klinkt mij in de oren als mini jack naar tulpkabel (rood/wit/geel) . Dan zou het moeten werken.
pi_81301367
Ja dat kan. Als het goed is kun je m aansluiten met composite (geel/rood/wit) kabeltjes. Die kunnen rechtstreeks in de TV of via een Scart-verloop.
pi_81301677
Heeft je laptop niet gewoon een tv-out aansluiting?
Zo ja, dan kun je die (waarschijnlijk s-video) met een scart convertertje van 2 euro zo aansluiten op je televisie.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:36:28 #5
181274 mr-puta
This is a modern world.....
pi_81302447
de laptop heeft volgens mij wel een s-video aansluiting.
alleen zou niet weten of ik hem daarmee aan kan sluiten op de tv en hoe?

alvast bedankt voor de reacties
pi_81302523
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 16:36 schreef mr-puta het volgende:
de laptop heeft volgens mij wel een s-video aansluiting.
alleen zou niet weten of ik hem daarmee aan kan sluiten op de tv en hoe?

alvast bedankt voor de reacties
S-video naar scart adapter en dan hopen dat het werkt (oude beeldbuizen accepteren vaak gaan S-video signaal over scart namelijk).
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:39:41 #7
181274 mr-puta
This is a modern world.....
pi_81302617
bij het pakket zitten overigens de volgende kabels:
Component-AV-kabel
Samengestelde AV-kabel

dan zou het met dit pakket dus moeten lukken?
pi_81302656
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 16:39 schreef mr-puta het volgende:
bij het pakket zitten overigens de volgende kabels:
Component-AV-kabel
Samengestelde AV-kabel

dan zou het met dit pakket dus moeten lukken?
Lees mijn eerste reactie nog eens.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:58:01 #9
181274 mr-puta
This is a modern world.....
pi_81303470
http://www.kabelsenmeer.n(...)__SVideo_kabels.html
zou dus al voldoende moeten zijn?

of is dit ook mogelijk:
http://www.bol.com/nl/p/e(...)004988025/index.html

bedankt voor de tips!
pi_81304246
Ik zou (als je wil streamen) zou ik voor de wd hdtv live gaan, is maar 10 euro duurder, dan zit je niet te kloten met externe schijven enzo
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:19:40 #11
181274 mr-puta
This is a modern world.....
pi_81304381
@hostimeister

het gaat mij er puur om om de films+foto's van mijn laptop op de tv te krijgen.
is het voor mij dan nog interessant om deze hdtv live te kopen?
aangezien hij toch iets duurder is(kan hem nergens vinden voor onder de ¤100)

[ Bericht 21% gewijzigd door mr-puta op 11-05-2010 17:25:08 ]
pi_81329864
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 16:58 schreef mr-puta het volgende:
http://www.kabelsenmeer.n(...)__SVideo_kabels.html
zou dus al voldoende moeten zijn?

of is dit ook mogelijk:
http://www.bol.com/nl/p/e(...)004988025/index.html
Beide zijn hetzelfde soort kabel, alleen krijg je er bij die laatste nog een plugje van 3.5mm naar 2x cinch bij, die je nodig zal hebben voor het geluid.
Zoiets zou gewoon moeten werken.
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:12:29 #13
181274 mr-puta
This is a modern world.....
pi_81332286
dan gaan we dit proberen.(die van bol.com)
bedankt voor de hulp!

laat nog wel weten of het werkt.
pi_81332832
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:12 schreef mr-puta het volgende:
dan gaan we dit proberen.(die van bol.com)
bedankt voor de hulp!

laat nog wel weten of het werkt.
Dat verloopkabeltje van bol.com zal alleen werken als je een TV hebt met een SCART aansluiting die s-video input accepteert. Zo niet, dan krijg je alleen zwart-wit beeld te zien.
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:56:34 #15
184463 KroodjeBip
Spoordweling
pi_81334144
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:26 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat verloopkabeltje van bol.com zal alleen werken als je een TV hebt met een SCART aansluiting die s-video input accepteert. Zo niet, dan krijg je alleen zwart-wit beeld te zien.
Dat is op te lossen door een extra draadje te solderen tussen 2 pinnetjes (pin 15 met 3 dacht ik, is vast wel te vinden via google).
pi_81334308
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:56 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]

Dat is op te lossen door een extra draadje te solderen tussen 2 pinnetjes (pin 15 met 3 dacht ik, is vast wel te vinden via google).
Ja, maar waarom zou je een tientje uitgeven en dan ook nog moeten gaan prutsen als het met een eenvoudige (en goedkopere) tulp naar SCART adapter wél meteen werkt?
pi_81335590
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:59 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ja, maar waarom zou je een tientje uitgeven en dan ook nog moeten gaan prutsen als het met een eenvoudige (en goedkopere) tulp naar SCART adapter wél meteen werkt?
En hoe had je die tulp naar scart adapter willen aansluiten op de laptop?
Dat zal toch via s-video moeten.
pi_81336545
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:31 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

En hoe had je die tulp naar scart adapter willen aansluiten op de laptop?
Dat zal toch via s-video moeten.
Nee, dat hele s-video verhaal zet iedereen op het verkeerde been, TS incluis.

Als je de OP nog even doorleest zie je dat hij eigenlijk denkt aan deze mediaspeler. De laptop komt dan niet meer aan het verhaal te pas. Maar vervolgens dwaalt de discussie weer af naar het rechtstreeks aansluiten van de laptop op de oude TV. Daarbij wordt gemakshalve maar even vergeten dat die oude beeldbuis TV met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen s-video input acepteert via SCART. Dat kun je dus vergeten, tenzij de TV in kwestie twee SCART aansluitingen heeft. Bij veel oudere (beeldbuis) TV's met twee SCART aansluitingen was het zo dat de tweede SCART wel s-video input accepteerde. En in dat geval is een s-video kabeltje plus een SCART adapter (van 1 euro) ook bruikbaar om de laptop op de TV aan te sluiten:



pi_81336989
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:57 schreef Riparius het volgende:
[..]
Nee, dat hele s-video verhaal zet iedereen op het verkeerde been, TS incluis.
Als je de OP nog even doorleest zie je dat hij eigenlijk denkt aan deze mediaspeler. De laptop komt dan niet meer aan het verhaal te pas. Maar vervolgens dwaalt de discussie weer af naar het rechtstreeks aansluiten van de laptop op de oude TV.
De discussie dwaalt niet af, maar het rechtstreeks aansluiten op de TV is voor de doeleinden van TS meer dan voldoende. En een stuk goedkoper.
quote:
Daarbij wordt gemakshalve maar even vergeten dat die oude beeldbuis TV met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen s-video input acepteert via SCART. Dat kun je dus vergeten, tenzij de TV in kwestie twee SCART aansluitingen heeft. Bij veel oudere (beeldbuis) TV's met twee SCART aansluitingen was het zo dat de tweede SCART wel s-video input accepteerde.
Hmmm, ik heb mijn laptop aan 3 verschillende beeldbuis-televisies gehad, varierend van 5 tot 14 jaar oud, en bij alle 3 werkte het gewoon. Sony (3 scart), Philips (1 scart), Daewoo (1 scart).
Die aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid lijkt me daarom wat overdreven.
Natuurlijk is het mogelijk dat het op zijn tv niet werkt, maar dat weet je pas als je het probeert.
quote:
En in dat geval is een s-video kabeltje plus een SCART adapter (van 1 euro) ook bruikbaar om de laptop op de TV aan te sluiten:
[ [url=http://www.elektronica-online.nl/productimages/32639.jpg]afbeelding ]
[/url]
Helemaal correct. Maar dan moet TS wel een s-video kabeltje (euro'tje of 5) plus een scart adapter (ik denk toch wel 2 euro) kopen. Plus nog een kabeltje voor de audio (3.5mm naar 2x tulp, ook een euro of 3).
En dan komt TS in de buurt van de prijs van dat bol-kabeltje.

En dus toch s-video naar scart, niet tulp naar scart zoals je in je eerdere reactie zei. Want een tulp aansluiting zit vrijwel nooit op een laptop.
pi_81337920
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:10 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Hmmm, ik heb mijn laptop aan 3 verschillende beeldbuis-televisies gehad, varierend van 5 tot 14 jaar oud, en bij alle 3 werkte het gewoon. Sony (3 scart), Philips (1 scart), Daewoo (1 scart).
Die aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid lijkt me daarom wat overdreven.
Natuurlijk is het mogelijk dat het op zijn tv niet werkt, maar dat weet je pas als je het probeert.
Ja, of eerder, namelijk als TS even de moeite neemt om de specs van de TV door te nemen. Het kan best zijn dat het bij jou op drie verschillende TV's goed gewerkt heeft, maar dat zegt niets, tenzij het exact hetzelfde kabeltje was. Ik denk dat er ook veel kabels van s-video naar SCART in de handel zijn waarbij met het oog op het gebruik op een SCART ingang die geen s-video input accepteert de chrominantie en luminantie signalen gewoon zijn doorverbonden, zodat de TV een composiet signaal krijgt, en dat werkt altijd. Maar dat kabeltje van bol.com is niet zo'n kabeltje, en dus zal TS straks met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid tegen een zwart-wit beeld aan zitten te kijken.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:53:41 #21
181274 mr-puta
This is a modern world.....
pi_81879134
Ha mensen,

had het even druk met examens(nu nogsteeds eigenlijk).
Ook vandaag 3x¤10 bol.com bonnen binnen gekregen.
Dus nu mag er wel iets komen om films te kijken:P

Ik zie hier een hoop welles nietes.
Zelf heb ik geen idee.

Ik zoek het liefst iets zonder laptop, maar als het met laptop moet ook geen probleem!
pi_81881450
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:53 schreef mr-puta het volgende:
Ha mensen,

had het even druk met examens(nu nogsteeds eigenlijk).
Ook vandaag 3x¤10 bol.com bonnen binnen gekregen.
Dus nu mag er wel iets komen om films te kijken:P

Ik zie hier een hoop welles nietes.
Zelf heb ik geen idee.

Ik zoek het liefst iets zonder laptop, maar als het met laptop moet ook geen probleem!
't is maar net wat je er aan uit wilt geven.
zo'n mediaplayer heeft als voordeel dat je je laptop niet aan hoeft te hebben, en er zit een afstandsbediening bij enzo. Maar het kost wel weer geld.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')