abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:06:09 #201
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_85159568
Ik geloof ook dat in een familie -gen kan zitten.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:10:33 #202
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_85159810
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_85161239
Zo zeldzaam is borderline ook weer niet hoor, ik ken 2 meiden die ook borderline hebben buiten mij om.
Je hoort het best wel vaak tegenwoordig.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 09:00:36 #204
262 Re
Kiss & Swallow
pi_85174724
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:40 schreef formerjellybean het volgende:
Zo zeldzaam is borderline ook weer niet hoor, ik ken 2 meiden die ook borderline hebben buiten mij om.
Je hoort het best wel vaak tegenwoordig.
echt klinisch gediagnoseerde BPS?... wat ik wel zie is dat veel mensen zeggen dat ze het hebben, maar goed dat is nu niet het onderwerp van gesprek
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Admin donderdag 12 augustus 2010 @ 09:04:57 #205
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85174803
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:00 schreef Re het volgende:

[..]

echt klinisch gediagnoseerde BPS?... wat ik wel zie is dat veel mensen zeggen dat ze het hebben, maar goed dat is nu niet het onderwerp van gesprek
Oh jammer :o
Heel even dan, alles wat ik hier in de afgelopen 1`0 jaar voorbij heb zien komen als zgn Borderline is inderdaad totale bullshit en aandachttrekkerij in tegenstelling tot een klinisch gediagnosticeerde BPS.
Raar en toch vormde dat mijn beeld over BPS, de "verhalen" van de users hier.
De rauwe werkelijkheid is namelijk 100% anders.
Dawast
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 12 augustus 2010 @ 09:07:19 #206
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85174854
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:17 schreef jantco het volgende:

[..]

Bovendien blijkt dat borderliners heel erg slecht zijn in liegen.
Nou, dat is kort door de bocht,
laten we het anders zeggen, ze maken een andere waarheid.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_85175021
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:00 schreef Re het volgende:

[..]

echt klinisch gediagnoseerde BPS?... wat ik wel zie is dat veel mensen zeggen dat ze het hebben, maar goed dat is nu niet het onderwerp van gesprek
Ja degene hebben er zelfs ook voor in behandeling gezeten.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 09:19:58 #208
262 Re
Kiss & Swallow
pi_85175119
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:04 schreef yvonne het volgende:

[..]


Oh jammer :o
Heel even dan, alles wat ik hier in de afgelopen 1`0 jaar voorbij heb zien komen als zgn Borderline is inderdaad totale bullshit en aandachttrekkerij in tegenstelling tot een klinisch gediagnosticeerde BPS.
Raar en toch vormde dat mijn beeld over BPS, de "verhalen" van de users hier.
De rauwe werkelijkheid is namelijk 100% anders.
Dawast
nou ja ok, topic gaat inmiddels idd over borderline in het algemeen. :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Admin donderdag 12 augustus 2010 @ 09:20:51 #209
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85175137
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:19 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja ok, topic gaat inmiddels idd over borderline in het algemeen. :)
Nee dat was nou ook niet de bedoeling :o
Ik koop wel een dagboek ;)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_85175441
Dat van andere waarheid klopt wel, sommige situaties zijn bij mij iets negatiever gekleurd , doordat ik het zo ervaar, maar vaak blijkt dan dat ik het door de emotie heftiger ervaar.
De tussenlijn is dan helemaal zoek, gelukkig aangeleerd om dan eerst even rustig aan te doen voor te reageren en niet meteen te veel schepen achter me te verbranden.
Dat is wel dan ook iets wat je net moet geleerd hebben en ook het besef van hebben.
Er komt bij andere ook weleens psychoses voor tijdens de borderline en dat maakt het soms ook moeilijker.
Gelukkig heb ik dat niet gehad.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 11:31:52 #211
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85178865
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:04 schreef yvonne het volgende:

[..]


Oh jammer :o
Heel even dan, alles wat ik hier in de afgelopen 1`0 jaar voorbij heb zien komen als zgn Borderline is inderdaad totale bullshit en aandachttrekkerij in tegenstelling tot een klinisch gediagnosticeerde BPS.
Raar en toch vormde dat mijn beeld over BPS, de "verhalen" van de users hier.
De rauwe werkelijkheid is namelijk 100% anders.
Dawast
Kun je daar iets meer over vertellen Yvonne?
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 11:32:55 #212
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85178914
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:20 schreef yvonne het volgende:

[..]


Nee dat was nou ook niet de bedoeling :o
Ik koop wel een dagboek ;)
Wat mij betreft (maar ik weet, mijn mening is hier geen reet waard) wel... Het is toch juist prettig wanneer je ergens gewoon een echt informatief topic hebt over iets wat de gemoederen blijkbaar bezig houdt?
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 11:36:04 #213
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_85179028
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:32 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Wat mij betreft (maar ik weet, mijn mening is hier geen reet waard) wel... Het is toch juist prettig wanneer je ergens gewoon een echt informatief topic hebt over iets wat de gemoederen blijkbaar bezig houdt?
dat is ook prettig, alleen was dat niet het doel met dit topic ;) en dat moet in de gaten worden gehouden :)
A man's got to do what a man's got to do
  donderdag 12 augustus 2010 @ 11:37:39 #214
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85179084
Nee, dan open je een nieuwe en dan is het weer alweer een topic over borderliners.

Je moet het administratieve proces niet boven het doel van het proces plaatsen. Dan blijf je namelijk zitten met 3x niks IMO.

Maar genoeg :P
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:33:45 #215
262 Re
Kiss & Swallow
pi_85181213
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 11:37 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Nee, dan open je een nieuwe en dan is het weer alweer een topic over borderliners.

Je moet het administratieve proces niet boven het doel van het proces plaatsen. Dan blijf je namelijk zitten met 3x niks IMO.

Maar genoeg :P
we zijn al eentijdje af van het principe dat er alleen maar centraal gepost mag worden hoor, dus een topic specifiek over borderline is altijd welkom. Dit topic gaat in principe over een gedeelte daarvan :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:35:17 #216
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85181285
Okee... Misschien dat ik er daar nog maar eens eentje van aanmaak dan. Mijn excuses voor eventuele overlast O-)
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:37:52 #217
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85181389
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:04 schreef yvonne het volgende:

[..]


Oh jammer :o
Heel even dan, alles wat ik hier in de afgelopen 1`0 jaar voorbij heb zien komen als zgn Borderline is inderdaad totale bullshit en aandachttrekkerij in tegenstelling tot een klinisch gediagnosticeerde BPS.
Raar en toch vormde dat mijn beeld over BPS, de "verhalen" van de users hier.
De rauwe werkelijkheid is namelijk 100% anders.
Dawast
Je moet ook niet een internetforum als referentiepunt nemen, en helemaal niet een onserieus forum als FOK! :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 22:39:20 #218
245382 marcellux
normaal ben ik anders
pi_85208288
Ik zou toch nooit van anderen willen zeggen dat ze "totale bullshit en aandachttrekkerij" van zich geven.
  Admin donderdag 12 augustus 2010 @ 22:45:56 #219
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85208660
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:39 schreef marcellux het volgende:
Ik zou toch nooit van anderen willen zeggen dat ze "totale bullshit en aandachttrekkerij" van zich geven.
Ik wel na 10 jaar FOK! ervaring.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 23:12:47 #220
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85210095
Jij begrijpt wat er staat?
Intelligent, but fucked up.
  Admin donderdag 12 augustus 2010 @ 23:28:49 #221
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85210827
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 23:12 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Jij begrijpt wat er staat?
Ik gokte ;)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_85210900
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 23:28 schreef yvonne het volgende:

[..]


Ik gokte ;)
Typische google translate zin :')
  donderdag 12 augustus 2010 @ 23:32:19 #223
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85210992
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 23:28 schreef yvonne het volgende:

[..]


Ik gokte ;)
:D

Forum moeder wijsheid... Alles op rood!
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 23:34:22 #224
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85211072
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 23:30 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:

[..]

Typische google translate zin :')
4 reacties, alles in borderline topiques.. verdacht.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 23:35:58 #225
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85211152
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 23:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

4 reacties, alles in borderline topiques.. verdacht.
Ja?

Vertel :P
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 23:49:12 #226
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85211677
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 23:35 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ja?

Vertel :P
klinkt als een reclamebot!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 23:49:52 #227
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85211709
Klopt, ik ben een uiterst geavanceerde en enigszins perverse bot.
Intelligent, but fucked up.
pi_85283593
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:45 schreef yvonne het volgende:

[..]


Ik wel na 10 jaar FOK! ervaring.
Volgens mij kan je reacties van mensen op internet niet vergelijken met de reacties in het echte leven.
Daarmee bedoel ik dat mensen die reageren omdat ze ervaring hebben met een borderliner heel andere dingen meemaken dan mensen die hier als borderliner rondwandelen.
Maar misschien bedoel je iets anders.
De borderliners die ik ken hebben echt wel een achterliggende reden voor hun borderline gedrag.
En ook een diagnose als je het graag wilt weten.
En betreft dat liegen, voor aandachttrekkerij kan je natuurlijk het beste liegen want anders krijg je geen aandacht en als je dat nergens krijgt kan je dat toch altijd op internet halen want niemand kan je verhaal toch checken. Dus wat dat betreft kan ik je mening goed volgen.
pi_85740491
Even een minder dagje en topic is beetje van toepassing.
Ik baal op het moment gewoon heel erg van borderline, juist omdat je dan soms gewoon aan wisselende stemmingen onderhevig bent en verwerken duurt door borderline vaak wat langer.
Juist in die periodes merk je even extra heftig hoe anders je bent dan anderen , en hoeveel onbegrip erover is.
Ik kan soms gewoon anders reageren door borderline en even heftiger en dat kan soms voor mensen toch iets zijn wat eng is omdat het anders is.
Het lastige is dan ook dat ze je soms ook niet voor vol aanzien en juist hoewel je met je leven waarin je borderline hebt omgaat , word er ook nog eens op je neer gekeken omdat je dan Borderline hebt en dat is soms gewoon even moeilijk.
Het is frustrerend om steeds uit te moeten leggen , he ik heb Borderline , verwerken van dingen duurt langer.
Echt op sommige momenten voel je door wat je hebt soms gewoon een freak omdat er soms zoveel onbegrip is.
En op dat soort momenten kan ik gewoon echt zeggen, ik haat borderline
pi_85742694
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:04 schreef formerjellybean het volgende:
Even een minder dagje en topic is beetje van toepassing.
Ik baal op het moment gewoon heel erg van borderline, juist omdat je dan soms gewoon aan wisselende stemmingen onderhevig bent en verwerken duurt door borderline vaak wat langer.
Juist in die periodes merk je even extra heftig hoe anders je bent dan anderen , en hoeveel onbegrip erover is.
Ik kan soms gewoon anders reageren door borderline en even heftiger en dat kan soms voor mensen toch iets zijn wat eng is omdat het anders is.
Het lastige is dan ook dat ze je soms ook niet voor vol aanzien en juist hoewel je met je leven waarin je borderline hebt omgaat , word er ook nog eens op je neer gekeken omdat je dan Borderline hebt en dat is soms gewoon even moeilijk.
Het is frustrerend om steeds uit te moeten leggen , he ik heb Borderline , verwerken van dingen duurt langer.
Echt op sommige momenten voel je door wat je hebt soms gewoon een freak omdat er soms zoveel onbegrip is.
En op dat soort momenten kan ik gewoon echt zeggen, ik haat borderline
Dit komt dus heel vaak voor met borderline. Op de betere momenten heb je minder last van dingen en kan je normaal meekomen in alles en voel je geen (tot weinig)verschil.
Maar die omslag kan dus heel heftig zijn, en vooral voor buitenstaanders is dit moeilijk te begrijpen, voor directe naasten is dit wat minder moeilijk.
En door de onwetenheid reageren mensen nogal vervelend.
En borderliners kunnen soms angst opwekken, gebeurde bij mij wel eens met mijn neef, maar het probleem is dat wanneer ze zo(agresief) reageren dit niet bedoeld is tegen de pesoon, maar juist door de fase waar ze inzitten. En dat schrikt zeer veel mensen af.

Verder tja, sterkte met deze periode!
pi_85742952
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:59 schreef francis998 het volgende:

[..]

Dit komt dus heel vaak voor met borderline. Op de betere momenten heb je minder last van dingen en kan je normaal meekomen in alles en voel je geen (tot weinig)verschil.
Maar die omslag kan dus heel heftig zijn, en vooral voor buitenstaanders is dit moeilijk te begrijpen, voor directe naasten is dit wat minder moeilijk.
En door de onwetenheid reageren mensen nogal vervelend.
En borderliners kunnen soms angst opwekken, gebeurde bij mij wel eens met mijn neef, maar het probleem is dat wanneer ze zo(agresief) reageren dit niet bedoeld is tegen de pesoon, maar juist door de fase waar ze inzitten. En dat schrikt zeer veel mensen af.

Verder tja, sterkte met deze periode!
Bij mij is het gelukkig niet met agressie , maar wat meer met huilen en dan duurt het ook wel even, maar is dan gewoon even heftig, omdat het soms wat feller en wat intenser is. Ik kan dan even het uitknopje niet vinden zeg maar.
Het is bij mij ook meer intern, het frustrerende dat mensen je emoties en je gevoelens niet begrijpen.
Ik wil er vaak ook niet over praten dan even voor mezelf rust nemen , maar neemt niet weg dat ik baal van die gevoelens en soms toch wat meer begrip zou willen hebben.
En dat is juist het moeilijke want iemand die geen borderline heeft weet niet hoe het voelt en wat voor impact het heeft op je leven.
pi_85743423
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:04 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Bij mij is het gelukkig niet met agressie , maar wat meer met huilen en dan duurt het ook wel even, maar is dan gewoon even heftig, omdat het soms wat feller en wat intenser is. Ik kan dan even het uitknopje niet vinden zeg maar.
Het is bij mij ook meer intern, het frustrerende dat mensen je emoties en je gevoelens niet begrijpen.
Ik wil er vaak ook niet over praten dan even voor mezelf rust nemen , maar neemt niet weg dat ik baal van die gevoelens en soms toch wat meer begrip zou willen hebben.
En dat is juist het moeilijke want iemand die geen borderline heeft weet niet hoe het voelt en wat voor impact het heeft op je leven.
Dat is zowieso het lastige bij psychische stoornissen wat voor soort dan ook. Als je het niet hebt, kan je je een idee/beeld vormen, maar exact weten hoe het is, kan alleen als je het zelf hebt.
En datzelfde feit maakt het lastiger voor omstaanden, die kunnen er alleen mee leren omgaan.

En als de borderliner zelf niet zo praatgraag is of het zelf niet snapt en er daardoor niet over wil/kan praten maakt het alleen lastiger.
pi_85744386
Hoe ga je om met eenzaamheid...Ik overleef het doordat ik weet dat het van tijdelijke aard is. Mijn emoties zijn nooit gematigd. Als ik me heel eenzaam voel ben ik soms uren aan het huilen, schrijven, net zo lang tot ik me leeg en afgestompt voel. Ik wil dan ook niemand zien, schaam me dan voor mezelf en wil dan de buitenwereld vooral buiten houden. Andere momenten ben ik zo blij als een kind vanwege de kleinste dingen en voel ik me dankbaar voor alles om me heen..
Ik heb een aantal mensen om me heen, niet veel vrienden, maar iig 1 vriendin en een vriend, waar ik heel blij mee ben. Vooral mijn vriend helpt me enorm.
Nu voel ik me vaak een te zware belasting voor hem. We zijn anderhalf jaar samen, maar mijn gedrag en gedachten wordt steeds negatiever. In het begin was ik zo vrolijk. Nu komen de typerende gedachten die er altijd waren weer langzaam terug. Ik wil niet dat hij me helpt, want ik moet mezelf helpen. Ik denk er soms over om met de relatie te stoppen, zodat ik voor hem geen last meer kan zijn.
Voel me eenzaam, terwijl ik dat reëel gezien niet hoef te zijn. Voel me schuldig omdat ik snel ongeduldig of sachrijnig ben. Voel me vaak lelijk en dik terwijl ik dat rationeel gezien niet ben. Heb constant behoefte aan de bevestiging dat ik goed genoeg ben. Ondertussen overheerst dit zo elke dag mijn gedachten dat ik moe wordt van mezelf. Ik vind goed genoeg namelijk niet goed, ik vind alleen perfect goed.

Ik ga binnenkort naar een psycholoog, maar ajb heeft iemand tips om me te leren hoe ik genoeg van mezelf kan houden en mezelf goed genoeg kan vinden, waardoor ik mijn vriend niet meer hoef lastig te vallen en hem gelukkig kan maken en ik me niet meer depressief hoef te voelen..?
met panceta!
pi_85750341
Ik denk dat het belangrijker is dat je eerst jezelf gelukkig maakt. ;)
signatuurloos
  donderdag 26 augustus 2010 @ 23:23:10 #235
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_85752779
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:32 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik denk dat het belangrijker is dat je eerst jezelf gelukkig maakt. ;)
Dat zegt ze toch ook? Ze wil juist tips om dat te kunnen bewerkstelligen.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_85752977
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:23 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Dat zegt ze toch ook? Ze wil juist tips om dat te kunnen bewerkstelligen.
Oh sorry, niet goed gelezen. :@
signatuurloos
pi_85753077
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:38 schreef pannenkoekenpanpannenkoek het volgende:
Hoe ga je om met eenzaamheid...Ik overleef het doordat ik weet dat het van tijdelijke aard is. Mijn emoties zijn nooit gematigd. Als ik me heel eenzaam voel ben ik soms uren aan het huilen, schrijven, net zo lang tot ik me leeg en afgestompt voel. Ik wil dan ook niemand zien, schaam me dan voor mezelf en wil dan de buitenwereld vooral buiten houden. Andere momenten ben ik zo blij als een kind vanwege de kleinste dingen en voel ik me dankbaar voor alles om me heen..
Ik heb een aantal mensen om me heen, niet veel vrienden, maar iig 1 vriendin en een vriend, waar ik heel blij mee ben. Vooral mijn vriend helpt me enorm.
Nu voel ik me vaak een te zware belasting voor hem. We zijn anderhalf jaar samen, maar mijn gedrag en gedachten wordt steeds negatiever. In het begin was ik zo vrolijk. Nu komen de typerende gedachten die er altijd waren weer langzaam terug. Ik wil niet dat hij me helpt, want ik moet mezelf helpen. Ik denk er soms over om met de relatie te stoppen, zodat ik voor hem geen last meer kan zijn.
Voel me eenzaam, terwijl ik dat reëel gezien niet hoef te zijn. Voel me schuldig omdat ik snel ongeduldig of sachrijnig ben. Voel me vaak lelijk en dik terwijl ik dat rationeel gezien niet ben. Heb constant behoefte aan de bevestiging dat ik goed genoeg ben. Ondertussen overheerst dit zo elke dag mijn gedachten dat ik moe wordt van mezelf. Ik vind goed genoeg namelijk niet goed, ik vind alleen perfect goed.

Ik ga binnenkort naar een psycholoog, maar ajb heeft iemand tips om me te leren hoe ik genoeg van mezelf kan houden en mezelf goed genoeg kan vinden, waardoor ik mijn vriend niet meer hoef lastig te vallen en hem gelukkig kan maken en ik me niet meer depressief hoef te voelen..?
Ik heb hier niet echt veel tips voor ofzo, maar zat deels in hetzelfde schuitje alleen zonder borderline.
Maar probeer anders iedere dag een paar positieve punten vanjezelf te noteren en iedere dag minimaal 1 nieuwe te verzinnen. En jezelf gewoon soepel bekijken..(kan het niet beter uitleggen) en vooral negatieve punten proberen positief te bekijken.
Bijvoorbeeld ik ben gigantisch eigenwijs dat kan heel negatief zijn maar het positieve is weer doordat ik zo eigenwijs ben is het soms lastig me een kat in de zak te geven. En vooral dingen doen die je positief doen voelen..ook al vinden anderen het stom/kinderachtig of wat dan ook.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:07:23 #238
312049 Lightly-Salted
Een beetje zoutig..
pi_85754733
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:38 schreef pannenkoekenpanpannenkoek het volgende:
Hoe ga je om met eenzaamheid...Ik overleef het doordat ik weet dat het van tijdelijke aard is. Mijn emoties zijn nooit gematigd. Als ik me heel eenzaam voel ben ik soms uren aan het huilen, schrijven, net zo lang tot ik me leeg en afgestompt voel. Ik wil dan ook niemand zien, schaam me dan voor mezelf en wil dan de buitenwereld vooral buiten houden. Andere momenten ben ik zo blij als een kind vanwege de kleinste dingen en voel ik me dankbaar voor alles om me heen..
Ik heb een aantal mensen om me heen, niet veel vrienden, maar iig 1 vriendin en een vriend, waar ik heel blij mee ben. Vooral mijn vriend helpt me enorm.
Nu voel ik me vaak een te zware belasting voor hem. We zijn anderhalf jaar samen, maar mijn gedrag en gedachten wordt steeds negatiever. In het begin was ik zo vrolijk. Nu komen de typerende gedachten die er altijd waren weer langzaam terug. Ik wil niet dat hij me helpt, want ik moet mezelf helpen. Ik denk er soms over om met de relatie te stoppen, zodat ik voor hem geen last meer kan zijn.
Voel me eenzaam, terwijl ik dat reëel gezien niet hoef te zijn. Voel me schuldig omdat ik snel ongeduldig of sachrijnig ben. Voel me vaak lelijk en dik terwijl ik dat rationeel gezien niet ben. Heb constant behoefte aan de bevestiging dat ik goed genoeg ben. Ondertussen overheerst dit zo elke dag mijn gedachten dat ik moe wordt van mezelf. Ik vind goed genoeg namelijk niet goed, ik vind alleen perfect goed.

Ik ga binnenkort naar een psycholoog, maar ajb heeft iemand tips om me te leren hoe ik genoeg van mezelf kan houden en mezelf goed genoeg kan vinden, waardoor ik mijn vriend niet meer hoef lastig te vallen en hem gelukkig kan maken en ik me niet meer depressief hoef te voelen..?
Als iemand dan dat antwoord heeft.. Dan lees ik graag even mee!

Ik kon bovenstaande wel geschreven hebben, zit wel in een iets andere situatie maar toch..

Ik ben afgelopen week bij een psycholoog geweest maar aangezien bij mij officieel nog niet is aangetoond dat ik borderline hebt, word ik nu alweer doorverwezen naar de GGZ waarschijnlijk.. Maar bovenstaande is heel herkenbaar!
-Veel mensen kijken over het kleine geluk heen, terwijl ze met wazige ogen naar het grote zitten uit te kijken-
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:22:47 #239
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85755366
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:38 schreef pannenkoekenpanpannenkoek het volgende:
Hoe ga je om met eenzaamheid...Ik overleef het doordat ik weet dat het van tijdelijke aard is. Mijn emoties zijn nooit gematigd. Als ik me heel eenzaam voel ben ik soms uren aan het huilen, schrijven, net zo lang tot ik me leeg en afgestompt voel. Ik wil dan ook niemand zien, schaam me dan voor mezelf en wil dan de buitenwereld vooral buiten houden. Andere momenten ben ik zo blij als een kind vanwege de kleinste dingen en voel ik me dankbaar voor alles om me heen..
Ik heb een aantal mensen om me heen, niet veel vrienden, maar iig 1 vriendin en een vriend, waar ik heel blij mee ben. Vooral mijn vriend helpt me enorm.
Nu voel ik me vaak een te zware belasting voor hem. We zijn anderhalf jaar samen, maar mijn gedrag en gedachten wordt steeds negatiever. In het begin was ik zo vrolijk. Nu komen de typerende gedachten die er altijd waren weer langzaam terug. Ik wil niet dat hij me helpt, want ik moet mezelf helpen. Ik denk er soms over om met de relatie te stoppen, zodat ik voor hem geen last meer kan zijn.
Voel me eenzaam, terwijl ik dat reëel gezien niet hoef te zijn. Voel me schuldig omdat ik snel ongeduldig of sachrijnig ben. Voel me vaak lelijk en dik terwijl ik dat rationeel gezien niet ben. Heb constant behoefte aan de bevestiging dat ik goed genoeg ben. Ondertussen overheerst dit zo elke dag mijn gedachten dat ik moe wordt van mezelf. Ik vind goed genoeg namelijk niet goed, ik vind alleen perfect goed.

Ik ga binnenkort naar een psycholoog, maar ajb heeft iemand tips om me te leren hoe ik genoeg van mezelf kan houden en mezelf goed genoeg kan vinden, waardoor ik mijn vriend niet meer hoef lastig te vallen en hem gelukkig kan maken en ik me niet meer depressief hoef te voelen..?
Had mijn nieuwe meissie kunnen zijn die dit schrijft... Maar mijn (nog matig geinformeerde) tip: denk niet voor je vriend. Denk voor jezelf. Hij is niet voor niets bij je!

Dus blijkbaar is hij gelukkig met je zoals je bent!
Intelligent, but fucked up.
pi_85763110
Ik ben gaan doen wat ik wilde. Slechte relatie beeindigd, verhuisd.

De eenzaamheid en de leegte is niet weg, hij zit er nog steeds van binnen. Maar doordat ik dingen om me heen heb waar ik blij mee ben is het meestal te handelen.
Maar hoe je van die leegheid afkomt, dat weet ik ook niet. Het is nog steeds een soort van ballon die in m'n buik zweeft...

Ik heb de laatste weken, merk ik, wel steeds meer behoefte aan bevestiging van bijv. mijn vriend. Ik voel het wantrouwen tegenover de wereld en ook tegenover m'n vriend weer opkomen.
Nou heb ik het een en ander meegemaakt wat daar (mede)oorzaak van is, wat ook het 'borderlineprobleem' versterkt heeft. Ik weet niet zo goed wat ik daaraan moet doen. Probeer me voor te houden dat mijn vriend samen met me een huis wil kopen, dus dat hij echt wat voor me voelt, dat ik goed genoeg ben, mooi genoeg. Dat hij geen behoefte heeft aan iemand die beter is dan ik. Maar soms lijkt die positieve gedachte niet genoeg te zijn om de negatieve gedachte weg te houden.

Het ging een klein jaar best heel erg lekker met me. Heb alleen achter in me hoofd het stemmetje dat zegt dat ik weer achteruit ga. Vind mezelf weer ontzettend lelijk, mijn eetgedrag gaat daardoor weer achteruit.
Opstaan wordt weer steeds ietsjes zwaarder.
Ik weet niet zo goed wat ik moet, of ik (weer) ergens aan de bel moet trekken, of dat het vanzelf overwaait?

[ Bericht 58% gewijzigd door Lonaa op 27-08-2010 10:32:20 ]
Sterkheidsbaas van alles.
pi_85763575
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:26 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben gaan doen wat ik wilde. Slechte relatie beeindigd, verhuisd.

De eenzaamheid en de leegte is niet weg, hij zit er nog steeds van binnen. Maar doordat ik dingen om me heen heb waar ik blij mee ben is het meestal te handelen.
Maar hoe je van die leegheid afkomt, dat weet ik ook niet. Het is nog steeds een soort van ballon die in m'n buik zweeft...

Ik heb de laatste weken, merk ik, wel steeds meer behoefte aan bevestiging van bijv. mijn vriend. Ik voel het wantrouwen tegenover de wereld en ook tegenover m'n vriend weer opkomen.
Nou heb ik het een en ander meegemaakt wat daar (mede)oorzaak van is, wat ook het 'borderlineprobleem' versterkt heeft. Ik weet niet zo goed wat ik daaraan moet doen. Probeer me voor te houden dat mijn vriend samen met me een huis wil kopen, dus dat hij echt wat voor me voelt, dat ik goed genoeg ben, mooi genoeg. Dat hij geen behoefte heeft aan iemand die beter is dan ik. Maar soms lijkt die positieve gedachte niet genoeg te zijn om de negatieve gedachte weg te houden.

Het ging een klein jaar best heel erg lekker met me. Heb alleen achter in me hoofd het stemmetje dat zegt dat ik weer achteruit ga. Vind mezelf weer ontzettend lelijk, mijn eetgedrag gaat daardoor weer achteruit.
Opstaan wordt weer steeds ietsjes zwaarder.
Ik weet niet zo goed wat ik moet, of ik (weer) ergens aan de bel moet trekken, of dat het vanzelf overwaait?
Als ik jouw was , zou ik toch weer even aan de bel trekken, baat het niet dan schaad het niet .
Bij mij is de hulpverlening qua behandelen helemaal weg (bedoel ik riagg mee) omdat ze vonden dat ik er klaar voor was , maar heb nazorg qua vrijwilligerswerk wat gespecifiek aangepast is voor mensen uit de psychiatrie en als ik even moeilijk heb dan heb ik iemand waar ik mee kan praten en als het echt nodig is en iets is wat toch even langer duurt dan bel ik ook even.
Het is namelijk toch even fijn om te praten met mensen die toch wel een beetje weten waar ze het over hebben en daardoor belast ik ook veel minder de andere contacten.
Het is toch prettig even je ei kwijt te kunnen.
pi_85763723
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:44 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Als ik jouw was , zou ik toch weer even aan de bel trekken, baat het niet dan schaad het niet .
Bij mij is de hulpverlening qua behandelen helemaal weg (bedoel ik riagg mee) omdat ze vonden dat ik er klaar voor was , maar heb nazorg qua vrijwilligerswerk wat gespecifiek aangepast is voor mensen uit de psychiatrie en als ik even moeilijk heb dan heb ik iemand waar ik mee kan praten en als het echt nodig is en iets is wat toch even langer duurt dan bel ik ook even.
Het is namelijk toch even fijn om te praten met mensen die toch wel een beetje weten waar ze het over hebben en daardoor belast ik ook veel minder de andere contacten.
Het is toch prettig even je ei kwijt te kunnen.
Dat klopt. Alleen ben ik daar nu ruim een half jaar weg. Mijn vaste therapeut werd overgeplaatst, toen kreeg ik een nieuwe. Het eerste gesprek dat ik daar had, heb ik aangegeven dat ik het fijn vind mijn ei kwijt te kunnen als het nodig is, om iemand te hebben om tegen te praten.

Toen kreeg ik als antwoord: Iedereen vindt het prettig ergens zijn ei kwijt te kunnen, maar we vinden het niet erg genoeg om je hier in behandeling te houden, daar hebben we het te druk voor...
Sterkheidsbaas van alles.
pi_85763871
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:50 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat klopt. Alleen ben ik daar nu ruim een half jaar weg. Mijn vaste therapeut werd overgeplaatst, toen kreeg ik een nieuwe. Het eerste gesprek dat ik daar had, heb ik aangegeven dat ik het fijn vind mijn ei kwijt te kunnen als het nodig is, om iemand te hebben om tegen te praten.

Toen kreeg ik als antwoord: Iedereen vindt het prettig ergens zijn ei kwijt te kunnen, maar we vinden het niet erg genoeg om je hier in behandeling te houden, daar hebben we het te druk voor...
Oei dat maakt het moeilijker, maar denk dat dit toch iets is waar je toch meer begeleiding bij nodig hebt omdat het toch weer minder is of denk je dat het even periode is ??
Als het namelijk toch iets is waar je echt toch van denkt hier heb ik meer begeleiding bij nodig zou ik het toch doen, er zijn namelijk zat mensen die in een periode van terugval weer iemand nodig hebben.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:56:06 #244
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85763881
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:38 schreef pannenkoekenpanpannenkoek het volgende:
Hoe ga je om met eenzaamheid...Ik overleef het doordat ik weet dat het van tijdelijke aard is. Mijn emoties zijn nooit gematigd. Als ik me heel eenzaam voel ben ik soms uren aan het huilen, schrijven, net zo lang tot ik me leeg en afgestompt voel. Ik wil dan ook niemand zien, schaam me dan voor mezelf en wil dan de buitenwereld vooral buiten houden. Andere momenten ben ik zo blij als een kind vanwege de kleinste dingen en voel ik me dankbaar voor alles om me heen..
Ik heb een aantal mensen om me heen, niet veel vrienden, maar iig 1 vriendin en een vriend, waar ik heel blij mee ben. Vooral mijn vriend helpt me enorm.
Nu voel ik me vaak een te zware belasting voor hem. We zijn anderhalf jaar samen, maar mijn gedrag en gedachten wordt steeds negatiever. In het begin was ik zo vrolijk. Nu komen de typerende gedachten die er altijd waren weer langzaam terug. Ik wil niet dat hij me helpt, want ik moet mezelf helpen. Ik denk er soms over om met de relatie te stoppen, zodat ik voor hem geen last meer kan zijn.
Voel me eenzaam, terwijl ik dat reëel gezien niet hoef te zijn. Voel me schuldig omdat ik snel ongeduldig of sachrijnig ben. Voel me vaak lelijk en dik terwijl ik dat rationeel gezien niet ben. Heb constant behoefte aan de bevestiging dat ik goed genoeg ben. Ondertussen overheerst dit zo elke dag mijn gedachten dat ik moe wordt van mezelf. Ik vind goed genoeg namelijk niet goed, ik vind alleen perfect goed.

Ik ga binnenkort naar een psycholoog, maar ajb heeft iemand tips om me te leren hoe ik genoeg van mezelf kan houden en mezelf goed genoeg kan vinden, waardoor ik mijn vriend niet meer hoef lastig te vallen en hem gelukkig kan maken en ik me niet meer depressief hoef te voelen..?
Luister naar dit lied:
En imiteer deze cabaretier:
En dit nummer gebruik ik om me vrolijk te voelen:
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_85763964
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:55 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Oei dat maakt het moeilijker, maar denk dat dit toch iets is waar je toch meer begeleiding bij nodig hebt omdat het toch weer minder is of denk je dat het even periode is ??
Als het namelijk toch iets is waar je echt toch van denkt hier heb ik meer begeleiding bij nodig zou ik het toch doen, er zijn namelijk zat mensen die in een periode van terugval weer iemand nodig hebben.
Mja, het maakt het zeker moeilijker. De gedachte dat het allemaal wel meeviel en dat ik me aanstelde is heel lang weggeweest, maar komt door dit soort opmerkingen wel weer terug.

Ik heb alles in periodes. Ze wisten/weten ook nog steeds niet of ik nou de "Borderlinestempel" of de "manisch-depressiefstempel" verdien.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:59:36 #246
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85763985
En gelukkig ben ik opgegroeid met bassie en adriaan.
Leer van ze!

http://www.adriaan-homepa(...)chter_de_wolken.html
quote:
Achter de wolken schijnt de zon,
en na de regen komt weer zonneschijn
Achter de wolken schijnt de zon,
die verdrijft problemen groot en klein
Laat zorgen jou een zorg zijn,
na regen komt weer zonneschijn.

Soms trap je zwaar een berg omhoog en dat valt echt niet mee,
maar als je eenmaal boven bent, aat het makklijk naar bene
Zo zie je maar ook zo'n probleem dat gaat een keer voorbij
Dus blijf altijd een optimist en zet je zorg opzij.

Achter de wolken schijnt de zon,
en na de regen komt weer zonneschijn
Achter de wolken schijnt de zon,
die verdrijft problemen groot en klein
Laat zorgen jou een zorg zijn,
na regen komt weer zonneschijn.

Je zit voor een examen en je weet de vragen niet.
Zit dan niet bij de pakken neer, veel helpen doet dat niet.
Je ziet de toekomst donker in en denkt dat wordt een flop.
Maar dan opeens daar is de zon en klaart de lucht weer op

Achter de wolken schijnt de zon,
en na de regen komt weer zonneschijn
Achter de wolken schijnt de zon,
die verdrijft problemen groot en klein
Laat zorgen jou een zorg zijn,
na regen komt weer zonneschijn.

Achter de wolken schijnt de zon,
en na de regen komt weer zonneschijn
Achter de wolken schijnt de zon,
die verdrijft problemen groot en klein
Laat zorgen jou een zorg zijn,
na regen komt weer zonneschijn.
En zing mee!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:00:42 #247
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85764012
Kortom; ik zeg altijd tegen dat soort mensen: Je bent niet depressief, je luistert naar de verkeede muziek!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:05:08 #248
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_85764120
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:04 schreef yvonne het volgende:

[..]


Oh jammer :o
Heel even dan, alles wat ik hier in de afgelopen 1`0 jaar voorbij heb zien komen als zgn Borderline is inderdaad totale bullshit en aandachttrekkerij in tegenstelling tot een klinisch gediagnosticeerde BPS.
Raar en toch vormde dat mijn beeld over BPS, de "verhalen" van de users hier.
De rauwe werkelijkheid is namelijk 100% anders.
Dawast
Dit vind ik niet terecht. Ik heb 2 jaar een relatie met een borderliner gehad, al is het nooit door een arts vastgesteld tijdens mijn relatie. Ik heb boeken over borderline gelezen (die had zij in de kast staan. Waarom??), zij heeft zelf boeken erover gelezen en ze studeerde psychologie (wat ook een kenmerk is volgens een Pools onderzoek, 30% van de psychologie studenten heeft zelf een psychysche stoornis). Het onderwerp borderline kwam tijdens haar studie ook uitgebreid aan bod en zij herkende zichzelf in zo goed als alle kenmerken, ze kwam dagelijks huilend thuis.

Als puntje bij paaltje kwam wilde ze alleen geen hulp zoeken. In het verleden had ze wel medicijnen gehad maar daar zou 'de studie mee worden verpest', aldus de ouders. Dus zat ik met een ontzettend blije/emotionele/extreem boze/extreem lieve/extreem rare vriendin en hele normale vriendin opgescheept. Ik kan je zeggen, dit hou je best even vol. Maar na 2 jaar word je er zelf echt helemaal gestoord van...het ging dus ook uit (gelukkig, al was ze soms ook wel weer heel lief...).

Als je zoveel kenmerken herkent, je goed hebt ingelezen, de vrouw in kwestie het zelf herkent (en boeken heeft) en de ouders het niet willen erkennen (zou een schande in de familie zijn), kun je dan nog niet spreken van borderline?

En ja, heel dat gebeuren van toen zit me na 5 jaar nog steeds dwars...
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:14:09 #249
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85764369
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dit vind ik niet terecht. Ik heb 2 jaar een relatie met een borderliner gehad, al is het nooit door een arts vastgesteld tijdens mijn relatie. Ik heb boeken over borderline gelezen (die had zij in de kast staan. Waarom??), zij heeft zelf boeken erover gelezen en ze studeerde psychologie (wat ook een kenmerk is volgens een Pools onderzoek, 30% van de psychologie studenten heeft zelf een psychysche stoornis). Het onderwerp borderline kwam tijdens haar studie ook uitgebreid aan bod en zij herkende zichzelf in zo goed als alle kenmerken, ze kwam dagelijks huilend thuis.

Als puntje bij paaltje kwam wilde ze alleen geen hulp zoeken. In het verleden had ze wel medicijnen gehad maar daar zou 'de studie mee worden verpest', aldus de ouders. Dus zat ik met een ontzettend blije/emotionele/extreem boze/extreem lieve/extreem rare vriendin en hele normale vriendin opgescheept. Ik kan je zeggen, dit hou je best even vol. Maar na 2 jaar word je er zelf echt helemaal gestoord van...het ging dus ook uit (gelukkig, al was ze soms ook wel weer heel lief...).

Als je zoveel kenmerken herkent, je goed hebt ingelezen, de vrouw in kwestie het zelf herkent (en boeken heeft) en de ouders het niet willen erkennen (zou een schande in de familie zijn), kun je dan nog niet spreken van borderline?

En ja, heel dat gebeuren van toen zit me na 5 jaar nog steeds dwars...
Da's het nadeel van borderline he ;). Een high en een low wisselen elkaar in rap tempo af. En als je zo'n high hebt, wie maakt je dan wat? Hulp zoeken? neeeeeee :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:55:29 #250
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85765859
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:00 schreef Maanvis het volgende:
Kortom; ik zeg altijd tegen dat soort mensen: Je bent niet depressief, je luistert naar de verkeede muziek!
ga eens elders leuk doen
Intelligent, but fucked up.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')