quote:
Op maandag 10 mei 2010 23:18 schreef jantco het volgende:[..]
Ik vermoed: veel minder dan een omstander.
Want de borderliner reageert (uiteraard) vanuit zijn momentane gevoel. Bij de omstander komt dat over als wisselend.
De borderliner die ik ken, is zich enigszins bewust van de wisselende stemmingen.
Maar het beheersen daarvan is een andere zaak. Een poging tot beheersing kan komen te staan op een wegraking. Dat wisselende, lijkt wel een soort energie die zich met kracht naar buiten baant.
Dit heb je heel mooi omschreven, dit is waar. En ik heb zelf afgelopen week een hele zware aanval gehad, en ik heb hem ook aan voelen komen, en zelfs hulp gezocht.. tot dat.. PATS..
En het is zo uitgebreid, en zo diep. En net als met Autisme zoveel onwetendheid of onbegrip. Op Fok valt er eigenlijk niet over te praten. Het is erg 80/20 hier. En dat het wordt afgewimmpeld als aanstellerij of aandachtrekkerij etc etc.. dat kan ook nog eens heel zwaar triggeren en maakt het extra lastig om er over te lezen of praten op Fok. Want het is geen aandachttrekkerij, bij mij niet igg. het is pure frustratie en woede en ook geen aanstellerij want mijn god wat zou ik graag een real life soap willen hebben.
De problemen waar ik tegen aan bots en die mij triggeren zijn niet alleen absurd, maar ook voor best wel veel mensen herkenbaar. Alleen veel mensen hebben daar geen ervaring mee.
Gelukkig heb ik vandaag 200% erkenning gekregen en ben ik in mijn gelijk gesteld, EINDELIJK.. vorige week
nog zware crisis door al die triggers.. en nu is er eindelijk wel eens geluisterd en blijkt dat er inderdaad fouten zijn gemaakt en nu is er duidelijkheid en alles.. Dus mijn crisis is weer over.
Borderline is trouwens te genezen. Het is het onbegrip en de problemen die je in het genezingsproces tegenkomt die triggerend werken en wat het weer lastig maakt. Fluwelen handschoentjes zijn ook niet nodig. Maar slap uit je nek lullen, over 1 kam scheren, lollig doen, zwart maken, etc is ook niet nodig.
Negeer het dan gewoon.
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 14:08 schreef jantco het volgende:Borderliners zijn geen grijze muizen. Je kan veel plezier met ze hebben.
Ze zijn spontaan ( impulsief), meestal intelligent (jouw te slim af) en creatief (onvoorspelbaar), belust op seks (helaas ook met anderen).
Maar je moet dus wel de gebruiksaanwijzing kennen, anders wordt het ellende.
Ik ben blij met jouw posts... je hebt een goede kijk erop en duidelijk de juiste ervaring met BPS
Alleen hoeft het allemaal niet met fluwelen handschoenen en bijna elke borderliner weet zich uiteindelijk zelf wel te redden omdat je het toch zelf moet doen. Maar onbegrip, pesten, ontkennen, zwart maken, dat helpt niet mee.
Want wat jij schrijft klopt echt.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.