abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:21:46 #201
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_94797587
:{ Fijn, komende weken moet ik flink aan de slag. Ben ik ziek aan het worden..... :'(
pi_94797898
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 12:05 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Daar ga ik de komende dagen ook maar eens mee aan de slag. Moet toch iets op papier gaan krijgen als ik over twee weken een concept moet gaan inleveren! :') Gelukkig gooi ik er morgen eindelijk eens de enquete's uit. Dan komt er iets van een vooruitgang in mijn onderzoek.
Nog 2 weken?!? :o Heeeeel veel succes!! Balen dat je beetje ziek bent nu, maar zet hem op. ^O^

quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:18 schreef vencodark het volgende:
Ik ga zeer waarschijnlijk mijn scriptie over de zomer heen tillen en in september afstuderen. Er zijn nog zoveel anderen dingen die moeten gebeuren en ik kan nog net niet dag en nacht aan de slag gaan. Het is nog niet 100 % definitief maar zeker 95%. Jammer, maar het zij zo. ;(
Jammer dat het misschien nu niet gaat lukken, maar over 10 jaar ben je dat allang vergeten joh, september is ook mooi om af te studeren toch. Succes!

Ik heb nog 2 maanden, gisteren begonnen met enquetes, maar dat loopt nog niet echt lekker merk ik.
Ik heb heel april uitgetrokken voor de enquetes en in mei moet ik dan alles afronden. 23 mei concept inleveren.
Ik loop allang niet meer op schema , maar heb nog geen tijdsnoodgevoel, dus gaat nog prima...
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:44:30 #203
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_94798187
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:34 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Nog 2 weken?!? :o Heeeeel veel succes!! Balen dat je beetje ziek bent nu, maar zet hem op. ^O^
Naja, gelukkig is het nog maar een eerste concept. Maar toch! Wordt nog flink aanpoten! :O
pi_94798536
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:44 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Naja, gelukkig is het nog maar een eerste concept. Maar toch! Wordt nog flink aanpoten! :O
Oh mag je daarna nog wel veel veranderen enzo?
Bij ons betekent concept eigenlijk de eindversie. Hij moet dan echt helemaal af zijn. Als zij dan nog commentaar hebben, dan heb je nog 2 weken om de definitieve versie in te leveren.

Succes ermee! Heb je je enquete digitaal verstuurd?
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:07:42 #205
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_94798912
Ja, via gmail heb ik een mooie enquete online gemaakt. En dan hoeven die ouders eigenlijk alleen op de link te drukken en de enquete in te vullen en op submit te drukken. (Scheelt weer een grens waarbij ze zelf printen en terugsturen in envelop, of opslaan en moeten invullen en zelf terugmailen!) En ik krijg alle gegevens in een soort excel achtig bestand te zien!

Nu de komende tijd aan de slag gaan met de twee andere deelvragen. En volgende week de uitslagen van de enquete is op een rijtje gaan zetten.

Ik kom er wel!

(En nu zit ik hier met een sjaal om mijn nek, warm aangekleed, strepsils, asperine, warme thee, etcetera! :D )
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:55:44 #206
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_94802712
Morgen een deel van de resultaten inleveren... Ik heb nog vrij weinig (lees: bijna niets) op papier staan. Ik heb best wat informatie, maar ik vind het zo lastig om een "mooi" verhaal te maken ;(
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_94802843
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:55 schreef automatic_ het volgende:
Morgen een deel van de resultaten inleveren... Ik heb nog vrij weinig (lees: bijna niets) op papier staan. Ik heb best wat informatie, maar ik vind het zo lastig om een "mooi" verhaal te maken ;(
Ik vind dat ook lastig. En als ik denk een mooi verhaal te hebben en het later terug lees kan ik altijd nog wel dingen aanpassen. En daarbij is 10x teksten veranderen niet weinig voor mij...
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:00:03 #208
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_94802881
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:59 schreef mammia het volgende:

[..]

Ik vind dat ook lastig. En als ik denk een mooi verhaal te hebben pas ik het nog 10x aan voordat ik iets tevreden ben...
Ja, en verander ik alle zinnen weer en dan ben ik nog geen zin/alinea/bladzijde verder ;(
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_94802904
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:55 schreef automatic_ het volgende:
Morgen een deel van de resultaten inleveren... Ik heb nog vrij weinig (lees: bijna niets) op papier staan. Ik heb best wat informatie, maar ik vind het zo lastig om een "mooi" verhaal te maken ;(
Dat had ik ook wel. Mijn resultaten zijn heel mooi, dus daar maak ik mij ook geen zorgen over. En nu kan ik weer volledig op het verslag concentreren mijn eindpresentatie gisteren gehad.

Maar ik heb nu bijna alles op papier, ik wil het over twee weken afhebben.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_94802908
Ik heb nu om 12 uur eigenlijk een deadline, heb begeleider maar alvast gemaild dat het wat later gaat worden. Kan moeilijk een half bakken stuk inleveren...
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:03:26 #211
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_94802993
Ik moet dus een deel van mijn resultaten inleveren, maar ik doe een literatuuronderzoek, dus ja... Wanneer zijn je resultaten dan mooi/goed? Haha.
Ik ben nu (of naja, ik ga straks) bezig om gewoon wat losse stukjes te maken, zodat er iets op papier staat :)
En verder vind ik er gewoon geen zak aan, dus de motivatie is ook 0,0
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_94807321
Ik vind het zo lastig dat ik niet weet wanneer ik er eindelijk vanaf zal zijn. Half maart leverde ik mijn eindconcept zonder conclusie in. Daarop heb ik vorige week commentaar gekregen van mijn begeleider. Ik moet hier en daar wel wat aanpassen, herschrijven maar hoef gelukkig geen nieuw onderzoek te doen. We hebben geen afspraak gemaakt voor een datum waarop het ingeleverd moet zijn, omdat zij dat lastig in kan schatten aangezien ik fulltime werk. Ik wil het over 2 weken inleveren. Wat mij niet helemaal duidelijk is, is hoe vaak ik het moet blijven aanpassen. Zoals Blossom86 zegt, werkt het bij mij opleiding niet: na het inleveren van de eindversie nog maar beperkt de tijd hebben om e.e.a. aan te passen. Ik denk dat we net zo lang door kunnen gaan tot het voldoende is. Maar ik wil voor de zomer klaar zijn!
Ik denk dat ik het haar toch eens moet gaan vragen.
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:21:36 #213
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_94808145
Dat is wel vervelend! :o
Vorig jaar moest ik een project doen (en hierin een eigen onderzoek) en toen zei onze begeleidster dat ze het 2x naar wilde kijken en daarna niet meer. Waarom? Als zij telkens feedback blijft geven, dan is het op den duur haar stuk en niet meer dat van ons.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_94828244
Als de onderzoeksresultaten goed zijn maar het schrijven een grote belemmering vormt, dan is het vooral zaak om tussen het schrijven door andere mensen het stuk te laten lezen! Deze lezers moeten niet enkel kijken naar spelling, grammatica en zinsopbouw, maar vooral ook naar eventuele hiaten van het onderzoek die door je tekst aan het licht komen. Deze kunnen het eindcijfer behoorlijk beïnvloeden. Afhankelijk van de doorzichtelijkheid van deze hiaten (hoe snel valt het op?) kan je er vervolgens voor kiezen ze te behandelen of achterwege te laten.
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:15:58 #215
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_94828304
Op dit moment zit ik in de fase dat ik een 6 al goed ga vinden ;(
Maar goed! Ik ben nu best op dreef! *G*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_94829280
Vooral lekker doorschrijven. Zelf raakte ik op een gegeven moment verzand in een permanente herschrijfcyclus tijdens het schrijven van de background en research method. Ik begon aan iedere zin te twijfelen (loopt die wel lekker?). Andere hoofdstukken gingen een stuk beter, omdat ik daarbij eerst de boel gewoon lekker uitschreef en me pas daarna ging bezighouden met het inkorten van de tekst.

Om bovenstaande van een praktijk voorbeeld te voorzien hier vervolgens de samenvatting ;): schrijf je ideeën uitgebreid op papier en vat pas daarna de essentie samen.
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:35:48 #217
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_94829541
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:21 schreef automatic_ het volgende:
Dat is wel vervelend! :o
Vorig jaar moest ik een project doen (en hierin een eigen onderzoek) en toen zei onze begeleidster dat ze het 2x naar wilde kijken en daarna niet meer. Waarom? Als zij telkens feedback blijft geven, dan is het op den duur haar stuk en niet meer dat van ons.
Naar wilde kijken? Meid als je je spelling op dezelfde manier in je scriptie toepast zou ik na 3 bladzijdes al klaar zijn met je :')
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:40:44 #218
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_94829806
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:35 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Naar wilde kijken? Meid als je je spelling op dezelfde manier in je scriptie toepast zou ik na 3 bladzijdes al klaar zijn met je :')
Nou, wow, ik heb 2 letters extra getypt. Wat een drama.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_94832140
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:03 schreef automatic_ het volgende:
Ik moet dus een deel van mijn resultaten inleveren, maar ik doe een literatuuronderzoek, dus ja... Wanneer zijn je resultaten dan mooi/goed? Haha.
Ik ben nu (of naja, ik ga straks) bezig om gewoon wat losse stukjes te maken, zodat er iets op papier staat :)
En verder vind ik er gewoon geen zak aan, dus de motivatie is ook 0,0
Alleen een literatuuronderzoek lijkt me lastig, heb je wel een onderzoeksvraag? Of alleen een onderwerp?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:26:38 #220
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_94833084
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:12 schreef Felagund het volgende:

[..]

Alleen een literatuuronderzoek lijkt me lastig, heb je wel een onderzoeksvraag? Of alleen een onderwerp?
Ja, ik heb wel wat onderzoeksvragen. Er is ook wel genoeg te vinden, maar ik doe het over "verwaarlozing bij kinderen" en veel onderzoeken gaan vooral over "mishandeling van kinderen". Verwaarlozing is een onderdeel van mishandeling, dus je moet soms tussen de regels doorlezen zeg maar. Op den duur ga je zelf alles door elkaar halen en dat schiet niet echt op ;)

ik kan mij voorstellen dat het misschien vaag klinkt hoor, haha
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 2 april 2011 @ 20:50:55 #221
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_94953727
:D Vandaag voor het eerst echte motivatie gehad. :D

Mijn voorwoord is af, tevens een kort hoofdstuk over de achtergrond van mijn stage en een klein gedeelte van de onderzoeksopzet die ik in het stuk zelf ook weer moet vermelden!

oO< Keep it going! oO<
  donderdag 7 april 2011 @ 19:35:23 #222
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_95181131
Eindelijk een onderwerp en begeleider, volgende week gesprek met begeleider. Dit weekend goed inlezen, en dan volgende week onderzoeksplan verder uitwerken.
:-)
pi_95250876
Ik ben ook weer van de partij!

Heb nu alles afgerond op school! Vorige week het laatste tentamen gehaald, afgelopen donderdag de laatste les gehad, en nu dus alleen nog maar afstuderen!!

Mijn onderzoek gaat al goed, heb iets van 80 enquetes op papier uitgereikt, en al 60 terug!! 8-) Dat is nog eens een hoge respons!
Ik ga zo kijken hoeveel mensen de enquete al hebben ingevuld via de website van de gemeente (jeeej hij mocht daar op de home-pagina geplaatst worden! *) )
  zaterdag 9 april 2011 @ 10:28:49 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_95252061
Inleiding ingeleverd, begeleider zei:

Looks great, hypotheses are right on!

:D

Dit weekend een Implicit Association Test ontwerpen en aan mijn methode-sectie werken... !
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 10 april 2011 @ 20:47:55 #225
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_95315914
De beschrijving van deelvraag 1 begint eindelijk definitieve vormen aan te nemen! *O* In mijn hoofd klopt het plaatje, nu maar hopen dat mijn begeleiders dit plaatje ook in zijn geheel gaan zien! :D

Met een beetje doorwerken, rond ik morgen deelvraag 1 af en kan ik door met deelvraag 2!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')