abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_81467272
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 17:49 schreef huilend_komeetje het volgende:
A.s zondag start ik de PEIL: 4,5km lang zien te overleven. We moeten ons om 7:15u melden dus ik ben er de hele dag wel denk ik. Zijn er meer mensen die gaan roeien/te zien zijn daar?
Dat was wel de bedoeling, maar nu lig ik in bed met keelontsteking Dat wordt m dus niet. Succes!
pi_81469527
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:18 schreef Bellah het volgende:

[..]

Dat was wel de bedoeling, maar nu lig ik in bed met keelontsteking Dat wordt m dus niet. Succes!
Ah, balen! Beterschap!

Ik mis gewoon wedstrijden dit weekend, nu al weer zin in de Westelijke!
pi_81474858
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:18 schreef Bellah het volgende:

[..]

Ik start morgen ook weer, gelukkig het laatste blok dus ik hoef pas om 3 uur in Delft te zijn
  zondag 16 mei 2010 @ 09:03:42 #129
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_81479997
Hoi! Ik heb de elfsteden roeimarathon gestuurd dit weekend en nu kan ik niet meer zitten zonder extra kussentje onder mijn billen
De wedstrijd was zwaar, maar wel heeel tof. heb tijdens de eerste etappe al een dom hert van gyas overdwars in het kanaal gelegd met haar boot omdat ze me afsneed toen ik aan het inhalen was (was ze nog boos op me ook )
rondje dokkum was heel spannend omdat mijn kaarten niet klopten en ik dus niet precies wist waar ik nou die 2 keer bakboord moest doen, godzijdank werd ik geholpen door omstanders die heel hard BAKBOORD riepen op het goede moment. Wel een vreselijk mooi gezicht om van dokkum terug te roeien naar klaarkampsterbrug met een oranje/donkere hemel en allemaal lampjes die je tegenkomt.
's nachts tijdens mijn 3 etappes was ik zo moe dat ik de bruggaten niet goed meer zag (godzijdank geen schade gevaren) en net voor sneek mijn kaartenmap ben verloren.... Gelukkig had het andere stuurtje er ook een en kon ik met die van haar verder.

De eindstand: 110 km gestuurd (9 etappes), 9e plaats overall (tegen een 32e vorig jaar) en een elfstedenkruisje en een tof t-shirt rijker.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_81480400
quote:
Op zondag 16 mei 2010 09:03 schreef Pluizel het volgende:
Hoi! Ik heb de elfsteden roeimarathon gestuurd dit weekend en nu kan ik niet meer zitten zonder extra kussentje onder mijn billen
De wedstrijd was zwaar, maar wel heeel tof. heb tijdens de eerste etappe al een dom hert van gyas overdwars in het kanaal gelegd met haar boot omdat ze me afsneed toen ik aan het inhalen was (was ze nog boos op me ook )
rondje dokkum was heel spannend omdat mijn kaarten niet klopten en ik dus niet precies wist waar ik nou die 2 keer bakboord moest doen, godzijdank werd ik geholpen door omstanders die heel hard BAKBOORD riepen op het goede moment. Wel een vreselijk mooi gezicht om van dokkum terug te roeien naar klaarkampsterbrug met een oranje/donkere hemel en allemaal lampjes die je tegenkomt.
's nachts tijdens mijn 3 etappes was ik zo moe dat ik de bruggaten niet goed meer zag (godzijdank geen schade gevaren) en net voor sneek mijn kaartenmap ben verloren.... Gelukkig had het andere stuurtje er ook een en kon ik met die van haar verder.

De eindstand: 110 km gestuurd (9 etappes), 9e plaats overall (tegen een 32e vorig jaar) en een elfstedenkruisje en een tof t-shirt rijker.
Salland had het best goed gedaan idd! Chapeau
pi_81480605
Ik kan nog steeds Skoll niet vinden

Maar man o man, als ik 90 km zou moeten sturen zou ik denk ik geen kont meer overhebben
pi_81480699
Wat een ervaring zeg! Was het ook niet saai? Het duurt zo lang!
  zondag 16 mei 2010 @ 10:19:05 #133
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_81480802
quote:
Op zondag 16 mei 2010 09:50 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Salland had het best goed gedaan idd! Chapeau
We kwamen een eurosploeg voortdurend tegen bij de wissels, was best grappig om steeds dezelfde mensen tegen te komen.
  zondag 16 mei 2010 @ 10:24:46 #134
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_81480895
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:12 schreef Fiekie het volgende:
Wat een ervaring zeg! Was het ook niet saai? Het duurt zo lang!
Het was alles behalve saai! Alle trajecten gingen op een soortement van wedstrijdtempo (rond tempo 24), en er zaten overal scherpe bochten in de kanalen met vaak direct daarna een brug die meestal smal en/of laag was en je moest ook opletten dat je de goede afslag nam. Dat kwam nog wel eens neer op een soort van handrembochtje, zeker op een stuk in harlingen waar ik een scherpe bocht naar stuurboord moest maken op een kruising tussen 2 bruggen. Dat was hard naar de brug, vol houden aan 1 boord zodra de riemen onder de brug door waren en dan proberen met hard halen de bocht om te komen zonder de wal te raken. En daar komt nog bij dat een groot deel van de toch in het donker/mist was, waarbij je dus de bochten pas zag als je erin zat. Alle roeiers hadden ineens intens veel respect voor m'n stuurskills
pi_81481072
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:24 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Het was alles behalve saai! Alle trajecten gingen op een soortement van wedstrijdtempo (rond tempo 24), en er zaten overal scherpe bochten in de kanalen met vaak direct daarna een brug die meestal smal en/of laag was en je moest ook opletten dat je de goede afslag nam. Dat kwam nog wel eens neer op een soort van handrembochtje, zeker op een stuk in harlingen waar ik een scherpe bocht naar stuurboord moest maken op een kruising tussen 2 bruggen. Dat was hard naar de brug, vol houden aan 1 boord zodra de riemen onder de brug door waren en dan proberen met hard halen de bocht om te komen zonder de wal te raken. En daar komt nog bij dat een groot deel van de toch in het donker/mist was, waarbij je dus de bochten pas zag als je erin zat. Alle roeiers hadden ineens intens veel respect voor m'n stuurskills
Oeoeoe, heel spannend dus juist En dan midden in de nacht als je al best wel heel moe bent... knap!
pi_81482849
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:19 schreef Pluizel het volgende:

[..]

We kwamen een eurosploeg voortdurend tegen bij de wissels, was best grappig om steeds dezelfde mensen tegen te komen.
Dat was ook wel spannend om te volgen.
pi_81497249
Lachen, vandaag in de 4- in plaats van de 4+. Stuurtje was ziek en konden geen vervanger regelen, ging nog best okay voor de eerste keer ongestuurd
  zondag 16 mei 2010 @ 19:26:59 #138
278668 huilend_komeetje
butjes winnen de Varsity!
pi_81500828
Pfff wat een chaos op de vlotten vanochtend voor het eerste blok! We hebben 30minuten ruim van tevoren! met een lompe C4+ in onze handen staan wachten tot we erop konden, en toen we eindelijk op t vlot stonden waren we te laat en mochten we niet meer starten!

Gelukkig mochten we uiteindelijk in het tweede blok wel starten... maar pff het was een frustrerende race! Ongeveer 10 halen liep de boot wel lekker in totaal... verder was 't prut. De boot ligt constant scheef, alles gaat ongelijk en zelfs tijdens de wedstrijd roeit een ploeggenote met 1 hand en is ze gewoon alleen maar met de omgeving bezig!!!! t is echt niet leuk! Vlak voor de finish/brug werden we zelfs keihard uitgelachen door een clubje mensen die (bleek na afloop) de haal van onze boegen aan het imiteren waren
Bah wat een pokkewedstrijd!
pi_81502843
Oh, ik vond de PeiL altijd wel leuk! Maar het in- en aanleggen is daar wel onhandig ja..

Ik heb echt een topweekend gehad, gister gegeten en (een beetje) gefeest met zware nereus jongens, en weer 2 toptrainingen gedraaid. Het loopt echt lekker en we hebben er ook met de ploeg steeds meer vertrouwen in
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_81509118
MIJN PLOEG IS NIET GEFINISHED !

Ik baal!
pi_81509709
Da's wel sneu.
waar lag het aan? Te lage bootsnelheid? Te weinig kilometers gemaakt bij de training? niet geoefend op de wissels? Boot stuk?
pi_81510721
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:41 schreef ocf81 het volgende:
Da's wel sneu.
waar lag het aan? Te lage bootsnelheid? Te weinig kilometers gemaakt bij de training? niet geoefend op de wissels? Boot stuk?
Bootsnelheid. Ze zijn op z'n zachts gezegd ook nog niet echt ervaren hehe. Ze hebben een cursus roeien gedaan bij de Berlage in september en toen zijn ze in half februari ofzo begonnen met roeien 1x per week bij Skoll. Laatste paar weken deden ze 2x per week. Schijnbaar moet je er toch ervarender voor zijn

Maar wel kut !
pi_81513564
Ja, je moet voor die tocht best wel wat trainen. Elke deelnemer moet toch wel minimaal 3x per week een kilometer of 10 doen schat ik zo.
pi_81521105
PEiL was, ondanks veel stress erg leuk om te doen
Onze boot kon in de 3e heat niet gevuld worden, dus hebben we in de 4e heat geroeid.
Nu wel helemaal gaar (komt er van als je uit Groningen komt) en morgen mijn tijd opzoeken
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_81521399
PEiL
Hebben we godverdomme de eerste tijd neergezet met 11 seconden voorsprong op de nummer 2 in ons veld, Amphitrite, krijgen we 15 strafseconden. Zelden zo boos geweest.
pi_81522907
quote:
Op maandag 17 mei 2010 02:13 schreef Staal_ het volgende:
PEiL
Hebben we godverdomme de eerste tijd neergezet met 11 seconden voorsprong op de nummer 2 in ons veld, Amphitrite, krijgen we 15 strafseconden. Zelden zo boos geweest.
Misschien niet voor niets die strafseconden gehad? Leg uit?

Gisteren sinds heeeeele lange tijd in de 4x gezeten. Supergaaf nummer zeg! Laatste keer was nog in mijn juniorenjaren. NK Groot hopen we op tegenstand
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
  maandag 17 mei 2010 @ 08:56:54 #147
131703 pullup
smartie
pi_81523394
quote:
Op maandag 17 mei 2010 08:10 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Gisteren sinds heeeeele lange tijd in de 4x gezeten. Supergaaf nummer zeg! Laatste keer was nog in mijn juniorenjaren. NK Groot hopen we op tegenstand
Leuk, met wie ga je varen ?

Meestal is het een goed idee om zelf voor je veld te zorgen in dit soort nummers
Leve de alledaagse rommel !!
pi_81525319
Pluizel, ben je als stuur bij zo'n marathontocht ook nog echt aan het aanmoedigen, of zorgen de roeiers zelf voor hun motivatie?
pi_81527158
quote:
Op maandag 17 mei 2010 08:10 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Onze rugnummers waren niet duidelijk zichtbaar bij het oproeien/wachten bij de start. Onzin, eerst gaf ze ons een aanwijzing waar we gewoon naar hebben gehandeld tijdens het oproeien, daarna bij het wachten weer. Omdat de kamprechter het idee had 'dat er niet direct gehandeld' werd, vond ze het wel rechtvaardig om 15 strafseconden te geven. We hebben niemand gehinderd en de wedstrijd is er geen seconde door uitgelopen.

Als ze gewoon zorgen dat die wedstrijd op tijd begint, in plaats van om kwart voor 6 wanneer eigenlijk de eerste start zou moeten zijn nog even 8 pleziervaart boten doorlaten zouden wij ook niet zitten verkleumen en dan toch maar een extra trui aan doen (over het rugnummer)
Na de wedstrijd nog een gesprek met haar gehad maar ze bleek niet voor rede vatbaar.
pi_81527348

Fieke en ik mogen vrijdag in een empacher 2- roeien!!! Boreas gaat misschien een 2- van Phocas kopen en we mogen mee met de MatCom om te kijken of het wat is ofzo... Niet dat wij ooit in een empacher geroeid hebben of er verstand van hebben Maar in Fieke's woorden: sjoerd zo tegen die voorzitter van phocas 'nou, dit zijn de enige twee op de vereniging die wel eens samen in een 2- gezeten hebben en geen bierbuik hebben'
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')