abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † maandag 22 mei 2000 @ 12:16:00 #1
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_264819
Griebels, wat een walgelijk promo probeersel van SBS6. Op de site staat een hele reportage en na dit gelezen te hebben, begin ik zelfs bijna sympathie te voelen voor ons Tesje. Het lijkt er echt op dat ze de aktie 'houd Tessa in de bus' aan het voeren zijn.

De laatste strohalm...

Jompels,
Slaapmeisje

---------
Er staat geschreven en gedrukt,
ge moet krabben waar het jukt.
En jukt het op een vreemde plaats,
dan krabt ge er maar naast...

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 22 mei 2000 @ 13:13:00 #2
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_264820
bedoel je dit stukje...???

quote:

Tessa: "Ik houd me hier ontzettend in"
datum: Zaterdag 20 mei 22:20
bron: Internetredactie vanachter de rhododenderons

Het wordt spannend de komende dagen, de laatste wegstemronde staat voor de deur. Een passagier van het eerste BUSuur staat in de gevarenzone, Tessa om precies te zijn. Een kleine twee weken geleden ontsnapte de Zwolse al, Mike moest gedwongen de BUS verlaten. Hoe liggen de kansen nu voor Tessa? En hoe is ze zo ver gekomen? Een Tessa-analyse uit de Kasteeltuinen in Arcen.

Februari en maart, traditioneel de koude maanden. Ook in de BUS , in het hoge noorden, is de stemming soms ijskoud. Tessa, 21 jaren jong en werkzaam bij een groot olieconcern, moet wennen aan de groep, net als iedereen. Na elkaar voorzichtig te hebben afgetast, ontstaan de eerste spanningen in de groep. De wrijvingen ontstaan al bij kleine dingen, zoals het opstellen van een boodschappenlijstje. Tessa, niet op haar mondje gevallen, zegt direct wat haar dwars zit, “want ik ben eigenlijk nergens bang voor”. Ze maakt zich erg druk om Seki. Tegen Antonette zegt ze na een knallende ruzie met de Rotterdammer: "Het is een leuke BUS, maar een persoon hier loopt het te verzieken. Ik gun het hem niet. En een ding weet ik heel zeker. Als hij hier niet was geweest, dan was het een stuk leuker.”
Toch ontspringt Tessa ook niet de dans der BUSkritiek. Als het gerucht de ronde doet dat Esmeralda en Bullent elkaar in het geheim gekust zouden hebben, wijzen alle vingers naar Tessa als bron. Uiteindelijk geeft Tessa toe dat ze min of meer heeft meegewerkt aan het verspreiden van dit verhaal. De onenigheid loopt uiteindelijk met een sisser af: het wordt uitgepraat en ze belooft beterschap.

Betere tijden
Tessa krijgt rond deze tijd ook een korte inzinking. Van een onbekende ontvangt ze een brief die haar tot tranen toe roert. ”Ik houd me hier ontzettend in,” wil ze nog wel kwijt. “want voordat ik de BUS inging, had ik heel veel contact met die persoon. Nu is dat er niet meer en dat mis ik verschrikkelijk.” Voor het eerst beseft Tessa echt dat ze in de BUS zit, en niet zomaar weg kan.

Maar de tijden worden beter voor Tessa. Seki gaat weg en de rust in de groep keert langzaam maar zeker terug. Intussen is Iwan bezig zich meer en meer te profileren in de groep, iets wat Tessa niet ontgaat. Steeds nadrukkelijker zoekt ze Iwan op en al snel liggen de twee knus tegen elkaar aan in de nacht. Tessa´s motivatie is erg eenvoudig: “Als je niet lekker tegen een man kan aanliggen is het ook niet leuk.” Maar toch springt de vonk nog niet over. Zeker niet als Iwan bij zijn uitbraak Tessa niet meeneemt. “Het is toch logisch dat je mij meeneemt. Ik kom hier uit de buurt!” Zegt ze.

Discipline
Als alle commotie rond haar medepassagiers is gaan liggen, is het tijd voor zelfbeschouwing. Tessa´s gewicht komt meerdere malen ter sprake. Tessa is kilo´s aangekomen in de BUS door het afwijkende eetpatroon en gebrek aan beweging. Ze doet er alles aan om de overtollige pondjes kwijt te raken en is er dan ook als de kippen bij als er fitnessapparatuur in de tuin wordt gezet. Voordat zij in het zwarte gevaarte stapte, sportte ze actief en ze laat zien wat ze waard is op de stepmachine. Er komt ook hulp uit onverwachte hoek. Na een uitbraak met Antonette krijgt ze een gele kaart die haar en haar stapmaatje verbiedt te snoepen. Het blijkt geen probleem voor Tessa. Met ijzeren discipline houdt ze zich aan haar straf en laat alle lekkernijen links liggen. Ze zit zienderogen beter in haar vel, niet in de laatste plaats door Jop en diverse mensen buiten de BUS, die haar een hart onder de riem steken.

Of Tessa dag honderd zal halen, valt te bezien. In de vorige stemronde bleken haar mede-passagiers trouw te zijn aan de oude garde. Dit kan de redding zijn, want er is slechts een nieuwe passagier bijgekomen, namelijk Eric. Maar niks is zeker in de BUS, het vervoermiddel is nu eenmaal miles away from nowhere.




Staan inderdaad nogal veel (te) positieve dingen over tesje in. Opsouten met Tessa..
  † In Memoriam † maandag 22 mei 2000 @ 15:24:00 #3
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_264821
Yep, dat is het stukje! Bedankt

Het ging me eigenlijk voornamelijk om dit stukje van het stukje:
-----------------
Discipline
Als alle commotie rond haar medepassagiers is gaan liggen, is het tijd voor zelfbeschouwing. Tessa´s gewicht komt meerdere malen ter sprake. Tessa is kilo´s aangekomen in de BUS door het afwijkende eetpatroon en gebrek aan beweging. Ze doet er alles aan om de overtollige pondjes kwijt te raken en is er dan ook als de kippen bij als er fitnessapparatuur in de tuin wordt gezet. Voordat zij in het zwarte gevaarte stapte, sportte ze actief en ze laat zien wat ze waard is op de stepmachine. Er komt ook hulp uit onverwachte hoek. Na een uitbraak met Antonette krijgt ze een gele kaart die haar en haar stapmaatje verbiedt te snoepen. Het blijkt geen probleem voor Tessa. Met ijzeren discipline houdt ze zich aan haar straf en laat alle lekkernijen links liggen. Ze zit zienderogen beter in haar vel, niet in de laatste plaats door Jop en diverse mensen buiten de BUS, die haar een hart onder de riem steken.
---------

Actief sporten op de stairmaster en ijzeren discipline?

Jompels,
Slaapmeisje


------------------
Er staat geschreven en gedrukt,
ge moet krabben waar het jukt.
En jukt het op een rare plaats,
dan krabt ge er maar naast...

[Dit bericht is gewijzigd door Slaapmeisje (Datum 22 Mei 2000).]

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 22 mei 2000 @ 15:59:00 #4
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_264822
Tja is wel erg fraai.. getver wat moet ik eigenlijk kotsen van die Tessa, ik zag er pas in bikini zo wa sik blij dat ik mijn zonnebril op had, ik schrok me wezenloos.

En nog erger kom ik zaterdag een leuk meisje tegen heet ze tessa!! Dat is pas een afknapper.

  † In Memoriam † maandag 22 mei 2000 @ 16:06:00 #5
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_264823
Oh nee, Frenkie, wat lullig voor je. Ik hoop dat je nog een beetje bent bekomen van de schrik. Zo'n zeekoe (of was het zeehond met Obesitas syndroom) als Tessa valt niet te vergelijken met een leuk maisje die je bent tegengekomen. Als het alleen maar de naam is, dan valt het nog mee. Of ze moet toevallig ook zo'n sirenestem hebben?

Sterkte en jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 22 mei 2000 @ 16:28:00 #6
1243 G. Orwell
En daar houd ik mij aan!
pi_264824
Als ik Tessa zo langs zie hobbelen op tv, is ijzeren discipline nou niet het eerste wat in mij opkomt.
Voetbal is oorlog


  maandag 22 mei 2000 @ 16:34:00 #7
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_264825
quote:
op 05-22-2000 om 04:06 PM schreef Slaapmeisje het volgende:
Oh nee, Frenkie, wat lullig voor je. Ik hoop dat je nog een beetje bent bekomen van de schrik. Zo'n zeekoe (of was het zeehond met Obesitas syndroom) als Tessa valt niet te vergelijken met een leuk maisje die je bent tegengekomen. Als het alleen maar de naam is, dan valt het nog mee. Of ze moet toevallig ook zo'n sirenestem hebben?

Sterkte en jompels,
Slaapmeisje


Bedankt voor je medeleven.. maar met dat meisje dat wordt niks.. Niet omdat ze tessa heet! Andere reden nvt..

  maandag 22 mei 2000 @ 16:51:00 #8
572 Sniper
Gull Catcher
pi_264826
Ja heel slim van SBS. Denken ze nou echt dat de acties van T***A op TV waardoor ze inmiddels is gepromoveerd tot nationaal BraakMiddel goed te maken is door zo'n lullo artikeltje? En dan een van de vragen "Hoe is ze zover gekomen?". Het lijkt wel zo'n daytime TV kwis vraag : Vul dit woord aan xOENSDAx. Bel nu (eenguldenperminuut). Hoe ze zover gekomen is SBS? Dankzij jullie manipulaties natuurlijk. En "Hoe staan haar kansen ervoor"? Net zo'n makkelijke vraag! Als SBS het wil gaat ze met de prijs naar huis, simpel toch.
pi_264827
Ik geloof dat de promotiecampagne afgelopen is. Dit staat te lezen op de officiële site:


Iwan en Eric zijn terug van werken. Het was een nuttig dagje want ze zijn met target drie thuis gekomen. Tijdens het werk hebben de twee jongens gehoord dat het vandaag nationale radiodag voor Enschede is. Voor geld kun je een plaatje aanvragen. De passagiers willen daar ook graag aan meedoen. Vanavond bellen ze met Noordzee FM en Eric en Iwan vinden dat gelijk een mooie gelegenheid om wat voor Enschede te kunnen doen. Eric: “We wilden het even met jullie overleggen maar het lijkt ons een goed idee. De regie wil ons geld lenen. Na de BUS betalen we het wel terug. Maar wat vinden jullie er van?” Daar hoeft niemand over na te denken. Een heel goed plan vinden de dames. En welk nummer zullen ze dan aanvragen? Tessa: “Voel wat ik voel! Toch?” En ook daar zijn de meningen niet over verdeeld. “Maar hoeveel geld geven we dan?” vraagt Antonette zich af. Tessa wil tien gulden per persoon bieden maar daar denkt Eric anders over: “Nee, ik wil wel 100 gulden geven.” “Ja, 100 gulden vind ik een goed idee. Maar Tes, je moet bieden wat je missen kunt, hoor!” zegt Antonette. Tessa vindt dat Antonette het een beetje knullig formuleert: “Nee, zo bedoel ik het helemaal niet. Ik vind het stom dat je dat nu zo tegen mij zegt. Ik wil ook best 100 gulden bieden.” Na wat gekibbel tussen de dames zijn alle passagiers het eens, 100 gulden de man, voor het liedje ‘voel wat ik voel’ van Erica. Vanavond om zeven uur zullen de passagiers hun bod doen.
TD

  woensdag 24 mei 2000 @ 12:48:00 #10
2123 zusjegtotep
!! KEEP THE FAITH!!
pi_264828
[quote]op 05-23-2000 om 05:32 PM schreef Sorrow het volgende:
Vanavond om zeven uur zullen de passagiers hun bod doen.
Dat was dus eigenlijk wel wat laat he!! De actie liep maar tot 19.00 u. Tja, en dan kan ik toch niet anders zeggen, dat ze daar gewoon veel te laat mee aan komen. Oftewel, het heeft hen dus geen cent gekost. Zo kan ik het dus ook wel!! En dan dat monster, die zegt dat ze wel Fl.10,- wil geven. Geweldig!!!Ja, je moet niet teveel over hebben voor je medemens. Blijkt maar weer eens hoe "leuk" ons monster is!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')