abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:35:38 #1
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81186941
oke ik was al eerder te vinden in het topic over stoere mysteries. maar nu open ik maar een eigen
deel hier bizarre waargebeurde en spannende verhalen!!

okee om even een begin te maken,,, een 2 verhalen van mezelf

The Blood Countess... haar echte naam is gravin Elizabeth Báthory (een Hongaarse Gravin)
en leefde 1560 tot 1614.
ooit sloeg ze haar bediende waarbij ze bloed op haar hand kreeg, ze zag hoe het bloed haar huid verjongde.
ze liet haar werkers boerenkinderen ontvoeren, martelen en vermoorden en
liet het bloed in haar bad stromen om er vervolgens in te gaan liggen voor een eeuwig jonge huid.
Pas toen er ook meisjes van adele stand werden ontvoerd en vermoord voor het bloed, werd er ingegrepen,
Bathory werd opgesloten in een kamer zonder ramen, met alleen een gat voor lucht en voedsel...
3 jaar later overleed zij.


veel mensen halen haar in de war met Bloody Mary... het verhaal van bloody mary heeft meerdere verhalen en is niet zeker of het waargebeurd is.
Elizabeth Bathory heeft echt bestaan en heeft deze gruweldaden echt uitgevoerd.




-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

het verhaal van robert de behekste pop.

het verhaal begint in het huis van Meneer en mevrouw Otto in het jaar
1896, het was bekend dat de otto's niet erg vriendelijke mensen waren.

ze hadden één bediende die zorge voor Robert Eugene, de zoon het echtpaar.
de bediende gaf Robert een pop, Robert Eugene vernoemde de pop naar zichzelf.
Robert werd het dus. maar meneer en mevrouw Otto hoorde hun zoon regelmatig
praten tegen de pop Robert. op zich is dat niet vreemd
wat dat doen de meeste kinderen, maar meneer en mevrouw Otto
hoorden ook dat hun kind voor de pop antwoorden in een totaal andere stem.
dan zijn eigen stem.

veel rare dingen begonnen zich voor te doen. buren klaagden dat ze
Robert de pop bij verschillende ramen zagen staan in het huis, wanneer
de familie zelf weg was. Zelf begonnen de Otto's ook hun twijfels te krijgen
ze hoorden regelmatig gegiechel en ze vingen glimpen op van een rennende pop in het huis.

de echte robert begon nachtmerries te krijgen en schreeuwde als hij wakker werd.
als meneer en mevrouw Otto dan kwamen kijken was zijn kamertje een grote puinhoop
van omgegooide meubels. ze troffen Robert de pop dan aan op het voeteneind
van het bed.
hun zoon zei dan : Robert deed het!

de pop werd opgeborgen op zolder voor een paar jaar.

al gauw kwamen de verhalen ook al rond in de omgeving.
veel mensen hadden Robert de pop zien staan in het torenkamertje
als ze langs het huis liepen. schoolkinderen ontweken het huis.

op een dag besloot Robert de pop weer eens mee naar beneden te nemen
maar als er bezoek kwam hoorden de mensen gegiechel en voetstapjes .
op een zeker moment wilde geen enkeling het huis meer bezoeken.

robert besloot de pop weer terug te doen, maar Robert stierf in 1972

Robert de pop bleef geduldig op de zolderkamer wachten om weer opnieuw
gevonden te worden.

een nieuwe familie trok in het huis, en algauw ontdekte de 10 jaar
oude dochter van de familie de pop.
de zette hem tussen het speelgoed op haar kamer.
algauw begon het meisje nachtmerries te krijgen, en ze beweerde
aan haar ouders dat de pop snachts bewoog door haar kamer.
Nu meer dan 30 jaar laten beweerd ze nog steeds dat de pop leeft en haar
probeerde te vermoorden.
Robert de pop is nog steeds gekleed in zijn witte matrozenpakje
en houd zijn knuffel leeuwtje vast, hij zit beveiligd in het
Key West Martello Museum vast.
de medewerkers van het museum beweren gegiechel te horen
regelmatig snoeppapiertjes
te vinden binnen in de glazen vitrine waar hij zit.


--
pi_81186969
En waarom een apart topic hiervoor?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:37:44 #3
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81187044
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 19:36 schreef vosss het volgende:
En waarom een apart topic hiervoor?
omdat mensen dan ook hun eigen verhalen kunnen posten
en er natuurlijk op kunnen reageren.. bij de andere topics zit er vaak weer een nep tintje aan
--
pi_81187215
De achtervolgde Kruising van de Spoorweg

Een bijzondere legende over de spoorwegovergang in het zuiden van San Antonia, Texas, gaat de ronde.
Het verhaal verteld dat er een tragisch ongeluk is geweest waarbij er een aantal schoolkinderen omgekomen zijn, maar dat hun geest nog steeds oplicht in het licht van de voorbij komende autolichten. Auto's, die alleen op de weg rijden, worden op een onverklaarbare manier heel snel over de spoorwegovergang 'geduwd'.

Deze foto is gemaakt door Andy en Debi Chesney. Hun dochter en haar vrienden waren bij de spoorwegovergang geweest en hadden foto's gemaakt. Een onverklaarbare, vreemde, transparante figuur verscheen op de foto. Het lijkt een klein meisje te zijn met een teddybeer. Tenminste dat blijkt mede door andere foto's die gemaakt zijn door andere fotografen. Er zijn meerdere foto's van deze plaats waarop een klein meisje gehurkt op haar voeten bij een hond zit. Anderen zien er een moeder in, met een klein meisje, die een knuffel bij zich heeft.

Meer verhalen over deze bewuste spoorwegovergang doen de ronde:

In het zuiden van San Antonio, Texas, in een buurt niet ver van San Juan Mission is een kruising met een rijweg en een treinspoor, die in de catalogus van Amerikaanse spookoverlevering enigszins beroemd is geworden. De kruising, zoals het verhaal gaan, was de plaats van een tragisch ongeval waarin verscheidene schoolgaande kinderen werden gedood - maar hun geest is blijven hangen bij de plek. Nieuwsgierigen uit het hele land komen naar deze plaats bij spoorwegspoor om uit de eerste hand de paranormale fenomenen te bekijken na de getuigenissen die zij daarover hebben gehoord.

Terug naar de jaren '30 of de jaren '40. Een schoolbus met kinderen raakte over de kop en gleed van de weg op de spoorwegkruising, waarbij de bus blokkeerde en vastraakte. Een trein reed pal in op de bus, 10 van de kinderen en de buschauffeur kwamen daarbij om het leven. Sinds dat vreselijke ongeval vele jaren geleden zijn er verscheidene auto's die stilhielden dichtbij de spoorwegsporen door ongeziene handen over de sporen worden geduwd. Het zijn de geesten van de kinderen, zeggen zij, die de auto's over de sporen duwen om een tragedie en het lot zoals die van hen te verhinderen.

Zelfs vandaag nog, stellen auto's zich op bij de kruising op om te zien of is de legende waar. De bestuurder houden de auto's in de vrij. Sommigen zetten zelfs hun motoren af. En vreemd genoeg, alhoewel het blijkt dat de weg op een stijgende lijn ligt, begint de auto te rollen. Het rolt eerst langzaam, maar dan regelmatiger en bereikd een bepaalde snelheid en rolt dan over het spoor. Dit is telkens weer getest, en de auto's rollen werkelijk op en over de sporen - elke keer.

Maar dat is niet alles. Er zijn automobilisten die een lichte poeder - zoals talk of babypoeder - over de de achterbumper van de auto strooiden. Er verschenen kleine vingerafdrukken en handprints. Velen wie het hebben geprobeerd zweren dat inderdaad zij het bewijsmateriaal van kleine kinderen handprints in het poeder kunnen zien.

Ervaring uit de eerste hand

Feit of fantasie?


Één persoon die de legende met gunstige resultaten testte was Brenda Pacheco, de voorzitter van Wayanay Inka, een muzikale groep van Peru. "Ik zette mijn auto in neutraal, verwijderde mijn voeten van pedalen," zo schrijft zij "Het ging snel. Ik werd over de sporen geduwd, over een heuvel, en rolde zo verder."

Pacheco slaagde ook met de poedertest. Zij bestrooide de kofferbak van haar zwarte stationcar met talkpoeder. "Ik Toen ik de kofferbak controleerde zag ik kleine handafdrukken! Duidelijk zo duidelijk, en zo, zo uiterst klein! De afdrukken waren zo perfect, je kon de lijnen van de palmen zien, en de wervelingen van de vingerafdrukken zien!“

Zij werd zo opgewonden met de resultaten dat Pacheco het experiment, met nog meer resultaten herhaalde: „Opnieuw 'op en over' de heuvel," zegt zij. "Er waren verscheidene kleine handafdrukken, niet alleen op de rug van de auto, maar ook onderaan de kanten van de achterdeuren! En er was één grote handprint! Zou dit een handprint van de buschauffeur kunnen zijn?"



Nog eentje met EVP voor de altijd sceptische Fokkers


Goed topic

[ Bericht 5% gewijzigd door Winner_Taco op 08-05-2010 19:49:01 ]
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:42:55 #5
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81187270
jaa dat verhaal ken ik ja,,, heel apart
--
pi_81187410
Dat lulverhaal van die spoorwegovergang is al lang en breed verklaard: 3 procent helling naar beneden in de weg.
pi_81187422
quote:
Zelfs vandaag nog, stellen auto's zich op bij de kruising op om te zien of is de legende waar. De bestuurder houden de auto's in de vrij. Sommigen zetten zelfs hun motoren af. En vreemd genoeg, alhoewel het blijkt dat de weg op een stijgende lijn ligt, begint de auto te rollen. Het rolt eerst langzaam, maar dan regelmatiger en bereikd een bepaalde snelheid en rolt dan over het spoor. Dit is telkens weer getest, en de auto's rollen werkelijk op en over de sporen - elke keer.
Die weg loopt dus gewoon af.

In duitsland vlak over de grens is ook ergens zo een weg.

Optisch bedrog, je zou zweren dat de weg omhoog loopt terwijl hij in werkelijkheid omlaag loopt.

Broodje aap verhaal dunkt me
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:46:54 #8
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81187466
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 19:45 schreef TimMer1981 het volgende:
Dat lulverhaal van die spoorwegovergang is al lang en breed verklaard: 3 procent helling naar beneden in de weg.
o okee.. maargoed hoe verklaar je de vingerprints in de poedersubstantie?
ik denk dat je het met eigen ogen moet zien,
--
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:48:04 #9
260431 drumminggod
Ik zeg: Doen!
pi_81187515
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 19:41 schreef Winner_Taco het volgende:
De achtervolgde Kruising van de Spoorweg

Een bijzondere legende over de spoorwegovergang in het zuiden van San Antonia, Texas, gaat de ronde.
Het verhaal verteld dat er een tragisch ongeluk is geweest waarbij er een aantal schoolkinderen omgekomen zijn, maar dat hun geest nog steeds oplicht in het licht van de voorbij komende autolichten. Auto's, die alleen op de weg rijden, worden op een onverklaarbare manier heel snel over de spoorwegovergang 'geduwd'.

Deze foto is gemaakt door Andy en Debi Chesney. Hun dochter en haar vrienden waren bij de spoorwegovergang geweest en hadden foto's gemaakt. Een onverklaarbare, vreemde, transparante figuur verscheen op de foto. Het lijkt een klein meisje te zijn met een teddybeer. Tenminste dat blijkt mede door andere foto's die gemaakt zijn door andere fotografen. Er zijn meerdere foto's van deze plaats waarop een klein meisje gehurkt op haar voeten bij een hond zit. Anderen zien er een moeder in, met een klein meisje, die een knuffel bij zich heeft.

Meer verhalen over deze bewuste spoorwegovergang doen de ronde:

In het zuiden van San Antonio, Texas, in een buurt niet ver van San Juan Mission is een kruising met een rijweg en een treinspoor, die in de catalogus van Amerikaanse spookoverlevering enigszins beroemd is geworden. De kruising, zoals het verhaal gaan, was de plaats van een tragisch ongeval waarin verscheidene schoolgaande kinderen werden gedood - maar hun geest is blijven hangen bij de plek. Nieuwsgierigen uit het hele land komen naar deze plaats bij spoorwegspoor om uit de eerste hand de paranormale fenomenen te bekijken na de getuigenissen die zij daarover hebben gehoord.

Terug naar de jaren '30 of de jaren '40. Een schoolbus met kinderen raakte over de kop en gleed van de weg op de spoorwegkruising, waarbij de bus blokkeerde en vastraakte. Een trein reed pal in op de bus, 10 van de kinderen en de buschauffeur kwamen daarbij om het leven. Sinds dat vreselijke ongeval vele jaren geleden zijn er verscheidene auto's die stilhielden dichtbij de spoorwegsporen door ongeziene handen over de sporen worden geduwd. Het zijn de geesten van de kinderen, zeggen zij, die de auto's over de sporen duwen om een tragedie en het lot zoals die van hen te verhinderen.

Zelfs vandaag nog, stellen auto's zich op bij de kruising op om te zien of is de legende waar. De bestuurder houden de auto's in de vrij. Sommigen zetten zelfs hun motoren af. En vreemd genoeg, alhoewel het blijkt dat de weg op een stijgende lijn ligt, begint de auto te rollen. Het rolt eerst langzaam, maar dan regelmatiger en bereikd een bepaalde snelheid en rolt dan over het spoor. Dit is telkens weer getest, en de auto's rollen werkelijk op en over de sporen - elke keer.

Maar dat is niet alles. Er zijn automobilisten die een lichte poeder - zoals talk of babypoeder - over de de achterbumper van de auto strooiden. Er verschenen kleine vingerafdrukken en handprints. Velen wie het hebben geprobeerd zweren dat inderdaad zij het bewijsmateriaal van kleine kinderen handprints in het poeder kunnen zien.

Ervaring uit de eerste hand

Feit of fantasie?
[ afbeelding ]

Één persoon die de legende met gunstige resultaten testte was Brenda Pacheco, de voorzitter van Wayanay Inka, een muzikale groep van Peru. "Ik zette mijn auto in neutraal, verwijderde mijn voeten van pedalen," zo schrijft zij "Het ging snel. Ik werd over de sporen geduwd, over een heuvel, en rolde zo verder."

Pacheco slaagde ook met de poedertest. Zij bestrooide de kofferbak van haar zwarte stationcar met talkpoeder. "Ik Toen ik de kofferbak controleerde zag ik kleine handafdrukken! Duidelijk zo duidelijk, en zo, zo uiterst klein! De afdrukken waren zo perfect, je kon de lijnen van de palmen zien, en de wervelingen van de vingerafdrukken zien!“

Zij werd zo opgewonden met de resultaten dat Pacheco het experiment, met nog meer resultaten herhaalde: „Opnieuw 'op en over' de heuvel," zegt zij. "Er waren verscheidene kleine handafdrukken, niet alleen op de rug van de auto, maar ook onderaan de kanten van de achterdeuren! En er was één grote handprint! Zou dit een handprint van de buschauffeur kunnen zijn?"



Goed topic
Hebben ze onderzocht. Het loopt af

EDIT: De weg dan hé
Mijn piek is kwijt
pi_81187538
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 19:46 schreef Pantoffelsalade het volgende:

[..]

o okee.. maargoed hoe verklaar je de vingerprints in de poedersubstantie?
ik denk dat je het met eigen ogen moet zien,
Dat is gewoon gelul om het verhaal wat mooier te maken.

En gegarandeerd als je daar zelf heen zou gaan en aan de locals zou vragen hoe het kan dat jij geen afdrukken op je auto hebt zullen ze zeggen dat dat ook niet altijd gebeurd.

Gewoon om toeristen te trekken. Leuk verhaaltje, meer niet
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:50:03 #11
260431 drumminggod
Ik zeg: Doen!
pi_81187594
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 19:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Die weg loopt dus gewoon af.

In duitsland vlak over de grens is ook ergens zo een weg.

Optisch bedrog, je zou zweren dat de weg omhoog loopt terwijl hij in werkelijkheid omlaag loopt.

Broodje aap verhaal dunkt me
oh.. je had het al gezegt
Mijn piek is kwijt
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:50:08 #12
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81187602
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 19:48 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat is gewoon gelul om het verhaal wat mooier te maken.

En gegarandeerd als je daar zelf heen zou gaan en aan de locals zou vragen hoe het kan dat jij geen afdrukken op je auto hebt zullen ze zeggen dat dat ook niet altijd gebeurd.

Gewoon om toeristen te trekken. Leuk verhaaltje, meer niet
ja oke.. nouja misschien ga ik ooit nog naar dat plaatsje
--
pi_81187651
In duitsland lag oook ergens zo een weg. Is ook ooit in een topic op fok geweest.

Weet iemand nog waar dat was? Ik wil daar wel een keer gaan kijken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:51:48 #14
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_81187681
Volgens mij was de bedoeling zelf verhalen posten ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:56:57 #15
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81187897
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 19:51 schreef Winner_Taco het volgende:
Volgens mij was de bedoeling zelf verhalen posten ?
haha je weet hoe dat gaat op Fok!
maargoed.... iemand reacties op mijn verhaaltjes?
en waar blijven de andere bizarre verhalen? come on come on!
ik wil meer haha
--
  zaterdag 8 mei 2010 @ 20:00:53 #16
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_81188056
Nog een filmpje van Robert voor jou Pantoffel :

When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 20:04:00 #17
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81188212
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:00 schreef Winner_Taco het volgende:
Nog een filmpje van Robert voor jou Pantoffel :


hee bedankt!
--
pi_81190510
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 19:46 schreef Pantoffelsalade het volgende:

[..]

o okee.. maargoed hoe verklaar je de vingerprints in de poedersubstantie?
ik denk dat je het met eigen ogen moet zien,
Die zijn er niet; wishful thinking noemen ze dat.

Heb er een documentaire over gezien waarin een oudere dame aan het woord kwam die er al 40 jaar woonde; die had zelf helemaal uitgezocht hoe de vork in de steel zat , was het gemekker erover spuugzat en verklaarde voor de laatste keer dat het onzin was. Sterker nog: er is niet eens een ongeluk geweest, dus dan wordt het erg lastig daar geesten aan over te houden.

Ik geloof zeker in geesten, maar dit verhaal is gewoon een toeristische trekpleister.
  zondag 9 mei 2010 @ 07:18:40 #19
8372 Bastard
Persona non grata
pi_81204071
Gaaf topic

En degene die er een diepgaande discussie van wil maken opent maar zn eigen topic, verhalen willen we zien
The truth was in here.
  zondag 9 mei 2010 @ 10:34:37 #20
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81205206
quote:
Op zondag 9 mei 2010 07:18 schreef Bastard het volgende:
Gaaf topic

En degene die er een diepgaande discussie van wil maken opent maar zn eigen topic, verhalen willen we zien
yeah
--
  zondag 9 mei 2010 @ 10:39:24 #21
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81205261
k heb dr nog een... niet heel bizar maar laat wel zien dat t leven vroeger zeker geen pretje was.

De schelpengrot is een tuinkoepel (rocaille) in de zuidelijke tuin van de voormalige borg op het landgoed Nienoord in Leek. De binnenzijde is geheel bedekt met een mozaïek van schelpen en stenen. Grot is waarschijnlijk afgeleid van het Italiaanse grotto, wat mozaïekkamer betekent. De oorsprong van de tuinkoepel ligt rond het jaar 1700.
Oorspronkelijk was het gebouwtje een schatkamer van de jonkheren van Nienoord. Over de reden van het bedekken van de muren met schelpen is niet meer bekend dan een sage: Op het kasteel werkte een meisje uit het dorp (Leek). Zij was altijd erg nieuwsgierig naar de schatkamer. Toen de jonkheer en zijn vrouw op een dag op reis waren vroeg ze aan de dochter van de heer of ze even in de schatkamer mocht kijken. De dochter werd overgehaald en opende de schatkamer voor het meisje. Zij vond het prachtig en danste door de kamer. Al snel had de dochter er genoeg van en liep ze weg, terwijl ze de deur van de schatkamer op slot had gedraaid. De dochter vergat het meisje en deze zat dus opgesloten. Toen de heer weer thuiskwam ontdekte hij het meisje, en sloot hij haar voor straf op in de schatkamer. Ze zou pas weer vrijgelaten worden als ze alle muren bedekt had met schelpen. Tientallen jaren werkte het meisje vervolgens aan het mozaïek. Toen het werk klaar was mocht ze eruit. Blij als ze was rende ze naar het dorp. Daar aangekomen bekeek ze zichzelf in het heldere water (vermoedelijk van het Leekster Hoofddiep). Zij schrok zo van haar oude en magere gezicht dat ze inelkaar zakte, om nooit meer op te staan.

--
pi_81205274
Bathory

OT:
Hmm geesten pissen bij mij in de pot maar trekken niet door.
  zondag 9 mei 2010 @ 10:55:29 #23
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_81205475
Het spookhuis de Griffioen in Veere

Wie goed keek, kon op de scheefgezakte gevel van het oude huis de Griffioen nog het jaartal 1527 ontcijferen. Al drie eeuwen stond het huis aan de rand van de gracht. Vele huizen waren in de loop der tijd afgebroken of onbewoonbaar verklaard, maar niet de Griffioen. En toch wilde geen enkele inwoner van Veere er zijn intrek nemen. Alleen vreemdelingen, onbekend met de geschiedenis van het huis wilden het huis huren. Maar nooit voor lang.

Onder de bewoners van Veere deden diverse spookverhalen over de Griffioen de ronde. Het huis was vroeger een logement met een zeer slechte naam. Maar door de romantische ligging aan het water en de lage prijs voor zo'n groot herenhuis kwamen er steeds weer nieuwe huurders op de proppen. De nieuwe huurders bleven echter nooit lang.

Het kwam bij niemand op om potentiële huurders te waarschuwen en af te schrikken met de spookverhalen. De dorpsbewoners gunden hun stadsgenoot, de makelaar Cornelis Griep, zijn verdiensten. Met beleefd zwijgen hoorden de inwoners van Veere de huurders aan die geschrokken vertelden wat hen was overkomen in het spookhuis.

Het was in het begin van november van het jaar 1836 dat een nieuwe huurder op het punt stond zijn intrek te nemen in het huis. De makelaar Cornelis Griep stond al te wachten met een grote bos sleutels in zijn handen, toen er een rijtuig arriveerde. Een lange, slanke vreemdeling stapte uit. Hij zag er deftig en voornaam uit in zijn dure kostuum. De mannen schudden elkaar de hand.

"Mijnheer Griep, ik hoorde voor het eerst over dit huis in een Londense club, toen men sprak over spookhuizen. De verteller had korte tijd in het huis gewoond en was zeer geschokt over wat hij daar had meegemaakt. Het verbaasde hem zeer dat niemand in Veere een blijk van herkenning had gegeven. Het leek of iedereen voor het eerst de spookverhalen hoorde, ook u leek zeer verbaasd."

De vreemdeling vervolgde zijn relaas: "Ik begrijp de bewoners van Veere wel. Wat heeft het voor een zin om een huis dat veel geld opbrengt in een kwaad daglicht te stellen? Heb ik gelijk of niet, mijnheer Griep?"

De makelaar was rood aangelopen en stotterde: "Ja mijnheer." De vreemdeling lachte geluidloos en trad het huis binnen. De makelaar volgde schoorvoetend. De lucht in de kamers was muf en verstikkend.

"Wanneer de avond valt, zie je hier overal onbekende schaduwen bewegen," begon de makelaar. "Horen mensen achter deze kast de valdeuren die al eeuwen geleden zijn weggebroken nog open en dichtklappen?" vroeg de vreemdeling. "Hoor je dan de gesmoorde, jammerende kreten van degenen die ooit door de waard van de Griffioen zijn vermoord?"

Cornelis Griep kon niets anders doen dan dit beamen. "Het gefluister van de doden schijnt de kamers te vullen. Wie hier is, krijgt het benauwd en kan niet meer spreken. Hij vlucht dan uiteindelijk naar buiten en klopt op mijn deur of op de deur van een van mijn buren. De huurder vertrekt vervolgens, na betaling van huur voor het hele jaar. De waard van de Griffioen brengt op deze wijze na zijn dood meer geld in het laatje dan tijdens zijn leven."

De vreemdeling keek de makelaar peinzend aan. "Ik had hier graag mijn intrek genomen, want ik ben absoluut niet bang voor geesten. Toch vertrek ik dadelijk weer naar Middelburg, want dit huis zal hier morgen niet meer staan. Vaarwel, mijnheer Griep."

In diezelfde novembernacht stak er een orkaan op en de volgende morgen luidden in Veere de noodklokken. Hoge golven teisterden het plaatsje; een springvloed joeg de golven op in het Veerse Gat. Het huis de Griffioen was volledig ingestort en zou nooit meer opgebouwd worden. De doden vonden eindelijk rust.



Bron: "Nederlands Sagenboek" door Jacques R.W. Sinninghe. Kruseman's Uitgeversmaatschappij NV, Den Haag, 1961
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 9 mei 2010 @ 11:18:39 #24
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81205898
super goed verhaal... deed me nog lang denken over of er misschien nog ergens een stukje huis is?

& ik ben helemaal weg van verhalen uit 1800
--
pi_81206344
tvp
  zondag 9 mei 2010 @ 11:38:33 #26
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81206394
even tussendoor als iemand een keertje in Nederland/Belgie/Frankriijk spookhuizen/kastelen wil bezoeken of over een bepaalde plaats informatie wil
: http://www.theghosthunter.nl/

--
pi_81207846
TVP voor filmpjes, zit nu mobiel.
  zondag 9 mei 2010 @ 14:22:03 #28
167595 mirved
Infobesitas
pi_81211902
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:00 schreef Winner_Taco het volgende:
Nog een filmpje van Robert voor jou Pantoffel :


Aan zijn stem te horen heeft Robert hem meteen geestelijk beperkt gemaakt.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_81211912
quote:
Op zondag 9 mei 2010 07:18 schreef Bastard het volgende:
Gaaf topic

En degene die er een diepgaande discussie van wil maken opent maar zn eigen topic, verhalen willen we zien
In de zin van: je wilt hier leugens neerzetten en absoluut niets over de waarheid horen? Misschien moet je een linkse partij beginnen...
  zondag 9 mei 2010 @ 14:42:20 #30
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_81212621
quote:
Op zondag 9 mei 2010 14:22 schreef TimMer1981 het volgende:
In de zin van: je wilt hier leugens neerzetten en absoluut niets over de waarheid horen? Misschien moet je een linkse partij beginnen...
Het is gewoon een topic met sagen en fantasy. Dat maakt verder niet uit, maar haal dan het woordje 'waargebeurde' weg, want met dat woordje erbij is het logisch dat er discussies ontstaan over het waarheidsgehalte van de verhalen .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  maandag 10 mei 2010 @ 00:28:52 #31
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81237345
laat maar gewoon ,,, mensen die het leuk vinden om dit soort dingen te lezen ; post en lees lekker!
als je het niks aan vind, blijf dan gewoon weg of post niet..
we moeten het gezellig en leuk houden!

niet teveel discussiëren gewoon lekker lezen met een glaasje cola en wat popcorn erbij en natuurlijk verhalen erbij posten!!

dankuu voor de aandacht
--
  maandag 10 mei 2010 @ 07:55:48 #32
8372 Bastard
Persona non grata
pi_81241241
quote:
Op maandag 10 mei 2010 00:28 schreef Pantoffelsalade het volgende:
laat maar gewoon ,,, mensen die het leuk vinden om dit soort dingen te lezen ; post en lees lekker!
als je het niks aan vind, blijf dan gewoon weg of post niet..
we moeten het gezellig en leuk houden!

niet teveel discussiëren gewoon lekker lezen met een glaasje cola en wat popcorn erbij en natuurlijk verhalen erbij posten!!

dankuu voor de aandacht
The truth was in here.
  maandag 10 mei 2010 @ 08:56:18 #33
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_81241940
quote:
Op maandag 10 mei 2010 00:28 schreef Pantoffelsalade het volgende:
laat maar gewoon ,,, mensen die het leuk vinden om dit soort dingen te lezen ; post en lees lekker!
Oh, ik vind het best leuk hoor, ik heb alleen zeer grote twijfels over het waarheidsgehalte .
quote:
Op maandag 10 mei 2010 07:55 schreef Bastard het volgende:

[..]


Bastard

Als mensen mij keer op keer voor leugenaar uitmaken als ik mijn eigen persoonlijke ervaringen post, mag ik er niks van zeggen van jou, terwijl dat niet eens van die sensationele dingen zijn.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  maandag 10 mei 2010 @ 10:14:34 #34
8372 Bastard
Persona non grata
pi_81243658
Jajaja als .. maar verder in FB topic.
The truth was in here.
  maandag 10 mei 2010 @ 10:22:54 #35
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_81243872
onzin

[ Bericht 95% gewijzigd door jogy op 10-05-2010 10:27:32 ]
zzz
  maandag 10 mei 2010 @ 10:24:44 #36
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_81243929
onzin

[ Bericht 98% gewijzigd door jogy op 10-05-2010 10:27:43 ]
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  maandag 10 mei 2010 @ 10:28:04 #37
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_81244028
En nu weer verder zoals het topic bedoelt is. TS was duidelijk genoeg.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 10 mei 2010 @ 11:10:22 #38
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81245213
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:28 schreef jogy het volgende:
En nu weer verder zoals het topic bedoelt is. TS was duidelijk genoeg.
thx.
ja mensen! waar blijven de verhalen

ik heb nog een mooi verhaal maar dan ga ik even gauw naar boven om achter mn eigen pc de boel even te vertalen, tot straks
--
  maandag 10 mei 2010 @ 11:23:23 #39
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_81245681
Het ongewijde kerkhof

Even ten westen van IJsselstein lag in de middeleeuwen aan het riviertje de IJssel het dorp Eiteren. Aldaar werd een Madonna met het Kind Jezus vereerd, een beeldje dat ter plaatse in een boomgaard door een slootgraver was gevonden. Thans bevindt zich het beeldje, dat uit de 12e eeuw stamt en uit hout is gesneden, in de Nieuwe Sint-Nicolaaskerk te IJsselstein.



De bisschop van Utrecht, dezelfde, die de kleine Madonna met het Kind Jezus in de verering van de gelovigen van Eiteren had aanbevolen, had nadrukkelijk beloofd, dat hij kapel en hof, waar het beeldje vereerd werd, met eigen hand zou wijden. Maar omdat hij al oud was en het reizen hem moeilijk viel, verschoof hij telkens de dag.

Nu gebeurde het, dat de hoge kerkheer een dringende uitnodiging van de graaf van Holland ontving tot een samenkomst op het slot van der Goude, waaraan hij zich moeilijk kon onttrekken. Na lang aarzelen besloot de bisschop te gaan en op een stralende zomerdag scheepte hij zich te Utrecht in, uitgeleide gedaan door de kanunniken van Oud-Munster.

Het schip met de lustig zwierende bisschoppelijke banier in de top van de mast voer de IJssel af, voorbij IJsselstein en Eiteren. Omstreeks het middaguur kwam het langs het Eiterse kerkhof, waarvan de kapel reeds van ver in het hout zichtbaar was geweest. Met moeite stond de oude bisschop uit de vierkante, brede zetel op, die op het voordek onder het kleurige zonnezeil was geplaatst. Toen, met de hand steun zoekend op de schouder van de jongste priester, die naast hem stond, zei hij, naar de oever wijzend:
"O, Eiterse kerkhof, o, Eiterse kerkhof, ik zal u wijden of bij mijn leven of bij mijn dood."
Bij zijn leven wijdde de bisschop kapel en kerkhof niet, want enkele dagen later stierf hij op reis.

Het was een droeve thuisvaart, toen het bisschoppelijk schip de IJssel weer opvoer met de lijkbaar op het voordek, op de plaats, waar de zetel van de oude man gestaan had. Met een lichte, westelijke wind in de zeilen gleed de boot in het midden van de rivier voort. Het zachte geplas van de riemen, die de roeiers met langzame, regelmatige slag uitsloegen, begeleidde de vaart. Waar de dode langs voer, werden de klokken geluid en stroomden de gelovigen naar de IJsseldijken toe. En zij vormden een processie, die met het schip meeging, telkens tot aan de grens van het kerspel toe. Toen nu het schip bij het Eiterse kerkhof kwam, gebeurde het, dat het vaartuig plotseling niet verder voer, ofschoon de wind niet was gaan liggen en ook de roeiers de riemen niet verlaten hadden. Het was, of de hand van een reus het schip onder water aan de kiel vasthield. Hoe ook de roeiers hun krachten inspanden, de boot wilde niet van haar plaats.

Vanaf de oevers zagen de gelovigen het onbegrijpelijke voorval. Zij braken het Miserere af, dat zij hadden gezongen en keken verbaasd naar het schip. "Is de IJssel zo ondiep geworden?" hakkelde een oud mannetje ongelovig. "Laat je niet uitlachen, de rivier is meer dan twaalf voet diep op die plaats!" luidde het antwoord dat een varensgezel gaf.

Zo stond men nog te kijken, toen plotseling een kind riep: "Maar kijk toch eens, het kerkhof ligt in een witte damp!" En ja, hoewel het middag was en felle zon, lag over het Eiterse kerkhof een damp gespreid, een dichte waas als uit een wierookvat, dat kapel en hof voor het oog verhulde. De mensen keken sprakeloos naar het kerkhof. Ook de opvarenden keken gespannen toe; de roeiers hadden de riemen uit de hand gelegd. Waarom zouden zij ook nog roeien? Het schip had zich de laatste ogenblikken geen el meer voortbewogen en nu was daar ook nog die vreemde damp. Toen herinnerde zich de jonge priester, op wiens schouder de bisschop met de hand gesteund had, de woorden van de gestorvene en met luide stem riep hij het volk toe, wat de kerkheer beloofd had.

Daarop knielden allen neer, want zij begrepen dat thans de bisschop zijn belofte, het Eiterse kerkhof te wijden, na zijn dood vervulde. Niet lang daarna klaarde de nevel weer op en kapel en hof vertoonden zich voor aller ogen. En tegelijkertijd kwam het schip vlot en voer langs Eiteren heen IJsselstein tegemoet.


Reconstructie van de fundering van de kapel


Bron: "Noord- en Zuid-Nederlandse sagen en legenden" door Willem Hoffman. Elsevier, Amsterdam/Brussel, 1962.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 10 mei 2010 @ 11:29:47 #40
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81245891
weer een verhaal erbij
bedankt Sylver_
--
  maandag 10 mei 2010 @ 12:38:17 #41
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81248414
Bell Witch Story

Rond 1800 verhuisde John Bell met zijn familie van North Carolina naar Red River in Tennessee.
John kocht een groot huis en wat land voor zijn gezinnetje.
hij had 328 hectare maar wilde wel wat meer, hij schraapte stiekem wat velden leeg
voor eigenbeplanting

Nadat de familie Bell verhuisde kregen ze nog 3 kinderen
Elizabeth (Betsy) geboren in 1806, Richard geboren in 1811
en Joel geboren in 1813

Op een dag in 1817 was John zijn maisveld aan het inspecteren
toen hij opeens een raarbeest zag zitten in het midden van het mais
Geschrokken door de verschijning van het dier met het hoofd van een konijn
en het lichaam van een hond, schoot hij meerdere malen.
het dier verdween.

John Bell dacht niet meer na over het verschijnsel, tot het avondmaal.
die avond begonnen de Bell's kloppende geluiden te horen op de buitenmuren van
het houten huis.

de mysterieuze geluiden gingen door met een verhoogde frequentie
en iedere nacht met meer krachtigheid.
John en zijn zoons renden met een bloedgang naar buiten om de
pestkop te grazen te nemen, maar ze keerden altijd terug met lege handen.
In de weken die volgenden, werden Bells kinderen bang wakker, klagend
dat ratten aan het knagen waren op hun beddepoten.
niet lang daarna klaagden de kinderen ook dat hun dekens voortdurend van
hun af werden getrokken als ze lagen te slapen.

de tijd ging voorbij, de Bells begonnen fluisterende geluiden te horen
die onverstaanbaar waren.
De jongste dochter Betsy bleek het meeste last te hebben van de "entiteit".
ze zei dat ze regelmatig aan haar haren werd getrokken en
klappen in haar gezicht kreeg door iets onzichtbaars, iets
buitengewoons.

John Bell vertelde hun beste vriend James Johnston
over alles wat er gebeurde.
Johnston en zijn vrouw bleven een nacht slapen bij de Bells in huis.
ook de Johnston's waren verschrikkelijk bang geworden.

De entiteits's stem werd harder en luider, het zong zelfs deuntjes
en bleek zeer intelligent te zijn.

na enige tijd begon Betsy een beetje verliefd te worden op de iets oudere
Joshua Gardner, die niet ver bij haar vandaag woonde.
Met zegen van hun ouders besloten ze te trouwen, iedereen was blij
met hun verloving. nou, niet iedereen.
de entiteit vertelde Betsy om niet te trouwen met Joshua.

Betsy en Joshua's voormalige leraar, Richard Powell, was ook
zeer geintresseerd in Betsy. Hij liet duidelijk blijken dat hij
met haar wilde trouwenn als ze ouder werd. Powell die 11 jaar ouder was
dan Betsy, liet op een beleefde manier blijken dat hij
teleurgesteld was om de trouwerij van joshua en betsy, maar hij wensde
haar wel een lang en goed huwelijk.

Betsy en Joshua konden niet naar de rivier, het veld of naar de grot om te spelen,
zonder geplaagd te worden door de entiteit.
Op Paasmaandag in 1821 ontmoette Betsy Joshua bij de rivier,
ze verbrak de verloving.

Maar de entiteit stopte niet, de entiteit liet merken
dat hij John bell niet mocht en dreigde hem te doden.

John Bell kreeg steeds meer last met slikken.
de entiteit plaagde John verschrikkelijk door continue zijn schoenen
te verplaatsen als hij wilde lopen, en hem in zijn gezicht te slaan.


John Bell blies zijn laatste adem uit in de morgen van
20 December 1821 nadat hij de dag ervoor in een coma was geraakt.
Na de dood van John vond de familie een klein onbekend flesje vloeistof
in het keukenkastje. John bell Jr. gaf een klein beetje aan de kat
om te testen wat voor spul het was. de kat was binnen no-time dood.
Plots klonk een stem die zei; Ik gaf Old Jack een grote
dosis van dat spul, wat hem goed deed!"
John Jr, gooide onmiddelijk het flesjein de openhaard,
waarbij enorme vlammen omhoog sprongen.

John Bells begrafenis was een van de grootste in de omgeving.
Toen familie en vrienden de begraafplaats verlieten klonk er een
hevig gelach.

In April 1821, bezocht de entiteit John's weduwe, Lucy.
de entiteit zei dat ze haar over 7 jaar weer zou gaan bezoeken.
de entiteit kwam terug in 1828 zoals beloofd.

Betsy trouwde met Richard Powell in 1824 en kreeg veel kinderen met hem
ze hebben geen last meer gehad van de entiteit.

De entiteit zei vaarwel na drie weken, en beloofde na 107 jaar
John Bell's dichtst bijstaande afstammeling weer te bezoeken.
Het jaar 1935 was aangebroken. de afstammeling van John Bell was
Nashville Psycholoog, Dr Charles Bailey Bell.
Dr Bell schreef een eigen boek over
"the Bell witch" gepubliceerd in 1934.
Er werd geen vervolg gepubliceerd en Dr Bell stierf in 1945.


het verhaal van de entiteit die de Bells plaagde is nu bijna 200 jaar geleden.
Nog steeds gebeuren er rare dingen op die plek.
Mensen praten over geluiden van spelende kinderen.
het het is zeer normaal dansende kaarslichtjes te zien in de donkeren velden
bij nacht.

Fotograferen is er moeilijk op de plek zelf. Op het fotomoment zelf
is er niks te zien maar als je ze terug kijkt, is er mist, licht en bollen te zien.
ook zijn er menselijke figuren op fotos waargenomen waar geen mens liep.




[ Bericht 0% gewijzigd door Pantoffelsalade op 10-05-2010 18:41:51 ]
--
  maandag 10 mei 2010 @ 13:21:38 #42
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_81250083

foto op precies het juiste moment gemaakt door I. Russel Sorgi.
De vrouw was Mary Miller uit Buffalo.

En van http://www.facebook.com/note.php?note_id=322761604111
quote:
David F. Sorgi
My father was I. Russell Sorgi, his first name was Ignatius, he took that picture on May 7, 1942.
He was a photographer for the Buffalo Couier Express
He was on his way back to the Couier, returning from an assignment (A local plant had sold a good number of War Bonds, took a couple of pictures)
He noticed a police car speeding, he followed ... it and came across a crowd of people looking up, he saw what they were looking at.
There was a woman on the ledge of the Genesee Hotel, which he did get a picture of, then she jumped. He took the picture, not knowing if he got her. But he did, and a photo of her on the ground.
He rushed back to the Courier, the Editor was in the darkroom with him, hoping he got the pic in mid-air, and mostly that her "stuff" wasn't hanging out.
At his retirement in 1976, the CEO of Kodak informed him that he won the Pulitzer Prize, but because he was Italian he couldn't win it, after all we were at was with Germany, Japan and Italy. I was standing next to him at the retirement party when the statement was read, I saw the tears running down the face.
He was a Beautiful Man & a great Father, he guessed he took over 250,000 pictures.
He passed in 1995, He was a Pulitzer Prize to our Family.


[ Bericht 57% gewijzigd door _Led_ op 10-05-2010 13:32:19 ]
zzz
pi_81250470
Tvp
Interessante verhalen om te volgen!
Random number generator:
8
pi_81251238
onzin

[ Bericht 98% gewijzigd door jogy op 10-05-2010 15:06:27 ]
  maandag 10 mei 2010 @ 14:31:44 #45
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81252558
I love it!
--
  maandag 10 mei 2010 @ 14:33:19 #46
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_81252623
edit op onzpost van onze huistrol.

[ Bericht 94% gewijzigd door jogy op 10-05-2010 15:07:00 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 10 mei 2010 @ 14:37:57 #47
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81252819
bizar verhaal zeg, van die vrouw...
--
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:57:04 #48
271500 Captain_Zappa
Coffee and Cigarettes
pi_81292039
Count Carl Von Cosel

In 1927 arriveerde de 50 jaar oude Karl Tanzler in Key West, Florida. Karl kwam uit Dresden, Duitsland, en liet zijn vrouw en twee dochters achter. Hij nam een nieuwe identiteit aan en ging nu bij de titel Count Carl Von Cosel en liet men geloven dat hij maar liefts negen universitaire graden bezat.

Hij vond een baan als x-ray technicus en bacteriologist bij het Marine Hospitaal. In zijn vrije tijd bouwde hij een luchtschip, lapte met uitzonderlijke nieuwsgierigheid elektronische apparaten op en speelde muziek op zijn eigengemaakt orgel.

Tot nu toe klinkt het niet zo bijzonder, gewoon een man in de zomer van zijn leven die een nieuwe toekomst zoekt.

Dan, in het ziekenhuis, in April 1930, ontmoette hij de vrouw van zijn dromen. Haar naam was Elena Milagro Hoyos, mooie twintig jaar oude Cubaanse. Vanaf dit ogenblik was Cosel geobsedeerd door deze vrouw.
Hij was er van overtuigd dat hij decennia over haar droomde en dat zij bestemd was zijn bruid te zijn, Hij overlaadde haar met giften, welke zij accepteerde, echter een huwlijks aanzoek wees zij af. Er was echter een rede voor haar bezoek aan het ziekenhuis, Zij leed aan tuberculose.
Hij deed zijn uiterste best om haar te genezen met onderandere een elektrische schokmachine, allerlei drankjes en zelfs goudstof in haar voedsel. Elena stierf op Oktober 1931, slechts 22 jaar oud. De diepbedroefde Von Cosel betaalde voor een overvloedige begrafenis voor zijn geliefd. De gedachte dat zijn geliefde Elena lag weg te rotten in de grond kon hij niet verdragen. Von Cosel ontwierp en bouwde hierop een prachtig mausoleum. Haar lichaam werd op gegraven en in een metalen kist gelegd welke in het mausoleum werd geplaatst.Nacht na nacht, zat Von Cosel naast haar doodskist en begon, zo geloofde hij, met Elena te communiceren. In zijn fantasie smeekte Elena hem om haar van haar 'gevangenis' te bevrijden zodat zouden zij kunnen samen zijn.
Niet in staat om deze vraag te weerstaan stal Von Cosel op een donkere nacht in April 1933, Elena van het mausoleum en nam haar mee in zijn luchtschip de "Countess Elaine" naar zijn optrekje.

Nog steeds redelijk romantisch nietwaar?
Hierna gaat carl geheel op in het tot leven wekken van zijn geliefde.
Dit is waar gebeurt en als je een zwakke maag hebt zou ik zeker niet verder lezen.

Carl stelde alles in het werk om zijn geliefde Elaine tot een wederopstanding te verlijden. Voor de volgende zeven jaren hield hij haar bijeen met piano snaren, stopte glazen ogen in de oogkassen waar haar ogen waren weggerot. Hij maakte een pruik van haar haar en beetje bij beetje verving en versterkte haar huid met was en zijde. Hij behandelde haar met zalfjes en electrotherapie. Een van de middelen om Elaine weer tot leven te wekken was een miljoen volt tesla coil, zo een bol waar de vonken van afspringen. Hij bracht haar regelmatig een serenade, al spelend op zijn zelf gemaakte orgel en slaapte naast haar elke nacht.

In 1940 kregen de geruchten de overhand en Elina's zuster vroeg de Count om het lichaam van Elina te tonen. Carl werd gearresteerd en opgesloten op verdenking van grafschennis en verminken van een overledene. De publieke belangstelling voor deze zaak was overweldigend. Het lokale begravenis huis (Dean-Lopez Funeral Home) rook een kans en besloot om Elaine's lichaam aan het publiek tentoon te stellen. In drie dagen hadden ze 6000 bezoekers.

Het is ongeloofelijk maar het publiek was over het algemeen aan de kant van de Count. Ze dachten dat Carl een wanhopige romanticus was.
In het gevang kreeg hij veel bezoek welke hem vereerde met kado's en goede raad. Het ging zelf zover dat er een groepje Cubaanse prostituees verscheen die gratis hun diensten aanboden. Twee van Carls vrienden hebben $1000 in bewaring geven en hij werd vrijgelaten. In de rechtbank kon de jury geen wet vinden waarop ze Von Cosel konden veroordelen. Het plegen van grafschennis kent een verjarings limiet van twee jaar. En het feit had zich zeven jaar eerder voorgedaan. De count werd door doktoren mentaal gezond verklaard. Ze onderzochten ook de overbijfselen van Elena. Dr. DePoo kwam tot de conclusie dat hij met een necrofiel te maken hadden, hij hield deze conlusie echter stil tot 1972.

Elena's lichaam werd op een geheime plaats begraven. De count beland zwaar in de financiele problemen en verlaat Key West om bij zijn zuster in Zephyrhills. Hier slijt hij zijn dagen met het schrijven van zijn memoires en het vertellen van zijn verhaal aan de touristen. Tevens verdient hij zijn brood met het verkopen van souveniers en het tonen van een wassen beeld van Elina.In Juli 1952 werd Von Cosel gevonden dood, instort over de beeltenis van zijn geliefde Elena.

In een ultime twist, is dat diegene die verantwoordelijk was voor het begraven van Elena een "switch" maakte en een lege kist begroef verzwaard met stenen en het lijk teruggaf aan Von Cosel.
Dit betekent dat het beeld van Elena, welke hij zo trots aan toeristen heeft getoond geen replica was...

Remember there's a big difference between kneeling down and bending over.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 19:23:33 #49
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_81309215
Heftig verhaal en luguber
--
  woensdag 12 mei 2010 @ 09:57:32 #50
8372 Bastard
Persona non grata
pi_81329844
En romantisch
The truth was in here.
  woensdag 12 mei 2010 @ 10:50:46 #51
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_81331534
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:57 schreef Captain_Zappa het volgende:
Nacht na nacht, zat Von Cosel naast haar doodskist en begon, zo geloofde hij, met Elena te communiceren.
Yup, de een denkt dat ie 't met paarden kan, de ander met aliens, de volgende met dode mensen.
Allemaal dezelfde zelfbesodemietering en een toonbeeld van de kracht van de fantasie
zzz
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:02:05 #52
8372 Bastard
Persona non grata
pi_81331941
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 10:50 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Yup, de een denkt dat ie 't met paarden kan, de ander met aliens, de volgende met dode mensen.
Allemaal dezelfde zelfbesodemietering en een toonbeeld van de kracht van de fantasie
Dat kun je niet beoordelen Maar het word ook geen discussietopic.
The truth was in here.
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:02:16 #53
271500 Captain_Zappa
Coffee and Cigarettes
pi_81331950
Hij was waarschijnlijk behalve een romanticus ook een onzettende necrofiel
Remember there's a big difference between kneeling down and bending over.
pi_81332610
Het lijkt net of het michael jackson zijn grote inspiratie was met zijn plastische chirurgie
pi_81336869
tvpara
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
pi_81342614
wat triest eigenlijk
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
pi_81382585
Wat een mooi verhaal over die Count Carl Von Cosel, hoewel het natuurlijk ook erg ziek en bizar is.
Ergens kan ik het me nog heel goed voorstellen ook, als je heel veel van iemand houd is het moeilijk om deze te laten gaan.

Ik kan me echter niet voorstellen dat ik zelf met het stoffelijk overschot van mijn vriend zou gaan rondzeulen, mocht hij komen te overlijden. Dan eerder iets minder luguber's zoals een kledingstuk of een sieraad.. Of weet ik het wat, maar nee.. Zijn lichaam, dat is toch iets te luguber.
pi_81408920
Dat verhaal van Robert the doll is zeer interessant, moet ik eens op gaan zoeken
Voor 14,99 kan hier jouw opmerking staan!
Of je kan het heel lief vragen.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 09:42:24 #59
304923 vegetto
Prince of all Saiyans
pi_82009699
TVP
  vrijdag 28 mei 2010 @ 09:55:54 #60
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_82010126
leuke verhalen allemaal of het waar is of niet interesseert me eigenlijk niet, het prikkelt iig wel mijn fantasie
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 28 mei 2010 @ 10:12:55 #61
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_82010653
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:02 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat kun je niet beoordelen Maar het word ook geen discussietopic.
Jij kunt niet beoordelen of ik dat kan beoordelen
zzz
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:15:46 #62
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_82015312
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:55 schreef Schunckelstar het volgende:
leuke verhalen allemaal of het waar is of niet interesseert me eigenlijk niet, het prikkelt iig wel mijn fantasie
vandaar ik het topic heb gestart.... ik ben namelijk zelf het type die wel uren lang van dit soort verhalen op internet aan het zoeken is.
het hoeft natuurlijk ook niet allemaal waargebeurd te zijn.... zolang ze maar een realistisch effect hebben dat je echt wel dagen lang aan het denken zet....
--
pi_82016021
Zeker is dat een leuke insteek Lekker denken en griezelen om de verhalen van andere mensen
pi_82017158
leuk topic! Helaas zelf geen bijdrage.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 15:19:59 #65
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_82023170
http://en.wikipedia.org/wiki/Hi-Fi_Murders
quote:
Pierre and Andrews entered the Hi-Fi store in Ogden just before closing time, brandishing handguns. Two employees, Stanley Walker, age 20, and Michelle Ansley, age 19, were in the store at the time and taken hostage. Pierre and Andrews took the two into the basement of the store, bound them, and then began robbing the store. Later, a 16-year-old boy named Cortney Naisbitt arrived to thank Walker for allowing him to park his car in the store's parking lot as he ran an errand next door. He was also taken hostage and tied up in the basement with Walker and Ansley. Later that evening, Orren Walker, Stanley's 43-year-old father, became worried that his son had not returned home. Cortney Naisbitt's mother Carol Naisbitt, also arrived at the shop looking for her son who was late getting home. Both Orren Walker and Carol Naisbitt were taken to the basement and tied up. At this point, Ansley began begging and crying, as did Cortney Naisbitt.

Pierre then ordered Andrews to go out to their van and bring him back something. Andrews returned with a bottle in a brown paper bag, from which Pierre poured a cup of blue liquid. Pierre ordered Orren to administer the liquid to the other hostages, but he refused, and was bound, gagged and left face-down on the basement floor.

Pierre and Andrews then propped each of the victims into sitting positions and forced them to drink the liquid, telling them it was vodka laced with sleeping pills. Rather, it was liquid Drano. The moment it touched the hostages' lips, enormous blisters rose, and it began to burn their tongues and throats and peel away the flesh around their mouths. Ansley, still begging for her life, was forced to drink the drain cleaner too, although she was reported to have coughed less than the other victims (by Mr. Walker). Pierre and Andrews tried to duct-tape the hostages' mouths shut to hold quantities of drain cleaner in and to silence their screams, but pus oozing from the blisters prevented the adhesive from sticking. Orren Walker was the last to be given the drain cleaner, but seeing what was happening to the other hostages, he allowed it to pour out of his mouth and then faked the convulsions and screams of his son and fellow hostages.

Pierre became angry because the deaths were taking too long and were too loud and messy, so he shot both Carol and Cortney Naisbitt in the backs of their heads. Pierre then shot at Orren Walker but missed. He then fatally shot Stan Walker before again shooting at Orren, this time grazing the back of his head.

Pierre then took Ansley to the far corner of the basement, forced her at gunpoint to remove her clothes, then repeatedly and brutally raped her, after telling Andrews to clear out for 30 minutes. When he was done, he allowed her to use the bathroom while he watched, then dragged her, still naked, back to the other hostages, threw her on her face, and fatally shot her in the back of the head.[2]

Andrews and Pierre noted that Orren was still alive, so Pierre mounted him, wrapped a wire around his throat, and tried to strangle him. When this failed, Pierre and Andrews inserted a ballpoint pen into Orren's ear, and Pierre stomped it until it punctured his eardrum, broke, and exited the side of his throat. Pierre and Andrews then went upstairs, finished loading equipment into their van, and departed.

[edit] Investigation
The victims were discovered almost 3 hours later when Orren's wife and other son came to the store looking for them. Orren's son heard noises coming from the basement and broke down the back door while Mrs. Walker called the Ogden police. Stan Walker and Ansley were already dead; Carol Naisbitt lived long enough to be loaded into an ambulance, but she was pronounced dead on arrival at the hospital. Although Cortney was not expected to live, he did survive, albeit with severe and irreparable brain damage, and required hospitalization for 266 days before being released. Orren Walker survived, although with extensive burns to his mouth and chin, as well as the damage to his ear caused by the pen.

Hours after news of the crime broke, an Air Force officer called the Ogden police and told them that Andrews had confided in him months earlier, "One of these days I'm going to rob that hi-fi shop, and if anybody gets in the way, I'm going to kill them." Hours after that call was received, two teenage boys dumpster diving near Hill Air Force Base where Pierre and Andrews were stationed discovered the victims' wallets and purses, and, recognizing the pictures on the drivers' licenses, called the police. A crowd of airmen quickly formed, including Pierre and Andrews. The detective who responded to the scene, believing that the killers might be in the crowd, put on a show, speaking dramatically and waving each piece of evidence in the air with tongs as he removed them from the dumpster. He later noted in his report that out of all the Airmen gathered around the dumpster, most of whom stood still and watched in relative silence, two in particular paced around the crowd, spoke loudly, and made frantic gestures with their hands. The detective later identified these two Airmen as Pierre and Andrews. The detective later received an award from the Utah branch of the Justice Department for his use of proactive techniques.

Based on Pierre's and Andrews's reactions to the evidence being removed from the trash bin, and the officer's implication of Andrews, Andrews and Pierre were taken into custody and a search warrant was issued for their barracks. Police found fliers for the hi-fi shop and a rental contract for a unit at a public storage facility. Police obtained a warrant for the storage unit, where they discovered several pieces of stereo equipment which were later identified from serial numbers as having been taken from the hi-fi store. During the course of removing the equipment from the storage unit, detectives discovered the half-empty bottle of Drano that had been used on the hostages. Based on this evidence Pierre and Andrews were formally charged with the crimes.

A third person, Keith Roberts, who had waited outside the hi-fi shop in a car, was also charged with robbery.
zzz
pi_82096374
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:15 schreef Pantoffelsalade het volgende:

[..]

vandaar ik het topic heb gestart.... ik ben namelijk zelf het type die wel uren lang van dit soort verhalen op internet aan het zoeken is.
het hoeft natuurlijk ook niet allemaal waargebeurd te zijn.... zolang ze maar een realistisch effect hebben dat je echt wel dagen lang aan het denken zet....
k Vind het prachtig en heb net met veel plezier zitten lezen
pi_82240604
iedereen kent het verhaal wel al denk ik, maar het past wel mooi in dit topic:

blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:24:47 #68
58560 Oksel
Gezellig.
pi_82241140
Ik heb in Key West een ghosttour gedaan..

In Port Arthur (Tasmania) trouwens ook een Ghosttour gedaan, erg gaaf:


Verder heeft daar een paar jaar geleden een vent 35 mensen doodgeschoten:
quote:
Initially Bryant pleaded not guilty to the 35 murders, laughing hysterically as the judge read out the charges against him.
Fatalities
The following is a list of those killed in the Port Arthur massacre.[10]
Winifred Joyce Aplin, 58
Walter John Bennett, 66
Nicole Louise Burgess, 17
Sou Leng Chung, 32
Elva Rhonda Gaylard, 48
Zoe Anne Hall, 28
Elizabeth Jayne Howard, 26
Mary Elizabeth Howard, 57
Mervyn John Howard, 55
Ronald Noel Jary, 71
Tony Vadivelu Kistan, 51
Leslie Dennis Lever, 53
Sarah Kate Loughton, 15
David Martin, 72
Noelene Joyce Martin, 69
Pauline Virjeana Masters, 49
Alannah Louise Mikac, 6
Madeline Grace Mikac, 3
Nanette Patricia Mikac, 36
Andrew Bruce Mills, 49
Peter Brenton Nash, 32
Gwenda Joan Neander, 67
Moh Yee Willing Ng, 48
Anthony Nightingale, 44
Mary Rose Nixon, 60
Glen Roy Pears, 35
Russell James Pollard, 72
Janette Kathleen Quin, 50
Helene Maria Salzmann, 50
Robert Graham Salzmann, 58
Kate Elizabeth Scott, 21
Kevin Vincent Sharp, 68
Raymond John Sharp, 67
Royce William Thompson, 59
Jason Bernard Winter, 29
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:28:28 #69
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_82241329
wat verschrikkelijk
--
pi_82249719
Dat verhaal van Robert de pop is echt creepy
Liej
pi_82255186
tvp
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  woensdag 2 juni 2010 @ 21:29:50 #72
294830 Tha_PietJuH
Pietje (L) Wen.
pi_82255733
tvp
Kan ik u ergens mee helpen? nee joh ik lurk even rond. :)
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:24:44 #73
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_82262732
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:40 schreef Leigh het volgende:
Dat verhaal van Robert de pop is echt creepy

mooi heah haha
Nu heb ik zelf sowieso al een angst voor poppen
--
pi_82387994
Ik vind poppen ook niet leuk en vooral Chucky niet
  zondag 6 juni 2010 @ 13:36:45 #75
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_82392314
quote:
Op zondag 6 juni 2010 11:34 schreef mousy31 het volgende:
Ik vind poppen ook niet leuk en vooral Chucky niet
haha herkenbaar,
met name dit soort "dolls'
--
pi_82400397
Bizar en waargebeurd:

Werd vanmorgen wakker in een lucide waas.... een wekker ging af, ik hoorde kerk klokken luiden....

heel vreemd, ik woon aan het water, opende mijn ogen en plots teletijd machiende professor Barabas mij naar Oekienulja-Zuid, waar ik breezers dronk met uitgewoonde kever sletjes, vreselijk!

Een Ferrari prius schepte mij en plots werd ik wakker in mijn stamkroeg met zeventien dartpijltjes in mijn voorhoofd, een rekening omdat ik iedereen een rondje had gegeven, en de gun van een verstrooide crimineel op mijn voorhoofd, of ik nog vloei had...

dat was me teveel, ik slingerde mijn broodje kebab met chilli saus zo hard naar zijn neus, dat zijn tenen braken, krak krak..

Toen ben ik naar huis gewandeld en weer hoorde ik de klokken...

maar dat waren mijn ballen gemangeld in een beren klem...

Hoog spiritueel, maar dan heb je ook wat!
pi_82402695
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 @ 23:24 schreef Pantoffelsalade het volgende:

[..]

mooi heah haha
Nu heb ik zelf sowieso al een angst voor poppen
Nou, ik moet zeggen dat ik even heb getwijfeld of ik dat filmpje van die Robert wel wilde zien
Liej
  zondag 6 juni 2010 @ 18:36:11 #78
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_82406258
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:29 schreef assiemenou het volgende:
Bizar en waargebeurd:

Werd vanmorgen wakker in een lucide waas.... een wekker ging af, ik hoorde kerk klokken luiden....

heel vreemd, ik woon aan het water, opende mijn ogen en plots teletijd machiende professor Barabas mij naar Oekienulja-Zuid, waar ik breezers dronk met uitgewoonde kever sletjes, vreselijk!

Een Ferrari prius schepte mij en plots werd ik wakker in mijn stamkroeg met zeventien dartpijltjes in mijn voorhoofd, een rekening omdat ik iedereen een rondje had gegeven, en de gun van een verstrooide crimineel op mijn voorhoofd, of ik nog vloei had...

dat was me teveel, ik slingerde mijn broodje kebab met chilli saus zo hard naar zijn neus, dat zijn tenen braken, krak krak..

Toen ben ik naar huis gewandeld en weer hoorde ik de klokken...

maar dat waren mijn ballen gemangeld in een beren klem...

Hoog spiritueel, maar dan heb je ook wat!
kijk dat zijn nog eens bizarre waargebeurde verhalen
--
  zondag 6 juni 2010 @ 18:36:59 #79
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_82406295
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:10 schreef Leigh het volgende:

[..]

Nou, ik moet zeggen dat ik even heb getwijfeld of ik dat filmpje van die Robert wel wilde zien
hahah
dat soort filmpjes vertik ik dan ook om in het donker te kijke ;p
--
pi_82407902
quote:
Op zondag 6 juni 2010 @ 18:36 schreef Pantoffelsalade het volgende:

[..]

hahah
dat soort filmpjes vertik ik dan ook om in het donker te kijke ;p
Het is altijd zo'n leuke wisselwerking: heel erg geïnteresseerd, maar er tevens bang voor
Liej
  maandag 7 juni 2010 @ 11:06:10 #81
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_82433600
quote:
Op zondag 6 juni 2010 19:17 schreef Leigh het volgende:

[..]

Het is altijd zo'n leuke wisselwerking: heel erg geïnteresseerd, maar er tevens bang voor
inderdaad ja

heeft iemand trouwens nog leuke filmpjes? ik heb zelf wel wat....




maar ik ben meer op zoek naar antieke behekste poppen
--
pi_82533400
The Curse Of James Dean's “Little Bastard”



When we think of the Porsche 550 Spyder, the first thing that comes to mind is James Dean. We suggest you stop thinking about it if you enjoy your health.

Since James Dean’s death in 1955, the Porsche 550 Spyder has become infamous as the car that killed him. As young Jalops we watched an Unsolved Mysteries episode on the curse of the James Dean Porsche. These stories not only made the famous car seem more like Christine than Porsche, they downright scared us. We decided to share some of the stories with you. Read on if you dare.

While filming Rebel Without A Cause, James Dean had upgraded from the 356 to the 550 Spyder and decided that he wanted to make it uniquely his. Dean called upon George Barris, of movie car fame, to customize the Porsche. He gave it tartan seats, two red stripes over the rear wheels and plastered the number ‘130’ on its doors, hood and engine cover. The name “Little Bastard” was given by Dean language coach, Bill Hickman, and was later painted on the car by master pin striper, Dean Jeffries. On September 23 of 1955, Dean met actor Alec Guinness (Obi-Wan Kebobi) outside of a restaurant and had him take a look at the Spyder. Guinness told Dean that the car had a “sinister” appearance and then told Dean: “If you get in that car, you will be found dead in it by this time next week.” Seven days later, Dean would be killed in his beloved “Little Bastard.” Cue the Unsolved Mysteries theme song.

That “Little Bastard” not only killed James Dean, but killed and maimed others who came in contact with it causing many to say that the damn thing was cursed. George Barris, who customized the 550 originally, bought the wrecked carcass of “Little Bastard” for $2500 and soon after it slipped off its trailer and broke a mechanics leg. Not long after Barris sold the engine and drivetrain to Troy McHenry and William Eschrid. While the two were both racing against one another in cars that had parts from the “Little Bastard,” McHenry lost control and hit a tree, killing him instantly and Eschrid was seriously injured when his car suddenly locked up and rolled over while going into a turn. Barris still had two tires from the 550 which were untouched in Dean’s accident. He sold them and not long after, both blew out simultaneously causing the new owner’s car to run off the road. Barris had kept the car in his possession sans the sold parts and it caught the attention of two would-be thieves. One of the thieves arms was torn open trying to steal the steering wheel while the other was injured trying to remove the bloodstained tartan seat.

Due to all the incidents involving “Little Bastard,” Barris decided to hide the car but was convinced by the California Highway Patrol to lend the cursed heap to a highway safety exhibit. The first exhibit was unsuccessful as the garage that housed the car caught fire and burned to the ground. Mysteriously the car suffered virtually no damage from the fire. The next exhibition at a local high school ended abruptly when the car fell off its display and broke a nearby student’s hip.

The curse continued when the “Little Bastard” was being transported when the truck carrying the car lost control which caused the driver to fall out and somehow get crushed by the car after it fell off the back. The car fell off of two more transport trucks while travelling on the freeway fortunately not injuring anyone. The CHP decided that it had had enough of the “Little Bastard” and while transporting the car to Barris, the car mysteriously vanished and has not been seen since.

There are stories of a single piece of “Little Bastard” residing at the Historic Auto Attractions museum in Illinois, but we’re not brave enough to find out.

  woensdag 9 juni 2010 @ 06:33:24 #83
8372 Bastard
Persona non grata
pi_82533874
Gaaf verhaal van die auto !
The truth was in here.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:55:47 #84
305699 geertbukken
'buk voor me'
pi_82720144
Ik snap alleen niet hoe een pop tot leven kan komen, dikke onzin ;')
  zondag 13 juni 2010 @ 12:11:10 #85
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_82736204
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:06 schreef Pantoffelsalade het volgende:

[..]

inderdaad ja

heeft iemand trouwens nog leuke filmpjes? ik heb zelf wel wat....




maar ik ben meer op zoek naar antieke behekste poppen
Voor de mensen die poppen eng vinden en voor mensen die een gezonde dosis humor hebben. Hier een episode van mijn favo serie:





Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_82740066
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:06 schreef Pantoffelsalade het volgende:

[..]





Ik was er van overtuigd dat die pop, toen ze op het eind die pop omdraaide, een eng gezicht zou hebben
Bah, ik weet nu al dat ik enge poppen-nachtmerries krijg vannacht
pi_82748160
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:36 schreef Pantoffelsalade het volgende:

[..]

haha herkenbaar,
met name dit soort "dolls'
[ afbeelding ]
Wajang poppen vind k ook eng
pi_82896211
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:06 schreef Pantoffelsalade het volgende:

[..]

inderdaad ja

heeft iemand trouwens nog leuke filmpjes? ik heb zelf wel wat....




maar ik ben meer op zoek naar antieke behekste poppen
Die laatste scared the shit out of me
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  zondag 20 juni 2010 @ 02:42:48 #89
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83044544
quote:
Jezus.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_83285901
Lekker wazige verhalen hier
pi_84276614
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 14:30 schreef dapluiz het volgende:
Lekker wazige verhalen hier
precies.... voor de echt sterke verhalen moet je in de kroeg zijn;-)
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:01:51 #92
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_84401894
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:51 schreef DjinN het volgende:

[..]

Die laatste scared the shit out of me
Er gebeurd toch niets bij die laatste ?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_84442619
Een olifant wordt geëlektrocuteerd omdat hij 3 man heeft vermoord:

"Meet 'Topsy', the circus elephant executed for killing three men.
She was killed by electrocution at Luna Park, Coney Island on January 5th 1903.
The owners of Luna Park, Thompson and Dundy, had previously tried to kill Topsy with cyanide-laced carrots which she wolfed down without effect. They then planned to hang her, but protests by the ASPCA deemed it a 'cruel and unusual' punishment and they backed down. New York State had recently replaced the gallows with the modern electric chair, so electrocution was decided upon as the more humane method of execution.
Enter Thomas Edison.

At this time he was engaged in his own free-for-all, battling George Westinghouse for control of America's electric infrastructure. Edison had declared that his direct current system was safe, but that Westinghouse's alternating current was a deadly menace. To prove it, Edison had been publicly electrocuting cats and dogs (aswell as the occasional calf, horse and orangutan) for years. It was Edison who convinced New York to use Westinghouse's 'deadly' AC for the electric chair, and it was Westinghouse's AC that Edison used to publicly execute Topsy.
A huge crowd gathered to witness the event. Using six thousand volts of electricity, she died twenty two seconds from the moment the electricity was turned on."




Filmpje: http://www.voltini.com/HTMLobj-371/edisonelephant.mpeg

En hier staat dat verhaal van Carl von Cosel ook: http://www.voltini.com/id43.htm
Children of the night. What music they make.
pi_84442848
Dat verhaal van Carl Tanzler / Count Carl Von Cosel heb ik volgens mij een keer op tv gehoord. Nogal :{ -waardig voor mij.
pi_84982157
Gelukkig maar dat het onzin is. Net als dat verhaal van Robert the Doll. Leuk om te lezen, maar toch echt onzin :Y

quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:51 schreef DjinN het volgende:

[..]

Die laatste scared the shit out of me ;(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')