abonnement Unibet Coolblue
pi_81347174
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:44 schreef Bragi het volgende:

[..]

Smokey heeft de geest van MiB overgenomen, lijkt me. Niet zozeer de gedaante.

Want uiteindelijk neemt hij toch ook de gedaante over van Locke, terwijl hij nog wel als MiB denkt en praat.
Nee daar ben ik het niet mee eens. Smokey wil van het eiland af, net zoals MiB. Maar Smokey is slecht, denk aan de fles met wijn en de monoloog van Jacob daarop. Smokey in de vorm van MiB is aan het praten met Jacob dat hij Jacob haat. Waarom? MiB liet in deze aflevering niet blijken dat hij Jacob haatte. MiB is ook nooit 'slecht' geweest. Smokey stond ook al aangegeven bij de hiėrogliefen en zou dan de gedachten van alle slachtoffers van hem die hij qua lichaam heeft overgenomen moeten bezitten. Dat is niet zo... Alhoewel dit wel gedeeltelijk zo is, denkend aan Fake Lock die zegt wat hij wel en niet kan doen.

Ik heb nog een paar vragen:
1. Waarom ziet Fake Jacob de jongere Jacob en praat die tegen Smokey?
2. Waarom was het lichaam van de vader van Jack wel weg, maar dat van Lock en MiB niet?
3. Wanneer waren de gesprekken tussen MiB en Jacob die je door het seizoen ziet?

Ik denk dat we kunnen concluderen dat Smokey niets te maken heeft met MiB alleen een paar gedachten en is Smokey al het slechte, waar Jacob dus ook voor waarschuwt. Jacob zijn taak is om dat op het eiland te houden. Het slechte is voortgekomen uit het licht en zit in ieder mens.
pi_81347220
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:45 schreef chroestjov het volgende:

[..]

De gedaante is Adam geworden
Ja dat snap ik, maar jij zegt dus dat Smokey de gedachten zijn van MiB?
  woensdag 12 mei 2010 @ 16:55:54 #253
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81347297
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:45 schreef Bragi het volgende:

[..]

Omdat het Locke nodig had voor de loophole. Via Locke via Ben kon Jacob vermoord worden.
Ik vind het vreemd dat MIB honderden (misschien zelfs duizenden) jaren nodig heeft om eindelijk het briljante idee te krijgen om iemand anders Jacob te laten vermoorden. Ook dat dit een loophole is, het ligt gewoon ontzettend voor de hand
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_81347347
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:55 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vind het vreemd dat MIB honderden (misschien zelfs duizenden) jaren nodig heeft om eindelijk het briljante idee te krijgen om iemand anders Jacob te laten vermoorden. Ook dat dit een loophole is, het ligt gewoon ontzettend voor de hand
MiB is niet Smokey!
pi_81347628
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:53 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, maar jij zegt dus dat Smokey de gedachten zijn van MiB?
Ik zou zelfs willen zeggen dat Smokey+MiB=1
Smokey zou je kunnen zien als een "zwarte" kracht die door een persoonlijkheid gedragen kan worden net zo goed als de zogenaamde "krachten" (ook al weten we niet wat die krachten nou precies zijn) die Jacob draagt, maar ook Jacob is nog altijd Jacob.
En ik denk toch door de aflevering van vandaag waar er zwaar werdt ingezoomd op de verschillen in persoonlijkheid tussen de twee jongens dat gaat om een soort eeuwige strijd tussen "choice" vs "destiny" .
Dus ook niet zozeer een eeuwige strijd tussen wit=goed en zwart=fout.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_81347718
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:04 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Ik zou zelfs willen zeggen dat Smokey+MiB=1
Smokey zou je kunnen zien als een "zwarte" kracht die door een persoonlijkheid gedragen kan worden net zo goed als de zogenaamde "krachten" (ook al weten we niet wat die krachten nou precies zijn) die Jacob draagt, maar ook Jacob is nog altijd Jacob.
En ik denk toch door de aflevering van vandaag waar er zwaar werdt ingezoomd op de verschillen in persoonlijkheid tussen de twee jongens dat gaat om een soort eeuwige strijd tussen "choice" vs "destiny" .
Dus ook niet zozeer een eeuwige strijd tussen wit=goed en zwart=fout.
Nee daar ben ik het niet mee eens. Smokey wil van het eiland af, net zoals MiB. Maar Smokey is slecht, denk aan de fles met wijn en de monoloog van Jacob daarop. Smokey in de vorm van MiB is aan het praten met Jacob dat hij Jacob haat. Waarom? MiB liet in deze aflevering niet blijken dat hij Jacob haatte. MiB is ook nooit 'slecht' geweest. Smokey stond ook al aangegeven bij de hiėrogliefen en zou dan de gedachten van alle slachtoffers van hem die hij qua lichaam heeft overgenomen moeten bezitten. Dat is niet zo... Alhoewel dit wel gedeeltelijk zo is, denkend aan Fake Lock die zegt wat hij wel en niet kan doen.

Ik heb nog een paar vragen:
1. Waarom ziet Fake Jacob de jongere Jacob en praat die tegen Smokey?
2. Waarom was het lichaam van de vader van Jack wel weg, maar dat van Lock en MiB niet?
3. Wanneer waren de gesprekken tussen MiB en Jacob die je door het seizoen ziet?

Ik denk dat we kunnen concluderen dat Smokey niets te maken heeft met MiB alleen een paar gedachten en is Smokey al het slechte, waar Jacob dus ook voor waarschuwt. Jacob zijn taak is om dat op het eiland te houden. Het slechte is voortgekomen uit het licht en zit in ieder mens.
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:11:25 #257
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81347887
Ik heb het gevoel dat ik dat al had gelezen, larry_flynt.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_81348019
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:07 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Nee daar ben ik het niet mee eens. Smokey wil van het eiland af, net zoals MiB. Maar Smokey is slecht, denk aan de fles met wijn en de monoloog van Jacob daarop. Smokey in de vorm van MiB is aan het praten met Jacob dat hij Jacob haat. Waarom? MiB liet in deze aflevering niet blijken dat hij Jacob haatte. MiB is ook nooit 'slecht' geweest. Smokey stond ook al aangegeven bij de hiėrogliefen en zou dan de gedachten van alle slachtoffers van hem die hij qua lichaam heeft overgenomen moeten bezitten. Dat is niet zo... Alhoewel dit wel gedeeltelijk zo is, denkend aan Fake Lock die zegt wat hij wel en niet kan doen.

Ik heb nog een paar vragen:
1. Waarom ziet Fake Jacob de jongere Jacob en praat die tegen Smokey?
2. Waarom was het lichaam van de vader van Jack wel weg, maar dat van Lock en MiB niet?
3. Wanneer waren de gesprekken tussen MiB en Jacob die je door het seizoen ziet?

Ik denk dat we kunnen concluderen dat Smokey niets te maken heeft met MiB alleen een paar gedachten en is Smokey al het slechte, waar Jacob dus ook voor waarschuwt. Jacob zijn taak is om dat op het eiland te houden. Het slechte is voortgekomen uit het licht en zit in ieder mens.
1. Waarom ziet Fake Jacob de jongere Jacob en praat die tegen Smokey?

- Ik geloof niet dat daar ook nog maar enigzins een verklaring voor is gegeven.

2. Waarom was het lichaam van de vader van Jack wel weg, maar dat van Lock en MiB niet?

- Het is niet gezegd dat dat lichaam weg is, het kan ergens in de Jungle liggen, Locke is nog in gebruik en het lichaam van MiB stierf op het eiland toen hij het licht in ging.

3. Wanneer waren de gesprekken tussen MiB en Jacob die je door het seizoen ziet?

- Ik denk zelf dat daar eeuwen over heen zijn gegaan, en de manier waarop die communicatie verliep eigenlijk dezelfde is als waarop Michael en vele anderen (waaronder zelfs dode Jacob zelf) met Hurley kunnen communiceren. (geesten wiens lichaam op het eiland sterft kunnen niet weg dus heeft MiB Locke ook zeker nog nodig om van het eiland te kunnen geraken)
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_81348134
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:11 schreef Bragi het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik dat al had gelezen, larry_flynt.
Ik ben lui

Maar desondanks blijf ik erbij dat Smokey en MiB 2 andere zijn
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:17:56 #261
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81348161
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_81348165
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:14 schreef chroestjov het volgende:

[..]

1. Waarom ziet Fake Jacob de jongere Jacob en praat die tegen Smokey?

- Ik geloof niet dat daar ook nog maar enigzins een verklaring voor is gegeven.

2. Waarom was het lichaam van de vader van Jack wel weg, maar dat van Lock en MiB niet?

- Het is niet gezegd dat dat lichaam weg is, het kan ergens in de Jungle liggen, Locke is nog in gebruik en het lichaam van MiB stierf op het eiland toen hij het licht in ging.

3. Wanneer waren de gesprekken tussen MiB en Jacob die je door het seizoen ziet?

- Ik denk zelf dat daar eeuwen over heen zijn gegaan, en de manier waarop die communicatie verliep eigenlijk dezelfde is als waarop Michael en vele anderen (waaronder zelfs dode Jacob zelf) met Hurley kunnen communiceren.
Ja gaat er vanuit dat Jacob ook dode mensen ziet? Hij kon hun echte moeder niet zien, wat MiB wel kon.
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:19:41 #264
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81348227
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:18 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Ik snap hem niet...
Ik snap die tweets van hem haast nooit.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:21:39 #265
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81348288
Overigens denk ik wel dat we nog iets meer Jacob en MIB-achtergrondinfo krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_81348393
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:18 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Ja gaat er vanuit dat Jacob ook dode mensen ziet? Hij kon hun echte moeder niet zien, wat MiB wel kon.
We weten niet welke krachten Jacob nou eigenlijk bezit
Maar het moet wel anders klopt de verhaallijn niet meer, het lichaam van MiB kwam dood in de grot te liggen toen Jacob pas net zijn krachten kreeg, die gesprekken over "naar het eiland halen" hebben niet daarvoor kunnen plaatsvinden.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_81348431
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:21 schreef Bragi het volgende:
Overigens denk ik wel dat we nog iets meer Jacob en MIB-achtergrondinfo krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dnek dat het over Sayid, Jin en Sun zal gaan.
pi_81348609
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:52 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Nee daar ben ik het niet mee eens. Smokey wil van het eiland af, net zoals MiB. Maar Smokey is slecht, denk aan de fles met wijn en de monoloog van Jacob daarop. Smokey in de vorm van MiB is aan het praten met Jacob dat hij Jacob haat. Waarom? MiB liet in deze aflevering niet blijken dat hij Jacob haatte. MiB is ook nooit 'slecht' geweest. Smokey stond ook al aangegeven bij de hiėrogliefen en zou dan de gedachten van alle slachtoffers van hem die hij qua lichaam heeft overgenomen moeten bezitten. Dat is niet zo... Alhoewel dit wel gedeeltelijk zo is, denkend aan Fake Lock die zegt wat hij wel en niet kan doen.

Ik heb nog een paar vragen:
1. Waarom ziet Fake Jacob de jongere Jacob en praat die tegen Smokey?
2. Waarom was het lichaam van de vader van Jack wel weg, maar dat van Lock en MiB niet?
3. Wanneer waren de gesprekken tussen MiB en Jacob die je door het seizoen ziet?

Ik denk dat we kunnen concluderen dat Smokey niets te maken heeft met MiB alleen een paar gedachten en is Smokey al het slechte, waar Jacob dus ook voor waarschuwt. Jacob zijn taak is om dat op het eiland te houden. Het slechte is voortgekomen uit het licht en zit in ieder mens.
Dat kunnen we zeker niet concluderen.

De MIB liet in deze aflevering misschien niet blijken dat hij Jacob haat, maar hij was tijdens deze aflevering natuurlijk ook nog niet vermoord door Jacob. Het lijkt me dat zoiets toch wel een redelijke invloed kan hebben op je mening over iemand...

Waarom is MIB Smokey?

Smokey zegt dat Jacob zijn echte lichaam heeft afgepakt (hebben we vandaag gezien).
Smokey zegt dat hij vroeger een gewone man was (de MIB).
Smokey zegt dat zijn moeder gek was (net zoals die van de MIB).
Smokey enige wens is om van het eiland af te gaan (net zoals die van de MIB).
Smokey is gebonden aan de regels, waardoor hij Jacob niet direct kan doden (net zoals de MIB).

Het lijkt mij extreem onwaarschijnlijk als Smokey iemand anders is dan de MIB.
pi_81348662
quote:
"Bijen kunnen aan de polarisatie van het onbewolkte deel van de hemel zien waar de zon staat."

Daar kan ik me niks bij voorstellen, maar toch lijkt het me een geweldig iets om te kunnen

Ik denk overigens dat ie met Polarizing gewoon bedoelt dat deze aflevering de fans verdeelt.
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:32:26 #270
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81348722
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:31 schreef Symer het volgende:

[..]

"Bijen kunnen aan de polarisatie van het onbewolkte deel van de hemel zien waar de zon staat."

Daar kan ik me niks bij voorstellen, maar toch lijkt het me een geweldig iets om te kunnen

Ik denk overigens dat ie met Polarizing gewoon bedoeld dat deze aflevering de fans verdeeld.
Dat dacht ik in eerste instantie dus ook, maar 't is wel heel erg toevallig dat dat gedoe met elektromagnetisme ook 'polarization' heet. Of niet?
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_81348808
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:32 schreef Bragi het volgende:

[..]

Dat dacht ik in eerste instantie dus ook, maar 't is wel heel erg toevallig dat dat gedoe met elektromagnetisme ook 'polarization' heet. Of niet?
Dit doet mij denken aan deze video, waar iemand beweert dat V een kopie is van Lost omdat een aantal woorden in beide series gebruikt worden:



Ik zoek er verder niks achter.
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:39:56 #272
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81349010
Ja, maar Damon had wel eens vaker van die cryptische dubbelzinnige tweets. Vandaar...
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_81349116
Ik snap er niks meer van.
pi_81349147
Sowieso was deze aflevering helemaal niet polariserend. Het overgrote deel van de fans vond hem gewoon tegenvallend en een gemiste kans, ik ben nog weinig mensen tegengekomen die deze aflevering echt geweldig vonden.
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:46:34 #275
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_81349260
Ik ben het eens met de mensen die zeggen Lost draait om mystiek. Echter, je kan het ook overdrijven. Ik heb nu gewoon het idee dat de schrijvers zich alles kunnen permitteren, simpelweg omdat de onlogische dingen onder de noemer 'mystiek' vallen. Hoe kan MiB ineens zijn dode moeder zien? Waar komt zijn moeder vandaan? Wat is dat licht? Hoe kan zijn moeder al die mensen doodmaken? Lost is leuk omdat je er zelf over kan nadenken, maar hoe kan je over Lost nadenken als het (achtergrond)verhaal logica mist? Dan moet je zelf ook op onlogische wijze gaan nadenken, en dan heeft nadenken geen nut meer. Elke subtiliteit gaat verloren door grote vragen te 'beantwoorden' onder een dikke mist van mystiek. Leuk dat je in seizoen 1 steentjes zag liggen, maar dat valt toch in het niet bij het feit dat het eiland blijkbaar als doel heeft dat het de bron van leven, dood en wedergeboorte is? Deze aflevering spot met dat wat Lost zo goed maak(te). Zonde hoor... Ik had het denk ik beter gevonden als ze deze aflevering gewoon geskipt hadden.
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:39 schreef Ereinion het volgende:
Pulp fiction = Lost spin-off.

[ afbeelding ]
Moest ik ook aan denken.
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:41 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Nou ja, sinds de Romus&Remulus afbeeldingen tevoorschijn kwamen is daar toch wel flink over gespeculeerd.

Hoe dan ook, ik vond de aflevering wel fijn omdat ik een aantal vermoedens bevestigd heb zien worden maar aan de andere kant heb ik mijn verwachtingen toch wel sterk moeten terugschroeven m.b.t. een geniale plottwist. Het was eigenlijk niet meer dan een leuke soapaflevering met een hoop familiedrama (kan ook leuk zijn van tijd tot tijd! )
Ik hoopte ook op een geniale plottwist, maar dat viel wel mee. Deze aflevering was inderdaad meer het uitleggen van vragen die nooit gesteld zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door TC03 op 12-05-2010 17:53:20 ]
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')