abonnement Unibet Coolblue
pi_81152378
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:57 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Waar ze vandaan komen?

Nee, kan overal van zijn. Mijn eerste poes had een baasje die haar blijkbaar zat was en liet bevallen in de schuur, poes 2 kwam uit een drugspand, Yoko is van straat opgepikt en deze dame kwam dus omdat er afstand van is gedaan. Aardige doorsnede van waar het van binnenkomt dus.

Beide Yoko's zijn prima binnenkatten geworden. Yoko1 durft niet haar tuin uit en mijn Yoko zou het wel willen maar lijkt het nu ook prima te vinden dat het niet meer kan. En het halve jaar dat ze hier binnen is geweest vond ze ook geen ramp. Ze vindt mij veel te gezellig.
Heb de site niet gelezen maar zou hier als de tuin gedaan is en de bijkeuken gezet prima een poezel kunnen en willen hebben.
Vandaar mijn vraag
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:13:48 #52
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_81153046
Wil Em El een beebie van Cat?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_81153196
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:13 schreef Ingetje79 het volgende:
Wil Em El een beebie van Cat?
Als ik de Mr over zou kunnen halen
Nee vind een opvangkat ook
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81153338
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:02 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Heb de site niet gelezen maar zou hier als de tuin gedaan is en de bijkeuken gezet prima een poezel kunnen en willen hebben.
Vandaar mijn vraag
Ah, je wil een poes of kitten adopteren!

Kan prima. Ik ben persoonlijk altijd ervoor om katten binnen te houden (of in afgeschermde tuin) maar als je rustig woont en geen buren hebt die er last van zouden hebben dan kan ze natuurlijk ook prima naar buiten.
Bij kittens is dat sowieso flexibel en een volwassen echte binnenkat zal er waarschijnlijk voor kiezen veel binnen te zijn.
Ik heb het idee dat dat vaak zo is met Redcat moeders. Die zijn het zwerversleven zat en vinden regelmaat en binnenleven prima. Maar soms zijn er ook buitentijgers die graag een ommetje maken.

Of, zoals Limoentje hier. Da's echt een projectje en ik ben benieuwd hoe ver ik kom in 8 weken. Ik ben al blij dat ze zich laat aanhalen en dat ik haar mag oppakken, maar ze is volgens mij gewoon te bang om een nagel uit te steken en vindt het helemaal niks.
Als ze zo schuchter blijft dan is het óf een poes voor een rustig huishouden waar ze heel lang heel veel tijd in haar kunnen steken óf een poes die op een boerderij lekker muizen kan vangen en haar natje en haar droogje krijgt. En, als ze durft, een knuffeltje.

Maar Redcat stelt wat dat betreft geen eisen. Zolang je maar goed voor ze zorgt. Als je een volwassen kat zou willen dan zou je kunnen zoeken naar een poes die ook al honden gewend is ivm het Whoopertje.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_81153500
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:16 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Als ik de Mr over zou kunnen halen
Nee vind een opvangkat ook
Leukleukleuk als er weer een baby van mij bij kennissen belandt!

Wanneer is de buitenboel klaar? Want ik gok dat de kittens rond half juli groot genoeg zijn om te vertrekken (natuurlijk afhankelijk van wanneer ze geboren worden) en dan moeten ze ook écht weg ivm volle gastgezinnen. En ook ivm mijn vakantie eind juli.

Maar denk er maar rustig over na hoor en anders hebben we het er volgende week nog wel over. De kinders zijn nog niet eens geboren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_81153953
eerst de tuin afmaken inderdaad.
En de bijkeuken want die deur blijft altijd open onder een luifeltje dus dan is het helemaal voor een poezel.
We hebben buren met katten en die lopen ook altijd gezellig bij ons dus dat is geen probleem.
En qua buiten, van mij mag een kat gewoon naar buiten maar er rijden hier natuurlijk ook wel auto's.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81154200
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:27 schreef Ml-etje het volgende:
eerst de tuin afmaken inderdaad.
En de bijkeuken want die deur blijft altijd open onder een luifeltje dus dan is het helemaal voor een poezel.
We hebben buren met katten en die lopen ook altijd gezellig bij ons dus dat is geen probleem.
En qua buiten, van mij mag een kat gewoon naar buiten maar er rijden hier natuurlijk ook wel auto's.
Klinkt goed! Eerst maar eens kijken welke toverballen er hier uit rollen en vooral... hoeveel en wanneer.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_81154543
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:32 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Klinkt goed! Eerst maar eens kijken welke toverballen er hier uit rollen en vooral... hoeveel en wanneer.
Niet dat een poes niet in huis mag hé
Maar die kittens gaan dan ook naar een opvang of naar een def adres?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81154898
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:38 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Niet dat een poes niet in huis mag hé
Maar die kittens gaan dan ook naar een opvang of naar een def adres?
Zie OP (of is die onduidelijk, ik dacht dat het allemaal erin stond. )
Het doel is om moeder en kinderen allemaal een nieuw huis te bieden, rechtstreeks vanuit het gastgezin. Ik doe dus de 'selectie' voor mijn kittens en moederpoes. Maar als de kittens oud genoeg zijn, zich geen baasjes melden en het is druk bij Redcat, dan moeten ze terug naar het asiel totdat er een baasje is gevonden.
Limoentje en haar kinders zijn nu al eigendom van het asiel, ik doe alleen het onderhoud.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_81155206
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:43 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Zie OP (of is die onduidelijk, ik dacht dat het allemaal erin stond. )
Het doel is om moeder en kinderen allemaal een nieuw huis te bieden, rechtstreeks vanuit het gastgezin. Ik doe dus de 'selectie' voor mijn kittens en moederpoes. Maar als de kittens oud genoeg zijn, zich geen baasjes melden en het is druk bij Redcat, dan moeten ze terug naar het asiel totdat er een baasje is gevonden.
Limoentje en haar kinders zijn nu al eigendom van het asiel, ik doe alleen het onderhoud.
Ga de OP nog eens bekijken maar snap het nu
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81160677
Hé, nieuw Redcat topic. Toevallig zat ik gisteren die oude topics eens door te nemen.

Succes!
  † In Memoriam † zaterdag 8 mei 2010 @ 01:32:50 #62
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_81166095
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:16 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Als ik de Mr over zou kunnen halen
Nee vind een opvangkat ook
Ja, maar zo'n eigen kattenbaby als eerste? Wel heel speciaal!
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  † In Memoriam † zaterdag 8 mei 2010 @ 01:36:54 #63
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_81166182
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:43 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Zie OP (of is die onduidelijk, ik dacht dat het allemaal erin stond. )
Het doel is om moeder en kinderen allemaal een nieuw huis te bieden, rechtstreeks vanuit het gastgezin. Ik doe dus de 'selectie' voor mijn kittens en moederpoes. Maar als de kittens oud genoeg zijn, zich geen baasjes melden en het is druk bij Redcat, dan moeten ze terug naar het asiel totdat er een baasje is gevonden.
Limoentje en haar kinders zijn nu al eigendom van het asiel, ik doe alleen het onderhoud.
Hoe lang is Limoentje zwanger denk je?
Als er een rooie in zit Kumquad?
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
pi_81169836
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 01:32 schreef Strega het volgende:

[..]

Ja, maar zo'n eigen kattenbaby als eerste? Wel heel speciaal!
Het blijven ook altijd je baby's (ik had er vanochtend in bed eentje aan de tiet hangen )
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_81170001
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 01:32 schreef Strega het volgende:

[..]

Ja, maar zo'n eigen kattenbaby als eerste? Wel heel speciaal!
maar ik werk 4 dagen hé.
Vind zo'n klein ding zo zielig alleen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81170007
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 10:20 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Het blijven ook altijd je baby's (ik had er vanochtend in bed eentje aan de tiet hangen )
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81170038
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 10:31 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

maar ik werk 4 dagen hé.
Vind zo'n klein ding zo zielig alleen.
Neem je er twee. Hebben ze ook nog broeder/zusterliefde. dat is pas echt schattig en ze hebben er ook nog iets aan
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_81170069
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 10:33 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Neem je er twee. Hebben ze ook nog broeder/zusterliefde. dat is pas echt schattig en ze hebben er ook nog iets aan
Laat ik beginnen met het voorzichtig aan mijn Mr te vragen en dan eens te kijken of het huis/tuin catproof is.
Maar inderdaad 2 kleintjes denk dat ik mijn buuf ook wel zo ver krijg.
Al denk ik dat die het afscheid niet ziet zitten dan.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 8 mei 2010 @ 10:37:51 #69
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_81170098
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 10:35 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Laat ik beginnen met het voorzichtig aan mijn Mr te vragen en dan eens te kijken of het huis/tuin catproof is.
Maar inderdaad 2 kleintjes denk dat ik mijn buuf ook wel zo ver krijg.
Al denk ik dat die het afscheid niet ziet zitten dan.
Klinkt nu al leuk.
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_81170129
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 10:35 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Laat ik beginnen met het voorzichtig aan mijn Mr te vragen en dan eens te kijken of het huis/tuin catproof is.
Maar inderdaad 2 kleintjes denk dat ik mijn buuf ook wel zo ver krijg.
Al denk ik dat die het afscheid niet ziet zitten dan.
Twee kleintjes...
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_81170173
Volgens de Mr vreet Whoopie ze op en vraagt hij zich af waar ik ze laat
Maar hij gaat erover denken als de bijkeuken ingericht is
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81170249
Limoentje is nog steeds bang, achterrum.

Maar toen ik gisteren net voor ik ging slapen binnen keek had ze wel het natvoer opgegeten en een plasje gedaan... in de kraammand maar dat is haar vergeven. Handdoeken zijn makkelijk te wassen.
Ze verkent haar kamertje wel, maar als ze mij de trap hoort opkomen weet ze niet hoe snel ze in haar veilige boekenkast haventje moet duiken. Dan hoor je krabbelkrabbelboemkrabbel en als ik binnenkom zit ze in haar hoekje.

Ze heeft er ook de nacht doorgebracht en dat lijkt me niet prettig liggen. Dus nu heb ik dat plekje ontdaan van boeken, er een bakje neergezet met een zachte handdoek en nu maar hopen dat ze dat goed vindt. Het ligt niet ruim, maar zij kiest nu voor veiligheid. Comfort komt later en ze is een klein poesje, dus het past wel. Maar als de babies er zijn moet ze toch een andere stek zoeken.

Ik heb haar weer even vastgepakt, dat laat ze gelaten toe, doodsbang volgens mij. En als ik haar de kans geef duikt ze weg.

Maar ik heb hoop dat ik die angst kan doorbreken, ik denk dat ze wel wil maar niet durft. Iemand nog tips om angstige katten over de drempel te helpen? Ik heb al Feliway in het gebruik, loop regelmatig binnen, praat tegen haar en pak haar af en toe op. Straks ga ik er gewoon een uurtje bij zitten. Ergens waar ze me kan zien maar waar ik haar geen speciale aandacht geef. Eens kijken hoe ze daarop reageert.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_81170255
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 10:42 schreef Ml-etje het volgende:
Volgens de Mr vreet Whoopie ze op en vraagt hij zich af waar ik ze laat
Maar hij gaat erover denken als de bijkeuken ingericht is
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_81170289
Och Limoentje als zo'n beestje toch kon praten..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81171030
Ik hoop maar dat al deze stress geen nadelig effect heeft op de kittens. Ze is zelf nog maar zo'n jonkie. Maja, daar kun je toch weinig aan veranderen dus we wachten maar af hoe het allemaal verloopt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')