abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_81087119
Wie kan mij helpen?
In ket kort: ik heb herniaklachten maar de mriscan toont geen hernia. Huisarts en fysio overtuigt van een hernia, neuroloog wil mij niet verder helpen en heeft mij doorverwezen naar de pijnpoli voor een zenuwblokkade.

Wie heeft ervaringen met zulke zenuwblokkades? Hoor er nl alleen maar negatieve verhalen over.

Ik wil ook een second opinion laten doen, iemand advies waar ik dat het beste kan doen???
  donderdag 6 mei 2010 @ 14:45:32 #2
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_81087896
Wat voor herniaklachten heb je ? (nek/rug.., waar uitstraling?)
Zelf vorig jaar ook hernia gehad, en bij mij op de MRI was vrij duidelijk een uistulping te zien, heb je zelf de scans ook gezien ? Je zou evt. een 2e reading door een andere neuroloog kunnen aanvragen in t ziekenhuis, denk ik.
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_81095869
ben in de sneeuw uitgegleden en toen voelde ik het onder in mijn rug schieten. Laag in de rug, de wervels blijven ook gevoelig. Ik heb uitstralingen naar beide benen toe tot aan mijn voeten. Af en toe doof gevoel in mijn voeten en heb steeds steken in mijn kuiten. Verder heb ik een zere plek op mijn rechterbovenbeen.

Ik heb de mri niet gezien, de uitslag werd mij telefonisch meegedeeld. Het was allemaal kort en krachtig zal ik maar zeggen....

Ja, ik wil sowieso naar een ander ziekenhuis voor een second opinion, maar dacht misschien heeft iemand goede ervaring bij een van de ziekenhuizen.
De bedrijfsarts heeft al wel aangeraden om naar een academische te gaan of naar de Sint Maartenskliniek. Alleen in die laatste zijn de wachtlijsten zo lang.

Hoe is het verder bij jou gegaan, ben je geopereerd of heb je alleen fysio gehad? Ben je bijv gekraakt, daar verschillen de meningen nl ook over. En ben je misschien naar de pijnpoli geweest?
pi_81098917
Ik ben afgelopen dinsdag voor een - volgens de neuroloog- 'enorme' hernia (L5, onderste wervel boven het heiligbeen) behandeld met een soort ruggenprik. Onder de röntgen spuiten ze eerst contrastvloeistof in en vervolgens pijnstiller en cortico-steroïden. Door de pijnstilling werkt het bijna direct, al neemt dat effect helaas wel weer af. Daarna moet je 2 weken wachten terwijl de cortico-steroïden de zwelling en ontsteking van de discus laten afnemen (en daarmee als het goed is de druk op de zenuw en daaruit voortvloeiende pijn laten verminderen). Als het na 2 weken nog niet voldoende afgenomen is krijg je een tweede prik. Misschien iets voor jou om naar te informeren?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_81104193
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:01 schreef mtje het volgende:
ben in de sneeuw uitgegleden en toen voelde ik het onder in mijn rug schieten. Laag in de rug, de wervels blijven ook gevoelig. Ik heb uitstralingen naar beide benen toe tot aan mijn voeten. Af en toe doof gevoel in mijn voeten en heb steeds steken in mijn kuiten. Verder heb ik een zere plek op mijn rechterbovenbeen.
Klinkt iig niet écht hernia-achtig. De neuroloog én radioloog kijken altijd naar de scan. Als ze beiden geen hernia zien mag je ervan uitgaan dat er geen hernia is, mede omdat bij twijfelgevallen ook nog vaak met de neurochirurg wordt overlegd of hij iets op de scan ziet. Een 2nd opinion lijkt me in dit soort gevallen weer: 'patient moet per se ziek zijn'. Wees blij dat je geen hernia hebt en volg het advies van de dokters op.
De neuroloog heeft ervoor geleerd, de huisarts en fysio niet, dus waarom geloof je die laatste 2?

Zenuwblokkades doen over het algemeen vrij goed, alleen werken ze maximaal maar een paar maanden. Dit is echter vaak voldoende om de acute, pijnlijke fase door te komen.
I feel kinda Locrian today
pi_81104307
uitstral;ing naar 2 benen is bijzonder, als er een zenuw ind e verdrukking zxit, heb je altijd uitstraling naar 1 been.

ik heb wel ervaring met blokkades, maar als ik het zo lees, heb ik bij jou wel het gevoel dat ze daar erg snel voor kiezen.
heeft bij mij bijna een jaar geduurd.

en collega van mij heeft trouwens momenteel ischias, en ook uitstraling naar een been.
uitstraling hoeft dus niet altijd een hernia te zijn
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_81119997
Geloof me, ik zou blij zijn als het geen hernia is, het is niet dat ik per se ziek wil zijn. Alleen ik lig nu al 4 mnd plat, ik kan niet zitten, niet lang staan en niet lang lopen. Bij liggen heb ik de minste pijnklachten, maar ook dan heb ik uitstraling.

Tis meer dat ik zo in deze situatie niet verder kom en dus verder wil kijken wat het eventueel wel is en daarop gericht behandelen.

[ Bericht 27% gewijzigd door mtje op 07-05-2010 08:56:59 (--) ]
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:59:42 #8
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83199418
Hmm ik ga dit even kicken.
Ben je al wat wijzer? Heb je de second opinion gehad

Ik heb namelijk ook zoiets. En het is ook geen hernia. Mij hebben ze voor het gemak maar even een andere ziekte toebedeeld. Daar hadden ze denk ik nog niet genoeg patiënten van.


Ik heb de MRI zelf ook gezien. En er is heel duidelijk een verdikking op de zenuw te zien. En niet te zuinig. Maar toch geen hernia, omdat ik geen uitval van spieren etc heb.
Ik zal geopeerd worden, maar niet voordat ik 'helemaal in kaart' ben gebracht.

Morgen weer 2 MRI's en dindsdag nog een. Met contrastvloeistof.
Over dat laatste had ik ook een vraag. Doet het nou pijn? ALs ze het inspuiten? Ben niet heel erg kleinzerig maar toch ook wel een beetje...
pi_83202504
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:59 schreef amaranta het volgende:
Hmm ik ga dit even kicken.
Ben je al wat wijzer? Heb je de second opinion gehad

Ik heb namelijk ook zoiets. En het is ook geen hernia. Mij hebben ze voor het gemak maar even een andere ziekte toebedeeld. Daar hadden ze denk ik nog niet genoeg patiënten van.


Ik heb de MRI zelf ook gezien. En er is heel duidelijk een verdikking op de zenuw te zien. En niet te zuinig. Maar toch geen hernia, omdat ik geen uitval van spieren etc heb.
Ik zal geopeerd worden, maar niet voordat ik 'helemaal in kaart' ben gebracht.

Morgen weer 2 MRI's en dindsdag nog een. Met contrastvloeistof.
Over dat laatste had ik ook een vraag. Doet het nou pijn? ALs ze het inspuiten? Ben niet heel erg kleinzerig maar toch ook wel een beetje...
Wow, klinkt wel heftig... ik heb zelf geen ervaring met het inspuiten van contrastvloeistof voor een MRI, maar ik kreeg wel contrastvloeistof ingespoten bij de epidurale injecties die ik heb gehad. Dan gaan ze met een (dunne) naald een niveau onder de beklemde/pijnlijke zenuw zitten en steken ze de naald schuin naar boven tot ze vlak bij de zenuw zijn. Dit wordt continue gecontroleerd via röntgenstraling. Als ze met de naald vlak bij zijn spuiten ze contrastvloeistof om te zien of dat goed om de zenuw heen komt. Als dit het geval is spuiten ze de pijnstilling.

Ik weet niet of jij de contrastvloeistof op een vergelijkbare manier ingespoten zal krijgen, maar als dat het geval is kan ik je enigszins gerust stellen. Ik ben ontzettend bang voor naalden en vond het dus ook een behoorlijk drama, maar het viel eigenlijk wel mee. Het door de huid prikken voel je even, maar dat deed bij mij nauwelijks pijn. Het in de rug 'wroeten' met de naald om op de juiste plek te komen is niet heel aangenaam, maar als het een beetje voorzichtig gebeurd is het snel voorbij en goed te verdragen.

De tweede keer deed bij mij trouwens meer pijn, toen raakte de anesthesioloog een stukje bot met haar naald. Het daadwerkelijke inspuiten voel je soms ook, hierbij kan wat extra druk op de zenuw komen waardoor je tintelingen of wat pijn in je been kan voelen. Als ze dan iets langzamer inspuiten wordt het gevoel meestal minder.

De hele behandelmethode via epidurale injectie was voor mij trouwens niet heel geslaagd, en deed uiteindelijk (na het spuiten, toen de vloeistof al bij de zenuw zat) vrij veel pijn. Ik denk echter dat dit niet door de contrastvloeistof kwam maar eerder door de corticosteroïden die werden mee gespoten. Inmiddels ben ik echter geopereerd en pijn-vrij!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')