abonnement Unibet Coolblue
pi_81191826
Ook terug van de 125km van de Boretti Classic. Echt lekkebandenweer (buiig) en dat bleek: na tien kilometer had ik al twee lekke banden achter mn kiezen, tot hoon van de rest van de groep. Gelukkig de rest van de natte rit verschoond gebleven van leed. Aardig doorgetrapt, met een gem. van 32p/u over de eerste 80km over natte en bochtige wegen. Na 85km echt een dikke vette inzinking gehad, mn benen konden alleen nog een miniverzetje draaien en liet ik me terugwaaien naar de tweede groep (ons groepje was inmiddels in tweeen verdeeld)... Even gestopt en flink wat gegeten en gedronken, daarna vond ik mn benen weer terug en konden we nog met een snelheid van 30-35p/u doorpeddelen. De tweede stop kwam inderdaad laat, na 115km. En dan denk je dat er bijna bent, en dan rij je verkeerd.... Uiteindelijk 10km extra gereden.

Daarna lekker rustig een soepje gegeten bij iemand, wat schonere kleren aangedaan en de goodies opgehaald. Uiteindelijk nog netlaatste 45min van de proloog mee kunnen pakken. Heb zo'n 20 renners door de laatste bocht zien gaan. Uiteindelijk maar voor het bier gekozen.

Moet zeggen: een puike organisatie. Shirt wordt nagezonden, ik had besloten hem na de rit op te halen en toen was mijn maat dus al weg.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_81194257
Ik troost me maar met het feit dat ik de Ronde in pokkeweer heb gereden. Ik had vriendelijk bedankt voor het koude weer vandaag.

Daarbij was langs de kant staan in Amsterdam eigenlijk veel relaxter
  zondag 9 mei 2010 @ 03:10:33 #78
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81202905
Wakker van de pijn in m'n knie...Gloeiende Gordon op een rondvaartboot, ik had verstandig moeten zijn en gewoon bij de splitsing voor de 75 moeten gaan, maar ik voelde me nog zo goed op dat punt, dat voelde belachelijk! Maar met deze knie ga ik vandaag niet rijden, het seizoen is nog maar net begonnen, nu dom doen heeft geen zin. Wordt dus met de family langs het parcours ergens staan en de karavaan bekijken. Ook geen straf, maar blijft jammer dit soort dingen. Hoeveel jaar hebben julie er over gedaan om te leren wat nou wel of niet verstandig is als je onderweg bent? Ik ben kennelijk daar nog nie zo goed in.
@Oksel: hoe zochten julie die hooibergen uit, gewoon bij een boer het erf oprijden en vragen? Was het dan gelijk raak of moest je een paar keer proberen voor je een slaapplek had?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_81203940
Gaap... gisteren de 125km van de borreti gereden(kwam uiteindelijk op 176, incl van huis en terug) en ga nu weer de 150km van de giromania rijden.
Ben benieuwd.... heb nog kut geslapen ook maar mijn benen voelen niet bepaald moe aan.
quote:
Moet zeggen: een puike organisatie. Shirt wordt nagezonden, ik had besloten hem na de rit op te halen en toen was mijn maat dus al weg.
Ik heb mijn 2009 borreti shirt vorige week pas gekregen :p, de shirts die we toen krijgen bleken problemen te hebben met de rits, mijne was naar 2x gebruiken al stuk.
Maar goed ben blij dat ik hem alsnog heb gekregen.

Captain_Fabulous dat je lens uitvalt is wel erg kut, heb dat 1x gehad toen ik met een vriendin een tochtje maakte.. kon de lens niet meer vinden en moest toen in het donker halfblind naar huis fietsen(+/-50km), bleek ik onderweg nog een tas vergeten te zijn ook dus moest ik nog half blind in het donker naar een tas zoeken .
Niet gevonden overigens maar ging de vorige morgen zoeken en vond hem toen (zat me portemonnee etc in).
Welke idioot vergeet ook een hele tas hé .

Besef me eigenlijk nu pas dat het best slim is om altijd me bril mee te nemen voor hetzelfde geldt moet je nog 100km rijden...

[ Bericht 21% gewijzigd door Kadooosh op 09-05-2010 05:58:09 ]
pi_81205256
@Captain_Fabulous: In 't land van blinden is eenoog koning

Ik heb de 75 gedaan. M'n vriendin wou die roze bidons graag houden (ik ook ) en aangezien ik al 'n toffe bidon (footon servetto) meehad kon ik m'n eigen niet weggooien, anders had ik dat wel gedaan. Dus met de bidons onder m'n shirt was ik haar knecht die dag

Daarom ook maar rustig gereden, zo rond de 25 per uur. Alleen op 't Kopje en dat andere klimmetje ff gas gegeven.. Leuke tocht en top organisatie. Waar ik me wel aan ergerde, en daar kon de organisatie niets aan doen, was dat er bij de bevoorrading 'wielrenners' gingen staan roken
Losers!

Na de finish pasta gegeten en weer terug naar Zuid-Oost gegaan. Daar nog ff wat spul gehaald bij Decathlon en toen de stad in gegaan voor de proloog. Mollema nog ff aangemoedigd (vind 'm wel 'n coole gast en kom 'm wel eens tegen in trainingskoersjes ) en toen weer hup naar Grunn! Mooie dag!
Nu hopen dat dat sexy roze shirtje snel binnenkomt zodat ik die lekker aan kan doen op training
pi_81207044
Heeft er iemand interesse in een Giro toertocht Utrecht shirt maat M?
Heb m zelf nog niet gedragen, maar hij is te klein voor mij, dus wil m wel kwijt.
PM me als je interesse hebt!
pi_81207729
Terug van werkreis buitenland en besteed dit weekend aan mijn vrouw en familie. Gelukkig geen 20grC+ waardoor een weekje rust best te verteren valt.
  zondag 9 mei 2010 @ 12:29:31 #83
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_81207809
Zodadelijk even naar het peloton kijken. Zullen wel met een rotvaart langskomen, maar ja. Krijg je toch nog iets mee van de Giro.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_81208092
quote:
Op zondag 9 mei 2010 12:29 schreef Happel het volgende:
Zodadelijk even naar het peloton kijken. Zullen wel met een rotvaart langskomen, maar ja. Krijg je toch nog iets mee van de Giro.
Met een beetje mazzel ook nog de reclamekaravaan? Of doet de Giro daar niet aan?
  zondag 9 mei 2010 @ 14:35:21 #85
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_81212392
quote:
Op zondag 9 mei 2010 12:37 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Met een beetje mazzel ook nog de reclamekaravaan? Of doet de Giro daar niet aan?
Was niet echt een reclamekaravaan te noemen. Wat volgeplakte skoda's en een wagen met een grote ballenbak achterop (loterij o.i.d.). Verder reden er nog wagens rond die een Girokit (shirt, pet, tasje) verkochten voor ¤10.

Maar was wel leuk om weer eens een peleton van dichtbij te bewonderen. Vroeger wel eens de Tour in de Pyreneeën gezien. In de tijd van Indurain, Chiapucci en consorten. Mijn vader heeft wat foto's gemaakt. Zal hem vragen er wat te sturen. Zal ik ze plaatsen.

Morgen zelf weer fietsen.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  zondag 9 mei 2010 @ 16:11:24 #86
130803 Gripper
Get a grip
pi_81215769
Ik zit nu ook lekker thuis op tv te kijken, zie je toch het meeste. Zometeen komen ze 400 m van mn huis vandaan langs (in Utrecht) , daar even kijken en dan snel naar de finish rijden om de aankomst te zien.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_81215900
Giro toertocht Amsterdam was erg leuk en vond het ook heel netjes georganiseerd. Overvloed aan verkeersregelaars die ook nog eens heel sympathiek waren.
  zondag 9 mei 2010 @ 16:27:56 #88
56724 Wombcat
rent wiel
pi_81216335
Ik heb het stuk van Loenen tot en met Soest gefietst (in de richting van het parkoers). Was wel leuk om alle voorbereidingen te zien van de mensen langs de kant.
Daarna van Soest afgestoken richting Maartensdijk en bij Loosdrecht ze langs zien komen.
Toch ook weer 90 km gefietst
in a crowd you lose humanity
pi_81218059
Ik heb wat tips nodig van de experts hier!
Wat is het slimst om te doen na een lange dag fietsen (150km): de volgende dag op laag tempo een kort rondje rijden of juist helemaal niets doen en in alle rust herstellen?
Want ik heb best veel last van mijn knie na de rit van gister
  zondag 9 mei 2010 @ 17:22:34 #90
56724 Wombcat
rent wiel
pi_81218429
Dan niet fietsen.
in a crowd you lose humanity
pi_81218744
Ok, dat dacht ik al. Het traplopen was vandaag ook redelijk pijnlijk
Owja, nog iets: wat voor lekker eten zorgt ervoor dat je sneller herstelt?
  zondag 9 mei 2010 @ 17:58:55 #92
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_81219837
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij tik jij dan een achterwiel aan

Qua bochten en wedstrijden rijden: veel doen, dan gaat het beter.
De trainingskoersjes zijn goed voor je snelheid en acceleratievermogen. Bochten zal wel beter gaan als je het vaker doet. Wat horstjan ook al zei: voor de bocht even een gaatje laten vallen en dan zorgen dat je eerder versneld wil wel eens helpen.
Criteriums is nooit echt mijn ding geworden.
Rijd je in juni ook Wageningen (klimcriterium) of is die alleen voor A's?
Nope, is alleen voor A. Ik ga eerst een paar weken trainen op de wielerbaan om aan die snelheid en manier van rijden te wennen. Eerste wedstrijd is 9 juni in Elspeet dacht ik.
quote:
Op zondag 9 mei 2010 16:15 schreef thettes het volgende:
Giro toertocht Amsterdam was erg leuk en vond het ook heel netjes georganiseerd. Overvloed aan verkeersregelaars die ook nog eens heel sympathiek waren.
Ik vond het maar matig. We gingen door een woonwijk in Leiden, waarom in hemelsnaam. Over kleine smalle fietspaden langs de A44, door industrieterreinen. Ok, langs het water en de vaarten was het leuk maar om nou alles super te noemen. Nee. Veels te druk met mensen die niet kunnen rijden.
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 17:53 schreef Ender_W het volgende:
En ook weer terug van een stukje fietsen, toch best gaaf om met een paar duizend man een lekker stukje te fietsen. Ik moet zeggen dat ik het fietsen nu nog leuker vind (was voor mij een first), maar het rondje Utrecht ging best goed. jammer van de ambulance die voorbij moest, maar hopelijk viel het mee.
Nu voorbereiden op de math salden classic (volgens mij heet die toch zo). Maar we zullen zien.
Ik heb de 130km van Giro Utrecht gereden als voorrijder. Heb nu ook weer een mooi shirt erbij met daarop de tekst voorrijder. Ga ik zeker een keer dragen tijdens een van de tochten als ik weer eens op kop rijd.

Was super trouwens. Mijn functie was vegen. Als je achter mij kwam moest je het fietspad op. Voor ons gewoon op de weg, de provinciale wegen. Hele breedte en alles afgezet. Overal politie, motors. Achter ons de bus, en ambulance en politie. Deden 5000man mee. Soms hoog in de 30 en in de 40 om bij te blijven en andere keren weer praktisch stil. Erg leuk om mee te maken. Mensen die het niet meer trokken motiveren en of helpen om weer naar het peloton te rijden. Vaak genoeg met 40 op de teller weer mensen naar voren gebracht.

Ik had begrepen dat er 2 valpartijen op kop zijn geweest omdat men daar aan het dringen was en 3 ongelukken. 1tje in de afdaling op de Doornseweg maar dat stelde niet veel voor, 1tje nog voor het begin (gebroken sleutelbeen, botsing tussen fietsers) en laatste iemand met problemen aan zijn enkel/voet. Voor de laatste moest de ambulance voorbij en tja wat doe je als er een ambulance voorbij komt? Niet remmen, want als je dat wel doet dan valt degene achter je over je heen. Hadden de dames van het rode kruis ook weer wat te doen.

Als veger ook veel mensen gezien die het niet trokken. Ongetraind. Een week geleden een fiets kopen en maar meteen de 130km rijden. Deze ook moeten duwen om weer in een groepje te krijgen. Meisje voor mijn neus in de bocht op het natte wegdek remmen. Tja, dan val je. Kon haar gelukkig maar net ontwijken.

Het was een hele mooie ervaring! Zou het volgende keer zo weer doen.
Superhero to the rescue!
pi_81221397
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:30 schreef BraveDribbel het volgende:
Ok, dat dacht ik al. Het traplopen was vandaag ook redelijk pijnlijk
Owja, nog iets: wat voor lekker eten zorgt ervoor dat je sneller herstelt?
Als je geen pijntjes hebt kan je daags na een grote lange inspanning een uurtje uitfietsen. Het liefst op een hoog beentempo, maar je hoeft niet naar de snelheid te kijken. Daar gaat het bij zo'n ritje niet om. Gewoon lekker peddelen.

Na een lange rit of een pittige training neem ik een herstelshake (mix van koolhydraten en eiwitten) en vaak ook nog een aantal witte boterhammen met jam. Of als de lange rit ver weg was, bijvoorbeeld ik moest er met de auto heen, dan eet ik onderweg een zak winegums leeg (is geen grapje) en dan thuis een paar boterhammen.
pi_81221482
Waarom witte boterhammen Daar zit toch helemaal niets aan goede voedingselementen in? Winegums zijn voor zover ik begreep met name goed omdat er snelle suikers inzitten maar dan zou je die toch juist tijdens de rit moeten eten?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_81221607
quote:
Op zondag 9 mei 2010 18:50 schreef FJD het volgende:
Waarom witte boterhammen Daar zit toch helemaal niets aan goede voedingselementen in? Winegums zijn voor zover ik begreep met name goed omdat er snelle suikers inzitten maar dan zou je die toch juist tijdens de rit moeten eten?
Voeding na de wedstrijd

Direct na de wedstrijd is het zeer belangrijk om de energie voorraden en de vochtbalans zo snel mogelijk aan te vullen.. In de eerste twee uur na de inspanning is de aanmaak van spierglycogeen 7-8% van de totale lichaamshoeveelheid per uur, normaal is dit 5% per uur. Het is niet zo belangrijk om te weten waarom dit zo is (wordt wel erg wetenschappelijk) maar maak hier slim gebruik van. Normale voeding is niet voldoende. Een aanvulling met snelle koolhydraat rijke producten zal het herstel aanzienlijk versnellen en zorgt er voor dat de glycogeen voorraden binnen 24 uur op peil zijn. Daarom direct na de finish een energiedrank met 100 tot 200 gram koolhydraten innemen. Een witte boterham met aardbeienjam glijd ook prima naar binnen net als een rijpe banaan.

Bron : Wielerland
pi_81222796
Ben alweer een paar uur terug van de giro toertocht A'dam, was zeker leuk maar de route was minder dan de borreti toer, veelal dezelfde weggetjes.. maar goed het regende niet .
Heb nu sinds gisteren 345km geregen met een gemiddelde van 27km/h(incl in de stad heen en weer ) wel netjes al zeg ik het zelf.
Nooit zoveel gereden in 2 dagen .

Morgen eindelijk tijd om de giro is bij de start te kijken.. ze starten om de hoek van me .
  zondag 9 mei 2010 @ 19:36:16 #97
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81222924
Naar de Giro gekeken bij Loosdrecht, reclamekaravaan was inderdaad...erg sober. Maar het kwartiertje heen en kwartiertje terug heeft de benen wat losser gemaakt, das lekker. Zag een aantal recreatiefietsers die voor de reclamekaravaan uit reden, best wel een aardig idee, als je een leuk stukje route uit kiest kun je wat meepakken van de ambiance, voordat je natuurlijk eens een keer van de weg wordt gedirigeerd omdat de renners wat sneller gaan dan de meeste recreanten

Was vannacht om 3 uur wakker en kon niet meer slapen, ook door eet-aanvallen. Wel drie keer ontbeten tussen 3 en 8...dure les, als je het gevoel hebt dat de bevoorrading laat is, zelf gaan eten. Nu heb ik zaterdag maar zitten wachten tot die bevoorrading kwam, en daarom kennelijk te diep in de energie reserves gegrepen, want ondanks dat ik hondsmoe was/ben, kon ik niet meer slapen, en m'n rechterknie was eerst zo stijf dat het leek of m'n knieschijf er af zou knallen, maar toen ik een paar uur aan het strekken was geweest sloeg dat om in instabiliteit. Aangezien m'n banden te los zitten, moeten de spieren sommige functies overnemen...en dat doen ze niet als ze geen energie hebben, kennelijk. Ik ga me toch eens wat beter verdiepen in voedingsleer.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_81224038
quote:
Op zondag 9 mei 2010 19:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Was vannacht om 3 uur wakker en kon niet meer slapen, ook door eet-aanvallen. Wel drie keer ontbeten tussen 3 en 8...dure les, als je het gevoel hebt dat de bevoorrading laat is, zelf gaan eten. Nu heb ik zaterdag maar zitten wachten tot die bevoorrading kwam, en daarom kennelijk te diep in de energie reserves gegrepen, want ondanks dat ik hondsmoe was/ben, kon ik niet meer slapen, en m'n rechterknie was eerst zo stijf dat het leek of m'n knieschijf er af zou knallen, maar toen ik een paar uur aan het strekken was geweest sloeg dat om in instabiliteit. Aangezien m'n banden te los zitten, moeten de spieren sommige functies overnemen...en dat doen ze niet als ze geen energie hebben, kennelijk. Ik ga me toch eens wat beter verdiepen in voedingsleer.
Ik probeer niet afhankelijk te zijn van bevoorradingsposten en neem altijd zelf een zwikkie repen, banaantjes of wat stukken ontbijtkoek mee. Ik probeer consequent, ook als je geen hongergevoel hebt, elke 30km (dus zeg maar elk uur) iets te eten.

En drinken is ook belangrijk en daar heb ik me gister op verkeken. We hielden er redelijk de gang in en daardoor is het drinken er bij ingeschoten. Ik geloof dat ik na 40km drie slokken genomen had. En dat brak me na 80km op: verkrampte en verzuurde benen, kon alleen een klein verzetje draaien. Even gestopt om flink te drinken en wat te eten en daarna ging het wonderwel weer goed!

Voor de start eet ik een taartje, krentenbollen en een banaantje, of wat witte boterhammen met iets zoets. Na de tocht altijd gewoon een goede warme maaltijd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_81224087
Wat zijn tegenwoordig de beste buitenbanden?
Is de Continental GP 4000S nog steeds de favoriet?
quote:
Op zondag 9 mei 2010 20:03 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik probeer niet afhankelijk te zijn van bevoorradingsposten en neem altijd zelf een zwikkie repen, banaantjes of wat stukken ontbijtkoek mee. Ik probeer consequent, ook als je geen hongergevoel hebt, elke 30km (dus zeg maar elk uur) iets te eten.

En drinken is ook belangrijk en daar heb ik me gister op verkeken. We hielden er redelijk de gang in en daardoor is het drinken er bij ingeschoten. Ik geloof dat ik na 40km drie slokken genomen had. En dat brak me na 80km op: verkrampte en verzuurde benen, kon alleen een klein verzetje draaien. Even gestopt om flink te drinken en wat te eten en daarna ging het wonderwel weer goed!

Voor de start eet ik een taartje, krentenbollen en een banaantje, of wat witte boterhammen met iets zoets. Na de tocht altijd gewoon een goede warme maaltijd.
Bevoorradingsposten zijn voor mij altijd te laat, onderweg ik altijd wel een paar reepjes of sultanas.
En drinken sjah ik heb vandaag volgens mij bijna 4 hele bidons leeg gedronken en nog een hoop AA bij de posts .
Jammer alleen dat het er ook weer allemaal uit moet onderweg .
pi_81224408
quote:
Op zondag 9 mei 2010 20:04 schreef Kadooosh het volgende:
Wat zijn tegenwoordig de beste buitenbanden?
Is de Continental GP 4000S nog steeds de favoriet?
Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar ze bevallen goed. Goede grip (ook in de regen) en zeer lekbestendig (behalve gisteren, maar tegen een stukje glas in de regen zijn weinig banden bestand).
quote:
Bevoorradingsposten zijn voor mij altijd te laat, onderweg ik altijd wel een paar reepjes of sultanas.
En drinken sjah ik heb vandaag volgens mij bijna 4 hele bidons leeg gedronken en nog een hoop AA bij de posts .
Jammer alleen dat het er ook weer allemaal uit moet onderweg .
Ik geloof dat ik gister over 125km nog geen twee bidons van 0.7l heb weg kunnen krijgen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')