quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:24 schreef Wombcat het volgende:[..]
Volgens mij tik jij dan een achterwiel aan
Qua bochten en wedstrijden rijden: veel doen, dan gaat het beter.
De trainingskoersjes zijn goed voor je snelheid en acceleratievermogen. Bochten zal wel beter gaan als je het vaker doet. Wat horstjan ook al zei: voor de bocht even een gaatje laten vallen en dan zorgen dat je eerder versneld wil wel eens helpen.
Criteriums is nooit echt mijn ding geworden.
Rijd je in juni ook Wageningen (klimcriterium) of is die alleen voor A's?
Nope, is alleen voor A. Ik ga eerst een paar weken trainen op de wielerbaan om aan die snelheid en manier van rijden te wennen. Eerste wedstrijd is 9 juni in Elspeet dacht ik.
quote:
Op zondag 9 mei 2010 16:15 schreef thettes het volgende:Giro toertocht Amsterdam was erg leuk en vond het ook heel netjes georganiseerd. Overvloed aan verkeersregelaars die ook nog eens heel sympathiek waren.
Ik vond het maar matig. We gingen door een woonwijk in Leiden, waarom in hemelsnaam. Over kleine smalle fietspaden langs de A44, door industrieterreinen. Ok, langs het water en de vaarten was het leuk maar om nou alles super te noemen. Nee. Veels te druk met mensen die niet kunnen rijden.
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 17:53 schreef Ender_W het volgende:En ook weer terug van een stukje fietsen, toch best gaaf om met een paar duizend man een lekker stukje te fietsen. Ik moet zeggen dat ik het fietsen nu nog leuker vind (was voor mij een first), maar het rondje Utrecht ging best goed. jammer van de ambulance die voorbij moest, maar hopelijk viel het mee.
Nu voorbereiden op de math salden classic (volgens mij heet die toch zo). Maar we zullen zien.
Ik heb de 130km van Giro Utrecht gereden als voorrijder. Heb nu ook weer een mooi shirt erbij met daarop de tekst voorrijder. Ga ik zeker een keer dragen tijdens een van de tochten als ik weer eens op kop rijd.
Was super trouwens. Mijn functie was vegen. Als je achter mij kwam moest je het fietspad op. Voor ons gewoon op de weg, de provinciale wegen. Hele breedte en alles afgezet. Overal politie, motors. Achter ons de bus, en ambulance en politie. Deden 5000man mee. Soms hoog in de 30 en in de 40 om bij te blijven en andere keren weer praktisch stil. Erg leuk om mee te maken. Mensen die het niet meer trokken motiveren en of helpen om weer naar het peloton te rijden. Vaak genoeg met 40 op de teller weer mensen naar voren gebracht.
Ik had begrepen dat er 2 valpartijen op kop zijn geweest omdat men daar aan het dringen was en 3 ongelukken. 1tje in de afdaling op de Doornseweg maar dat stelde niet veel voor, 1tje nog voor het begin (gebroken sleutelbeen, botsing tussen fietsers) en laatste iemand met problemen aan zijn enkel/voet. Voor de laatste moest de ambulance voorbij en tja wat doe je als er een ambulance voorbij komt? Niet remmen, want als je dat wel doet dan valt degene achter je over je heen. Hadden de dames van het rode kruis ook weer wat te doen.
Als veger ook veel mensen gezien die het niet trokken. Ongetraind. Een week geleden een fiets kopen en maar meteen de 130km rijden. Deze ook moeten duwen om weer in een groepje te krijgen. Meisje voor mijn neus in de bocht op het natte wegdek remmen. Tja, dan val je. Kon haar gelukkig maar net ontwijken.
Het was een hele mooie ervaring! Zou het volgende keer zo weer doen.