In 2008 daar geweest; zat er een bus klem op het slingerweggetje naar beneden. Binnen de kortse keren een hele file bussen en "duizenden" Japanners op straat aan het giebelen...quote:Op maandag 17 mei 2010 13:22 schreef Lemans24 het volgende:
...Toen met de bus via het Stalheim hotel naar Voss ....
Dit eerste bezoek aan Noorwegen zal zeker niet het laatste zijn!
De Stalheimskleiva is toch eenrichtingverkeer (en dan in de richting Voss - Stalheim - Gudvangen)? Of hebben jullie een "extra rondje" gemaakt?quote:Op maandag 17 mei 2010 13:22 schreef Lemans24 het volgende:
boottocht van Flåm naar Gudvangen op het programma
[..]
Toen met de bus via het Stalheim hotel naar Voss en met de trein naar Bergen.
Damn, wat is het groen... (toen ik er was had je vrij zicht naar beneden)quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In 2008 daar geweest; zat er een bus klem op het slingerweggetje naar beneden. Binnen de kortse keren een hele file bussen en "duizenden" Japanners op straat aan het giebelen...
Helaas geen foto van de bus; maar wel van het supersteile weggetje. Je moet er zelf even de ontbrekende bochten bij bedenken.
[ afbeelding ]
Was toen eerste week van juli. En achteraf geloof ik wel goede zomer in 2008.quote:
Het Zweedse toeristenbureau droomt over natuur zoals we in Noorwegen hebbenquote:Op donderdag 20 mei 2010 13:11 schreef FP128 het volgende:
Voor al die mensen die al in Noorwegen zijn geweest; Wat is nou
los van de culturele verschillen het wezenlijke verschil tussen
Noorwegen en bijvoorbeeld Zweden?
Ik bedoel ermee of qua natuur Noorwegen in de zomer aan Zweden
kan tippen?
Die stijgt lekker door!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:12 schreef Lemans24 het volgende:
cool, m'n EUR/NOK grafiek wordt live ge-update...
eeuuuh fuck aangezien we in Juni naar de Lofoten willen.....quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:14 schreef Fogel het volgende:
Voor de mensen die de komende weken van plan zijn om in Noord-Noorwegen over de E6 te rijden kan ik aanraden om nieuwe plannen te maken... op meerdere plekken ziet de weg er zo uit wegens overstromingen:[ afbeelding ]
Wanneer het allemaal weer begaanbaar is hebben ze momenteel nog geen schatting van. Nieuwe bruggen heb je nl niet zomaar even neergelegd en zeker niet daar in het Noorden.
ach, dat is de E10.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:13 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
eeuuuh fuck aangezien we in Juni naar de Lofoten willen.....
oh, mijn meest verafschuwde smiley wordt gebruikt...quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:57 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
en je moet over de E6 om daar te komen
bedoeling is om in een aantal dagen door Noorwegen naar de Lofoten te rijden aangezien Zweden saaier isquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
oh, mijn meest verafschuwde smiley wordt gebruikt...
je kunt vast wel via Zweden, zonder de E6 te gebruiken. Ik zie maar een paar kilometer overlap.
lijkt me wel een machtig mooie route, zo door Noorwegen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:29 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
bedoeling is om in een aantal dagen door Noorwegen naar de Lofoten te rijden aangezien Zweden saaier is
wellicht dat we wat kleinere wegen kunnen pakken als we zo'n gat in de weg tegen komen
Kilometers maken, Noordkaap zien en kilometers maken, the American way dus?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:27 schreef JJH het volgende:
Wij wilden naar de Noordkaap.
Heen met tempo door Zweden en dan terug de E6. Na ja, we gaan wel zien.
daarom gaan wij al via Noorwegen naar de Lofoten. we hebben 4 weken de tijd dus we hoeven ons niet echt met haastenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Kilometers maken, Noordkaap zien en kilometers maken, the American way dus?
Of wil je ook nog wat van het land zíen?
Heen dus kilometers maken. Noordkaap halen en dan op de terugreis rustig aan afzakken. O.a. de Lofoten.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Kilometers maken, Noordkaap zien en kilometers maken, the American way dus?
Of wil je ook nog wat van het land zíen?
Heb je met een interrail ticket dan geen supplement voor de nachttrein? Of sliep je in een stoel en niet in een coupe?quote:Op maandag 24 mei 2010 12:05 schreef Von_Gol het volgende:
2) Nachttreinen zijn ideaal. Die zou ik in het vervolg ook meer nemen. Ik sliep in zo'n nachttrein een stuk beter dan in een jeugdherberg met 5 snurkende jongens om me heen. Daarbij scheelt het ook nog eens een hoop geld, je hoeft immers geen overnachting te betalen in een ho(s)tel, die kostten daar toch al gauw 30-40 euro per nacht. En.... het is ook ideaal als je wakker wordt, je direct op de plaats van bestemming bent. Het station is immers vaak toch een startpunt voor een dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |