abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 mei 2010 @ 19:40:19 #1
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_81020285
Ik sloot met;
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:39 schreef Saffier het volgende:
Spuwen mag hier Lily Ik heb het vanorgen wel gelezen, maar heb niet kunnen reageren; dat zijn van die dagen

Even mezelf quoten;
Op dinsdag 4 mei 2010 19:34 schreef Saffier het volgende:


En verder.... sinds afgelopen dinsdag voel ik me Goed. Met een hoofdletter ja. Vanmorgen wel een heftige terugval, maar die draaide vaniddag weer bij
Ik vind het af en toe leuk
Ik ben zwanger
We krijgen gezinsuitbreiding
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_81020312
Goed
  dinsdag 4 mei 2010 @ 19:43:44 #3
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_81020450
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:40 schreef Tabloid het volgende:
Goed
Fijn!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 4 mei 2010 @ 19:48:51 #4
108648 cattie
lieve moeder
pi_81020722
Dat is niet goed, dat is super! Wat geweldig saffier!
  dinsdag 4 mei 2010 @ 19:51:58 #5
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_81020880
Ja, maar dat durf ik niet zo hardop te zeggen nog joh!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 4 mei 2010 @ 20:15:06 #6
1762 YPPY
Yppiaans
pi_81022454
Saffier! Wat goed!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_81023432
Wat ontzettend goed nieuws, Saffier! Het lijkt me zo naar als je dan eindelijk, na veel moeite zwanger bent, en dat je er helemaal niet van kunt genieten. Daarom vind ik het heel fijn dat het nu beter gaat.

Wat een dag, Lily! Ik hoop dat David snel opknapt, eng hoor.
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_81023815
Saffier, wat fijn

Lily
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 4 mei 2010 @ 21:50:07 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81028320
Saffier!
***
  dinsdag 4 mei 2010 @ 21:56:59 #10
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_81028691
Yppy, dankjewel. Voor Alles. Je bent een schat
Je laatste kaartje kwam vlak voor mijn 'keerpunt' en toen vond ik nog dat je er helemaal naast zat en er niets van begreep
Inmiddels weet ik beter en zag jij het dus al aankomen
Dankjewel.

Trui, ook jij bedankt voor je lieve kaartjes, steunbetuigingen en pmmetjes
Jullie hebben zo geholpen!

BE

Ik heb er 3 bij naam genoemd, maar er zijn veel meer meiden die me steunen en gesteund hebben, ik ga niet meer namen noemen, dan ga ik mensen vergeten. Jullie weten niet wat dat betekend om alleen maar te lezen dat er aan je gedacht wordt. Dat doet zoveel!!!!
Dankjulliewel

[ Bericht 3% gewijzigd door Saffier op 04-05-2010 22:02:38 (ik kan niet tellen :')) ]
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 4 mei 2010 @ 22:05:55 #11
1762 YPPY
Yppiaans
pi_81029169
En dan is de grote grap dat je het zelf gedaan hebt Saffier.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_81032556
tvp
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_81033027
Saffier wat goed!
pi_81062548
/dagboek

met veel kunst en vliegwerk krijgen we het voor elkaar dat er elke dag een ouder 1 a 2 uur bij kiro op bezoek is. die buidelt, geeft flesje, doet dingen met hem. en nu is iemand boos omdat ik (ja, ik! manlief ging al overstag, ik heb ingegrepen en gegild dat ik het *&&*&*( niet goed vind) dat we geen bezoek toelaten omdat dat nu eenmaal ten koste gaat van onze heel heel kostbare tijd met kiro. en let wel; ik kan zelf maar 2 a 3 x per week naar hem toe en breekt mijn hart. echt, ik wil zo graag dat mensen gewoon eens een beetje begrip hebben. ik ben het zo zat om zo gekwetst te worden door dergelijke ongein (lompe verpleegsters incluus). en jajaja, je kan wel zeggen dat ik het me gewoon niet aan moet trekken, maar zo werkt dat niet. god allemachtig, denken mensen nu echt dat ik het leuk vind zo? dat ik dit een goede situatie vind? als er iets is wat ik graag eens in mijn leven wilde, was het wel een echte propere kraamtijd. maar helaas. die kreeg ik niet en zal ik nooit krijgen ook.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:29:36 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81063217
En als dat bezoek nou eens komt op een dag dat manlief bij Kiro is? Vind je dat dan ook nog een probleem?
***
pi_81063330
en als het bezoek dan komt op een tijdstip dat jullie er niet zijn?
kan me voorstellen dat er wellicht mensen zijn die Kiro ook graag willen zien
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_81063390
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:29 schreef Brighteyes het volgende:
En als dat bezoek nou eens komt op een dag dat manlief bij Kiro is? Vind je dat dan ook nog een probleem?
ja. dat vind ik een probleem. want dan gaat alle aandacht naar het bezoek, en foto's maken, en praten. en wordt er niet rustig met kiro geknuffeld. helaas heeft ervaring dat geleerd.

edit: er mag geen bezoek komen zonder ons. regels van het ziekenhuis.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † woensdag 5 mei 2010 @ 21:33:51 #18
43556 miss_dynastie
pi_81063425
Ik snap het probleem ook niet helemaal, het hoeft toch niet af te gaan van jullie tijd met hem? En al doet het dat wel, als man daarmee akkoord is, waarom niet?
pi_81063573
natuurlijk kan ik me trouwens ook voorstellen dat mensen hem willen zien! dat is het probleem niet. het is niet zo dat ik denk "och, aan die-en-die heb ik een takkehekel, die mag hem niet zien". zo werkt het niet. ik weiger het bezoek omdat het ten koste gaat van kontact met ons. en kontact met ons is heel heel kostbaar. vergis je niet. hij kan elk moment weer 'verdwijnen' richting ic.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_81063650
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik snap het probleem ook niet helemaal, het hoeft toch niet af te gaan van jullie tijd met hem? En al doet het dat wel, als man daarmee akkoord is, waarom niet?
als je je kind maar eens per dag 1 uur per dag vast kan houden. ga jij dan dat ene uur opzij, omdat iemand anders vind dat die er recht op heeft om hem te zien?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † woensdag 5 mei 2010 @ 21:39:00 #21
43556 miss_dynastie
pi_81063663
Maar Simmu, sorry dat ik het zeg hoor, maar je man heeft toch ook een stem in deze? En hij vindt het goed dat er iemand mee gaat op bezoek, misschien zelfs wel fijn omdat hij het ook graag met iemand wil delen? Je hebt het over 'we willen niet', maar je bedoelt 'ik wil niet'. Het is toch ook zijn zoon, hij heeft toch net zo goed recht op een mening?
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:39:54 #22
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81063713
Simmu is gewoon een leeuwing die haar welpen verdedigt (in alle felheid en boosheid). Ik vind dat goed te begrijpen. Als ik zo weinig tijd zou hebben met R, zou ik die wellicht ook niet willen delen met anderen.
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:42:55 #23
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81063859
En dat ze dan zelfs wil bepalen wat manlief wel of niet moet doen, kan ik ook nog wel begrijpen. Het is ook niet niks.

Misschien Simmu, is het wel 'slim' om eens te proberen het van een andere kant te bezien, gewoon in gesprek met je man ofzo. Wat zouden de vordelen kunnen zijn, ook voor Kiro bv...
pi_81063875
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:39 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar Simmu, sorry dat ik het zeg hoor, maar je man heeft toch ook een stem in deze? En hij vindt het goed dat er iemand mee gaat op bezoek, misschien zelfs wel fijn omdat hij het ook graag met iemand wil delen? Je hebt het over 'we willen niet', maar je bedoelt 'ik wil niet'. Het is toch ook zijn zoon, hij heeft toch net zo goed recht op een mening?
mijn man zegt: 'ja, die-en-die zeurt zo, laten we daar maar aan toegeven dan, en dan houden we dat geheim voor alle andere mensen". want om iedereen die zo graag wil toe te laten is ondoenbaar.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 5 mei 2010 @ 21:54:00 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81064351
Je postte hier vast niet om onze mening of een oplossing te vragen maar ik kan het niet laten.
Kan je het dan niet zo doen dat je mensen voor een kwartiertje toe laat en ze dan weer buiten zet? Dat je aan geeft dat dat de regels van het ziekenhuis zijn?
***
pi_81064726
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:54 schreef Brighteyes het volgende:
Je postte hier vast niet om onze mening of een oplossing te vragen maar ik kan het niet laten.
Kan je het dan niet zo doen dat je mensen voor een kwartiertje toe laat en ze dan weer buiten zet? Dat je aan geeft dat dat de regels van het ziekenhuis zijn?
dat zou kunnen. maar wat doe ik dan met de rest? liegen dan maar? of iedereen toelaten, een kwartiertje. en dan komen we dus weer terug bij de eerste post: namelijk dat wij niet meer toekomen aan persoonlijk kontact.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 5 mei 2010 @ 22:02:54 #27
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81064809
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:01 schreef simmu het volgende:

[..]

dat zou kunnen. maar wat doe ik dan met de rest? liegen dan maar? of iedereen toelaten, een kwartiertje. en dan komen we dus weer terug bij de eerste post: namelijk dat wij niet meer toekomen aan persoonlijk kontact.
Niet meer dan één bezoekje per keer.
  woensdag 5 mei 2010 @ 22:03:10 #28
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_81064826
Saffier wat goed te lezen dat je beter in je vel zit, en je meer durft te genieten

Simmu, ergens snap ik je gedachtengang een beetje, maar aan de andere kant tonen de mensen die op bezoek willen interesse in jullie gezin. In een van jou bijzondere kindjes, want bijzonder zijn ze alle drie.
Mensen tonen interresse in jou kindje, wat in mijn ogen een mooi iets is.
En dan hoef je echt heus niet elke keer mensen erbij te laten al doe je het een keer met jou erbij en een keer met lief erbij.
En je kan toch prima uitleggen dat er aan dat bezoek duidelijke afspraken bij horen, dus jij of je lief knuffelen dan kangoeoroen of badderen hem dan, en zij staan er in stilte bij bijv. en tenzij vragen ze dat op fluister tonen of achteraf kunnen stellen.
En dat is nu even een voorbeeld.
Probeer eens wat in middenwegen te denken.
Iedereen, gunde en gunt jullie een fijnere situatie.
Accepteer eens dat niet iedereen slecht van geest is, en dat een andere visie dat het dan niet meteen stom mens is ofdat nu familie/zusters of wat dan ook zijn.
Niemand is alwetende ook jij niet.

En bedenk je eens een ding: Die mensen die jij nu zo wegduwt telkens kun je later nog eens verdomde hard nodig hebben!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 5 mei 2010 @ 22:03:30 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81064845
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:01 schreef simmu het volgende:

[..]

dat zou kunnen. maar wat doe ik dan met de rest? liegen dan maar? of iedereen toelaten, een kwartiertje. en dan komen we dus weer terug bij de eerste post: namelijk dat wij niet meer toekomen aan persoonlijk kontact.
Selectief zijn en bezoek maar 1 of 2 keer per 7 dagen toe staan?
Of idd niet doen. En jezelf schrap zetten tegen gezeur.
Maar ik kan me op zich ook wel weer goed voorstellen dat er mensen (opa's en oma's bijv.) zijn die toch wel heel graag op bezoek zouden willen komen. Ik zou het ook moeilijk vinden daar nee tegen te zeggen.
***
  † In Memoriam † woensdag 5 mei 2010 @ 22:05:04 #30
43556 miss_dynastie
pi_81064917
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:01 schreef simmu het volgende:

[..]

dat zou kunnen. maar wat doe ik dan met de rest? liegen dan maar? of iedereen toelaten, een kwartiertje. en dan komen we dus weer terug bij de eerste post: namelijk dat wij niet meer toekomen aan persoonlijk kontact.
Over hoeveel mensen gaat het dan? Tien, twintig, veertig? Ik kan me zo voorstellen dat je de mensen die het meest dicht bij staan (zoals opa/oma, oom/ tante) als eerste toe laat. En dan 2 of 3x per week een kwartiertje iemand. Niet eens gezegd dat ze allemaal aan de beurt komen, maar toch, het idee dat je 'kennis mag gaan maken met' zal in elk geval een hele hoop verzoeken schelen: schema, klaar.
pi_81064928
Ik zou het zo laten zoals nu, desnoods stuur je iedereen die wil komen een (foto)kaartje met (duidelijke en vriendelijke) uitleg en geef je regelmatig een fotospam via de mail. Het is al moeilijk genoeg voor zo'n klein, ziek kindje om zich te hechten aan z'n ouders. Dat anderen nieuwsgierig zijn is natuurlijk heel fijn maar het is denk ik niet direct in Kiro's belang.

Edit: dat schemaplan vind ik ook nog niet zo gek klinken trouwens. En ik denk inderdaad ook niet dat mensen het verkeerd bedoelen, integendeel zelfs, maar ik kan me wel voorstellen dat het moeilijk is om die kostbare tijd met je kleintje te delen
  woensdag 5 mei 2010 @ 22:07:49 #32
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81065038
Ik kan toch ook wel veel begrip opbrengen voor Simmu's gevoel hierover hoor. net zoals Jore verwoordt. En natuurlijk is die boosheid wat te relativeren misschien door te denken zoals Evenstar voorstelt, maar hey, als je gewoon echt andere hele grote dingen aan je hoofd hebt.
pi_81065146
hoor eens, een oplossing waarin *iedereen* tevreden is zou ideaal zijn, maar ik zie gewoon echt niet hoe we dat realistisch voor elkaar kunnen krijgen. daarom ben ik ook zo boos/kom ik zo giftig over. ik zie gewoon echt niet hoe we het voor elkaar zouden kunnen krijgen dat iedereen hem kan zien en dat dat dan niet ten koste gaat van de tijd die we hebben. en ik ga niet beginnen aan "die wel/die niet". dat kunnen we gewoon echt niet maken (en is eigenlijk ook vrij walgelijk).

en voor de mensen die me een rotkreng vinden die alleen maar egoistisch is. ik probeer al sinds de beavlling hier een oplossing voor te vinden en het lukt niet en mensen begrijpen het niet. en nu zit ik alweer een uur te piekeren van "hoe kan dat nou toch wel" en ik kom er niet uit. we worden geregeerd door noodzaak. wij kiezen helemaal niks.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 5 mei 2010 @ 22:12:47 #34
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_81065282
Simmu, even een andere gooi, misschien wel helemaal neit haalbaar.
Maar is er geen modelijkheiid om met het zkh een regeling te treffen, dat er bijv, een dag komt, waarin die mensen die langs willen komen en jullie in een apart kamertje zitten, en dan na 30 minuten bijv. een van jullie nog bij hem blijft en naar zijn eigen plekje terug gaat, en later afgewisseld wordt door je lief.
En jullie daarna met die mensen die gekomen zijn nog wat kunnen kletsen?
Dan is het 1 keer een beduidende drukte, maar dan is het ook klaar.

Zoals gezegd nu weet ik neit of dit haalbaar is, maar misschien eens het overwegen en navragen waard?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_81065378
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Selectief zijn en bezoek maar 1 of 2 keer per 7 dagen toe staan?
Of idd niet doen. En jezelf schrap zetten tegen gezeur.
Maar ik kan me op zich ook wel weer goed voorstellen dat er mensen (opa's en oma's bijv.) zijn die toch wel heel graag op bezoek zouden willen komen. Ik zou het ook moeilijk vinden daar nee tegen te zeggen.
ik vind het ook heel moeilijk om nee te zeggen

ik zou het iedereen en onszelf zo graag gunnen om gewoon trots alledrie onze kindjes te kunnen tonen. het is mijn allerliefste wens om alledrie mijn kinderen te tonen aan de wereld. zie! dit zijn ze! zijn ze niet mooi en lief en geweldig! maar iedereen, wij incluus, moet even wachten tot kiro er ook bij is.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_81065486
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:14 schreef simmu het volgende:

[..]

ik vind het ook heel moeilijk om nee te zeggen

ik zou het iedereen en onszelf zo graag gunnen om gewoon trots alledrie onze kindjes te kunnen tonen. het is mijn allerliefste wens om alledrie mijn kinderen te tonen aan de wereld. zie! dit zijn ze! zijn ze niet mooi en lief en geweldig! maar iedereen, wij incluus, moet even wachten tot kiro er ook bij is.
Volgens mij komt het bij jou vaak wat rotter je strot uit dan je bedoelt, want deze post vind ik heel liefdevol (en dat las ik ook wel tussen de boze regels door, maar toch).
  † In Memoriam † woensdag 5 mei 2010 @ 22:17:46 #37
43556 miss_dynastie
pi_81065532
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:09 schreef simmu het volgende:
en ik ga niet beginnen aan "die wel/die niet". dat kunnen we gewoon echt niet maken (en is eigenlijk ook vrij walgelijk).
Maar daar is toch niets walgelijks aan? Een opa of oma gaat voor de buurvrouw, om maar ff een uiterste te noemen. En ik kan me zo goed voorstellen dat juist de mensen die zo dichtbij staan en zich zo verbonden voelen met hem kennis met hem willen maken. Al is het dan maar 5 minuten.
pi_81065774
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:12 schreef _evenstar_ het volgende:
Simmu, even een andere gooi, misschien wel helemaal neit haalbaar.
Maar is er geen modelijkheiid om met het zkh een regeling te treffen, dat er bijv, een dag komt, waarin die mensen die langs willen komen en jullie in een apart kamertje zitten, en dan na 30 minuten bijv. een van jullie nog bij hem blijft en naar zijn eigen plekje terug gaat, en later afgewisseld wordt door je lief.
En jullie daarna met die mensen die gekomen zijn nog wat kunnen kletsen?
Dan is het 1 keer een beduidende drukte, maar dan is het ook klaar.

Zoals gezegd nu weet ik neit of dit haalbaar is, maar misschien eens het overwegen en navragen waard?
we kunnen om te beginnen vrijwel nooit samen naar het ziekenhuis. even voor de duidelijkeid: op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag gaat sangdrax om 8 uur naar zijn werk, om dan om 5 uur naar groningen te gaan. die is dan rond half 10 's avonds terug. op woensdag en zaterdag ben ik de hele middag in groningen, en op zondag een van ons 's ochtends. tussenoor hebben we trouwens wel cb en kinderarts nog voor ravi. een oppas voor ravi zie ik niet zitten. ik was pas afgelopen vrijdag uitgerekend!

ik benadruk: ik gun het mensen allemaal best. en natuurlijk wil ik graag pronken met mijn baby, maar het is nu praktisch niet haalbaar
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_81065834
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:17 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar daar is toch niets walgelijks aan? Een opa of oma gaat voor de buurvrouw, om maar ff een uiterste te noemen. En ik kan me zo goed voorstellen dat juist de mensen die zo dichtbij staan en zich zo verbonden voelen met hem kennis met hem willen maken. Al is het dan maar 5 minuten.
maar de ene opa gaat niet voor de andere opa
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 5 mei 2010 @ 22:30:27 #40
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_81066219
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:22 schreef simmu het volgende:

[..]

we kunnen om te beginnen vrijwel nooit samen naar het ziekenhuis. even voor de duidelijkeid: op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag gaat sangdrax om 8 uur naar zijn werk, om dan om 5 uur naar groningen te gaan. die is dan rond half 10 's avonds terug. op woensdag en zaterdag ben ik de hele middag in groningen, en op zondag een van ons 's ochtends. tussenoor hebben we trouwens wel cb en kinderarts nog voor ravi. een oppas voor ravi zie ik niet zitten. ik was pas afgelopen vrijdag uitgerekend!

ik benadruk: ik gun het mensen allemaal best. en natuurlijk wil ik graag pronken met mijn baby, maar het is nu praktisch niet haalbaar
je lief kan heus wel een snipperdag opnemen, En het hoeft ook niet gelijk Deze week, maar al plan je het in voor bijv. over 3 weken. Hebben de mensen die willen ook de tijd om iets te regelen, en genoeg mensen die voor selene kunnen zorgen daar en of jij of je lief voor Ravi.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_81068367
Simmu ik heb helaas geen oplossing, alleen een en je weet me te vinden als ik kan helpen he
pi_81069614
Ik ben het toch wel met Jore eens dat het belangrijkste toch echt Kiro is in deze en niet wat de omgeving wel of niet wil / vindt. Het gaat nu om een preterm kindje wat het nog erg zwaar heeft en voor hem is het allerbelangrijkst om zoveel mogelijk tijd met zijn eigen ouders door te brengen in een rustige, veilige omgeving. En in deze omstandigheid kan ik me Simmu's gevoelens heel goed voorstellen.
pi_81070802
Ik denk dat Simmu ook helemaal niet op zoek is naar een oplossing. Die heeft ze zelf al gezocht en niet naar bevrediging kunnen vinden. Ik denk dat ze alleen een beetje begrip voor hun situatie zoekt.
Van mij krijg je die, Simmu. Dit is een ontzettend chaotische tijd waarin je geleefd wordt. Je hebt zelf alle gebeurtenissen nog niet eens kunnen verwerken, staat nog stijf van de hormonen, rent je longen uit je lijf en probeert het zo goed te doen voor de 3 belangrijkste persoontjes in je leven... en ik denk te lezen dat je dan nog tekort voelt schieten. Ik geef je groot gelijk dat je die kostbare tijd met Kiro lekker voor jezelf en hem wilt houden. Die tijd met hem is al zoveel korter dan je 'normaal' gesproken zou hebben en hij kan het juist zo extra goed gebruiken. En ik kan ook helemaal snappen dat je wilt dat je man dat ook doet en niet zwicht voor die mensen die menen ook rechten te hebben.
Beloof je (schoon)ouders dat ze de eerste zijn die het ventje mogen bewonderen en scheep de anderen af met de mededeling dat je een kraamfeest geeft 3 weken nadat jullie gezinnetje compleet is. Zeg gewoon dat je je best doet om je hoofd boven water te houden en dat je de druk van buitenaf er even niet bij kunt gebruiken maar.... hun steun in jullie beslissing wel!!! Voor wat het waard is... die van mij heb je!
  donderdag 6 mei 2010 @ 00:14:12 #44
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_81070883
Mammietje ik denk dat er niemand is die het NIET begrijpt, men probeert hier alleen mee te zoeken naar een middenweg, en een kijk van een andere kant te geven.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_81071464
Je hebt gelijk Evenstar... ik heb dat ook wat ongelukkig opgeschreven. Lijkt alsof het een verwijt is naar iedereen die een oplossing zoekt, wat natuurlijk helemaal niet zo bedoeld is. Is juist lief dat iedereen zo meedenkt en een oplossing zoekt. En zoals je ziet aan mijn laatste alinea... doe ik het zelf ook!
pi_81075679
Lastig Simmu, maar stel he dat jullie zeggen van een of twee keer per week een kwartiertje. En dat je dan een lijstje maakt waar je eerst de opa's en oma's doet en dan verder kijkt wat je in kan plannen.
Ik ben het er wel mee eens dat je mensen ook niet te hard moet wegduwen, maar daarbij ook niet jullie eigen gevoel maar negeren. En daar een middenweg in vinden lijkt me heel lastig.
Hebben ze vanuit het ziekenhuis daar misschien nog ideeën over? Zij hebben het natuurijk wel vaker bij de hand, misschien kunnen ze vertellen hoe anderen dit hebben gedaan en kan je daar wat mee?
Het lijkt me hoe dan ook heel heftig en hectisch zo
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_81075976
sangdrax kan dus niet zomaar een vrije dag op kan nemen. die hebben we veel te hard nodig voor dingen als ravi's controles bij de kinderarts, voor als kiro straks thuis is, en dan alle controles die dan moeten. want denk maar niet dat we klaar zijn als kiro thuiskomt. het zal de komende 2 jaar minimaal nog tobben blijven, met regelmatige ziekenhuisopnames en wekelijkse controles. never mind vakantie. daar doen we dit jaar wederom niet aan want dat kan gewoon niet.

als ik erop kon vertrouwen dat het echt bij eens per week een kwartiertje blijft zou ik het zo doen. maar helaas. dat vindt men niet goed genoeg. men wenst eerst naar het ziekenhuis te gaan, zolang men wil (en een kwartiertje is dan dus niet genoeg) gevolgd door een bezoekje hier bij selene en ravi. en dingen vooraf afspreken gaat niet. ook die hebben we geprobeerd toen ravi en kiro allebei in meppel lagen. dat faalde ook spectaculair. (eerst een week lang elke dag 4 x bellen om een afspraak te proberen te maken met de man, die wilde perse overdag komen en niet 's avonds want dan kon hij niet gratis reizen op zn ouwelullenpas, dus sangdrax uiteindelijk idd een vrije dag opgenomen op donderdag. de dag voordat hij dan zou komen werden ze allebei op isolatie gelegd en mochten ze heul geen bezoek. overigens heeftie toen tegen iedereen lopen ouwehoeren dat we daarover logen en dat we gemeen deden tegen hem).

dingen plannen is verrekte lastig voor ons, gewoon omdat we al 4 x meegemaakt hebben dat kiro (of ravi) opeens naar een andere afdeling of een ander ziekenhuis ging.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:10:17 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81076106
Ja, dan zou het idd wmb wel klaar zijn.
1 keertje een kwartiertje, op een tijdstip dat het jullie (en Kiro) goed uit komt en dan klaar.
En niet elke week, maar gewoon nu 1 keertje en dan wel weer verder zien afhankelijk van de situatie.
En als hij dat niet wil, jammer dan, voor hem 10 anderen die het wel zullen willen.

Dan zou ik idd ook gewoon bot en strikt zijn.

Ik reageer mss wel heel makkelijk omdat ik me niet kan voorstellen dat de mensen in onze omgeving niet mee zouden gaan in wat wij aangeven in zulke tijden. Zowel mijn ouders, als F. zijn ouders als de zussen en vrienden zouden zich allemaal zo afwachtend opstellen, dat weet ik gewoon zeker. Raar toch dat er mensen zijn die niet zo zijn.
***
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:16:23 #49
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81076205
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:03 schreef _evenstar_ het volgende:
Saffier wat goed te lezen dat je beter in je vel zit, en je meer durft te genieten

Simmu, ergens snap ik je gedachtengang een beetje, maar aan de andere kant tonen de mensen die op bezoek willen interesse in jullie gezin. In een van jou bijzondere kindjes, want bijzonder zijn ze alle drie.
Mensen tonen interresse in jou kindje, wat in mijn ogen een mooi iets is.
En dan hoef je echt heus niet elke keer mensen erbij te laten al doe je het een keer met jou erbij en een keer met lief erbij.
En je kan toch prima uitleggen dat er aan dat bezoek duidelijke afspraken bij horen, dus jij of je lief knuffelen dan kangoeoroen of badderen hem dan, en zij staan er in stilte bij bijv. en tenzij vragen ze dat op fluister tonen of achteraf kunnen stellen.
En dat is nu even een voorbeeld.
Probeer eens wat in middenwegen te denken.
Iedereen, gunde en gunt jullie een fijnere situatie.
Accepteer eens dat niet iedereen slecht van geest is, en dat een andere visie dat het dan niet meteen stom mens is ofdat nu familie/zusters of wat dan ook zijn.
Niemand is alwetende ook jij niet.

En bedenk je eens een ding: Die mensen die jij nu zo wegduwt telkens kun je later nog eens verdomde hard nodig hebben!
wat ben jij een wijze vrouw!
ik weet niet, iets in de toon straalt zoveel wijsheid en levenservaring uit. mooi. (maar ook triest, want er zijn redenen geweest voor die ervaring en dat is dan weer niet fijn...)

simmu, ik sluit me verder aan bij de rest. de anderen hebben zich aan te passen aan jullie wensen, maar jullie kunnen ook proberen iets mee te buigen. 1x per week 15min. bezoek, met duidelijke voorwaarden zou haalbaar moeten zijn. en als je de ene opa niet voor de andere wil doen, dan kunnen ze samen komen. en als ze niet samen willen komen, mogen ze zelf uitvechten wie eerst gaat. (of is dat dan weer flauw?)
en daarbij, als je kiest voor 1x per week visite, hopelijk ligt kiro niet heel lang meer in het zkh, dus dan lost het probleem zich vanzelf op. want thuis heb je wel 24uur per dag met kiro.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:20:46 #50
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81076287
oh, ik zie net je laatste post. als meneer niet meewerkt aan jullie voorwaarden, hebben jullie het geprobeerd en heeft hij afgewezen. dan ligt het dus bij hem.

en de andere familie? mss accepteren zij jullie voorwaarden wel, en kunnen dan kennis maken met ravi. de rest hoeft niet te lijden onder de 'fratsen' van 1 meneer. of wel soms?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:22:40 #51
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81076333
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:16 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

wat ben jij een wijze vrouw!
ik weet niet, iets in de toon straalt zoveel wijsheid en levenservaring uit. mooi. (maar ook triest, want er zijn redenen geweest voor die ervaring en dat is dan weer niet fijn...)

simmu, ik sluit me verder aan bij de rest. de anderen hebben zich aan te passen aan jullie wensen, maar jullie kunnen ook proberen iets mee te buigen. 1x per week 15min. bezoek, met duidelijke voorwaarden zou haalbaar moeten zijn. en als je de ene opa niet voor de andere wil doen, dan kunnen ze samen komen. en als ze niet samen willen komen, mogen ze zelf uitvechten wie eerst gaat. (of is dat dan weer flauw?)
en daarbij, als je kiest voor 1x per week visite, hopelijk ligt kiro niet heel lang meer in het zkh, dus dan lost het probleem zich vanzelf op. want thuis heb je wel 24uur per dag met kiro.
Ik denk oprecht dat je als buitenstaander niet kan bepalen voor een ander wat haalbaar moet zijn. Iedereen denkt vanuit het eigen referentiekader, vanuit eigen gevoelens, of zoals BE zegt, vanuit hoe de eigen familiebanden/vriendschappen liggen,...
pi_81077409
Ik kan het me heel goed voorstellen, en ik zou denk ik net zo reageren als Simmu en dan zou vriendlief een beetje redelijkheid in mijn hoofd moeten praten
Maar het is toch als moeder ook moeilijk om je kindje maar zo weinig te zien en ik kan me van de kraamtijd herrineren dat ik het sowiezo al moeilijk vond om mijn kleine meisje uit handen te geven, laat stan dat je ook nog dat ene kostbare uurtje per dag moet delen met mensen die voor je gevoel dingen van je eisen

Let wel, ik zeg voor je gevoel, want voor hun is het waarschijnlijk net zo goed kostbare tijd met de kleine knul waar ze vast nu al gek op zijn (opa's en oma's enz tenminste) Dus ze eisen niks..ze willen gewoon heel graag

Mischien gewoon een regel maken dat voorlopig alleen de opa's en oma's mogen komen ofzo.
pi_81078022
simmu
Ik herken de gevoelens heel goed. ik heb dat vooral bij de eerste heel erg gehad.
Het uurtje zou ik ook echt niet willen delen. maar hun hoeven hem toch niet vast te houden?
Bij mij zouden ze stil kunnen kijken en afblijven als het niet goed is hebben ze pech.

Je zult altijd commentaar blijven krijgen van wie dan ook. Je zult het nooit goed doen voor iedereen. Ik heb heel veel geleerd in de 3 jaar dat ik moeder ben. Daar hoorde dit ook bij. hoe goed ik ook mijn best deed voor iedereen om vrede te stellen.
Weet je ik denk nu zo ik ben de moeder en ik beslis en bevalt het ze niet dan hebben ze pech.

met andere woorden jullie zijn de ouders, jullie beslissen samen en bevalt het iemand niet hebben ze dikke vette pech. zet het naast je neer en geef je kinderen jouw energie en niet de anderen die het je moeilijk maken.
mama van 3 kids!
pi_81081126
dank voor de reacties dames! en voor de duidelijkheid: sangdrax wil zelf ook helemaal niet zijn tijd inleveren voor bezoek en ziet het zelf ook helemaal niet zitten! dat is tenminste wat hij tegen mij zegt. maar hij is al zijn leven lang gewend aan toegeven aan alles wat zijn vader wil omdat die tactiek dan nog de minste problemen geeft ik snap dat ergens ook wel. het is erg vervelend om al 11 weken lang te zeggen: "pas als allebei de jongens thuis zijn doen we aan bezoek want we hebben er nu geen tijd voor" en al 11 weken lang dan minimaal eens per dag de vraag "mag ik al op bezoek komen" moeten beantwoorden.

overigens kwam ik laatst een mevrouw tegen wiens dochter hetzelfde meegemaakt had (tweeling, eentje al thuis de ander niet) en die zei ook al: "jullie doen zeker ook niet aan bezoek? groot gelijk hoor! deed mijn dochter ook niet". de maatschappelijk werkster en de huisarts raadden allebei onafhankelijk ook al aan om er vooral mee uit te kijken. we doen het echt niet zo om mensen te pesten of om egoistische redenen of wat dan ook. we doen het zo omdat het gewoon niet anders kan. en er komt voor 3 uurtjes in de week nu wel een thuishulp geheel in simmustyle: de thuishulp had de keuken gesopt, dus prompt liep het riool die nacht over in de keuken waardoor we alsnog midden in de nacht alles stonden te boenen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_81083766
Simmu, ik zou doen waar jullie je goed bij voelen. Je probeert zoveel mogelijk rekening met anderen te houden, maar jullie als gezin gaan voor!

Ik vind het ongelofelijk knap dat je dit al elf weken zo volhoudt. Het herstel van de keizersnee, de zorg voor Selene en nu ook Ravi thuis, je huishouden en het heen en weer geren naar het ziekenhuis en de zorgen om Kiro. Het moet onzettend veel energie kosten, je staat in overlevingsmodus. En juist daarom doe waar jullie je goed bij voelen!
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:39:04 #56
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_81085132
Als ik familie was zou ik juist vragen of ik in het huishouden iets zou kunnen betekenen zodat jullie juist nog vaker er heen zouden kunnen gaan!

Sterkte Simmu, Hou vol, je doet het goed. Laat de mensen maar. Het is jou gezin!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2010 @ 13:53:07 #57
37843 lady-wrb
kortaf
pi_81085720
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:39 schreef Vlindur het volgende:
Als ik familie was zou ik juist vragen of ik in het huishouden iets zou kunnen betekenen zodat jullie juist nog vaker er heen zouden kunnen gaan!

Sterkte Simmu, Hou vol, je doet het goed. Laat de mensen maar. Het is jou gezin!
nou dat zat ik me dus ook net te bedenken.
ze willen van alles, maar een handje helpen valt daar kennelijk niet onder
dan zouden ze wat mij betreft ook de rambam kunnen krijgen.
  donderdag 6 mei 2010 @ 18:00:11 #58
274310 agenda
altijd vol!
pi_81095827
Simmu, alles is eigenlijk al gezegd, je moet doen wat voor jullie goed voelt.

Jammer dat de familie het anders ziet. Dat dit een lastige situatie is begrijp ik heel goed.
  donderdag 6 mei 2010 @ 18:25:52 #59
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_81096711
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:53 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

nou dat zat ik me dus ook net te bedenken.
ze willen van alles, maar een handje helpen valt daar kennelijk niet onder
dan zouden ze wat mij betreft ook de rambam kunnen krijgen.
Had ik een heel verhaal getypt, Mept Rienk alles weer weg Leuk, zo'n touchpad

Maar inderdaad, schandalig de hele situatie, maar volgens mij heeft Simmu het sowieso niet zo getroffen met haar (schoon)familie
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_81101156
Simmu, ik begrijp je ook heel goed. Ik zie dan ook niet in waarom je naar een "middenweg" zou moeten zoeken of "een situatie die voor iedereen fijn/haalbaar is".

In theorie is het niet zo belastend, om eens in de zoveel tijd een kwartier lang bezoek te hebben. Laten we wel wezen: dat is niet de realiteit. Realiteit is wel dat mensen te laat komen of ineens niet kunnen en dan weer een nieuwe afspaak willen maken. Of het blijft niet bij een kwartier en je zoekt naar een mogelijkheid om ze beleefd de deur uit te werken. Of het kwartier komt ineens heel slecht uit omdat de baby al de hele dag huilt/net een voeding wil/jijzelf slecht geslapen hebt. En dan moet je vantevoren nog zorgen dat er koffie/beschuit met muisjes/suiker/melk in huis is en dat er een stofzuiger door het huis is gehaald. Ik zat in een makkelijke situatie want ik heb een ongecompliceerde bevalling gehad waar een gezond kindje uit voortkwam. En ik had niet al een kindje rondlopen. Maar zelfs ík vond het soms wel zwaar, het kraambezoek.

Ik zou alles doen wat nodig was om zelf het hoofd boven water te houden. Ik vermoed dat ik me het fijnst zou voelen bij even geen bezoek. Het is gewoon een factor minder om rekening mee te houden. Bovendien ben ik het meest op mijn gemak als ik alleen met mijn gezinnetje thuis ben. Als ik zo geleefd zou worden door ziekenhuisbezoeken en alle zorgen die erbij horen dan zou ik daarnaast alleen maar thuis in m'n "comfort zone" willen zitten, lekker kneuteren met de kinderen thuis en misschien eens samen met mijn vriend eten en op de bank hangen.

Kortom: ik geef je groot gelijk! Het is jammer dat je er niet altijd begrip voor krijgt. Reageer je hier lekker af en zet dan weer de schouders eronder.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81133234
weer ff een lekker nieuwtje: het ziekenhuis in meppel is akkoord met het idee dat we bij hun maatschappelijk werkster blijven. dit vanwege de continuiteit en het idee dat die makkelijk (en bereid) hier thuis kan langskomen. die maatschappelijk werkster gaat nu aan de slag voor een pgb voor ravi. dit omdat hij tenslotte ook prematuur is en (*ahum, kuch, proest*) tenslotte ook extra zorg nodig heeft

via de thuiszorgmevrouw heb ik meer info over iemand hier die eventueel kan oppassen, die blijkt zelf een kindje te hebben en staat goed bekend, dus wellicht dat we daar dan voorzichtig mee aan de slag kunnen dat die een uurtje komt en wij dan als start om te kijken hoe het gaat dan bijvoorbeeld eens gewoon ordinair wat bij kunnen slapen! en dat kunnen we dan dus betalen van het pgb
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:17:28 #62
274310 agenda
altijd vol!
pi_81135301
Top Simmu.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:49:05 #63
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81139980
Simmu, dat klinkt als heerlijk nieuws! Fijn!
pi_81145290
het is heus niet allemaal kommer en kwel hoor, dus dan post ik hier zoiets lekker ook ff ik begin bv ook (de ietwat foute) methode te ontwikkelen om ravi zijn flesjes fijn saampjes met selene op ons bed met de tv aan (sesamstraat of zandkasteel) te geven ik kan ook elke keer goed merken dat kiro echt op mij reageert als ik er ben. dan kom ik een uur voor flesjetijd, om gewoon eventjes rustig naast hem te zitten en te kijken (gevolgd door flesje en buidelen). en dat werkt dus niet, omdat meneer altijd wakker wordt van me, hoe stilletjes ik ook doe
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_81293374
Ik ben medisch helemaal goedgekeurd!

En we zijn dus weer een stap dichterbij een kindje voor mijn zwager en schoonzus
pi_81294291
Wat goed sorbo! Weer een stap dichterbij..wat spannend! (En wat terecht en goed enzo, maar wat een overdaad dat je door een complete keuring heen moet. Tsja, t valt in t adoptierijtje, de wens is zo groot en ineens mag je niet meer zomaar een kind maar moet je eerst een stempel van goedkeuring) Wat ik me trouwens nog afvroeg...Hoe gaat t allemaal verzekeringstechnisch? Krijgen je schoonzus en zwanger veel vergoed, is het vergelijkbaar met adoptieprocedures? Ik neem bijvoorbeeld aan dat hun verzekering de kosten die voor en door jou gemaakt worden dekt, maar is dat eigenlijk wel zo?
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_81294685
Ja 't is inderdaad een overdaad aan tests, zowel medisch als psychologisch. Niet in de laatste plaats omdat het hoogtechnologisch draagmoederschap (eicel + zaadcel van wensouders) zich in een pilotfase bevindt. Ze nemen dus vooral mbt de draagmoeder geen enkel risico.

Die verzekeringsvraag, daar heb ik nog geen antwoord op. Dat zijn mijn zwager en schoonzus aan het uitzoeken. Voorop staat dat alle kosten voor hun rekening zijn en niet voor die van ons. Of ze vervolgens vergoed worden is nog de vraag


Ik was vooral nerveus over het uitstrijkje. Dat is waar voor mijn schoonzus alle ellende een paar jaar geleden begon...
pi_81295643
Och jeetje...dat kan ik me heel goed indenken dan..dat je daar zenuwachtig voor bent geweest. Een extra dikke dan nog dat t allemaal oké bleek te zijn!

Ik duim voor ze mee dan dat t (in ieder geval deeld) vergoed zal gaan worden.. Al zullen ze het allang heerlijk vinden dat hun liefste wens nu kans heeft om in vervulling te gaan en daar ook graag geld voor neer leggen.. het is altijd fijner als ze dat weer voor hun kindje zelf kunnen gebruiken. Ze heeft uiteindelijk zelf toch ook nooit gebruik kunnen maken van haar IVF/ICSI optie (toch?) dus het zou fijn zijn als dat nu toepasbaar zou worden op jou. Maar goed..nu meng ik me in verzekeringskwesties en vraagstukken waar ik absoluut geen verstand of zinnig woord over te zeggen heb
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:33:46 #69
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_81302279
* Oxymoron is zorgelijk geworden
Maandag moet ik bloed laten prikken (in het ziekenhuis), omdat ik al 2 maanden lichamelijke klachten heb. En de huisarts vond het wel ''zorgelijk''. Als in, dat er iets echt niet goed is met mijn bloed. Ze ging ook nog met mijn ouders bellen, nou dan weet ik het wel. 't Is alleen jammer dat het zo lang duurt, nog.
En spannend. Of er iets is, of dat het ''vanzelf over gaat''. Maar ik wacht daar al 2 maanden op.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:34:32 #70
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81302329
Oxy succes maandag hoor!
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:35:47 #71
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81302408
oxy, wat vervelend. maar als het nóg zorgelijker was had ie je misschien wel onmiddellijk laten bloedprikken, misschien kan dat een beetje geruststellen?
in de haak.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 20:36:51 #72
1762 YPPY
Yppiaans
pi_81312303
Wat een stap verder weer Sorbootje, een stap verder in zoiets groots.

Bloed prikken doen ze ook vrij snel oxy, ze kunnen daar zoveel uit halen. Het kan ook zijn om juist iets uit te sluiten. Het kan ook iets 'simpels' zijn het hoeft niet meteen heel erg. Maar wel vervelend, zeker omdat het weer voor onduidelijkheid zorgt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 11 mei 2010 @ 22:49:28 #73
100412 mefke79
komt goed!
pi_81319835
och Oxy, ik hoop dat het meevalt! En inderdaad, bloedprikken is een vrij standaard actie, dus hopelijk is het niets.
Sorbo, weer een stapje richting het einddoel, fijn dat het lekker loopt. En ik kan me goed voorstellen dat je em geknepen hebt voor dat uitstrijkje.

Zelf vandaag naar de gyn geweest. Weeeer alles op kweek, het begint bijna te wennen. Eén ding is vast wel duidelijk: ik had kennelijk ooit twee inwendige scheurtjes en er is er maar 1 gehecht. Die andere kwam de gyn vandaag tegen als een stukje wild vlees. Aha...dat was dus wat me af en toe pijn doet. En ze gaf als tip om toch terug te gaan naar de bekkenfysio, mijn klachten hadden echt minder moeten zijn na dik 7 maanden. Al met al viel het mee (de pijn niet hoor) en heb ik het gevoel dat ik vooruit ga, juh!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_81327988
Mefke, pfoeh weer een kweek . Wel prettig dat de gyn een verklaring viir de pijn heeft gevonden!
Wanneer krijg je uitslag van de kweek...? En hoe dan verder? Of is dat nog even afwachten?>

Oxy, hopelijk valt het allemaal mee!

Sorbo, weer een stap dichterbij, spannend lijkt me dat hoor!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:15:35 #75
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_81630330
Morgen krijg ik de uitslag van het bloedprikken 8 buisjes moest ik geven. Vandaag heb ik gebeld naar de HA maar de assistente wilde niks zeggen, want ''dat moest de dokter doen''. Dus half 9 moet ik naar de HA om de uitslag te weten te komen. Dan wil ze ook mijn lever en milt controleren?
De laatste week gaat het niet zo goed met mijn lijf. Ik heb ook allemaal vlekjes erbij gekregen, en de blauwe plekken komen en gaan. En zo moe zo moe. Mijn hoofd wil wel, maar mijn lijf niet.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:17:05 #76
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81630420
Och Oxy, hopelijk heeft de ha geruststellend nieuws voor je en kan hij je helpen je weer fijner te voelen

Mefke, dat is wel balen zeg, je blijft bezig bah!
  woensdag 19 mei 2010 @ 20:01:33 #77
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_81641127
Mijn moeder heeft gebeld naar de HA om te vragen hoe het nu zit; omdat ze het vervelend vond, dat de assistente tegen mij zei dat ze, niks kon/mocht zeggen.
De uitslag heeft de dokter gegeven: alles is Goed!
Ze hadden naar leukemie gezocht, omdat alles daarop wees, maar gelukkig is dat het niet!!
Waarom ik dan die klachten heb, weet de dokter niet goed te zeggen. Maar ik ga nog een keer naar het ziekenhuis. Maar dat doen we als het over 2 weken nog niet, beter gaat.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:54:53 #78
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81648251
oh oxy, wat een opluchting...!!! maar ik vind die blauwe plekken en vlekjes en zo wel akelig klinken hoor. ik hoop dat snel duidelijk wordt waar die vandaan komen en dat ze snel overgaan!
in de haak.
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:09:25 #79
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81649188
Oxy gelukkig dat je bloed goed is ! (dat begrijp ik toch goed?) Succes nu met verder speuren naar wat het dan wel kan zijn...
pi_81649518
Oxy, wat fijn dat je moeder gebeld heeft en dat het in elk geval geen leukemie is.
Hopelijk komen ze er snel achter wat het dan wel is.

Mefke, wat naar zeg, het schiet maar niet op. Sterkte!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 20 mei 2010 @ 09:31:05 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81662570
Ik dacht idd ook die richting op nav wat je schreef, gelukkig is het dat niet Oxy!
***
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:18:43 #82
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_81673021
Heb al even meegelezen en is enigszins een bekend verhaal.
Onze dochter Lenthe heeft in haar 1e jaar zo'n 24 weken in 3 verschillende ziekenhuizen geleden.
De enigen die er af en toe bij geweest zijn waren de opa's en oma's en Lenthe's broer.
De rest van de beide families heeft in het ziekenhuis 1x kennis kunnen maken met Lenthe en is daarna alleen maar bestookt met foto's en updates via sms/telefoon/mail.

Wij wilden onze aandacht volledig op haar richten en ons niet druk hoeven te maken over bezoekjes/bezoekregelingen/etc. en alles wat daarmee samen hangt.

Belangrijk vindt ik dat je als ouders er voor je kind bent, op dat moment even niet voor de familie.
De familie komt wel weer aan bod als alles wat stabieler is.
pi_81678406
Gets,hele tekst getypt....weg.
oxy, gelukkig maar dat dat het in ieder geval niet is!

hier gaat het steeds een beetje beter, al duurt het wel lang vind ik.
ik ben inmiddels therapeutisch aan het werk op mjn nieuwe groep, en dat vind ik heerlijk.
Lekker op mijn gemak de kinderen leren kennen, en de gebruiken enzo.
Het is wel "veel" zo, ik ben de hele middag aan het slapen na 2 uurtjes werken maar goed.
Ik heb de laatste weken wel weer erg veel last van sterretjes zien, soms duurt het eventjes, soms een hele ochtend, gevolgd door knallende koppijn. Dit heb ik iedere dag wel.
Ik ben hiervoor gister naar de huisarts geweest, die denkt dat het nog spanning is wat er uitkomt. Zo'n burnout ben je zomaar niet kwijt.
Maar ik ben vanmorgen wel even aan het bloedprikken geweest, toch even laten nakijken.
Maandag kan ik bellen voor de uitslag.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_81680395
is het geen migraine achtig iets karin, ook omdat je zo hoofdpijn hebt erna? Kan natuurlijk ook best met spanning te maken hebben. Wel fijn dat het steeds wat beter gaat! Pas goed op jezelf hoor!
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:01:38 #85
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81694698
Karin, het zou idd zomaar migraine-achtig kunnen zijn (gezien voorgaande keren?) Ik hoop aan de ene kant dat er iets uit je bloed komt, wat ff makkelijk op te lossen is, maar aan de andere kant zou het natuurlijkj ook goed kunnen dat het toch te snel gaat allemaal...
pi_81695325
hmm migraine, denk ik niet, ik ben wel bekend met migraine (hoewel dat misschien ook wel een soorten en maten bestaat)
Migraine zoals ik die ken bestaat uit verschrikkelijke hoofdpijn, overgeven, geen licht verdragen, en het gaat zomaar niet over. Soms na een nacht slaap, of anders na een aantal dagen pas.
Deze hoofdpijn is te bestrijden met paracetamol icm een paar uurtjes slapen.
Ik vrees ook een beetje voor mijn hb.

o en maandag zeiden ze....2e pinksterdag
Dinsdag dus
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 25 mei 2010 @ 16:01:45 #87
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_81873763
Karin, al iets bekend?

Sorbo, het komt dichterbij!!

Simmu, voor wat het waard is... Joep is ook te vroeg geboren. Niet zo'n hele toestand als bij jou, maar mijn gevoel zei toen heel duidelijk: dit mannetje heeft nu niets aan bezoek, dat is onrustig en hij heeft rust nodig. En niemand kan dat voor hem zeggen op dit moment, alleen ik. Ik wilde dus de hele tijd dat hij in het ziekenhuis lag absoluut geen bezoek bij hem. Ja zijn oma en andere opa en oma hebben allebei 5 minuten naar hem mogen kijken. Ik heb zelfs mijn eigen zus, mijn nichtje en een neeft gewoon weg gestuurd. En jammer dat je me dan een lompe trol vindt of gemeen of wat dan ook. Het ging daar wel om mijn kind. Ik snapte dat sowieso niet, al die kleine baby's die daar liggen en dat sommige ouders dan met 10 man op die afdeling een uur stonden te keuvelen, daar kon ik me zo druk over maken! Dan baalde ik als een stekker dat Joep daar lag. Dus Simmu, doe wat jij wilt, lullen doen ze toch wel.
Niet mieten! Door gieten!
pi_81890441
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:01 schreef seilram het volgende:
Karin, al iets bekend?
Sorbo, het komt dichterbij!!

Simmu, voor wat het waard is... Joep is ook te vroeg geboren. Niet zo'n hele toestand als bij jou, maar mijn gevoel zei toen heel duidelijk: dit mannetje heeft nu niets aan bezoek, dat is onrustig en hij heeft rust nodig. En niemand kan dat voor hem zeggen op dit moment, alleen ik. Ik wilde dus de hele tijd dat hij in het ziekenhuis lag absoluut geen bezoek bij hem. Ja zijn oma en andere opa en oma hebben allebei 5 minuten naar hem mogen kijken. Ik heb zelfs mijn eigen zus, mijn nichtje en een neeft gewoon weg gestuurd. En jammer dat je me dan een lompe trol vindt of gemeen of wat dan ook. Het ging daar wel om mijn kind. Ik snapte dat sowieso niet, al die kleine baby's die daar liggen en dat sommige ouders dan met 10 man op die afdeling een uur stonden te keuvelen, daar kon ik me zo druk over maken! Dan baalde ik als een stekker dat Joep daar lag. Dus Simmu, doe wat jij wilt, lullen doen ze toch wel.
ja HB was iets laag, niet schrikbarend, iets onder de grens van wat het wezen mag. Voedingsvoorschrift meegekregen met dingen waar veel ijzer in zit. Verder is het ws toch nog de spanning, dat heeft tijd nodig.
Weer komen als het nodig is.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 26 mei 2010 @ 18:59:03 #89
100412 mefke79
komt goed!
pi_81932693
Karin, fijn dat het geen superlaag hb is (die staalpillen ). Wel vervelend dat het dan toch spanning lijkt te zijn. Bij mij slaat spanning altijd op mijn schouders en nek, een behandeling van de manueel therapeut doet dan wonderen.

Enne, kennen jullie die mop van die vrouw die bij de gyn kwam voor die infectie? Nee? Nou de clou van het verhaal is dat ik geen infectie (meer) heb. Wel nog steeds veel te veel afscheiding. Belangrijkste advies: stoppen met de pil en het nog drie maanden aankijken. Het grappige is...ik ben nu anderhalve week pilloos en de pijn in mijn bekken is gewoon weg. Ik snap er niets van, maar het lijkt te helpen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:49:25 #90
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_81935158
Karin, wat mefke zegt. Fijn dat het super ernstig is, maar wel gewoon echt vervelend zeg. Doe maar rustig aan. (jaja, altijd makkelijk gezegd ).

Mefke, ik heb ook een hele tijd heeeel veel afscheiding gehad, paar jaar geleden al. Via een kennis ben ik toen aan het anti-candida dieet begonnen. (kookboek: vechten met gerechten). Dit met ondersteuning van een homeopaat. Ik heb dat dieet een half jaar gedaan, ook erg goed voor de lijn maar ik heb sindsdien echt nergens meer last van!
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 31 mei 2010 @ 20:16:27 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82159930


[ Bericht 100% gewijzigd door BE op 31-05-2010 20:50:57 ]
***
  maandag 31 mei 2010 @ 20:17:29 #92
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82159988
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:16 schreef Brighteyes het volgende:
What was I thinking... Godsamme wat vind ik moeder zijn moeilijk...
Wat ben je heerlijk duidelijk .
pi_82160070
Het gaat helemaal goed. Wij verwachten met ca. 4 weken ons 3e kindje YOEHOE
  maandag 31 mei 2010 @ 21:47:33 #94
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82165780
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:19 schreef draaijer het volgende:
Het gaat helemaal goed. Wij verwachten met ca. 4 weken ons 3e kindje YOEHOE
Wauw Draaijer, spannend en leuk!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:27:30 #95
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_82213064
BE, die gedachten heeft iedereen wel eens hoor, niks om je schuldig over te voelen. Het IS soms ook gewoon loodzwaar. Maar dan wordt het ineens weer lichter. En fijn. En zo gaat het op en af.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:28:49 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82213157

Ik zei zelf al PMS en F. zei dat ik vorige maand ook zo heftig reageerde. Ik heb het nu gemarkeerd op de kalender, kijken of ik een patroon kan ontdekken. Dat relativeert al wat makkelijker.
***
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:34:21 #97
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_82213489
En dit zijn gewoon ook echt tropenjaren he, ik stel me, als D. erg bewerkelijk is, wel eens voor dat ik daar twee van heb en dan denk ik " " " .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:40:27 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82213885
Zeg, hou eens op... die tijd moet nog komen!
Voor nu is Oscar alleen nog maar voornamelijk adorable en heerlijk snotkwijlgroteglimlach!
***
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:48:51 #99
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_82214422
Ik bereid je gewoon vast voor .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:34:43 #100
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_82706727
Ik wil iedereen, die een PM gestuurd heeft, of uitleg gaf in het FB-topic, heel erg bedanken.
Uitgebreid reageren gaat nu even niet, want ik ben danig onder de indruk geraakt van de hele, situatie.
Na het weekend, hoop ik weer wat rustiger, en hier wat actiever te zijn. Het is dus niet dat ik jullie negeer, maar het is heel ingewikkeld voor mij nu.

YPPY, jou PM ik nog, over de 20e, we gaan (des)ondanks zeker!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  maandag 14 juni 2010 @ 23:15:27 #101
1762 YPPY
Yppiaans
pi_82814150
Oxy, hoe gaat het nu met je, nu het weekend voorbij is? Als je liever een andere keer afspreekt, vind ik dat prima. Ik laat het helemaal aan jou over.

Saffier, kom jij nog even vertellen hoe goed het gaat?

Vivi, vandaag even een voor jou, gewoon omdat het zo is.

Karin, hoe gaat het bij jou? Je was toch gedeeltelijk weer aan het werk?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:38:35 #102
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_82885986
Nu het weekend, en al weer een halve week voorbij is, gaat het wel beter Fok!-betreffende.
Ik ben weer actief en tevreden met het autisme topic, en wat ik daar in schrijf.

Alleen, maandag is er iets heel vervelends gebeurd op de dagbesteding. Iemand heeft heel erg ongewenste intimiteit met mij gedaan, een andere cliënt. En nu tel ik alleen de dagen maar af tot vrijdag, dan heb ik weekend, en dan kan ik weer lekker bij mama zitten en even kijken of ik nu nog wil knuffelen met haar.
Want dat is allemaal heel moeilijk geworden. En dat vind ik vreselijk, dat gevolg.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_82886100
Jeetje Oxy wat verschrikkelijk Kan me voorstellen dat je de dagen telt. Veel sterkte hoor

Doen ze daar wat mee, met die persoon?

Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor de uitslag van dat vlekje. Ik probeer heel relaxed te doen maar flip van binnen best wel eigenlijk
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_82886270
Oxy wat erg! Heel veel sterkte
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:52:07 #105
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_82886656
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:40 schreef Estrys het volgende:
Jeetje Oxy wat verschrikkelijk Kan me voorstellen dat je de dagen telt. Veel sterkte hoor

Doen ze daar wat mee, met die persoon?
Jazeker, er komt nog een soort ''gevolg'' vanwege een team dat zich nu met dit bezig houdt. Speciaal iets van de instelling. Die man en ik die worden verhoord/gehoord en dan komt er een soort uitspraak van wat ze gaan doen, maar nu hoef ik niet zonder begeleiding over het erf en er is iemand bij mij als ik het te kwaad krijg. Want ik huil veel, want het is een vergrijp, wat ik heb meegemaakt. En mijn ouders zijn ook erg geschrokken.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_82886802
Gatver Oxy, wat erg!
Maar wat dapper en goed dat je iemand hebt durven inlichten hierover en dat er actie wordt ondernomen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_82886813
Oxy sterkte!
pi_82886869
Wat vreselijk moet jij je voelen Je zou gewoon veilig moeten kunnen wonen daar. Bah.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:57:28 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82886938
Och jemig Oxy! Wat verschrikkelijk.
Het heeft op iedereen al een enorme impact, maar dat zal bij jou nog wel even extra doordreunen idd...
Hopelijk kan je je moeder een dikke knuffel geven vrijdag.
***
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:59:16 #110
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82887048
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:52 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Jazeker, er komt nog een soort ''gevolg'' vanwege een team dat zich nu met dit bezig houdt. Speciaal iets van de instelling. Die man en ik die worden verhoord/gehoord en dan komt er een soort uitspraak van wat ze gaan doen, maar nu hoef ik niet zonder begeleiding over het erf en er is iemand bij mij als ik het te kwaad krijg. Want ik huil veel, want het is een vergrijp, wat ik heb meegemaakt. En mijn ouders zijn ook erg geschrokken.
Wordt er ook aangifte gedaan?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82887532
Oxy, wat erg
Ik kan me voorstellen dat je je de dagen aftelt tot vrijdag.
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:10:36 #112
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_82887649
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:59 schreef Ticootje het volgende:

Wordt er ook aangifte gedaan?
Dat denk ik niet, want toen ik vroeg, of ik naar de politie moest, toen zeiden ze, dat dat niet nodig was. Omdat er al een speciale afdeling mee bezig is. En tevens wisten ze niet of ik dan door een gespecialiseerde agente zou verhoord worden, omdat mijn IQ niet tussen verstandelijk gehandicapten, valt.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:11:40 #113
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82887713
laat maar , ik wil niemand van streek maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:16:48 #114
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82887955
ooh oxy toch... wat ellendig! sterkte ermee! hopelijk lukt het om je toch te laten troosten door je moeder, en kun je haar knuffels snel wel weer verdragen...
ik hoop ook dat het goed uitgezocht wordt! geen aangifte hoeven doen is misschien wel fijn maar niet als dat betekent dat het dan minder serieus wordt afgehandeld. maar als er al een speciale afdeling mee bezig is zit het vast wel goed?

[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 16-06-2010 21:24:21 ]
in de haak.
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:19:01 #115
45621 Suzanna
Mama van...
pi_82888068
Heel veel sterkte Oxy wat naar allemaal voor je ...
pi_82894895
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:38 schreef Oxymoron het volgende:


Alleen, maandag is er iets heel vervelends gebeurd op de dagbesteding. Iemand heeft heel erg ongewenste intimiteit met mij gedaan, een andere cliënt. En nu tel ik alleen de dagen maar af tot vrijdag, dan heb ik weekend, en dan kan ik weer lekker bij mama zitten en even kijken of ik nu nog wil knuffelen met haar.
Want dat is allemaal heel moeilijk geworden. En dat vind ik vreselijk, dat gevolg.
Oxy, wat ontzettend naar dat dat gebeurd is met die andere client.

En het is heel begrijpelijk dat je nu moeite hebt met knuffelen.
Probeer het "los" te zien voor wat betreft knuffelen met je mama, je mama doet het knuffelen met hele andere/lievere intenties.
Nog 2 dagen en dan is het vrijdag meisje, ik hoop dat je een goed weekend hebt

Estrys, sterkte morgen in het ziekenhuis, het valt vast mee die uitslag
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_82903661
Oxy, wat ontzettend naar zeg, dat met die andere client. Sterkte

Estrys, hopelijk valt het mee!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:27:18 #118
593 sjak
Juffie Bloem
pi_82904209
Oh lieve Oxy, wat vreselijk
Ik hoop echt heel erg hard dat je je wel laat troosten en knuffelen door je moeder. (Ik denk dat zij dat ook wel even heel erg nodig heeft na wat er gebeurd is).

Enne Yppy, nu ook 1 voor jou
Lekker douchen!
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:28:47 #119
144006 chacama
Ondernemend!
pi_82904286
Och Oxy, wat ontzettend rot. Zoiets zou niemand mogen gebeuren, maar zeker niet iemand die al beschermd woont. Ik hoop van harte dat je je mama vrijdag kunt knuffelen, want zoals hierboven al gezegd jouw mama's knuffel is echte knuffel. Een knuffel van liefde.

Estrys, ik duim voor een goede uitslag.

Yppy, wat lief dat je naar al die anderen vraagt, maar hoe is het met jou?

En Nijna, hoe gaat het bij jou?
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:34:11 #120
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_82904589
Oxy, ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Wat naar, vervelend, eng. Hopelijk vind je een goede manier om het (te zijner tijd) af te sluiten en achter je te laten.

Er zijn afwijkingen gevonden in mijn uitstrijkje
De assistente had het er eerst nog over dat dat meestal betekent dat een bepaald type cel niet is aangetroffen, en dat ze dan daarom het uitstrijkje over willen doen. Maar daarna ze heeft de onderzoeksresultaten erbij gepakt en het zijn dus wel degelijk echte afwijkingen die ze gezien hebben. Bluh. Van de winter 'mag' ik dus nog een keer.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:59:57 #121
11682 Moonah
Jolie femme
pi_82906184
Oh wat rot Oxy. Veel sterkte hoor.

Cara, als je pas van de winter weer hoeft, zal het niet heel erg zijn. Dat bedoel ik niet bagatelliserend. Een afwijkende uitslag is nooit leuk, maar echt, probeer je geen zorgen te maken. Als je een hoge PAP had zou er niet gewacht worden tot de winter voor een herhaling.

Estrys, hopelijk valt het mee morgen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_82907725
Ca.ra, dat je pas van de winter weer hoeft klinkt op zich "positief"...
Maar dat zijn wel van die dingen die volgens mij zo lekker in je hoofd blijven hangen...

Chaca, hoe is het met jou dan?

Hier gaat het zn gangetje, het wisselt, maar dat is niet nieuw.
Vandaag voorlopig laatste gesprek gehad, het komt er toch wel op neer dat ik het moet gaan doen met wat het is.
Dat vind ik lastig, maar ik kan er wel tegenaan blijven schoppen, tot nu toe helpt dat niet echt.
Nog wel tip gekregen voor een cursus waar ik wat aan zou kunnen hebben. Misschien voor de toekomst.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_82912403
Wat vreselijk Oxy! Heel veel sterkte.

Wat moeilijk Nijna.. Dat gaat een lastige tijd worden dan.
Heb je er zelf wel een gerust gevoel bij dat dit het laatste gesprek was voorlopig?
pi_82919853
De uitslag was prima, er zat een ontstekingshaard in het vlekje daarom zag het er verdacht uit. Mag wel ieder jaar op controle komen voor mijn gemoedsrust. Wel fijn dus.
Nu op weg naar de notaris voor de overdracht van het huis.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_82920689
Fijn Estrys . Succes bij de notaris.

Appelsap, ik had niet zo heel erg het idee dat ik er veel aan heb de gesprekken. Ik wil dat iemand het goed tovert en dat is niet realistisch. Dus ja het is wel goed dat dit nu even het laatste gesprek was. En zonodig kan ik weer bellen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:47:49 #126
144006 chacama
Ondernemend!
pi_82926229
Dat is dan wel fijn Estrys. En succes bij de Notaris.

Ca.ra. Ik vind het een enge gedachte, maar zoals Moonah zegt als het echt 'spoed' zou hebben, dan wachten ze niet tot in de winter. sterkte in elk geval.

Moeilijk hoor Nijna, voor je gevoel er nog niet zijn, maar ook niet verder komen met de gesprekken. ik weet dat mijn zus veel gehad heeft aan bepaalde cursussen die zijn gevolgd heeft n.a.v. een burn-out. Dus ik hoop dat het bij jou in de toekomst ook het goede gaat brengen.
  donderdag 17 juni 2010 @ 20:01:42 #127
593 sjak
Juffie Bloem
pi_82947091
He Oxy, ik heb vandaag veel aan je gedacht. Ik vind het zo vervelend voor je. Ik hoop dat je een heerlijk weekend hebt.

Gelukkig Estrys! Is het goed gegaan bij de notaris?
Lekker douchen!
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:53:38 #128
100412 mefke79
komt goed!
pi_82957253
Oxy, wat enorm rot dat dit gebeurt is. Gelukkig is het bijna weekend, dan heb je even rust.

Ca.ra, volgens mij had Oeke laatst ook zo'n uitslag.En wat de rest zegt, als je pas van de winter weer hoeft, valt het mee. Tis niet leuk, dat niet. Heb je nog een brief gekregen met de uitslag? Ik kreeg die thuisgestuurd, daar stond de uitslag heel duidelijk in.

Nijna, jammer he, dat tovenaars niet bestaan. Misschien is die cursus dan wel wat?

En ik durf het bijna niet te hardop te zeggen...maar ik lijk voor het eerst in meer dan een half jaar ontstekingsvrij! Sowieso gaat het zonder pil stukken beter hier, geestelijk en lichamelijk. Dat eerste wist ik, dat tweede is een verrassing. Ik ben na de bevalling heel bewust weer snel aan de pil gegaan met het idee die hormoonspiegel zsm normaal te krijgen. En nu lijkt het net of die pil een aantal klachten in stand heeft gehouden. Whatever...ik ben er blij mee.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_82958898
Jemig Oxy, wat ongelooflijk naar. Hopelijk kun je even knuffelen met je moeder.

Inderdaad, wat Mefke zegt, ik had ook zo'n uitslag en heb me er best even rot door gevoeld. Ook omdat het niet via de ha ging maar via een brief. Het is geen fijn idee, en een half jaar wachten is ook niks. Maar goed, ik ben toch redelijk gerustgesteld, hier.

Fijn Mefke, dat klinkt goed.

Ook voor alle anderen hier een dikke zoen!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 19 juni 2010 @ 14:18:11 #130
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_83019978
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 20:01 schreef sjak het volgende:
He Oxy, ik heb vandaag veel aan je gedacht. Ik vind het zo vervelend voor je. Ik hoop dat je een heerlijk weekend hebt.
Het weekend is goed . Leuk dat je aan me hebt gedacht. Ik hoop dat het positieve gedachten waren .

En knuffelen gaat ook goed. Alleen slapen bij mijn ouders in bed niet, dus ik moet wel wat ''terugwinnen''. Ach, misschien is dat ook wel goed, op mijn, leeftijd
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zaterdag 19 juni 2010 @ 14:30:58 #131
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_83020459
Oxy jeetje, dat klinkt wel als 'niet niks' wat jou is overkomen.... brr... Sterkte iig!

Nijna, jij zit toch in het traject na een burn-out? Of heb ik dat niet goed begrepen? Mag ik vragen wat voor gesprekken je hebt gehad? En wat dat voor jou heeft gedaan? En, hoe 'wist je' dat het een b-o was?
pi_83023719
Nee hoor geen burn-out.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:30:28 #133
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_83028836
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 16:07 schreef Nijna het volgende:
Nee hoor geen burn-out.
Oh, sorry.... ik heb ook niet helemaal goed meegelezen hier... sorry. Ik vroeg het eigenlijk omdat ik er zelf aan zit te denken, vandaar dus

Wel fijn dat het 'traject' met gesprekken je een stuk de juiste richting op geholpen heeft iig!
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:16:42 #134
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_83030345
Oxy weet niet zo goed hoe ik erop moet reageren...
Sterkte

Hier gaat het wat minder, slik antibiotica maar de bijwerking is koppijn, en helaas heb ik daar serieuze last van.
Gistermiddag nog voor terug bij de ha geweest en die adviseerde om paracetamol ernaast te slikken nog.
Alleen lijkt dit ook nog niet echt resultaat te hebben.
Kan m'n bril ook niet verdragen dus zonnebril in huis op. Het zijn ook echt van die scheuten zodra ik wat wil doen (opstaan, verliggen, roy oppakken enz enz)
Het probleem is alleen dat ik en hoofdpijn nogal een geschiedenis hebben dus ik ben er niet zo gerust op. (moeder overleden aan hersenbloeding) wat weer een cirkel vormt.
Hopelijk zakt het snel, wil nog even niet terug m'n bed in want daar "woon"ik nu haast
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:23:38 #135
24188 Belana
kloon van belana
pi_83030613
ach lieve oxy, wat vreselijk! gelukkig kun je nog knuffelen met je mama!! Daar ben ik blij om. Ik vind dit echt heel heel erg. overigens weet ik niet of ik het wel zo eens ben met geen aangifte doen, maar ik kan niet geheel oordelen over deze speciale afdeling natturlijk. ik wens je veel sterkte met het terugwinnen!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:28:30 #136
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83030813
bar, ik vroeg me al af hoe 't met je ging. wat naar die hoofdpijn. hopelijk is 't snel over!!! ik zag foto's van roy net, wat een prachtvent!
in de haak.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:36:27 #137
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_83031119
Buiten de hoofdpijn trui, gaat het wel hoor, zit momenteel wel in een lichte down, maar heeft zo zijn redenen (broertje zou bijna jarig zijn, en de brand komt geregeld de hoek om kijken gedoe rondom het huis )

In augustus ga ik een nieuwe therapie vorm volgen "spanning de baas"dit omdat ik een totaal verkeerde ademhaling heb, en nog beter om wil kunnen gaan met angst, al gaat dat tegenwoordig eigenlijk heel goed.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:38:11 #138
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83031183
Bar, wat heb jij toch al een hoop ellende moeten doorstaan. Pffff .

pi_83033817
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:30 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Oh, sorry.... ik heb ook niet helemaal goed meegelezen hier... sorry. Ik vroeg het eigenlijk omdat ik er zelf aan zit te denken, vandaar dus

Wel fijn dat het 'traject' met gesprekken je een stuk de juiste richting op geholpen heeft iig!
Zit je er bij jezelf aan te denken?

Bar, wat vervelend die hoofdpijn
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 20 juni 2010 @ 10:11:40 #140
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83046839
Oh Oxy, wat erg fijn dat je een goed weekend hebt.
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 14:18 schreef Oxymoron het volgende:
Alleen slapen bij mijn ouders in bed niet, dus ik moet wel wat ''terugwinnen''. Ach, misschien is dat ook wel goed, op mijn, leeftijd
Daar zit wat in. Maar het zou wel erg zijn als deze nare gebeurtenis de aanleiding zou zijn.

Nijna, je hoeft geen genoegen te nemen met je huidige gemoedstoestand hoor. Er is écht goede hulp mogelijk die net wat dieper gaat dan dat cognitieve laagje.

En Mikoxx, wat rot. Huisarts? Als eerste stap?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 20 juni 2010 @ 10:23:46 #141
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_83047016
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:38 schreef Nijna het volgende:

[..]

Zit je er bij jezelf aan te denken?

Als ik heel eerlijk ben, ja en dat vind ik zo vies tegenvallen van mezelf dat ik zit te janken terwijl ik dit typ. Ik ga maandag ff langs de ha. Ik heb al zitten denken wat ik kan doen om meer rust in te bouwen voor mezelf enzo, maar ik heb wer-ke-lijk geen idee. Er komt ook niks uit mn handen en ik voel me echt echt echt niet mezelf, zeg maar
pi_83047086
Goed dat je langs de huisarts gaat mikoxx, wat rot dat je je zo voelt!

Moonah, ik heb het gelezen
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_83047122
Mikoxx, sterkte! En goed van je dat je naar de huisarts gaat!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 20 juni 2010 @ 10:33:01 #144
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_83047123
quote:
Op zondag 20 juni 2010 10:29 schreef Nijna het volgende:
Goed dat je langs de huisarts gaat mikoxx, wat rot dat je je zo voelt!
Ik ben alleen een beetje bang dat de ha misschien zegt dat ik niet meer kan/mag gaan werken enzo, en hoewel ik weet dat ik dan mss beter tot rust kom, omdat ik dan op de dagen dat ik werk mijn rust iig kan pakken, maar ik wil eigenlijk niet dat mijn werk 'weet' dat ik me zo voel
  zondag 20 juni 2010 @ 12:17:03 #145
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83049449
quote:
Op zondag 20 juni 2010 10:33 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Ik ben alleen een beetje bang dat de ha misschien zegt dat ik niet meer kan/mag gaan werken enzo, en hoewel ik weet dat ik dan mss beter tot rust kom, omdat ik dan op de dagen dat ik werk mijn rust iig kan pakken, maar ik wil eigenlijk niet dat mijn werk 'weet' dat ik me zo voel
Oeh ja, die trots en schaamte herken ik wel. Maar het werkt uiteindelijk tegen je. Want op een gegeven moment kun je écht écht écht niet meer en dat merken ze dan op je werk vanzelf. Laat het niet zo ver komen en wees verstandig.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 20 juni 2010 @ 19:48:54 #146
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_83067385
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:17 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oeh ja, die trots en schaamte herken ik wel. Maar het werkt uiteindelijk tegen je. Want op een gegeven moment kun je écht écht écht niet meer en dat merken ze dan op je werk vanzelf. Laat het niet zo ver komen en wees verstandig.
Pff.... moeilijk allemaal hoor. Ik weet heel goed wat ik allemaal graag wil , maar ja, ik weet ook dat dat niet gaat werken. Denk je dat stoppen met werken dan verstandig zou zijn? (tijdelijk dan natuurlijk)
  zondag 20 juni 2010 @ 19:53:40 #147
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83067553
Of stoppen met werken verstandig is, is voor iedereen anders denk ik. Ik denk wel dat het goed is om naar de huisarts te gaan en eventueel naar de bedrijfsarts om te overleggen. Ik had geen burn-out, maar ik weet wel dat ik niet meer goed rationeel goed na kon denken over mijn werk. Het was dus goed dat zowel de psycholoog als de bedrijfsarts me even met beide benen op de grond hebben gezet. Want ik was gewoon doorgegaan. Ik heb dus wel steeds gewerkt, maar wel met aanpassingen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 20 juni 2010 @ 20:15:11 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83068521
quote:
Op zondag 20 juni 2010 19:48 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Pff.... moeilijk allemaal hoor. Ik weet heel goed wat ik allemaal graag wil , maar ja, ik weet ook dat dat niet gaat werken. Denk je dat stoppen met werken dan verstandig zou zijn? (tijdelijk dan natuurlijk)
Ehm, nou, dat is niet aan mij om daar een uitspraak over te doen. Maar het kan je opluchten als 'men' op je werk weet dat je niet helemaal (of helemaal niet...) goed in je vel zit. Mijn ervaring is dat er dan veel meer begrip en ruimte is.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 20 juni 2010 @ 20:19:32 #149
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_83068713
Dat snap ik hoor dat dat niet aan jou is. Er 'dwaalt' gewoon zoveel door mijn hoofd op dit moment. Ik weet dat ik dingen los moet laten maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet. Net als hulp vragen, ook zoiets.. . Ik kan gewoon altijd alles aan enzo, heel makkelijk!
  zondag 20 juni 2010 @ 20:27:17 #150
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83069051
quote:
Op zondag 20 juni 2010 20:19 schreef mikoxx het volgende:
Dat snap ik hoor dat dat niet aan jou is. Er 'dwaalt' gewoon zoveel door mijn hoofd op dit moment. Ik weet dat ik dingen los moet laten maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet. Net als hulp vragen, ook zoiets.. . Ik kan gewoon altijd alles aan enzo, heel makkelijk!
Ja rot is dat. Een ander kan wel zeggen 'zoek hulp' en 'stop op tijd', maar blijkbaar moet je (en niet specifiek jij) toch zélf je neus stoten, tegen de lamp lopen, op je bek gaan, whatever.
Sterkte.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 20 juni 2010 @ 20:27:46 #151
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83069072
mikoxx, echt, hulp vragen kan de situatie zoveel makkelijker en fijner maken. En ik kan het weten, want ik heb een half jaar aan gerotzooid. En dat je hier post, dat geeft misschien wel aan dat je ergens wel graag hulp wilt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 20 juni 2010 @ 20:35:01 #152
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_83069467
dat klopt helemaal yppy, dat van hulp 'willen'. Ik heb idd ook al een hele tijd gezegd: hoe lang nog...? Ik kán niet meer... Bij mij komt het denk ik vooral door al die gebroken nachten, nu al zo'n lange tijd. Ik functioneer gewoon niet meer normaal, niet op mijn werk, niet thuis, nergens...en dat doet zo'n pijn....buh!
pi_83070702
Mikoxx, wat klote voor je. Ik heb geen tips. Wel een dikke .

Hou je taai, meis.
  zondag 20 juni 2010 @ 21:06:47 #154
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83071119
quote:
Op zondag 20 juni 2010 20:35 schreef mikoxx het volgende:
dat klopt helemaal yppy, dat van hulp 'willen'. Ik heb idd ook al een hele tijd gezegd: hoe lang nog...? Ik kán niet meer... Bij mij komt het denk ik vooral door al die gebroken nachten, nu al zo'n lange tijd. Ik functioneer gewoon niet meer normaal, niet op mijn werk, niet thuis, nergens...en dat doet zo'n pijn....buh!
Tuurlijk doet het pijn! Dat mag je ook in gewone letters schrijven. En die pijn moet je jezelf niet langer aan doen. Je moet jezelf de kans geven de pijn minder te maken. Dat ben je jezelf, en ook je kinderen waard. Jijzelf en jij als mama zonder die pijn, echt!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 20 juni 2010 @ 21:09:41 #155
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_83071258
Oeh, waarom begrijpt iedereen om je heen het wel, en ikzelf niet? En waarom 'zie' je dit soort dingen wel bij een ander, en nooit bij jezelf?

Yppy en Sserpente, dank je hoor, dat alleen is al zo fijn, dat mensen je begrijpen en dat je het 'even kwijt kan'.
  zondag 20 juni 2010 @ 21:10:55 #156
144006 chacama
Ondernemend!
pi_83071309
Bar, beterschap. En wat goed dat je die cursus gaat doen. Wel eng trouwens van die hoofdpijn, kan me voorstellen dat je je daar zorgen om maakt

Mikoxx, eigenlijk is het al door de ervaringsdeskundigen gezegd, maar ik vul nog even mee aan. Het feit dat je het hier al durft te onderkennen is een hele grote stap de goede richting in. Besef je vooral dat het niet jouw schuld is dat je je zo voelt, maar dat het door omstandigheden zo ontstaan is. En door de omstandigheden te veranderen en met hulp te leren hoe je die naar je hand moet zetten er voor kunt zorgen dat het in de toekomst beter gaat en je wel weer lekker in je vel zit. Dikke
  zondag 20 juni 2010 @ 21:15:55 #157
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83071566
mikoxx, dat is een overlevingsmechanisme, ik heb je een pm gestuurd om het uit te leggen. En het is goed om het te vertellen, hoe het gaat, hoe het echt gaat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_83082154
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:15 schreef YPPY het volgende:


Karin, hoe gaat het bij jou? Je was toch gedeeltelijk weer aan het werk?
Wat lief dat je aan me denkt...!

hier gaat het goed! Ik ben komende week voor 1 ochtend beter gemeld.
Afgelopen week 2 hele ochtenden gewerkt, en dat ging goed. Dat was nog wel boventallig, dus wat dat betreft minder druk en zou ik kunnen gaan als het niet ging, maar het ging prima.
Aankomende dinsdag mag mijn collega het weer met mij alleen doen! Vind het wel een beetje spannend hoor, het is een drukke groep en nu zijn er toch weer een paar handen minder, maar we gaan ervoor.
Ik ben na het werken heeeeeeeeeeeeeeeel erg moe, en lig dan smiddags zo een paar uur plat, maar dat is ook een kwestie van wennen denk ik.
Ik heb natuurlijk tijden niet meer zo lang achter elkaar gewerkt.
Mijn leidinggevende zet alleen wel druk steeds en dat vind ik naar.
Zoals vorige week ook, dan vraagt ze me of ik volgende week een dagdeel beter gemeld kan worden, waarop ik bevestigend antwoord, begint ze meteen over een paar uurtjes in de middag eraan vastplakken. Op mijn reactie dat dat me toch wel snel gaat, zegt ze dat we het al heel kalm aan doen.....

Dat vind ik wel jammer, in het begin was er heel veel begrip, nu beginnen ze toch wel moeilijker te doen.
Eerst was het aan mij, hoe ik me voelde en daarop werd gewoon bepaald hoe lang ik bleef. Nu moet er ineens een streefdatum komen wanneer ik weer helemaal aan het werk ben (die datum is over 6 weken!) Die druk voelt niet fijn, maar ja.

Verder is de spanning weg, de sterretjes zijn weg dus dat is
Ik heb nog wel steeds nare herinneringen aan de eerste maanden met Lars, en dat vind ik rot.
Gelukkig gaat het nu heel goed met mijn kleine vriendje We hoeven wat eten betreft ook niet meer zo op onze tenen te lopen, ik zat eerst gewoon te wachten wanneer de reactie zou komen, nu blijft de reactie steeds meer uit, en durf ik ook wat vaker weer dingen te proberen. En het is zo'n knuffelbeertje, en dat is net wat ik af en toe even nodig heb


Mikoxx, het codewoord voor jou: prioriteiten
Knuffel voor jou!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 21 juni 2010 @ 10:12:44 #159
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_83088983
Alle goede adviezen zijn al gegeven Mikoxx, maar laat inderdaad weten hoe je je ECHT voelt!
En wat Karin zegt Prioriteiten stellen!
Je bent een TOP moeder en ook nog eens een super leuk mens zoals ik je heb mogen leren kennen (Karin trouwens ook) doe lekker rustig aan praat erover.

Hele dikke kus en knuffel
  maandag 21 juni 2010 @ 12:24:15 #160
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_83093091


Karin, ook voor jou: geef het ZELF aan he? Wat niet gaat gaat niet, ook niet als het alleen maar te snel gaat.... daar hebben jullie allebei niets aan natuurlijk...! Die spanning mag er zijn, maar niet meer dan dat. Het moet niet gaan overheersen zeg maar

Ik ben vanmo naar de ha geweest en de conclusie: ik ben overspannen. En ja, wat doe je daar aan? Ik heb gewoon te veel hooi op mijn vork op dit moment en het is aan mij daarin keuzes te leren maken. Probleem is alleen dat ik alles gewoon erg leuk vind: de dagen met M en T, mijn werk, sociale dingetjes, .... noem het maar op. Het afgelopen jaar heb ik naast mijn werk ook nog een cursus gevolgd en de arts verklaarde me zo ongeveer voor gek dat ik dat had gedaan. Maar goed, daar ben ik bijna mee klaar, dus dat is alweer iets wat ik af kan strepen. Verder vroeg hij zich af of ik er twee dagen bij kan blijven werken (en na volgend jaar worden dat er 3 ) omdat het nu niet zo goed gaat al met al. De zorg voor de jongens is iets wat prioriteit nummer 1 is, dat is duidelijk. Hij stond er niet raar van te kijken dat ik huilend voor hem zat te vertellen. Bloeddruk was iig oke en morgenvroeg even bloedprikken, voor de zekerheid. En verder, verder is het dus aan mij hoe moeilijk is dat?
pi_83093168
Mikoxx,
En vooral luisteren naar je eigen lijf! Als het echt niet meer gaat dan moet je "eraan toegeven". Tot hier en niet verder.
M & T hebben ook niks aan een moeder die helemaal niet lekker in haar vel zit.. komt er een beetje raar uit, maar je snapt me ws. wel..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_83106398
Wat goed dat je naar de huisarts bent gegaan Mikoxx! Succes met het maken van de keuzes en hopelijk voel je je snel wat beter met minder hooi op je vork.

Karin, wat ontzettend fijn om te lezen dat het elke keer weer een stukje beter gaat. Wat een opluchting moet dat zijn om de spanning niet meer te voelen.
Succes morgen en hopelijk gaat dat net zo goed als vorige week!
  maandag 21 juni 2010 @ 19:16:47 #163
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_83111427
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:23 schreef Belana het volgende:
ach lieve oxy, wat vreselijk! gelukkig kun je nog knuffelen met je mama!! Daar ben ik blij om. Ik vind dit echt heel heel erg. overigens weet ik niet of ik het wel zo eens ben met geen aangifte doen, maar ik kan niet geheel oordelen over deze speciale afdeling natturlijk. ik wens je veel sterkte met het terugwinnen!
Misschien dat ik toch, aangifte ga doen . Ik heb morgen een gesprek met een, onafhankelijk vertrouwenspersoon, omdat ik van de instelling geen weerwoord krijg hierop. Het lijkt erop, willen ze me er vanaf brengen, van dit idee (aangifte).
Vandaag ben ik officieel ziekgemeld, omdat ik niet in staat ben om te werken. Zo moe, ben ik. Mijn fysiotherapeute wilde me niet eens laten fitnessen, zo'n zorgen maakte ze, zich.
En ik kan ook niet, verkroppen, dat iemand die ''zulke dingen'' doet, gewoon de volgende dag tralala mag gaan werken. Ook al is het niet in mijn buurt. Dan nog!
't Is net alsof ik het nu haarscherp voor mij zie. Een week in een, waas geleefd. En daar komt nu opheldering in. Sta ik op!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  maandag 21 juni 2010 @ 19:22:11 #164
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83111707
Goede overweging oxy!! Trouwens, als je als vrouw zijnde aangifte doet van verkrachting of aanranding krijg je echt niet snorremans van achter de balie, daar zijn agentes voor die daarop getraint zijn.
Ik vind, das persoonlijk, dat je altijd aangifte moet doen bij dit soort zaken. Als een vent dan toch het gore lef heeft om met z'n vieze poten ongevraagd aan je te zitten mag hij daarvan best de concequentie dragen. Je instelling maakt zich er makkelijk vanaf door je er vanaf te praten, maar die viespeuk verdient het toch niet om te worden ontzien?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_83112133
Goed bezig, Oxy! Ik zat me al behoorlijk druk te maken over het feit dat de instelling heeft gezegd dat je geen aangifte 'hoeft' te doen. Die wilden het lekker in de doofpot stoppen. Heb het er zelfs nog met N. over gehad, maar zat te twijfelen om het hier te zeggen omdat ik je niet in de war wilde brengen.

M.i. moet je altijd aangifte doen als je bent aangerand. Waar of door wie het ook gebeurd is.

Sterkte!
  maandag 21 juni 2010 @ 19:35:49 #166
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_83112440

Dit mag niet!
Je moet aardig zijn voor elkaar!


De politie kan je helpen.
Die kunnen naar je luisteren!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  maandag 21 juni 2010 @ 19:37:05 #167
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_83112512
Oxy
  maandag 21 juni 2010 @ 19:40:01 #168
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_83112651
Succes, Oxy. Ik vind je onwijs dapper ! En je doet het fantastisch.

Mikoxx, sterkte. Neem de tijd. Je weet me te vinden.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:44:24 #169
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83112894
Oxy, doen! Ze zijn daar op het bureau (als het goed is) goed op getraind, en kunnen omgaan met allerhande slachtoffers, en zullen er altijd voor zorgen dat het gesprek volgens jouw 'tempo' verloopt. Lijkt me voor jezelf ook wel prettig om het ergens te kunnen 'achterlaten', ook al heeft het natuurlijk nog steeds wel impact op je leven. Je instelling zou je daar in moeten steunen, want het mag en hoort gewoon echt niet.

En mikoxx, ontzettend veel sterkte! Lijkt me ontzettend lastig met twee mannen, die aan een kant zoveel energie kosten, maar ook zoveel energie geven... Inderdaad prioriteiten stellen, en vooral doen wat je hart je ingeeft. Gaat het niet, dan gaat het gewoon echt niet, en gewoon lekker veel nee zeggen. Hoop dat je omgeving kan en wil inspringen, als jij dat even nodig hebt!

Zou bijna zeggen, geef die mannen maar een dag of wat aan mij, heb ik ook wat te doen en kan Beisan lekker spelen, maar helaas, afstand enzo!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  maandag 21 juni 2010 @ 19:48:21 #170
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_83113125
Oxy, ik vind het heel erg, wat er gebeurd is! Ik vind het ook heel goed én dapper van je dat je misschien aangifte wilt gaan doen!
A grand adventure has begun.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:54:42 #171
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_83113473
Goed dat je het overweegt Oxy. Jouw lichaam is van jou! en daar mag een ander alleen met wederzijdse goedkeuring aanzitten. Ik vind het héél erg dat je dit is overkomen maar nog erger vind ik dat de instelling waar je zit de dader meer beschermt dan het slachtoffer. Daar ben ik echt een beetje boos over!

Jij moet je weer veilig kunnen voelen en dat gaat zo niet. Hopelijk vind je een aardige agent of agente die je aangifte op zal nemen. Volgens mij kan je ook best aangeven wat je liever hebt, een man of vrouw. En ik denk ook dat je best eerst kennis mag komen maken als je dat prettiger vind. Maar dat zal de vertrouwenspersoon wel weten denk ik.
Veel sterkte, jij dappere!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † maandag 21 juni 2010 @ 20:02:25 #172
37843 lady-wrb
kortaf
pi_83113899
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Goed dat je het overweegt Oxy. Jouw lichaam is van jou! en daar mag een ander alleen met wederzijdse goedkeuring aanzitten. Ik vind het héél erg dat je dit is overkomen maar nog erger vind ik dat de instelling waar je zit de dader meer beschermt dan het slachtoffer. Daar ben ik echt een beetje boos over!
precies! ik verbaasde me ook al over de houding van de instelling

je ouders gaan toch wel met je mee?
  maandag 21 juni 2010 @ 22:02:50 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83121110
Oxy, ook ik verbaasde me over het 'je hoeft geen aangifte te doen' van de instelling...
Goed dat je het toch overweegt.
***
  maandag 21 juni 2010 @ 22:28:30 #174
593 sjak
Juffie Bloem
pi_83122774
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 14:18 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Het weekend is goed . Leuk dat je aan me hebt gedacht. Ik hoop dat het positieve gedachten waren .

En knuffelen gaat ook goed. Alleen slapen bij mijn ouders in bed niet, dus ik moet wel wat ''terugwinnen''. Ach, misschien is dat ook wel goed, op mijn, leeftijd
Over jou heb ik alleen maar positieve gedachten, Oxy!
Goed dat je overweegt om aangifte te doen. Je kunt uiteindelijk kiezen om het niet te doen maar dan heb je die keuze wel zelf gemaakt!

En een voor iedereen die het verder nodig heeft.
Lekker douchen!
pi_83126820
Oxy, knap dat je toch je eigen keuze durft te / wil maken en een aangifte overweegt. Niemand heeft het recht om jou zoiets aan te doen, dus eigenlijk hoop ik dat het niet ongestraft blijft als je besluit om er wat mee te doen.
En net zoals de rest vind ik het een rare gang van zaken in die instelling. Als hij het bij jou heeft gedaan, dan kan het net zo goed een ander ook overkomen.
Heel veel sterkte! Ik vind jou ook dapper.
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:26:49 #176
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83197877
karin en mikoxx, ik ga nog op jullie reageren vanavond, eerst zo naar het postkantoor.

Oxy, ik zie het een beetje anders dan de anderen. Normaal zou ik zeggen dat je zeker aangifte moet doen, alleen vind ik het bij jou wat anders. Ik weet niet precies wat er is gebeurd, en ik weet ook niet of aangifte de oplossing is. Doordat bij mensen met autisme persoonlijke grenzen (de persoonlijke cirkel) vaak veel kleiner is, kan het zijn dat iets wat voor mij hooguit even lastig is, voor iemand met autisme heel veel grenzen over gaat. Een agent kijkt dan in de grote regeltjesboeken, ziet dat het niet in een hokje past, en is zo klaar. En begrijpt niet dat het voor degene die het overkomt verschrikkelijk is. En of je dan een mannelijke of vrouwelijk agente treft, ik denk dat het nog veel belangrijker is dat zo iemand verstand heeft van autisme, daarmee om kan gaan en dan nog zal deze persoon misschien weinig kunnen, door de regels.

Ik zeg niet dat je geen aangifte moet doen, maar wel dat het goed is om er over na te denken of het voor jou de oplossing is.
Vanuit de begeleiding vind ik dat er zeker iets moet gebeuren. Degene die dit heeft gedaan, moet zeker weten dat het fout is en niet kan. Ik denk dat de begeleiding dan beter voor een 'straf' kan zorgen dan de politie.

Oxy, ik hoop dat je er goed over kunt praten met mensen om je heen. Ik weet dat je er goed over na kunt denken en als je na het denken iets besluit, dan is dat jouw beslissing.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:37:28 #177
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83198392
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:26 schreef YPPY het volgende:
Een agent kijkt dan in de grote regeltjesboeken, ziet dat het niet in een hokje past, en is zo klaar. En begrijpt niet dat het voor degene die het overkomt verschrikkelijk is. En of je dan een mannelijke of vrouwelijk agente treft, ik denk dat het nog veel belangrijker is dat zo iemand verstand heeft van autisme, daarmee om kan gaan en dan nog zal deze persoon misschien weinig kunnen, door de regels.

Ik heb geen ervaring met Nederland, maar hier, tijdens mijn cursus bij een crisislijn geleerd, en naar een politiebureau geweest, wordt er dus wel specifiek rekening gehouden met minder weerbare slachtoffers (senioren, kinderen, maar ook mensen met een 'beperking'), en hun 'andere' grenzen. Misbruik van 'macht' bijvoorbeeld, in een relatie begeleider - bewoner kan een bepaalde actie, hoe insignificant dat ook voor een buitenstaander kan zijn, een bepaalde aanraking, een gevoel, het overtreden van persoonlijke grezen, al leiden tot een onderzoek en zaak.

Het is natuurlijk lastig om uit te zoekn in hoeverre in Nederland dit ook geldt, maar ik zou het zeker even (laten) uitzoeken, door contact op te nemen met de specifieke afdeling van een politiebureau. Zij kunnen dan vervolgens, op basis van wat algemene bewoordingen, advies geven of een dergelijke aangifte ook kan leiden tot een onderzoek. Ook kunnen zij informatie geven over hoe Oxy in dit geval begeleidt kan worden, door hulpverleners van buiten het politiebureau, maar ook van binnenuit. Het moet alleszins geen traumatische ervaring worden, en voor zover ik weet, wordt er erg hard gewerkt aan het creeeren van een 'huiselijke' omgeving, waar de tijd en de ruimte wordt genomen om het verhaal te horen van het slachtoffer....

Als ik in Nederland had gewoond, had ik graag geholpen, heb het hier ook weleens gedaan, maar ik zou het dus zeker even (laten) navragen....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  woensdag 23 juni 2010 @ 21:31:11 #178
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_83214654
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:26 schreef YPPY het volgende:
Ik zeg niet dat je geen aangifte moet doen, maar wel dat het goed is om er over na te denken of het voor jou de oplossing is.
Vandaag was er weer een gesprek met de vertrouwenspersoon. Een lieve vrouw, die me lijkt te begrijpen, en ook heel helder kan zeggen, waar het probleem wringt (een soort YPPY dus ).

Voor mij is aangifte geen oplossing. Wat een oplossing is, is mijn veiligheid terugkrijgen en, mijn vertrouwen weer laten winnen.
Aangifte zou betekenen, dat ik dus een gesprek moet aangaan, en er is grote kans dat dat, escaleert in grote problemen (achteraf). Omdat ik me niet begrepen voel, of omdat de ander mij, niet begrijpt.
De vergrijpen zijn niet zwaar genoeg voor een straf, hoogstens voor een waarschuwing, en die is al door de instelling ''uitgedeeld''. In hoeverre die man snapt wat hij mij heeft aangedaan, weet ik niet zo, heel goed. Hij heeft niet zo'n hoog niveau dat je daar over kan praten.

Dat neemt niet weg, dat het heel erg is. Dat ik me vreselijk voel en dat de instelling fouten heeft gemaakt. Dat is nu erkend. En daar wordt morgen over vergaderd. De mensen, hebben zich niet aan de afspraken gehouden. Willen het niet ''zien'', wat er nu met mij is. Gaan gewoon ''gewoon'', verder. Terwijl er gerichte aandacht moet zijn.
Door de ''oplossingen'' die nu waren gegeven, werd ik gestraft, en niet de dader. Dat is nu weer veranderd; ik heb mijn gewone schema weer terug en ik kan, de vertouwenspersoon altijd bellen/sms'en/mailen.

Er komt dus geen aangifte, maar ik weet niet zo goed, hoe ik dat uit moet leggen, beter dan Yppy kan ik het niet.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  woensdag 23 juni 2010 @ 21:45:10 #179
593 sjak
Juffie Bloem
pi_83215800
Je legt het heel goed uit denk ik. In ieder geval begrijp ik het wel. Wat ik echt heel goed vind is dat je nu een bewuste keuze hebt gemaakt en dat je zo goed voor jezelf opkomt. Dat is iets waar je heel trots op mag zijn.
Lekker douchen!
  woensdag 23 juni 2010 @ 21:48:14 #180
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_83216071
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:26 schreef YPPY het volgende:

Oxy, ik zie het een beetje anders dan de anderen. Normaal zou ik zeggen dat je zeker aangifte moet doen, alleen vind ik het bij jou wat anders. Ik weet niet precies wat er is gebeurd, en ik weet ook niet of aangifte de oplossing is. Doordat bij mensen met autisme persoonlijke grenzen (de persoonlijke cirkel) vaak veel kleiner is, kan het zijn dat iets wat voor mij hooguit even lastig is, voor iemand met autisme heel veel grenzen over gaat. Een agent kijkt dan in de grote regeltjesboeken, ziet dat het niet in een hokje past, en is zo klaar. En begrijpt niet dat het voor degene die het overkomt verschrikkelijk is. En of je dan een mannelijke of vrouwelijk agente treft, ik denk dat het nog veel belangrijker is dat zo iemand verstand heeft van autisme, daarmee om kan gaan en dan nog zal deze persoon misschien weinig kunnen, door de regels.

Ik zeg niet dat je geen aangifte moet doen, maar wel dat het goed is om er over na te denken of het voor jou de oplossing is.
Vanuit de begeleiding vind ik dat er zeker iets moet gebeuren. Degene die dit heeft gedaan, moet zeker weten dat het fout is en niet kan. Ik denk dat de begeleiding dan beter voor een 'straf' kan zorgen dan de politie.

Oxy, ik hoop dat je er goed over kunt praten met mensen om je heen. Ik weet dat je er goed over na kunt denken en als je na het denken iets besluit, dan is dat jouw beslissing.
Ik zat nou al een paar dagen over na te denken hoe ik iets soortgelijks wilde neerzetten hier. Gelukkig heb jij het wel heel helder kunnen verwoorden.

Oxy, ik hoop dat je weer je normale regelmaat op kan pakken en ook je vertrouwen weer op kan gaan bouwen.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_83216196
oxy, ik hoop dat ik me nu goed verwoordt

als dit de oplossing is waarbij jij je weer veilig voelt en waar jij tevreden over bent, dan is dat een geweldige oplossing.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_83216407
Oxy moet natuurlijk doen waar zij zich het fijnst bij voelt. Ik ben alleen bang dat de instelling nu opgelucht ademhaalt en denkt: 'Zo, zjn we hier eens even mooi onderuit gekomen, pfieuw!" Als namelijk in de publiciteit komt dat er sprake is van seksueel misbruik, komen ze nauwelijks meer van dat slechte imago af.
  woensdag 23 juni 2010 @ 21:55:55 #183
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_83216714
Nou weet ik het niet meer goed.
Eerst zeg je: dat ik moet doen waar ik me het fijnst bij voel. En daarna zeg je allemaal dingen, over de instelling waar ik woon.

En ik was juist zo zeker weer van mijn mening. En nu weet ik het echt niet meer.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_83216994
Sorry, ik breng je in de war. Je moet doen waar jíj je het fijnst bij voelt. Het draait om jou.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:00:48 #185
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_83217128
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:52 schreef Ssserpente het volgende:
Oxy moet natuurlijk doen waar zij zich het fijnst bij voelt. Ik ben alleen bang dat de instelling nu opgelucht ademhaalt en denkt: 'Zo, zjn we hier eens even mooi onderuit gekomen, pfieuw!" Als namelijk in de publiciteit komt dat er sprake is van seksueel misbruik, komen ze nauwelijks meer van dat slechte imago af.
Dit is wel een behoorlijk zware opmerking. Ik denk niet dat dat aan de hand is.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:05:23 #186
593 sjak
Juffie Bloem
pi_83217516
Oxy, ik denk dat je het echt goed doet! Door wat jij gezegd hebt is er morgen een vergadering, ze nemen je dus zeer zeker wel serieus. Ze erkennen dat er een fout is gemaakt. Dat is ook al een hele grote stap. En ze hebben oog voor wat een eventuele aangifte met jou zou doen. Dat is ook zeker iets om goed in overweging te nemen.
Ik heb niet net als sserpente het idee dat ze het in de doofpot proberen te stoppen. Ik denk dat het in niemands belang is als dit openbaar zou worden, zeker niet in de jouwe.

Dus als ik zo vrij mag zijn, wil ik je zeggen de opmerking van sserpente even te negeren. Je hebt een overwogen keuze gemaakt die in je eigen beste belang is. En dat is altijd de beste keus!
Lekker douchen!
pi_83217766
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:00 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Dit is wel een behoorlijk zware opmerking. Ik denk niet dat dat aan de hand is.
Natuurlijk wel. Wat denk je wat er voor procedures aan te pas komen als dit naar buiten komt? Zoiets willen ze graag intern houden.

Maar goed, nogmaals, het gaat om wat Oxy wil. Dat telt.
pi_83217958
Idd, negeer m'n eerdere post maar. Was niet zo handig van me.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:12:36 #189
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83218275
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:31 schreef Oxymoron het volgende:
Dat ik me vreselijk voel en dat de instelling fouten heeft gemaakt. Dat is nu erkend.
Ik kan me zo voorstellen dat die erkenning heel belangrijk is.
Oxy, heel knap gedaan! Ik hoop van harte dat je je weer fijn en vertrouwd gaat voelen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:15:07 #190
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_83218475
Oxy dat klinkt als een weloverwogen besluit, dat kan alleen maar goed zijn! Het isfijn dat je met een vertrouwenspersoon zo ver bent gekomen dat je dit zo helder hebt voor jezelf!!

Ik ben vandaag bij mijn werkgever geweest, hij had het al aan zien komen. Maar ja, als hij vroeg hoe het ging was mijn antwoord altijd: goed hoor dus tja... hij stond open voor allerlei mogelijkheden qua werk en we hebben afgesproken dat ik wel blijf werken maar dat er geen druk is qua 'op tijd aanwezig' enzo. Ik kan komen en gaan wanneer ik wil en als ik 's morgens even iets langer wil gaan slapen dan is dat oke. Ik mocht ook wel even bij huis blijven van hem, maar dat wil ik eigenlijk zelf ook liever niet... ben wel blij met deze optie iig!
pi_83218591
Oxy je had een besluit genomen, dus probeer daar niet meer aan te gaan twijfelen. Het verhaal van Yppy vond ik zelf heel duidelijk. Het belangrijkste is inderdaad wat in dit geval goed voor jou is!
Ik wil je verder eigenlijk alleen maar heel veel sterkte wensen.
Ben zelf ook een soort Yppy
pi_83218750
Mikoxx wat fijn dat je werkgever zo reageerde! Blijkbaar heeft hij je dus ook echt op tenen zien lopen.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:19:50 #193
24188 Belana
kloon van belana
pi_83218859
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:31 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Vandaag was er weer een gesprek met de vertrouwenspersoon. Een lieve vrouw, die me lijkt te begrijpen, en ook heel helder kan zeggen, waar het probleem wringt (een soort YPPY dus ).

Voor mij is aangifte geen oplossing. Wat een oplossing is, is mijn veiligheid terugkrijgen en, mijn vertrouwen weer laten winnen.
Aangifte zou betekenen, dat ik dus een gesprek moet aangaan, en er is grote kans dat dat, escaleert in grote problemen (achteraf). Omdat ik me niet begrepen voel, of omdat de ander mij, niet begrijpt.
De vergrijpen zijn niet zwaar genoeg voor een straf, hoogstens voor een waarschuwing, en die is al door de instelling ''uitgedeeld''. In hoeverre die man snapt wat hij mij heeft aangedaan, weet ik niet zo, heel goed. Hij heeft niet zo'n hoog niveau dat je daar over kan praten.

Dat neemt niet weg, dat het heel erg is. Dat ik me vreselijk voel en dat de instelling fouten heeft gemaakt. Dat is nu erkend. En daar wordt morgen over vergaderd. De mensen, hebben zich niet aan de afspraken gehouden. Willen het niet ''zien'', wat er nu met mij is. Gaan gewoon ''gewoon'', verder. Terwijl er gerichte aandacht moet zijn.
Door de ''oplossingen'' die nu waren gegeven, werd ik gestraft, en niet de dader. Dat is nu weer veranderd; ik heb mijn gewone schema weer terug en ik kan, de vertouwenspersoon altijd bellen/sms'en/mailen.

Er komt dus geen aangifte, maar ik weet niet zo goed, hoe ik dat uit moet leggen, beter dan Yppy kan ik het niet.
dit is heel helder oxy en heel begrijpelijk. voor jou dus geen aangifte, maar in ieder geval omdat het jouw keuze is! veel sterkte nogmaals.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:20:02 #194
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83218881
Oxy, de cursieve uitleg is niet voor jou.
Ssserpente, als zoiets in het nieuws zou komen, zouden alle kranten er vol mee kunnen staan. Het gaat om een eenmalig iets, dat kan gebeuren. Voor Oxy is het verschrikkelijk en mag het nooit meer voorkomen, maar in 'het geheel' is het niet bijzonder. Er zijn simpelweg veel mensen die niet voldoen aan de geldende sociale normen. En zeker 'in instellingen' gaat het regelmatig fout. Dan kun je wel justitieel gaan doen, maar daar schiet niemand iets mee op. Je kunt beter bekijken hoe je hier mee omgaat, zowel naar het slachtoffer als de dader en daar van leren. Zodat het slachtoffer goed opgevangen wordt en veiligheid terugkrijgt. En zodat de dader leert dat dit niet kan en dat er consequenties aan verbonden zitten.


Oxy: ik vind het verstandig van je, dat je voor jezelf bent opgekomen en hebt verteld wat er voor jou vervelend is. En ik vind het fijn dat jouw structuur nu terug is, en jouw veiligheid. Dat staat voorop. Echt, heel goed, dat je erover hebt gepraat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:20:43 #195
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83218946
Zie je Mikoxx, wat een ruimte en lucht en begrip een werkgever je kan geven.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:21:27 #196
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_83219010
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:20 schreef Moonah het volgende:
Zie je Mikoxx, wat een ruimte en lucht en begrip een werkgever je kan geven.
zo fijn.......
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:32:34 #197
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83219865
Je klinkt een stuk positiever Karin, fijn! Maar blijf wel op je strepen staan hoor, rustig opbouwen! Liever nu een paar weken langer opbouw dan straks weer volledig ziek.

Whaaa, mikoxx, het is bijna grappig. Je werkgever zag het gewoon eerder dan jijzelf. Wel goed dat je het hebt besproken. Wat zal dat een gigantische last op je rug schelen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_83219875
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 22:20 schreef YPPY het volgende:
Oxy, de cursieve uitleg is niet voor jou.
Ssserpente, als zoiets in het nieuws zou komen, zouden alle kranten er vol mee kunnen staan. Het gaat om een eenmalig iets, dat kan gebeuren. Voor Oxy is het verschrikkelijk en mag het nooit meer voorkomen, maar in 'het geheel' is het niet bijzonder. Er zijn simpelweg veel mensen die niet voldoen aan de geldende sociale normen. En zeker 'in instellingen' gaat het regelmatig fout. Dan kun je wel justitieel gaan doen, maar daar schiet niemand iets mee op. Je kunt beter bekijken hoe je hier mee omgaat, zowel naar het slachtoffer als de dader en daar van leren. Zodat het slachtoffer goed opgevangen wordt en veiligheid terugkrijgt. En zodat de dader leert dat dit niet kan en dat er consequenties aan verbonden zitten.


Oxy: ik vind het verstandig van je, dat je voor jezelf bent opgekomen en hebt verteld wat er voor jou vervelend is. En ik vind het fijn dat jouw structuur nu terug is, en jouw veiligheid. Dat staat voorop. Echt, heel goed, dat je erover hebt gepraat.
Oxy, de cursieve uitleg is niet voor jou.

Of het eenmalig is, dat is nog maar de vraag natuurlijk. Je zegt zelf dat als zoiets in het nieuws zou komen, alle kranten er vol mee zouden staan. Het is dus waarschijnlijk niet iets eenmaligs. Sterker nog: alleen al in de geestelijke gezondheidszorg heeft 25% van de cliënten er wel eens met seksueel misbruik te maken gehad. Maar het blijft de verantwoordelijkheid van de instelling. En zolang deze dit soort voorvallen intern houdt, is het nog maar de vraag of ze de juiste maatregelen neemt.

Seksueel misbruik gehandicapten blijft ongemeld.

Seksueel misbruik gehandicapten slecht gemeld.

Minister wil ook verzwijgen seksueel misbruik gehandicapten aanpakken.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:35:40 #199
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83220084
Zou het niet verstandiger zijn om deze discussie niet hier en nu te voeren Sserpente? Oxy heeft duidelijk aangegeven dat ze er van in de war raakt en ik vind het eerlijk gezegd nogal respectloos naar haar toe om er over door te gaan nu. Ik snap je bedoelingen, maar doe het niet in dit topic.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:44:02 #200
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83220664
Sserpente, ik heb je een pm gestuurd, dit lijkt me niet de plek voor deze discussie.

simmu, hoe is het met jou? Ben je inmiddels aan het 'landen'?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_83221043
Eensch, Moonah, deze discussie is niet in het belang van Oxy. Maar ik vind 'respectloos' nogal ongelukkig gekozen. Yppy en ik vechten het via PM wel uit.
  donderdag 24 juni 2010 @ 08:44:55 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83230108
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:31 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Vandaag was er weer een gesprek met de vertrouwenspersoon. Een lieve vrouw, die me lijkt te begrijpen, en ook heel helder kan zeggen, waar het probleem wringt (een soort YPPY dus ).

Voor mij is aangifte geen oplossing. Wat een oplossing is, is mijn veiligheid terugkrijgen en, mijn vertrouwen weer laten winnen.
Aangifte zou betekenen, dat ik dus een gesprek moet aangaan, en er is grote kans dat dat, escaleert in grote problemen (achteraf). Omdat ik me niet begrepen voel, of omdat de ander mij, niet begrijpt.
De vergrijpen zijn niet zwaar genoeg voor een straf, hoogstens voor een waarschuwing, en die is al door de instelling ''uitgedeeld''. In hoeverre die man snapt wat hij mij heeft aangedaan, weet ik niet zo, heel goed. Hij heeft niet zo'n hoog niveau dat je daar over kan praten.

Dat neemt niet weg, dat het heel erg is. Dat ik me vreselijk voel en dat de instelling fouten heeft gemaakt. Dat is nu erkend. En daar wordt morgen over vergaderd. De mensen, hebben zich niet aan de afspraken gehouden. Willen het niet ''zien'', wat er nu met mij is. Gaan gewoon ''gewoon'', verder. Terwijl er gerichte aandacht moet zijn.
Door de ''oplossingen'' die nu waren gegeven, werd ik gestraft, en niet de dader. Dat is nu weer veranderd; ik heb mijn gewone schema weer terug en ik kan, de vertouwenspersoon altijd bellen/sms'en/mailen.

Er komt dus geen aangifte, maar ik weet niet zo goed, hoe ik dat uit moet leggen, beter dan Yppy kan ik het niet.

Oxy, wat fijn om te lezen.
Zowel Yppy's als jouw uitleg maken voor mij idd veel duidelijk. Aangifte is niet zomaar altijd de beste oplossing idd.

***
  donderdag 24 juni 2010 @ 12:48:04 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_83238532
Zie al dat S en Y het samen gaan uitvechten. Jammer, maar is niet anders
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † donderdag 24 juni 2010 @ 12:50:22 #204
37843 lady-wrb
kortaf
pi_83238605
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:48 schreef Troel het volgende:
Zie al dat S en Y het samen gaan uitvechten. Jammer, maar is niet anders
wou je meedoen dan
  donderdag 24 juni 2010 @ 12:51:49 #205
35189 Troel
scherp en bot
pi_83238642
Ik vond het wel een interessante discussie ja.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † donderdag 24 juni 2010 @ 12:59:17 #206
37843 lady-wrb
kortaf
  donderdag 24 juni 2010 @ 13:25:17 #207
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_83240014
Ik vond het ook een interessante discussie, zeker omdat ik werk bij een GGZ instelling. Kan er geen topic geopend worden? Ben het trouwens helemaal eens met Yp.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 24 juni 2010 @ 13:39:49 #208
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_83240604
Ik vind de discussie interessant, zeker als hulpverlener zijnde, maar inderdaad hier misplaatst.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  donderdag 24 juni 2010 @ 14:15:05 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83242178
Apart topic mag wel, maar... jajaja zeurpiet die hoort dan niet in OUD want hoewel het een OUD user betreft heeft dat verder niks meer met OUD te maken. WGR dan of R&P zou ik zeggen.
Ik zou het ook wel heel interessant vinden, dat wel.
***
  zondag 4 juli 2010 @ 13:09:29 #210
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_83640907
Is er eigenlijk nog zo'n topic gemaakt?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  maandag 5 juli 2010 @ 22:29:29 #211
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83701883
Ik heb het niet voorbij zien komen Oxy.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:24:32 #212
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_83828456
Pfffffff.. Ik kom hier even binnen rollen.

Het gaat hier.. Ja, hoe gaat het hier eigenlijk? Raar, niet te bevatten, vreemd.
Weten jullie nog dat ik laatst even op het speeltuinbankje was en dat mijn vriendin zou bevallen? Nou dat duurde dus nog wel even. Zo sneu, zó lang in de (voor)weeën. Maar eindelijk was daar dan op de 29e na een heel heftig avontuur (thuis persweeën, ambulance, net op tijd in het ziekenhuis) dat mooie meisje!

En toen.. De volgende dag.. We waren bij onze andere vrienden (een straat naast hun) hoorden een ambu vlakbij en vriendin keek even snel op P2000. De schrik sloeg ons om het hart toen daar hún straatnaam stond. Dan is er nog maar één ding, rennen! De pleegvader van vriendin stond buiten met de jongens en die heb ik meteen naar het andere huis gebracht (ook hun oppas-adres) En daarna meteen weer terug. En daar sta je dan.. Bij een ambu en even later bij een traumaheli. Een week lang in wisseldienst op de jongens passen en her en der wat andere kleine dingetjes voor je vrienden doen.
Het kleine meisje komt weer thuis en het is feest! De jongens slapen nog twee keer een nachtje keer bij vriendin en ons zodat de ouders de eerste nacht even kunnen wennen met het meisje en de monitormat en omdat het de laatste schooldag is..
En dan, vandaag, gaat 's ochtends te telefoon.. Té vroeg.....
De pleegmoeder van vriendin, haar álles heeft een hartaanval gehad en is plotseling overleden. En dan heb je een jongetje beneden die nog van niks weet en vanochtend zijn laatste schooldag met spelletjes, lawaaioptocht en pannenkoeken heeft. Kinderen naar school, juffen ingelicht en meteen naar hun huis, daar zat andere vriendin met een inieminie-mensje wat een paar dagen terug nog helemaal vanuit het niks blauw aanliep en in het ziekenhuis terecht kwam.
Het is zó onwerkelijk, dit kán gewoon niet, dit mág niet.. Zoveel pijn en verdriet wat deze mensen in zo'n korte tijd op hun bord krijgen. En toch gebeurt het.. Ík kan het allemaal al niet bevatten, hóe moeten zíj zich wel niet voelen?
Momenteel zit mijn bij de pappa van de kindjes.

En dan was er vanavond ook nog de diploma-uitreiking van de oudste van andere vriendin.


Ik weet dat ik hier niet zo heel vaak meer post en het is een heel warrig verhaal geworden maar ik moet het gewoon even kwijt.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:37:59 #213
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_83829567
Oh Noli, wat een ellende

Sterkte voor hun en voor jullie..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_83833848
Jeetje Noli

Heel veel sterkte ....
  vrijdag 9 juli 2010 @ 07:24:15 #215
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_83835726
Noli heel veel sterkte!!
pi_83836858
Noli heftig zeg! Heel veel sterkte!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_83839230
noli, heel veel sterkte! jullie allemaal
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 9 juli 2010 @ 10:26:46 #218
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83839728
Wat hebben ze een geluk dat jij een vriendin bent Noli!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 9 juli 2010 @ 12:19:15 #219
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83845290
ik snap geloof ik niet alles van je verhaal noli, (wat was er nou die eerste keer dat de ambulance/traumaheli kwam?) maar begrijp wel dat 't heftige tijden zijn daar. sterkte voor je vriendin! en voor jezelf, omdat je dat allemaal van zo dichtbij meegemaakt hebt.
in de haak.
pi_83845570
Heel veel sterkte toegewenst ! Hopelijk kunnen jullie het snel een plekje geven. Een goede bevalling/geboorte is nooit vanzelfsprekend al lijkt het daar vaak wel op.

*edit* nu ik het de 2e keer lees begrijp ik dat de moeder is overleden.. jeetje wat erg zeg ! Pff dat is wel heel heftig !

[ Bericht 40% gewijzigd door dolphinqueen op 09-07-2010 16:03:34 ]
pi_83845717
we zijn hier trouwens nog eventjes in struisvogelmodus. schoonpaps is terminaal. volgens de artsen 1 a 2 jaar (met chemo). we hebben het er een beetje over gehad hier, hoe we dingen aan gaan pakken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_83849294
jeetje simmu, jij ook heel veel sterkte en kracht toegewenst !
  vrijdag 9 juli 2010 @ 14:33:18 #223
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_83850734
Pffff Noli.....sterkte voor je vrienden en voor jou een hele dikke
pi_83850857
jeetje Noli, wat heftig zeg!! Sterkte!

Trui, de 1e keer ambulance was volgens mij voor het babietje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_83852999
Noli sterkte
  vrijdag 9 juli 2010 @ 16:34:27 #226
144006 chacama
Ondernemend!
pi_83855296
Jeetje Noli wat een achtbaan. Eerst een babietje met spoed naar het ziekenhuis en dan (als ik het goed lees) de opa van het babietje overleden. Heel erg veel sterkte. En die vriendin van jouw heeft een super lieve vriendin in jou als ik het allemaal zo lees.

Simmu, rustig aan en blijf op jezelf letten!
pi_83857757
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:30 schreef simmu het volgende:
we zijn hier trouwens nog eventjes in struisvogelmodus. schoonpaps is terminaal. volgens de artsen 1 a 2 jaar (met chemo). we hebben het er een beetje over gehad hier, hoe we dingen aan gaan pakken.
Ik hoop dat jullie er uitkomen samen. Dat er ook naar jou geluisterd wordt!
pi_83858995
Noli, sterkte voor jou en voor je vrienden, das een rollercoaster aan nare dingen.

Simmu, ook voor jou en je familie sterkte!
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  vrijdag 9 juli 2010 @ 22:59:41 #229
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_83868768
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 16:34 schreef chacama het volgende:
Jeetje Noli wat een achtbaan. Eerst een babietje met spoed naar het ziekenhuis en dan (als ik het goed lees) de opa oma van het babietje overleden.

Simmu, rustig aan en blijf op jezelf letten!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_83869305
Simmu heftig ook, sterkte!
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:30:09 #231
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_84021466
Simmu kunnen jullie het nu een beetje eens worden over hoe jullie het nu en straks samen gaan doen?

Hier vandaag de begravenis.
En boven een jongetje (al met wat inslaapproblemen) die het net toch wel heel moeilijk had.
*enigzins vrolijke noot* Ik mocht trouwens zondag zijn iniminie babyzusje badderen en een flesje geven.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_84034531
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:30 schreef Noli. het volgende:
Simmu kunnen jullie het nu een beetje eens worden over hoe jullie het nu en straks samen gaan doen?

Hier vandaag de begravenis.
En boven een jongetje (al met wat inslaapproblemen) die het net toch wel heel moeilijk had.
*enigzins vrolijke noot* Ik mocht trouwens zondag zijn iniminie babyzusje badderen en een flesje geven.
nou nee dus. ik had zelf bedacht dat ik wel weg zal gaan als sangdrax zijn vader op bezoek komt en nu zijn ze dus weer aan het grioepen dat dat niet kan, want ivm de chemo moet de wc schoongemaakt worden na elk wc bezoek van die man. en het is natuurljk niet hartelijk van me dat ik maak dat ik wegkom. oh nee. ik moet natuurlijk wel lief en aardig zijn en blijven en een hapje en een drankje maken onder het genot van iemand die me vertelt dat dat nu eenmaal mijn taak in het leven is. dit alles voor de man die wmb gewoon walgelijk is. want denk maar niet dat het hem ook maar een seconde spijt dat hij zich zo bemoeit met alles rondom kiro. dat gaat ook gewoon door hoor. had al een vragenlijstje voor het eindgesprek met de arts, wil 'gezellig' de autopsie bespreken enzo. ik walg er steeds meer van eerlijk gezegd. ik begrijp best dat hij zijn zoon en kleinkinderen wil zien. maar ik ervaar de manier waarop ons leven nu ook weer ontwricht wordt op zo'n lelijke manier als vreselijk. stiekumpjes krijg ik echt steeds lelijkere gedachten erover en daar zit ik eigenlijk wel mee. maakt me niet bepaald de aardigste persoon laten we maar zeggen.

ik verzin er wel weer iets op. eerst maar eens door selene's verjaardag heen zien te komen. zal wel weer leuk & gezellig worden met alle familie erbij en arme selene die iedereen bezig dient te houden.

heel veel sterkte met de begrafenis!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:31:51 #233
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84036928
Noli alleen even een ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Sterkte!

@Simmu ook jij een Ik heb geen goed advies. De situatie waarin je zit, kan ik met niets verglijken. Ik vind het moeilijk voor je. En ik zou willen dat het weggetoverd kon worden. Maar dat gaat niet. Je zit in een moeilijke situatie. Je moet keuzes maken die je niet zou moeten hoeven maken, maar toch moet doen. Ik vind je besluit om weg te blijven als je schoonvader er is logisch, maar blijkbaar is dat ongewenst. Ik vind niet dat jij als 'verzorgende' op zou moeten hoeven treden in deze situatie, maar blijkbaar is dat niet anders. Ik kan moeilijk zeggen maak er het beste van, want dat druist tegen je gevoel in. Het gevoel dat nu juist positief op Kiro en Selene gericht moet zijn. Dus nee, ik heb geen oplossing voor je, maar ik wilde wel laten weten dat er aan je gedacht wordt. Sterkte!

Oxy, hoe gaat het met jou?
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:51:03 #234
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84037845
sangdrax kan toch ook de wc wel schoonmaken?

en verder kan ik er geen zinnig woord over zeggen. ik vind 't wel pijnlijk klinken allemaal. probeer er nou maar 't beste van te maken, zou ik denken. maar misschien is dat al een gepasseerd station. sterkte & wijsheid gewenst!
in de haak.
pi_84040087
zo. nu kan ik het wel zeggen. mijn vader is er vandoor gegaan vanochtend. briefje achter gelaten voor ma en broertje.

trui, het is allemaal pijnlijk. hysterisch ook. sangdrax die weigert vakantiedagen op te nemen omdat die nodig zijn voor zijn pa. wat steekt bij mij. want ik moet maar doordenderen. en hysterisch dus. bv dat van die wc; ik heb het opgezocht, zoiets is helemaal niet nodig. maar hij wil dat dus dan moet dat. en ik heb me maar te voegen. met de mededeling dus (letterlijk) dat dat toch mijn taak is als vrouw. en dat van dat lijstje vragen van schoonpa voor het eindgesprek met de arts. dan denk ik ook bij mezelf: "opbokken, dat is allemaal niet aan jou!". en dan heb ik het er nog niet over gehad dat ik het als erg pijnlijk ervaar om steeds maar weer details over autopsies bij babies aan te moeten horen. ik wil dat niet. en ik heb dat nu al 3 x direct gezegd en mensen hebben er schijt aan. dus ik word steeds bozer en bozer, want ik ben verdorie meer dan de huishoudster en kinderverzorgster hier
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:51:54 #236
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84040509
nou ja, voor wat het waard is: als opa mag hij mijns inziens toch best informatie vragen over z'n overleden kleinzoon. en verder is 't bij m'n schoonzus die ook regelmatig chemokuren moet ondergaan wel van het grootste belang dat ze naar schone wc's gaat etc. haar weerstand is zo laag dat ze echt alle risico's moet vermijden. dus zo'n onzin is die eis niet. alleen wel dat jij 't zo nodig zou moeten doen.

maar hey, lees ik nu goed dat je vader er vandoor is? of begrijp ik dat verkeerd. wat een toestand... hoe dan ook: sterkte voor jullie allemaal, probeer elkaar een beetje tot steun te zijn voor zover mogelijk!
in de haak.
pi_84041123
informatie vragen is heel wat anders dan een lijst met vragen opstellen die wij dienen te stellen aan de arts he. natuurlijk mag onze familie best weten of nu bekend is wat er nu precies gebeurd is. maar dit gaat wel eventjes wat verder dan dat. en in de historie van wat er allemaal al voorgevallen is valt het bij mij slecht. er is gewoon niets mbt kiro helemaal van onszelf. we hebben zo de regie niet zelf in handen en dat vind ik heel erg. ik ben heel zorgvuldig geweest met wat ik hier op fok allemaal post, ik ben daar tegenover iedereen zo zorgvuldig in geweest. ben open geweest over een heleboel dingen en gun mensen best veel. en het is nooit genoeg. en als we het niet vrijwillig doen wordt het dan wel geforceerd. ik mag verdorie niet eens zelf een fucking urn uitzoeken zonder dat anderen zich ermee bemoeien. nou sorrie, maar dat gaat me gewoon te ver. en als ik daar al tig keer iets van gezegd heb, en het dringt allemaal maar niet door, wat moet je dan nog? het is voor mij slikken of stikken, met de nadruk op slikken, want 9 van de 10 keer is het al gedaan en vette pech voor mij als ik het afschuwelijk vindt.

en wbt die wc: het gaat er niet om dat hij op een schone wc kan, het gaat hem erom dat de chemo dan in onze wc terecht komt volgens hem.

en ja: pa is er dus vandoor. broertje over de rooie, gedoe gedoe gedoe.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:08:48 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84041282
da's wel wat raar ja. (van die wc) nou ja meid, lekker laten gaan joh en je eigen plan trekken. echt, zo te horen (lezen) valt er toch weinig te veranderen aan die mensen en verder is 't wel de vader van je partner, waar hij dus nu afscheid van moet gaan nemen. daar moet je ook niet teveel doorheen gaan denderen denk ik. stoïcijns je eigen ding blijven doen. meer zit er denk ik niet in.

en je eigen vader... tsjonge! sterkte!
in de haak.
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 13:18:47 #239
5428 crew  miss_sly
pi_84041722
simmu, ik heb er nooit echt op gereageerd, omdat ik er neit veel mee kan, maar ik kan me zo voorstellen dat je wat betreft kiro een stukje privacy wil. Zelfs tov directe familie. En zeker dingen als het uitzoeken van de urn zijn zo ontzettend jullie eigen ding, daar heeft geen mens zich mee te bemoeien.

Je zit in zo'n lastig parket als ik dat zo lees. Ik weet niet wat ik zou doen of verwachten van mijn partner. Natuurlijk moet hij afscheid nemen van zijn vader, en dat zal best moeilijk zijn, maar ik vind niet dat jij daar een hypocriete medelevende moet gaan spelen als je het niet zo voelt. Je partner steunen is een ding, maar ook hij mag daarbij niet verwachten dat je teveel over je grenzen gaat.

Sterkte, met alles, ook de situatie met je vader
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:22:39 #240
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_84041897
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef chacama het volgende:
Oxy, hoe gaat het met jou?
Goed, hoor . Nog 2 dagen werken, en dan heb ik vakantie.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:43:33 #241
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84043076
Heerlijk Oxy! ga je nog iets doen of blijf je op de zorgboerderij?
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:23:37 #242
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_84048020
Simmu wat een gedoe, ik heb weinig zinnigs te melden anders dan sterkte en ik hoop dat jullie een haalbare en acceptabele manier vinden voor alle partijen.
Wat betreft het chemogebeuren en toiletbezoeken.
Toen mijn tante chemo had ging zij op de toielt boven en mocht niemand anders daarop ivm weerstand en ook ivm uitscheiding van de chemo zeker voor kleinere kindjes en zuigelingen niet goed is.
Zij mocht ook het kindje van mijn neef alleen met handschoenen aan vasthouden de eerste zeven dagen na de chemo.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:29:56 #243
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_84048296
Ik heb altijd begrepen dat het per soort chemo afhankelijk is. De ene kuur is de andere niet
De eerste chemo van mijn vader was niet zo strikt, de tweede wel.

Maar ik ben ook van mening dat Sangdrax ook een schop onder z'n kont verdient; hij kan ook het toilet schoonmaken als dat voor jou beter voelt/is.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:43:43 #244
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_84048902
oh zou best kunnen E.T.

en idd sangdraxx kan ook iets doen!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:43:51 #245
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_84048908
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:43 schreef chacama het volgende:
Heerlijk Oxy! ga je nog iets doen of blijf je op de zorgboerderij?
Ik heb 3 weken vakantie, en daarvan 1 week autisme-kamp en 2 weken bij mijn ouders, op de camping.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:44:37 #246
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84048950
Dus echt vakantie! Geniet ervan!
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:51:09 #247
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_84049277
toilet is simpel op te lossen men neme een lege ambipure toilethouder + verpakking, men giet er chloor in (dettol mag ook) en deze kan gewoon naast de gewone wcverfrisser gebruikt worden, en haalt voldoende chemo uit het toilet om schadelijk te zijn (en als t n knoeiert is... van die papierenbeschermbrillen in de wc leggen )
Die meneer is ziek, maar heeft geen polio hoor
vwb de rest Simmu .. k kan alleen maar zeggen "hoeveel moet een mens doormaken en hoelang gaat t nog goed"

Oxy fijn te lezen dat t goed gaat

Noli jij ook veel sterkte in deze rare hectische tijd (ja late reactie, maar niet minder gemeend bloos)
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  † In Memoriam † woensdag 14 juli 2010 @ 15:58:33 #248
7074 moussy
kuttekop
pi_84049617
Wat een drama bij je Simmu Die urn uitzoeken, je hoeft ze toch niet te vertellen wanneer wat waar en hoe?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 14 juli 2010 @ 16:24:13 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84050800
precies, gewoon zelf regelen!
in de haak.
  woensdag 14 juli 2010 @ 16:58:46 #250
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_84052415
Voor de opgebrande users, voor wat mijn woorden waard zijn:

Burn - out?

Er was eens een man, nu dood,
die zei met grunge-stem en veel zware shag,
dat ''opbranden beter is
dan weg te vagen''
zoals Amerikanen dat zo mooi kunnen

Maar toch,
branden doet meer pijn dan
uitgeblazen neerzijgen en zeggen:

ik ben er even niet
geen zin

Nee, het branden is
onuitblusbaar
uitgeblust
en smeult nog jaren na

Dus, beste Kurt Cobain,
je wist het mooi te zingen
maar aan het echte leven
brandde jij je nooit

Wist je dat:
smeulende kolen
meer hitte geven,
meer warmte,
dan koud vuur?

(c) Oxymoron

Sterkte!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_84062002
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:58 schreef moussy het volgende:
Wat een drama bij je Simmu Die urn uitzoeken, je hoeft ze toch niet te vertellen wanneer wat waar en hoe?
had ik om te beginnen dus ook al niet gedaan met als gevolg dat ik nu bestookt wordt met mailtjes daarover dus

ach ja. het beste is idd om alles maar stoicijns uit te zitten en het fijn aan mijn (goddank formidabele ) reet te laten roesten. ik heb gelukkig hier ook steeds meer een sociaal netwerk en heus niet alles is prut. het is alleen elke keer als ik voor de zoveelste keer weer gezever aan mijn kop krijg gewoon bloedirritant inmiddels. ik word steeds bozer en het voelt alsof juist de mensen tegen wie die boosheid gericht is, daar gewoon geen boodschap aan hebben (wat ook zo is)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † woensdag 14 juli 2010 @ 20:17:27 #252
7074 moussy
kuttekop
pi_84062132
Ik zou dat gelul gewoon allemaal negeren en bij alles wat ze zeggen, dreigen of mailen in gedachten mijn middelvinger naar iedereen opsteken die zich er mee denkt te bemoeien. Mijn leven, mijn kind, mijn dood, en dus ook mijn urn!

ik herken wel schoonouderdingen, maar godzijdank niet alles, van na de dood van Mink.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_84062365
oh, doe ik ook wel hoor. mijn telefoonnummer hebben ze al een jaar niet meer en mailtjes weiger ik nog te beantwoorden. ik vind het alleen zelf zo erg dat het allemaal zo moet. maar ik haal dus mooi geen bakzeil. wb professionele hulp twijfel ik nog. de laatste maanden is er bv wel een maatschappelijk werkster met het gedoetje met de familie bezig geweest, maar die concludeerde dat ik prima normaal reageer en dat onze familie gewoon collectief echt hulp nodig heeft. behalve schoonpa. die loopt al jaren de deur plat bij de psycholoog en blijkbaar helpt het niet he. nee. serieus! dat zei ze deed me wel een wereld van goed dat
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84109574
Heel veel sterkte Simmu!

Ik postte hier een tijdje terug dat het erg slecht ging...inmiddels is het dieptepunt bereikt.
Morgenochtend word ik opgenomen op een gesloten afdeling in een psychiatrische instelling. In ieder geval voor een paar weken.
Nouja, verder weet ik ook niet wat ik moet zeggen.. buiten dat het kut is. Kut dat ik Damian achter moet laten en dat ik niet meer in staat ben om normaal voor hem te zorgen.

Aub niet quoten want misschien dat ik het zo weer weg haal..
  † In Memoriam † donderdag 15 juli 2010 @ 21:51:03 #255
43556 miss_dynastie
pi_84109638
Sterkte appelsap!
  † In Memoriam † donderdag 15 juli 2010 @ 21:52:07 #256
7074 moussy
kuttekop
pi_84109691
Heel veel sterkte Appelsap!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_84109798
Heel veel sterkte appelsap!
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:53:49 #258
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_84109800
Appelsap, veel sterkte. Ik hoop dat je daar de weg weer omhoog zult vinden en dat het je brengt wat je nodig hebt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_84109874
Heel veel sterkte Appelsap, stoer van je dat je er mee aan de slag gaat!
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:55:49 #260
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_84109921
Sterkte appelsap, neem je tijd en ik hoop dat ook voor jou de zon van binnen weer gaat schijnen
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:03:52 #261
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84110414
Appelsap dat is schrikken zeg Wat ontzettend naar dat je je ventje nu niet bij je kunt hebben, maar hopelijk gaat alles straks veel beter zodat jullie weer echt van elkaar kunnen genieten
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:09:00 #262
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84110713
oh appelsap toch, wat heftig... soms is 't nodig om die bodem van de put even te raken, zodat je je even stevig kunt afzetten op je weg terug naar boven. goed dat je hulp ingeschakeld hebt. heel veel sterkte!
in de haak.
pi_84110930
Och Appelsap wat heftig!! Sterkte!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:20:47 #264
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84111286
Lieve Appelsap heel veel sterkte. En wat góéd van je dat je de moeilijke stap naar hulp hebt genomen.
Dat is kiezen vóór je zelf en vóór je gezin.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:25:21 #265
1762 YPPY
Yppiaans
pi_84111494
Wat verschrikkelijk appelsap. Je hebt er niks aan, maar ik wil je toch sterkte wensen, met de ongetwijfeld moeilijke tijd die gaat komen. En zeg, denk en voel vooral niet te snel dat het goed gaat. Neem echt de tijd, doe rustig, forceer niks. Probeer het niet sneller goed te doen dan het gaat. Het is stoer dan je aan de bel trekt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:41:57 #266
11682 Moonah
Jolie femme
pi_84112410
Appelsap...
Heel veel sterkte toegewenst. Ik hoop van harte dat het je goed zal doen. En dat je snel weer goed kunt zorgen voor jezelf en je kleine grote mannetje.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:43:12 #267
593 sjak
Juffie Bloem
pi_84112496
Appelsap, ik ben er stil van. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen
Lekker douchen!
pi_84112544
Heel veel sterkte, Appelsap. Wat jammer dat het moet gebeuren maar zo goed dat je die stap hebt genomen
pi_84113285
Appelsap, heel veel sterkte! Knap dat je deze stap neemt, ik wens je toe dat het gauw weer beter gaat, misschien met kleine stapjes en af en toe een stapje terug. Maar weer langzaamaan de goede kant op .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_84121072
heel veel sterkte appelsap
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:38:06 #271
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84133095
appelsap, heel veel sterkte! hopelijk krijg je adequate hulp en zie je snel al de eerste vooruitgang
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 17:38:55 #272
11682 Moonah
Jolie femme
pi_84139598
Heeft iemand het adres van Appelsap? Ik zou haar heel graag iets willen sturen.

Edit: oh wacht, ik zal Sandertje (is toch haar vriend??) eens PM'en.
Edit2: Hm, die inbox is niet beschikbaar. Hoe heet haar vriendje ook alweer precies?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † vrijdag 16 juli 2010 @ 18:35:32 #273
7074 moussy
kuttekop
pi_84141170
sandertje21 dacht ik
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_84141748
Misschien lees je dit niet meer Appelsap, maar ik wens je heel veel sterkte!
Heftig, maar aan de andere kant goed dat je ermee aan de slag gaat.
Met kleine stapjes zal het uiteindelijk beter gaan
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_84142772
Appelsap, veel sterkte de komende tijd!
pi_84143028
Appelsap, heel veel sterkte de komende tijd. Wat zal het moeilijk zijn om zonder Damian te zijn..
  vrijdag 16 juli 2010 @ 19:31:56 #277
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_84143289
oeps
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 19:32:46 #278
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_84143330
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 19:31 schreef Vivi het volgende:
Appelsap, ik heb alles gemist ..maar veel sterkte meissie!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 20:00:26 #279
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_84144545
Appelsap.... pff... heftig zeg. Het zal zeker moeilijk zijn, maar zo'n beslissing is ook vast niet zomaar (voor je) genomen. Hopelijk brengt het je waar je graag wilt zijn voor jou en Damian en alle anderen die je zo lief zijn
  † In Memoriam † vrijdag 16 juli 2010 @ 20:13:44 #280
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_84145040
Da's niet niks Appelsap! Heel erg veel sterkte gewenst.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 16 juli 2010 @ 20:27:46 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84145617
Jeetje Appelsap! Ik schrik er echt erg van!
Heel veel sterkte voor jou en Sandertje, en Damian natuurlijk.
***
  vrijdag 16 juli 2010 @ 20:36:57 #282
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_84146068
Appelsap,Damian en SAndertje sterkte
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:02:23 #283
62233 Jelief
ikke lief!
pi_84147443
Heftige beslissing Appelsap. Ik wens dat je op jouw moment weer genoeg jezelf bent om bij SAndertje en Damian te zijn.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:33:11 #284
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_84149013
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 18:35 schreef moussy het volgende:
sandertje21 dacht ik
Die dus!
.
..
...
....
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:17:01 #285
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_84151465
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:33 schreef Sandertje21 het volgende:

[..]

Die dus!
Red jij het een beetje? Lijkt me voor jou ook niet makkelijk zeg! Ik heb het hele "verhaal" niet meegekregen dus ik weet niet precies wat er speelt verder, maar ik wens jullie beiden veel sterkte!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:25:47 #286
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_84151955
Lieve Appelsap, ik wens je heel heeeeeeel veel sterkte en niets dan goeds. Echt waar.
Ik weet helaas, al was het bij geen vooraf genomen beslissing, als geen ander hoe zoiets is.
Ik kan je alleen maar zeggen: focus op jezelf en let zo min mogelijk op wat er om je heen gebeurd.
Succes lieve dame, je mag me altijd pm-en. Altijd.
pi_84152936
Succes Appelsap! Ook voor je partner en Damian. Neem je tijd om op te knappen!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_84178652
Bedankt voor de lieve woorden.
LB ik ga je misschien nog wel PM-en, later.
Wat verschrikkelijk dat het jou bekend is. Ik las dat jij ook wat sterktewensen kan gebruiken. Dus bij deze: heel veel sterkte!

[ Bericht 18% gewijzigd door appelsap op 17-07-2010 21:42:56 ]
pi_84182050
lieve meid, wat vervelend dat het nog steeds niet lekker gaat.
Ik hoop dat het snel beter met je zal gaan en dat je weer van het leven kunt gaan genieten met je lieve mannetje Damian en met je vriend. Heel veel sterkte, ik denk aan je
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 18 juli 2010 @ 00:39:43 #290
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_84186996
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 20:35 schreef appelsap het volgende:
Bedankt voor de lieve woorden.
LB ik ga je misschien nog wel PM-en, later.
Wat verschrikkelijk dat het jou bekend is. Ik las dat jij ook wat sterktewensen kan gebruiken. Dus bij deze: heel veel sterkte!
Dank je wel. Het mag en het kan. Altijd.
  zondag 18 juli 2010 @ 09:54:00 #291
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84191294
Appelsap sterkte
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 19 juli 2010 @ 00:10:52 #292
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_84218223
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:17 schreef Vivi het volgende:

[..]

Red jij het een beetje? Lijkt me voor jou ook niet makkelijk zeg! Ik heb het hele "verhaal" niet meegekregen dus ik weet niet precies wat er speelt verder, maar ik wens jullie beiden veel sterkte!
Dankjewel!

Met mij gaat het relatief gezien prima, maar ik ben dan ook niet degene waar het hier om gaat...
Wel een hectische tijd achter de rug en in het vooruitzicht, maar tot dusvrre redden Damian en ik dat prima!

En voor degenen die het aangaan, bedankt voor de PM berichtjes!

[ Bericht 0% gewijzigd door Sandertje21 op 19-07-2010 21:53:27 ]
.
..
...
....
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:28:00 #293
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_84620080
Mededeling: omdat ik, vanochtend bij de AH ontzettend, uit mijn dak ben gegaan bij de tijdschriftenafdeling, ''mag'' ik voor een paar dagen niet meer op OUD komen van mijn ouders en leiding.
Voor mij is alles rondom kinderen (krijgen) op dit moment zo beladen/obsessief, dat een tijdschriftenrek met Mama's en Ook's etc. mij van de rel krijgt. Dus tot zover. Oxy gaat er even uit. ;(
Maar pm en mail worden gelezen. :)
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:29:42 #294
1762 YPPY
Yppiaans
pi_84620131
Oxy :* als je het hele verhaal kwijt wilt, kun je altijd pm'en he? Dat weet je toch? Moeilijk he, het zo confronterend zien.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:41:12 #295
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84620544
Appelsap sterkte :* Dat je jezelf weer terug mag vinden.

Oxy, :* het is ook zo confronterend allemaal. Ik heb soms last van rammelende eierstokken, maar dat is niets in verglijking met wat jij nu voelt, lijkt me....
pi_85040831
Het voelt bijna misplaatst om na zoveel narigheid hier nu iets positiefs te plaatsen, maar ik heb een paar vragen gehad over de stand van zaken omtrent mijn (hopelijk) aanstaande draagmoederschap. Dus vandaar een kleine update.

Mijn schoonzus en zwager hebben hun eerste gesprek met de psycholoog achter de rug en dat was een positief gesprek. over een paar weken hebben ze gesprek nummer twee. Twee weken later hebben wij een eerste gesprek, daarna misschien nog een tweede gesprek en aflsuitend nog een gesprek met zijn vieren en de psycholoog. Maar de volgende gesprekken gaan we wat later plannen, aangezien ik niet eerder dan tweede helft 2011 zwanger wil zijn.

Het blijft, op een goede manier, spannend.

Wat wel opvallend was, was hoe de psycholoog in het eerste gesprek hamerde op hoe vreselijk klein de kans is dat het lukt. Nu zijn wij van mening dat haar cijfers niet kloppen, maar dan nog... als we niets zouden doen is de kans dat zij nog een kindje krijgen NUL. Maar ik snap wel dat ze de verwachtingen op een realistisch niveau wil hebben.
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:31:18 #297
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_85041562
Ik zat 't me al af te vragen hoe het er mee stond inderdaad!

Wat fijn dat de gesprekken etc. tot nu toe goed verlopen!

Wat ik me nog af zat te vragen he, :@ , jij wilt niet eerder dan over een jaar zwanger zijn. Is dat iets waar je schoonzus en zwager ook nog een stem in hebben gehad?
Heb je al in gedachten hoe je t.z.t. aan Isabeau uit gaat leggen hoe het zal gaan? Zij zal tegen die tijd op een leeftijd zijn dat ze er wel iets van zal snappen in ieder geval.

En die laatste vraag is volgens mij typisch zo'n vraag waar iemand als ik over nadenkt terwijl het voor Isabeau straks waarschijnlijk helemaal niet vreemd zal zijn dat de baby uit mama's buik eigenlijk van haar oom en tante is.
A grand adventure has begun.
pi_85041896
Goede vragen Keshet :)

Dat ik niet eerder dan 2e helft 2011 zwanger wil zijn, was gewoon een voorwaarde. Een gevalletje take it or leave it. Klinkt harder dan ik het gezegd heb hoor, maar anders had ik het gewoon niet gedaan. Ik wil eerst een poos niet zwanger zijn, mijn gewicht onder controle hebben voor ik weer uitdij (en het deze keer niet zo uit de hand laten lopen), lekker wijntjes kunnen drinken etc... daarnaast wil ik dat Isabeau goed kan lopen. Misschien egoïstische redenen, maar ik vind dat ik ook best mijn voorwaarden mag hebben :)

Tegen Isabeau gaan we vanaf het begin gewoon open zijn, of ze het nou snapt of niet. We vertellen haar dat in de buik van haar tante geen baby'tje meer kan groeien, omdat het babyhuisje stuk is o.i.d. en dat het baby'tje daarom in mijn buik groeit, maar dat het echt het kindje van oom en tante is.
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:28:17 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_85043425
Ik snap de voorwaarden wel eigenlijk. Zeker dat van dat lopen van Isabeau ook. :Y Als je het dan toch doet, dan kan ik me voorstellen dat je het lichamelijk niet superzwaar wil maken voor jezelf.
Over dat gewicht, het kan heel goed hoor, ik had er de eerste keer 23 kilo aan en de 2e keer maar 12. :*
***
pi_85047658
Ah er is dus hoop. 12 kilo ipv 35. Zou fijn zijn :')
  maandag 9 augustus 2010 @ 14:13:13 #301
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85047883
Leuk om te lezen hoe het ervoor staat Sorbootje. En wat die voorwaarden betreft heel begrijpelijk.

En ook hier positief qua kilo's. eerst zwangerschap van 83 naar 105 (22kg) en de tweede van 68 naar 85 (17 kg). Minder mooi als bij BE, maar in elk geval minder!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')