abonnement Unibet Coolblue
pi_81017613
Yooo!

ik heb een vraag ik heb laast een Mercury 4PK 4-takt buitenboordmotor aangeschaft nu is het de vraag ho ekan ik die het best opvoeren zonder al te veel aanpassingen te hoeven doen ? graag serieus antwoord
Ik Ben Stoer!
pi_81017899
je zet er twee naast elkaar!
pi_81018020
Top hoger of acceleratie?
pi_81018048
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:52 schreef Hydrogeny het volgende:
Top hoger of acceleratie?
top hoger hij accelereert al vlot genoeg
Ik Ben Stoer!
pi_81018121
2 takt van maken
pi_81018237
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:54 schreef Simplicity het volgende:
2 takt van maken
dat kan niet?
Ik Ben Stoer!
pi_81018305
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:54 schreef Simplicity het volgende:
2 takt van maken
Andere motor kopen dus TS
Carburateur en misschien dat je nog een beetje kunt winnen met een andere schroef, ligt aan toerental nu haalbaar. Is dit zijn max aantal toeren dan kan er een iets grotere schroef op, niet een van een meter.
pi_81018475
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:56 schreef Internetheld het volgende:

[..]

dat kan niet?
Wat hydrogen zegt...
Je kan proberen een andere schroef, maar ofdat er beter op word betwijfel ik, bij een bepaald soort motor zit gewoon een bepaald soort schroef die het maximale eruit zou moeten halen.

Misschien dat je nog wat met de benzine toevoer ofzo kan regelen, maar daar moet je ook weer andere onderdelen voor halen...

Het zal allemaal weinig prei maken, gewoon een grotere motor kopen

editje: misschien dat je de hoek van de moter wat moet veranderen, paar graden schever zetten ofzo...

Misschien dat je ook wel op een andere plek in de boot kan gaan zitten om meer vaart te maken
  dinsdag 4 mei 2010 @ 19:04:01 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81018572
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:58 schreef Hydrogeny het volgende:

[..]

Andere motor kopen dus TS
Carburateur en misschien dat je nog een beetje kunt winnen met een andere schroef, ligt aan toerental nu haalbaar. Is dit zijn max aantal toeren dan kan er een iets grotere schroef op, niet een van een meter.
TS heeft waarschijnlijk gehoord dat sommige buitenboordmotoren met verschillend vermogen exact hetzelfde blok hebben. Zo zijn er genoeg fabrikanten die geen verschillend blok maken voor 8 of 10 pk, maar de een gewoon iets knijpen. Als dat het geval is, maak je kans en krijg je er wellicht 5 pk uit. Mij lijkt het een hoop moeite voor weinig...
censuur :O
pi_81018585
Wat wil je eigenlijk uitgeven ts en wat denk je dat het verschil gaat uitmaken?
pi_81018586
Cilinderinhoud van de 4 en 6 pk(en misschien ook wel 8 pk) zijn gelijk, dus je moet alle zooi van die andere modellen zien te vinden. En de carburateur en spruitstuk om mee te beginnen.
pi_81018664
Is het trouwens een nieuwe? Een F4?
pi_81019220
Andere schroef is de makkelijkste optie, maar dat ligt weer aan de boot waar die aan hangt. zou ook best zo kunnen zijn dat die boot dan niet meer vooruit te branden is.
  donderdag 6 mei 2010 @ 20:11:05 #14
53151 T42
Pinball Wizard
pi_81101238
je hebt een verkeerde gekocht! had dan een 6 of 9,9 gekocht en daar de kap van een 4pk op gezet
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2010 @ 20:25:37 #15
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81101942
Ander luchtfiltertje ? Wel een goeie, anders vaar je heel snel (hihihi) je motor aan gruis.

Van schroeven heb ik wenig verstand, maar vraag eens na of je een schroef kan krijgen met een andere spoed of dat je de spoed van deze schroef aan kan laten passen (al betwijfel ik of dat mogelijk is, gegoten aluminium buigt zo slecht).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_81102117
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 20:25 schreef 2cv het volgende:
Ander luchtfiltertje ? Wel een goeie, anders vaar je heel snel (hihihi) je motor aan gruis.

Van schroeven heb ik wenig verstand, maar vraag eens na of je een schroef kan krijgen met een andere spoed of dat je de spoed van deze schroef aan kan laten passen (al betwijfel ik of dat mogelijk is, gegoten aluminium buigt zo slecht).
99.9% van die dingen heeft niet eens een luchtfiltert

Een buitenboord motortje van 4PK levert dusweinig vermogen dat het opvoeren hiervan ook zo goed als niks uitmaakt. Zeker niet met een 4takt, waar je al nokassen moet gaan vervangen als je er merkbaar meer vermogen uit wilt gaan halen.

Mocht de 4 onderhuids het zelfde blok zijn als een 5 of 6PK kom je er waarschijnlijk nog steeds niet met alleen maar een carb vervangen.

Een andere schroef heeft ook zo goed als geen nut zolang de boot zijn rompsnelheid niet voorbij gaat (dus niet in plane gaat) Zelfs dan moet je eerst aan de gang met een toerenteller om te kijken of de motor nog vermogen overheeft (boven maximale wot toerental) voor een grotere schroef.

Kortom, Buitenboord motor, zeker van zulk klein kaliber zijn totaal niet gemaakt om op te voeren.
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2010 @ 20:31:14 #17
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81102182
Huh Geen luchtfilter
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_81102208
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 20:31 schreef 2cv het volgende:
Huh Geen luchtfilter
Heb jij last van stof,steentjes, etc op het water dan?
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2010 @ 20:33:35 #19
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81102284
Euhmz ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 6 mei 2010 @ 21:50:24 #20
53151 T42
Pinball Wizard
pi_81106672
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 20:31 schreef 2cv het volgende:
Huh Geen luchtfilter
hebben ze inderdaad niet zuigt lucht aan onder de kap en daar komen ook niet nsel vliegjes in
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')