quote:
Op donderdag 6 mei 2010 20:25 schreef 2cv het volgende:Ander luchtfiltertje ? Wel een goeie, anders vaar je heel snel (hihihi) je motor aan gruis.
Van schroeven heb ik wenig verstand, maar vraag eens na of je een schroef kan krijgen met een andere spoed of dat je de spoed van deze schroef aan kan laten passen (al betwijfel ik of dat mogelijk is, gegoten aluminium buigt zo slecht).
99.9% van die dingen heeft niet eens een luchtfiltert
Een buitenboord motortje van 4PK levert dusweinig vermogen dat het opvoeren hiervan ook zo goed als niks uitmaakt. Zeker niet met een 4takt, waar je al nokassen moet gaan vervangen als je er merkbaar meer vermogen uit wilt gaan halen.
Mocht de 4 onderhuids het zelfde blok zijn als een 5 of 6PK kom je er waarschijnlijk nog steeds niet met alleen maar een carb vervangen.
Een andere schroef heeft ook zo goed als geen nut zolang de boot zijn rompsnelheid niet voorbij gaat (dus niet in plane gaat) Zelfs dan moet je eerst aan de gang met een toerenteller om te kijken of de motor nog vermogen overheeft (boven maximale wot toerental) voor een grotere schroef.
Kortom, Buitenboord motor, zeker van zulk klein kaliber zijn totaal niet gemaakt om op te voeren.