abonnement Unibet Coolblue
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 4 mei 2010 @ 18:30:34 #51
206731 Mortaxx
Doomer
pi_81017068
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:18 schreef stefan_s het volgende:

[..]

jij volgt bollinger bands als ze op 1 dag breken ? morgen opend de aex gewoon weer in het rood hoor
PPT brengt WS nog wel in de plus
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_81017195
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 17:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja kortlopende staatsobligaties = cash (bijna)
De vlucht uit goud en zilver zal wel een verrassing zijn voor sommigen
I.v.m. verhoogde kans op deflatie?

Waar is Vandergeld?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 mei 2010 @ 19:00:11 #53
862 Arcee
Look closer
pi_81018382
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 17:31 schreef Knallert het volgende:
335,86 (-3,19 %) Heftig! .
Ja, grootste daling van het laatste half jaar.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 mei 2010 @ 19:01:49 #54
862 Arcee
Look closer
pi_81018454
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:33 schreef Rejected het volgende:
Waar is Vandergeld?
Hij was zondag nog hier.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 19:03:02 #55
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_81018523
tering, wat een dag...

Zonder de rente op m'n obligaties zou ik dit jaar zelfs weer in de min staan. De rest is een drama.
pi_81018548
Wat een dag! Wel beetje jammer dat het onder de noemer angst geplaatst werd.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_81018594
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:03 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat een dag! Wel beetje jammer dat het onder de noemer angst geplaatst werd.
Zo te zien moet jij nog veel leren!!!!!
  dinsdag 4 mei 2010 @ 19:08:39 #58
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_81018774
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 16:35 schreef RvLaak het volgende:
Heb meteen de wiki ff aangepast

Lapo:
Nu op BNR nieuws, Spanje ontkent dat ze hulp gaan vragen aan de EU... Krijg er een heel hoog
[ afbeelding ]
gevoel van.
Nee, ik heb er wel vertrouwen in.

Spanje heeft in toenemende mate te maken met lage lonen en hoge lasten voor de inwoners. Dit resulteert in veel zwart werken, weinig belastinginkomsten voor de overheid en daarmee een hoog begrotingstekort. De oplossing is simpel: het verlagen van de lasten door de huizenprijzen omlaag te gooien. En laten die nu net enorm gestegen zijn de laatste tien jaar (ondanks een kleine correctie de afgelopen twee jaar). Mogelijkheden genoeg in Spanje, dat ook nog gewoon een economie heeft van productie en export.

Overigens is verlaging van de lonen in Spanje absoluut *geen* mogelijkheid, want daar zijn ze gewoon al te laag voor.
pi_81019015
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 17:27 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]



Ik vraag me trouwens af hoe een dag als deze word beleefd door royce tostrams:

[ afbeelding ]
Komt hij intraday met 3 verschillende steunlijnen aan of is dit een ongelukkige keuze van de chart?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_81019176
Ahhh fuck it
pi_81019417
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:04 schreef kowala het volgende:

[..]

Zo te zien moet jij nog veel leren!!!!!
Ik werk bij een propietary trading firm als junior in Londen. Ik mag dan nog wel veel te leren hebben. Maar wat de analyses zeggen op het nieuws en wat er werkelijk gebeurt op de beurzen is niet altijd hetzelfde in definitie. Was dat maar zo gemakkelijk
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 19:24:39 #62
287405 Zweistein
Einstein versie 2.0
pi_81019485
Even wat overwegingen:

1. We moeten nu binnen de Eurozone, solidair zijn metwie dat verdient.( dus ook met Griekenland, als zij
ervoorgaan.)
2. Je laat NATO-lidstaten niet vallen. Een aanval op een is een aanval op allen.
3. Weerbaarheid van de eurozone is van belang, en dat mag best breed worden opgevat.
4. Ik begrijp niet in veel wetgeving het verstoren van de openbare orde strafbaar is,
in hoeverre kan dit op speculanten worden toegepast ? (gaat misschien ver, maar als de gevolgen groot zijn, zijn misschien buitengewone maatregelen nodig).
Even terzijde hierbij: Spaanse geheime dienst was enige tijd geleden een onderzoek gestart tegen
een aantal niet-eurozoen kranten. dit was gewoon in het nieuws.


Jullie mening graag.
pi_81019591
Het is wachten totdat Spanje gedowngrade wordt Wat een paniek zeg haha.
's Avonds een man, overdags rustig an
  dinsdag 4 mei 2010 @ 19:30:28 #64
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_81019803
Hoe zit het eigenlijk met de Ex-dividend date en de Record date

Voor Shell is de Ex-dividend dag morgen 05-05 dus als je ze vandaag had krijg je dividend toch? Maar kan ik ze nu gewoon morgen verkopen of is die Record date 07-05 ook nog van belang?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_81019929
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:26 schreef Burnie88 het volgende:
Het is wachten totdat Spanje gedowngrade wordt Wat een paniek zeg haha.
Downgraden is zo gebeurd maar ik ben meer benieuwd naar de maatregelen die genomen moeten gaan worden zeker in de fase ( van herstel) waarin we nu zitten en wat is de impact daarvan.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 19:51:52 #66
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_81020874
De economie van Spanje is 4,5 keer zo groot als die van Griekenland. Dat is groter dan van Brazilië, Rusland of Canada!.
Spanje is 'too big to save'. Ze gaan dus gewoon niet om hulp vragen, want dat zullen ze nooit kunnen krijgen.
pi_81021248
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:24 schreef Zweistein het volgende:
Even wat overwegingen:

1. We moeten nu binnen de Eurozone, solidair zijn metwie dat verdient.( dus ook met Griekenland, als zij
ervoorgaan.)
Waarom solidair zijn?
quote:
2. Je laat NATO-lidstaten niet vallen.
Waarom niet?
quote:
3. Weerbaarheid van de eurozone is van belang, en dat mag best breed worden opgeva
Maar is de weerbaarheid van de eurozone niet sterker als je de zwakkere er uit schopt?
quote:
4. Ik begrijp niet in veel wetgeving het verstoren van de openbare orde strafbaar is,
in hoeverre kan dit op speculanten worden toegepast ? (gaat misschien ver, maar als de gevolgen groot zijn, zijn misschien buitengewone maatregelen nodig).
Je wilt speculanten verbieden om te speculeren? Dat is vragen om problemen. Dat is typisch een gevolg bestrijden. Niet de oorzaak.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 4 mei 2010 @ 20:02:50 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81021294
Het wordt pas echt leuk als Japan aan de beurt is.
Die betalen nu gemiddeld <1% op hun schuld maar vanwege de astronomische staatsschuld gaat wel >20% van het overheidsbudget op aan rentebetalingen op die schuld. Stel dat de rente daar 1% stijgt, dan is de tent failliet. Tweede economie van de wereld (of derde, als je de Chinezen gelooft...)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_81021423
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:51 schreef Lemans24 het volgende:
De economie van Spanje is 4,5 keer zo groot als die van Griekenland. Dat is groter dan van Brazilië, Rusland of Canada!.
Spanje is 'too big to save'. Ze gaan dus gewoon niet om hulp vragen, want dat zullen ze nooit kunnen krijgen.
Bullshit!! Ik zie Spanje het echt niet in zijn eentje klaren als het daar mis gaat! Het feit blijft wel dat we een gezamelijk munt hebben en vergeet ook niet dat spanje 30 jaar geleden nog een ontwikkelingsland was. De komst van de Euro heeft de economie van spanje een flinke boost gegeven. Alleen in tijden van crisis vallen ze dan toch weer door de mand en de economie moet het daar vooral hebben van toerisme en land/tuinbouw wat weer zwaar wordt gesubsidieerd door de EU.

[ Bericht 0% gewijzigd door kowala op 04-05-2010 20:43:30 ]
  dinsdag 4 mei 2010 @ 20:30:29 #70
287405 Zweistein
Einstein versie 2.0
pi_81023516
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 20:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom solidair zijn?
[..]

Waarom niet?
[..]

Maar is de weerbaarheid van de eurozone niet sterker als je de zwakkere er uit schopt?
[..]

Je wilt speculanten verbieden om te speculeren? Dat is vragen om problemen. Dat is typisch een gevolg bestrijden. Niet de oorzaak.
Waarom solidair zijn ? Uit moreel oogpunt, uit eigenbelang en je zit wel in dezelfde club; EU/NAVO
Navo lidmaatschap impliceert dat griekse of spaanse jonge mannen hun leven in de waagschaal stellen als jij en je landgenoten worden aangevallen door een land. Een vrij heftig contract dat is afgesproken met elkaar. Daarnaast trek je gezamenlijk op in de EU, drijf je veel handel met elkaar, deel je normen en waarden.

Daarnaast is niemand gebaat met nog een grote crisis in Europa en de wereld. Speculanten verbieden om te speculeren gaat ver, maar welke vrijheid is wel absoluut. Er zijn altijd grenzen.

Het domste wat je kan doen is nu allemaal de nationale reflex doen vertonen. Dom egoisme, zal ook niet
tot fijne resultaten leiden. Natuurlijk geen vrijbrief voor slecht overheidsbeleid, moral hazard en dergelijke,
maar daar kunnen we het als de storm is gaan liggen nog wel over hebben.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 4 mei 2010 @ 20:46:34 #71
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81024585
quote:
[b]Op dinsdag 4 mei 2010 19:24 schreef
Jullie mening graag.
Een probleem los je op door de oorzaak weg te nemen. De oorzaak is dat budgetten van sommige landen totaal uit het lood zijn (eigenlijk van zo'n beetje alle landen, alleen is het bij sommigen erger dan bij anderen). Dit kun je alleen oplossen door het weer in balans te brengen. En daarvoor zijn de betreffende landen zelf verantwoordelijk.

Bailouts lossen niets op. Dat is slechts een verschuiving van de kosten naar anderen.

Speculanten de schuld geven is puur populisme. Zou jij geld uitlenen aan iemand die niet kredietwaardig is? dat doe je alleen als je daarvoor dan een hele hoge rente krijgt. Zo simpel is het.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 4 mei 2010 @ 20:59:39 #72
287405 Zweistein
Einstein versie 2.0
pi_81025442
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 20:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Een probleem los je op door de oorzaak weg te nemen. De oorzaak is dat budgetten van sommige landen totaal uit het lood zijn (eigenlijk van zo'n beetje alle landen, alleen is het bij sommigen erger dan bij anderen). Dit kun je alleen oplossen door het weer in balans te brengen. En daarvoor zijn de betreffende landen zelf verantwoordelijk.

Bailouts lossen niets op. Dat is slechts een verschuiving van de kosten naar anderen.

Speculanten de schuld geven is puur populisme. Zou jij geld uitlenen aan iemand die niet kredietwaardig is? dat doe je alleen als je daarvoor dan een hele hoge rente krijgt. Zo simpel is het.
Ik ben het eens dat er veel bezuinigd moet worden, maar faillissementen van staten lijkt met toch niet de beste oplossing. Ben het met je eens dat sommige overheden echt moeten veranderen in hun beleid.

Ik wil speculanten niet als de (enige) schuldige aanwijzen. Wel zouder er best wel bepaalde grenzen gesteld kunnen worden. Waarom moet Sapnje inneens zoveel meer rente betalen. Wat is er fundamneteel inneens verslechterd aan het land. Ik begrijp dat je de markt de ruimte moet laten, maar niet tot het extreme toe. Er moeten grenzen zijn.

Sommigen hebben graag maximale vrijheid, maar willen totaal geen verantwoordelijkheid dragen. Ik denk niet dat de maatschappij daar bij gebaat is. Normaal is de stelregel dat je vrijheid ophoud als je die van anderen in gevaar brengt. Dit is ook iets waar de meeste liberalen achterstaan (muv de meest extreme misschien). Waarom zou je dit ook niet op speculanten kunnen toepassen (en neen je hoeft daarvoor echt geen communisme in te voeren)
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 4 mei 2010 @ 21:08:11 #73
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81025992
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 20:59 schreef Zweistein het volgende:

Ik wil speculanten niet als de (enige) schuldige aanwijzen. Wel zouder er best wel bepaalde grenzen gesteld kunnen worden. Waarom moet Sapnje inneens zoveel meer rente betalen. Wat is er fundamneteel inneens verslechterd aan het land. Ik begrijp dat je de markt de ruimte moet laten, maar niet tot het extreme toe. Er moeten grenzen zijn.
Draai het eens om: waarom zou een belegger dezelfde yield accepteren op een riskantere Spaanse obligatie dan op een veilige Nederlandse?

En er is misschien niet "opeens" iets slechter aan Spanje dan een paar maanden geleden. Het is meer dat door recente ontwikkelingen risicos weer realistisch worden ingeprijsd. Wat dat betreft is het hetzelfde als de subprime hypotheekcrisis. Het probleem daar was ook het verkeerd inprijzen van risico's.

Onderstaande plaatje laat mooi de denial zien van de markt sinds het invoeren van de euro. Het is eigenlijk absurd dat er al die jaren zo weinig risico werd ingeprijsd. Het abnormale is imo de periode voor de crisis, niet de situatie nu.

En de oplossing is trouwens heel simpel: als Griekenland e.d. daadwerkelijk vorderingen maken om hun budget weer op orde te krijgen dan zullen die rentes vanzelf weer dalen. Ze hebben het volledig in eigen hand.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_81026278
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:30 schreef AQuila360 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de Ex-dividend date en de Record date

Voor Shell is de Ex-dividend dag morgen 05-05 dus als je ze vandaag had krijg je dividend toch? Maar kan ik ze nu gewoon morgen verkopen of is die Record date 07-05 ook nog van belang?
Ik vroeg me dit laatst ook af en vond toen de volgende webpage over dit onderwerp: http://www.sec.gov/answers/dividen.htm

Ik trek daaruit de conclusie dat de Record Date voor de belegger niet van belang is. Het is de dag waarop Shell van alle brokers te horen krijgt, wie er op de vooravond van de ex-dividend datum aandeelhouder was.

Je kunt het aandeel op de ex-dividend datum dus weer rustig verkopen.
pi_81026303
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:04 schreef kowala het volgende:

[..]

Zo te zien moet jij nog veel leren!!!!!
Ik mis de PI.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 21:20:16 #76
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_81026638
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 21:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Draai het eens om: waarom zou een belegger dezelfde yield accepteren op een riskantere Spaanse obligatie dan op een veilige Nederlandse?

Maar wat maakt een Nederlandse obligatie nu zoveel veiliger dan een Spaanse? Ik zit er niet zo goed in, maar Spanje heeft volgens mij ook geen historie van defaults.
Never explain, never apologize.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 21:22:30 #77
287405 Zweistein
Einstein versie 2.0
pi_81026760
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 21:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Draai het eens om: waarom zou een belegger dezelfde yield accepteren op een riskantere Spaanse obligatie dan op een veilige Nederlandse?

En er is misschien niet "opeens" iets slechter aan Spanje dan een paar maanden geleden. Het is meer dat door recente ontwikkelingen risicos weer realistisch worden ingeprijsd. Wat dat betreft is het hetzelfde als de subprime hypotheekcrisis. Het probleem daar was ook het verkeerd inprijzen van risico's.

Onderstaande plaatje laat mooi de denial zien van de markt sinds het invoeren van de euro. Het is eigenlijk absurd dat er al die jaren zo weinig risico werd ingeprijsd. Het abnormale is imo de periode voor de crisis, niet de situatie nu.

En de oplossing is trouwens heel simpel: als Griekenland e.d. daadwerkelijk vorderingen maken om hun budget weer op orde te krijgen dan zullen die rentes vanzelf weer dalen. Ze hebben het volledig in eigen hand.

[ afbeelding ]
Interessante grafiek.
Ik denk ook wel dat dit hele gebeuren, mist het enigszins goed afloopt, erg heilzaam kan zijn, zeker omdat
de vergrijzing eraankomt. We moeten wel worst case scenarios voorkomen en de markt, het kapitalisme,
moet de mens dienen en niet andersom. Dat is een heel belangrijk punt.

Het dient de maatschappij als risico's zichtbaar worden, dit er toe leidt dat overheden geschokken, verstandig beleid gaan voeren.

Het dient de maatschappij niet als de economie in de eurozone instort. ( je kent de worst case scenario 's wel). Wat voor collateral damage daaruit kan voorkomen hebben we in de vorige eeuw ook wel kunnen zien, hebben we vandaag herdacht. Enige tijdelijk imperking van speculantie moet vanuit dat perspectief kunnen, en nee de markt heeft niet altijd gelijk, want deze overdrijft vaak, en als je van die overdrijving de scherpe kantjes afhaalt, is dat m.i onder bepaalde omsatndiheden te verdedigen.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 21:39:53 #78
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_81027714
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 21:13 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik vroeg me dit laatst ook af en vond toen de volgende webpage over dit onderwerp: http://www.sec.gov/answers/dividen.htm

Ik trek daaruit de conclusie dat de Record Date voor de belegger niet van belang is. Het is de dag waarop Shell van alle brokers te horen krijgt, wie er op de vooravond van de ex-dividend datum aandeelhouder was.

Je kunt het aandeel op de ex-dividend datum dus weer rustig verkopen.
Bedankt! Die uitleg is helder
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_81028467
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 20:59 schreef Zweistein het volgende:
Ik wil speculanten niet als de (enige) schuldige aanwijzen. Wel zouder er best wel bepaalde grenzen gesteld kunnen worden. Waarom moet Sapnje inneens zoveel meer rente betalen. Wat is er fundamneteel inneens verslechterd aan het land.
Dit is meer een voorschrijdend inzicht in de situatie van een land, dan dat er daadwerkelijk iets veranderd is. Op basis daarvan verkopen houders van Spaanse staatsobligaties hun stukken om hun vermogen tegen waardedaling te beschermen. De meeste daarvan zijn geen speculanten, maar beleggingsfondsen, pensioenfondsen en andere fatsoenlijke marktpartijen.
quote:
Ik begrijp dat je de markt de ruimte moet laten, maar niet tot het extreme toe. Er moeten grenzen zijn.
Ik ben dat wel met je eens. Sommige hedgefondsen zoeken doelbewust zwakke plekken op en nemen short-posities in om daar van te profiteren. Vervolgens kopen ze spreektijd op bijvoorbeeld CNBC en kopen financiele journalisten om teneinde paniek te zaaien die in hun voordeel is. Het afbraak proces wordt daarmee versneld.

Deze hedgefondsen hebben extra macht door leverage: ze hebben een groot deel van hun kapitaal geleend van banken. Het risico is hierbij assymetrisch: als hun aktie slaagt incasseren ze enorme winsten, als de aktie mislukt dan laten ze zich failliet verklaren en kan de lenende bank hun geld afschrijven. Dit vind ik geen natuurlijk marktmechanisme.

Paul Krugman noemt de hedgefondsen/speculanten als een factor in verschillende crises in zijn boek "The return of Depressions Economics". Ik ben het niet met je eens dat deze sector verboden moet worden maar wel veel strakker gereguleerd.
pi_81028623
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:33 schreef Rejected het volgende:

[..]

I.v.m. verhoogde kans op deflatie?

Waar is Vandergeld?
Hier, alleen wacht ik tot wat betreft de beurzen op wat duidelijkheid, oftewel een duidelijke 5 wave down op alle belangrijke indices. Euro gaat wel lekker door het putje laatste maanden
pi_81034132
Welkom terug

Denk dat je niet lang meer moet wachten... Nu dit circus aangebroken is vallen er wel lijken uit de kast...
pi_81034220
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:39 schreef tony_clifton- het volgende:
Welkom terug

Denk dat je niet lang meer moet wachten... Nu dit circus aangebroken is vallen er wel lijken uit de kast...
Deze huidige situatie is anders wel een enorme stimulator voor de beleggers op het moment. Iedereen netjes op tijd op het werk want niemand wil de grote slagen missen op de markt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_81034327
Ik dacht morgen turbo shorts op de aex te kopen maar kan niet want zit vanaf 8u30 in de les


Op de pc van de leerkracht tijdens de pauze durf ik niet, stel dat iemand de beamer aanzet .

De pandoering van 5AB lijkt ingezet btw...
pi_81034530
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:43 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik dacht morgen turbo shorts op de aex te kopen maar kan niet want zit vanaf 8u30 in de les
Ik wist niet dat je turbo's kon kopen via je belgische broker?
quote:
De pandoering van 5AB lijkt ingezet btw...
Is dat belgisch/vlaams?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_81034782
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik wist niet dat je turbo's kon kopen via je belgische broker?
[..]

Is dat belgisch/vlaams?
Jazeker

Ben momenteel trouwens dik aan't verliezen op een turbo long op suiker. Ik vond de vrije val overdreven maar blijkbaar denkt de markt er anders over . Waarschijnlijk wordt de stop-loss in de loop van deze week geraakt.

Nu goed, 't is mbt die turbo short niet zo heel erg want ik verwacht dat de indexen het morgen rustiger aan gaan doen, tenzij er bijkomstig slecht nieuws is.

Pandoering wordt trouwens door de 3e leeftijd gebruikt waneer vader zoonlief op kattenkwaad betrapt en deze vervolgens over de knie legt om de billen even hardhandig op te warmen .
  woensdag 5 mei 2010 @ 00:51:24 #86
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_81037319
tvptje. Vandaag veel gemist zie ik zo
The more debt, the better
pi_81037436
tvp
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  woensdag 5 mei 2010 @ 00:59:41 #88
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_81037592
Japan gaat leuk openen als het zo doorgaat
The more debt, the better
pi_81039362
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 21:52 schreef jaco het volgende:
Deze hedgefondsen hebben extra macht door leverage: ze hebben een groot deel van hun kapitaal geleend van banken. Het risico is hierbij assymetrisch: als hun aktie slaagt incasseren ze enorme winsten, als de aktie mislukt dan laten ze zich failliet verklaren en kan de lenende bank hun geld afschrijven. Dit vind ik geen natuurlijk marktmechanisme.
Je kan ook de wetgeving aanpassen, aandeelhouders hoofdelijk aansprakelijk maken zodat ze zich niet achter de rechtspersoon kunnen verstoppen.
pi_81040336
Als de AEX op WallStreet een leidraad is kan onze eigen AEX vandaag een puntje hoger openen (zie Behr).
pi_81040393
Goud blijft ook gewoon dalen onder stijgend volume.

Komen die goldbugs ook bedrogen uit met hun valutahedge...
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 5 mei 2010 @ 09:50:48 #92
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81041524
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 07:10 schreef Mendeljev het volgende:
Goud blijft ook gewoon dalen onder stijgend volume.

Komen die goldbugs ook bedrogen uit met hun valutahedge...
Tsja, sinds vorig jaar maart hebben we een enorme mate van re-risken gezien, inclusief aandelen, junkbonds en commodities/ goud. Sommige mensen beschouwen goud misschien als een hedge maar voor de meeste spelers in de markt is het gewoon een risk trade die dus ook gewoon wordt teruggedraaid in tijden dat men weer risico avers wordt. Dat zag je ook rond de Lehman crisis en dat zul je opnieuw zien.

Cash of kortlopende staatsobligaties van degelijke landen, dat is waar het geld naartoe gaat in een deflationaire crisis zoals deze.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:04:21 #93
301932 wildplasser70
Even een plasje plegen...
pi_81041760
Gisteren op The Market Ticker: The Fallacy Of "Buy The Dips"
quote:
Here's reality:

The only winning strategy "for the long haul" is to be fully committed to the market when it is rising and economic fundamentals support that direction, and to be entirely out at all other times.

Such a strategy also allows you to make wrong calls on re-committing to the market at bottoms and not get materially hurt. If you instead try to "scale in" or "accumulate" and are wrong you are going to get destroyed.
Nu had ik zelf ook al bedacht dat dat "buying the dips" een beroerde strategie is. Maar wat dan wel? Op de één of andere manier moest ik bij de hierboven voorgestelde "winning strategy" meteen denken aan een zeker gewaardeerd medeforumlid.
Het zijn meestal mannen die wildplassen, omdat zij immers makkelijk en staand kunnen plassen. Het motief is in de meeste gevallen luiheid en gemakzucht: men heeft geen zin om naar het toilet te lopen of te wachten tot men thuis is.
pi_81041834
Gaat weer lekkah
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:22:42 #95
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_81042104
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:04 schreef wildplasser70 het volgende:
Gisteren op The Market Ticker: The Fallacy Of "Buy The Dips"
[..]

Nu had ik zelf ook al bedacht dat dat "buying the dips" een beroerde strategie is. Maar wat dan wel? Op de één of andere manier moest ik bij de hierboven voorgestelde "winning strategy" meteen denken aan een zeker gewaardeerd medeforumlid.
Punt is alleen dat je een kéér moet instappen in die stijgende markt. En dat kan ook de top zijn. Dus dat 'fully commited' zijn je beschermt, is eigenlijk onzin.

Overigens is het vandaag weer net zo bagger als gisteren. Dat Galapagos gisteren -5% deed, betekent natuurlijk niet dat er vandaag nog eens 5% vanaf moet...
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:32:40 #96
301932 wildplasser70
Even een plasje plegen...
pi_81042308
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:22 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Punt is alleen dat je een kéér moet instappen in die stijgende markt. En dat kan ook de top zijn. Dus dat 'fully commited' zijn je beschermt, is eigenlijk onzin.
Voor buy&hold moet je ook nooit instappen in een jubelende, stijgende markt, want dan ben je al te laat. Instappen doe je in een markt die al een lange tijd aan het dalen is en waarvan jij denkt dat de bodem nu zo ongeveer bereikt is. Dat baseer je dan op basis van rationele, fundamentele signalen, bijvoorbeeld zoals Selang dat doet met z'n P/E-ratios.

Voor verkopen geldt dan weer het omgekeerde: je verkoopt in een overspannen, jubelende markt, op het moment dat jij denkt dat dat de bubble nu echt levensgevaarlijke proporties begint aan te nemen. Ook dit moment baseer je weer op fundamentele signalen.

Natuurlijk is de kans niet heel groot dat je op deze manier het absolute dal en de absolute top te pakken zult hebben, maar door uit te gaan van de juiste signalen kun je er vrij zeker van zijn dat je daar in elk geval redelijk in de buurt zit.

Het spreekt voor zich dat je voor het bovenstaande wel stalen zenuwen moet hebben.
Het zijn meestal mannen die wildplassen, omdat zij immers makkelijk en staand kunnen plassen. Het motief is in de meeste gevallen luiheid en gemakzucht: men heeft geen zin om naar het toilet te lopen of te wachten tot men thuis is.
pi_81042422
Wat hedgefunds de afgelopen dagen hebben gedaan heeft niks met angst te maken maar lijkt meer een georganiseerde aanval op de euro.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:39:45 #98
301932 wildplasser70
Even een plasje plegen...
pi_81042447
Ja, het is voor hedgefunds waarschijnlijk nu of nooit!
Het zijn meestal mannen die wildplassen, omdat zij immers makkelijk en staand kunnen plassen. Het motief is in de meeste gevallen luiheid en gemakzucht: men heeft geen zin om naar het toilet te lopen of te wachten tot men thuis is.
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:40:47 #99
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_81042476
konden ze niet een beter engels praten euro vertegenwoordiger een persconferentie laten geven, finnen pfff
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:45:57 #100
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_81042583
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat hedgefunds de afgelopen dagen hebben gedaan heeft niks met angst te maken maar lijkt meer een georganiseerde aanval op de euro.
Inderdaad, 'we' worden helaas kapot gemaakt.
Land voor land en de euro erbij...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')