abonnement Unibet Coolblue
pi_80945381
Vorig deel:

Het grote 'rammelaars-topic', deel 24

Ik sloot hem met:

Dat bedoel ik dus .... Kunnen we het aan en is de 2de net zo makkelijk als Jet toen ze baby was etc etc.
Ik wil wel liever dan Crook maar die twijfeld ook nog zo ....

We dachten dat het moeilijk was om voor een eerste te gaan, maar de keuze maken wel of geen ( wat ik echt geen optie vind ) tweede vind ik meerdere malen moeilijker!

Hier verder voor meer tips!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zondag 2 mei 2010 @ 20:40:16 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80945920
Maar als geen echt geen optie is, waar wacht je dan op?
Ja, op Crook lijkt me idd, maar toch.
Heb je niet een maximaal leeftijdsverschil in je hoofd bijvoorbeeld?
***
pi_80946096
Jet is nu bijna drie en vind het wel leuk als Jet nog even thuis is als de volgende baby er is
Het lijkt me vreselijk om straks thuis te zijn zonder kind! Moet er niet aan denken eerlijk gezegt!
We hebben het er ook wel over, en we hebben ook wel zoiets van we zien wat de toekomst ons brengt, maar toch begin ik wel ongeduldig te worden nu

Ik zou morgen een spiraal laten plaatsen, maar dat gaat iig niet door, omdat we zo twijfelen!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zondag 2 mei 2010 @ 20:45:16 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80946144
Ja, ik zou persoonlijk ook niet heel lang meer wachten, want het verschil wordt voor mij dan echt wel te groot zeg maar. Het leuke is dan wel dat je de baby weer alle aandacht kan geven omdat de oudste veel op school zit, maar qua samen spelen zit er dan wel heel veel ruimte tussen.

Wat moeilijk dat Crook zoveel twijfelt. Heeft hij behoefte aan 'wat zijn ze leuk samen' verhalen?
***
pi_80946308
Whahahaha!

We gaan het er nog eens goed over hebben

Het begin is er, want het spiraal komt er niet!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zondag 2 mei 2010 @ 20:50:22 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80946345
Kijk, dat is al zeker wel wat hoor!
***
pi_80946399


Ik kom af en toe wel even verslag doen

De drukte is nu bij ons achter de rug dus het Fok!ken kan weer beginnen!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zondag 2 mei 2010 @ 21:19:31 #8
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80947633
Oeh Beaker, ik zou 3 jaar leeftijdsverschil ook wel genoeg vinden hoor Ik zeg; goed dat die spiraal er niet komt

Tevens tvp
  maandag 3 mei 2010 @ 18:30:53 #9
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_80977115
Ben er ook steeds meer mee bezig, kan eigenlijk niet wachten tot juli. We hadden vorige week een openhartig gesprek met de buren. Die vertelden dat het 2,5 jaar duurde voor zij zwanger werd.
En eergister vertelde iemand op een verjaardag heel stellig dat je niet te snel moet zeggen dat je nog een tijdje wacht. Omdat het dus uiteindelijk (in haar geval) 6 jaar (met IVF) kan duren voordat het lukt.
Om nog maar niet te spreken van degenen waarvan de menstruatie en eisprong niet gewoon op gang komen of pas heel lang na het stoppen met de pil...
Kijk, daar word ik nou niet bepaald rustiger van...Eens kijken of ik de huidige strip niet gewoon meteen maar weggooi * Aventura gaat het balletje opgooien binnenkort
  maandag 3 mei 2010 @ 18:40:08 #10
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_80977385
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:45 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ik zou persoonlijk ook niet heel lang meer wachten, want het verschil wordt voor mij dan echt wel te groot zeg maar. Het leuke is dan wel dat je de baby weer alle aandacht kan geven omdat de oudste veel op school zit, maar qua samen spelen zit er dan wel heel veel ruimte tussen.

Wat moeilijk dat Crook zoveel twijfelt. Heeft hij behoefte aan 'wat zijn ze leuk samen' verhalen?
Ik vind zelf de perfecte leeftijdsverschil 6 jaar.
Dat is het verschil tussen mijn nichtje & dochtertje.
En dat is echt perfect.
Eventueel nog 5 jaar verschil maar jonger zou ik persoonlijk niet willen.

Ik wil steeds liever een 2de maarja nog minimaal 2 jaar wachten dus.
Mooi genoeg de tijd om mijn diploma voor schooljuffie af te ronden.
  maandag 3 mei 2010 @ 18:57:01 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80977949
quote:
Op maandag 3 mei 2010 18:30 schreef Aventura het volgende:
Ben er ook steeds meer mee bezig, kan eigenlijk niet wachten tot juli. We hadden vorige week een openhartig gesprek met de buren. Die vertelden dat het 2,5 jaar duurde voor zij zwanger werd.
En eergister vertelde iemand op een verjaardag heel stellig dat je niet te snel moet zeggen dat je nog een tijdje wacht. Omdat het dus uiteindelijk (in haar geval) 6 jaar (met IVF) kan duren voordat het lukt.
Om nog maar niet te spreken van degenen waarvan de menstruatie en eisprong niet gewoon op gang komen of pas heel lang na het stoppen met de pil...
Kijk, daar word ik nou niet bepaald rustiger van...Eens kijken of ik de huidige strip niet gewoon meteen maar weggooi * Aventura gaat het balletje opgooien binnenkort
Jullie hadden eerst juli als stop-datum?
Als het verder idd niks uit maakt kan je idd net zo goed nu die pil de deur uit gooien. Desnoods wel met de optie om dan tot juli nog met condooms te vrijen. Maar dan kan iig je lichaam weer zelf wat op gang komen.

Leuk joh! Ik hoop dat je gewoon met alle gemiddeldes mee gaat hoor!
Of althans, de korte kant van het gemiddelde.
***
  maandag 3 mei 2010 @ 19:47:09 #12
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_80980030
Dat hoop ik ook (dat van dat gemiddelde). Ach, ik moet ook niet zoveel naar anderen kijken. Of me laten leiden door angst. Dat doe ik ook niet heel erg hoor. Ik heb gewoon zo'n zin om te beginnen
  maandag 3 mei 2010 @ 19:52:26 #13
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_80980284
Ik wil ook . Het ergste is nog wel dat monsieur ook wil, liever gister nog dan vandaag, maar de situatie is momenteel verre van ideaal... Hij heeft besloten om toch meer te willen dan de baan die hij nu heeft en is dus druk aan het solliciteren. Verder zijn de vaste contracten aan banden gelegd en mag er niet 1 vast contract meer gegeven worden.. Hij zit nu aan zijn laatste verlenging en ik behoef toch wat meer zekerheid dan mei 2011 wellicht zonder baan beginnen..

@ Aventura.. Wat BE zegt, als je nu zou stoppen en eventueel met condoom vrijen dan kan in ieder geval je lichaam min of meer op gang komen! Dan kan je in juli écht écht beginnen. Ik zie argumenten!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 3 mei 2010 @ 19:55:32 #14
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_80980437
Hangt er dan zoveel van zijn baan af? En jouw inkomen dan? Hoe oud zijn jullie?
Ik zou mijn kinderwens niet zo erg laten afhangen van 1 inkomen. Je kunt je werk ook verliezen als het kindje er al is. En er bestaat ook zoiets als WW...
  maandag 3 mei 2010 @ 20:00:10 #15
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_80980618
Ik studeer nog en werk daarnaast 12 uur. Salaris is dus erg magertjes en van mijn kant komt het verder aan op de Stufi. Daarbij zijn we nog erg jong (begin 20) en is voor m'n gevoel nú bewust aan kinderen beginnen een beetje 'not done'. Want ja; geen baanzekerheid, studie, studiefinanciering etcetera.

Nooit gedacht dat ik zo omgevingbewust zou handelen, maar goed. Met de jaren wordt men wijzer en als ik objectief naar de situatie kijk, zijn we voor de huidige norm ook nog erg jong.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 3 mei 2010 @ 20:02:53 #16
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_80980738
quote:
Op maandag 3 mei 2010 19:52 schreef Kimpossible het volgende:


@ Aventura.. Wat BE zegt, als je nu zou stoppen en eventueel met condoom vrijen dan kan in ieder geval je lichaam min of meer op gang komen! Dan kan je in juli écht écht beginnen. Ik zie argumenten!
Zeker! De vorige keer dat ik met de pil stopte (met als reden vorige relatie uit) kwam mijn menstruatie meteen weer goed op gang. Precies 30 dagen na de onttrekkingsbloeding, en daarna weer steeds na 30 dagen, kon er de klok op gelijk zetten. Ik mag hopen dat dit nu weer zo gaat, maar er zijn geen garanties, en ik ben nu ouder. Reden te meer om alvast te stoppen Of we dan aan de condooms gaan weet ik niet. Misschien alleen de eerste maand, tot ik ongesteld word.
  maandag 3 mei 2010 @ 20:11:52 #17
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_80981130
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:00 schreef Kimpossible het volgende:
Ik studeer nog en werk daarnaast 12 uur. Salaris is dus erg magertjes en van mijn kant komt het verder aan op de Stufi. Daarbij zijn we nog erg jong (begin 20) en is voor m'n gevoel nú bewust aan kinderen beginnen een beetje 'not done'. Want ja; geen baanzekerheid, studie, studiefinanciering etcetera.

Nooit gedacht dat ik zo omgevingbewust zou handelen, maar goed. Met de jaren wordt men wijzer en als ik objectief naar de situatie kijk, zijn we voor de huidige norm ook nog erg jong.
Dan is het misschien verstandig om te wachten ja. Zeker als je het gevoel hebt dat je een beginnende loopbaan daarmee de kop indrukt. Als je zo jong bent, is er niks mis met je eigen ontwikkeling op de eerste plaats zetten! Dat is ook stap 1 (iig voor jullle en voor vele anderen) naar het creeeren van een fijne omgeving waar eventueel kinderen in passen
  maandag 3 mei 2010 @ 20:16:21 #18
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_80981338
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:11 schreef Aventura het volgende:

[..]

Dan is het misschien verstandig om te wachten ja. Zeker als je het gevoel hebt dat je een beginnende loopbaan daarmee de kop indrukt. Als je zo jong bent, is er niks mis met je eigen ontwikkeling op de eerste plaats zetten! Dat is ook stap 1 (iig voor jullle en voor vele anderen) naar het creeeren van een fijne omgeving waar eventueel kinderen in passen
Ja, dat is ook zeker zo. In het financiële plaatje zou het wel passen (met salaris van vriendlief, uiteraard), maar in het beeld dat ik altijd van 'mijn' gezinsleven gehad heb, past het nu nog niet. Ik kan het niet zo 'moeiteloos' alles geven wat ik zou willen, hoewel ik zeker weet dat het niets tekort zou komen en dat is juist wat het moeilijk maakt. Ik kan het niet zo goed uitleggen, denk ik.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_80982585
tvp

Pff, Aventura ik wil de verhalen over hoelang 't kan duren om zwanger te worden ook ff niet horen
Hoe oud ben jij eigenlijk?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 3 mei 2010 @ 20:43:38 #20
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_80982665
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:42 schreef _aurum_ het volgende:
tvp

Pff, Aventura ik wil de verhalen over hoelang 't kan duren om zwanger te worden ook ff niet horen
Hoe oud ben jij eigenlijk?
32, misschien dat ik daarom wat gevoelig ben voor die verhalen..
pi_80982736
naja, ik ben een jaartje jonger en bij mij spookt het ook rond in mijn hoofd hoor

realiteit is denk ik dat het langer _kan_ duren, maar dat is niet bij iedereen het geval

/ looking on the bright side of life
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 3 mei 2010 @ 20:45:41 #22
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_80982767
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 3 mei 2010 @ 20:48:56 #23
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_80982949
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:45 schreef _aurum_ het volgende:
naja, ik ben een jaartje jonger en bij mij spookt het ook rond in mijn hoofd hoor

realiteit is denk ik dat het langer _kan_ duren, maar dat is niet bij iedereen het geval

/ looking on the bright side of life
Ik heb geen reden om er niet positief in te staan, die verhalen maken alleen maar dat ik NU wil beginnen (net zoals babietjes die ik nu opeens overal zie, leuke kleertjes, etc. etc. )
  maandag 3 mei 2010 @ 20:53:54 #24
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_80983243
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:48 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik heb geen reden om er niet positief in te staan, die verhalen maken alleen maar dat ik NU wil beginnen (net zoals babietjes die ik nu opeens overal zie, leuke kleertjes, etc. etc. )
Lijkt mij wel, ik hoef maar een Prenatal in te lopen en ik sta al kinderwagens uit te proberen met m'n peuter, voor een eventuele tweede.
pi_80983510
en dat heb ik dus weer totaal niet he Dat ik kindertjes/kleertjes etc cute vind. Ik vind de meeste kinderen niet zo leuk....

Ik wil gewoon een kindje omdat dat iets van mij en mijn vriend is en ik ben heeeeel benieuwd hoe 't kindje dan is, of het op hem of mij lijkt etc onze liefdesbaby zeg maar

Ben ook benieuwd naar hoe wij zijn als ouders.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_80983603
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:16 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ja, dat is ook zeker zo. In het financiële plaatje zou het wel passen (met salaris van vriendlief, uiteraard), maar in het beeld dat ik altijd van 'mijn' gezinsleven gehad heb, past het nu nog niet. Ik kan het niet zo 'moeiteloos' alles geven wat ik zou willen, hoewel ik zeker weet dat het niets tekort zou komen en dat is juist wat het moeilijk maakt. Ik kan het niet zo goed uitleggen, denk ik.
Dit had ik ook. Of heb. Geen idee. Maar we zijn wel heel blij met dr

dit helpt niet he?
Lotte!
Noah!
  maandag 3 mei 2010 @ 21:05:00 #27
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_80983793
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:59 schreef _aurum_ het volgende:
en dat heb ik dus weer totaal niet he Dat ik kindertjes/kleertjes etc cute vind. Ik vind de meeste kinderen niet zo leuk....

Ik wil gewoon een kindje omdat dat iets van mij en mijn vriend is en ik ben heeeeel benieuwd hoe 't kindje dan is, of het op hem of mij lijkt etc onze liefdesbaby zeg maar

Ben ook benieuwd naar hoe wij zijn als ouders.
Nou, zo ver als echt zomaar winkels ingaan ga ik niet hoor. Meer als ik eens een kadootje moet kopen voor een baby/kind van een ander, denk ik erover na dat het me zo leuk lijkt om ook eens zelf zo'n kleintje aan te kleden. Ik ben ook niet zo van het verdere practische gedoe er om heen. Een kinderwagen uitzoeken o.i.d. lijkt me meer een noodzakelijk kwaad, en ook zwanger zijn lijkt me minder. Kortom dat gekeutel, daar heb ik niks mee. Ben inderdaad ook benieuwd naar het 'product' van ons beiden. En denk dat het ons leven verrijkt. Het totaal andere perspectief wat je op het leven schijnt te krijgen is iets wat me ook erg gezond lijkt
  maandag 3 mei 2010 @ 21:08:38 #28
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_80983936
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:59 schreef _aurum_ het volgende:

Ben ook benieuwd naar hoe wij zijn als ouders.
Dit gedeelte heb ik dus al gehad.
Misschien loop ik daarom makkelijker zomaar winkels in.
En ook voor praktische dingen loop 'k helemaal warm.
  maandag 3 mei 2010 @ 21:12:49 #29
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_80984118
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:08 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dit gedeelte heb ik dus al gehad.
Misschien loop ik daarom makkelijker zomaar winkels in.
En ook voor praktische dingen loop 'k helemaal warm.
Misschien is het voor mij ook zo abstract omdat ik nagenoeg niemand in mijn directe omgeving heb met baby's. Onze buren hebben een kind van 1, die heb ik nu 2x gezien. Mijn zussen, broer hebben geen kids, in mijn hele vriendenkring is er 1 stel met een kind dat 3 maanden oud is, maar die wonen ver van ons vandaan en spreek ik niet zoveel. In de vriendenkring van mijn vriend zit ook geen enkel stel met kinderen. Mijn collega's hebben ze ook niet. Ik heb dus geen voorbeelden. Ik heb eigenlijk geen idee wat er allemaal bij komt kijken
pi_80984160
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:45 schreef Memmel het volgende:

Jij ook hier leuk! Nog een Anna of Morris

Crook ziet vooral op tegen de kosten Hij is bang det hij ipv 1 Bengh jas 2 Bengh jasjes moet kopen tc. hahahaha

Hier is ook wel aan de orde dat ik nog 2 dagen werk en daarnaast een eigen webwinkel run ( inkoop afspraken etc etc ) Crook heeft ook zijn eigen bedrijf en is ook erg druk en dat is denk de grootste reden dan hij nu zoiets heeft van ff wachten nog!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  maandag 3 mei 2010 @ 21:18:01 #31
593 sjak
Juffie Bloem
pi_80984348
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:43 schreef Aventura het volgende:

[..]

32, misschien dat ik daarom wat gevoelig ben voor die verhalen..
Ik was 35 toen wij bedachten dat we misschien wel voor een tweede wilde gaan. Maar dan wel na de vakantie. Achteraf bleek ik toen al zwanger te zijn Dus in -2 weken ofzo.
Ik zou dat zelf niet mee laten wegen in de beslissing, dat is toch iets waar je weinig invloed op hebt.
Lekker douchen!
  maandag 3 mei 2010 @ 21:18:20 #32
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_80984359
Ik heb altijd mijn nichtje gehad het dochtertje van mijn broer.
En een grote familie maar daar heb ik minder met de kindjes, wel leuk maar niet dat ik er warm van word.
Maar toen ik zelf zwanger was had ik ook geen idee wat er allemaal bij kwam kijken.

Eigenlijk wil ik weer, maar er is twijfel.
Ik ben bang om mijn vrijheid geheel kwijt te raken.
Klinkt echt dom, maar toch.
  maandag 3 mei 2010 @ 21:21:30 #33
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_80984496
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:01 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Dit had ik ook. Of heb. Geen idee. Maar we zijn wel heel blij met dr

dit helpt niet he?
Nog geen stapel kettingen stopt het rammelen hiero, dus dit is alleen maar goed voor m'n gemoedsrust mocht het zover komen. Hihi. Nee even zonder grappen, we zijn heel trouw met de anticonceptie, maar wat willen we graag en wat zou ik een vreugdedansje doen bij een onverwacht plusje. Ik kan het alleen nog niet over mijn hart verkrijgen om het béwust te doen. Een gevoel van, leg dat maar eens uit wanneer het dan net even niet zo ideaal loopt als je in je hoofd voor ogen had m.b.t. de niet-ideale situatie.

Gut, hoe meer ik probeer te typen, hoe meer ik vastgeknoopt raak in m'n eigen warrige woorden en zinnen.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 3 mei 2010 @ 21:43:15 #34
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_80985428
ha beaker, gewoon doen een tweede! Het is echt heel leuk.
Oh ik zou echt zó graag een derde willen, maar niet nu ik nog 4 dagen werk. Ik hoop, ooit, als J verder kan in de zaak, dat ik kan stoppen enzo enzo enzo...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_80985565
ik heb ook niemand in mijn omgeving die of net zwanger is/was of een kleine heeft. Mijn beste vriendin heeft een dochter van 6, maar toen zij in d'r hoe doe je dat met een kind fase zat was ik er zoooooooooooo niet mee bezig

Ohjah, wat ik wel merk, vroeger wilde ik voor geen goud een meisje...want die zijn moeilijk En nu denk ik toch weleens van joh, hoe zou 't zijn....
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 3 mei 2010 @ 21:56:30 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80986076
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:45 schreef Memmel het volgende:
Dit verbaast me niks!
Is het een optie? Las het al.
***
  maandag 3 mei 2010 @ 21:58:27 #37
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_80986189
Als je er toch al twee hebt, waarom een derde niet.
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:43 schreef Memmel het volgende:
ha beaker, gewoon doen een tweede! Het is echt heel leuk.
Oh ik zou echt zó graag een derde willen, maar niet nu ik nog 4 dagen werk. Ik hoop, ooit, als J verder kan in de zaak, dat ik kan stoppen enzo enzo enzo...
Maar is een tweede niet lastig met 4 dagen werk?
Ik vraag me af hoe je 4 dagen werk combineert met twee kinderen.
pi_80986510
ik wil wel, maar Crook niet Hij ziet het echt niet zitten .... hoe verander je dat
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  maandag 3 mei 2010 @ 22:06:36 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80986656
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:58 schreef SacreCoeur het volgende:
Als je er toch al twee hebt, waarom een derde niet.
[..]

Maar is een tweede niet lastig met 4 dagen werk?
Ik vraag me af hoe je 4 dagen werk combineert met twee kinderen.
Niet veel lastiger dan 1 lijkt me toch? Het is hoe dan ook druk maar of je nou 1 of 2 kinderen weg brengt en ophaalt maakt niet uit toch?

Beaker
Geen idee. Als je weet hoe, laat mij het even weten.
Is het helemaal 'nee' of is het 'niet nu'?
***
  maandag 3 mei 2010 @ 22:09:15 #40
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_80986813
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:58 schreef SacreCoeur het volgende:
Als je er toch al twee hebt, waarom een derde niet.
[..]

Maar is een tweede niet lastig met 4 dagen werk?
Ik vraag me af hoe je 4 dagen werk combineert met twee kinderen.
Vier dagen, met regelmatig pieperdienst en ook wel eens avondwerkzaamheden.
Hoe combineer je dat? Ja, eh, drie dagen crèche, dagje oma, veel geregel en geren. Makkelijke baas, helpt ook mee.

BE, ligt het er echt zo dik bovenop? Op kantoor hebben ze een pooltje gemaakt. Dat ik zwanger van vakantie terugkom. Welke vakantie, laat men in het midden...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 3 mei 2010 @ 22:10:20 #41
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_80986884
BE, jij hebt er al twee. Of ben je ook in de markt voor numero 3?

Oja, had ik al gemeld dat ik mijn spiraaltje er maar weer uit heb gehaald?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 3 mei 2010 @ 22:10:51 #42
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_80986909
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Niet veel lastiger dan 1 lijkt me toch? Het is hoe dan ook druk maar of je nou 1 of 2 kinderen weg brengt en ophaalt maakt niet uit toch?

Beaker
Geen idee. Als je weet hoe, laat mij het even weten.
Is het helemaal 'nee' of is het 'niet nu'?
Dat ligt eraan toch?
Als de èèn naar de basisschool moet en de andere naar KDV bijvoorbeeld.

Zodra je begrip toont bij mannen smelten ze.
pi_80986939
Ik wil ook wel
Eerst verhuizen
pi_80987164
Be, het is de nu nog niet fase
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  maandag 3 mei 2010 @ 22:15:43 #45
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_80987207
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:09 schreef Memmel het volgende:

[..]

Vier dagen, met regelmatig pieperdienst en ook wel eens avondwerkzaamheden.
Hoe combineer je dat? Ja, eh, drie dagen crèche, dagje oma, veel geregel en geren. Makkelijke baas, helpt ook mee.

BE, ligt het er echt zo dik bovenop? Op kantoor hebben ze een pooltje gemaakt. Dat ik zwanger van vakantie terugkom. Welke vakantie, laat men in het midden...
Lekker leuk druk dus.

Mijn ideaal zou zijn 2 daagjes werken.
Voordeel bij mij is wel dat ik kindjes mag meenemen.
  maandag 3 mei 2010 @ 22:17:40 #46
143848 huuphuup
Dorksided
pi_80987322
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:09 schreef Memmel het volgende:

[..]

Vier dagen, met regelmatig pieperdienst en ook wel eens avondwerkzaamheden.
Hoe combineer je dat? Ja, eh, drie dagen crèche, dagje oma, veel geregel en geren. Makkelijke baas, helpt ook mee.

BE, ligt het er echt zo dik bovenop? Op kantoor hebben ze een pooltje gemaakt. Dat ik zwanger van vakantie terugkom. Welke vakantie, laat men in het midden...
ohja!
daar was iets mee toch? Jij kwam zwanger van elke vakantie terug ofzo? of was dat iemand anders

ik ben heel benieuwd naar nog zo'n mooierd van jullie twee

En ik rammel de tent uit, maar what else is new

Overigens kan ik me vreselijk storen als ik aangeef graag een tweede te willen en mensen zeggen dan dat ik eerst maar eens moet genieten van Amélie. Dat ik graag een tweede wil betekent niet dat ik nú niet geniet, of dat ik niet van mn kind hou of geniet en dat ik het allemaal maar onderschat ofzo twee kinderen.
Ik sla echt een beetje dicht als mensen zoiets zeggen want mijn standaard antwoord dat ik volop geniet van Amélie klinkt dan altijd een beetje lafjes.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 3 mei 2010 @ 22:22:02 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80987575
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:09 schreef Memmel het volgende:

[..]

Vier dagen, met regelmatig pieperdienst en ook wel eens avondwerkzaamheden.
Hoe combineer je dat? Ja, eh, drie dagen crèche, dagje oma, veel geregel en geren. Makkelijke baas, helpt ook mee.

BE, ligt het er echt zo dik bovenop? Op kantoor hebben ze een pooltje gemaakt. Dat ik zwanger van vakantie terugkom. Welke vakantie, laat men in het midden...
Neuh, niet dik er bovenop, maar ik vind het op de een of andere manier gewoon bij jou passen, 3 kinderen.

En ja, ik heb er al 2 en zou er zooooooooooooo graag 3.
Alleen F. absoluut niet. Dus ik rammel vrolijk verder.
Stel wel, dan voorlopig nog niet, dan zou ik willen wachten tot begin volgend jaar ofzo. Die 20mnd tussen Sasha en Oscar vind ik toch best pittig.

Lees nu van je spiraal!
Heb je al geboekt?
Hier zit hij er net 2 maanden in.
***
  maandag 3 mei 2010 @ 22:42:07 #48
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_80988629
Jaaa, Huup. Dat ben ik. Twee keer zwanger terug uit Tunesië... zal wel aan die Tunesiers liggen ofzo...
Huup, ik begrijp precies wat je bedoelt. Zeg je gewoon dat je dit zó leuk vindt dat je dubbel wilt genieten.

Ja, spiraal is eruit (was het zó zat om elke twee weken ongesmurfd te zijn!). De huisarts nog: ja, en nou niet denken, het kan nog wel effe hè....kan zo raak zijn!
Maar ehh, ja vakanties zijn geboekt. Week Thailand (denk: eiland, denk: private pool, denk: witte stranden) met J. alleen en twee weken Tunesië. Mmmm, ik zie een patroon...

Nee hoor. Effe wachten tot we weten hoe of wat met werk enzo. Ook wij nog in de 'heel leuk, maar nu effe niet'-fase. De driftbuien van Anna werken ook als prima anticonceptie hoor...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 3 mei 2010 @ 22:43:48 #49
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_80988714
En mijn collega's, de schatten, maken er nu openlijk grapjes over. Zei de een tijdens de lunch: ohhhh Memmel, dat mág jij helemaal niet eten nu je zwanger bent! Ik dacht dat mijn baas ter plekke het leven liet...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_80988843
Psst memmel, volgens mij doet Anna's ticker het niet meer

Ik zie ook een patroon met Tunesie
  maandag 3 mei 2010 @ 22:48:00 #51
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80988936
Whaaaaahhh, mijn voormalige mede-zwangeren zijn alweer aan het rammelen

Ikke niet hoor, ik droom er niet eens over
.... met gevoel voor drama....
  maandag 3 mei 2010 @ 22:48:22 #52
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_80988972
je hebt gelijk, ik pas 'm volgende maand wel aan. Dan hoef ik het maar 1 keer te doen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 3 mei 2010 @ 22:49:27 #53
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_80989037
Kersjes, gij ook?

Ohhh, met zulke mannetjes kan ik het me goed voorstellen!
Maar met zulke zwangerschappen...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 3 mei 2010 @ 23:28:52 #54
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80990822
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:49 schreef Memmel het volgende:
Kersjes, gij ook?

Ohhh, met zulke mannetjes kan ik het me goed voorstellen!
Maar met zulke zwangerschappen...
Ik rammel dan ook voor nog een baby, niet voor maandenlange ellende die (in mijn geval) zwangerschap heet
Ruimte genoeg! In mijn hart, mijn schoot en mijn buik is ook al mooi voorgevormd
Helaas zijn er te veel praktische bezwaren. Maar rammelen gaat dwars over gezond verstand heen kennelijk...
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 4 mei 2010 @ 09:54:11 #55
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80997800
Go for it dames .
pi_80999532
Mén, ik ben in gedachten gewoon mijn huis al aan het herinrichten... Terwijl vriendlief nog niet eens weet of hij überhaupt wel een kindje wil...
Ik probeer hem er nu al van te overtuigen dat we, als we gaan beginnen met verbouwen/klussen thuis, ook echt een bijkeuken nodig hebben (aangezien de wasmachine nu op het kleine kamertje staat, en dat kamertje had een andere bestemming dan washok, maar dat heb ik niet met zoveel woorden erbij gezegd).
Van de week hebben we tijdens het eten wel al een hoop namen zitten bedenken (met een dikke knipoog dan wel, het was vooral hard lachen), is dat een goed teken?
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:02:08 #57
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80999752
Kijk nou toch! We waren laatst op kraamvisite, pasgeboren hummels staan me zo goed



Zo raar, zomaar ineens ben ik van een ver verscholen, geheim verlangen gegaan naar niet te negeren, full-blown gerammel En ik heb zelf nog een baby!!
Mijn moeder heeft me laatst vanuit het niets verboden om ooit nog zwanger te raken. Ze heeft ook wel gelijk, ik kan het M. en de jongens niet (weer) aandoen
Dus kom ik jullie hier nu en dan maar even lastigvallen
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:03:17 #58
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80999784
Raantje, misschien zat DE naam er toch tussen, zou zomaar kunnen
.... met gevoel voor drama....
pi_80999858
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:03 schreef Kersjes het volgende:
Raantje, misschien zat DE naam er toch tussen, zou zomaar kunnen
Dat denk ik ook, we waren het opvallend eens!
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:14:29 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81000202
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:56 schreef Raantje het volgende:
Mén, ik ben in gedachten gewoon mijn huis al aan het herinrichten... Terwijl vriendlief nog niet eens weet of hij überhaupt wel een kindje wil...
Ik probeer hem er nu al van te overtuigen dat we, als we gaan beginnen met verbouwen/klussen thuis, ook echt een bijkeuken nodig hebben (aangezien de wasmachine nu op het kleine kamertje staat, en dat kamertje had een andere bestemming dan washok, maar dat heb ik niet met zoveel woorden erbij gezegd).
Van de week hebben we tijdens het eten wel al een hoop namen zitten bedenken (met een dikke knipoog dan wel, het was vooral hard lachen), is dat een goed teken?
Ik vind namen verzinnen iig wel een heel goed begin om een zaadje mee te planten.
***
pi_81000294
Oh Kersjes, wat schattig! Hier is mijn rammel-oorzaak:
  dinsdag 4 mei 2010 @ 13:04:33 #62
171422 LadyBlack
paint it black
pi_81004165
Wij zijn ook regelmatig namen aan het verzinnen! Ook wel met een knipoog, maar ik merk steeds meer aan mn vriend dat het ook echt wel in zijn systeem zit Was eerst toch wel een beetje bang dat hij het niet zo serieus nam allemaal, maar daar had ik mijn kerel echt even onderschat

@Aventura: als ik je zo hoor zou ik ook de volgende pilstrip gewoon laten liggen en mn lijf weer vast laten wennen. En dan kun je beginnen wanneer je wilt
@Kimpossible: als je allebei zo heel graag wilt.... waarom zou je het dan niet doen? Je kunt je baan inderdaad ook verliezen als je kindje er al is, die zekerheid heb je nooit helemaal. Het enige wat je zeker weet is dat een kindje gewenst is
  dinsdag 4 mei 2010 @ 16:53:20 #63
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_81013059
@huuphuup, ik ken het. Mijn meideke is net 10 maanden, maar ik zou het zo niet erg vinden als ik per ongeluk
weer zwanger zou zijn.... En in mijn omgeving zijn 2 meiden die vlak voor mij bevallen zijn, alweer zwanger. Maar mijn moeder vraagt steeds of ik toch niet liever even zou wachten, het gaat al zo snel en met een tweede erbij gaat het alleen maar nog sneller en dan zijn ze groot voor je het weer.... Ja ik weet ook wel dat dat het verstandigste is, maar toch..... rammel rammel rammel (misschien ook wel omdat ik een probleemloze zwangerschap heb gehad en het zo leuk vond om zwanger te zijn én met zwaar rammelende collega's op een kamer zit)
Maar als ik dan eraan denk hoe het zou zijn als ik over 9 maanden twee kleintjes zou hebben, breekt me ook wel weer het angszweet uit.... Heb nu al met J mijn handen vol, en dan kan ze nog niet eens lopen, kruipen of wat dan ook, wat gaat dat geven als ze strax wel op eigen houtje gaat rondbonjouren?!?!?!?!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 5 mei 2010 @ 18:56:24 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81057050
Ja hoor, daar ga ik weer.
Een van de meiden van de pufclub van Sasha is zwanger, van nummer 2 trouwens, maar toch... Het idee alleen al.

Zo... en nu gaat het hele idee van nr. 3 weer terug de koel- zo niet ijskast in.

*weg is...
***
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:28:43 #65
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81058198


maar goed, keizersnee, jaar wachten enzo.... maar zo'n klein mannetje smaakt wel naar meer! Ik geniet volop en juist daarom zie ik een tweede wel weer zitten. Maar we wachten zeker nog een half jaar en Marky twijfelt hier en daar nog wel dus rustig aan. Maar voor Daan was een 2e uberhaupt niet im Frage dus dat hij nu waarschijnlijk toch wil, maakt het rammelen niet minder zeg maar
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:33:08 #66
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_81058348
Ik tvp hier even

Al ben ik al weer in het 'wachten op het tweede streepje' te vinden.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_81064297
rammel tvp
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 5 mei 2010 @ 22:32:10 #68
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_81066298
Hier ook een rammel tvp. Al een maandje aan het rammelen en verdwaald tussen gevoel, rationaliteit, wijsheid en aaaaahhhhgrggrrgrgrgrgrrrrr
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:06:30 #69
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_81077335
HappyMe, moest jij na de ks een jaar wachten? Mijn gyn deelde me na 6 weken vrolijk mee dat ik best wel weer zwanger mocht worden (de loljurk)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:32:03 #70
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81078018
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:06 schreef Jeetjejom het volgende:
HappyMe, moest jij na de ks een jaar wachten? Mijn gyn deelde me na 6 weken vrolijk mee dat ik best wel weer zwanger mocht worden (de loljurk)
Ja, dat werd idd gezegd ivm de wond die dan kon scheuren. Bij voorkeur een jaar maar in ieder geval een half jaar wachten.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 6 mei 2010 @ 10:48:33 #71
95752 crew  Chell
Kluns
pi_81078491
*rammmmmmelllllll!*

Heeeeul hard!
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:27:27 #72
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_81079803
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:32 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ja, dat werd idd gezegd ivm de wond die dan kon scheuren. Bij voorkeur een jaar maar in ieder geval een half jaar wachten.
Wat een verschil dan zeg...... Mijn VK zei wel, toen ik haar vertelde wat de gyn had gezegd, dat ze het me aanraadde om toch zeker 9 maanden te wachten ivm ontzwangeren, maar het zou gewoon voor mijn hormoonhuishouding beter zijn. Maakt ook niet uit verder, half jaar heb ik sowieso al gehaald, denk dat ik het jaar ook wel ga halen..... Moet ook zeggen dat ik mijn gyn toen echt ontzettend raar heb aangekeken, alsof ik na 6 weken weer zin had om weer een kind te krijgen
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:14:21 #73
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_81084085
Oh Chell!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_81133401
Volgens mij boek ik vooruitgang met betrekking tot vriendje

Vorig jaar rond maart heb ik voor het eerst aan hem vertelt over mijn gerammel (dat toen al sinds een jaartje op was komen zetten)
Daarna heb ik hem lang 'met rust' gelaten, om hem een beetje te laten wennen. Een paar maanden later waren vrienden van ons zwanger. Toen is het onderwerp een beetje terug gekomen en hebben we er een paar keer even kort over gepraat. Toen het babietje was geboren, heb ik hem nog even voorzichtig duidelijk gemaakt dat ik nog steeds erg rammel.

Maar nu sinds een paar weken grijp ik elke gelegenheid aan om hem te vertellen dat we wat mij betreft best een babietje kunnen gaan maken. Zo zachtjes in zijn oor als we op straat lopen en we zien een baby. Toen ik laatst een lieve meet&greet had met een enorm schattig meisje van 8 maanden. Natuurlijk sinds ik allemaal lieve babykleertjes maak. En deze week hebben we het babietje van die vrienden twee keer gezien en beide keren heb ik een beetje lopen 'zeuren' bij hem. Elke keer lachte hij dan lief naar me, of zei iets in de richting van: jaja, rustig aan. Of: ja, dat komt wel. Toen gooide ik maar eens in de groep dat mij over anderhalve maand wel een mooi moment leek om te beginnen. En een paar dagen later zei ik: hmm misschien kunnen we gewoon al wel eens zonder condoom oefenen, zonder verder te letten op vruchtbare dagen enzo. (We hebben sindsdien nog niet gevreeën, dus wat ie daar helemaal precies van vindt weet ik nog niet haha) Dezelfde dag had ik hem nog vertelt dat het al meer dan een jaar terug was dat ik hem voor het eerst over mijn gerammel vertelde en dat ik hem toen best lang met rust had gelaten, maar dat ik het voor mijn gevoel nu gewoon echt niet meer hou en dat ik daarom nu een beetje aan het doorzeuren was. Dat begreep ie goed en hij vond het ook prettig dat ik hem eerder wel met rust had gelaten zodat ie er voor zichzelf over na kon denken.
En gisteren toen ik nog eens zei toen we naast de kinderwagen met baby van die vrienden stonden: zullen we ook een baby gaan maken? Toen zei hij gewoon overtuigt: ja!

Wow, hij zei gewoon ja!

We zagen toen ook die vriend van ons zijn dochtertje het flesje geven, en mijn vriendje zat er naast. Hij ging het babietje aaien over haar voetje en zei: Ik moet er gewoon aanzitten, zo schattig
Nu ja, volgens mij begint bij hem dus nu ook echt echt echt het idee te komen dat ie wel een papa wil gaan worden! Gisteren toen hij 'ja' zei, was alleen niet het geschikte moment om het er verder over te hebben. Maar reken maar dat ik de komende dagen/weken maar even door blijf zetten in deze aanpak

Spannend ja!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:26:25 #75
171422 LadyBlack
paint it black
pi_81135862
Klinkt goed bellelena!!!

Nouja, met die kleertjes die jij maakt moet het ook wel gaan kriebelen natuurlijk...
pi_81139289
Wauw, Bellelena! Dat klinkt mooi!!
En wat knap dat je hem gewoon ruim een jaar met rust hebt kunnen laten...! Ik ben bang dat als ik hem een jaar niks laat horen over mijn gerammel, dat het weer naar de achtergrond verdwijnt, en hij er dus ook niet over nadenkt...
Maar als hij "ja" heeft geantwoord, heb je groen licht toch? Proficiat!
pi_81144239
Hier rammel ik ook lekker verder! Wij gaan er pas in september voor, maar ik heb vorige week donderdag mijn spiraaltje alvast laten verwijderen, omdat we bang waren dat ik niet meteen een cyclus zou hebben door mijn diabetes (de maanden voor ik zwanger werd van de oudste werd ik vrijwel nooit ongesteld)...ben ik gewoon zondag al ongesteld geworden...en hoe! .Als het zo netjes doorzet ben ik heel erg blij!! Maar ik ga er wel harder van rammelen .
And so the lion fell in love with the lamb
pi_81145830
Whaaa Bellelena!! Dat gaat ongetwijfeld op korte termijn goedkomen als ik het zo hoor
pi_81147819
bellelena wat 'n goed nieuws!!!!
*poef* nu is het weg
pi_81151380
bellelena wat goed zeg
volgens mij moeten mannen gewoon een knop in hun hoofd omzetten wat betreft kinderen haha.
Die van mij begon er ook op het meest geschikte moment over dat ie t nu toch wel wilde (daarvoor was het altijd "nooit" "als ik 30 ben" als ik het had over wanneer we een kindje gingen maken)
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:16:26 #81
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81153207
Ooooooooh Bellelena wat gaaaaaaf!!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:57:27 #82
171422 LadyBlack
paint it black
pi_81155829
Zo heerlijk als je dat stadium bereikt hebt....

Ik ging op bevrijdingsdag met vriendje naar het stadspark hier, en zag toen een meisje met grote zwangere buik in de menigte, dus ik zei "misschien loop ik hier volgend jaar ook wel met zo'n mooie buik ", en hij zei dat ie al wel dacht dat ik dat zou zeggen. Dus hij had haar ook opgemerkt en het aan ons gelinkt

Ga ervoor bellelena, nu nog een begindatum prikken! Zou je zelf *nu* willen beginnen, is dat haalbaar?
pi_81162833
Ahh wat een super lieve en leuke reacties allemaal!

Ik vind het echt ontzettend spannend!
Wat mij betreft zouden we vorig jaar al mogen beginnen

Trouwens nog zo'n opmerking van vriendje, vorige week oid, ik zei hem iets van: Wanneer gaan wij een baby maken? En zijn antwoord: Gisteren
... Ook al zo mysterieus bij nader inzien haha! Dat antwoord heeft ie vorige week en deze week vaker gegeven op die vraag trouwens

Voor mijn gevoel ben ik er helemaal klaar voor!
En zoals het er uit ziet denk ik dat vriendje zijn gevoel ook aardig begint mee te werken

Ik hou jullie op de hoogte


En Ladyblack: Volgend jaar met zo'n prachtige grote buik, dat lijkt mij een zeer mooi streven
pi_81169369
Ik kan het rammelen voorlopig maar beter in de koelkast zetten... Gisteren fikse ruzie gehad en de sfeer is nog altijd niet bepaald gezellig te noemen...
Kwam in het kort erop neer dat ik verder in de toekomst kijk, en daar een bepaald beeld bij heb (huisje klaar, straks een kindje). Maar hij dus totaal niet. Hij leeft alleen in het nu, en wat komt dat komt. Sterker nog, hij kreeg nogal de kriebels (not in a good way) bij het aanhoren van mijn wens voor over een paar jaar.
Probleem voor mij is vooral dat hij erg goed is in uitstellen en niet afmaken. En dat botst met mijn kinderwens. Ik wil niet nog 5 jaar wachten tot ons huis eindelijk klaar is om vervolgens maar verder te zien, ik ben 30.... Het is zo frustrerend dat ik wil weten hoe mijn toekomst eruit ziet als ik bij hem blijf, maar dat hij me dat niet kan zeggen.
Sorry, ego-post! Ik moest even van me af schrijven...
  zaterdag 8 mei 2010 @ 09:48:52 #85
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_81169445
Raantje
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 8 mei 2010 @ 10:27:52 #86
171422 LadyBlack
paint it black
pi_81169953
Ow Raantje, damn...... dat was niet de reactie waar je op had gehoopt!
En volgens mij is dit een punt waarop mannen en vrouwen heel vaak botsen, irritant is dat!

Hij leeft alleen in het nu, is het geen optie om daar *nu* een kindje in te passen?
pi_81170016
Mannen... soms he. Ik kan me daar zo weinig bij voorstellen dat je op je 30e nog niet weet of je kinderen wil. daar heb je dan toch wel eens fatsoenlijk over nagedacht in die 30 jaar? Of zég dan gewoon dat je geen kinderen wil, dan weet iedereen ook waar ie aan toe is..
Gelukkig hier geen sprake van. Het rammelen is nog aardig aan de gang, bij zowel lief als bij mij, maar eerst maar eens kijken of ik na de zomer verder kan studeren of dat ik stop. Ben er nog niet over uit...
pi_81170075
Hmmz Raantje, dat lijkt me niet niks.... Wellicht dat het hem wat rauw op zijn dak viel? En ik weet niet of vrienden zijn die al kinderen hebben? Wellicht dat je het onderwerp even een paar dagen in de koelkast kan zetten en het dan weer bespreekbaar kan proberen te maken.... Dat je uitlegt waar jij vandaan komt, wie weet snapt hij je dan beter.

Succes iig
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zaterdag 8 mei 2010 @ 10:41:03 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_81170154
Ja, misschien dat de 5 baby's die straks in jullie vriendenkring geboren worden het wel iets minder abstract maken

Kijk maar naar bellelena
pi_81174389
Hmm dat is niet leuk Raantje
Maar heeft hij ook nog helemaal niet aangegeven dat hij uberhaupt kinderen wil? Dan zou ik als ik 30 was inderdaad ook me gaan afvragen hoe je toekomst gaat worden als je bij hem blijft.

Maar ik vind bijvoorbeeld ook dat sommigen, en ik bedoel dat echt niet onaardig en laat niemand zich alsjeblieft aangevallen voelen, het onderwerp wel heel erg vaak naar voren brengen. De ene man kan dat wel hebben maar de ander wordt daar nogal iebelig van wat ik ook best ergens wel snap.

Mijn meneer heeft mij laten weten dat hij heus graag kinderen wil maar dat hij nog een verre reis wil maken, groter wil gaan wonen, naar het buitenland wil verhuizen en bovenal net zijn tweede studie heeft afgerond en dus gewoon even helemaal rust wil en geen baby kamers wil klussen e.d.
Ik ben jong genoeg om te accepteren dat het nog één of twee jaar duurt voordat hij er klaar voor is.
Als ik er ondanks dat toch maandelijks over zou beginnen en op elke baby in de stad zou gaan wijzen dan zou hij dat snel zat zijn.

Mannen kunnen nou eenmaal schijnbaar niet zo rammelen als wij en doen dat ook niet al op hun 25ste zoals wij blijkbaar.
Ik heb zelf niet het idee dat het dagelijks onder de aandacht brengen dat opeens gaat doen veranderen. Dus ik zelf hanteer liever de geef hem de tijd aanpak.
Maar nogmaals ik heb de leeftijd om hem die tijd te geven.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_81175921
Als mijn vriend zou aangeven later echt wel kinderen te willen, dan was het een ander verhaal inderdaad. Dan zou nog geen drie jaar willen wachten op groen licht, maar dat is dan bij mij de leeftijd die komt kijken.

Maar mijn vriend denkt er dus überhaupt nog niet over na, en dan wil ik hem wel graag laten merken dat het voor mij wel degelijk belangrijk is om te weten waar ik sta, waar hij staat en waar we samen staan.

Ik ben het wel met je eens dat elke week gaan vragen wanneer we een baby gaan maken bij veel mannen verkeerd zou vallen, dat hoef ik bij de mijne dus ook echt niet te doen, want "zeuren" werkt helaas averechts.
pi_81176319
Ik hoop voor je dat hij toch binnenkort na wil gaan denken over wat hij wil in de toekomst want dit is voor jou niet fijn. Een relatie leeft ook deels op dat je dezelfde dromen hebt en dezelfde dingen wilt in de toekomst. Dat het tijdsbestek waarin dat gaat gebeuren niet overeenkomt daar is wel een mouw aan te passen maar dat iemand helemaal niet na lijkt te denken over de toekomst samen is gewoon niet leuk

Ik denk dat ik het onderwerp nu dan maar even zou laten rusten en dan binnenkort als hij in goede bui is het nog eens te proberen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_81177324
Och Raantje, wat vervelend dat je zo'n aanvaring met je vriend hebt gehad!
Ik denk dat bij veel mannen het kinderen krijgen best abstract is. En volgens mij rammelen mannen inderdaad vaak minder dan vrouwen. Ik ben met mijn vriendje er ook voorzichtig mee geweest en nog steeds. Ik zit ook niet elke minuut te zeuren oid. Ik wacht wel degelijk de juiste momenten af. En de laatste paar weken heb ik wel veel meer tegen hem 'gezeurd', maar daarvoor ook 2 jaar niet en amper omdat ik hem niet bang wilde maken. Zeurende vrouwen houdt bijna geen enkele man van volgens mij haha

Wat hier dus wel veel heeft mee geholpen zijn inderdaad babies in de omgeving bij vrienden en bekenden. En onze gesprekken en ideeën over dat een kindje geen beperking hoeft te zijn bij eventuele toekomst dromen en wensen. Ook wij willen reizen, maar dat willen we net zo graag doen met ons kindje bijvoorbeeld.

Wat ikzelf wel heb ervaren is dat ook al reageert je vriend kwaad of wil hij er nu niks over horen, hij gaat er vaak wel voor zichzelf over nadenken. Misschien dus toch even laten bezinken en over een klein poosje het juiste moment voor een nieuw gesprekje afwachten. Waarin je kunt uitleggen hoe jij je voelt en wat jij ervaart. En hetzelfde voor hem. Als je over niet al te lange tijd kindjes geboren worden in de omgeving enzo, dan kan het voor hem alweer heel anders worden misschien.

Voor nu in ieder geval een dikke knuffel, want ruzie is nooit leuk. Hopelijk komen jullie allebei snel weer een beetje bij hiervan
pi_81178147
Bedankt voor de lieve reacties!
pi_81211622
Even een heel persoonlijk berichtje:

Afgelopen nacht toen we gingen vrijen zei vriendje: Zullen we nog 1 keer met condoom doen om te oefenen?

Wow! We gaan dus nu echt bijna voor het echie!
pi_81211901
Wat heeerlijk Bellelena...geniet voorlopig maar enorm van die geweldig spannende tijd die voor jullie ligt...jullie geheimpje
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_81212259
quote:
Op zondag 9 mei 2010 14:21 schreef Poppedein het volgende:
Wat heeerlijk Bellelena...geniet voorlopig maar enorm van die geweldig spannende tijd die voor jullie ligt...jullie geheimpje
Hihi, jaa, het voelt echt als een geheimpje inderdaad!
Ga er zeker van genieten
  maandag 10 mei 2010 @ 08:44:32 #98
171422 LadyBlack
paint it black
pi_81241757
Wauw!!
pi_81267130
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Maar ik vind bijvoorbeeld ook dat sommigen, en ik bedoel dat echt niet onaardig en laat niemand zich alsjeblieft aangevallen voelen, het onderwerp wel heel erg vaak naar voren brengen. De ene man kan dat wel hebben maar de ander wordt daar nogal iebelig van wat ik ook best ergens wel snap.
Dat vind ik dus onzin. Waarom zou je overal over moeten kunnen praten maar zou dit onderwerp ineens een taboe moeten zijn? Als het je hoog zit moet je er zo vaak over kunnen praten als je wil, mijns inziens.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat je op je 30e nog niet weet of je wel kinderen wil. Mijn lief was de 30 ruim gepasseerd toen hij het nog niet wist. Hij voelde zich te onvolwassen en wist niet of dat gevoel ooit zou veranderen. Ik wilde op mijn 28e ineens een kind. Daarvoor had ik er wel over nagedacht, maar niet bij iedereen is dat besluit een proces. Ik wist het gewoon ineens.

Raantje, ik kan me voorstellen dat je verdrietig wordt van die ruzie, maar de ruzie zelf hoeft op zich niet slecht te zijn. Misschien zet die hem wel aan het denken. Als ik 30 zou zijn en een vriend zou hebben die zo reageerde zou ik zeker niet het onderwerp nog een paar jaar laten liggen. Maar goed, ik vind het dan ook idioot om alleen in het nu te leven. Ieder verstandig mens denkt op z'n minst enigszins in de toekomst, bijvoorbeeld door te sparen of door te solliciteren als het einde van een contract in zicht komt. En de medische voordelen van niet nog 5 jaar wachten zijn toch wel aanzienlijk. Dat lijkt me ook wel reden om er nu serieus over te praten.

bellelena, wat spannend! Ga je nu posten in Wachten op het tweede streepje? En ik onderschrijf wat Poppedein zegt: geniet maar fijn van deze tijd! Nu ik Ivan eenmaal heb denk ik nog zo vaak terug aan hoe het was toen er nog niets was, niet eens een tweede streepje, en hoe groot de anticipatie was.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 10 mei 2010 @ 20:35:42 #100
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_81267939
quote:
Op maandag 10 mei 2010 20:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat vind ik dus onzin. Waarom zou je overal over moeten kunnen praten maar zou dit onderwerp ineens een taboe moeten zijn? Als het je hoog zit moet je er zo vaak over kunnen praten als je wil, mijns inziens.
Nou om iemand aan het denken te zetten werkt het misschien maar als iemand nu niet wil kan je dagelijks beginnen over hoe hoog het bij jou zit maar gaat dat niet zorgen dat hij het sneller gaat willen maar zorgt het wel voor een hoop spanning onderling. Ik denk zelfs dat de druk die je er op legt averechts werkt.
Dat was het enige dat ik er mee wilde zeggen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_81268562
quote:
Op maandag 10 mei 2010 20:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Nou om iemand aan het denken te zetten werkt het misschien maar als iemand nu niet wil kan je dagelijks beginnen over hoe hoog het bij jou zit maar gaat dat niet zorgen dat hij het sneller gaat willen maar zorgt het wel voor een hoop spanning onderling. Ik denk zelfs dat de druk die je er op legt averechts werkt.
Dat was het enige dat ik er mee wilde zeggen.
Maar ik bedoelde niet "erover blijven praten" om iemand aan het denken te zetten of om de druk te vergroten. Ik vind gewoon dat als iets je erg bezighoudt dat je juist met je geliefde daarover moet kunnen praten. In een ideale situatie hoeft dat geen extra lading te hebben maar betekent het samen wikken en wegen of gewoon even je hart uitstorten. Dat vergt van beide personen een compromis: degene die heel graag wil moet openstaan voor de twijfel van de ander en diens tegenargumenten serieus nemen, maar degene die er (nog) niet klaar voor is moet ook openstaan voor dat gesprek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 10 mei 2010 @ 21:01:04 #102
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_81269234
Oké jij wint Je hebt een goed punt.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_81269299
Het klinkt in theorie zo makkelijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81282522
Claudia, ik ga zeker wel stiekem meespieken in het tweede-streepje-topic, maar ik denk dat we eerst gewoon een beetje vrijblijvend gaan aanrommelen samen Moet zelf ook nog een beetje bijkomen haha, ik vind het echt zooo spannend! Ik ben nu al twee dagen helemaal hyper en opgewonden! Ik heb de hele dag vlinders in mijn buik! Ben heel benieuwd hoe en wat, nu en over een paar weken en over een paar maanden. Het voelt echt als een nieuwe stap in mijn leven nu, een geweldige bijzondere en leuke stap.

Ik kan het trouwens ook niet laten om nu al na te denken over dat ik dan aan mijn ouders ga vertellen dat ze opa en oma worden bijvoorbeeld haha. Mijn mama zei een poos geleden dat ze helemaal niet perse oma hoeft te worden, ze is net zelf uit de kleintjes (mijn zusje is 11) en ze wilde ook geen zeur zijn van: wanneer word ik nu eens oma. Ze zei het vooral omdat ze dus geen druk op ons/mij wil leggen, dat we altijd vrij zijn om onze eigen keuzes te maken. Maar ik merkte van de week, toen ik het had over het babietje van vrienden, dat ze het echt wel heel leuk gaat vinden, ze bood zich toen spontaan als oppas aan en ik zag haar al zo'n beetje glunderen En ik zie haar dan al helemaal in de weer enzo, ben echt benieuwd hoe het zal zijn als we het dan gaan vertellen! Maar dat is pas de volgende stap natuurlijk Eerst maar eens een beebje gaan maken!

En websites, stiekem spieken over dingen van 'zwanger worden'.. Het voelt nu legaal om daar een beetje naar te kijken en te doen! Eerder durfde ik me daar echt niet naar te begeven, maar nu 'mag' het hihi.

Wow! Ik leef nog helemaal in mijn eigen roes hier!
pi_81283887
Wat een heerlijke post, bellelena! Geniet ervan.
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_81284772
quote:
Op maandag 10 mei 2010 20:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]


Ik kan me overigens wel voorstellen dat je op je 30e nog niet weet of je wel kinderen wil. Mijn lief was de 30 ruim gepasseerd toen hij het nog niet wist. Hij voelde zich te onvolwassen en wist niet of dat gevoel ooit zou veranderen. Ik wilde op mijn 28e ineens een kind. Daarvoor had ik er wel over nagedacht, maar niet bij iedereen is dat besluit een proces. Ik wist het gewoon ineens.

Dat laatste is bij mij dus ook gewoon echt zo..! Heus wel vaker nagedacht over het krijgen van kinderen, maar meer in de zin van: ik weet het nog niet, en zorgen voor later. En ja, dan ineens besef je dat "later" nu eigenlijk al is. Mij overviel het ook echt wel een beetje, het is er inderdaad opeens.

Gelukkig gisteren een heel fijn gesprek gehad met vriend waarin de ruzie goed werd uitgepraat. Hij zei dat ie enorm is geschrokken. 8 jaar lang leef je samen met iemand die net als jij ook niet zo met kinderen bezig is, en ineens is daar de K-bom (zo zei ie het echt). Maar hij heeft me verzekerd dat ie er wel degelijk over nadenkt, en dat ie vooral wat tijd nodig heeft.

Ik zie het eigenlijk wel goedkomen allemaal, hij moet vooral erg wennen aan de ommezwaai.
pi_81284784
Oh, en Bellelena, ik ben superblij voor jullie! Een geweldig gevoel moet dit voor jullie zijn!
  dinsdag 11 mei 2010 @ 09:01:54 #108
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_81284792
Raantje dat klinkt al een stuk positiever van zijn kant maar ook jij staat er wat optimistischer in weer. Fijn zeg
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_81292078
Raantje, wat fijn dat jullie de ruzie hebben uitgesproken! Kan me in ieder geval goed voorstellen dat je je nu weer een stuk beter voelt en hij waarschijnlijk ook!
Zoals ik al eerder had geschreven, iets meer dan een jaar geleden had ik mijn vriendje het voor het eerst vertelt en daarna heb ik hem ook lang 'met rust' gelaten zodat hij er zelf over na kon denken en aan het idee kon wennen. Hij was er trouwens al wel enigszins zeker van dat hij een kindje wilde, maar hier was het ook zo van "later". Ik ben nog ietsje jonger dan jij (26 nu en vriendje bijna 27), maar dat neemt niet weg dat ik opeens ook zoiets had van: hmm..
Het gaat echt allemaal wel goed komen bij jullie! Gewoon lekker hier van je afschrijven af en toe, of misschien met vriendinnen kletsen en je vriendje lekker rustig aan het idee laten wennen.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 13:15:23 #110
171422 LadyBlack
paint it black
pi_81292822
bellelena, wat klinkt dat gelukzalig allemaal!!

En Raantje, gelukkig dat de ruzie uitgepraat is, en fijn om te weten dat ie er wel over na wil denken toch? Mannen zijn gewoon slecht met verandering heb ik het idee Nouja, en dat K-bom moet je dan maar gauw vergeten
pi_81329430
Wij gaan morgen naar een collega van mijn man en zijn vriendin omdat hij(!!) rammelende teelballen heeft en zijn vriendin over wil halen met een schattig baby'tje En hij heeft zich niet af laten schrikken door de voortdurend krijsende Niels toen hij met 9 weken op bezoek kwam!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_81329596
Haha Twinkly! Door Niels gaat ze vast ook rammelen als een gek!
pi_81329616
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:42 schreef Twinkly het volgende:
Wij gaan morgen naar een collega van mijn man en zijn vriendin omdat hij(!!) rammelende teelballen heeft en zijn vriendin over wil halen met een schattig baby'tje En hij heeft zich niet af laten schrikken door de voortdurend krijsende Niels toen hij met 9 weken op bezoek kwam!
Rammelende teelballen!

Wij hebben zondag een babyborrel van de baas van vriend, en een zwangere vriendin gaat ook mee... Wordt gezellig..!
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:59:15 #114
171422 LadyBlack
paint it black
pi_81349736
Misschien juist wel Raantje! positief blijven denken!

Ik ben een mail aan het typen naar mijn vader (biologische vader, zo'n 1x per jaar mailcontact mee) en vertel dat ik mijn kinderwens wil laten uitkomen.... nu wordt het ook wel heel echt! Dat is de eerste 'buitenstaander' die ik er serieus over vertel

Minder dan een maand nog, dan gaat het spiraaltje eruit

Ik ga dat trouwens niet aan iedereen vertellen, de oefenperiode hou ik mooi voor onszelf
Met in mijn achterhoofd de mogelijkheid dat het dus wel eens een tijdje zou kunnen duren, heb ik geen zin in elke maand veelbetekenende blikken en vragen
pi_81361965
Hihi, rammelende teelballen
Dat zouden wel meer mannen mogen hebben!

@LadyBlack: Wow, dat lijkt me ook heel gek om dat zo opeens aan een 'buitenstaander' te vertellen! Wel bijzonder dat je het aan je biologische vader vertelt als eerste
Ik heb momenteel het idee dat wanneer ik zwanger ga worden, dat ik het dan zelfs nog aan niemand ga durven zeggen Misschien tegen het einde hahaha!
En ook spannend trouwens, een maandje met spiraaltje nog maar! Zullen we dan tegelijk doen? Dat zou wel heel grappig zijn!
  woensdag 12 mei 2010 @ 23:01:49 #116
171422 LadyBlack
paint it black
pi_81363937
Mijn moeder en vriendinnen weten wel dat het snel gaat gebeuren hoor, alleen die denken september

Samen lijkt me gezellig
pi_81376971
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:01 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn moeder en vriendinnen weten wel dat het snel gaat gebeuren hoor, alleen die denken september

Samen lijkt me gezellig
Leuk dat je het ook al een beetje kunt delen met je mama en vriendinnen!
Ik heb vorig jaar wel eens aan mijn mama vertelt dat ik een beetje rammelende eierstokken begon te krijgen, maar daarna niet perse echt meer met d'r over gehad
En mijn vrienden denken allemaal dat het bij ons nog lang niet zover is, we studeren nog enzo.

En wie weet blijken we straks echt samen zwanger te zijn! Dat zou wel erg grappig zijn toch!
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:52:00 #118
171422 LadyBlack
paint it black
pi_81381034
Hahaha, mijn moeder staat veel te erg te popelen om oma te worden die vroeg er al wel eens naar!

Ze is zelf laat (alleenstaande) moeder geworden, dus sommige van haar vriendinnen hebben al kleinkinderen, en dat is verleidelijk natuurlijk

Voor zover ik weet, zijn mijn schoonouders nog niet op de hoogte, dus dat wordt wel leuk om te vertellen ook denk ik
  donderdag 13 mei 2010 @ 15:20:15 #119
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_81381765
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:52 schreef LadyBlack het volgende:
Hahaha, mijn moeder staat veel te erg te popelen om oma te worden die vroeg er al wel eens naar!

Ze is zelf laat (alleenstaande) moeder geworden, dus sommige van haar vriendinnen hebben al kleinkinderen, en dat is verleidelijk natuurlijk

Voor zover ik weet, zijn mijn schoonouders nog niet op de hoogte, dus dat wordt wel leuk om te vertellen ook denk ik
Dat zou ik echt arelaxt vinden, vragende ouders. Ik heb het er nog nooit met mijn ouders over gehad. Mijn moeder heeft jaren geleden weleens gezegd dat ik het zelf moet weten. Wat mij gelukkig maakt, zeg maar. Ze hebben echt 0,0 verwachtigen. Zeker nu ik volgens hun maatstaven mijn vruchtbare jaren al achter me heb liggen. Heb mijn vader jaaren geleden weleens over een nicht horen zeggen, toen ze net aan iedereen had verteld dat ze zwanger was dat het ook wel tijd werd, want ze was al 30. Intussen hebben meer nichten en neven kids, maar die waren allemaal rond de 32 (neven rond 34) toen er kinderen kwamen. Misschien heeft dat hun kijk inmiddels veranderd
pi_81395946
* rammel rammel rammel *

Ik mag het er niet meer over hebben of is dit de ontkenningfase waar we in zitten
Het idee dat Jet volgend jaar op school zit maakt me
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:58:12 #121
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_81396729
Ah Beaker, komt wel joh. Laat hem nog even aan het idee wennen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:44:06 #122
171422 LadyBlack
paint it black
pi_81398775
Jeetje Beaker, ik snap niet zo heel goed waarom je niet 'mag' eigenlijk

Als jullie dochter bijna 3 is, ben je al niet vroeg meer, dus da's geen argument. En de kosten, je kunt toch waarschijnlijk een heleboel spullen van je dochtertje hergebruiken?

Echt, ik vind het gemeen, wel die spiraal laten annuleren en dan moeilijk gaan doen
Voel je vrij om dit door te geven
pi_81567954
Vriend vroeg gisteren hoelang mijn spiraal nog mag blijven zitten........ Ik wil niet te vroeg juichen, maar Raantje gaat heus wel een keer mama worden..!

Hij wil eerst het huis klaar hebben (verbouwing mag wat mij betreft vandaag beginnen). Dan spiraaltje eruit over een jaartje, dan kijken hoe mn cyclus gaat zijn... Dus laat zeggen over 1,5 jaar een poging gaan wagen?

Oh, en áls er een kindje gaat komen, wil ie wel trouwen. Dus.


  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:22:16 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81568003
Kijk eens aan! Dat is ineens snel gegaan zeg maar!
***
pi_81568587
nice Raantje! Heb je iig een datum om naar toe te werken. En het is eigenlijk een verkapte hij wil met je trouwen post
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:50:03 #126
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81568692
ooooh wat fijn Raantje!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 18 mei 2010 @ 10:12:14 #127
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_81569295
Oeh Raantje! Spannend!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:53:57 #128
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_81573022
Raantje, wat fijn zeg
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:12:05 #129
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_81573646
Wat Fijn Raantje!!!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:52:03 #130
171422 LadyBlack
paint it black
pi_81575241
Yay Raantje!!

Dus je hebt straks een verbouwd huis, een ring om je vinger én een kind
pi_81575586
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:52 schreef LadyBlack het volgende:
Yay Raantje!!

Dus je hebt straks een verbouwd huis, een ring om je vinger én een kind
Oh, ik hoop het zo.........
pi_81577217
Ohh Raantje!! Wat goed!!

Het viel hem rauw op zijn dak, maar nu heeft ie er voor zichzelf even rustig over kunnen denken, en zie waar dat hem brengt!! Ideeën over een babietje en over trouwen zelfs!!
Echt super goed! Wat een pak van je hart zal dat zijn! Spannend meis, anderhalf jaar is zo voorbij!

  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:56:18 #133
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_81591683
Niet echt nieuws hier, nog steeds aan pil.
Deze week ga ik naar de huisarts voor mijn hoge bloeddruk checkup. En ga ik een verwijsbrief vragen voor mijn internist.
Ik ga hem vertellen over onze kinderwens. Er zijn verschillende scenario's bij een zwangerschap (heb ik hier weleens verteld geloof ik). Vriend gaf vorige week aan dat hij met me mee wil. Hij wil precies weten wat zwanger zijn voor mijn gezondheid betekent! Het allerbelangrijkste qua behandeling is een verandering van medicatie. Met de pillen die ik nu slik mag ik absoluut niet zwanger worden. Ik zie dit gesprek als een laatste horde die ik nog moet nemen!
pi_81603372
Veel succes dan! Mag ik vragen waar je last van hebt dat je aan de medicatie zit?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:28:16 #135
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_81619226
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:07 schreef _aurum_ het volgende:
Veel succes dan! Mag ik vragen waar je last van hebt dat je aan de medicatie zit?
Voor mijn hoge bloeddruk slik ik medicatie. De pillen die ik neem, kunnen o.a. nierafwijkingen veroorzaken bij een vrucht. Gelukkig zijn er ook medicijnen die je wel kunt nemen als je zwanger bent. En verder zal ik ws. gewoon veel gecontroleerd worden. Hoge bd bij zwangeren is zoals bekend gevaarlijk, maar ik heb het 'voordeel' dat het bij mij bekend is en er voor behandeld word.
pi_81628730
Spannend Aventura! Ik duim mee dat het goed gaat en dat je positieve adviezen krijgt!
pi_81633383
Ik ben benieuwd Aventura, wanneer weet je meer?
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:18:31 #138
171422 LadyBlack
paint it black
pi_81633746
Ik was gisteren bij de kringloopwinkel en daar stond zo'n oude engelse kinderwagen, nog helemaal gaaf, voor 25 euro!!

Niet te doen op een bovenwoning, maar zoooooo mooi En ik ging er zoooo van rammelen!! Zag er al helemaal een kindje in liggen
pi_81633813
Maar wél heel leuk als handig wiegje voor in de woonkamer
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:20:43 #140
171422 LadyBlack
paint it black
pi_81633859
! Heb jij er ook zo een?

* LB op handen zit
pi_81634171
nee...want ík heb dan weer een kerel die dat niets vindt De was puur bedoeld om de twijfel terug te brengen (Mijn collega had dat namelijk wel en ik vond dat zo'n leuk idee... ze had gewoon een fijne wagen voor buiten en vooral voor in de auto...en de mooie kinderwagen waar ze vroeger zelf in gelegen had stond te pronken in de woonkamer...daar sliep haar dochtertje in de tijd dat ze het nog niet fijn vond haar boven te laten slapen terwijl zij zelf beneden was..)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  woensdag 19 mei 2010 @ 20:06:04 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81641364
Aventura, dat is toch wel een hele duidelijke stap. Ben benieuwd wat de ha zegt.
Ik heb het wel eens al gezegd dacht ik, of niet, maar user 'Mariposa' zat ook aan bd medicijnen en is overgestapt om zwanger te kunnen raken. Ze post niet veel meer, maar je zou mss kunnen PM-en als je specifieke vragen hebt ofzo.
***
pi_81790661
Ik heb afgelopen weken een paar keer aan het buikje van Saffier mogen voelen terwijl haar mini aan het bewegen was...

Ik rammel de pan uit!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 23 mei 2010 @ 16:19:31 #144
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_81793166
quote:
Op zondag 23 mei 2010 14:44 schreef Vicky het volgende:
Ik heb afgelopen weken een paar keer aan het buikje van Saffier mogen voelen terwijl haar mini aan het bewegen was...

Ik rammel de pan uit!!

Ik rammel voorzichtig met je mee
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 24 mei 2010 @ 10:18:52 #145
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_81821813
Yeeeee Vicky rammelt ook!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_81822122
quote:
Op maandag 24 mei 2010 10:18 schreef Memmel het volgende:
Yeeeee Vicky rammelt ook!

Voorlopig zit mijn spiraal nog op zijn plek..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 24 mei 2010 @ 12:11:54 #147
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_81825157
De mijne niet meer! Yeeee!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_81894793
Ik rammel ook al weer van alle kanten joh
Jammer dat ik een keizersnede heb gehad en minimaal een jaar moet wachten. Maar ach, zo erg is dat ook weer niet. Heb nu tenslotte een heel lief baby'tje in het ledikant liggen. *smelt*
pi_81895013
Memmel Whiehooooe!

Ik geniet op t moment nog even lekke rvan andermans hele verse baby-tjes, maar de kriebel van "ik-wil-dat-ook-zo-graag" begint hier langzaamaan steeds harder de kop op te steken. al vind ik het gevoel heel anders dan in mijn rammelperiode voor mijn eerste zwangerschap.
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 25 mei 2010 @ 22:37:40 #150
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81897511
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:09 schreef Poppedein het volgende:
Memmel Whiehooooe!

Ik geniet op t moment nog even lekke rvan andermans hele verse baby-tjes, maar de kriebel van "ik-wil-dat-ook-zo-graag" begint hier langzaamaan steeds harder de kop op te steken. al vind ik het gevoel heel anders dan in mijn rammelperiode voor mijn eerste zwangerschap.
Herkenbaar

Memmel!
Wanneer staat de vakantie geplanned?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 25 mei 2010 @ 22:44:20 #151
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_81897978
24 juli huup. En in de herkansing op 15 sept! Die laatste zou qua bestemming wel volledig in het plaatje passen. Jaartje op, jaartje af. Dat werk.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_81898252
ben benieuwd Mems!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 22:49:23 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_81898348
Hihihi, wat een drukte hier

Poppedein, jij bent verloskundige toch? Dan kom je wel aan je trekken ja! (heb je in Groningen gestudeerd toevallig?) Twee vriendinnen van mij zijn (bijna) verloskundige, lijkt me een tof beroep Als ik overnieuw moest kiezen zou ik dat misschien wel willen

Maar nu wil ik vooral eerst heel graag zélf Ben echt aan het aftellen, en we zijn maar vast begonnen met de bovenverdieping uit te mesten voor het geval de logeerkamer eens een andere bestemming krijgt
pi_81899214
Oehh dat zijn al wel de dingetjes die het langzaam een heeeeeeel klein beetje tastbaar gaan maken LadyBlack!

En ja klopt, en ik kom inderdaad aan mijn trekken, ik snuif zoooveel verse babygeurtjes (en ook andere geurtjes ) heeeerlijk.. Volgens mij zou ik zelfs als ik 12 kinderen had op die momenten nóg weer instant heimwee en verlangen naar de eerste geluksmomenten uit die eerste tijd, dat kennismaken, ontdekken, heerlijk!
Ik ben wel benieuwd wie je 2 vriendinnen zijn! Misschien ken ik ze wel omdat ze stage hebben gelopen bij ons. Ik heb inderdaad zelf mijn opleiding ook in Grunn gedaan!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:19:38 #155
171422 LadyBlack
paint it black
pi_81900538
Wat is de wereld toch klein he, zeker in het noorden
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:29:16 #156
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_82015920
Wraaaaaaaaaaaah . Ik wil zoooo graag . Heeft iemand een tijdmachine? Misschien? Alsjeblieft?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_82016060
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:59 schreef Poppedein het volgende:
Volgens mij zou ik zelfs als ik 12 kinderen had op die momenten nóg weer instant heimwee en verlangen naar de eerste geluksmomenten uit die eerste tijd, dat kennismaken, ontdekken, heerlijk!
precies...ik ook..het is zo speciaal allemaal...echt verslavend

maar ik ben verder uitgerammeld godzijdank!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:06:21 #158
171422 LadyBlack
paint it black
pi_82025185
Mijn vriend is er nu ook écht serieus mee bezig, zo lief!!!

We hebben de afgelopen week echt bergen troep weggegooid en opgeruimd boven, en waren kasten opnieuw aan het indelen, en toen zag ie onze ladenkast al wel helemaal voor zich als kinderkleertjeskast En we hebben gekeken of onze 'extra' kamer groot genoeg is als logeerkamer, want waar het logeerbed nu staat, was al een kinderkamertje, echt heel schattig geel....

*zucht*

Nog 2 weken!!!!!
pi_82025507
oeh wat een heerlijk vooruitzicht LadyBlack!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82047482
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:06 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn vriend is er nu ook écht serieus mee bezig, zo lief!!!

We hebben de afgelopen week echt bergen troep weggegooid en opgeruimd boven, en waren kasten opnieuw aan het indelen, en toen zag ie onze ladenkast al wel helemaal voor zich als kinderkleertjeskast En we hebben gekeken of onze 'extra' kamer groot genoeg is als logeerkamer, want waar het logeerbed nu staat, was al een kinderkamertje, echt heel schattig geel....

*zucht*

Nog 2 weken!!!!!

Wow LadyBlack! Wat klink je lief! En wat leuk dat je vriendje ook al helemaal mee gaat doen!
Die twee weken zijn echt zo voorbij!
Ongeveer ook wanneer wij zo'n beetje misschien wel voor het echie willen gaan.... <3

Ik zag net in het kindernamen topic dat de naam die bij mij hoog op mijn lijstje staat niet echt in de smaak valt En volgens mij nog wel meer namen die ik mooi vind die laatst voorbij kwamen in een niet al te positief licht haha! Dat wordt nog wat als ik een baby krijg en dan hier de naam zou willen vertellen

Wij hebben trouwens helemaal geen kamer 'over' hier in huis
We willen sowieso niet al te lang hier blijven wonen denk ik, of als we hier blijven dan heb ik zoveel verbouw plannen dan kan een extra kamer ook nog wel ergens worden gepropt
Wanneer er een baby komt als we hier nog wonen, dan komt het eerst op onze slaapkamer en daarna zien we wel weer verder! (Verhuizen of verbouwen dan dus denk ik)
Maar een babykamer kan ik dus helemaal nog niet maken als ik nu zwanger word! Aan de ene kant wel jammer, maar ik kan wel een mooi babyhoekje in onze slaapkamer maken natuurlijk! (Ik heb al allemaal ideetjes over kleuren en wiegen e.d. dus dat komt ook vast goed)
  zaterdag 29 mei 2010 @ 08:27:08 #161
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_82053200
Zo leuk om toch de verschillen te zien tussen de mensen die voor een 'eerste' rammelen en die dat doen voor een tweede (of derde).
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 13:15:49 #162
171422 LadyBlack
paint it black
pi_82058205
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 23:52 schreef bellelena het volgende:

[..]

Wow LadyBlack! Wat klink je lief! En wat leuk dat je vriendje ook al helemaal mee gaat doen!
Die twee weken zijn echt zo voorbij!
Ongeveer ook wanneer wij zo'n beetje misschien wel voor het echie willen gaan.... <3

Ik zag net in het kindernamen topic dat de naam die bij mij hoog op mijn lijstje staat niet echt in de smaak valt En volgens mij nog wel meer namen die ik mooi vind die laatst voorbij kwamen in een niet al te positief licht haha! Dat wordt nog wat als ik een baby krijg en dan hier de naam zou willen vertellen

Wij hebben trouwens helemaal geen kamer 'over' hier in huis
We willen sowieso niet al te lang hier blijven wonen denk ik, of als we hier blijven dan heb ik zoveel verbouw plannen dan kan een extra kamer ook nog wel ergens worden gepropt
Wanneer er een baby komt als we hier nog wonen, dan komt het eerst op onze slaapkamer en daarna zien we wel weer verder! (Verhuizen of verbouwen dan dus denk ik)
Maar een babykamer kan ik dus helemaal nog niet maken als ik nu zwanger word! Aan de ene kant wel jammer, maar ik kan wel een mooi babyhoekje in onze slaapkamer maken natuurlijk! (Ik heb al allemaal ideetjes over kleuren en wiegen e.d. dus dat komt ook vast goed)
Er zijn hier wel meer mensen (oa Marlinde geloof ik) die geen extra kamer hebben... als verbouwen een optie is zou ik me ook niet al te druk maken daarover, eerst maar zien he

En jullie dus ook bijna, leuk!!!!

Vraagje aan de dames die een spiraaltje hebben gehad: is er een vast moment waarop je weer ongesteld wordt na het verwijderen? Als in: direct, of na 2 weken? Ik ga de week na mijn verjaardag (waarin ik m dus wilde laten verwijderen) naar Barcelona, en heb natuurlijk weinig zin om dan meteen voor het eerst weer ongesteld te zijn
pi_82059436
Bij de mirena spiraal wordt je cyclus in principe niet verstoord, wanneer je ongesteld wordt is dus eigenlijk gewoon afhankelijk van waar je in je cyclus zit. Alleen omdat heel vel mensen met een mirena niet tot nog maar heel weinig bloedverlies hebben is het niet altijd even duidelijk waar in je cyclus je precies zit.
ik liet m 2 september verwijderen en werd 20 september voor het eerst ongesteld. Meestal volgt op het verwijderen van de mirena heel vlot je eisprong en ben je een vanaf week of 2 later voor het eerst ongesteld, wel kan het zo zijn dat je vlak na het verwijderen al wat spotting hebt...
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zaterdag 29 mei 2010 @ 17:01:36 #164
171422 LadyBlack
paint it black
pi_82064497
Ha, kijk ik ben zo iemand die nog maar heel sporadisch een glimpje opvangt van dr cyclus.... er is niet echt een peil op te trekken vind ik. Maar als je zegt dat een eisprong vaak op het verwijderen volgt, zou ik precies goed zitten

Ik kan eigenlijk gewoon niet langer wachten! Ongesteld op vakantie is wel irritant, maar ook weer niet onoverkomelijk natuurlijk...
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:40:32 #165
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_82227798
Ik rammel oooook
Lief rammelt ook, maar het kan nog niet want 1.) we zijn kort samen 2.) geen ruimte 3.) we wonen nog niet eens samen nou ja, officieel dan niet, maar hij heeft al een maand niet thuis geslapen 4.) enz. 5.) bla 6.) blabla 7.) etc.
Kortom: het is de tijd nog niet
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:47:43 #166
171422 LadyBlack
paint it black
pi_82228128
Gelukkig maakt dat voor hier niet uit

Lekker meerammelen tot het wel de tijd is
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:52:10 #167
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_82228299
Jaaaa

Laatst was ik met de jongste naar het consultatiebureau en uitgerekend toen waren er 3 ukkepukbabies die voor hun eerste afspraak kwamen . Zo een heerlijk, klein iel lijfje Sta ik daar met mijn bijna 4-jarige draakje....
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_82228415
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:52 schreef LadyS het volgende:
Jaaaa

Laatst was ik met de jongste naar het consultatiebureau en uitgerekend toen waren er 3 ukkepukbabies die voor hun eerste afspraak kwamen . Zo een heerlijk, klein iel lijfje Sta ik daar met mijn bijna 4-jarige draakje....
Ik liep maandag door het winkelcentrum en daar liep een mevrouw met een ieniemieniebabietje op haar arm..

Hoppaa daar gingen de eierstokken weer...
Tess is nog niet eens 1....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 2 juni 2010 @ 11:59:57 #169
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_82228614
Erg is dat Maar ze zijn ook gewoon zo leuk, die kleine ukjes....
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 2 juni 2010 @ 12:00:07 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_82228624
Tess is gelijk met mij jarig

Supermooie dag, 8 juni Ik zal aan dr denken!
pi_82228801
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:00 schreef LadyBlack het volgende:
Tess is gelijk met mij jarig

Supermooie dag, 8 juni Ik zal aan dr denken!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82229949
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:40 schreef LadyS het volgende:
Ik rammel oooook
Lief rammelt ook, maar het kan nog niet want 1.) we zijn kort samen 2.) geen ruimte 3.) we wonen nog niet eens samen nou ja, officieel dan niet, maar hij heeft al een maand niet thuis geslapen 4.) enz. 5.) bla 6.) blabla 7.) etc.
Kortom: het is de tijd nog niet
R en ik kregen 4 april iets met elkaar, 15 juli gingen we samenwonen en 13 juli jaar daarop werd Leander geboren. Dus kan zo hoor.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 2 juni 2010 @ 12:44:56 #173
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_82230589
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:30 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

R en ik kregen 4 april iets met elkaar, 15 juli gingen we samenwonen en 13 juli jaar daarop werd Leander geboren. Dus kan zo hoor.
Ik verwacht dat het bij Lief en mij ook zo ongeveer zal lopen
En ik wil niet teveel leeftijdsverschil tussen de oudste 2 en de jongste. Als ik *nu* zwanger zou raken, zouden ze al ruim 6,5 zijn. Dus Ik verwacht dat ze wel tegen de 8 lopen als de baby er komt (áls....).
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_82230695
Ach en er zijn genoeg mensen die er over zullen vallen en zeuren. Maar jammer dan. De mensen die je echt kennen weten dat je zo'n keus niet zomaar maakt.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 2 juni 2010 @ 12:56:39 #175
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_82231065
Ja, die mensen zullen er genoeg zijn ("doe je wel rustig aan", "is dat nou wel verstandig?", "ik zou eerst nog lekker LAT-ten", enz). Maar inderdaad, als ik er niet over na zou denken, zou Lief zijn huur al opgezegd hebben en ik al met een beginnend buikje lopen . Vooralsnog wint het verstand het nog
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_82231226
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:56 schreef LadyS het volgende:
Ja, die mensen zullen er genoeg zijn ("doe je wel rustig aan", "is dat nou wel verstandig?", "ik zou eerst nog lekker LAT-ten", enz). Maar inderdaad, als ik er niet over na zou denken, zou Lief zijn huur al opgezegd hebben en ik al met een beginnend buikje lopen . Vooralsnog wint het verstand het nog
Haha gewoon lekker van genieten. R woonde hier ook al veel eerder bij in voordat het officieel ging zeg maar. Begin juni ofzo al. En mijn familie heeft me hier gelukkig altijd gesteund omdat zij me wel kennen en weten dat ik niet zomaar een domme keus zou gaan maken.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_82234813
Wat leuk allemaal, LadyS
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 11:55 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik liep maandag door het winkelcentrum en daar liep een mevrouw met een ieniemieniebabietje op haar arm..

Hoppaa daar gingen de eierstokken weer...
Tess is nog niet eens 1....
Ik was maandag in het gebouw waar ook een diagnostisch centrum in ligt. Ik heb daar dus de 12- en 20 weken echo gehad en nog een echo vanwege de placenta.

Brings back memories. Ik zag me zo nog zitten met de dikke buik en de (leuke) spanning.
Toen ik wegging liep ik een zwangere vrouw met haar partner tegemoet en ik werd zowat jaloers

Wat is dat toch erg heh! Ik wil helemaal geen kinderen meer en ik heb er al drie waarvan een nog een baby'tje is. Stom gedoe
pi_82237872
Jaa, dat rammelen valt gewoon niet te controleren!
Ik zie de laatste tijd ook bergen zwangere vrouwen op straat, en allemaal kleine babietjes enzo.
Het valt ook veel meer op opeens.. Zelfs op tv enzo denk ik dat iedereen zwanger is

Enne, dit weekend zouden we weleens kunnen gaan beginnen..... whaaaaaaa....

En LadyS: Vooral naar je eigen gevoel luisteren, verstandelijk is er altijd wel iets wat wel of niet meewerkt, maar je hart weet het best wat goed voor je is In ieder geval al super leuk dat je vriend ook meerammelt! En wie weet wie weet wat er in de (nabije) toekomst allemaal staat te gebeuren

LadyBlack: 8 juni gaat je spiraaltje er dus uit als ik het goed begrijp (of de dag erna)? Spannend! Dat schiet al heeeeeel erg op! Nog maar een paar nachtjes slapen!
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:36:26 #179
171422 LadyBlack
paint it black
pi_82241769
Oeh bellelena!!!!

Dat wordt doorschuiven naar het volgende topic
pi_82243238
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:17 schreef bellelena het volgende:

En LadyS: Vooral naar je eigen gevoel luisteren, verstandelijk is er altijd wel iets wat wel of niet meewerkt, maar je hart weet het best wat goed voor je is In ieder geval al super leuk dat je vriend ook meerammelt! En wie weet wie weet wat er in de (nabije) toekomst allemaal staat te gebeuren
Het lijkt me helemaal niet gek om naar je verstand te luisteren, vooral als er al kinderen in het spel zijn! Maar het valt me wel op dat buitenstaanders veel eisen stellen aan de ideale gezinsvorming. Je moet niet te jong zijn (< 25) maar ook niet te oud (> 35). Stoppen met werken is niet goed, maar fulltime blijven werken is ronduit schandalig. Er moet een tweede komen ('één is zielig'), maar die mag niet te vroeg komen (< 1,5 jaar) en ook niet te laat (> 4 jaar). Fuck de norm.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:14:37 #181
171422 LadyBlack
paint it black
pi_82282346
Haha Claudia, dat zeg je goed

Maar zo werkt het wel ja Mijn moeder kreeg mij in haar eentje, toen ze 34 was, ze is altijd parttime blijven werken dus ik ging naar een kdv, en ik kreeg geen broertje of zusje meer. Dat gaf ook wel wat rare blikken in de buurt geloof ik

Maargoed, we waren wel een leuk gezinnetje samen dus dat zagen ze gelukkig ook wel
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:23:08 #182
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82282642
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:14 schreef LadyBlack het volgende:
Haha Claudia, dat zeg je goed

Maar zo werkt het wel ja Mijn moeder kreeg mij in haar eentje, toen ze 34 was, ze is altijd parttime blijven werken dus ik ging naar een kdv, en ik kreeg geen broertje of zusje meer. Dat gaf ook wel wat rare blikken in de buurt geloof ik

Maargoed, we waren wel een leuk gezinnetje samen dus dat zagen ze gelukkig ook wel
LadyS, ben jij van een donor? Of mag ik dat zo niet vragen?
Mijn kindjes zijn van een donor nl.
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:28:06 #183
171422 LadyBlack
paint it black
pi_82282851
Groofsken, je verwart mij met LadyS denk ik maar dat mag je vragen hoor! (ik lees jouw posts vaak ook wel, omdat je je kindjes alleen hebt gekregen )

Ik ben niet helemaal van een donor. Dat wil zeggen; mijn vader was een vriend van mijn moeder.
Toen mijn moeder op haar 32e besloot dat ze toch echt wel kinderen wou, en dan maar zonder man, heeft ze met hem een afspraak gemaakt: hij doneerde (dat deed hij ook al bij een spermabank), en had daarna geen rechten en geen plichten. Maar als ik vragen zou gaan stellen, was alles bespreekbaar En dus heb ik altijd wel geweten wie mijn vader is, en ook altijd contact gehouden. Ik zie hem alleen niet als mijn vader.

Grappig is wel dat ik helemaal niet op mijn moeder lijk en vreselijk veel op mijn vader
pi_82283134
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het lijkt me helemaal niet gek om naar je verstand te luisteren, vooral als er al kinderen in het spel zijn! Maar het valt me wel op dat buitenstaanders veel eisen stellen aan de ideale gezinsvorming. Je moet niet te jong zijn (< 25) maar ook niet te oud (> 35). Stoppen met werken is niet goed, maar fulltime blijven werken is ronduit schandalig. Er moet een tweede komen ('één is zielig'), maar die mag niet te vroeg komen (< 1,5 jaar) en ook niet te laat (> 4 jaar). Fuck de norm.
Dat wilde ik zeggen

LadyBlack: Wat bijzonder dat je moeder (en biologische vader) dat zo hebben kunnen doen! Kan me voorstellen dat het soms gek was voor anderen, maar wel een stoere mama die dat zo aandurfde!
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:38:10 #185
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82283260
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:28 schreef LadyBlack het volgende:
Groofsken, je verwart mij met LadyS denk ik maar dat mag je vragen hoor! (ik lees jouw posts vaak ook wel, omdat je je kindjes alleen hebt gekregen )

Ik ben niet helemaal van een donor. Dat wil zeggen; mijn vader was een vriend van mijn moeder.
Toen mijn moeder op haar 32e besloot dat ze toch echt wel kinderen wou, en dan maar zonder man, heeft ze met hem een afspraak gemaakt: hij doneerde (dat deed hij ook al bij een spermabank), en had daarna geen rechten en geen plichten. Maar als ik vragen zou gaan stellen, was alles bespreekbaar En dus heb ik altijd wel geweten wie mijn vader is, en ook altijd contact gehouden. Ik zie hem alleen niet als mijn vader.

Grappig is wel dat ik helemaal niet op mijn moeder lijk en vreselijk veel op mijn vader
Oh ja sorry, LadyBlack.
Oh, ik ben helemaal enthousiast gewoon nu, haha. Grappig is dat je schrijft over de situatie alsof je toch echt van een donor bent, maar dat je tegelijkertijd wel spreekt van je vader. En je klinkt alsof je in ieder geval gewoon gelukkig ben opgegroeid met alleen een moeder . Of lees ik dat verkeerd?

Mijn dochter heeft al heel goed door trouwens dat de emeste kindjes een papa hebben en zij en R niet.
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:45:04 #186
171422 LadyBlack
paint it black
pi_82283534
Hihi, ja dat is ook wel een beetje verwarrend, maar het verschil is denk ik dat ik gewoon weet wie het is, en dat het ook zo overduidelijk is qua uiterlijk

En ik ben inderdaad alleen met mijn moeder opgegroeid. Zij kreeg pas weer een relatie toen ik 19 was en al uit huis. En da's een schat van een man

-edit- Je bedoelt het nog ietsje anders denk ik, dus ik zal nog even aanvullen:
Ik heb nooit een vader gemist, heb altijd gewoon mijn moeder gehad, en dat was genoeg
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:48:42 #187
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82283689
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:45 schreef LadyBlack het volgende:
Hihi, ja dat is ook wel een beetje verwarrend, maar het verschil is denk ik dat ik gewoon weet wie het is, en dat het ook zo overduidelijk is qua uiterlijk

En ik ben inderdaad alleen met mijn moeder opgegroeid. Zij kreeg pas weer een relatie toen ik 19 was en al uit huis. En da's een schat van een man

-edit- Je bedoelt het nog ietsje anders denk ik, dus ik zal nog even aanvullen:
Ik heb nooit een vader gemist, heb altijd gewoon mijn moeder gehad, en dat was genoeg
Wat klink je liefdevol over de hele situatie.

Ik geniet zo van mijn kindjes en zij tot nu toe iig ook van ons gezinnetje. Ik hoop echt dat ik ze geen tekort doe en dat ze later ook zo 'liefdevol'(ik weet zo geen ander woord) kunnen terugkijken op hun jeugd.

Oeps, heel offtopic. Ik ga nu naar het kdv de kindjes ophalen, maar misschien vind ik het wel leuk om er nog eens op terug te komen. Veel succes met het rammelen en strakjes met de eerste stappen.
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:50:42 #188
171422 LadyBlack
paint it black
pi_82283775
Ja, daarom dacht ik, ik zal dat nog even editten, want ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar in mijn ogen doe je je kind niets tekort als je ze alleen opvoedt. Het geeft in mijn ogen alleen maar aan wat je ervoor over hebt
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:52:06 #189
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82283840
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:50 schreef LadyBlack het volgende:
Ja, daarom dacht ik, ik zal dat nog even editten, want ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar in mijn ogen doe je je kind niets tekort als je ze alleen opvoedt. Het geeft in mijn ogen alleen maar aan wat je ervoor over hebt
Fijn om te lezen .
pi_82480435
Mijn vriend zei heel mooshy dit weekend dat hij steeds zekerder wordt dat hij kinderen met mij wil...dus ik zit weer te klapperen

*klapper* *klapper* *klapper*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Moderator dinsdag 8 juni 2010 @ 15:40:31 #191
5428 crew  miss_sly
pi_82499205
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:13 schreef lily het volgende:
Wat leuk allemaal, LadyS
[..]

Ik was maandag in het gebouw waar ook een diagnostisch centrum in ligt. Ik heb daar dus de 12- en 20 weken echo gehad en nog een echo vanwege de placenta.

Brings back memories. Ik zag me zo nog zitten met de dikke buik en de (leuke) spanning.
Toen ik wegging liep ik een zwangere vrouw met haar partner tegemoet en ik werd zowat jaloers

Wat is dat toch erg heh! Ik wil helemaal geen kinderen meer en ik heb er al drie waarvan een nog een baby'tje is. Stom gedoe
schaaps zus en een goede vriendin zijn zwanger en in de laatste weken nu. Beiden gezien afgelopen zondag, en ineens betrapte ik me er gisteravond op dat ik, toen ik Senna aan het troosten was in een donkere, stille kamer, jongensnamen zat te bedenken die mooi bij Senna pasten

Volgens mij blijft het rammelen altijd, ofzo. Mijn moeder heeft zelf 3 kinderen gehad, is oppasmoeder geweest bij een gezin met nog eens 3 kinderen en doet nu veel voor de kindjes van mijn zus en mij. 10 kinderen in totaal dus, maar volgens mij is die ook nog steeds niet uitgerammeld
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 9 juni 2010 @ 09:25:36 #192
171422 LadyBlack
paint it black
pi_82535868
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 06:58 schreef _aurum_ het volgende:
Mijn vriend zei heel mooshy dit weekend dat hij steeds zekerder wordt dat hij kinderen met mij wil...dus ik zit weer te klapperen

*klapper* *klapper* *klapper*
Fijn aurum!!
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:08:27 #193
143848 huuphuup
Dorksided
pi_82548758
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het lijkt me helemaal niet gek om naar je verstand te luisteren, vooral als er al kinderen in het spel zijn! Maar het valt me wel op dat buitenstaanders veel eisen stellen aan de ideale gezinsvorming. Je moet niet te jong zijn (< 25) maar ook niet te oud (> 35). Stoppen met werken is niet goed, maar fulltime blijven werken is ronduit schandalig. Er moet een tweede komen ('één is zielig'), maar die mag niet te vroeg komen (< 1,5 jaar) en ook niet te laat (> 4 jaar). Fuck de norm.


dat ja!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_82639337
Hier nog steeds flink aan rammelen en ik word er behoorlijk chagerijnig van nu
Mijn schoonzusje en broer zijn zwanger van de tweede en nou wil ik het alleen nog maar meer!

* Beaker rammelt nog even lekker door!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_82639602
Ik rammel ook nog steeds verschrikkelijik..Nu helemaal..heb net de dozen met kleertjes uitgezocht en werd weer helemaal emo toen ik die kleine kleertjes tegenkwam
Manlief weet nog steeds niet of ie nou wel of niet een 3e wil. Hij zegt iig niet definitief nee. Hij wil wel minstens 2 jaar wachten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 10 juni 2010 @ 21:51:28 #196
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_82639660
Daar klinkt hoop Vicky is die termijn voor jou ook acceptabel?
pi_82639847
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:51 schreef mikoxx het volgende:
Daar klinkt hoop Vicky is die termijn voor jou ook acceptabel?
Tja, het liefst zou ik nu wel willen maar we hebben gewoon geen ruimte in huis en ik heb nog steeds geen baan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:04:44 #198
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_82640412
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:45 schreef Beaker het volgende:
Hier nog steeds flink aan rammelen en ik word er behoorlijk chagerijnig van nu
Mijn schoonzusje en broer zijn zwanger van de tweede en nou wil ik het alleen nog maar meer!

* Beaker rammelt nog even lekker door!
Je inbox is vol

* LadyS rammelt nog steeds
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:07:21 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82640557
Vicky, dat is iig al iets!

Beaker, zou het voor je man niet helpen dan nu weer een 2e zwangerschap zo dicht in de buurt?
Maar flink vaak langs gaan zodat hij een gesprek van man tot man kan hebben.
***
pi_82640756
Box is leeg

hmmm...BE ik confronteer hem er echt wel mee, maar we moeten er helaas toch samen uit zien te komen Ik vind het nu wel een probleem worden als ik heel eerlijk ben.
Misschien ben ik egoistisch om perse een tweede te willen, maar eigenlijk is hij dat ook in zekere zin
Kun je me volgen?
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_82640805
Hè Beaker vervelend als het dan zo dichtbij komt. Wat kan het knagen, dat rammelgevoel.

Vicks fijn dat hij in elk geval geen definitief nee zegt!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:15:00 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82641028
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:10 schreef Beaker het volgende:
Box is leeg

hmmm...BE ik confronteer hem er echt wel mee, maar we moeten er helaas toch samen uit zien te komen Ik vind het nu wel een probleem worden als ik heel eerlijk ben.
Misschien ben ik egoistisch om perse een tweede te willen, maar eigenlijk is hij dat ook in zekere zin
Kun je me volgen?

Ik volg je helemaal!

Iemand zei ook eens dat 'niet willen' zwaarder zou wegen, maar dat weet ik nog zo net niet hoor.
Tuurlijk, het is niet leuk om iemand 'met een kind op te zadelen' als die echt-echt-echt niet wil, en dat zou evt. zelfs voor het kind helemaal niet leuk kunnen worden op enig moment, maar toch... waarom zou zijn wens (om geen kind te willen) zwaarder moeten wegen dan de jouwe...
***
pi_82641988
Zo erg als hij het vind dat ik zo rammel hoe rotter ik me ga voelen omdat hij niet wil
Ik bedoel, moet ook eigenlijk niet zeuren we hebben een leuke gezonde dochter en ja de gebroken nachten en de flesjes melk zullen weer even wennen zijn, maar het lijkt mij zo mooi en bovenal leuk!
en vooral voor Jet!

bleeeegh ....wat een drama toch!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:37:28 #204
171422 LadyBlack
paint it black
pi_82642285
Ik vind het echt jammer voor je

Als er geen heel praktische bezwaren zijn (zoals Vicky nu in een te klein huis) dan is het toch geen heel rare wens?

Ik denk dat ik ook voor de positieve benadering zou gaan: al het leuke van de zwangerschap van je schoonzusje benadrukken enzo Herinneringen ophalen...
pi_82650683
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:15 schreef Brighteyes het volgende:
waarom zou zijn wens (om geen kind te willen) zwaarder moeten wegen dan de jouwe...
daar heb je best een punt.
Maar wat nou als de rollen omgedraaid zijn. De man wilt wel graag nog een kindje maar de vrouw niet. Ik bedoel, de vrouw is wel degene die 9 maanden zwanger is en moet bevallen...

Niet dat dat bij ons het geval is hoor. Wij zijn het erover eens dat we nu nog geen 2e willen, mischien wel nooit, maar het kan best zo zijn dat dit over een jaar of 2 mischien wel anders is.

Vraag me alleen soms af of het niet egoistisch is ten opzichte van Dana om haar als enigst kind op te laten groeien. Ik heb dat altijd onzin gevonden, maar doordat je dat zo vaak hoort in je omgeving als opmerking ga je daar toch over nadenken.
pi_82652433
Ik sluip hier ook maar eens naar binnen.
Die rammelde eierstokken zou bijna niet meer te houden! Mijn situatie is ook verre van ideaal, mijn vriend woont namelijk in het buitenland, maar in dit topic ben ik nog legaal bezig toch?
pi_82652596
je kan iig in dit topic je ei kwijt
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_82652702
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:43:57 #209
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_82652744
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:39 schreef _aurum_ het volgende:
je kan iig in dit topic je ei kwijt
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:30:31 #210
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_82657050
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:06 schreef Brighteyes het volgende:
Aventura, dat is toch wel een hele duidelijke stap. Ben benieuwd wat de ha zegt.
Ik heb het wel eens al gezegd dacht ik, of niet, maar user 'Mariposa' zat ook aan bd medicijnen en is overgestapt om zwanger te kunnen raken. Ze post niet veel meer, maar je zou mss kunnen PM-en als je specifieke vragen hebt ofzo.
Weet ik, heb je me al eens eerder getipt. I'll keep it in mind, thanks!

Update: naar huisarts geweest, bloeddruk in orde, verteld over kinderwens! Huisarts gaf aan dat hij de internist ging bellen om te overleggen. Hij belt me vanmiddag terug! Maar de 'werkwijze' is als volgt: ik moet stoppen met mijn medicijnen zodra we gaan proberen. Ik krijg geen andere want mijn huidige pillen zijn al 'B-keus'. Wel gaan we dan regelmatig mijn bloeddruk checken. Hij gaf aan dat veel vrouwen juist ook een lagere bloeddruk krijgen tijdens zwangerschap. Het enige punt van zorg is de periode zonder medicijnen. Het kan 1 maand duren voor ik zwanger word, het kan ook 1 jaar duren. Daarna nog die 9 maanden! en ik neem die meds niet alleen voor mijn hoge bloeddruk maar ook voor een nier-issue. Maargoed, hij is ws. nu aan het bellen hierover. Ben benieuwd!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:35:27 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_82657276
Oh wat spannend zeg!

Ik kan me vanalles bedenken, zoals een bloeddrukmetertje aanschaffen, of als het zwanger worden langer duurt, tussendoor toch medicijnen nemen, maar je zult het vanmiddag dan wel horen!
pi_82657356
Spannend Aventura. Hopelijk duidelijkheid vanmiddag.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 21:21:32 #213
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82684966
Ik rammel op dit moment eigenlijk helemaal niet zo . Gek, had ik bij S ook in dezelfde tijd ongeveer.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 21:22:43 #214
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82685019
En Beaker, het lijkt me heel moeilijk als je er niet uit lijkt te komen met je partner. Het gaat om ziets basaals, zoiets wezenlijks. Pfff.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:10:56 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_82690624
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 21:21 schreef Groofsken het volgende:
Ik rammel op dit moment eigenlijk helemaal niet zo . Gek, had ik bij S ook in dezelfde tijd ongeveer.
En wanneer begon het weer?
  zaterdag 12 juni 2010 @ 13:00:37 #216
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82703133
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 23:10 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

En wanneer begon het weer?
Toen ze een maand of 10 à 11 was .
  zaterdag 12 juni 2010 @ 15:07:32 #217
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_82707922
Wat rammelen jullie allemaal al snel.
Ik begin nu na 3,5 jaar pas een beetje.
pi_82721953
Crook is al wat milder, want vanmiddag zei hij ik ga er eens goed over nadenken!!!!!!!

wtf!



hihihi
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zaterdag 12 juni 2010 @ 21:50:06 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82722538
Kijk eens aan, er is een ieniemini-kiertje!
***
pi_82723158
Nou ik wilde maar even zeggen

hihi.... ben wel echt blij!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_82723793
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 21:36 schreef Beaker het volgende:
Crook is al wat milder, want vanmiddag zei hij ik ga er eens goed over nadenken!!!!!!!

wtf!



hihihi


ik heb vanmiddag een ieniemieniemensje gezien en hoppaaa daar gingen ze weer..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 13 juni 2010 @ 09:49:58 #222
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_82733448
Woohoo Beaker! Dat is goed nieuws.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 13 juni 2010 @ 11:13:18 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_82734796
Oh!

Fijn beaker!
  zondag 13 juni 2010 @ 11:34:16 #224
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_82735244
hoi allemaal
ik heb een zoontje van bijna 1 en het begint toch wel weer te kriebelen....
ik zat dit topic door te lezen en ik las ook over de maatschappelijke normen, en je eigen afwegingen.
ik vind het zelf ook moeilijk omdat wij waarschijnlijk veel commentaar gaan krijgen als we nu een 2e zouden krijgen. maar toch ....

we hadden eigenlijk bij de 1e alles op een rijtje, we woonden samen, getrouwd beiden een goede baan. Dus toen dachten we. laten we maar eens kijken of het lukt, we hebben alles wel op zijn plek.
Helaas werd dat even anders toen ik zwanger werd. Ik was 20 weken en ik kreeg doodleuk op mijn werk te horen dat mijn contract niet verlengt werd, dat deden ze niet bij zwangere vrouwen (standaard).
Daar sta je dan, zonder baan.
Inmiddels zijn we meer als een jaar verder en heb ik nog steeds geen werk kunnen vinden. mijn man werkt wel, maar dat is niet voldoende om rond te komen. En bijstand/inkomensvoorziening is al helemaal geen vetpot.

We dachten dus alles "goed" gedaan te hebben, maar je hebt er niets over te zeggen.
Ik ben heel blij dat ik nu alles van mijn zoontje mee kan maken, overal bij ben en hem echt kan zien opgroeien!
Nu dat het werk zoeken zo stroef loopt zei ik tegen mijn man, waarom niet nu gaan proberen voor een 2e, ik zit toch thuis, de vooruitzichten op werk zijn slecht. Dan kan ik beter een lange tijd niet werken, 2 kinderen opvoeden en als ze naar school en kdv gaan weer aan de slag gaan.

Nu wil mijn man nog wachten tot nov/dec voor we echt gaan beslissen dat we gaan proberen, ook omdat ik misschien wel werk krijg en dan toch eerst een tijdje wil werken voor ik daar aankondig, hai, ik ben zwanger
en de familie (ik weet dat we daar niet naar moeten kijken maartoch, ze helpen ons vaak uit de brand) zal denk ik als het zover zou zijn niet meteen staan te springen.
Dan is het toch eerst... en hoe ga je dat betalen.

En dat steekt, ik zou heel blij zijn als ons een tweede kindje gegunt is, maar als mijn familie zo zou reageren dan voel ik me wel klote...

(ik ben trouwens bijna 26)
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_82737586
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:34 schreef kruimel_20 het volgende:

Helaas werd dat even anders toen ik zwanger werd. Ik was 20 weken en ik kreeg doodleuk op mijn werk te horen dat mijn contract niet verlengt werd, dat deden ze niet bij zwangere vrouwen (standaard).
Daar sta je dan, zonder baan.


Daar kan ik me toch zo over opwinden he. Weet niet hoe lang je er al werkte, maar toch. Een samenleving zou moeten investeren in de toekomst, door mensen aan het werk te houden, ipv kostenbesparend te willen zijn op dit moment. En je hebt nu een jong kind, en daar staan werkgevers nou ook niet om te springen, want 'ouders van jonge kinderen hebben altijd wel iets om niet te werken'. En straks ben je er 5 jaar uit, en dan ben je te lang werkloos geweest en is dat weer niet goed.

Goed, dit is misschien wat generaliserend, maar toch gaat het vaak wel zo. Zo achterlijk...

Misschien is het krijgen van kinderen tijdens je studie echt zo gek nog niet (note to self).
pi_82742799
Na ff te hebben meegelezen, wil ik me toch hier melden.
Ik rammel al een tijd, maar helaas is de kans klein dat ik binnen een bepaald tijdsbestek aan het serieuze werk zou kunnen gaan beginnen.
Aangezien ik in mijn directe omgeving niet echt begrepen wordt (ben 20, studeer net, dan vinden veel mensen 't raar dat je een kinderwens hebt), maar ik er toch wel mee zit, hoop ik hier mijn "ei" kwijt te kunnen.
Maar, hoi dus!
  zondag 13 juni 2010 @ 21:43:26 #227
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_82761601
pyttpytt, ik werkte er 1,5 jaar.
het werd me verteld tijdens een functioneringsgesprek (aan het einde dan...) nadat ze me hadden gezegd dat ik prima functioneerde...

en ik merk dat ik nu met werk vinden wel in een lastige positie zit omdat ik maar beperkt beschikbaar ben en niet heel flexibel.

Maar ontopic, mijn man zei vandaag: Waarom er niet nu al voor gaan, we willen het toch?
maar ik wil er toch wel de tijd voor nemen, als het moment er is , dan weet ik dat op dat moment
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_82762847
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:04 schreef Bubbles90. het volgende:
Na ff te hebben meegelezen, wil ik me toch hier melden.
Ik rammel al een tijd, maar helaas is de kans klein dat ik binnen een bepaald tijdsbestek aan het serieuze werk zou kunnen gaan beginnen.
Aangezien ik in mijn directe omgeving niet echt begrepen wordt (ben 20, studeer net, dan vinden veel mensen 't raar dat je een kinderwens hebt), maar ik er toch wel mee zit, hoop ik hier mijn "ei" kwijt te kunnen.
Maar, hoi dus!
Hoi

Herkenbaar verhaal, ik ben 21.. Rammel al een flinke tijd, maar eerst maar eens die studie afmaken, beetje sparen, etc. Gelukkig heb ik twee hele leuke oppaskindjes waar ik mee kan "oefenen".
  zondag 13 juni 2010 @ 22:03:15 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_82763274
Welkom nieuwe dames!

Kruimel, wat ben je dan genaaid zeg je snapt inderdaad niet waarom ze het je zo moeilijk maken...
Bubbles, leeftijd maakt niet echt uit voor rammelen he? Heb je wel een goeie relatie dan? Want dat lijkt me belangrijker dan of je nog studeert of hoe oud je bent.
LadyDanae: oppaskindjes zijn tof! Ik oefen ook wekelijks
pi_82769625
@ Ladydanae: in welk jaar van de studie zit je nu dan? oppaskindjes heb ik helaas niet, maar mn vriend heeft wel een heeeel schattig overbuurjongetje van nu bijna 7 maanden

@ Ladyblack: heb gelukkig wel een stabiele relatie, zijn nu 2.5 jaar samen en tot nu toe werkt 't prima. Weten ook wat we aan elkaar hebben dankzij de opleiding van meneer, wonen echter (nog) niet samen, wat 't wel wat moeilijker maakt.. Plus hij wil eerst trouwen, maar daar moeten we nog maar 's een goed gesprek over gaan hebben
pi_82798354
Ik ben helaas net gestopt met mijn studie en ga in september aan een andere beginnen, zal daar over een jaar of drie mee klaar zijn. Ik heb nu ruim zes jaar een relatie.. Mijn vriend studeert ook nog, dat gaat ook nog zeker drie jaar duren.

Dus voorlopig wordt het nog helemaal niks, of het moet een ongelukje zijn. Maar je studie afmaken vind ik wel belangrijk. En ik rammel er niet minder hard om natuurlijk!

En de oppaskindjes zijn super leuk, het helpt me ook om minder te rammelen. Kan lekker met ze kroelen en spelletjes doen en eigenlijk alle leuke dingen.. Maar ik ben stiekem soms na een lange dag toch wel blij dat ik ze weer terug kan geven
pi_82799101
Geen oppaskindjes hier. Maar ik werk op de kraamafdeling dus al die verse mensjes kunnen mijn eierstokken bijna hoorbaar laten rammelen. En natuurlijk daarbij al die zwangere buiken!
  maandag 14 juni 2010 @ 19:17:18 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_82799317
Zwangere buiken zijn mooi ja

En er lopen er zoveel rond!!!!
pi_82799407
Ja inderdaad. En ieder heeft weer z'n eigen mooie ietsje
pi_82869724
Zou er iets in het drinkwater zitten..? Lijkt wel of of iedereen momenteel zwanger is als je buiten komt!

Gisteren nog even over de praktische kant gehad... Mijn vriend wil serieus dat ik fulltime blijf werken, en dat hij gaat parttimen! Nu is hij ook wel beter in het huishouden dan ik, dus het is misschien nog wel een goed idee ook..!
pi_82872333
Mijn vriendin is zaterdag bevallen van een zoontje Zo klein , zo lief
En R wil niet mee kraamschudden. Die wil liever zelf 1 maken
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_82872634
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 09:40 schreef Raantje het volgende:
Zou er iets in het drinkwater zitten..? Lijkt wel of of iedereen momenteel zwanger is als je buiten komt!

Gisteren nog even over de praktische kant gehad... Mijn vriend wil serieus dat ik fulltime blijf werken, en dat hij gaat parttimen! Nu is hij ook wel beter in het huishouden dan ik, dus het is misschien nog wel een goed idee ook..!
dat valt mij ook op
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82875095
volgens mij rammelen jullie de pan uit

Dames het is zómer, bolle buiken vallen dan eerder op.

In de winter zijn ze er ook....verstopt onder dikke truien en winterjassen.

/ratio
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_82875124
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 11:58 schreef _aurum_ het volgende:
volgens mij rammelen jullie de pan uit

Dames het is zómer, bolle buiken vallen dan eerder op.

In de winter zijn ze er ook....verstopt onder dikke truien en winterjassen.

/ratio
Mwah....
pi_82878550
Ik háát m'n rammelende eierstokken. De man met wie ik zo vreselijk graag een kindje zou willen, heeft me twee maanden geleden verteld niet meer van me te houden. We zijn afgelopen weekend nog wel samen op kraamvisite geweest bij het eerste kindje van z'n broer. Dat hielp niet, zeg maar. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_82878922
pff, dat is flink k.t dan.. En kan me voorstellen dat op kraambezoek gaan dan niet echt helpt!

@ Raantje: dan moet je niet in een bouwmarkt werken (zoals ik).. Daar zie ik nu zoveel zwangere vrouwen lopen, allemaal op zoek naar leuke behangetjes en mooie kleuren verf. En we hebben leuk behang voor kinderkamers! speciaal gericht op (kleine) kinderen, genaamd lief (en dat is 't ook echt!) dan denk ik, ik wil oohook!


over eerst de studie afmaken.. 't is wel verstandiger, maar gewoon de gedachte dat ik dan pas rond mn 30ste zou kunnen beginnen aan kinderen.. Nee, dank u. Wat dat betreft hoop ik dat mn vriend van gedachte veranderd over eerst willen trouwen en dan aan kinderen beginnen. En dat hij snel een baan vind natuurlijk, want dan kunnen we ook tenminste samenwonen en hebben we financiële zekerheid.. tot die tijd rammel ik lekker door!
pi_82879010
Dad

Ik leefde al met je mee maar nu nog meer. Sterkte
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_82890845
He bah DevilsAndDust wat naar

Bubbles, Lief!behang is erg leuk ja! Haha ondanks dat je een totaal andere baan hebt dan ik heb je daar dus ook een gigantisch rammelgehalte.

Het helpt ook niet bepaald mee dat mn vriend ook heel graag wilt he Ik zou dolgraag willen en ik ben er ook 'klaar' voor (voor zover dat mogelijk is natuurlijk) Ik heb een goede baan, een leuk huis. Alleen jammer dat mijn vriend meer dan 6000 km verderop woont. Dubbel...
pi_82900951
Oei, dat is wel een flinke afstand.. nog geen samenwoon-plannen? Of is dat niet mogelijk vanwege werk oid?
pi_82973484
Dad, wat een naar bericht

Ik zit zelf helemaal niet lekker in mijn vel en na het vanmorgen is het er niet beter op geworden!
Niet alleen mijn schoonzusje is zwanger, maar ook mijn eigen zus van nummer 6!!
Natuurlijk vind ik het erg leuk, maar ben niet echt in jubelstemming eerlijk gezegt .....

Bah .....
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_82973625
Och Beak.... kan me voorstellen dat je dan even niet zo lekke rin je vel zit..

dikke knuffel!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82975334
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:26 schreef Bubbles90. het volgende:
Oei, dat is wel een flinke afstand.. nog geen samenwoon-plannen? Of is dat niet mogelijk vanwege werk oid?
Helaas is samenwonen nog even 'Mission impossible'
Ooit....

He Beaker dat is toch even blugh.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:15:14 #248
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_82975448
Ooooh, Beaker! :/ Confronterend is dat dan he :/

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 19 juni 2010 @ 10:48:22 #249
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_83013974
Och Beaker, vervelend is dat he? Blij kunnen willen zijn voor die ander (en het ze ook echt heel erg gunnen), maar ondertussen toch zoiets hebben van, ik wil ook (weer)!!!!!

Een vriendin van heel vroeger heeft net bekend gemaakt zwanger te zijn, dus bij mij kriebelt het ook weer.....

Ben wel al heel lang geleden weer gestopt met de pil, eigenlijk meer omdat ik me er niet prettig meer bij voelde. Toen met hubbie afgesproken dat we mijn lichaam even 2 maanden de tijd zouden geven weer 'normaal' te worden en dan voor een spiraal gaan.... Maar ja, toen gingen we op vakantie en ik wilde niet een maand voor dat we weg gingen een spiraal laten zetten dus zouden we wachten tot na de vakantie. En ik heb wijselijk mijn mond gehouden daarna, maar helaas is mijn man zo slim om op de een of andere manier mijn cyclus bij te houden. Op de spannende dagen krijg ik hem dus echt niet zo ver om het zonder condoom te doen.....Mannen!!!! (en wat wil de pech, ik heb tot nu toe een superregelmatige cyclus, zal vast anders zijn als we de beslissing hebben gemaakt er echt voor te gaan)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_83014463
JeetjeJom wat jammer dat je man nog niet wil! Zou dit jullie eerste zwangerschap zijn?

Ik heb na Jet geen pil meer geslikt, want ik kan er helemaal niet tegen hoofdpijn enzo .... zou wel het spiraal nemen, maar dat heb ik bewust niet gedaan omdat ik ( en Crook toch wel twijfeld ) graag en 2de wil
Ben onlangs de pil gaan slikken en dat is echt geen succes, want ben nu 15 dagen opweg en ben ongesteld en heb knetter hoofdpijn!
Crook is dan wel zo reeel om te zeggen dat ik echt moet stoppen met de pil .....

Natuurlijk ben ik heel blij voor alle bekende zwangere om me heen, maar het was even zo confronterend gisteren, want de laatste keer waren we alle 3 zwanger! ( zus, schoonzus en ik ) Ik had ook nu graag weer in dat lijstje gestaan!

Praten met Crook heeft geen zin overigens, want dan ketst hij het gesprek snel af met de tekst, blijf je daar over zeuren? Hoe lang gaat dat nog duren ..... nou zeg!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_83014567
@ Beaker: Wie weet gaat 't bij hem ook weer kriebelen met zoveel zwangerschappen om jullie heen

@Jeetjejom: hebben jullie 't uberhaupt over een kindje gehad? Want jij kan heel veel willen, maar als hij het niet ziet zitten dan gaat 't niet gebeuren denk ik.....
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zaterdag 19 juni 2010 @ 11:14:13 #252
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_83014716
@_aurum_ oh jawel, in september gaan we er definitief voor, dat is al allemaal geregeld.... Maar ik rammel NU! (we hebben al een dochter, het is nooit een issue geweest of er een tweede komt eigenlijk. Het issue is nu, komt er ooit een derde hahaha)

@Beaker, ik heb na de bevalling een hele strip de pil geslikt, maar werd er zo doodongelukkig van dat ik daarom er ook mee ben gestopt..... Dus ik denk dat wij ongeveer in hetzelfde schuitje zitten wat betreft pil enzow... Ik begin er alleen echt niet meer aan. Als we klaar zijn met kinderen, gaat manlief maar zich laten helpen, want ik heb die zooi lang genoeg geslikt!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_83076493
Ik wil, Ik wil, Ik wil!
Sorry moest ik even kwijt. Werkelijk iedereen om mij heen is zwanger. En ik gun het iedereen werkelijk van harte, maar het maakt wel dat ik nog meer wil.
Samen zwangeren
pi_83076681
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:10 schreef Beaker het volgende:

Misschien ben ik egoistisch om perse een tweede te willen, maar eigenlijk is hij dat ook in zekere zin
Kun je me volgen?
Ja, ik kan je volgen..... en ik ben nu zo ver bij mijn man dat 'no way', is veranderd in '50/50'.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_83095957
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:25 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ja, ik kan je volgen..... en ik ben nu zo ver bij mijn man dat 'no way', is veranderd in '50/50'.
Vind het fijn dat jullie me begrijpen!

Ik hou het nu maar even rustig en zie wel wat de toekomst ons brengt! Het valt andere in onze omgeving wel op dat Crook direct het onderwerp kinderen afkapt wanneer mensen er naar vragen
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_83126023
[ego-post]:
ik ben zoooo blij! Mn vriend en ik hadden 't over kinderen krijgen (over de sms, lekker persoonlijk ), en toen vertelde hij dat hij 't wel een goed idee vond als we over 1 à 2 jaar (al) aan kinderen zouden beginnen! bedenkend dat ik eerst van 8 à 10 jaar uitging, is dit echt supernieuws!

[/ego-post]
pi_83127302
Dat scheelt heel wat jaartjes Bubbles! Leuk nieuws!
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 09:14:33 #258
5428 crew  miss_sly
pi_83132326
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:44 schreef Beaker het volgende:

[..]

Vind het fijn dat jullie me begrijpen!

Ik hou het nu maar even rustig en zie wel wat de toekomst ons brengt! Het valt andere in onze omgeving wel op dat Crook direct het onderwerp kinderen afkapt wanneer mensen er naar vragen
Ik vind jullie beide wensen even zwaar wegen, maar ik vind wel dat er ruimte moet zijn voor jou om het erover te hebben.

Bij ons is schaap ook heel duidelijk, en ik ben dat doorgaans ook. Behalve op de dagen dat ik rammel
En gelukkig is er intussen wel de mogelijkheid voor mij om het te zeggen. Schaap weet dat ik er niet over zeur met de bedoeling hem over te halen (nou ja...misschien een heel klein beetje), maar vooral om mijn gevoel daarover kwijt te kunnen. Want een kinderwens gaat diep, en rammelen ook, ook al heb je al een kind. En ook al gaat die niet (meteen/nooit) in vervulling, dan nog moet je je wel kunnen uiten, toch?

Sterkte Ik hoop voor je dat Crook nog van gedachten verandert.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:59:36 #259
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_83137213
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:32 schreef Bubbles90. het volgende:
[ego-post]:
ik ben zoooo blij! Mn vriend en ik hadden 't over kinderen krijgen (over de sms, lekker persoonlijk ), en toen vertelde hij dat hij 't wel een goed idee vond als we over 1 à 2 jaar (al) aan kinderen zouden beginnen! bedenkend dat ik eerst van 8 à 10 jaar uitging, is dit echt supernieuws!

[/ego-post]
Goed nieuws!

Ik heb ook nieuws, al is het niet zo spannend. De huisarts had met de internist gebeld en die zei wat ik al wist: niet nu zwanger worden met de huidige medicijnen. En: ook zeker nu niet stoppen met de medicijnen...Zucht.
Op 19 augustus (!) hebben we een afspraak bij de internist over hoe nu verder.

Hier dus wel allebei graag willen, maar nog niet 'mogen'. En dan ook nog eens afhankelijk zijn wanneer de internist tijd voor ons heeft. Wie weet zegt-ie over 2 maanden alleen wel: 'hier is een recept voor medicijn x', nu mogen jullie beginnen.' Ik moet de drang tegenhouden om nu alle pillen die ik nu neem, inc. de pil, weg te smijten en dan kijken wat er gebeurt. Maar ik weet ook wel dat dat onverstandig is.
pi_83140785
Kan je niet naar een andere internist? Of de secretaresse van de internist sweettalken voor een snellere afspraak?

Wel vervelend ljikt me
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_83140894
Ach Aventura, wat naar.
Is het idd niet mogelijk om bij een andere internist om advies te vragen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:54:54 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83141313
Dat is balen!
Moeilijk ook idd om verstandig te blijven.
Voor mij zou ook elke dag dan ineens te lang zijn als je dan toch besloten hebt er voor te willen gaan.
***
pi_83144023
Hier begint het weer een heeeeeel klein beetje te rammelen. Gisterenmorgen kreeg ik te horen dat ik vanaf volgende week een vast contract krijg. En dat was toch een van de knelpunten hier. Nu kunnen we hopelijk dit jaar nog een huis kopen en dan mag er nog 1 keer een kleintje komen hier. R wil liever gister dan vandaag maar zover ben ik nog niet
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_83144562
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:54 schreef MeNicole2 het volgende:
Hier begint het weer een heeeeeel klein beetje te rammelen. Gisterenmorgen kreeg ik te horen dat ik vanaf volgende week een vast contract krijg. En dat was toch een van de knelpunten hier. Nu kunnen we hopelijk dit jaar nog een huis kopen en dan mag er nog 1 keer een kleintje komen hier. R wil liever gister dan vandaag maar zover ben ik nog niet
Is het weer spontaan mogelijk deze keer? Het was nogal een verrassing toch dat R. toch vruchtbaar bleek?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_83145138
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Is het weer spontaan mogelijk deze keer? Het was nogal een verrassing toch dat R. toch vruchtbaar bleek?
Nee dat denk ik niet. Aangezien ik de vorige keer er nog net niet van beschuldigt werd vreemd te zijn gegaan. Maar eind van het jaar gaan we denk ik weer eens een potje inleveren en dan zien we wel wat daar uit komt!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_83145391
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:17 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet. Aangezien ik de vorige keer er nog net niet van beschuldigt werd vreemd te zijn gegaan. Maar eind van het jaar gaan we denk ik weer eens een potje inleveren en dan zien we wel wat daar uit komt!!
Oke, dat is jammer. En mensen zijn echt brutaal zeg
Maar succes
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_83145480
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Oke, dat is jammer. En mensen zijn echt brutaal zeg
Maar succes
Was zelfs de gyn van het ziekenhuis die dat zei

Maar dank je!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_83182348
@ Aventura: 19 augustus duurt nog best lang! is 't idd niet mogelijk om ff te bellen, ook al zou het maar 2 weken eerder kunnen. dat klinkt meteen een stuk minder ver!

@ MeNicole: Fijn dat je een vast contract krijgt maar wat achterlijk dat mensen zo kunnen reageren..
pi_83183308
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:25 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Was zelfs de gyn van het ziekenhuis die dat zei

Maar dank je!!


Denk dat je richting je partner ook wel even hebt moeten lullen als brugman om dat glad te trekken.

Vooral als je weet dat je niks gedaan hebt.

En ik neem aan dat die gyn niet erg lang jullie gyn is geweest.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:49:46 #270
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83183875
*RAMMEL*

Ik ben een weekje naar Barcelona geweest, en ik heb toch zoveel kindjes en zwangere buiken gezien
Deze week ga ik een afspraak maken om mn spiraal te laten verwijderen!

Ik heb met mn twee vriendinnen nog maar even lekker cocktails enzo gedronken, nu het nog kon
pi_83185680
Oh, LadyBlack, spannend!! Laat je weten hoe het gegaan is (dat spiraaltje laten verwijderen)?

Hier gaat na de verbouwing mijn spiraaltje eruit. De eerste offertes zijn binnen, mij kan het niet vlug genoeg gaan..!

  woensdag 23 juni 2010 @ 12:03:12 #272
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83187047
pi_83187134
Spiraaltje verwijderen voel je als het goed is niks van en is met een paar seconden gepiept. En dan zat de mijne nog vast in m'n baarmoeder ook. .

LB, wat spannend en tof. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:14:16 #274
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83187509
Brrrr DaD, ik hoop het maar. Het zetten vond ik niet leuk namelijk
Hoezo zat ie vast?? Was dat de reden ook dat ie zo slecht beviel?

En ja spannend wel!! Vooral of het allemaal zomaar lukt enzo!
pi_83187666
Een Gynefix zit altijd vast. . Bij het eruit halen zat ik te wachten tot de gyn eindelijk zou beginnen, maar toen bleek 'ie er al uit te zijn. .

Ik duim voor je/jullie!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:26:06 #276
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83187964
Oh, wacht.... what's in a name enzo

Maar goed om te horen!
pi_83189466
Spannend LB!

Oh jee, ik postte
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:34:40 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83206690
!
pi_83208711
Spannend Ladyblack! wanneer gaat 'ie eruit? (of heb ik daar overheen gelezen )
veel succes iig
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:55:03 #280
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83221439
Ik wil morgen de afspraak maken, dus hopelijk de komende week ergens!
pi_83229250
Spiraaltje eruit is zo gepiept! Hoor je niks van te voelen
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 27 juni 2010 @ 21:32:39 #282
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_83374380
Mijn zei net dat het toch maar tijd werd voor een tweede. De redenen:
- Ik was aan het klagen dat ik toch een buikje aan de eerste had overgehouden. Als ik nu zwanger zou worden, hoefde ik nu niets aan het probleem te doen.
- Als ik nu zwanger zou worden, zou ik bij de tweede verjaardag van Jorja nog met verlof zijn, dus kon ik dat verder allemaal lekker regelen. En dat had hij zich vanmiddag dus al bedacht.....
Geen leuke redenen of romantische motieven, nee, meneer laat zich weer van zijn beste kant zien.... Maar ik heb dus een beetje toestemming om te rammelen. Hoe definitief hij erover is weet ik niet, dus ik ga nog niet verhuizen naar het Wachten op...... (denk ik, misschien wel al wat inlezen.)

Zo dat is genoeg over mij.... LadyBlack, veel succes de komende week met het verwijderen van het spiraaltje!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_83380598
Jeetjejom, mannen.. maar je hebt soort van toestemming, dat is fijn! (op welke manier hebben we 't maar niet over )

En idd LadyBlack, succes bij het verwijderen! hoop dat 't meevalt zoals hier al wordt gezegd..
  maandag 28 juni 2010 @ 09:21:03 #284
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83388085
Ik ga daar maar gewoon wel vanuit
  dinsdag 29 juni 2010 @ 21:57:49 #285
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_83464294
En LadyBlack, is de datum al bekend?????
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:15:56 #286
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83469618
Overmorgen!!! En de volgende dag met mn moeder naar Utrecht, dagje shoppen en een nachtje hotel. Duim voor me dat ik niet meteen ongesteld word

Vind het retespannend allemaal, ik ben er heel veel mee bezig, superleuk
Maar ik hou het wel stil voor de buitenwereld, ik heb geen zin in vragende blikken de komende tijd.
pi_83471088
groot gelijk dat je 't stilhoudt, zou zelf echt helemaal gek worden van die mensen die continu vragen of je nou al zwanger bent..

ik heb alvast 3 peettantes geregeld had vannacht gedroomd dat ik zwanger was, vertelde dat een vriendin op school, die meteen riep dat ze peettante wilde zijn als ik een kindje krijg. En later riepen 2 andere vriendinnen dat zij dan natuurlijk ook peettantes wilden worden! en daar hoort natuurlijk ook het oppassen bij
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:46:11 #288
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83471325
Haha, leuk!

Hier ook genoeg oppas Sowieso de ouders van mn oppaskindje willen graag op een kleintje passen, en ik ken genoeg meiden die nog geen kinderen willen maar wel graag oppassen
  † In Memoriam † woensdag 30 juni 2010 @ 00:29:22 #289
240917 Mula
pi_83473244
Ladyblack, het verwijderen van een spiraaltje deed bij mij helemaal geen pijn. Beetje vreemd gevoel, maar niet vervelend. Ik kreeg alleen wel meteen een kramperig gevoel en dat bleef zo tot de volgende dag. Echt een behoorlijk vervelende kramp die met een ibuprofen een stuk beter te behappen was. Misschien handig om dat voor de zekerheid mee te nemen?
  woensdag 30 juni 2010 @ 09:37:44 #290
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83478625
Schijtluis die ik ben zou ik sowieso wel pijnstillers meenemen evenals maandverband...
Maar bedankt voor de tip!
  woensdag 30 juni 2010 @ 21:49:27 #291
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_83509493
LadyBlack, groot gelijk dat je het niet verteld, ik zou het ook nooit vertellen. Krijg nu al de vragen wanneer een tweede eraan komt, standaardantwoord: Voorlopig niet
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 30 juni 2010 @ 22:07:49 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83510404
Ja jeetje, dan heb je een kind en dan is het nog niet goed he beetje wat Claudia ook zei.... Mensen zijn gewoon onbeleefd nieuwsgierig!

Ik zal - als ik zwanger word - dat wel bijna direct moeten vertellen hoor. Ik zing elke maandagavond en daarna gaan we borrelen, en als ik meerdere avonden geen wijntje bestel valt dat alle rammelende meiden daar direct op! We hebben met een paar het plan opgevat om in september zwanger te gaan worden dus ze zijn er toch wel op gefocust. Eén van hun is vrijdag getrouwd en heeft haar spiraaltje al laten verwijderen!

En ik morgen dus... oeioeioeioei het wordt zo echt nu!!
Ik wil echt wel verstandig even mn cyclus afwachten maar gevoelsmatig wil ik gewoon *NU* (nouja, morgen dan ) ervoor gaan!

Heb overigens nog steeds geen ander werk dan de thuiszorg, maar dat is allemaal van minder belang in mijn hoofd
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:01:34 #293
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_83533796
LadyBlack, en is het een beetje meegevallen?
Je kan ook gewoon nu al stoppen met die wijntjes, zeg je gewoon dat je je al bent voor aan het bereiden voor in september
En hoezo cyclus afwachten? gewoon meteen aan het werk, wie weet is het wel in een keer raak!

En idd, zodra je je kind eruit gewerkt hebt begint het spelletje: Mijn moeder begon heel paniekerig te vragen dat we voorlopig toch niet voor nummer 2 gingen (mijn dochter lag nog in het ziekenhuis, ik liep nog krom van de ks, geloof me, ik moest er niet aan denken om zelfs maar te gaan oefenen) en sinds ze een half jaar is begint iedereen te azen of ze kunnen raden wanneer ik weer zwanger ben..... Rare mensen allemaal!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:05:16 #294
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83533921
Honderd procent meegevallen!! Twee seconden pijnlijk, en toen was ie eruit, daarna heb ik nog geen last gehad en ik heb al wel gewerkt. Voor de zekerheid stop ik straks wel maandverband in mn tas, maar ik had het idee dat ik deze week al wat ongesteld was, dus wie weet heb ik geluk

En ik wil wel weten of ik weer gewoon een regelmatige cyclus heb, ben toch altijd wel een klein beetje achterdochtig bij dit soort anticonceptie

Je moeder.... wat een vraag als je nog herstellende bent!!
Maar ben je er nu wel weer aan toe? Keizersnede en een langer verblijf in het ziekenhuis lijken me best indrukwekkend zeg.
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:06:35 #295
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83533961
Waar is bellelena eigenlijk.............?
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:14:49 #296
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_83534269
Ik heb twee kinderen en mijn collega's hebben al een pooltje opgezet op wanneer ik zwanger zal zijn van de derde.

Wb spiraal verwijderen: ik had ook geen centje pijn, werd twee dagen later wél heel erg ongesteld en verloor ook flink wat grote stolsels. Ik weet niet of dat altijd zo is, maar het leek erg op wat je er na een bevalling allemaal uitwerkt.

En ja, ik rammel ook nog steeds.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_83534353
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:05 schreef LadyBlack het volgende:
Honderd procent meegevallen!! Twee seconden pijnlijk, en toen was ie eruit, daarna heb ik nog geen last gehad en ik heb al wel gewerkt. Voor de zekerheid stop ik straks wel maandverband in mn tas, maar ik had het idee dat ik deze week al wat ongesteld was, dus wie weet heb ik geluk

En ik wil wel weten of ik weer gewoon een regelmatige cyclus heb, ben toch altijd wel een klein beetje achterdochtig bij dit soort anticonceptie

Je moeder.... wat een vraag als je nog herstellende bent!!
Maar ben je er nu wel weer aan toe? Keizersnede en een langer verblijf in het ziekenhuis lijken me best indrukwekkend zeg.
Toen ik stopte met de pil, had ik direct een regelmatige cyclus . Ik had wel het idee dat ik pas na een paar maanden weer 'echt' ongesteld was en dat het daarvoor nog een 'pil-ongesteldheid' was.

Veel succes!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:28:23 #298
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83537095
Zijn jullie ook aan het proberen dan Phaidra?
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:32:30 #299
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_83537253
@LadyBlack, mijn moeder was al bang dat ik meteen een tweede zou willen, die angst begint nu pas een beetje af te nemen, ze is bang dat ik niet genoeg geniet van mijn dochter.... Wat betreft de KS, 100% meegevallen, zou het zo weer doen, en heel stom gezegd, omdat Jorja in het ziekenhuis lag ben ik goed kunnen herstellen. Had ze meteen mee naar huis gemogen, was het waarschijnlijk iets heftiger geweest.

En ik ben de eerste keer meteen zwanger geworden na het stoppen met de pil, geen gewone ongesteldheid meer gehad, was in 1x raak, vandaar dat ik zei gewoon ervoor gaan, wat let je?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:36:14 #300
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83537402
Ik wil graag de zekerheid hebben dat mijn lijf het nog gewoon doet

Geeft me denk ik meer rust tijdens de wachtperiodes, en die een of twee maandjes kunnen er dan ook nog wel bij
pi_83538691
Nou Ladyblack, fijn dat he tje meeviel. En wow nu kunnen jullie er gewoon voor gaan.

Wat mezelf betreft, de eerstvolgende keer dat ik mn vriend zie (zal hopelijk september zijn) zal ik geen pil slikken, verder geen rekening houden met cyclus, en zien wat er gebeurt.
Tenminste dat zeg ik nu
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')