abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 mei 2010 @ 18:35:25 #76
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_80977255
quote:
Op zondag 2 mei 2010 23:25 schreef Niesl het volgende:

[..]

Heb ik ook 1 keer gehad, daarna niet meer. Ben er erg blij mee!
Heb de nzb-knop er ook weer bij gezet
heitieh
  maandag 3 mei 2010 @ 18:46:27 #77
301020 Dee.
Jeweetz.
pi_80977597
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:48 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Iets anders dan jij zei heb ik:
system and maintenance/administrative tools/computer management/disk management gevonden.

Ik heb op disk 0 2 volumes:
C: bestaande uit Sytem, Boot, PageFile en nog wat dingen (primary partition)
D: HP_Recovery (primary partition)

Heb ik nu dan 1 partitie?
Hoe kom je in hemelsnaam bij die schijfletters? Of zit je weer onder windows te werken?
pi_80979766
quote:
Op maandag 3 mei 2010 18:35 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Heb de nzb-knop er ook weer bij gezet
Dat klinkt ook goed, hoe heb je dat gedaan?
  maandag 3 mei 2010 @ 19:41:10 #79
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_80979797
Ik wilde dus iets installeren. Toen kreeg ik: not found in sync db. Dus ik zo van hè? Keek ik even. Ik wilde gtk-theme-switch hebben. Dus ik moest "pacman -S gtk-theme-switch" typen. Ik typte blijkbaar "pacman -S gtk-theme-sandwich". Omg hoe is het mogelijk. Ik heb net nog gegeten, maar goed.

(tvp )
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
  maandag 3 mei 2010 @ 19:51:44 #80
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_80980251
quote:
Op maandag 3 mei 2010 18:46 schreef Dee. het volgende:

[..]

Hoe kom je in hemelsnaam bij die schijfletters? Of zit je weer onder windows te werken?
Nu nog wel, maar ik ga een ubuntupartitie toevoegen. Er is alleen nog 1 probleem dat ik wil oplossen voor ik dit ga doen en dat is uitzoeken waarom ik een bootmanager-menu krijg waarin behalve windows vista ook ramdisk options als een optie wordt getoond.
Jesus hates you.
pi_80980355
quote:
Op maandag 3 mei 2010 19:41 schreef Wii-Style het volgende:
Ik wilde dus iets installeren. Toen kreeg ik: not found in sync db. Dus ik zo van hè? Keek ik even. Ik wilde gtk-theme-switch hebben. Dus ik moest "pacman -S gtk-theme-switch" typen. Ik typte blijkbaar "pacman -S gtk-theme-sandwich". Omg hoe is het mogelijk. Ik heb net nog gegeten, maar goed.

(tvp )
sudo make me a sandwich!

tevens tvp.
  maandag 3 mei 2010 @ 20:26:42 #82
301020 Dee.
Jeweetz.
pi_80981844
't ging hier net over openFTD. Ik erger me er al tijden aan dat het "samenstellen van lijst" enzo bij openFTD soms enkele minuten in beslag kan nemen. Is dat bij iedereen of doe ik iets fout?
  maandag 3 mei 2010 @ 21:08:00 #83
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_80983908
quote:
Op maandag 3 mei 2010 19:40 schreef Niesl het volgende:

[..]

Dat klinkt ook goed, hoe heb je dat gedaan?
Ff uit mijn hoofd, meen ik dat het te vinden is op nzbuddy.nl. het was een kwestie van 2 bestandjes downloaden en in de juiste map zetten
heitieh
  maandag 3 mei 2010 @ 21:09:25 #84
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_80983962
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:26 schreef Dee. het volgende:
't ging hier net over openFTD. Ik erger me er al tijden aan dat het "samenstellen van lijst" enzo bij openFTD soms enkele minuten in beslag kan nemen. Is dat bij iedereen of doe ik iets fout?
Duurt inderdaad lang, maar geen minuten.
heitieh
  maandag 3 mei 2010 @ 21:14:49 #85
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_80984209
quote:
Op maandag 3 mei 2010 19:51 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Nu nog wel, maar ik ga een ubuntupartitie toevoegen. Er is alleen nog 1 probleem dat ik wil oplossen voor ik dit ga doen en dat is uitzoeken waarom ik een bootmanager-menu krijg waarin behalve windows vista ook ramdisk options als een optie wordt getoond.
Heb je dan zelf een bootmanager erop gezet? HP-recovery is normaal, het is af te raden die te verwijderen als je geen CD met Windows hebt ontvangen bij je computer. Ik heb zelf voor ik Linux op mijn notebook geïnstalleerd heb eerst een nieuwe (grotere) hardeschijf gekocht en daarop de oude geheel gekopieerd.
Grub (bootmanager) heeft de optie memtest, maar dat is geen ramdisk, maar een util om het geheugen op fouten te testen. Een optie die ik nog kan bedenken is dat je een bootmenu vanuit je bios krijgt. Voer de precieze tekst van dat menu eens in in google en kijk of je informatie krijgt.
Heb je al 'fixboot' en 'fixmbr' geprobeerd?
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 3 mei 2010 @ 22:28:17 #86
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80987932
quote:
Op maandag 3 mei 2010 19:53 schreef Farenji het volgende:

[..]

sudo make me a sandwich!

tevens tvp.
.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 3 mei 2010 @ 22:37:25 #87
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_80988424
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:14 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Heb je dan zelf een bootmanager erop gezet?
Ik kreeg de bootmanager mee toen ik windows vista opnieuw installeerde. Ik heb er nooit expliciet voor gekozen om er een bootmanagers op te zetten. Voordat ik het opnieuw installeerde, had ik het nooit gezien.
quote:
Voer de precieze tekst van dat menu eens in in google en kijk of je informatie krijgt.
Heb je al 'fixboot' en 'fixmbr' geprobeerd?
Het is gewoon een menu als dit:


Alleen als opties krijg ik:
"Microsoft Windows Vista",
"Ramdisk options".
Geen idee wat fixboot en fixmbr zijn? Op google vond ik een soortgelijk probleem dat opgelost kon worden met EasyBCD.
Jesus hates you.
pi_80989395
Zo vandaag Lucid Lynx geïnstalleerd


Dat ging even snel zeg. Alleen moet ik zeggen dat ik het installeren van software uit Synaptic trager vind overkomen
  maandag 3 mei 2010 @ 22:57:05 #89
301020 Dee.
Jeweetz.
pi_80989438
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:37 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Ik kreeg de bootmanager mee toen ik windows vista opnieuw installeerde. Ik heb er nooit expliciet voor gekozen om er een bootmanagers op te zetten. Voordat ik het opnieuw installeerde, had ik het nooit gezien.
Heb je eerst linux geinstalleerd en daarna windows? Dat moet je nooit doen, windows snapt er geen zak meer van als er al een ander OS op je computer staat.

Dat bootmenu wat je laat zien is het windows bootmenu. Daar kun je ook niets mee, die kan niet "chain-loaden", en dus alleen maar windows starten.
  maandag 3 mei 2010 @ 23:03:12 #90
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_80989766
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:57 schreef Dee. het volgende:

[..]

Heb je eerst linux geinstalleerd en daarna windows? Dat moet je nooit doen, windows snapt er geen zak meer van als er al een ander OS op je computer staat.

Dat bootmenu wat je laat zien is het windows bootmenu. Daar kun je ook niets mee, die kan niet "chain-loaden", en dus alleen maar windows starten.
Ik heb linux nog niet geïnstalleerd, maar ik wil deze issue op orde krijgen, voordat ik dat ga doen. Maar betekend dat dan dat ik hierna geen windows 7 meer kan installeren? Balen, zeg!
Jesus hates you.
  maandag 3 mei 2010 @ 23:27:19 #91
301020 Dee.
Jeweetz.
pi_80990770
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:03 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Ik heb linux nog niet geïnstalleerd, maar ik wil deze issue op orde krijgen, voordat ik dat ga doen. Maar betekend dat dan dat ik hierna geen windows 7 meer kan installeren? Balen, zeg!
Als je problemen hebt met een windows-installatie kun je het beter in een windows-topic proberen...
pi_80991611
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:03 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Ik heb linux nog niet geïnstalleerd, maar ik wil deze issue op orde krijgen, voordat ik dat ga doen. Maar betekend dat dan dat ik hierna geen windows 7 meer kan installeren? Balen, zeg!
Kan wel, maar windows sloopt je linux bootloader, dus die moet je erna weer opnieuw fixen, bijvoorbeeld met een livecd.
pi_80991712
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:57 schreef Dee. het volgende:

Dat bootmenu wat je laat zien is het windows bootmenu. Daar kun je ook niets mee, die kan niet "chain-loaden", en dus alleen maar windows starten.
Dat is niet helemaal waar, ook met het windows bootmenu kun je met een truukje best linux opstarten. Het is alleen een pokkewerk en bij elke kernel upgrade moet je alles handmatig updaten. Grub is een stuk handiger.
pi_80994379
Bij deze nog een link om de nieuwste Ubuntu te installeren. Erg gedetailleerd en beschrijft goed wat er geïnstalleerd wordt en waar al de programma's voor dienen.

http://howtoforge.com/the-perfect-desktop-ubuntu-10.04-lucid-lynx
  dinsdag 4 mei 2010 @ 12:24:01 #95
13250 Lod
Sapere aude!
pi_81002808
Vraag, ik mag binnenkort weer een nieuw telefoontoestel uitzoeken van mijn abonnementenleverancier. Ik heb nu een Nokia E50 waarbij ik mijn contacten en agenda via Bluetooth synchroniseerde met Evolution (en Outlook (in mijn unspeakable periode)). Sinds Ubuntu 10.04 krijg ik die synchronisatie niet meer aan de praat. Er missen wat pakketten die nodig zijn. Ik ben niet iemand die dan erg ver gaat door zoeken waar het aan zou kunnen liggen.

Maar omdat ik toch een nieuw toestel kan gaan uitzoeken. Welke toestel werkt goed/simpel samen met Linux voor wat betreft de synchronisatie van contactpersonen en agenda? Ik bel en sms eigenlijk alleen dus ik ben niet (erg) geïnteresseerd in Smartphones (hoewel de HTC Androids wel erg mooi zijn).
GNU Terry Pratchett
pi_81010734
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 12:24 schreef Lod het volgende:
Vraag, ik mag binnenkort weer een nieuw telefoontoestel uitzoeken van mijn abonnementenleverancier. Ik heb nu een Nokia E50 waarbij ik mijn contacten en agenda via Bluetooth synchroniseerde met Evolution (en Outlook (in mijn unspeakable periode)). Sinds Ubuntu 10.04 krijg ik die synchronisatie niet meer aan de praat. Er missen wat pakketten die nodig zijn. Ik ben niet iemand die dan erg ver gaat door zoeken waar het aan zou kunnen liggen.

Maar omdat ik toch een nieuw toestel kan gaan uitzoeken. Welke toestel werkt goed/simpel samen met Linux voor wat betreft de synchronisatie van contactpersonen en agenda? Ik bel en sms eigenlijk alleen dus ik ben niet (erg) geïnteresseerd in Smartphones (hoewel de HTC Androids wel erg mooi zijn).
Android toestellen.

Hoe ik het nu heb:
bij android zit standaard een gmail sync. Die is ook beschikbaar voor thunderbird. Dit ingesteld; werkt perfect.

(contacten nooit geprobeerd overigens)
  dinsdag 4 mei 2010 @ 18:40:21 #97
13250 Lod
Sapere aude!
pi_81017469
Ja, maar zoals aangegeven heb ik liever een gewoon toestel. Het enige wat het moet kunnen is bellen en sms-en. Heb geen belang bij andere toepassingen zoals mp3-spelers, camera's en wat dies meer zij.
Contacten wil ik synchroniseren omdat ik geen zin heb om ze allemaal in te moeten typen , en de agenda vind ik een toegevoegde waarde voor me hebben.
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 4 mei 2010 @ 19:50:26 #98
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_81020805
Goed, ik heb een beetje teveel geklooid en krijg ook na een standaard schone install de boel niet lekker aan de praat, is er nog een radicalere manier dan format tijdens de install gewoon om eens zeker te weten dat de boel schoon, maar dan ook helemaal schoon is...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_81022156
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:50 schreef Klonk het volgende:
Goed, ik heb een beetje teveel geklooid en krijg ook na een standaard schone install de boel niet lekker aan de praat, is er nog een radicalere manier dan format tijdens de install gewoon om eens zeker te weten dat de boel schoon, maar dan ook helemaal schoon is...
Dan heb je wel echt je best gedaan he, als de boel zelfs na een format en schone install niet meer lekker draait! Wat heb je allemaal gedaan dan, kwam er fysiek geweld aan te pas?
  dinsdag 4 mei 2010 @ 20:16:03 #100
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_81022527


ik zou het echt niet weten
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')