abonnement Unibet Coolblue
pi_82341398
Ik neem aan dat wereldwijd de Mono Boxen een beetje beginnen op te raken, dus er zullen wel meer kortingsacties volgen bij andere winkels. Ogen open houden.

Een vraagje: Ik liep gisteren in een boekenwinkel en zag het boek 'De Beatles' liggen van Terry Burrows. Een beetje zoeken op internet leerde me dat het boek eigenlijk 'Treasures of the Beatles' heet en sinds eind vorig jaar uit is. Is het een aanrader?
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_82344348
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:45 schreef nomar83 het volgende:
Ik neem aan dat wereldwijd de Mono Boxen een beetje beginnen op te raken, dus er zullen wel meer kortingsacties volgen bij andere winkels. Ogen open houden.
Ik ben niet zo scherp daarop. Mocht iemand 'm tegenkomen voor 150 of minder, maak me blij en gil even!
pi_82344868
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:02 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik ben niet zo scherp daarop. Mocht iemand 'm tegenkomen voor 150 of minder, maak me blij en gil even!
Ik zag iig dat ze bij de Media Markt in Breda nog 1 Mono Box hadden, maar geen idee hoe duur.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_82389295
Op Marktplaats bieden ze de mono-box geregeld aan voor minder dan honderd euro. Heb iemand een mailtje gestuurd die hem wegdoet voor 75 euro. Hij zegt dat hij rechtstreeks vanaf de leverancier levert en dat het daarom zo goedkoop is. Alles nog in het folie en nieuw.

Betrouwbaar?
pi_82408940
quote:
Die neem ik voor je op mits ze Ram On soundchecken bij HRC
pi_82409191
Als ze al een soundcheck doen die dag !

Nog 6 dagen!
pi_82409386
quote:
Op zondag 6 juni 2010 19:43 schreef Aisumasen het volgende:
Als ze al een soundcheck doen die dag !

Nog 6 dagen!
Inderdaad

  Redactie Frontpage zondag 6 juni 2010 @ 21:47:09 #209
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_82417028
Wow, Robbie Mcintosch speelde op Pinkpop dit jaar Echt stom, ik heb daar backstage wat werk moeten verichten en ik was helemaal vergeten dat-ie tegenwoordig met John Mayer speelt.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zondag 6 juni 2010 @ 21:49:13 #210
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_82417154
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:02 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik ben niet zo scherp daarop. Mocht iemand 'm tegenkomen voor 150 of minder, maak me blij en gil even!
Een vinger in je oor stoppen is volgens mij nog goedkoper.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 7 juni 2010 @ 14:18:45 #211
159761 Arn0
Abbey Road
pi_82441324
Ah, weer een gerucht betreffende Carnival of Light etc.;
quote:
Who better to do a documentary on the Beatles than a Beatle himself? According to Mail On-Line, Paul McCartney is putting together a Beatles' doc based on photos taken from 1967-1970 by his late wife, Linda, capturing the Beatles at the zenith of their career. This unique photofilm will be comprised of never-before-seen photos of the fab four and will be a tribute to the band, as well as his wife, who passed away from breast cancer in 1998.
The legendary singer had originally started this project in the 90s, but after Linda died, he found it too difficult to continue it. He recently decided to revive it, though, and will use a special method, laying out photos and reshooting them using a moving camera, to make the unusual flip-book type film. There may even be never-before-heard music on the soundtrack; a secret jamming session at the London Roundhouse in 1968 and the previously unreleased song "Carnival of Light." McCartney is also putting together a book of Linda's photos, with his daughter's Stella and Mary, which is due out later this year.
The doc is just more proof that The Beatles were a deep pool of glistening talent.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_82457782
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:58 schreef webfreak het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Ik kreeg slechts een mail:
[..]

Oef... Sorry, ik heb 'em wel de volgende dag gelijk ontvangen...
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:18 schreef Olmo het volgende:
Op Marktplaats bieden ze de mono-box geregeld aan voor minder dan honderd euro. Heb iemand een mailtje gestuurd die hem wegdoet voor 75 euro. Hij zegt dat hij rechtstreeks vanaf de leverancier levert en dat het daarom zo goedkoop is. Alles nog in het folie en nieuw.

Betrouwbaar?
Nee, integendeel! Beide boxsets werden al vrij spoedig in Azië 1 op 1 nagemaakt. En eBay en Marktplaats zijn de grootste platformen voor zulke oplichterij. Heb ze zelf op een recente platenbeurs in mijn handen gehad, en ze zijn op eerste gezicht niet van echt te onderscheiden. Maar bekijk eens de details op deze filmpjes:



quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:18 schreef Arn0 het volgende:
Ah, weer een gerucht betreffende Carnival of Light etc.;
[..]
Sja, sorry voor het cynisme, maar: Alweer?

Zo'n een artikel van een journalist die maar wat losse eindjes aan elkaar probeert te knopen. "Carnival Of Light" werd gemaakt voor een evenement in The Roundhouse in 1967. Dit artikel spreekt over een geheime jamsessie in diezelfde Roundhouse in 1968. Nooit van gehoord. Aan de andere kant zal het een prima gelegenheid zijn voor Paul om zonder al te veel tamtam de opname te laten horen. Zelf sluit ik mij bij George Harrison aan: "avant garde a clue".
pi_82473548
Andre3000 met een ode aan Kobe:

pi_82487635
Dat misverstand is dan ook weer uit de wereld geholpen (via twitter):
quote:
brianrayguitar: Our tour bus was NOT attacked by gangs in Mexico. Traffic jam, people gathered and waved. We waved back.


pi_82512474
Hallo Beatlesfans,

Gaat "Please Please Me" over orale seks, of is dat net zo waar als Paul's dood? Ik neem aan dat ik niet de eerste op deze aardbol ben die dit zich afvraagt.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 19:59:42 #216
159761 Arn0
Abbey Road
pi_82512631
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:57 schreef hallo-daar het volgende:
Hallo Beatlesfans,

Gaat "Please Please Me" over orale seks, of is dat net zo waar als Paul's dood? Ik neem aan dat ik niet de eerste op deze aardbol ben die dit zich afvraagt.
Als je het mij vraagt valt dat gerucht in dezelfde categorie als "Lucy In The Sky With Diamonds staat voor LSD" Lennon zei er zelf dit over;
quote:
JOHN 1980: "'Please Please Me' is my song completely. It was my attempt at writing a Roy Orbison song, would you believe it? I wrote it in the bedroom in my house at Menlove Avenue, which was my auntie's place. I heard Roy Orbison doing 'Only The Lonely' or something. That's where that came from. And also I was always intrigued by the words of 'Please Lend Your Ears To My Pleas,' a Bing Crosby song. I was always intrigued by the double use of the word 'please.' So it was a combination of Bing Crosby and Roy Orbison."
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_82512777
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:59 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Als je het mij vraagt valt dat gerucht in dezelfde categorie als "Lucy In The Sky With Diamonds staat voor LSD" Lennon zei er zelf dit over;
[..]
Ik kom er dus nu pas achter dat, dat slechts een gerucht is .
pi_82524883
Zo hee, iemand met smaak achter de montagetafel van Nova. "Momma Miss America" als achtergrond bij een item.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:49:24 #219
159761 Arn0
Abbey Road
pi_82525304
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:43 schreef Aisumasen het volgende:
Zo hee, iemand met smaak achter de montagetafel van Nova. "Momma Miss America" als achtergrond bij een item.
Vind het altijd wel tof om onverwacht een Beatles(solo) nummer te horen om eerlijk te zijn Toch anders dan dat je het zelf opzet.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_82525494
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:49 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Vind het altijd wel tof om onverwacht een Beatles(solo) nummer te horen om eerlijk te zijn Toch anders dan dat je het zelf opzet.
Tijdens mijn werk in de Albert Heijn draaien ze heel af en toe wat van McCartney en the Beatles. Ook een keer ''Woman'' voorbij horen komen

Werkt altijd wel even lekker inderdaad als je onverwachts een nummer hoort
  Redactie Frontpage dinsdag 8 juni 2010 @ 23:22:35 #221
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_82527490
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:43 schreef Aisumasen het volgende:
Zo hee, iemand met smaak achter de montagetafel van Nova. "Momma Miss America" als achtergrond bij een item.
Jup en later What's the new mary Jane
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage dinsdag 8 juni 2010 @ 23:23:12 #222
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_82527522
quote:
Op zondag 6 juni 2010 21:47 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Wow, Robbie Mcintosch speelde op Pinkpop dit jaar Echt stom, ik heb daar backstage wat werk moeten verichten en ik was helemaal vergeten dat-ie tegenwoordig met John Mayer speelt.
Jullie dachten dat ik in het verkeerde topic zat zeker
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_82527807
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:52 schreef blckbb het volgende:

[..]

Tijdens mijn werk in de Albert Heijn draaien ze heel af en toe wat van McCartney en the Beatles. Ook een keer ''Woman'' voorbij horen komen

Werkt altijd wel even lekker inderdaad als je onverwachts een nummer hoort
Denk niet dat ik vrolijk zou worden van wat de Nederlandse zenders van McCartney draaien .

Nog 4 dagen...!
pi_82534724
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:43 schreef Aisumasen het volgende:
Zo hee, iemand met smaak achter de montagetafel van Nova. "Momma Miss America" als achtergrond bij een item.
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:52 schreef blckbb het volgende:
Tijdens mijn werk in de Albert Heijn draaien ze heel af en toe wat van McCartney en the Beatles. Ook een keer ''Woman'' voorbij horen komen

Werkt altijd wel even lekker inderdaad als je onverwachts een nummer hoort
Woman hoor ik ook wel eens langskomen in de supermarkt. Is dat een standaard 'bandje/mixed-tape' bij AH?

Ik vind het altijd leuk om in een winkel of ergens op de radio spontaan een Beatles song te horen. Ik kan het altijd zelf draaien, maar op zo'n moment weet je dat heel veel mensen de muziek van jouw band horen. En hoe onbekender het nummer hoe leuker. "Momma Miss America" is wel cool dan
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Jup en later What's the new mary Jane
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Jullie dachten dat ik in het verkeerde topic zat zeker
Nope, good ole Robbie is welcome here Een goeie gitarist.
pi_82534910
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 23:28 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Denk niet dat ik vrolijk zou worden van wat de Nederlandse zenders van McCartney draaien .

Nog 4 dagen...!
Meestal is het vrij standaard ja (Hope of Deliverance enzulks)
Ik heb hier wel eens Little Willow en Another Day langs horen komen.... en Go Now
pi_82565083
Vandaag 4 lp's gekregen:

Beatles' Greatest (een Nederlandse verzamelaar. Bijzonder is All my Loving met een alternatief begin.)
The Blue Album
Band on the Run en
Living in the Material World

Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_82590938
Morgenochtend vroeg vertrek ik naar de opening van de Europese leg van McCartney's Up & Coming Tour in Dublin. Maar natuurlijk eerst via Liverpool. Ik zal Arn0 wel SMS-en als McCartney "When I'm 64", "I Want To Hold Your Hand" of "Junior's Farm" inzet .
  donderdag 10 juni 2010 @ 00:39:15 #228
159761 Arn0
Abbey Road
pi_82591231
En ik zal uiteraard al klaar zitten om te posten

Veel plezier iig, en nog maar 17 dagen totdat ik hem ook terug live zie. Heb er zin in
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_82603901
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 00:34 schreef Aisumasen het volgende:
Morgenochtend vroeg vertrek ik naar de opening van de Europese leg van McCartney's Up & Coming Tour in Dublin. Maar natuurlijk eerst via Liverpool. Ik zal Arn0 wel SMS-en als McCartney "When I'm 64", "I Want To Hold Your Hand" of "Junior's Farm" inzet .
Heel veel plezier in Dublin en Liverpool (waarschijnlijk ben je al onderweg, dus lees je dit niet, maar ik wens het je wel )

Ik wou dat ik er bij was. Ik hou van Ierland en Dublin, dus zou dubbel feest zijn voor mij. Helaas ben ik er niet bij. Druk aan het werk. Echt saai.
pi_82610234
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 00:34 schreef Aisumasen het volgende:
Morgenochtend vroeg vertrek ik naar de opening van de Europese leg van McCartney's Up & Coming Tour in Dublin. Maar natuurlijk eerst via Liverpool. Ik zal Arn0 wel SMS-en als McCartney "When I'm 64", "I Want To Hold Your Hand" of "Junior's Farm" inzet .
Nog of alvast veel plezier
En ik zal hopelijk posten als ik in Londen zit van 26-28 juni. Het hostel heeft computers...
pi_82610278
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 09:45 schreef awijmans het volgende:

[..]

Heel veel plezier in Dublin en Liverpool (waarschijnlijk ben je al onderweg, dus lees je dit niet, maar ik wens het je wel )

Ik wou dat ik er bij was. Ik hou van Ierland en Dublin, dus zou dubbel feest zijn voor mij. Helaas ben ik er niet bij. Druk aan het werk. Echt saai.
Ik ga volgend jaar naar Dublin met school, dat was ook een van de redenen waarom ik naar Londen ging Behalve dat natuurlijk ook omdat ik dan Abbey Road en dergelijken kan bezichtigen
  zaterdag 12 juni 2010 @ 18:45:51 #232
159761 Arn0
Abbey Road
pi_82715117
Net een bericht van Aisumasen ontvangen, hij heeft de volgende nummers gesoundcheckt:
- Matchbox
- Letting Go
- Penny Lane
- C Moon
- 1985
- My Love
- Celebration
- San Francisco Bay Blues
- Two Of Us
- Every Night
- Twenty Flight Rock
- Dance Tonight
- Ram on (1 couplet)
- Something
- Lady Madonna
- You Never Give Me Your Money jam-achtig
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_82718924
Niet zoveel verandering dus? Ben benieuwd naar het concert dan

Nog 15 dagen voor mij
  zondag 13 juni 2010 @ 00:29:36 #234
159761 Arn0
Abbey Road
pi_82728436
quote:
Mega! Wings-nummers waren zeker het hoogtepunt. Mexico set maar met Let em in. Two of us. Looking through you. Hey jude op de magic piano (!).
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_82772137
  maandag 14 juni 2010 @ 01:41:04 #236
159761 Arn0
Abbey Road
pi_82772157
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:40 schreef Aisumasen het volgende:
12 juni in Dublin. Na afloop live verslag van ondergetekende .
Ik quote het maar even
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_82772170
quote:
Op zondag 13 juni 2010 00:29 schreef Arn0 het volgende:

Mega! Wings-nummers waren zeker het hoogtepunt. Mexico set maar met Let em in. Two of us. Looking through you. Hey jude op de magic piano (!).

  maandag 14 juni 2010 @ 12:34:40 #238
159761 Arn0
Abbey Road
pi_82782167
quote:
Manic Street Preachers and The Joy Formidable Join Paul McCartney As Special Guests At His Forthcoming Show At Cardiff’s Millennium Stadium


Ben benieuwd iig
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:23:23 #239
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_82817466
quote:
““Other bands, they want to make it about sex or pain, but you know, The Beatles, they had it all figured out, okay? “I Want to Hold Your Hand.” The first single. Its effing brilliant, right? Thats what everybody wants, Nicky. They dont want a twenty-four hour hump sesh, they don’t want to be married to you for a hundred years. They just want to hold your hand””
- Thom (Nick and Norah’s Infinite Playlist)
http://quote-book.tumblr.(...)make-it-about-sex-or
pi_82822671
Je zou kunnen zeggen dat Paul op Isle of Wight festival een andere setlist had. Verassingen? Nee, gewoon minder nummers

1. Venus and Mars / Rockshow
2. Jet
3. All My Loving
4. Letting Go
5. Let Me Roll It
6. The Long And Winding Road
7. Nineteen Hundred and Eighty Five
8. I'm Looking Through You
9. Blackbird
10. Here Today
11. Dance Tonight
12. Mrs Vandebilt
13. Eleanor Rigby
14. Something
15. Sing The Changes
16. Band On The Run
17. Ob-La-Di, Ob-La-Da
18. Back In The USSR
19. Paperback Writer
20. Let It Be
21. Live And Let Die
22. Hey Jude

23. Day Tripper
24. Get Back
25. Yesterday
26. Helter Skelter
27. Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band / The End

Dat is het nadeel van festivals. Succes op HRC, ik hoop dan minimaal een complete setlist. En ik hoop voor degene die dan gaan natuurlijk een nieuw verassend nooit eerder live gespeeld nummer. Iets uit de Dublin soundcheck? Penny Lane? C-moon (in europa!)? 20 flight rock zou cool zijn! You never give me your money is ook al weer lang geleden. Het is wel duidelijk dat Paul niet veel van nummers wisselt de laatste tijd. Zal wel te maken hebben met het feit dat hij het steeds moeilijker vindt om teksten te onthouden zoals hij laatst in een interview vertelde. Oeps. Hij doet veel extra rehearsels met de band. Zou mooi zijn om toch weer eens iets nieuws te doen. Ob-la-di, paperback writer, day tripper en I'm looking through you vind ik fantastische 'nieuwe' nummers, maar zitten inmiddels ook al weer een jaar in de set.
pi_82822854
Volgens mij speelt ie op HRC gewoon een volle setlist
pi_82823106
Review over Bruce Springsteen, headliner van vorig jaar
quote:
He played for 3 hours - a 27-28 song set
Dan neem ik toch aan, aangezien McCartney's volle setlist ook zo rond de 2,5/3 uur ligt, hij ook wel een volle set zal spelen. En anders is het jammer
  dinsdag 15 juni 2010 @ 17:19:29 #243
159761 Arn0
Abbey Road
pi_82842035
Een van de originele leden van The Quarrymen, Ken Brown, is overleden


By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_82869131
Het Hardrockcafe Hard Rock Calling T-shirt van Paul. Ik zal binnenkort eens bij HRC Amsterdam kijken of ze 'm hebben Maar dus ook online te bestellen (binnenkort)

https://rockshop.hardrock(...)EY_ARTIST_SPOTLIGHT/
pi_82871911
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 09:13 schreef awijmans het volgende:
Het Hardrockcafe Hard Rock Calling T-shirt van Paul. Ik zal binnenkort eens bij HRC Amsterdam kijken of ze 'm hebben Maar dus ook online te bestellen (binnenkort)

https://rockshop.hardrock(...)EY_ARTIST_SPOTLIGHT/
Mooi shirt
- wel aan de prijs -
pi_82880069
Wat een lelijk ding, het doet me denken aan zo'n verschrikkelijk wolvenshirt.
pi_82886488
Eindelijk nieuws over de aanstaande McCartney-remasters. Van MaccaBlog:
quote:
We have just been informed that this first album should be released on 28th September and that the record company will do things in a big way by offering no fewer than four different editions:

A "standard" digipack version including 1 CD
A “deluxe” edition including 2 CDs and 1 DVD
A multi-disc special edition collection including 3 CDs, a DVD and a "hard book"
An “double vinyl” edition
Hopelijk blijft het niet alleen bij "Band On The Run".
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:49:39 #248
159761 Arn0
Abbey Road
pi_82886531
Vier edities. Wel veel
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_82899625
Maar band on the run wordt dus als eerste uitgebracht? Hmm ik heb de deluxe versie al dus ben erg benieuwd naar wat er op die dvd's staat...
pi_82901067
Ja die multi-disc special edition komt er hier wel in
Bleuh.
pi_82905577
quote:
Op maandag 14 juni 2010 01:41 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik quote het maar even
Omdat het er anders nooit meer van komt, alvast even snel een stukje onsamenhangend verslag:

Kwam vrijdagavond aan in Dublin, na 2 dagen in Liverpool vertoeft te hebben. Daarover later zeker meer! Na zaterdagochtend vroeg snel een beetje de toerist te hebben uitgehangen in het centrum, was ik 's middags alweer terug voor McCartney D-Day . M'n hotel was om de hoek bij het RDS Stadium, en daardoor had ik alle tijd om de omgeving te verkennen.



Om een uurtje of 13:00 lagen de eerste mensen met staanplaatsen (achter het vlak van de zitplaatsen) al voor de ingang. Het was een openlucht-stadion, niet eens zo groot, dus vanaf die plek kon ik zien dat we van buiten al prima zicht op het podium en de schermen hadden, wat dus betekende dat we de soundcheck zouden kunnen horen en zien.

Na wat sympathieke mede-fans ontmoet te hebben, kwam ik rond 15:00 terug bij het stadion, waarna ik Rusty, Abe, Wix en Brian al op het podium bezig zag met hun soundcheck. Ze speelden individueel flarden van vooral de Wings-nummers. Ik hoorde overigens dat McCartney ook al een dag eerder uitgebreid gesoundcheckt had.

Toen was het ongeveer 15:30, de band stond op het podium, dus ik dacht dat het wel leuk zou zijn om McCartney weer te zien arriveren. Al was de omgeving rondom het stadion mega, en waren er minstens 10 ingangen, was ietsje verderop de ingang die het dichtste bij het podium leek. Toen ik daar heen liep, had ik wel het idee dat ik goed zat, aangezien er ineens een heleboel beveiligers om me heen stonden. Er stonden een handjevol mede-fans, echt maar een stuk of 10. Heel anders dan de hysterische Beatlemania-achtige taferelen die ik vorig jaar in Amerika had meegemaakt. En jawel, zoals altijd de willekeurige eBay-handelaar met een "Abbey Road"-LP in z'n hand .

En natuurlijk, 5 minuten later kwam er een snelle auto aan geracet, vlak voor de ingang remde de bestuurder af, het raam ging open, en daar was-ie weer, breed lachend en zwaaiend: Paul McCartney. Aangezien er niemand aan de kant van zijn raam stond, dook hij over de bestuurder heen, en groette het eerste groepje fans vrolijk: "Hi guys!". Daarna kwam hij langs mij, zwaaide vrolijk, knikte even, en weg was-ie weer. Vind dat bij hem van zo veel vriendelijkheid getuigen. Hij kan ook makkelijk doorrijden, maar hij kiest er altijd voor om (voor hoe veel of weinig mensen ook) zichzelf even te laten zien.


Ter illustratie, een foto van zijn vertrek een dag eerder, op dezelfde plek.

Daarna liep ik terug naar mijn plek vanaf waar ik, tussen de bomen door, een glimp van het podium kon opvangen. Gelijk kwam McCartney samen met zijn zoon James het podium oplopen. Hij communiceerde met de band, en opende met een uitgebreide jamsessie op z'n Les Paul gitaar. Daarna wendde Paul zich tot het publiek: "Welcome to the soundcheck. What a nice little audience......... We expected more." . Hij zette "Matchbox" in. Daarna improviseerde hij weer met de band, waarna hij zijn Hofner bas omgehangen kreeg en "Letting Go" speelde. Daarna klonken tot mijn grote vreugde de klanken van "Penny Lane". Zijn stem klonk erg ruw, en hij had erg veel moeite met de tekst en de basnoten.

Daarna volgde "Flaming Pie", liep hij naar zijn vleugel voor "C Moon" (ook leuk om eens live te horen!) inclusief reggae-kreten, "Nineteen Hundred and Eighty Five" (met schreeuwende climax à la de studio-versie), "My Love" en daarna "Celebration" van zijn klassieke album "Standing Stone" uit 1997 inclusief het stukje "Hope of Deliverance", en zelfs een gedeelte waarin hij tekst zong. Terug naar voren, op z'n akoestische gitaar een losse versie van "San Francisco Bay Blues", die speelt hij ook nooit tijdens het concert. "Two Of Us", en daarna een ander hoogtepunt: "Every Night", in het arrangement zoals hij het in 1979 live speelde, met volledige band. Maar het refrein werd gespeeld zoals tijdens de akoestische tour in begin jaren '90. Prachtig.



McCartney communiceerde continu met het publiek tussen de nummers door, en gaf de crew vanzelfsprekend technische aanwijzingen. Na "Every Night" las hij wat borden voor, en vroeg hij zich af wat het grote bord wat één van de aanwezigen had meegenomen moest voorstellen. Nadat er een camera op het groepje fans gericht werd, reageerde hij met een korte: "Hm, haha". Het was een bord met een foto van de Wings line-up uit 1979, met in de plaats van Laurence Juber en Steve Holly, niemand minder dan John Lennon en Ringo Starr.

Ook leuk was "Twenty Flight Rock", want ik had natuurlijk de dagen daarvoor continu gehoord over hoe Paul en John elkaar voor het eerst hadden ontmoet, en het was bijzonder om het de man zelf 53 jaar later in levende lijve te horen spelen. Nadat hij z'n mandoline erbij pakte voor "Dance Tonight", en daarna z'n ukelele voor (wat ik verwachtte) "Something", hoopte ik natuurlijk maar op één ding. En dat gebeurde ook: "Ram On" !!!! De band viel in. Onbeschrijfelijk mooi, al duurde het amper een minuut.

"Something" werd gespeeld, met een aantal onderbrekingen. Weer terug naar de akoestische gitaar voor "Yesterday". De piano voor "Lady Madonna". Ondertussen liepen verbaasde buurtbewoners langs, iedereen natuurlijk meezingend. Paul deed nog een korte improvisatie op "You Never Give Me Your Money", waar hij de eerste zinnen steeds herhaalde en bijna croonde. Hij besloot met een uitgebreid afscheid aan het publiek, en zo waren we anderhalf uur verder.
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:35:38 #252
159761 Arn0
Abbey Road
pi_82908589
Bedankt voor je verslag, altijd interessant En nu krijg ik steeds meer zin.. Nog maar 9 dagen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_82909563
Ga je nog naar Liverpool? Want ik heb vanzelfsprekend wel wat leuke tips voor je. Ja, concertverslag komt d'r ook nog aan.
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:55:11 #254
159761 Arn0
Abbey Road
pi_82909732
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:51 schreef Aisumasen het volgende:
Ga je nog naar Liverpool? Want ik heb vanzelfsprekend wel wat tips voor je.
Nee, helaas niet meer dit jaar. Planning van school is lastig Maar ik heb voor volgend jaar doch al wel gepland om naar Liverpool en Londen te gaan en dan echt 5 dagen hardcore Beatles-plekken te bezoeken (en ik heb zelfs nog iemand gevonden die geïnteresseerd is om mee te gaan, ook wel interessant )

Tips zijn uiteraard welkom
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_82917951
ArnO, bedankt voor je verslag. Altijd beter van een mede-fan die weet waarover hij het heeft dan een journalist die zijn werk doet met de nodige researchwerk achter de kiezen (maar nooit compleet en niet altijd juist)
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 19:59 schreef Writersright het volgende:
Maar band on the run wordt dus als eerste uitgebracht? Hmm ik heb de deluxe versie al dus ben erg benieuwd naar wat er op die dvd's staat...
Ik hoop dat ze niet weer diezelfde 2CD uitbrengen als de vorige keer, maar nu met iets nieuws komen. Want die hebben we al. Daar is ook niet veel meer aan te remasteren dat het nog interessanter wordt . Ik hoop de multidisc te kunnen bemachtigen.
  donderdag 17 juni 2010 @ 15:24:41 #256
159761 Arn0
Abbey Road
pi_82934253
quote:
Dear customer,

We can now confirm that all international customers will need to collect their tickets from the box office at the Millennium Stadium on the day of the show.
Het zal weer eens niet
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_82935592
Nou, dat gaat nog wat worden die avond... Lees ook dat mensen hun tickets voor Glasgow (dit weekend) nog niet ontvangen hebben. En ik was juist net zo te spreken over CrowdSurge na mijn ervaringen in Dublin...
pi_82936281
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:06 schreef awijmans het volgende:
ArnO, bedankt voor je verslag. Altijd beter van een mede-fan die weet waarover hij het heeft dan een journalist die zijn werk doet met de nodige researchwerk achter de kiezen (maar nooit compleet en niet altijd juist)
[..]

Ik hoop dat ze niet weer diezelfde 2CD uitbrengen als de vorige keer, maar nu met iets nieuws komen. Want die hebben we al. Daar is ook niet veel meer aan te remasteren dat het nog interessanter wordt . Ik hoop de multidisc te kunnen bemachtigen.
Graag gedaan .

Over "Band On The Run": De deluxe-editie uit 1999 is inderdaad waardeloos. Interviews die je één keer of zelfs nooit luistert, die saaie soundchecks uit begin jaren '90, wat snippets... De mastering was stukken beter dan de versie uit 1993, maar de mastering door Steve Hoffman op het DCC-label blijft onovertroffen. Daarom sta ik niet echt te springen om nóg een remaster. Maar ik zie het rooskleurig in, McCartney zei in de recente live-chat dat de deluxe-editie "loads of bonuses" met onder andere een nooit eerder vertoonde video-opname van de studio-sessies in Lagos zal bevatten.
pi_82944198
Ik zal voor mijn trip naar Londen ook wel een fotoverslagje proberen te maken
Ga o.a. Abbey Road en Cavendish Avenue langs
  vrijdag 18 juni 2010 @ 00:03:42 #260
159761 Arn0
Abbey Road
pi_82960825
En toen was hij alweer 68 jaar. Gelukkige verjaardag, Paul
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_82960910
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 00:03 schreef Arn0 het volgende:
En toen was hij alweer 68 jaar. Gelukkige verjaardag, Paul
  vrijdag 18 juni 2010 @ 00:18:51 #262
159761 Arn0
Abbey Road
pi_82961406
Wel tof om op je verjaardag dit nieuws te horen
quote:
Paul McCartney not invited to daughter’s wedding

London: Paul McCartney was not invited to the wedding of his daughter Mary McCartney. McCartney’s 40-year-old daughter wed writer and director Simon Aboud, 44, at a Register Office in London and her father only came to know of it three days later when the groom posted a picture on his Twitter page, reported Daily Mail online. Mary decided not to invite her father because she did not want any media attention.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_82962314


Al hebben we het hem afgelopen zaterdag nog persoonlijk toegezongen tot zijn grote ongemakkelijkheid, ook maar even via deze weg : Gefeliciteerd McCartney!
pi_82964284
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 00:18 schreef Arn0 het volgende:
Wel tof om op je verjaardag dit nieuws te horen
[..]


http://post.ly/ja2a (van de betreffende twitterpagina

En trouwens:

HAPPY BIRTHDAY TO PAUL
pi_82964937
Paul McCartney writing music for ballet
quote:
Sir Paul McCartney has revealed that he's been commissioned to write the music for a ballet.

Details still need to be fleshed out but he's already started work on the score and says he's "enthusiastic" about it.

"I'm interested in doing things I haven't done before," he said.

"That offer came up and I love writing music, the two went together and I said, 'Yeah,' so I just accept things before I even know what I'm doing."

There's no set deadline yet and when asked what the ballet would be about, McCartney admitted it was early days.

"I don't really know that much about it yet," he admitted. "I'm just writing music for it, but it's a switch!"

Obama performance

The former Beatle has written classical music before.

His first orchestral score was 1991's Liverpool Oratorio and more recently McCartney released Ecce Cor Meum (Behold My Heart).
Continue reading the main story

Earlier this month McCartney became the third person to receive America's Gershwin Prize, awarded for a lifetime contribution to popular music.

It involved a ceremony at the White House where Sir Paul performed for President Obama and his family, cheekily playing the Beatles' classic Michelle, for Michelle Obama.

It went down well though, as Sir Paul recalled: "I start singing Michelle, and he (Barack Obama) starts singing it to her."

"It's great, I couldn't believe it, he's singing the French bits, he's leaning over to his kids and going, 'This is about mum!'"

Dave Grohl, Jack White, Stevie Wonder and Elvis Costello were also at the 2 June event.

McCartney says he also got the Jonas Brothers invited to liven up the ceremony for Obama's young daughters Sasha and Malia.

'I love Wales'

After closing the Isle of Wight Festival last Sunday (13 June), this weekend marks the first time in 20 years that Sir Paul will play in Scotland, with a gig at Glasgow's Hampden Park.

He admits he's surprised it's been that long but says it wasn't "by design".

Then on 26 June he performs at Cardiff's Millennium Stadium, ending a 35-year gap from playing in Wales

"It sounds bad, doesn't it?" McCartney admitted. "Truth is I don't think of it like that.

"I don't look at the world like that, 'How long is it since I was there?'

"It's actually just a case of your promoter saying, 'Would you like to play Cardiff? We can get the hall on that night,' and I go, 'Oh, I'd love to!'"

Sir Paul is pleased with the venue though.

"Actually I have been trying to do Millennium Stadium for a little while," he admitted. "I love Wales, we used to hitch-hike there when we were kids. It's a great place."
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:28:56 #266
139330 TNA
For the stars that shine
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:30:10 #267
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_82976198
Hoi, groetjes van een groot Beatles fan sinds haar 8ste
Ik zal eerst een paar delen terug lezen, en dan reageren wanneer ik iets toe te voegen heb.
Leef en Laten Leven
pi_82978223
quote:
Sir Paul McCartney: 'Blackbird' and 'Here, There and Everywhere' are my favourite songs

Sir Paul, who is 68 today, chose the lesser-known tracks over more commercially successful songs such as Yesterday, which has been covered 3,500 times.

Neither Blackbird nor Here, There and Everywhere – both co-written with John Lennon – were even released as singles. But Sir Paul picked them from his back catalogue, which runs to hundreds of songs including 32 that topped the US charts, as his best compositions, the Daily Mail reported.

He said he "strangely enough" is not playing Blackbird, from the 1968 album The Beatles, on his current tour of Britain and Ireland. But he added that the song, which alludes to race issues in America, is one he is often requested to play because it is a popular tune with guitar pupils.

Here, There and Everywhere, which is about the heightened media interest he experienced while in a relationship with Jane Asher, was on the Revolver album, released in 1966.

The former Beatles and Wings star is currently on a five-date run of shows in Britain and Ireland as part of his Up And Coming Tour, which also includes dates in North America. His next performance will be at Hampden Park, Glasgow on Sunday.

http://www.telegraph.co.u(...)favourite-songs.html
Eh...?
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:47:18 #269
139330 TNA
For the stars that shine
pi_82981148
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:30 schreef Robijn48 het volgende:
Hoi, groetjes van een groot Beatles fan sinds haar 8ste
Ik zal eerst een paar delen terug lezen, en dan reageren wanneer ik iets toe te voegen heb.
Welkom Robijn
  vrijdag 18 juni 2010 @ 20:37:59 #271
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_82997167
Thanks, en gefeliciteerd met Paul
Leef en Laten Leven
  vrijdag 18 juni 2010 @ 20:56:53 #272
159761 Arn0
Abbey Road
pi_82997994
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:30 schreef Robijn48 het volgende:
Hoi, groetjes van een groot Beatles fan sinds haar 8ste
Ik zal eerst een paar delen terug lezen, en dan reageren wanneer ik iets toe te voegen heb.
Ha, eindelijk! Welkom

Heb je John Lennon's dood dan ook bewust meegemaakt, als ik vragen mag?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 21:05:23 #273
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_82998394
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 20:56 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ha, eindelijk! Welkom

Heb je John Lennon's dood dan ook bewust meegemaakt, als ik vragen mag?


Oh ja. Ik was 19 toen. Het was zo totaal onverwacht, hij was pas 40! Ik weet nog hoe verbijsterd iedereen was, een beetje te vergelijken met de dood van MJ.
Een vaak gestelde vraag toentertijd was: "wanneer komen de Beatles weer bij elkaar"? En hiermee werd die hoop voorgoed de grond in geboord.
Leef en Laten Leven
pi_83004656
The Beatles in de '80s, ik moet er niet aan denken. Muzikaal dieptepunt, dat decennium.
pi_83005878
quote:
The Ultimate Paul McCartney Album Guide

Paul McCartney is all over the news these days, with his Up and Coming Tour hitting exotic and rare ports of call (like Gibson.com’s hometown of Nashville!), rumors abounding over a massive CD re-release program and that almost Lennon-like controversy at the White House. With all the hoopla, it almost goes unnoticed how good Sir Paul still is. His touring band, which has been with McCartney since the Driving Rain sessions in 2001, is arguably his rockingest outfit since the Fab Four. And his last few albums have produced some of Macca’s most noteworthy material in decades.

But then, Sir Paul has always been the master showman, and the consummate professional musician. On the occasion of McCartney’s 68th birthday, as his post-Beatles career hits an unbelievable 40th year, let us pause to take a look back at the many highs and occasional lows of this unparalleled career.
http://www.gibson.com/en-(...)cartney-albums-0618/
  vrijdag 18 juni 2010 @ 23:29:00 #276
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83006198
Interessant om te lezen. En enigszins pijnlijk omdat het me herinnert dat ik nog steeds niet al zijn studioalbums beluisterd heb
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_83006727
Geinig hoe de meningen over McCartney's solowerk altijd totaal uiteenlopen. “Biker Like an Icon" z'n meest rockende track sinds tijden, en hoogtepunt op "Off The Ground", écht ? Maar voor het grootste deel ben ik het wel met de schrijver eens.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 00:17:56 #278
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_83008017
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:47 schreef psychedelicate het volgende:
The Beatles in de '80s, ik moet er niet aan denken. Muzikaal dieptepunt, dat decennium.
Nou, dat vind ik toch een beetje te kort door de bocht.
Wat te denken van The Police en later Sting solo. Die hebben toch zeker een stempel op de geschiedenis gezet. En jaa, MJ, van wie ik erg ben gaan houden, nadat ik me in hem ben gaan verdiepen.
Leef en Laten Leven
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:41:55 #279
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83027613
Toch een hoop geld..
quote:
(AP) John Lennon's handwritten lyrics to the final song on the classic Beatles album "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band" were purchased by an American collector on Friday for $1.2 million.

The winning bid for "A Day in the Life" was placed by phone at Sotheby's auction house, which declined to identify the collector further.

The price exceeded the pre-sale estimate of $500,000 to $800,000.

The double-sided sheet of paper features Lennon's edits and corrections in his own hand - in black felt marker and blue ball point pen, with a few annotations in red ink.

Rolling Stone magazine listed "A Day in the Life" at No. 26 in its compilation of the 500 Greatest Songs of All Time and "Sgt. Pepper" won four Grammy awards in 1968.

The lyrics, which begin with "I read the news today, oh boy," stirred controversy when the Beatles released the album in 1967. The song was banned by the BBC because it twice features the line, "I'd love to turn you on," which was interpreted as supporting illegal drug use. The song was also left off copies of "Sgt. Pepper's" sold in several Asian countries for the same reason.

The album's "Lucy in the Sky with Diamonds" was alleged to have glorified the use of the hallucinogenic LSD, a claim that bandmembers denied.

In addition, "A Day in the Life" features the lyric "he blew his mind out in a car," which Beatles aficionados claim is a reference to the accidental death of Tara Browne, the Guinness heir and close friend of both Lennon and Paul McCartney.

The lyrics appear on both sides of the single sheet. One side has Lennon's original first draft, written in a hurried cursive script. The other side is written almost entirely in capital letters and incorporates the corrections from the first draft and adds the words, "I'd love to turn you on."

Sotheby's said Friday's price came close to the $1.25 million paid in 2005 for the Beatles lyrics "All You Need is Love." It sold to an anonymous bidder at the British auction house Cooper Owen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 23:42:59 #280
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_83039990
Leef en Laten Leven
pi_83067546
Moest hier erg om lachen, uit de soundcheck de dag voor McCartney's optreden in Dublin:

  zondag 20 juni 2010 @ 21:38:45 #282
307888 GloomySundae
My hours are slumberless
pi_83072992
Eerste post op het Fok forum!
Beatles fan, ik plaats hiermee een kleine tvp voor het eerst!

Heb alles op LP, zoals het hoort, maar moet er toch eens aan geloven dat ik de stereo box ga kopen. In afwachting van de Let it Be dvd, verblijf ik,

GloomySundae.
pi_83073615
Welkom!

En wat betreft "Let It Be", ik weet niet hoe lang je kunt wachten.....
  zondag 20 juni 2010 @ 21:53:51 #284
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_83074123
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:47 schreef Aisumasen het volgende:
Welkom!

En wat betreft "Let It Be", ik weet niet hoe lang je kunt wachten.....
Ja verdorie, die had ik eens op videoband, maar die ging kapot.
Leef en Laten Leven
  zondag 20 juni 2010 @ 22:00:50 #285
307888 GloomySundae
My hours are slumberless
pi_83074674
Laatste gerucht was dat er weer aan gesleuteld werd?
Tot die tijd maar de Anthology op repeat.
  zondag 20 juni 2010 @ 22:11:33 #286
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_83075419
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:00 schreef GloomySundae het volgende:
Laatste gerucht was dat er weer aan gesleuteld werd?
Tot die tijd maar de Anthology op repeat.
Nou, als hij op dvd uitkomt, koop ik em gelijk.
Leef en Laten Leven
pi_83077602
Ten tijde van "Let It Be...Naked" was er het plan om in ieder geval iets te gaan doen met de beelden, maar dat project is nooit voltooid. De Apple-aandeelhouders hebben d'r een heel duidelijke mening over...
pi_83079529
Ik heb de beelden wel op m'n computer + een bootleg van de sessies
pi_83083932
Verrassing ! McCartney heeft vanavond "Mull Of Kintyre" gespeeld in Glasgow.

pi_83084007
quote:
Op maandag 21 juni 2010 00:48 schreef Aisumasen het volgende:
Verrassing ! McCartney heeft vanavond "Mull Of Kintyre" gespeeld in Glasgow.

Hoe hoog schat je de kans in op een duet van Costello en mcCartney op de Hard Rock Calling?
  maandag 21 juni 2010 @ 00:52:29 #291
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83084041
Als ze het in het Witte Huis niet hebben gedaan, denk ik echt ook niet op Hard Rock Calling. Duet met Stevie Wonder dan weer wel
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_83084185
Het optreden in het Witte Huis was totaal niet de gelegenheid daarvoor. Maar ik acht de kans dat het wel gebeurd in Londen niet al te groot. Hoe veel mensen in het publiek zouden weten dat zij ooit iets samen hebben geschreven? Denk dat ze anders "My Brave Face" waarschijnlijk al wel tijdens de soundcheck hadden gespeeld. De rest van hun nummers zijn niet erg gedenkwaardig. En Steve Wonder speelt gelukkig op Glastonbury op de dag van Hard Rock Calling.
  maandag 21 juni 2010 @ 01:03:27 #293
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83084315
quote:
Op maandag 21 juni 2010 00:58 schreef Aisumasen het volgende:
En Steve Wonder speelt gelukkig op Glastonbury op de dag van Hard Rock Calling.
Ah, jammer

(nog steeds snap ik je haat tegenover dat nummer niet, sorry)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_83084487
De tekst, de muziek, de productie, de performance. Zó walgelijk aalglad, corny en gezapig. Grappig dat ik de meeste van McCartney's grootste solo-hits absolute draken vind.

Maar hier spreekt iemand die "Ballroom Dancing", "Say, Say, Say" en "Return To Pepperland" met veel plezier draait, dus in hoeverre je daar van uit moet gaan ...
pi_83087426
quote:
Op maandag 21 juni 2010 00:48 schreef Aisumasen het volgende:
Verrassing ! McCartney heeft vanavond "Mull Of Kintyre" gespeeld in Glasgow.


Tja, dat was 99,99% kans dat die gespeeld werd. Volgens mij heeft 'ie dat nog nooit overgeslagen als 'ie live in Schotland speelde. En af en toe komt het ook nog eens in London het podium op zeilen Lijkt me geweldig als jullie die live te horen krijgen op HRC. Ik zou het wel willen. Het was mijn eerste favoriete beatles-hit toen ik als 4-jarig jochie dat nummer bij toppop op nummer 1 zag staan. Ik stond met mijn neus tegen de beeldbuis geplakt Prachtig vond ik dat.
quote:
Op maandag 21 juni 2010 01:09 schreef Aisumasen het volgende:
De tekst, de muziek, de productie, de performance. Zó walgelijk aalglad, corny en gezapig. Grappig dat ik de meeste van McCartney's grootste solo-hits absolute draken vind.

Maar hier spreekt iemand die "Ballroom Dancing", "Say, Say, Say" en "Return To Pepperland" met veel plezier draait, dus in hoeverre je daar van uit moet gaan ...
Jij houdt niet van aalglad, maar wel van say say say?? Als iets glad en overgeproduceerd is........ SAY SAY SAY
  maandag 21 juni 2010 @ 21:03:33 #296
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83117355
Stage times voor Hard Rock Calling, lijkt dus op een volledige set van McCartney
quote:
Sunday 27 June

* PAUL MCCARTNEY19:30 - 22:15
* CROSBY, STILLS AND NASH17:50 - 18:50
* CROWDED HOUSE16:25 - 17:25
* ELVIS COSTELLO15:10 - 16:00
* JOSHUA RADIN14:20 - 14:50
* MORE THAN ME13:45 - 14:05
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_83123032
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:03 schreef Arn0 het volgende:
Stage times voor Hard Rock Calling, lijkt dus op een volledige set van McCartney
[..]
We hoeven ons doorgaans in ieder geval niet langer dan een half uur te vervelen Arno, dat valt me alles mee

De andere acts (muv More Than Me) lijken me ook erg tof
pi_83128977
quote:
Op maandag 21 juni 2010 08:53 schreef awijmans het volgende:

[..]

Jij houdt niet van aalglad, maar wel van say say say?? Als iets glad en overgeproduceerd is........ SAY SAY SAY
Vandaar dus mijn laatste zin . Maar toch, aalglad of niet, "Say, Say, Say" is een geniale popsong, en "Ebony & Ivory" gedateerde rommel waar je tenen van gaan krommen. Er is een reden dat het na het optreden in het Witte Huis weer op McCartney's stapeltje "to forget" terecht is gekomen, en het de setlist voor de Up & Coming-tour niet gered heeft. Het is overigens wel in goed gezelschap op dat 'stapeltje' van McCartney ("Ram", "Wild Life", "Back To The Egg" en al het andere werk tussen 1977 en 1997).

Gisterenavond in Glasgow zijn ten gunste van de setlist-variatie "Drive My Car" en "And I Love Her" weer gespeeld, ten koste van "I'm Looking Through You" en "Two Of Us". Maar ook "I've Just Seen A Face" werd gespeeld, en "Got To Get You Into My Life" niet. Ben blij dat ik in Dublin ILTY en TOU gezien heb in de plaats van weer die andere 2.
pi_83129650
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:32 schreef awijmans het volgende:
[..]

Dat is het nadeel van festivals. Succes op HRC, ik hoop dan minimaal een complete setlist. En ik hoop voor degene die dan gaan natuurlijk een nieuw verassend nooit eerder live gespeeld nummer. Iets uit de Dublin soundcheck? Penny Lane? C-moon (in europa!)? 20 flight rock zou cool zijn! You never give me your money is ook al weer lang geleden. Het is wel duidelijk dat Paul niet veel van nummers wisselt de laatste tijd. [..]
Da's niet waar! Er zit in zijn set altijd een grens tussen de kapot gespeelde zogenoemde 'warhorses' (de Beatles crowdpleasers), en de fan-pleasers. Vanaf ongeveer "Blackbird" is het altijd dezelfde show. Maar vergelijk eens de nummers in de eerste helft van de set met de setlist van een half jaar geleden:
quote:
Magical Mystery Tour
Drive My Car

Jet
Only Mama Knows
Flaming Pie

Got To Get You Into My Life
Let Me Roll It / Foxy Lady
Highway
The Long and Winding Road
(I Want to) Come Home
My Love
En nu:
quote:
Venus And Mars/Rock Show
Jet
All My Loving
Letting Go

Got To Get You Into My Life
Highway
Let Me Roll It / Foxy Lady
The Long and Winding Road
Nineteen Hundred And Eighty Five
Let 'Em In

My Love
I'm Looking Through You
Two Of Us
8 nieuwe nummers, waarvan 5 nieuwe Wings-songs . De eerste helft is een hele andere show dan een half jaar terug. Alhoewel, wisten jullie al dat Jimi Hendrix toen Sgt. Pepper uitkwam....ach, laat maar . En aangezien hij deze songs nog nooit in Europa gespeeld heeft, is het helemaal niet gek dat hij dezelfde setlist als in Amerika aanhoudt.

En hij heeft "C Moon" vaak zat in Europa gespeeld, en "Penny Lane" was ook lange tijd één van de warhorses. Mijn inziens een veel meer iconische song dan "Get Back", "Back In The USSR" en "Lady Madonna" bij elkaar, die hij wél al 20 jaar avond na avond speelt.
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:32 schreef awijmans het volgende:
[..] Zal wel te maken hebben met het feit dat hij het steeds moeilijker vindt om teksten te onthouden zoals hij laatst in een interview vertelde. Oeps. Hij doet veel extra rehearsels met de band. Zou mooi zijn om toch weer eens iets nieuws te doen. Ob-la-di, paperback writer, day tripper en I'm looking through you vind ik fantastische 'nieuwe' nummers, maar zitten inmiddels ook al weer een jaar in de set.
Nogmaals: "Venus And Mars / Rock Show / Jet" (als opener!!), "All My Loving" na 7 jaar terug op de plek die het verdiend, "Letting Go" (!), "1985" (!!!!!!!) etc. En dat hij niet al zijn 3000 songs foutloos kan reproduceren als een jukebox, dat kan geen enkele artiest. Weer zo'n quote die uit de context is getrokken, want voor de teksten heeft hij een auto-cue.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 01:27:47 #300
159761 Arn0
Abbey Road
pi_83129674
En ach, we kunnen wel klagen over de setlist maar als je hem eenmaal zelf live bezig ziet denk je daar toch niet aan en heb je gewoon een fantastische avond
By hook or by crook, I'll be last in this book.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')