abonnement Unibet Coolblue
pi_80822839
Wat willekeurige plaatjes











En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam


Informatieve websites:
  • Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
  • Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
  • Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
  • Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
  • Huis ten Bosch


    Internationale vliegvelden:
  • vliegveld Tokyo (Narita)
  • vliegveld Osaka

    Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

  • Japan deel 1
  • Japan deel 2
  • Japan deel 3
  • Japan deel 4
  • Japan deel 5
  • Japan deel 6
  • Japan deel 7
  • Japan deel 8
  • Japan deel 9
  • Japan deel 10
  • Japan deel 11
  • Japan deel 12
  • Japan deel 13
  • Japan deel 14
  • Japan deel 15
  • Japan deel 16

    Ambassades:

    Japanse ambassade in Nederland:
    Tobias Asserlaan 2
    2517 KC Den Haag
    Tel: 070-3469544
    http://www.nl.emb-japan.go.jp/

    Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
    Shibakoen 3-6-3
    Minato-ku, Tokyo, 105-0011
    Tel: 03-5776-5400
    http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

    Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
    Twin 21 MID Tower
    33rd Floor
    Shiromi 2-1-61
    Chuo-ku
    Osaka City, 540-6133
    Tel: 06-6944-7272
    http://www.oranda-cg.or.jp



    FAQ

    Studeren/stage in Japan by xienix84

    Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

    Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

    Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

    Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

    Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

    En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

    ETEN


    http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
    http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
    http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
    http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
    http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

    Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan
    De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker.


    Japan op TV.



    [USA] The Pacific #5 - Schedels en steentjes.

    Wie is wanneer in Japan?
    Strolie75: 17-7 t/m 9-8
    Kabuto_Raiger: 17-7 t/m 16-8
    Pheno & _Arual: 9-5 t/m 23-5.
    Melochan: 29-4 t/m 9-5
    happynjitram: 16-7 t/m 31-8

    [ Bericht 0% gewijzigd door Strolie75 op 29-04-2010 13:26:51 ]
  • "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_80822896
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 19:24 schreef Melochan het volgende:
    Heeft iemand een tip voor echte must-sees in de omgeving van Osaka? We wilden eigk naar Himeji, maar dat wordt nu dus allemaal verbouwd Nara is een optie, maar weet niet echt wat ik daar van moet vinden.. dus als iemand tips heeft
    Mt. Koya. Absoluut.
    Prachtig, sprookjesachtig, indrukwekkend.



    [ Bericht 6% gewijzigd door Strolie75 op 28-04-2010 22:18:40 ]
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_80823093
    Om 10:20 gaan we japan eens lekker afslachten
    pi_80823250
    De nieuwe verblijfplaats van de Gundam Robot is trouwens al ingezegend door Shinto priesters. Ik verheug me echt om dat gevaarte te gaan zien.



    http://kotaku.com/5525175/time-to-bless-the-earth-for-gundam
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_80823290
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 22:12 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Mt. Koya. Absoluut.
    Prachtig, sprookjesachtig, indrukwekkend.

    [ afbeelding ]

    Idd, moet je zeker heen.







    Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
    pi_80824161
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 22:12 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Mt. Koya. Absoluut.
    Prachtig, sprookjesachtig, indrukwekkend.
    True.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80824410
    Wauw Koyasan ziet er echt supervet uit! Staat nu bovenaan het to-do-lijstje Bedankt voor de tip, Strollie
    pi_80824732
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 22:38 schreef Melochan het volgende:
    Wauw Koyasan ziet er echt supervet uit! Staat nu bovenaan het to-do-lijstje Bedankt voor de tip, Strollie
    Nog wat foto's dan maar. Aan het einde van het kerkhof is een tempel waar duizenden lantaarns permanent branden. Maar daar mocht je geen foto's nemen.















    Regel anders even een overnachting in een plaatselijke tempel. Zeer aan te raden.

    [ Bericht 2% gewijzigd door Strolie75 op 28-04-2010 22:49:02 ]
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_80825231
    Wie is trouwens wanneer in Japan? Kunnen we dat toevoegen aan de OP!

    Strolie75 - 17-7 t/m 9-8
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 28 april 2010 @ 23:08:10 #10
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_80825979
    Kabuto_Raiger - 17-7 t/m 16-8
    heb er zin in ^^b
    kan iemand anders een minischema maken voor in de OP :3?
    pi_80826722
    ik ben nog niet op koya-san geweest, volgende keer zeker.
    pi_80830770
    Pheno & _Arual_ 9 mei t/m 23 mei.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80831064
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 22:43 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Nog wat foto's dan maar. Aan het einde van het kerkhof is een tempel waar duizenden lantaarns permanent branden. Maar daar mocht je geen foto's nemen.

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    Regel anders even een overnachting in een plaatselijke tempel. Zeer aan te raden.

    Tis zo mooi daar! Heb er zoveel zin in! Helaas te weinig tijd om daar te slapen, maar dat gaan we zeker doen bij een volgende trip naar Japan
    Ik vertrek straks, en blijf tot wanneer Pheno en _Arual_ aankomen in Japan
    pi_80831104
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 07:27 schreef Melochan het volgende:

    [..]

    Tis zo mooi daar! Heb er zoveel zin in! Helaas te weinig tijd om daar te slapen, maar dat gaan we zeker doen bij een volgende trip naar Japan
    Ik vertrek straks, en blijf tot wanneer Pheno en _Arual_ aankomen in Japan
    Daar slapen is erg leuk, dus zeker een keer doen. En neem een sesamijsje, te halen in het dorp.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80831505
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 07:35 schreef Pheno het volgende:
    Daar slapen is erg leuk, dus zeker een keer doen. En neem een sesamijsje, te halen in het dorp.
    Officieel is dat kerkhof om 5 uur dicht. Maar er is niemand die je tegenhoud als je laat op de avond nog een rondje wilt lopen. Dan is het echt spookachtig trouwens.

    Ik twijfel om één nacht in Kyoto af te zeggen om (weer) naar Mt Koya te gaan.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_80831591
    Ik denk dat ik een retourtje Kyoto doe, ik wil nog naar een winkel daar Shinkansen heen en terug om wat te kopen, ernstiger moet het niet worden
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80831671
    Hoe "raar" is het trouwens om in je eentje in een Ryokan te overnachten?
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_80831774
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 08:35 schreef Strolie75 het volgende:
    Hoe "raar" is het trouwens om in je eentje in een Ryokan te overnachten?
    Misschien komen ze je wel plezieren....

    je zult de eerste iig niet zijn, genoeg Japanners die single zijn, dus een buitenlander die in zijn eentje komt zal niet zo raar zijn
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80838130
    Ik ben er van 16-07 tot 31-08
    pi_80841619
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 08:35 schreef Strolie75 het volgende:
    Hoe "raar" is het trouwens om in je eentje in een Ryokan te overnachten?
    vaak gedaan, geen probleem. nou ja ligt aan de eigenaar natuurlijk.. ik heb ook wel eens bij 1 ryokan gehad dat het bad speciaal voor mij sloten, zodat ik alleen in bad kon (niet om gevraagd natuurlijk), dat ik geen ontbijt kreeg omdat ze bang waren dat ik geen japans ontbijt lustte (ook niet gevraagd) en dat ze mn suede schoenen gepoetst hadden (schoenen naar de klote) lol. allemaal met de beste bedoelingen....
    pi_80851276
    oh, over anderhalve week gaan we!
    pi_80855501
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 18:53 schreef _Arual_ het volgende:
    oh, over anderhalve week gaan we!
    Wij ook. 9-21 mei
    pi_80856030
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 18:53 schreef _Arual_ het volgende:
    oh, over anderhalve week gaan we!
    No shit!
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      donderdag 29 april 2010 @ 21:34:56 #24
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_80856655
    lol ik ga echt hard lachen als ik strollie tegen kom
    ik vertrek 16e vanaf AMS en kom dan op 17 aan op NRT
    pi_80858881
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 08:44 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Misschien komen ze je wel plezieren....

    je zult de eerste iig niet zijn, genoeg Japanners die single zijn, dus een buitenlander die in zijn eentje komt zal niet zo raar zijn
    Hmm ik ga ook alleen en vroeg het me ook wel al. Ik zag de vorige keer sowieso al veel Japanners alleen, vooral in in eettentjes zijn mensen of alleen of met echt de hele familie.

    Ik heb overigens mijn vlucht geboekt, mag eventueel bij de topic start genoteerd worden: 9 juli t/m 3 augustus.

    Ik heb nu het volgende shema; wellicht dat iemand zijn expertise er op los wil laten?



    Ik zit nog erg te twijfelen over Hakone, is iemand er wel eens geweest?
    Is Okayama in 1 ruime dag te doen?

    Kyoto, Hiroshima en Nagasaki trekken niet bijzonder mijn interesse, voor het geval iemand deze als tip aan wil dragen .

    De dagnummering klopt niet zie ik net, tussen 13 en 14 juli valt er iets tussen schip en wal...
    pi_80859302
    Over twee weken zijn we in Hakone geweest, het schijnt in een dag te doen te zijn, maar we doen het rustig: 4 dagen Lekker rondwandelen en doen
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_80859805
    okayama is goed voor 1 dag.
    pi_80867836
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 22:49 schreef Pheno het volgende:
    Over twee weken zijn we in Hakone geweest, het schijnt in een dag te doen te zijn, maar we doen het rustig: 4 dagen Lekker rondwandelen en doen
    Ik ga 1 volle dag, maar wel 2 overnachtingen in een Ryokan.

    Kyoto – Hakone met tussenstop in Shizuoka om de Gundam te bekijken.
    Hakone. Hele dag om de Hakone Loop te doen.
    Hakone – Tokyo
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_80908203
    Tokyo Narita-Shinjuku

    Hoe kan je die afstand het beste overbruggen?
    pi_80909132
    Bij aankomst een ticket kopen voor de Keisei line (Wijst zich vanzelf) Er is een sneltrein en een stoptrein. De ene is duurder dan de andere dus let daarop bij het kaartje kopen.

    Bij Nippori of Ueno overstappen op de Yanamote Line. Deze rijdt in een half uurtje naar Shinjuku. Succes!
    pi_80910827
    Als je langer in Tokyo verblijft kan je ook een Narita Express ticket nemen. Voor meer info: http://www.jreast.co.jp/e/suica-nex/
    pi_80911307
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 18:22 schreef Writersright het volgende:
    Tokyo Narita-Shinjuku

    Hoe kan je die afstand het beste overbruggen?
    Met de bus; loop naar de balie van de limousine busservice, koop een kaartje voor ongeveer 3000 yen en stap tien minuten later in de bus die je in een uur naar Shinjuku station (of een hotel naar keuze) brengt.

    Optie met de trein via Nippori als je geen probleem hebt met je bagage een paar trappen op en af te sjouwen en de andere trein rijdt niet zo vaak en is net zo duur als de bus.
    Je kan ook nog met de JR trein, als je een railpass hebt is dat het goedkoopst, maar dan moet je op Tokyo station nog overstappen op de metro.
      zaterdag 1 mei 2010 @ 20:13:21 #33
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_80911439
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 19:51 schreef Kyoshi het volgende:
    Als je langer in Tokyo verblijft kan je ook een Narita Express ticket nemen. Voor meer info: http://www.jreast.co.jp/e/suica-nex/
    Airport Limousine Service is ook wel relax. Lekker met de bus. En er staat zelf Friendly op!

    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_80911521
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 22:37 schreef Kyoshi het volgende:
    Ik zit nog erg te twijfelen over Hakone, is iemand er wel eens geweest?
    De reis naar Hakone vanaf Shinjuku (of dat aparte station aan de noord oostkant ervan) duurt al vrij lang, dus zou er minimaal twee dagen voor uit trekken, afhankelijk van wat je wilt zien. Je wilt zeker naar het eerste station met de kabelbaan, van waar je Mt Fuji kan zien bij goed weer en je vulkanisch gekookte eieren kan eten. Van daar kun je weer terug naar beneden lopen.

    Je kan ook de hele 'loop' doen natuurlijk, maar dat kost je een hele dag en is best prijzig. Verder zijn er ook vele verschillende onsen en musea.
    pi_80929026
    Bedankt voor de antwoorden. Staan er online trouwens ergens prizjen van die treinen en ander ov daar?
    pi_80929589
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 13:19 schreef Writersright het volgende:
    Bedankt voor de antwoorden. Staan er online trouwens ergens prizjen van die treinen en ander ov daar?
    Via hyperdia kun je de prijzen voor treinen en vliegtuigen achterhalen en op de site van narita kun je het vervoer van en naar Tokyo wel vinden
      zondag 2 mei 2010 @ 23:35:04 #37
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_80953498
    ja t is niet moeilijk, het is maar een kleine aankomst hal, en er staat duidelijk in het engels waar je kaartjes voor bus en trein kan kopen.
    pi_80981573
    Ik heb op de site van Narita gekeken naar de limosine bussen en aangegeven dat ik van NRT naar Hotel Sunroute Plaza Shinjuku wil gaan.

    Vervolgens zie ik bij de bij het tijdschema dat de bus er 2 uur over doet. Kijk ik onder bij de busnrs dan zie ik geen nr waarbij vermeldt staat dat die bij Sunroute Plaza stopt maar wel dat ze in Shinjuku stoppen. Bepaalde andere hotels staan er wel apart bij.

    Hoe weet ik nu welke bus ik moet nemen?
    pi_80987236
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 20:21 schreef Writersright het volgende:
    Ik heb op de site van Narita gekeken naar de limosine bussen en aangegeven dat ik van NRT naar Hotel Sunroute Plaza Shinjuku wil gaan.

    Vervolgens zie ik bij de bij het tijdschema dat de bus er 2 uur over doet. Kijk ik onder bij de busnrs dan zie ik geen nr waarbij vermeldt staat dat die bij Sunroute Plaza stopt maar wel dat ze in Shinjuku stoppen. Bepaalde andere hotels staan er wel apart bij.

    Hoe weet ik nu welke bus ik moet nemen?
    De bus die je naar het hotel brengt, rijdt een langere route langs andere hotels. Maar aangezien het hotel vlakbij het eindpunt van de normale bus is, ongeveer tien minuten lopen langs dezelfde kant van het station, kun je de rechtstreekse bus naar Shinjuku station nemen

    En de bus doet er afhankelijk van het moment op de dag één tot anderhalf uur over in de praktijk.
      maandag 3 mei 2010 @ 23:49:12 #40
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_80991525
    tokyo is enorm groot.. de snelste trein, naar tokyo st. geloof ik, doet er een uur over..
      maandag 3 mei 2010 @ 23:59:06 #41
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_80991867
    Wat een stress om van het vliegveld naar een hotel te komen.
    Chill...je komt er wel.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_80995544
    Nog vijf dagen en ik mag weer Can't wait
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      dinsdag 4 mei 2010 @ 19:20:03 #43
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_81019246
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 23:59 schreef Strolie75 het volgende:
    Wat een stress om van het vliegveld naar een hotel te komen.
    Chill...je komt er wel.
    Zeker in Japan heb je geen enkele reden om te stressen
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_81065140
    Nou nog eentje dan: Ik heb geen hotelvoucher gekregen, wel een reserveringsnummer voor het Hotel. Iik neem aan dat dit icm mijn Paspoort genoeg is om in te checken daar?
    pi_81065632
    Print gewoon het mailtje met de reservering uit en neem die mee.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_81141657
    Zondag gaan we dan maar we hebben nog een paar dagen over in de planning dus iemand nog goede tips? We gaan naar Shinjuku en we gaan sowieso al langs


  • Disney
  • Emperial Garden,
  • Akihabara,
  • Ginza
  • Yoyoki Park
  • Meji Shrine
  • Shibuya
  • pi_81141978
    Je mist in ieder geval nog Odaiba.
    Als je een proefritje in een Toyota daar wilt maken (aanrader!) moet je wel nog een internationaal rijbewijs bij de ANWB regelen voor een tientje.
    pi_81143192
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 17:30 schreef Writersright het volgende:
    Zondag gaan we dan maar we hebben nog een paar dagen over in de planning dus iemand nog goede tips? We gaan naar Shinjuku en we gaan sowieso al langs


  • Disney
  • Emperial Garden,
  • Akihabara,
  • Ginza
  • Yoyoki Park
  • Meji Shrine
  • Shibuya
  • Vlieg je tegen de middag met Finnair toevallig?
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      vrijdag 7 mei 2010 @ 18:42:23 #49
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_81144383
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 17:30 schreef Writersright het volgende:
    Zondag gaan we dan maar we hebben nog een paar dagen over in de planning dus iemand nog goede tips? We gaan naar Shinjuku en we gaan sowieso al langs


  • Disney
  • Emperial Garden,
  • Akihabara,
  • Ginza
  • Yoyoki Park
  • Meji Shrine
  • Shibuya
  • Roppongi. 's Avonds heen gaan en je vriendin in het hotel laten.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_81145505
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 17:30 schreef Writersright het volgende:
    Zondag gaan we dan maar we hebben nog een paar dagen over in de planning dus iemand nog goede tips? We gaan naar Shinjuku en we gaan sowieso al langs


  • Disney
  • Emperial Garden,
  • Akihabara,
  • Ginza
  • Yoyoki Park
  • Meji Shrine
  • Shibuya

  • Vergeet niet een kijkje te nemen in Ueno en Ueno park. Een hele andere vibe dan de rest van Tokyo. In het park vind je ook het nationaal museum en een erg leuke (goedkope) dierentuin.
    Verder is de vismarkt ook zeker de moeite waard, maar dan moet je daar wel enorm vroeg zijn. Wellicht moeilijk om zo vroeg je bed uit te komen, maar zeker de moeite waard.

    Verder Odaiba, zoals hierboven al vermeldt. Zeker een van mijn favoriete plekken.

    Roppongi is altijd leuk om een kijkje te nemen. Ga zeker omhoog in het gebouw bij Roppongi Hills. Prachtig uitzicht als de zon onder is gegaan.
    pi_81148893
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 18:13 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Vlieg je tegen de middag met Finnair toevallig?
    Nope, s'avonds met Japan Airlines.
    pi_81149001
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 20:09 schreef Writersright het volgende:

    [..]

    Nope, s'avonds met Japan Airlines.
    Ah, oke, dan ben ik al onderweg
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_81163255
    okee nou heb ik ook zin. veel plezier in japan!
    pi_81244735
    Het was weer leuk!

    Hoop gedaan in een paar dagen, en basically alleen Osaka/Kyoto en Tokyo aangedaan. Osaka-jo, Kinkaku-ji, Fushimi Inari-taisha, Arashiyama, Nara, Koyasan (was inderdaad leuk, maar had er eerlijk gezegd wel meer van verwacht ), Disneyland, Tokyo doorgestrolled, en nog veel meer. En natuurlijk gewinkeld in Shinsaibashi (Osaka), en Shinjuku, Ikebukuro en Ginza (Tokyo) . Ben 10x zo moe terug gekomen als dat ik er heen ging, maar het was het allemaal dubbel en dwars waard .

    Grappig trouwens, op de heenweg zaten we met 100 man in het vliegtuig (naar Osaka), was echt bijna helemaal leeg, en daarom kregen we (ongevraagd!) een upgrade naar de economy comfort-class, helemaal vooraan! Heerlijk gezeten. Op de terugweg zaten we in een vreselijk KLM Asia-toestel, zonder persoonlijke televisieschermpjes Was wat minder, maar in the end toch wel een goede vlucht gehad.

    En nu wil ik terug Kzit te kijken voor aanstaande zomer. Help

    Edit: Voordat we weggingen hebben we toch maar een kennis in Japan de Shinkansenkaartjes laten regelen, aangezien we op de drukste dag in de Golden Week (5 mei) van Osaka naar Tokyo reisden. En wat ben ik blij dat we het toch maar doorgezet hebben! Was propvol in de trein, en er waren zelfs treinen 'uitverkocht' Helaas heb ik wel Fujisan gemist onderweg. Ik moest naar het toilet

    [ Bericht 50% gewijzigd door Melochan op 10-05-2010 11:08:28 ]
      maandag 10 mei 2010 @ 11:01:04 #55
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_81244913
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 10:53 schreef Melochan het volgende:
    Het was weer leuk!
    Uiteraard willen we een compleet verslag in beeld- en verhaal vorm
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_81245001
    Haha ik was bezig met mn (niet zo) snelle edit Ik ben nu foto's aan het ontladen (1500 stuks ), dus die komen eraan!
      maandag 10 mei 2010 @ 11:06:17 #57
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_81245078
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 11:04 schreef Melochan het volgende:
    Haha ik was bezig met mn (niet zo) snelle edit Ik ben nu foto's aan het ontladen (1500 stuks ), dus die komen eraan!
    1500 lijkt me een beetje overkill voor dit topic

    Serieus: leuk, leuk, leuk
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      maandag 10 mei 2010 @ 11:08:36 #58
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_81245151
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 10:53 schreef Melochan het volgende:
    Het was weer leuk!

    Hoop gedaan in een paar dagen, en basically alleen Osaka/Kyoto en Tokyo aangedaan. Osaka-jo, Kinkaku-ji, Fushimi Inari-taisha, Arashiyama, Nara, Koyasan (was inderdaad leuk, maar had er eerlijk gezegd wel meer van verwacht ), Disneyland, Tokyo doorgestrolled, en nog veel meer. En natuurlijk gewinkeld in Shinsaibashi (Osaka), en Shinjuku, Ikebukuro en Ginza (Tokyo) . Ben 10x zo moe terug gekomen als dat ik er heen ging, maar het was het allemaal dubbel en dwars waard .

    Grappig trouwens, op de heenweg zaten we met 100 man in het vliegtuig (naar Osaka), was echt bijna helemaal leeg, en daarom kregen we (ongevraagd!) een upgrade naar de economy comfort-class, helemaal vooraan! Heerlijk gezeten. Op de terugweg zaten we in een vreselijk KLM Asia-toestel, zonder persoonlijke televisieschermpjes Was wat minder, maar in the end toch wel een goede vlucht gehad.

    En nu wil ik terug Kzit te kijken voor aanstaande zomer. Help
    Klinkt goed! Was je bij al die bezienswaardigheden nog niet eerder geweest?
    En die KLM Asia-toestellen zijn de reden dat ik NOOIT meer met KLM wil vliegen. Wat een schrale toestand zeg
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      maandag 10 mei 2010 @ 12:18:29 #59
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_81247751
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 11:08 schreef MissMSX het volgende:

    [..]

    Klinkt goed! Was je bij al die bezienswaardigheden nog niet eerder geweest?
    En die KLM Asia-toestellen zijn de reden dat ik NOOIT meer met KLM wil vliegen. Wat een schrale toestand zeg
    wah is het evht zo erg fan O_o?
    * Kabuto_Raiger heeft geen idee omdat hij altijd met cathay of finnair vloog
      maandag 10 mei 2010 @ 12:20:11 #60
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_81247814
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 10:53 schreef Melochan het volgende:
    Helaas heb ik wel Fujisan gemist onderweg. Ik moest naar het toilet
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_81250373
    geeft niks, ik ben wel 6 keer voorbij fuij san geraasd, en heb hem ook nog nooit gezien.. altijd verscholen in de wolken..
      maandag 10 mei 2010 @ 15:34:29 #62
    118413 Dickbride
    Hilarisch. Nee, echt.
    pi_81255075
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 20:09 schreef Writersright het volgende:

    [..]

    Nope, s'avonds met Japan Airlines.
    Goed aangekomen in je hotel?? Trouwens, ik zat tot aan afgelopen zaterdag in Sunroute Plaza Shinjuku Hotel .

    En als je een leuke izakaya (een soort mix tussen bar/restaurant) wilt uitproberen, kan ik deze twee aanraden:

    Teppen Onna Dojo - http://www.sunnypages.jp/(...)Teppen+Onna+Dojo/437
    Lock up - http://www.sunnypages.jp/(...)ock+up+Shinjuku/2631

    Ook zit er vlakbij dat hotel een heel mooie depachika in de kelder van het Takashimaya gebouw. Je kan hier essentiele dingen zoals bruin brood en normale kaas krijgen.

    Veel plezier .

    [ Bericht 3% gewijzigd door Dickbride op 10-05-2010 15:43:43 ]
    Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
    pi_81256066
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 11:08 schreef MissMSX het volgende:

    [..]

    Klinkt goed! Was je bij al die bezienswaardigheden nog niet eerder geweest?
    En die KLM Asia-toestellen zijn de reden dat ik NOOIT meer met KLM wil vliegen. Wat een schrale toestand zeg
    Bij de meeste nog niet nee In Osaka was ik sowieso nog niet geweest, en in Kyoto hebben we de vorige keer een hoop andere dingen gezien, maar niet de leukste blijkbaar. Vooral Arashiyama vond ik echt stoer We hebben in Kyoto nog niet eens alles gezien wat we wilden, want er stonden belachelijke rijen voor de bussen en attracties. Heb nog een filmpje gemaakt van zo'n rij voor de bus naar Kiyomizudera, eens kijken hoe ik dat ding van m'n foon krijg.

    KLM Asia doe ik NOOIT meer. Ik vlieg een hoop KLM, en zit normaal prima met m'n 1.68m., maar dit ging me echt te ver 12 uur vliegen, geen personal entertainment system maar alleen een brakke overheadtv die natuurlijk net vlak boven je hangt, zodat je alsnog niets ziet En we zaten vlak achter de businessclass, dus ik had mooi uitzicht op een vrouw die lekker d'r film op pauze zette en d'r fijne koptelefoon afdeed als ze naar het toilet moest

    Trouwens jammer dat JAL stopt met vliegen op A'dam, vond het een fijne bedoeling daar

    Oh en nog een tip voor een hotel in Tokyo: The B Ikebukuro. Ik vond het een superhotel, op een fijne locatie vlak bij Ikebukuro Station (East Exit). 10x beter dan 't 5-sterren Keio Plaza Hotel in Shinjuku, welke veeeeel te overrated is.
    pi_81271153
    Okej, ik beloofde foto's, maar sorteren duurt effe. Dus voor nu het filmpje van de rij voor de bus naar Kiyomizudera en nog wat trekpleisters in Kyoto. Hilarisch hoe makkelijk die Japanners in de rij gaan staan voor wat dan ook - in Osaka stond er een wachtrij van 1:30 (en we hebben ze langer gezien!) voor de Krispy Kreme. Grappig detail wel dat er mannetjes in uniform staan om die borden vast te houden. En uiteraard continue het bordje bijwerken

    Natuurlijk waren wij in the end ook wel nieuwsgierig naar die Krispy Kreme donuts-hype, en gelukkig kwamen we zo'n winkel tegen in Ikebukuro station. Ze waren heerlijk!
    pi_81275606
    haha, 1 uur 30 in de rij voor een donut....
      maandag 10 mei 2010 @ 23:05:21 #66
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_81276948
    Dat mag wel een fijne donut zijn dan!
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_81277419
    Haha, het waren zeker fijne donuts, maar niet om anderhalf uur voor in de rij te gaan staan. Sommigen kwamen met een kop koffie in de ene en een donut in de andere hand naar buiten, maar de meesten liepen weg met meerdere grote dozen waar volgens mij een stuk of 12 donuts per doos in gaan
      dinsdag 11 mei 2010 @ 08:25:22 #68
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_81284315
    Het glazuur spong al van mijn tanden toen ik de foto van die donuts zag!
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      vrijdag 14 mei 2010 @ 08:01:41 #69
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_81406835
    Haha, sjezus, die donuts.
    In Shinjuku stonden ook vaak dikke rijen voor Krispy Kreme, was al benieuwd wat er zo bijzonder aan was.... Weinig dus, zo te zien

    Klote dat de euro zo hard in elkaar dondert nu
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_81408951
    Mt. Fuji had zich vandaag verstopt
    pi_81419326
    ja die euro is echt balen, t was net allemaal lekker goedkoop in het buitenland..
      vrijdag 14 mei 2010 @ 15:41:56 #72
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_81420174
    Inderdaad. Net een JRpass gekocht (400 euro ipv 377 vorige maand) en mijn "dure" Ryokan omgeruild voor een goedkopere.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_81471807
    Toen ik in 2008 in Japan was, was ¤1 = ¥177 ofzo Waardeloos die koers nu idd..

    Morgen of overmorgen post ik wat foto's
      maandag 17 mei 2010 @ 08:20:06 #74
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_81523003
    Nieuwe Ryokan gevonden. Minder luxe, maar wel gunstiger gelegen en maar voor de helft van de prijs.

    http://www.suimeisou.com/english/index.htm
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      maandag 17 mei 2010 @ 08:41:37 #75
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_81523221
    Ziet d'r ook relaxt uit... en mooi dicht bij t station
    Haters everywhere but I don't really care.
      maandag 17 mei 2010 @ 12:23:07 #76
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_81529195
    Vraagjes:

    1. Ik heb een voucher aangevraagd voor een 14-daagse JR pass. Op de voucher staat als aankomstdatum 16 juli. Dat klopt. Maar ik wil de pass pas een week later laten ingaan, als ik uit Tokyo vertrek. Kan ik dat bij het inwisselen van de voucher aangeven? En moet ik de voucher op de dag van ingaan inwisselen, of kan dat ook eerder?

    2. Hoe lang moet je paspoort nog geldig zijn als je Japan in wilt? Ik ga in Juli/Augustus maar mijn paspoort is tot November geldig.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      maandag 17 mei 2010 @ 12:44:22 #77
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_81530045
    Antwoord op vraag 1:
    quote:
    3. Validity period

    The validity period of a JAPAN RAIL PASS is the consecutive 7, 14, or 21 days beginning on the date the PASS is first used.

    Within three months from the date the Exchange Order was issued, you must turn in your Exchange Order to obtain your JAPAN RAIL PASS. At that time, you have to specify the date that you want to start using the PASS. It can be any date within one month from the date the PASS is received.

    Once the PASS has a starting date written on it, the date cannot be changed.

    http://www.japanrailpass.net/eng/en004.html
    En vraag 2:
    quote:
    Your Passport must have more than 6 months available, in time, before the expiration date before leaving for Japan.

    http://www.digi-promotion(...)ration-passport.html
    Maar lekker tegenstrijdig:
    quote:
    Passports
    Passport valid for the duration of intended stay in Japan required by all nationals referred to in the chart above.

    http://www.worldtravelgui(...)East-Asia/Japan.html
    Misschien is een mailtje naar de ambassade het verstandigst
    http://www.nl.emb-japan.go.jp/e/about/index.html
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      maandag 17 mei 2010 @ 13:08:53 #78
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_81531079
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 12:44 schreef MissMSX het volgende:
    Misschien is een mailtje naar de ambassade het verstandigst
    http://www.nl.emb-japan.go.jp/e/about/index.html
    Thanks! Dat zal ik voor de zekerheid maar eens doen.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      maandag 17 mei 2010 @ 14:34:42 #79
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_81534365
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 13:08 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Thanks! Dat zal ik voor de zekerheid maar eens doen.
    Laat het resultaat even weten alsjeblieft. Ik had er namelijk nooit zo over nagedacht en ben nu ook wel erg benieuwd
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_81535478
    ik denk dat je beter even een vers paspoort kan gaan halen..
      maandag 17 mei 2010 @ 16:17:24 #81
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_81538481
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 15:04 schreef okiokinl het volgende:
    ik denk dat je beter even een vers paspoort kan gaan halen..
    Misschien sowiezo wel verstandig, ik ben 20kg zwaarder op die foto.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      maandag 17 mei 2010 @ 17:25:56 #82
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_81541777
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 16:17 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Misschien sowiezo wel verstandig, ik ben 20kg zwaarder op die foto.
    lol ouch !!!
    dadelijk denken ze nog dat het iemand anders is
      woensdag 19 mei 2010 @ 08:15:39 #83
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_81610633
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 17:25 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    lol ouch !!!
    dadelijk denken ze nog dat het iemand anders is
    Nja, 2 jaar geleden ging het ook goed.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 19 mei 2010 @ 08:18:23 #84
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_81610671
    Geweldige blog met allerlei culinaire tips ontdekt.

    http://paulstravelpics.blogspot.com/

    Ik wist niet dat er verschil was tussen de sushi in Tokyo en Kyoto.

    *lijst met restaurants maakt*

    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 19 mei 2010 @ 08:56:50 #85
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_81611271
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 08:18 schreef Strolie75 het volgende:
    Geweldige blog met allerlei culinaire tips ontdekt.

    http://paulstravelpics.blogspot.com/

    Ik wist niet dat er verschil was tussen de sushi in Tokyo en Kyoto.

    *lijst met restaurants maakt*

    [ afbeelding ]
    zou ik ook een kopie van die lijst mogen ??
      woensdag 19 mei 2010 @ 08:57:22 #86
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_81611287
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 08:56 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    zou ik ook een kopie van die lijst mogen ??
    Als ik mijn programma klaar heb zal ik hem hier wel posten.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 19 mei 2010 @ 08:58:02 #87
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_81611298
    Ik heb trouwens de discussie in het vroig topic gemist. Maar klopt het nu dat je niet meer met Maestro kunt pinnen bij de pinautomaten in de 7-11's?
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_81611310
    Ik vond sushi in Tokyo way lekkerder
      woensdag 19 mei 2010 @ 11:20:17 #89
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_81616168
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 08:58 schreef Strolie75 het volgende:
    Ik heb trouwens de discussie in het vroig topic gemist. Maar klopt het nu dat je niet meer met Maestro kunt pinnen bij de pinautomaten in de 7-11's?
    dat klopt inderdaad, nog steeds geruzie tussen mastercard groep en 7bank. scheelt wel ruim 14000 pinplekjes -__-
      woensdag 19 mei 2010 @ 11:27:58 #90
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_81616516
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 11:20 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

    [..]

    dat klopt inderdaad, nog steeds geruzie tussen mastercard groep en 7bank. scheelt wel ruim 14000 pinplekjes -__-
    Wat blijft nu dus als optie over? Pinnen met je bankpas bij een postkantoor of pinnen met je CC?
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 19 mei 2010 @ 11:29:36 #91
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_81616584
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 11:27 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Wat blijft nu dus als optie over? Pinnen met je bankpas bij een postkantoor of pinnen met je CC?
    pinnen bij de citibank of bij de JPpostbank voor zover ik het weet, wel jammer omdat je nu niet meer steeds kleine bedragen kan pinnen zonder zorge te maken met wanneer je weer kan pinnen.
      woensdag 19 mei 2010 @ 12:03:03 #92
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_81618180
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 11:29 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

    [..]

    pinnen bij de citibank of bij de JPpostbank voor zover ik het weet, wel jammer omdat je nu niet meer steeds kleine bedragen kan pinnen zonder zorge te maken met wanneer je weer kan pinnen.
    Kak! Dat wordt dus opletten als ik naar een kroeg ga met 50.000 yen op zak. Mezelf kennende zuip ik het namelijk op.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_81622081
    Voor 445 euro zuipen? Kanpai!!
      woensdag 19 mei 2010 @ 14:03:43 #94
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_81623694
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 13:29 schreef captaintokyo het volgende:
    Voor 445 euro zuipen? Kanpai!!
    Meeste nachtclubs en bars rekenen 1000 yen voor een biertje. Dan gaat het hard.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 19 mei 2010 @ 14:13:12 #95
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_81624135
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 12:03 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Kak! Dat wordt dus opletten als ik naar een kroeg ga met 50.000 yen op zak. Mezelf kennende zuip ik het namelijk op.
    wat je natuurlijk wel kan doen is 50k yen pinnen en dan 10k meenemen steeds en de rest in je kamer hostel whatever achterlaten
      woensdag 19 mei 2010 @ 14:20:36 #96
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_81624523
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 14:13 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    wat je natuurlijk wel kan doen is 50k yen pinnen en dan 10k meenemen steeds en de rest in je kamer hostel whatever achterlaten
    Dat is misschien wel verstandig.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 19 mei 2010 @ 14:24:33 #97
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_81624744
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 14:20 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Dat is misschien wel verstandig.
    hehe
    also sowieso lekker naar Sam & Dave's in Osaka en most likely club atom in Tokyo tho
    enige tenten die ik op dit moment heb bekeken
      woensdag 19 mei 2010 @ 14:31:12 #98
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_81625132
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 14:24 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    hehe
    also sowieso lekker naar Sam & Dave's in Osaka en most likely club atom in Tokyo tho
    enige tenten die ik op dit moment heb bekeken
    *opschrijft*

    Nog meer tips voor leuke tenten in Tokyo, Hiroshima, Osaka en Kyoto?
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 19 mei 2010 @ 15:29:13 #99
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_81627970
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 14:31 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    *opschrijft*

    Nog meer tips voor leuke tenten in Tokyo, Hiroshima, Osaka en Kyoto?
    niet echt nog, ben ook pas net begonnen met het onderzoek naar het nachtleven daar
    also een belg heeft pas geleden een hostel geopend in Higashi-shinjuku, misschien leuk om NL te lullen in japan als je daar bent
    http://picasaweb.google.com/filip.gtn/HIGASHISHINJUKUHOUSE#
      woensdag 19 mei 2010 @ 16:19:11 #100
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_81630547
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 14:24 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

    [..]

    hehe
    also sowieso lekker naar Sam & Dave's in Osaka en most likely club atom in Tokyo tho
    enige tenten die ik op dit moment heb bekeken
    atom is leuk, maar als je echt t dak eraf wil zien gaan, ga dan op vrijdag naar club vuenos, schuin tegenover atom. is een hiphop/r&b club, maar dat geeft niet, helemaal niet agressief zoals hiphop hier is.. leukste nachtclub van tokyo.

    loop je tegen een gemeen kijkende gansta hiphopper op met je dronken kop, maakt ie een buiging voor je om zich te verontschuldigen.. allemaal aardige gasten.

    en vermijd club asia, wat een balletent is dat..
      woensdag 19 mei 2010 @ 16:27:18 #101
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_81631017
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 16:19 schreef okiokinl het volgende:

    [..]

    atom is leuk, maar als je echt t dak eraf wil zien gaan, ga dan op vrijdag naar club vuenos, schuin tegenover atom. is een hiphop/r&b club, maar dat geeft niet, helemaal niet agressief zoals hiphop hier is.. leukste nachtclub van tokyo.

    loop je tegen een gemeen kijkende gansta hiphopper op met je dronken kop, maakt ie een buiging voor je om zich te verontschuldigen.. allemaal aardige gasten.

    en vermijd club asia, wat een balletent is dat..
    haha omg xD
    mja R&B is niet echt mijn type muziek maar kan het wel een kansje geven ^^
    lol vertel je ervaring van asia :p
      woensdag 19 mei 2010 @ 18:02:13 #102
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_81635759
    Ben er zelf nog nooit geweest, maar Womb is de club voor als je van techno-achtige muziek houdt: http://www.womb.co.jp/
    Die hebben ook een keer in de zoveel tijd feestjes op een boot in Tokyo bay (Womb cruise)
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      woensdag 19 mei 2010 @ 18:26:40 #103
    259246 Cristal
    Magical touch...
    pi_81636758
    Wat een leuk inspirerend topic zeg! Ik wist niet dat Japan ook zo mooi kon wezen, ik dacht dat het 1 grote stad was.
    De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
      woensdag 19 mei 2010 @ 23:27:57 #104
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_81654869
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 16:27 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

    [..]

    haha omg xD
    mja R&B is niet echt mijn type muziek maar kan het wel een kansje geven ^^
    lol vertel je ervaring van asia :p
    was wel 3 jaar geleden, maar ik ben in 2 maanden tokyo zeker 6 keer naar vuenos geweest. ga wel op vrijdag, zaterdag is minder. je moet er wel van houden, het is mega vol, geen ruimte om echt te dansen, gewoon zuipen en los gaan in een dampende massa. goeie djs en optrendens ook, dansers en japanse rappers.

    club asia, dat was echt zon kut muziek, van die foute ibiza of italo house, vervelende mensen..
    atom vond ik wel leuk, zeker de techno kelder. en al die vreemde japanese jongeren die daar komen, jongens met geblondeerd bon jovi haar, haha.

    er is nog een andere toffe club in shibuya maar ik kan me de naam niet meer herinneren.. die hadden gewoon michel de hey.. en mooi licht.
      woensdag 19 mei 2010 @ 23:35:10 #105
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_81655348
    even opgezocht, die andere is club womb. grote tent ook, wel minder aanspraak, mensen komen echt om te dansen, veel koppels.
    pi_81673798
    Nog drie dagen en dan is het voorbij. Dan maar weer kijken wanneer we de vierde keer gaan
    Iemand nog een baan in japan over?
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      donderdag 20 mei 2010 @ 14:48:57 #107
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_81674468
    Nu in de Tokyo Tower: Michael Jackson exhibtion met het hek van Neverland en ladingen jasjes en ander zooi van Neverland: http://www.mjlifetimecollection.com/
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_81703587
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 14:31 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    *opschrijft*

    Nog meer tips voor leuke tenten in Tokyo, Hiroshima, Osaka en Kyoto?
    http://iflyer.tv/
    なんだっけ
    pi_81864028
    Fuji!



    Groot bergje!



    winkelstraatje



    shabu shabu



    advertenties




    Ik mis Japan.
    pi_82067058
    Ik heb laatst besloten dat ik definitief ga emigreren, ik ga met m'n japanse vriendin samenwonen in Kyoto ws.

    Gaat best apart worden om een enkeltje aan te schaffen denk ik.
    leven als een koning
    pi_82067309
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 18:26 schreef Blaetman het volgende:
    Ik heb laatst besloten dat ik definitief ga emigreren, ik ga met m'n japanse vriendin samenwonen in Kyoto ws.

    Gaat best apart worden om een enkeltje aan te schaffen denk ik.
    /jaloers.

    Als Pheno een baan aangeboden zou krijgen in Japan, gingen we zo ook.

    Als ik er een baan vond ook, maar ja, met een studie Nederlands ligt dat niet in de lijn der verwachting.
    pi_82067479
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 18:34 schreef _Arual_ het volgende:

    [..]

    /jaloers.

    Als Pheno een baan aangeboden zou krijgen in Japan, gingen we zo ook.

    Als ik er een baan vond ook, maar ja, met een studie Nederlands ligt dat niet in de lijn der verwachting.
    Mja ik ga ook gewoon trouwen meteen >< Anders moest ik na 3 maanden ook oprotten.

    Kweet ook nog niet precies wat voor werk ik er ga doen. Zit te denken maar gewoon beginnen met Engels te geven ofzo. Maar moet ook nog uitzoeken welke certificaten enzo ik dan het beste kan bemachtigen.
    leven als een koning
    pi_82094961
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 18:41 schreef Blaetman het volgende:

    [..]

    Mja ik ga ook gewoon trouwen meteen >< Anders moest ik na 3 maanden ook oprotten.

    Kweet ook nog niet precies wat voor werk ik er ga doen. Zit te denken maar gewoon beginnen met Engels te geven ofzo. Maar moet ook nog uitzoeken welke certificaten enzo ik dan het beste kan bemachtigen.
    LOI hbo engels en je zit volgens mij geramd!

    Er was hier toch ook een fokker die in Japan woont en engelse les geeft? Misschien kan je hem het beste contacten.
    pi_82105603
    quote:
    Op zondag 30 mei 2010 12:29 schreef blessed19 het volgende:

    [..]

    LOI hbo engels en je zit volgens mij geramd!

    Er was hier toch ook een fokker die in Japan woont en engelse les geeft? Misschien kan je hem het beste contacten.
    Ja ik wil wat mensen in de field contacten ja M'n engels is wel goed, maar ik heb niks om het te bewijzen VWO engels, maar dat zegt daar niet zoveel WS.

    Zat erover te denken om een cambridge certificaat te scoren, maar wil dus nog ff kijken hoe zwaar zoiets weegt.
    leven als een koning
      zondag 30 mei 2010 @ 20:31:39 #115
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_82114800
    ik geloof wel dat je zoiets nodig hebt meestal, als engels niet je moedertaal is.
    alhoewel, op een mini eilandje bij okinawa in de buurt kon ik zo beginnen, werd mij daar verteld...
    pi_82129975
    Volgens mij heb je een TEFL certificaat nodig om les te kunnen geven.
    pi_82135717
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 01:42 schreef captaintokyo het volgende:
    Volgens mij heb je een TEFL certificaat nodig om les te kunnen geven.
    Volgens mij ook, maar geloof dat scholen verplicht zijn native speakers in dienst te nemen (kan ook in de war zijn met korea).
    Blessed is the mind too small for doubt.
      maandag 31 mei 2010 @ 15:08:09 #118
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_82144524
    nee klopt, ben je native speaker, kun je zo aan de slag.
    pi_82148403
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 15:08 schreef okiokinl het volgende:
    nee klopt, ben je native speaker, kun je zo aan de slag.
    Dat is dan wel errug makkelijk! Hup, een beetje goed engels leren en je kan daar meteen aan de bak.
    pi_82149246
    Jij begrijpt de term native speaker geloof ik niet helemaal.

    En zo makkelijk kom je niet aan de bak hoor. Ook als native speaker niet. Het is in de meeste gevallen echt niet genoeg om alleen de Engelse taal goed te beheersen. Je moet ook aan kunnen tonen dat je les kan geven. De enige positie waar je geen ervaring voor nodig hebt is ALT (assistent language teacher). Dan ben je assistent van de leraar Engels en help je bijvoorbeeld met het aanleren van de juiste uitspraak. Voor deze positie komen over het algemeen idd alleen native speakers in aanmerking.
    pi_82150348
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 16:26 schreef blessed19 het volgende:

    [..]

    Dat is dan wel errug makkelijk! Hup, een beetje goed engels leren en je kan daar meteen aan de bak.
    Volgens mij hoor j dan eerst x aantal jaar in een Engelstalig land te wonen. Het hoogst wat je als Nederlander kan halen is near-native speaker, als je 'een beetje goed' Engels leert

    Er komt wel meer bij kijken dus. Als je een papiertje kan laten zien dat je bevoegd bent Engels te geven op school wordt het voor hen al wat interessanter.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      maandag 31 mei 2010 @ 17:33:14 #122
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_82152126
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 16:42 schreef captaintokyo het volgende:
    Jij begrijpt de term native speaker geloof ik niet helemaal.

    En zo makkelijk kom je niet aan de bak hoor. Ook als native speaker niet. Het is in de meeste gevallen echt niet genoeg om alleen de Engelse taal goed te beheersen. Je moet ook aan kunnen tonen dat je les kan geven. De enige positie waar je geen ervaring voor nodig hebt is ALT (assistent language teacher). Dan ben je assistent van de leraar Engels en help je bijvoorbeeld met het aanleren van de juiste uitspraak. Voor deze positie komen over het algemeen idd alleen native speakers in aanmerking.
    ja dat bedoel ik ook eigenlijk, voor een baan als mondeling assistent.

    en inderdaad, native betekend dat je uit een land komt waar engels de voertaal is. dat geld dus niet voor nederlanders.
    pi_82178210
    Ik heb in Seoul wat gepraat met een paar Engels leraren/leraressen (waren op vakantie daar) maar die vertelde me dat het vrij makelijk is een baan te krijgen, maar vooral bij beroerde werkgevers en een grote kans dat je in bumfuck nowhere zit (Only a 2 hour bullet train ride to Tokyo!)

    Well grappig Amerikanen vs Engelsen, alu-min-ium of a-lum-inum. Of Australisch wat een mooi accent is dat
    Blessed is the mind too small for doubt.
    pi_82179664
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 09:18 schreef Moro het volgende:
    Ik heb in Seoul wat gepraat met een paar Engels leraren/leraressen (waren op vakantie daar) maar die vertelde me dat het vrij makelijk is een baan te krijgen, maar vooral bij beroerde werkgevers en een grote kans dat je in bumfuck nowhere zit (Only a 2 hour bullet train ride to Tokyo!)

    Well grappig Amerikanen vs Engelsen, alu-min-ium of a-lum-inum. Of Australisch wat een mooi accent is dat
    Was dat voor- of nadat Nova en Geos falliet gingen?
    http://search.japantimes.co.jp/cgi-bin/nn20100421x1.html

    Een vriend van mij uit Nieuw Zeeland is leraar bij Aeon (eenzelfde soort talenschool als Nova en Geos). Zijn aflopende contract wordt niet verlengd en het lukt hem niet om een nieuwe baan te vinden. Dit ondanks het feit dat hij in Nieuw Zeeland een lerarenopleiding heeft gevolgd.
    pi_82180406
    Er voor dat was begin April, ze kijken erg naar leeftijd en kwalificaties als ik het goed begreep, het liefst zo jong mogelijk en met de minste kwalificaties over het algemeen, maar wel voldoende om daadwerkelijk les te geven.

    Weet dat ze bij sommige scholen elke paar weken een andere leraar hebben, wat mij niet zo handig leek een week een Schot andere week een Australier.
    Blessed is the mind too small for doubt.
    pi_82186270
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 17:00 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Volgens mij hoor j dan eerst x aantal jaar in een Engelstalig land te wonen. Het hoogst wat je als Nederlander kan halen is near-native speaker, als je 'een beetje goed' Engels leert

    Er komt wel meer bij kijken dus. Als je een papiertje kan laten zien dat je bevoegd bent Engels te geven op school wordt het voor hen al wat interessanter.
    Near native speaker is het niveau van iemand die een universitaire opleiding Engels heeft afgerond, niet van iemand die 'een beetje goed' Engels heeft geleerd. Alle docenten Engels die ik in Japan ben tegengekomen waren native speakers, meest Australiërs en Nieuwzeelanders. Misschien zijn er mogelijkheden voor correctiewerk in Japan.
    Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
    pi_82187111
    Waarom denk je dat het bij mij tussen quotes stond
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_82189443
    Lesgeven heeft iig nog wel wat voeten in de aarde als je het goed wil doen. Ik zou het liefst gewoon private lessons geven ipv op een school, wat opzich de qualificaties die ik moet hebben wel terugbrengt ofcoz.

    Op het platteland kun je ws nog vrij makkelijk aan de bak (al willen ze daar ook wel natives), maar daar wil je vaak ook gewoon niet terechtkomen. Ik ga in hartje Kyouto wonen iig, dat staat vast.
    leven als een koning
      dinsdag 1 juni 2010 @ 15:55:43 #129
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_82193159
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 14:35 schreef Blaetman het volgende:
    Lesgeven heeft iig nog wel wat voeten in de aarde als je het goed wil doen. Ik zou het liefst gewoon private lessons geven ipv op een school, wat opzich de qualificaties die ik moet hebben wel terugbrengt ofcoz.

    Op het platteland kun je ws nog vrij makkelijk aan de bak (al willen ze daar ook wel natives), maar daar wil je vaak ook gewoon niet terechtkomen. Ik ga in hartje Kyouto wonen iig, dat staat vast.
    Je kunt ook nog toeristen rond gaan leiden dan. Daar zijn er genoeg van in Kyoto. Geen idee alleen of je daar papieren voor nodig hebt (zal wel, die Japanners kennende ) en welke dan precies.
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_82195697
    Of via nederlandse reisorganisaties kijken of je zoiets kan regelen! Vertaalwerk is misschien ook een optie.
    pi_82218104
    Jeh in de toerismehoek kijken staat ook op m'n lijstje! Vertaalwerk maybe ook maar niet als zijnde pro.

    Bedankt voor het meedenken iedereen
    leven als een koning
      woensdag 2 juni 2010 @ 00:00:39 #132
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_82218266
    Diner bij Yamazoto in het Okura gereserveerd.
    Eind juli. En dan 2 weken later naar Japan
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 2 juni 2010 @ 09:49:03 #133
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_82224081
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 23:56 schreef Blaetman het volgende:
    Jeh in de toerismehoek kijken staat ook op m'n lijstje! Vertaalwerk maybe ook maar niet als zijnde pro.

    Bedankt voor het meedenken iedereen
    Heb je niet ook zo'n Hollandse bar ik Kyoto? Misschien kun je daar nog wat voor betekenen
    Wat heb je eigenlijk voor opleiding als ik vragen mag?
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      woensdag 2 juni 2010 @ 13:53:38 #134
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_82233830
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 00:00 schreef Strolie75 het volgende:
    Diner bij Yamazoto in het Okura gereserveerd.
    Eind juli. En dan 2 weken later naar Japan
    haha cool
    ik zie je wel ergens in japan rondlopen dan
    pi_82278302
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 09:49 schreef MissMSX het volgende:

    [..]

    Heb je niet ook zo'n Hollandse bar ik Kyoto? Misschien kun je daar nog wat voor betekenen
    Wat heb je eigenlijk voor opleiding als ik vragen mag?
    Mja das wel een nadeel: Ik heb Talen&Culturen van Japan gestudeerd in Leiden maar niet afgemaakt. Dus ik heb alleen vwo opzich (en propedeuse maar daar koop je ws weinig voor).

    Er was trouwens wel een bar in Kyoto met buiten 1 of ander bord met de nederlandse vlag ofzo, maar die bar is inmiddels niet meer in handen van een nederlander.
    leven als een koning
      donderdag 3 juni 2010 @ 13:03:16 #136
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_82279290
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 13:53 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

    [..]

    haha cool
    ik zie je wel ergens in japan rondlopen dan
    Als je zin hebt kunnen we wel een meet plannen om ergens een biertje te drinken.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      donderdag 3 juni 2010 @ 13:14:51 #137
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_82279825
    quote:
    The most important building project of this year has gotten underway in Shizuoka, Japan.

    Construction on the life-sized Gundam statue is underway, reports Japan Today. The 18-meter mecha will carry a Beam Saber and be erected near JR Higashishizuoka Station. It will mark the 30th anniversary of the release of Gundam plastic models.


    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      donderdag 3 juni 2010 @ 13:37:56 #138
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_82280878
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 12:40 schreef Blaetman het volgende:

    [..]

    Mja das wel een nadeel: Ik heb Talen&Culturen van Japan gestudeerd in Leiden maar niet afgemaakt. Dus ik heb alleen vwo opzich (en propedeuse maar daar koop je ws weinig voor).

    Er was trouwens wel een bar in Kyoto met buiten 1 of ander bord met de nederlandse vlag ofzo, maar die bar is inmiddels niet meer in handen van een nederlander.
    Toch zou je misschien eens bij wat internationale bedrijven kunnen kijken of je wat voor ze kan betekenen. Het is een looooooooooooooooooong shot, maar je weet maar nooit
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_82282745
    die jumbo gundam moet ik gaan zien de volgende keer...
    pi_82379888
    Joepie! Tickets geboekt. We vliegen 23 september naar Tokyo en kunnen 3 volle weekjes genieten van alles dat Japan zo bijzonder maakt. We hebben volgens mij een redelijke deal gemaakt; 590 Euro pp incl tax en we vliegen met Emirates.
    Je kunt zeggen wat je wilt.
      zondag 6 juni 2010 @ 14:24:26 #141
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_82394418
    Nou, mijn reisprogramma is nu redelijke definitief.

    Dag 1 Vertrek Amsterdam
    Dag 2 Aankomst Tokyo: Shinjuku
    Dag 3 Tokyo: Harakuju, Yoyogi, Shibuya
    Dag 4 Tokyo: sushiontbijt in Tsukiji, dagtrip naar Mitakesan
    Dag 5 Tokyo: Asakusa, Ryogoku, Akihabara
    Dag 6 Tokyo: Odabai
    Dag 7 Tokyo: Mitaka, Tokyo Tower, Rappongi
    Dag 8 Tokyo: dagtrip naar Nikko
    Dag 9 Tokyo: dagtrip naar Yokohama
    Dag 10 Tokyo - Hiroshima: Peace Park, Hiroshima Castle
    Dag 11 Hiroshima: dagtrip naar Mijayima
    Dag 12 Hiroshima: dagtrip naar Iwakuni
    Dag 13 Hiroshima - Okayama - Kurashiki - Okayama - Kobe (biefstuk eten) - Osaka
    Dag 14 Osaka
    Dag 15 Osaka: dagtrip naar Nara
    Dag 16 Osaka - Himeji (mt Sosha) - Osaka - Kyoto
    Dag 17 Kyoto
    Dag 18 Kyoto
    Dag 19 Kyoto: Arashiyama
    Dag 20 Kyoto
    Dag 21 Kyoto - Shizuoka (Gundam) - Hakone
    Dag 22 Hakone
    Dag 23 Hakone - Odawara - Tokyo
    Dag 24 Tokyo: Ginza, Ueno
    Dag 25 Vertrek naar Amsterdam

    Google Maps link
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      zondag 6 juni 2010 @ 14:40:48 #142
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_82395153
    klinkt goed, zorg ervoor dat je akihabara of/en harajuku (yojogi park) doet op een zondag, voor de cosplay en bandjes.
      zondag 6 juni 2010 @ 15:10:19 #143
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_82396387
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 14:40 schreef okiokinl het volgende:
    klinkt goed, zorg ervoor dat je akihabara of/en harajuku (yojogi park) doet op een zondag, voor de cosplay en bandjes.
    Harajuku is idd op een zondag.
    Weet ik nog van vorige keer.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      zondag 6 juni 2010 @ 16:04:29 #144
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_82398955
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 15:10 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Harajuku is idd op een zondag.
    Weet ik nog van vorige keer.
    okee, akiba is ook tof op zondag, de hoofdstraat is dan voetgangersgebied, en velen verkleden zich, en zangeresjes en acts proberen uit handen van de politie te blijven, lol. ze hebben een heel waarschuuwings systeem, met mensen op de uitkijk, komt er politie, weg zijn ze, en 5 minuten later weer terug..
      zondag 6 juni 2010 @ 16:11:34 #145
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_82399290
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 16:04 schreef okiokinl het volgende:

    [..]

    okee, akiba is ook tof op zondag, de hoofdstraat is dan voetgangersgebied, en velen verkleden zich, en zangeresjes en acts proberen uit handen van de politie te blijven, lol. ze hebben een heel waarschuuwings systeem, met mensen op de uitkijk, komt er politie, weg zijn ze, en 5 minuten later weer terug..
    Dat wist ik niet. Tof!
    De laatste dag dat ik in Tokyo ben is ook een zondag. Waarschijnlijk ga ik dan nog wel even langs Akihabara. Dingen kopen die ik 3 weken eerder heb gezien maar geen zin had om mee te slepen.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      zondag 6 juni 2010 @ 19:10:06 #146
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_82407590
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 16:11 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Dat wist ik niet. Tof!
    De laatste dag dat ik in Tokyo ben is ook een zondag. Waarschijnlijk ga ik dan nog wel even langs Akihabara. Dingen kopen die ik 3 weken eerder heb gezien maar geen zin had om mee te slepen.
    je weet dat die dingen soms erg snel uitverkocht zijn he ??
      zondag 6 juni 2010 @ 22:41:40 #147
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_82421034
    haha goed idee.. laatste keer had ik een hele tas vol met troep, nog ff snel gekocht..
    pi_82432533
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 14:24 schreef Strolie75 het volgende:
    Nou, mijn reisprogramma is nu redelijke definitief.

    [...knip...]

    Google Maps link
    Ik zou Ryogoku doen na de vismarkt, of in ieder geval 's-ochtends bij het stadion zullen de sumo's nog wel bezig zijn maar in de dojo's zelf doen ze 's middags geloof ik niet veel en dan moet je er ook eerst nog 1 vinden.

    Neem tenminste aan dat je daarvoor ook naar Ryogoku gaat.
    Blessed is the mind too small for doubt.
      maandag 7 juni 2010 @ 18:19:14 #149
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_82453890
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 10:36 schreef Moro het volgende:

    [..]

    Ik zou Ryogoku doen na de vismarkt, of in ieder geval 's-ochtends bij het stadion zullen de sumo's nog wel bezig zijn maar in de dojo's zelf doen ze 's middags geloof ik niet veel en dan moet je er ook eerst nog 1 vinden.

    Neem tenminste aan dat je daarvoor ook naar Ryogoku gaat.
    Ik ga eigenlijk voor het Edo-Tokyo Museum. Maar als de kans aanwezig dat ik het 's ochtends vroeg dikke half naakte zwetende mannen kan zien, laat ik dat niet schieten.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_82467516
    Wij willen de eerste paar dagen van onze vakantie in Tokyo doorbrengen. Wij zoeken een betaalbaar, doch van enige luxe voorzien, hotel dichtbij een groot station (of goede verbinding met metro) en op loopafstand van leuke restaurants en vertier voor in de late(re) uurtjes. Kamerprijs max 150 Euro per dag. Is dat laatste reëel of wishful thinking?
    Je kunt zeggen wat je wilt.
      maandag 7 juni 2010 @ 21:45:32 #151
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_82467696
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 21:42 schreef Perenijsje het volgende:
    Wij willen de eerste paar dagen van onze vakantie in Tokyo doorbrengen. Wij zoeken een betaalbaar, doch van enige luxe voorzien, hotel dichtbij een groot station (of goede verbinding met metro) en op loopafstand van leuke restaurants en vertier voor in de late(re) uurtjes. Kamerprijs max 150 Euro per dag. Is dat laatste reëel of wishful thinking?
    Wat noem je betaalbaar? Ik betaal 1300 euro voor 8 nachten in dit hotel. Toplocatie, gegarandeerd mooi uitzicht en (voor Japanse begrippen) ruime kamer. Ik heb het er voorover.

    http://www.southerntower.co.jp/english/
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_82467910
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 21:45 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Wat noem je betaalbaar? Ik betaal 1300 euro voor 8 nachten in dit hotel. Toplocatie, gegarandeerd mooi uitzicht en (voor Japanse begrippen) ruime kamer. Ik heb het er voorover.

    http://www.southerntower.co.jp/english/
    In mijn laatste zin noem ik de maximale prijs, 150 Euro per nacht - al valt er misschien nog wat te smokkelen als het om een FANTASTISCH hotel gaat. Ik zal die links eens even bekijken.
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_82468486
    Als ik op Expedia kijk, kost dit hotel rond de 155 euro per nacht voor een twin room. Als de locatie goed is en het hotel dik in orde, vind ik dat nog een redelijke prijs. Ben je er al eens geweest of heb je het op aanraden van iemand of iets geboekt?

    Ik zie overigens dat het hotel een 4-sterren niveau heeft. Kan ik daaruit concluderen dat de prijzen van overige 3-en 4-sterren hotels vergelijkbaar zijn. Of heeft dit hotel een bijzonder goede prijs-kwaliteit verhouding?
    Je kunt zeggen wat je wilt.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 12:48:06 #154
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_82490515
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 21:58 schreef Perenijsje het volgende:
    Als ik op Expedia kijk, kost dit hotel rond de 155 euro per nacht voor een twin room. Als de locatie goed is en het hotel dik in orde, vind ik dat nog een redelijke prijs. Ben je er al eens geweest of heb je het op aanraden van iemand of iets geboekt?

    Ik zie overigens dat het hotel een 4-sterren niveau heeft. Kan ik daaruit concluderen dat de prijzen van overige 3-en 4-sterren hotels vergelijkbaar zijn. Of heeft dit hotel een bijzonder goede prijs-kwaliteit verhouding?
    Ik ben er nog niet geweest. Ik wist na vorige keer wel dat ik in Shinjuku wilde verblijven. Via www.tripadvisor.com toen dit hotel gevonden. Het was het hoogste (voor mij) betaalbare alternatief. Vooral het gegarendeerde mooie uitzicht haalde mij over.

    Als je echt luxe wilt is er natuurlijk ook nog het Park Hyatt.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      dinsdag 8 juni 2010 @ 13:45:20 #155
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_82493329
    ik weet wel iets voor 20 euro per nacht. zonder uitzicht.
    pi_82514676
    Star Hotel is me vorig jaar prima bevallen. 5 minuten lopen van Shinjuku.
    pi_82533599
    Dag 13 = woah!

    Ik heb vorige keer Miyajima & Iwakuni gecombineerd op 1 dag. Ik was redelijk vroeg in Miyajima (9:30) en ben daar gebleven tot een uur of 14:00, daarna door naar Iwakuni... Was een goed dagje, mocht je het willen combineren

    Wanneer ga je trouwens naar Himeji? Vanaf juli staat namelijk het grootste gedeelte in construction...

    Voor de rest, goed schema, veel plezier

    Ik ben overigens in Japan vanaf 23 juli - 31 augustus!
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 14:24 schreef Strolie75 het volgende:
    Nou, mijn reisprogramma is nu redelijke definitief.

    Dag 1 Vertrek Amsterdam
    Dag 2 Aankomst Tokyo: Shinjuku
    Dag 3 Tokyo: Harakuju, Yoyogi, Shibuya
    Dag 4 Tokyo: sushiontbijt in Tsukiji, dagtrip naar Mitakesan
    Dag 5 Tokyo: Asakusa, Ryogoku, Akihabara
    Dag 6 Tokyo: Odabai
    Dag 7 Tokyo: Mitaka, Tokyo Tower, Rappongi
    Dag 8 Tokyo: dagtrip naar Nikko
    Dag 9 Tokyo: dagtrip naar Yokohama
    Dag 10 Tokyo - Hiroshima: Peace Park, Hiroshima Castle
    Dag 11 Hiroshima: dagtrip naar Mijayima
    Dag 12 Hiroshima: dagtrip naar Iwakuni
    Dag 13 Hiroshima - Okayama - Kurashiki - Okayama - Kobe (biefstuk eten) - Osaka
    Dag 14 Osaka
    Dag 15 Osaka: dagtrip naar Nara
    Dag 16 Osaka - Himeji (mt Sosha) - Osaka - Kyoto
    Dag 17 Kyoto
    Dag 18 Kyoto
    Dag 19 Kyoto: Arashiyama
    Dag 20 Kyoto
    Dag 21 Kyoto - Shizuoka (Gundam) - Hakone
    Dag 22 Hakone
    Dag 23 Hakone - Odawara - Tokyo
    Dag 24 Tokyo: Ginza, Ueno
    Dag 25 Vertrek naar Amsterdam

    Google Maps link


    [ Bericht 1% gewijzigd door MitsukiShiroi op 09-06-2010 04:29:53 ]
      woensdag 9 juni 2010 @ 09:58:51 #158
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_82536874
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 04:14 schreef MitsukiShiroi het volgende:
    Dag 13 = woah!

    Ik heb vorige keer Miyajima & Iwakuni gecombineerd op 1 dag. Ik was redelijk vroeg in Miyajima (9:30) en ben daar gebleven tot een uur of 14:00, daarna door naar Iwakuni... Was een goed dagje, mocht je het willen combineren

    Wanneer ga je trouwens naar Himeji? Vanaf juli staat namelijk het grootste gedeelte in construction...

    Voor de rest, goed schema, veel plezier

    Ik ben overigens in Japan vanaf 23 juli - 31 augustus!
    [..]
    Dag 13 wordt heftig. Maar als het niet lukt, sla ik gewoon wat over. En in Kobe ga ik alleen een biefstukje eten in de buurt van het station.

    Miyajima & Iwakuni lijkt me veel op een dag. Dan doe ik 's middags liever een beetje rondkijken in Hiroshima.

    Kasteel van Himeji heb ik vorige keer al gezien, dus het is niet erg als hij in de steigers zit. Ik ga nu voor de tempel die in de heuvels boven de staat ligt. En ik heb een goed paling-restaurant ontdekt om te lunchen.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_82537343
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 09:58 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Dag 13 wordt heftig. Maar als het niet lukt, sla ik gewoon wat over. En in Kobe ga ik alleen een biefstukje eten in de buurt van het station.

    Miyajima & Iwakuni lijkt me veel op een dag. Dan doe ik 's middags liever een beetje rondkijken in Hiroshima.

    Kasteel van Himeji heb ik vorige keer al gezien, dus het is niet erg als hij in de steigers zit. Ik ga nu voor de tempel die in de heuvels boven de staat ligt. En ik heb een goed paling-restaurant ontdekt om te lunchen.

    Mag ik vragen wat je budget ongeveer is? Ben benieuwd hoe zo'n programma zal gaan kosten.
      woensdag 9 juni 2010 @ 10:46:51 #160
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_82538681
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 10:13 schreef blessed19 het volgende:
    Mag ik vragen wat je budget ongeveer is? Ben benieuwd hoe zo'n programma zal gaan kosten.
    De reis zelf (vlucht, JRpass en hotels) kwam op zo'n 4000 euro uit.
    Verder reken ik op zo'n 500 euro per week om mijn kleren te laten wassen, leuke dingen te doen en lekker te eten.

    Bij elkaar zo'n 6000 euro dus.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:20:08 #161
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_82540354
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 10:46 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    De reis zelf (vlucht, JRpass en hotels) kwam op zo'n 4000 euro uit.
    Verder reken ik op zo'n 500 euro per week om mijn kleren te laten wassen, leuke dingen te doen en lekker te eten.

    Bij elkaar zo'n 6000 euro dus.
    vlucht JRPass en verblijf kwam bij mij op 2000 euro uit O_o!!!
    zit zelf hier http://www.bamboo-house.com/fujimi/fujimi_101.html#bottom
    en datwas was max een euro of 500 voor een maand
    zit er met 1 ander persoon :3
    pi_82541077
    6000 is niet zo gek voor 2 personen.
    Blessed is the mind too small for doubt.
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:35:33 #163
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_82541088
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 11:20 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    vlucht JRPass en verblijf kwam bij mij op 2000 euro uit O_o!!!
    zit zelf hier http://www.bamboo-house.com/fujimi/fujimi_101.html#bottom
    en datwas was max een euro of 500 voor een maand
    zit er met 1 ander persoon :3
    Ik heb noodgedwongen een tweepersoons kamer in mijn eentje (is duurder), zit op mooie locaties en heb geen om een kamer met andere mensen te delen.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:36:02 #164
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_82541105
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 11:35 schreef Moro het volgende:
    6000 is niet zo gek voor 2 personen.
    1 persoon.
    Het had goedkoper gekund, dat weet ik.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:43:32 #165
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_82541408
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 11:36 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    1 persoon.
    Het had goedkoper gekund, dat weet ik.
    aha we praten hier over een persoon die erachteris gekomen hoe die een geldboom kan laten groeien
    pi_82541460
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 11:36 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    1 persoon.
    Het had goedkoper gekund, dat weet ik.
    6000 is wel flink dan inderdaad, maar als je een rondreis zou doen bij een organisator kom je zo'n beetje ophetzelfde uit, en dan is het maar afwachten waar je slaapt. Als ik tenminste kijk naar 4000 euro voor zo wat alles behalve eten en uitstapjes.
    Blessed is the mind too small for doubt.
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:47:41 #167
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_82541601
    mja plek waar ik zit is qua ligging vrij goed, 2 minuten vanaf Nippori station, en vandaar uit overal heen. voor mij was het belangrijkste speerpunt om vooral aan de yamanotelijn te zitten
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:49:17 #168
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_82541671
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 11:44 schreef Moro het volgende:
    6000 is wel flink dan inderdaad, maar als je een rondreis zou doen bij een organisator kom je zo'n beetje ophetzelfde uit, en dan is het maar afwachten waar je slaapt. Als ik tenminste kijk naar 4000 euro voor zo wat alles behalve eten en uitstapjes.
    Vlucht was 849 euro (ik wil via Schiphol vliegen en heb geen in overstappen).
    JRpass was iets van 400 euro.
    Hotels waren bij elkaar 2800 euro. Dit had goedkoper gekund. Maar ik zit op echt mooie locaties. (Reis)partner gaat helaas niet meer mee. Dus ik heb tweepersoonskamers. Het was al betaald en omboeken was teveel gedoe.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 9 juni 2010 @ 11:50:05 #169
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_82541700
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 11:43 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    aha we praten hier over een persoon die erachteris gekomen hoe die een geldboom kan laten groeien
    De tijd van het backpacken heb ik achter me gelaten.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_83075315
    In september zijn een vriend en ik te vinden in Tokio en wij hebben voor 2 weken een hotel geboekt in het Shinagawa Prince Hotel.

    Nu zullen wij daar niet veel aanwezig zijn, maar ik heb toch een vraagje over de kamer.
    Wij hebben een Main Tower - Standard Twin kamer geboekt, en deze is incl. LCD tv, nu kan het wel zijn dat we op een avondje lekker willen bedhangen met een filmpje, en we vragen ons af of deze TV een HDMI of VGA aansluiting heeft.

    Weet iemand dit toevallig?

    Alvast bedankt!
    Hallo
    pi_83075680
    quote:
    Op zondag 20 juni 2010 22:09 schreef ThaMiDa het volgende:
    In september zijn een vriend en ik te vinden in Tokio en wij hebben voor 2 weken een hotel geboekt in het Shinagawa Prince Hotel.

    Nu zullen wij daar niet veel aanwezig zijn, maar ik heb toch een vraagje over de kamer.
    Wij hebben een Main Tower - Standard Twin kamer geboekt, en deze is incl. LCD tv, nu kan het wel zijn dat we op een avondje lekker willen bedhangen met een filmpje, en we vragen ons af of deze TV een HDMI of VGA aansluiting heeft.

    Weet iemand dit toevallig?

    Alvast bedankt!
    Ik denk VGA, maar je zou altijd het hotel even kunnen e-mailen.
    http://www.princehotels.com/en/shinagawa/
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_83080565
    quote:
    Op zondag 20 juni 2010 22:14 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Ik denk VGA, maar je zou altijd het hotel even kunnen e-mailen.
    http://www.princehotels.com/en/shinagawa/
    Handig natuurlijk! Had ik zelf kunnen bedenken.

    Meteen eventjes gemailed!

    Bedankt!

    Weten jullie nog leuke plekken die wij sowieso moeten bezoeken? We willen onder andere naar Akihabara gaan, dat lijkt ons heel erg cool!
    Hallo
    pi_83080661
    quote:
    Op zondag 20 juni 2010 23:27 schreef ThaMiDa het volgende:

    [..]

    Handig natuurlijk! Had ik zelf kunnen bedenken.

    Meteen eventjes gemailed!

    Bedankt!

    Weten jullie nog leuke plekken die wij sowieso moeten bezoeken? We willen onder andere naar Akihabara gaan, dat lijkt ons heel erg cool!
    - Odaiba.

    - Op een zondag naar Jojogipark (station harajuku uitstappen), erg gezellig. Voor de cosplay hoef je het niet te doen, maar dat park is gewoon een van mijn favo stekjes.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      zondag 20 juni 2010 @ 23:33:52 #174
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_83080877
    quote:
    Op zondag 20 juni 2010 23:27 schreef ThaMiDa het volgende:

    [..]

    Handig natuurlijk! Had ik zelf kunnen bedenken.

    Meteen eventjes gemailed!

    Bedankt!

    Weten jullie nog leuke plekken die wij sowieso moeten bezoeken? We willen onder andere naar Akihabara gaan, dat lijkt ons heel erg cool!
    is ook heel erg cool. ik zou zeggen lees even door dit topic en zn 16 voorgangers heen, hele stapels tips.
    de leukste plekken vind ik uneno, akihabara en shibuya, maar er is zoveel...
      maandag 21 juni 2010 @ 08:22:20 #175
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_83087108
    quote:
    Op zondag 20 juni 2010 23:33 schreef okiokinl het volgende:

    [..]

    is ook heel erg cool. ik zou zeggen lees even door dit topic en zn 16 voorgangers heen, hele stapels tips.
    de leukste plekken vind ik uneno, akihabara en shibuya, maar er is zoveel...
     渋谷 _O_
    dankzij die plek ben ik een beetje fashionfreak geworden
    pi_83087357
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 08:22 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

    [..]

     渋谷 _O_
    dankzij die plek ben ik een beetje fashionfreak geworden
    Nog even en je hangt daar bij Harajuku rond
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      maandag 21 juni 2010 @ 11:25:53 #177
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_83091243
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 08:48 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Nog even en je hangt daar bij Harajuku rond
    mwah zal wel meevallen, denk ik:P
      woensdag 23 juni 2010 @ 08:43:18 #178
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_83179719
    Ik ben in elk geval wel van plan te kijken voor een paar hippe T-Shirts. Nu alleen maar hopen dat ze mijn maat hebben (XL).
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 23 juni 2010 @ 09:40:54 #179
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_83181308
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 08:43 schreef Strolie75 het volgende:
    Ik ben in elk geval wel van plan te kijken voor een paar hippe T-Shirts. Nu alleen maar hopen dat ze mijn maat hebben (XL).
    lol echt ben waarschijnljk de enige die gek genoeg was om af te vallen voor zijn reis
    woog begin dit jaar nog 90-95 KG en nu 69 KG
    draag tegenwoordig medium tot small. Zal me vast wel moeten lukken om wat uit de Shibuya 109(2) te passen
      woensdag 23 juni 2010 @ 09:50:27 #180
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_83181650
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 09:40 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    lol echt ben waarschijnljk de enige die gek genoeg was om af te vallen voor zijn reis
    woog begin dit jaar nog 90-95 KG en nu 69 KG
    draag tegenwoordig medium tot small. Zal me vast wel moeten lukken om wat uit de Shibuya 109(2) te passen


    Ik ben ook wel wat afgevallen, maar niet voor de reis. Al is het natuurlijk wel mooi meegenomen als mij sexappeal bij Japanse vrouwen hiermee toegenomen is.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 23 juni 2010 @ 10:30:12 #181
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_83183061
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 09:50 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]



    Ik ben ook wel wat afgevallen, maar niet voor de reis. Al is het natuurlijk wel mooi meegenomen als mij sexappeal bij Japanse vrouwen hiermee toegenomen is.
    haha dat was dus ook mijn gedachtegang
    voor nu lekker afwachten haha !!!
    3,5 week te gaan
    pi_83183218
    afvallen voor de japanse vrouwen? Die hebben liever een grote westerling dan een look-a-like van de standaard Japanse man ;-)

    Als ze uberhaupt contact durven te maken..

    * zatoichi herinnert zich een incident waarbij ik alleen alleen maar wilde vragen welke halte in Hiroshima ik eruit moest, en het Japanse meisje zo verlegen werd dat ze aan de andere kant van de tram in een hoekje zich ging verstoppen...
      woensdag 23 juni 2010 @ 10:57:57 #183
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_83184205
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 10:33 schreef zatoichi het volgende:
    afvallen voor de japanse vrouwen? Die hebben liever een grote westerling dan een look-a-like van de standaard Japanse man ;-)

    Als ze uberhaupt contact durven te maken..

    * zatoichi herinnert zich een incident waarbij ik alleen alleen maar wilde vragen welke halte in Hiroshima ik eruit moest, en het Japanse meisje zo verlegen werd dat ze aan de andere kant van de tram in een hoekje zich ging verstoppen...
    we zullen het wel zien daar
    in any case tijd om maar eens kleding apart te leggen en evt in de was te smijten
    pi_83189375
    je kan ook voor de sumo look gaan, vinden ze ook sexy.
      donderdag 24 juni 2010 @ 09:54:04 #185
    229810 hexje
    Surfboard, surfboard
    pi_83231794
    Klein vraagje tussendoor. Hoe is het weer in Tokyo eind december begin januari? Moet ik denken aan Nederlands winterweer?
      donderdag 24 juni 2010 @ 10:42:51 #186
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
      maandag 28 juni 2010 @ 22:02:25 #187
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_83420312
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      maandag 28 juni 2010 @ 22:45:14 #188
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_83441492
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 10:33 schreef zatoichi het volgende:
    afvallen voor de japanse vrouwen? Die hebben liever een grote westerling dan een look-a-like van de standaard Japanse man ;-)

    Als ze uberhaupt contact durven te maken..

    * zatoichi herinnert zich een incident waarbij ik alleen alleen maar wilde vragen welke halte in Hiroshima ik eruit moest, en het Japanse meisje zo verlegen werd dat ze aan de andere kant van de tram in een hoekje zich ging verstoppen...

    True! Met mijn 95 kilo had ik meer sjans dan hier in nederland.
    pi_83646393
    Gaat Gundam dan ook elke dag/elk uur even een show geven ? Vooral s'avonds zal dat echt heeel gaaf kunnen worden... komt waarschijnlijk ook op ons lijstje voor volgend jaar.

    Nog een vraagje, we willen dus Oktober 2011 naar Japan toe, met als het mogelijk is de Autoshow van Tokyo meemaken en/of (wat eerder van huis) ook de Tokyo Game Show willen ervaren. Is dit mogelijk ?
    En wat raden jullie aan wat betreft voorbereiding ? Wij dachten zo een jaar tot 8 maanden vóór de reis te gaan beginnen met plannen en vastleggen van de route ?

    Ik moet nog steeds even alle 17 topics even doornemen met tips en locaties die het bezoeken waard zijn... onze intresses zijn nogal breed en divers
      zondag 4 juli 2010 @ 16:35:11 #191
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_83646926
    Een jaar voordien al? Nergens voor nodig joh, al is het als je op budget gaat wel handig om enigszins op tijd overnachtingen te gaan vastleggen. Ik heb dat zo'n twee maanden van te voren gedaan geloof ik, moet wel genoeg zijn.

    Dus je moet wel een beetje weten wat er te doen is om zo te kunnen inschatten hoe lang je ergens wilt blijven, maar je kunt ook veel dingen als een dagje doen (vanuit Kyoto hebben wij bv. dagjes gedaan naar Nara en Kobe, en ook Osaka is zo wel te bereiken). Maar om nu een jaar op voorhand al te gaan plannen, dat is nergens voor nodig, al is inlezen altijd leuk en veel voorpret.

    Wat betreft de shows in Tokyo weet ik het ook niet, misschien iemand anders.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_83647558
    Nouja, we willen eigenlijk het beste uit de reis halen. Japan is voor onze Westerse begrippen gewoon een bizar andere wereld. Stel dat wij pas 2 maanden van te voren zouden plannen, dan denk ik dat we ons erg veel te kort doen op wat er in Japan te zien is.

    Het word een reis met waarschijnlijk een lange stop in Tokyo en Kyoto en van daaruit idd verder plannen.

    Een aantal dingen die op ons lijstje staan bijvoorbeeld (willekeurige volgorde):

    - De onsen bij Beppe, inclusief ryokan overnachting.
    - Tempels bij Nara
    - Akihabara (Tokyo)
    - Tube hotel (??)
    - Autoshow van Tokyo
    - Geisha-wijk Gion Kobu in Kyoto
    - Waarschijnlijk toch ook naar Hiroshima (wilden we eerst overslaan.).
    - Een wens van mij persoonlijk : Het circuit van Suzuka bezoeken, misschien wanneer de Formule 1 ook aanwezig is, het is tenslotte Oktober dan.
    - Gundam lijkt me (maar ook mijn vriend denk ik wel) erg gaaf om mee te maken !!

    Het tube hotel lijkt ons wel leuk, typisch Japans, maar ik meen dat dit als stel man/vrouw lastig te vinden is en tevens mijn lengte van 1.80 meter ook niet echt handig is.

    M'n vriend heeft een week geleden ook een nieuwe camera gekocht, eigenlijk ook al ter voorbereiding op de reis. Handzaam, 10mp en gps functie, ideaal voor op reis en ook op 100v netwerk op te laden.
    pi_83649473
    Beppu is oersaai. Vergeet niet Aso-san (vulkaan met groen kratermeer) en Koya-san (pelgrimsoord met enorme begraafplaats). Voor geisha spotten moet je op zaterdag rond 16:00 of 17:00 in Gion zijn.
    Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
    pi_83649986
    Oh, juist uit deze topic reeks begrepen we dat er erg veel natuurlijke onsen zijn nabij Beppu, waar ook apen aan het badderen zijn in de onsen. Dat leek ons wel een erg mooie ervaring !
    pi_83650016
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 18:06 schreef Kimbell het volgende:
    Beppu is oersaai. Vergeet niet Aso-san (vulkaan met groen kratermeer) en Koya-san (pelgrimsoord met enorme begraafplaats). Voor geisha spotten moet je op zaterdag rond 16:00 of 17:00 in Gion zijn.
    Beppu... En toen flikkerde ik bij die modderpoelen daar (nog wel 15 in de poel gekookte eieren gekregen van een Japanner die me wilde troosten). Resultaat: been open. Ergo: In Beppu kun je alleen in onsens, of je in laten graven in warm zand. Maar met een open wond?

    En als het dan ook nog regenachtig is, is Beppu echt verschrikkelijk grijs en deprimerend.

    Wel een bijna-levende inktvis gegeten daar, ding spartelde haast van mijn bord af.
      zondag 4 juli 2010 @ 19:07:01 #196
    229810 hexje
    Surfboard, surfboard
    pi_83651059
    Zo'n capsule (capsule hotel) is ruimer dan je denkt. Volgens mij slapen mannen en vrouwen apart van elkaar. Zelf heb ik Beppu overgeslagen en ben naar Furusato Onsen gegaan.
    pi_83656107
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 18:27 schreef Meike26 het volgende:
    Oh, juist uit deze topic reeks begrepen we dat er erg veel natuurlijke onsen zijn nabij Beppu, waar ook apen aan het badderen zijn in de onsen. Dat leek ons wel een erg mooie ervaring !
    Ik denk dat je Jigokudani Monkey Park bij Nagano bedoelt?
    pi_83656727
    Ik ben te lui om het op te gaan zoeken, maar ik kan mij een post van iemand herinneren die naar Beppu gegaan was en een grote wandeling maakte vanuit zijn ryokan. Via een paadje kwam hij bij een onsen uit, waar wilde apen lekker zaten te genieten van de onsen...

    Over het grijze deprimerende, daar kan ik denk ik wel mee inkomen wat je er mee bedoeld. We hebben hier in huis een aantal van die arthouse films over Japan..keer op keer valt het mij op hoe wit/grijs en statisch de buitenwijken van grote steden zijn vormgegeven... het is allemaal het zelfde en zodra er een wolkendek boven de stad hangt, is het al snel deprimerend, want het is echt 1 grote betonmassa ! Dat is naar mijn idee ook wat Japan inhoud: Architectuur ja, maar ook veel troosteloze hoogbouw wat snel op je af kan komen.

    Ik ben daarom ook zelf van mening, dat ik een land/cultuur het best kan ervaren als ik er deel van uitmaak. Zoals met de Shinkansen niet de hoogste klasse kiezen, maar gewoon wat voor "ons" de 2e klasse is. Dan kom je tussen de forenzen te zitten. Of auto-huur... deel uitmaken van het Japanse verkeer, lijkt me prachtig
    pi_83660409
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 21:36 schreef Meike26 het volgende:
    Ik ben te lui om het op te gaan zoeken, maar ik kan mij een post van iemand herinneren die naar Beppu gegaan was en een grote wandeling maakte vanuit zijn ryokan. Via een paadje kwam hij bij een onsen uit, waar wilde apen lekker zaten te genieten van de onsen...

    Over het grijze deprimerende, daar kan ik denk ik wel mee inkomen wat je er mee bedoeld. We hebben hier in huis een aantal van die arthouse films over Japan..keer op keer valt het mij op hoe wit/grijs en statisch de buitenwijken van grote steden zijn vormgegeven... het is allemaal het zelfde en zodra er een wolkendek boven de stad hangt, is het al snel deprimerend, want het is echt 1 grote betonmassa ! Dat is naar mijn idee ook wat Japan inhoud: Architectuur ja, maar ook veel troosteloze hoogbouw wat snel op je af kan komen.

    Ik ben daarom ook zelf van mening, dat ik een land/cultuur het best kan ervaren als ik er deel van uitmaak. Zoals met de Shinkansen niet de hoogste klasse kiezen, maar gewoon wat voor "ons" de 2e klasse is. Dan kom je tussen de forenzen te zitten. Of auto-huur... deel uitmaken van het Japanse verkeer, lijkt me prachtig
    Als ik jou was, dan zou ik niet de hele reis volplannen, maar meer op je af laten komen. Japan zit, ook in de buitenwijken van de steden, vol met verassingen, Het is erg leuk om gewoon een paar bezienswaardigheden op te schrijven en je daarna te laten verassen door de andere dingen die je tegenkomt. Uiteindelijk kan je toch nooit alles zien in Japan, dus wees daar dan ook niet rouwig om.
      zondag 4 juli 2010 @ 22:46:16 #200
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_83660769
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 22:38 schreef happynjitram het volgende:

    [..]

    Als ik jou was, dan zou ik niet de hele reis volplannen, maar meer op je af laten komen. Japan zit, ook in de buitenwijken van de steden, vol met verassingen, Het is erg leuk om gewoon een paar bezienswaardigheden op te schrijven en je daarna te laten verassen door de andere dingen die je tegenkomt. Uiteindelijk kan je toch nooit alles zien in Japan, dus wees daar dan ook niet rouwig om.
    ja, dat vind ik ook. het leukste van riezen is toch doelloos ronddwalen, vind ik, en van de ene verrassing in de andere vallen. en dat lukt in japan heel aardig. ik heb 2 maanden door japan gereisd, zonder eige reservering of vastgelegde route (ja, wel van nu ga ik eens daar kijken want daar is dit en dat) en me geen moment verveeld. ik vind zelfs de grootste lelijkheid in japan iets charmants hebben. voor echt depressieve stedelijke lelijkheid moet je naar china of taiwan..
      zondag 4 juli 2010 @ 22:50:24 #201
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_83660921
    In China had ik dat ronddwalen en verrassingen anders ook wel, ook erg goede tijden gehad daar. Wel heel anders dan Japan, maar depressief? Nee.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      maandag 5 juli 2010 @ 02:46:56 #202
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_83668542
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 22:50 schreef Jabberwocky het volgende:
    In China had ik dat ronddwalen en verrassingen anders ook wel, ook erg goede tijden gehad daar. Wel heel anders dan Japan, maar depressief? Nee.
    nee vind ik zelf ook niet echt, ik vind dat juist wel tof.. maar japan heeft toch iets alsof echt elk dingetje is ontworpen in een bepaalde stijl, zelfs de lelijke dingen.
    pi_83670338
    Ja ronddwalen heb ik ook goede herinneringen aan; een beetje verdwalen en dan midden in een woonwijk een klein tempeltje voor zwerfkatten tegenkomen; fantastisch:



    (foto is niet heel duidelijk, maar het gaat om het idee)
    pi_83689171
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 08:53 schreef zatoichi het volgende:
    Ja ronddwalen heb ik ook goede herinneringen aan; een beetje verdwalen en dan midden in een woonwijk een klein tempeltje voor zwerfkatten tegenkomen; fantastisch:

    [ afbeelding ]

    (foto is niet heel duidelijk, maar het gaat om het idee)
    Tof, die had ik echt wel willen zien! Welke stad?
    Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
    pi_83710190
    Volgens mij was het in Kyoto, maar ik kan dat ding waarschijnlijk nooit meer terugvinden; het was al donker, en ik was op weg terug naar mijn ryokan; waarschijnlijk dus dat het in de wijk van die ryokan was, aangezien ik terug aan het lopen was; dan zou het in deze buurt moeten zijn:

    http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=34.990031,135.765234&spn=0.006873,0.012971&z=17

    maar het is 4 jaar geleden, dus pin me er niet op vast...
      dinsdag 6 juli 2010 @ 09:17:24 #206
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_83710974
    oef de magische 10 grens....
    nog 10 dagen voor ik op het vliegtuig stap
      dinsdag 6 juli 2010 @ 10:16:25 #207
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_83712493
    Ik zie net dat er een mooi festival is de dag dat ik in Kyoto aankom.
    quote:
    July 31
    Sennichi Mairi at Atago Shrine

    People walk up Mount Atago to visit Atago Shrine on the top. It is believed that one shrine visit is worth 1,000 visits on this night. A ceremony starts from 21:00; Access: Kyoto Bus get off at Kiyotaki.

    http://www.kyotoguide.com/ver2/event/event%20currentevent-.htm
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_83806845
    Wij gaan 3 weken naar Japan en zullen de eerste week in Tokyo verblijven. Wat is wijsheid, de rail pass voor de volledige 21 dagen nemen of voor 14 dagen. Het is natuurlijk moeilijk te zeggen, maar wat ben je ongeveer kwijt voor een weekje metro/trein in Tokyo als je losse kaartjes aan moet schaffen? Nog een volgende vraag, waar hebben jullie de pas besteld?
    Je kunt zeggen wat je wilt.
      donderdag 8 juli 2010 @ 14:51:06 #209
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_83807841
    Veertien dagen, die pas wordt het pas waard als je lange afstanden aflegt. De metro in Tokyo is niet zo duur.

    Ik heb de pas bij de Duitse JALPAK gekocht, net iets goedkoper dan in Nederland.
    Klik
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_83808194
    Ook binnen Tokyo is de railpass super handig, binnen Tokyo ben je met de Jr treinen vaak veel sneller dan de metro
    Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
      donderdag 8 juli 2010 @ 15:02:04 #211
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_83808349
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 14:29 schreef Perenijsje het volgende:
    Wij gaan 3 weken naar Japan en zullen de eerste week in Tokyo verblijven. Wat is wijsheid, de rail pass voor de volledige 21 dagen nemen of voor 14 dagen. Het is natuurlijk moeilijk te zeggen, maar wat ben je ongeveer kwijt voor een weekje metro/trein in Tokyo als je losse kaartjes aan moet schaffen? Nog een volgende vraag, waar hebben jullie de pas besteld?
    Ik ga ook 3 weken waarvan de eerste week in Tokyo en ik heb gekozen voor de 14 dagen pas.
    Metro doe ik met Sucai, en trips naar Nikko (World Heritage Pas) en Yokohama doe ik wel met losse kaartjes. Nikko en Kamakura zijn sowieso beter te bereiken met de niet-JR spoorwegen.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      donderdag 8 juli 2010 @ 15:05:55 #212
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_83808515
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 14:58 schreef Kimbell het volgende:
    Ook binnen Tokyo is de railpass super handig, binnen Tokyo ben je met de Jr treinen vaak veel sneller dan de metro
    Maar is wel duurder, bovendien stopt die lijn lang niet overal, dus je ho(s)tel moet dan wel een beetje gunstig liggen.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      donderdag 8 juli 2010 @ 15:10:33 #213
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_83808724
    Hij staat er!
    En hij is gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!



    http://www.sankakucomplex(...)-dominates-shizuoka/
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_83808927
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 14:51 schreef Jabberwocky het volgende:
    Veertien dagen, die pas wordt het pas waard als je lange afstanden aflegt. De metro in Tokyo is niet zo duur.

    Ik heb de pas bij de Duitse JALPAK gekocht, net iets goedkoper dan in Nederland.
    Klik
    De prijzen op die site zijn in Japanse Yen. Hoe worden deze prijzen omgerekend naar Euro's? Dagkoers of zit er nog een uplift op?
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_83810127
    Ik was 23 dagen in Japan; en had een 21 dagen pas; trein is behoorlijk prijzig, maar met de railpass kun je dus makkelijk naar Kamakura en Nikko; ook die lijn in Tokyo die bovengronds rijdt valt on JR; maar is wel langzaam... (maar leuk vanwege uitzicht).
      donderdag 8 juli 2010 @ 15:53:06 #216
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_83810363
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 15:15 schreef Perenijsje het volgende:

    [..]

    De prijzen op die site zijn in Japanse Yen. Hoe worden deze prijzen omgerekend naar Euro's? Dagkoers of zit er nog een uplift op?
    De koers die ze aanhouden staat op die site aangegeven, vorig jaar was die koers gunstiger dan de Nederlandse instanties die een pass verkopen. Maar dat zou je nog kunnen vergelijken. JAL in Amsterdam verkoopt ze ook.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_83961007
    Jeuj, ik heb weer een ticket geboekt!

    Dit jaar ga ik de Shikoku tempel route lopen, dus dat wordt 1500 kilometer lang me dood ergeren aan regen, muggen, stijle trappen, onmogelijk te vinden weggetjes en lekkende tentjes!
    Iedereen die eventueel geintresseerd is deze trip te volgen, hiero kun je je inschrijven voor de mailinglist en dan kun je mijn geklaag aanhoren.
      maandag 12 juli 2010 @ 16:16:43 #218
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_83962190
    Ga je ook weer een film maken die we kunnen komen kijken?
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
      maandag 12 juli 2010 @ 17:05:33 #219
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_83964445
    quote:
    Op maandag 12 juli 2010 15:52 schreef NegaSado het volgende:
    Jeuj, ik heb weer een ticket geboekt!

    Dit jaar ga ik de Shikoku tempel route lopen, dus dat wordt 1500 kilometer lang me dood ergeren aan regen, muggen, stijle trappen, onmogelijk te vinden weggetjes en lekkende tentjes!
    Iedereen die eventueel geintresseerd is deze trip te volgen, hiero kun je je inschrijven voor de mailinglist en dan kun je mijn geklaag aanhoren.
    Tof!
    Ik heb me aangemeld
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      maandag 12 juli 2010 @ 17:21:45 #220
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_83965066
    Zo, met vriend van een collega afgesproken om zondag te gaan stappen in Tokyo. Die gast woont/werk daar.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      dinsdag 13 juli 2010 @ 00:04:30 #221
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_83982834
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 15:10 schreef Strolie75 het volgende:
    Hij staat er!
    En hij is gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!

    [ afbeelding ]

    http://www.sankakucomplex(...)-dominates-shizuoka/
    vet...
    pi_83988621
    quote:
    Op maandag 12 juli 2010 15:52 schreef NegaSado het volgende:
    Jeuj, ik heb weer een ticket geboekt!

    Dit jaar ga ik de Shikoku tempel route lopen, dus dat wordt 1500 kilometer lang me dood ergeren aan regen, muggen, stijle trappen, onmogelijk te vinden weggetjes en lekkende tentjes!
    Iedereen die eventueel geintresseerd is deze trip te volgen, hiero kun je je inschrijven voor de mailinglist en dan kun je mijn geklaag aanhoren.
    Nice als echte pelgrim? Neem aan dat je ook gaat overnachten bij de tempels? Zou zoiets ook wel willen doen maarja dan zou ik ontslag moeten nemen
    Blessed is the mind too small for doubt.
      dinsdag 13 juli 2010 @ 11:37:24 #223
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_83991641
    volgende keer ga ik ook daar kijken, dat is het enige grote eiland waar ik nog niet ben geweest. maar alles lopen, dat denk ik toch niet haha. wel erg tof.
    pi_84002857
    quote:
    Op dinsdag 13 juli 2010 09:50 schreef Moro het volgende:

    [..]

    Nice als echte pelgrim? Neem aan dat je ook gaat overnachten bij de tempels? Zou zoiets ook wel willen doen maarja dan zou ik ontslag moeten nemen
    Nou, een echte pelgrim ben ik natuurlijk niet, maar ik wil wel 't kloffie aan als ik mijn neus laat zien. Ga ook wel moeite doen om me in te leven in de rol van henro, en de daarbij horende dingen. Ik slaap in principe gewoon op de plek waar ik me aan het einde van de dag bevind, want dat is het makkelijke van een tentje. Tijdens het liften heb ik wel ontdekt dat de mensen bij een michi no eki (servicestations langs de weg) redelijk tof zijn en je een tentje laten opzetten. Kun je gebruik maken van alle diensten van zo'n MOE, vaak zitten er restaurantjes aan vast, winkeltjes, een hal met stoelen en televisie, etc. Zal dus proberen om zo te lopen dat ik steeds in de buurt van zo'n plek uitkom. Bij een tempel slapen lijkt me ook wel redelijk tof, ga ik ook nog wel doen. Op 't strand slapen is ook heel cool, heel de nacht lang dat geniale geluid van die golven.

    Ik zou lekker ontslag nemen en gaan, maar goed, ik ben een heel impulsief persoon en heb helemaal niks te verliezen dus misschien kun je beter maar gewoon je baan houden.
    pi_84030190
    Voor de fotografen onder ons. Haikyo
    なんだっけ
    pi_84035333
    Is het gemakkenlijk reizen in Japan? Het vinden van ticketkosten en trein/busschema's? Van punt A naar B komen? (Dit hoor ik liever van een ervaringsdeskundige dan van de Lonely planet of rough guide)
    Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
      woensdag 14 juli 2010 @ 11:08:32 #227
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_84035867
    Ja, dat is makkelijk. In de metro staat alles goed aangegeven, net als in de trein. In de trein wordt ook in het Engels omgeroepen wat het volgend station is, dus je kunt bijna niet verkeerd uitstappen. Of dat is in ieder geval in de Shinkansen zo, of dat ook bij de kleinere treinen zo is weet ik even niet meer zeker, maar ik dacht het wel.

    Bus heb ik niet veel genomen, maar is vooral in Kyoto wel een handig vervoersmiddel. Daar kwam het er bij ons eigenlijk op neer dat we een dagkaart kochten, maar ergens zijn gaan zitten en als we voorbij een tempel kwamen die er leuk uitzag zijn we gewoon uitgestapt. Maar dat is waarschijnlijk niet jouw bedoeling.
    Veel hostels hebben wel lijstjes met buslijnen en waar ze naartoe gaan, dus je kunt nooit heel erg fout zitten als je ergens naartoe wilt gaan.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_84041809
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 02:19 schreef Crashcat het volgende:
    Voor de fotografen onder ons. Haikyo
    dat was leuk. ik had al eerder fotos van battleship island gezien maar dit was beter.

    de bus in kyoto vond ik wel rampzalig, ik heb een paar keer een fiets gehuurd, veel leuker.
    verder is reizen in japan vrij gemakkelijk.
    oh, wel bij bussen acherin instappen, kaartje trekken, bij aankomstpunt op bord kijken hoeveel je moet betalen, en voorin uitstappen en geld in een bak gooien bij de bestuurder. klinkt ingewikkeld maar als je ht fout doet wordt niemand kwaad want je bent een domme buitenlander.

    [ Bericht 36% gewijzigd door okiokinl op 14-07-2010 13:29:43 ]
    pi_84041842
    Het is goed te doen, en dat zeg ik als iemand die niet meer weet waar ze is na drie keer ronddraaien Wijze van vervoer verschilt per stad: metro (Tokyo), bus (Kyoto, traag maar leuk!) of tram (Hiroshima). De Shinkanzen is helemaal ideaal en vrijwel alles is in het Engels aangegeven. Zo niet, dan wordt je al belaagd door hulpvaardige Japanners voordat je wat gevraagd hebt. Desnoods missen ze hun eigen trein om jou in de goede te krijgen. Veel personeel ook overal.
    Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
      woensdag 14 juli 2010 @ 14:09:22 #230
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_84044466
    In Kyoto is een fiets huren inderdaad ook aan te raden, maar ik was er in de zomer en het regende nogal eens, en op regenachtige dagen werd het toch de bus.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_84068079
    haha ja okee ik had toevallig 3 keer mooi weer.
      donderdag 15 juli 2010 @ 01:50:20 #232
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_84076115
    zo boardingpasses zijn uitgeprint
    alleen vrijdag bagage droppen en ik jump het vliegtuig in
    niette geloven dat het weer bijna zover is voor mij :3
      donderdag 15 juli 2010 @ 06:57:54 #233
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_84077327
    Ik ga ook vanavond inchecken! En dan morgenavond vertrekken!
    3,5 week niet mijn billen handmatig vegen!
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      donderdag 15 juli 2010 @ 07:35:26 #234
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_84077474
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 06:57 schreef Strolie75 het volgende:
    Ik ga ook vanavond inchecken! En dan morgenavond vertrekken!
    3,5 week niet mijn billen handmatig vegen!
    lol vertrek zelf morgen om 11.55 al
    pi_84088876
    Wordt gezellig dan! Ik vertrek om 13:30 naar tokyo morgen! Lekker 6 weken japan en korea
    pi_84098972
    dat wordt een echte fok! japan karaoke party.

    mn broer is net 2 dagen terug uit japan..
      donderdag 15 juli 2010 @ 18:07:22 #237
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_84099822
    Ik ga maar eens een last minute boeken
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      donderdag 15 juli 2010 @ 18:50:51 #238
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_84101106
    uh oh
    also karaoke is vet xD
    euro of 25 pp met alle drankjes ingbegrepen
    bij de tenten waar ik heen ging en terug naar huis stuiterde
    pi_84106896
    Alvast veel plezier iedereen

    Wat een fantastisch land, vooral de mensen en hun vriendelijkheid
    pi_84117719
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 18:07 schreef MissMSX het volgende:
    Ik ga maar eens een last minute boeken
    een last minute, oftewel gereduceerd, naar Japan? Waar? Ik heb ze nog nooit gezien!
      vrijdag 16 juli 2010 @ 07:27:10 #241
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_84120733
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 00:44 schreef blessed19 het volgende:

    [..]

    een last minute, oftewel gereduceerd, naar Japan? Waar? Ik heb ze nog nooit gezien!
    Het was een grapje Omdat 3 man hier op dezelfde dag naar Japan gaan. Klonk wel gezellig
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      vrijdag 16 juli 2010 @ 08:15:41 #242
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_84121111
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 07:27 schreef MissMSX het volgende:

    [..]

    Het was een grapje Omdat 3 man hier op dezelfde dag naar Japan gaan. Klonk wel gezellig
    Je mag mee.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      vrijdag 16 juli 2010 @ 09:17:23 #243
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_84122039
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 08:15 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Je mag mee.

    Ik heb nu al trek in groenetheeijs en groenetheedrankjes van de star bucks
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      vrijdag 16 juli 2010 @ 09:22:10 #244
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_84122148
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 09:17 schreef MissMSX het volgende:

    Ik heb nu al trek in groenetheeijs en groenetheedrankjes van de star bucks
    Klinkt goed!
    Die ga ik zeker proberen.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_84126681
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 07:27 schreef MissMSX het volgende:

    [..]

    Het was een grapje Omdat 3 man hier op dezelfde dag naar Japan gaan. Klonk wel gezellig

    Gaan wij dan in maart. Kunnen we ze terug pakken!
      vrijdag 16 juli 2010 @ 13:13:31 #246
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_84129792
    hmmm groene thee softijs...
    pi_84159326
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 13:13 schreef okiokinl het volgende:
    hmmm zwarte sesam softijs...
    なんだっけ
      zaterdag 17 juli 2010 @ 07:57:36 #248
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_84160815
    Zo, ben er.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      zaterdag 17 juli 2010 @ 10:05:05 #249
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_84161758
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2010 07:57 schreef Strolie75 het volgende:
    Zo, ben er.
    Lekker paar uurtjes tukken en/of vanavond vroeg naar bed en weg is de jetlag
    Veel plezier, uiteraard ook voor Kabuto_Raiger en happynjitram
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
    pi_84162809
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2010 10:05 schreef MissMSX het volgende:

    [..]

    Lekker paar uurtjes tukken en/of vanavond vroeg naar bed en weg is de jetlag
    Veel plezier, uiteraard ook voor Kabuto_Raiger en happynjitram

    Wat zij zegt. ben benieuwd naar de foto's en de reisverhalen!
      zaterdag 17 juli 2010 @ 16:14:40 #251
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_84170882
    lekker chillende in de hostel hier
    was al om 9 uur jpntijd aangekomen en heb nog optimaal me eerste dag kunnen pakken
    alleen nog uitzoeken waar ik hier in de buurt kan pinnen ;3
    pi_84172815
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2010 16:14 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    lekker chillende in de hostel hier
    was al om 9 uur jpntijd aangekomen en heb nog optimaal me eerste dag kunnen pakken
    alleen nog uitzoeken waar ik hier in de buurt kan pinnen ;3

    Voorlopig is dat alleen mogelijk bij de banken en de postkantoren. De 7-11 accepteerd nu al geen master cards meer vanwege een geschil.
    pi_84172940
    citibank en postkantoor.

    al een lekker blikje koffie gedronken?
      zaterdag 17 juli 2010 @ 20:29:05 #254
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_84178395
    just had one actually
    is nu half vier ten tijde van dit bericht
    wasbest lekker.
    moet alleen postoffice zien te vinden rond nippori
      zaterdag 17 juli 2010 @ 21:11:48 #255
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_84179801
    http://www.mastercard.com(...)locations/index.html
    Zijn er twee bij Nippori zo te zien.

    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_84210989
    Phoee ben hier net 2 dagen en het is echt weer briljant. niet geslapen, maar gelijk uitgegaan in shibuya. Heel de nacht de dansvloer onveilig gemaakt met een prachtige braziliaanse meid die ik daar ben tegengekomen. vandaag lekker door harajuku en shibuya heengewandeld en uiteindelijk een biertje gedaan in de bourgondische hemel.

    Nu een paar uur slaap pakken en dan bbqen in het park met allemaal japanse vrienden.

    Het ziet er naar uit dat dit nog beter gaat worden dan de vorige 2 keer!!
    pi_84211709
    Wil ook naar karaoke.
    pi_84224225
    Vanavond karaoke met Shimpei en Tatsuya, je krijgt de groetjes!
    pi_84239131
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 09:24 schreef happynjitram het volgende:
    Vanavond karaoke met Shimpei en Tatsuya, je krijgt de groetjes!
    Handig, een nieuw doorgeefluik!
    Geef dit even door:

    ペプシマンはクラブOceanでキムチを食べたい!

    pi_84261883
    NegaSado, jij was toch van kaap tot kaap gelift? Komt er ooit nog een deel 3 van je verslag? Of heb ik dat over het hoofd gezien?
      dinsdag 20 juli 2010 @ 15:22:47 #261
    229810 hexje
    Surfboard, surfboard
    pi_84276360
    Heeft er hier iemand ervaring met de air pass?
      dinsdag 20 juli 2010 @ 16:07:28 #262
    118413 Dickbride
    Hilarisch. Nee, echt.
    pi_84278051
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 21:42 schreef Perenijsje het volgende:
    Wij willen de eerste paar dagen van onze vakantie in Tokyo doorbrengen. Wij zoeken een betaalbaar, doch van enige luxe voorzien, hotel dichtbij een groot station (of goede verbinding met metro) en op loopafstand van leuke restaurants en vertier voor in de late(re) uurtjes. Kamerprijs max 150 Euro per dag. Is dat laatste reëel of wishful thinking?
    Deze is best ok:

    http://www.sunroute.jp/HotelInfoSVE
    Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
    pi_84279575
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2010 05:39 schreef captaintokyo het volgende:
    NegaSado, jij was toch van kaap tot kaap gelift? Komt er ooit nog een deel 3 van je verslag? Of heb ik dat over het hoofd gezien?
    Er is een deel 3. Er moet ook nog een deel 4 komen, maar ben te lui om PS op mijn nieuwe laptop te installeren.
    Deel 3 is hier: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1095459

    Deel 4 die houd je dus nog tegoed, voordat ik weer ga zal ik die foto's nog wel even editten.
    pi_84343926
    Deel 3 had ik al gezien, dus blijkbaar bedoelde ik deel 4... ben benieuwd!
      zaterdag 24 juli 2010 @ 15:06:19 #265
    229810 hexje
    Surfboard, surfboard
    pi_84436519
    Niemand?

    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2010 15:22 schreef hexje het volgende:
    Heeft er hier iemand ervaring met de air pass?
    pi_84436966
    ik niet. ik trein.
      zondag 25 juli 2010 @ 11:09:33 #267
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_84461630
    Jemmig wat een dag. Hele nacht met "geleende" flessen champagne en wijn op een kunstmatig strand op een kunstmatig eiland in de baai van Tokyo gelegen. Daarna met de eerste metro door een leeg Tokyo terug naar mijn hotel. Surreeel! :D

    Mijn Japans gaat er wel op vooruit. Blijkbaar ben ik "kawai" en "ohio" is goedemorgen. 8-)

    Nu in Hiroshima. Wat kleinschalliger en relaxer. Mensen zijn minder gestressed. Positief neveneffect van een atoomboom op je kop denk ik. :P
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      zondag 25 juli 2010 @ 13:05:47 #268
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_84464433
    quote:
    Op zondag 25 juli 2010 11:09 schreef Strolie75 het volgende:
    Jemmig wat een dag. Hele nacht met "geleende" flessen champagne en wijn op een kunstmatig strand op een kunstmatig eiland in de baai van Tokyo gelegen. Daarna met de eerste metro door een leeg Tokyo terug naar mijn hotel. Surreeel! :D

    Mijn Japans gaat er wel op vooruit. Blijkbaar ben ik "kawai" en "ohio" is goedemorgen. 8-)

    Nu in Hiroshima. Wat kleinschalliger en relaxer. Mensen zijn minder gestressed. Positief neveneffect van een atoomboom op je kop denk ik. :P
    haha, odaiba?
    hiroshima is wel wat ruimer opgezet na de bom, het voelt wat opener en minder op elkaar gepakt..
    pi_84505255
    Oké even mijn verhaal doen zodat jullie mij eventueel kunnen helpen:

    De kans bestaat dat ik samen met mijn broer met kerst en oud en nieuw (2 weken) naar Japan ga voor een internationaal judotoernooi. Mijn broer begeleidt een talentvolle judoka en ik heb aangegeven wel mee te willen aangezien ik 1. altijd al naar Japan wilde en 2. judo een prachtige sport is om te zien, zeker in de bakermat van het judo.
    Het toernooi schijnt plaats te vinden in Katsuura (Chiba) aan de oostkust van Japan op zo'n 2 uur rijden van Tokyo. De judoka zelf zal waarschijnlijk huisvesting krijgen in Katsuura omdat hij daar zal gaan trainen en sporten etc, maar mijn broer en ik willen eigenlijk een beetje tussen Tokyo en Katsuura in gaan zitten om tussen beide plaatsen te kunnen pendelen. Iemand die ons tips kan geven over mogelijke (goede) verblijfplaatsen/hotels? We gaan er van uit dat het goedkoper zal zijn dan in Tokyo een hotel te reserveren.

    link
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      maandag 26 juli 2010 @ 15:22:43 #270
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_84506488
    quote:
    Op maandag 26 juli 2010 14:50 schreef Jor_Dii het volgende:
    Oké even mijn verhaal doen zodat jullie mij eventueel kunnen helpen:

    De kans bestaat dat ik samen met mijn broer met kerst en oud en nieuw (2 weken) naar Japan ga voor een internationaal judotoernooi. Mijn broer begeleidt een talentvolle judoka en ik heb aangegeven wel mee te willen aangezien ik 1. altijd al naar Japan wilde en 2. judo een prachtige sport is om te zien, zeker in de bakermat van het judo.
    Het toernooi schijnt plaats te vinden in Katsuura (Chiba) aan de oostkust van Japan op zo'n 2 uur rijden van Tokyo. De judoka zelf zal waarschijnlijk huisvesting krijgen in Katsuura omdat hij daar zal gaan trainen en sporten etc, maar mijn broer en ik willen eigenlijk een beetje tussen Tokyo en Katsuura in gaan zitten om tussen beide plaatsen te kunnen pendelen. Iemand die ons tips kan geven over mogelijke (goede) verblijfplaatsen/hotels? We gaan er van uit dat het goedkoper zal zijn dan in Tokyo een hotel te reserveren.

    [url=http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=tokyo&daddr=Katsuura,+Chiba,+Japan&geocode=FRCUIAIduoZTCCnnVy7whxtdYDGJG1cii2EBLg%3BFZthGAIdpCBdCCkh0vCWgEs9YDEHqkUO32Yjnw&hl=nl&mra=ls&dirflg=d&sll=35.442771,140.041351&sspn=0.880496,1.234589&ie=UTF8&ll=35.396887,140.038605&spn=0.880997,1.234589&z=10]link[/url]
    volgens mij ben je vanaf chiba met de trein in +- 50 minuten in tokyo centrum. ik ben er 1 keer naartoe gegaan, om naar de hangende monorail te gaan kijken die ze in chiba hebben. voor het gevoel is het gewoon een stuk tokyo trouwens, er is helemaal geen grens, zit aan tokyo vastgebouwd.
    als je dan bedenkt dat ik vanuit mijn hotel in ueon ( net buiten tokyo centrum) naar shibuya(andere kant centrum) ook 45 minuten onderweg was, dan maakt het niet zoveel uit allemaal.
    pi_84506696
    Oftewel het maakt niets uit of je nu echt in Tokyo city of daarbuiten gaat zitten? Ik dacht dat Chiba de 'provincie' was..?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      maandag 26 juli 2010 @ 15:33:31 #272
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_84506907
    quote:
    Op maandag 26 juli 2010 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
    Oftewel het maakt niets uit of je nu echt in Tokyo city of daarbuiten gaat zitten? Ik dacht dat Chiba de 'provincie' was..?
    ja nou ik erover nadenk, chiba is een stad, maar ook een prefecture.
    ik bedoelde de stad. maar je zei oostkust, dus dan is het een stuk verder weg. misschien kan je iets zoeken in chiba stad, dat ligt dan dus wat dichter bij tokyo.

      maandag 26 juli 2010 @ 15:45:46 #273
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_84507437
    quote:
    Op zondag 25 juli 2010 11:09 schreef Strolie75 het volgende:
    Jemmig wat een dag. Hele nacht met "geleende" flessen champagne en wijn op een kunstmatig strand op een kunstmatig eiland in de baai van Tokyo gelegen. Daarna met de eerste metro door een leeg Tokyo terug naar mijn hotel. Surreeel! :D

    Mijn Japans gaat er wel op vooruit. Blijkbaar ben ik "kawai" en "ohio" is goedemorgen. 8-)

    Nu in Hiroshima. Wat kleinschalliger en relaxer. Mensen zijn minder gestressed. Positief neveneffect van een atoomboom op je kop denk ik. :P
    Tof. Odaiba is tof. In Hiroshima moet je zeker de uitgaanswijk afstruinen. Hiroshima en Nagasaki zijn inderdaad de relaxtste steden in Japan. En het is trouwens Ohayo ;) (gozaimasu)
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_84521768
    quote:
    Op maandag 26 juli 2010 15:33 schreef okiokinl het volgende:

    [..]

    ja nou ik erover nadenk, chiba is een stad, maar ook een prefecture.
    ik bedoelde de stad. maar je zei oostkust, dus dan is het een stuk verder weg. misschien kan je iets zoeken in chiba stad, dat ligt dan dus wat dichter bij tokyo.

    [ afbeelding ]
    Katsuura ligt dus meer waar de rode streep de kust bereikt.. misschien iets centraal in die lijn richting Tokyo? Heb al wat zitten zoeken maar kom er niet echt uit..
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      maandag 26 juli 2010 @ 22:39:06 #275
    274453 okiokinl
    blablabla
    pi_84525719
    quote:
    Op maandag 26 juli 2010 21:21 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Katsuura ligt dus meer waar de rode streep de kust bereikt.. misschien iets centraal in die lijn richting Tokyo? Heb al wat zitten zoeken maar kom er niet echt uit..
    ah.. ja dat is best ver dan. zelf ben ik nooit in dat hoekje geweest, ik ken er ook niks.
    ik zou denken, pak een kaartje, en inderdaad, ga kijken wat voor een knooppunten er op die lijn liggen, qua centra of steden/stadjes. ik denk wel dat het hele gebied daar behoorlijk volgebouwd is zo dicht bij tokyo.
    als je voor een hotel gaat, moet je wel iets goeds kunnen vinden lijkt me.
    pi_84540794
    quote:
    Op maandag 12 juli 2010 15:52 schreef NegaSado het volgende:
    Jeuj, ik heb weer een ticket geboekt!

    Dit jaar ga ik de Shikoku tempel route lopen, dus dat wordt 1500 kilometer lang me dood ergeren aan regen, muggen, stijle trappen, onmogelijk te vinden weggetjes en lekkende tentjes! :Y
    Iedereen die eventueel geintresseerd is deze trip te volgen, hiero kun je je inschrijven voor de mailinglist en dan kun je mijn geklaag aanhoren. :)
    Kambate neh!! ^O^
      donderdag 29 juli 2010 @ 02:24:59 #277
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_84614502
    Kloteweer in Osaka vandaag. :(
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      donderdag 29 juli 2010 @ 05:12:09 #278
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_84615344
    quote:
    Op donderdag 29 juli 2010 02:24 schreef Strolie75 het volgende:
    Kloteweer in Osaka vandaag. :(
    Ook in Tokyo :(
    pi_84615378
    Hoe is het uitgaansleven in Tokyo?
    pi_84615633
    quote:
    Op donderdag 29 juli 2010 05:29 schreef Forgottenone het volgende:
    Hoe is het uitgaansleven in Tokyo?
    Geweldig, een van de beste uitgaanssteden van de wereld. Vrijdag en zaterdag weer helemaal loos in Shibuya!
    pi_84617768
    quote:
    Op donderdag 29 juli 2010 07:28 schreef happynjitram het volgende:

    [..]

    Geweldig, een van de beste uitgaanssteden van de wereld. Vrijdag en zaterdag weer helemaal loos in Shibuya!
    Kun je misschien meer info geven hierover, nader inzien dat je er meer van weet.

    Bijv.
    -muziekstijl
    -soorten uitgaan
    -meiden (wat voor verschillende meiden)
    van netjes tot sletjes?

    Die laatste klinkt wel vaag :P, maar ik bedoel ermee of er alleen maar sletjes daar rondlopen of ook mooie elegante dames :)

    Alvast bedankt!
      vrijdag 30 juli 2010 @ 20:30:18 #282
    288447 VerteX01
    Braaaap !
    pi_84679281
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2010 16:42 schreef NegaSado het volgende:

    [..]

    Er is een deel 3. Er moet ook nog een deel 4 komen, maar ben te lui om PS op mijn nieuwe laptop te installeren.
    Deel 3 is hier: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1095459

    Deel 4 die houd je dus nog tegoed, voordat ik weer ga zal ik die foto's nog wel even editten.
    zou jij mij misschien de link van deel 1 en 2 kunnen posten ???
    If You Ain't Dutch -You Ain't Much
    pi_84695141
    Fantastisch...afgelopen nacht bij een feest uitgelegd wat een verschil is tussen een chinees en een japanner!
    pi_84695150
    quote:
    Op donderdag 29 juli 2010 10:04 schreef Forgottenone het volgende:

    [..]

    Kun je misschien meer info geven hierover, nader inzien dat je er meer van weet.

    Bijv.
    -muziekstijl
    -soorten uitgaan
    -meiden (wat voor verschillende meiden)
    van netjes tot sletjes?

    Die laatste klinkt wel vaag :P, maar ik bedoel ermee of er alleen maar sletjes daar rondlopen of ook mooie elegante dames :)

    Alvast bedankt!
    Goh, dat wordt het een heel lang verhaal. Tokyo bestaat namelijk uit veel verschillende gezichten en dat zie je ook terug in het uitgaan. In de stad vindt je gemakkelijk tientallen grote dansclubs die allemaal een eigen gezicht hebben. Sommige zijn wat exclusiever dan de andere en dat zie je terug in de entreeprijs, leeftijdscatogorie en kledingsvoorschriften. In de exclusievere clubs wordt er meestal techno of minimal gedraaid, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn. Ook hiphop en mixes van top 40 nummers hoor je vaak voorbij komen.

    Verder zijn er ook nog ontelbaar veel barretjes in elke regio. Ontzettend gezellig om in een knus cafe biertjes te drinken met de japanners die je bent tegengekomen. Ook kun je, voordat je het doorhebt, met een grote groep in een karaokebar belanden.

    De meiden verschillen natuurlijk ook heel erg. In Roppongi lopen over het algemeen veel westerse mannen rond. De meiden daar zijn over het algemeen ook opzoek naar een westerse man. Ben je dus toevaliig opzoek naar een japans sletje, dan moet je daar maar gaan kijken.

    Zelf ga k liever uit in Shibuya, de meiden zijn daar over het algemeen een stuk mooier/elaganter en er lopen er weinig westerse mannen rond in de clubs daar (Onder andere omdat ze niet erg makkelijk te vinden zijn)
    Omdat je toch een van de weinige blanken bent, krijg je ook daar meer dan genoeg aandacht.

    Als je van muziek houdt is het ook aan te raden om naar een van de vele livebars te gaan. Meestal zijn dit de wat kleinere barretjes, maar daar maak je echt de leukste dingen mee.

    Clubs die aan te raden zijn:
    The Womb: Grootste club van Japan. Check de website voor dikke techno/rave feesten
    A life: Exclusief en met veel mooie meiden. 23+ voor mannen, 20+ voor vrouwen
    Club Asia: Goede muziek, geen westerse mensen te bekennen.
    Atom: Ben ik vanavond te vinden. 3 vloeren met mixes, techno en hiphop. Veel mooie meiden en weinig andere westerse mensen. Vorige week een braziliaanse leren kennen en daar ga ik weer mee uit.
    Warehouse: Veel leuke thema feesten, check de website:)
    Ageha: Grote club met.. Zwembad!!! Zeker de moeite waard.

    www.cyberjapan.tv voor wat meer info. ( Wel sponsor, dus je vindt er niet alles.)

    Als je verder iets wilt weten, vraag maar!
    pi_84695165
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2010 07:32 schreef happynjitram het volgende:

    [..]

    Goh, dat wordt het een heel lang verhaal. Tokyo bestaat namelijk uit veel verschillende gezichten en dat zie je ook terug in het uitgaan. In de stad vindt je gemakkelijk tientallen grote dansclubs die allemaal een eigen gezicht hebben. Sommige zijn wat exclusiever dan de andere en dat zie je terug in de entreeprijs, leeftijdscatogorie en kledingsvoorschriften. In de exclusievere clubs wordt er meestal techno of minimal gedraaid, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn. Ook hiphop en mixes van top 40 nummers hoor je vaak voorbij komen.

    Verder zijn er ook nog ontelbaar veel barretjes in elke regio. Ontzettend gezellig om in een knus cafe biertjes te drinken met de japanners die je bent tegengekomen. Ook kun je, voordat je het doorhebt, met een grote groep in een karaokebar belanden.

    De meiden verschillen natuurlijk ook heel erg. In Roppongi lopen over het algemeen veel westerse mannen rond. De meiden daar zijn over het algemeen ook opzoek naar een westerse man. Ben je dus toevaliig opzoek naar een japans sletje, dan moet je daar maar gaan kijken.

    Zelf ga k liever uit in Shibuya, de meiden zijn daar over het algemeen een stuk mooier/elaganter en er lopen er weinig westerse mannen rond in de clubs daar (Onder andere omdat ze niet erg makkelijk te vinden zijn)
    Omdat je toch een van de weinige blanken bent, krijg je ook daar meer dan genoeg aandacht.

    Als je van muziek houdt is het ook aan te raden om naar een van de vele livebars te gaan. Meestal zijn dit de wat kleinere barretjes, maar daar maak je echt de leukste dingen mee.

    Clubs die aan te raden zijn:
    The Womb: Grootste club van Japan. Check de website voor dikke techno/rave feesten
    A life: Exclusief en met veel mooie meiden. 23+ voor mannen, 20+ voor vrouwen
    Club Asia: Goede muziek, geen westerse mensen te bekennen.
    Atom: Ben ik vanavond te vinden. 3 vloeren met mixes, techno en hiphop. Veel mooie meiden en weinig andere westerse mensen. Vorige week een braziliaanse leren kennen en daar ga ik weer mee uit.
    Warehouse: Veel leuke thema feesten, check de website:)
    Ageha: Grote club met.. Zwembad!!! Zeker de moeite waard.

    www.cyberjapan.tv voor wat meer info. ( Wel sponsor, dus je vindt er niet alles.)

    Als je verder iets wilt weten, vraag maar!
    Voor discotheken kan je ook naar Tenerife ofzo...
    pi_84695500
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2010 07:36 schreef Watashiwa het volgende:

    [..]

    Voor discotheken kan je ook naar Tenerife ofzo...
    Bedankt voor je zeer waardevolle bijdrage over stappen in Tokyo. Dus Club Tenerife in Tokyo is de moeite waard? Heb je een URL ofzo, want ik kan de website niet vinden.
      zaterdag 31 juli 2010 @ 09:21:32 #287
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_84695709
    De Womb Cruise lijkt me ook wel grappig om een keer mee te maken :D
    http://www.womb.co.jp/#/cruise/information/index.html (alleen Japans)
    Beetje stuiteren op een boot in Tokyo Bay *O*
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      zaterdag 31 juli 2010 @ 11:06:12 #288
    217529 Jabberwocky
    Jabberwo)))cky
    pi_84697067
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2010 07:36 schreef Watashiwa het volgende:

    [..]

    Voor discotheken kan je ook naar Tenerife ofzo...
    Jij gaat in Japan 's avonds nooit uit dus?
    Bovendien maak je in die uitgaansgelegenheden soms echt wel dingen mee die je in Tenerife niet meemaakt. :P
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_84701438
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2010 07:36 schreef Watashiwa het volgende:

    [..]

    Voor discotheken kan je ook naar Tenerife ofzo...
    Dan ga jij toch naar tenerife om te feesten? Ik geef alleen een globaal beeld van de uitgaans gelegenheden hier en die gaan hard over tenerife heen. Grappige is wel, dat een week Tokyo bijna evenveel kost als een week tenerife. Your choice.

    Net bij het vuurwerk in asakusa geweest, straks opweg naar Shibuya en morgen vuurwerk in Yokohama. Maandag lekker op het strand liggen in Kamakura, Wordt een goed weekend!
      zaterdag 31 juli 2010 @ 14:34:08 #290
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_84702451
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2010 13:57 schreef happynjitram het volgende:

    [..]

    Dan ga jij toch naar tenerife om te feesten? Ik geef alleen een globaal beeld van de uitgaans gelegenheden hier en die gaan hard over tenerife heen. Grappige is wel, dat een week Tokyo bijna evenveel kost als een week tenerife. Your choice.

    Net bij het vuurwerk in asakusa geweest, straks opweg naar Shibuya en morgen vuurwerk in Yokohama. Maandag lekker op het strand liggen in Kamakura, Wordt een goed weekend!
    hahagrappig
    daar kom ik ook net vandaan xD
      zaterdag 31 juli 2010 @ 20:19:46 #291
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_84713726
    Kon je het een beetje zien? Of was het ook allemaal op elkaar gedrukt de brug over schuifelen?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_84714849
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2010 13:57 schreef happynjitram het volgende:

    [..]

    Dan ga jij toch naar tenerife om te feesten? Ik geef alleen een globaal beeld van de uitgaans gelegenheden hier en die gaan hard over tenerife heen. Grappige is wel, dat een week Tokyo bijna evenveel kost als een week tenerife. Your choice.

    Net bij het vuurwerk in asakusa geweest, straks opweg naar Shibuya en morgen vuurwerk in Yokohama. Maandag lekker op het strand liggen in Kamakura, Wordt een goed weekend!
    gelijk dan maar een vraagje :) hoeveel vragen ze voor 1 week tokio met alles inc. ?
    If You Ain't Dutch -You Ain't Much
    pi_84722514
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2010 20:49 schreef VerteX01 het volgende:

    [..]

    gelijk dan maar een vraagje :) hoeveel vragen ze voor 1 week tokio met alles inc. ?
    @ Speknek, ik heb het vuurwerk bekeken vanaf het dak van een hotel daar in de buurt. Daar bij de rivier is het echt niet te doen.. Die plekken lijken ze om 5 uur 's ochtends al te "reserveren". Op het dak was het goed te doen, maar het was bijna windstil, dus er bleef veel rook hangen helaas.. Was vorige week in kamakura ook al een probleem, ben benieuwd hoe het vuurwerk morgen in Yokohama is.

    @ VerteX01: Ik zal proberen een globaal beeld te geven van hoe ik het zou doen..

    Afgelopen winter had ik een retourticket van 450 euro. Deze zomer was het 600 retour. Als je optijd boekt is de vlucht dus helemaal niet zo duur. Zelf slaap ik in het Juyoh hotel. Net wat buiten het centrum van Tokyo. Per nacht ben ik 25 euro kwijt. Je hebt je eigen kamer met tv en koelkast etc, en je deelt de badkamers. Verder is er een lobby met pc's met internet en een bar die 4 dagen per week open is. Stel dat je 7 dagen naar Tokyo gaat, dan ben je 175 euro aan het hotel kwijt. +/- 500 euro aan een ticket. Dus bij elkaar is het hotel en de vlucht 675.

    Verder eet/drink ik per dag voor zo'n 12 euro en ben ik 5 euro aan reiskosten kwijt. (119 euro).
    Verder koop je nog wat rare gadget, spendeer je 100 euro aan uitgaan op de vrijdag en zaterdag en bezoek je misschien een love hotel.

    Schatting: 970 euro alles inclusief. Maar je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt..
    -----
    Ik ga slapen, het is hier nu bijna 7 uur 's ochtends en ik kom net terug in het hotel...
    pi_84722918
    k heb in club womb nog michel de hey gezien, dat was wel weird, lol.
    club asia vond ik niet leuk, atom wel; vette techno op de benedenste verdieping

    t leukst vond ik vuenos, moet je wel tegen hiphop en r&b kunnen, maar t dak ging er daar elke vrijdag vanaf.
      zondag 1 augustus 2010 @ 05:26:40 #295
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_84728798
    mja geef mij maar dus club atom ^^
    meeste lol gehad daar :)
    pi_84729981
    quote:
    straks opweg naar Shibuya en morgen vuurwerk in Yokohama.
    Dat vuurwerk heb ik in 2007 gezien. Dat was niet mis. :D ^O^
    pi_84737302
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2010 23:48 schreef happynjitram het volgende:

    [..]

    @ Speknek, ik heb het vuurwerk bekeken vanaf het dak van een hotel daar in de buurt. Daar bij de rivier is het echt niet te doen.. Die plekken lijken ze om 5 uur 's ochtends al te "reserveren". Op het dak was het goed te doen, maar het was bijna windstil, dus er bleef veel rook hangen helaas.. Was vorige week in kamakura ook al een probleem, ben benieuwd hoe het vuurwerk morgen in Yokohama is.

    @ VerteX01: Ik zal proberen een globaal beeld te geven van hoe ik het zou doen..

    Afgelopen winter had ik een retourticket van 450 euro. Deze zomer was het 600 retour. Als je optijd boekt is de vlucht dus helemaal niet zo duur. Zelf slaap ik in het Juyoh hotel. Net wat buiten het centrum van Tokyo. Per nacht ben ik 25 euro kwijt. Je hebt je eigen kamer met tv en koelkast etc, en je deelt de badkamers. Verder is er een lobby met pc's met internet en een bar die 4 dagen per week open is. Stel dat je 7 dagen naar Tokyo gaat, dan ben je 175 euro aan het hotel kwijt. +/- 500 euro aan een ticket. Dus bij elkaar is het hotel en de vlucht 675.

    Verder eet/drink ik per dag voor zo'n 12 euro en ben ik 5 euro aan reiskosten kwijt. (119 euro).
    Verder koop je nog wat rare gadget, spendeer je 100 euro aan uitgaan op de vrijdag en zaterdag en bezoek je misschien een love hotel.

    Schatting: 970 euro alles inclusief. Maar je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt..
    -----
    Ik ga slapen, het is hier nu bijna 7 uur 's ochtends en ik kom net terug in het hotel...
    de prijzen die je opnoemt van je tickets vallen zeker mee, mag ik vragen waar je ze hebt geboekt ? en hoe ver van te voren heb je ze geboekt ? als ik naar cheaptickets of arke kijk zitten hun rond de 1000 euro. tozai daarintegen biedt wel complete vlucht + hotel maar hun retour tickets zonder hotel zitten ook rond de 900 euro :{
    If You Ain't Dutch -You Ain't Much
    pi_84740140
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 14:59 schreef VerteX01 het volgende:
    de prijzen die je opnoemt van je tickets vallen zeker mee, mag ik vragen waar je ze hebt geboekt ? en hoe ver van te voren heb je ze geboekt ? als ik naar cheaptickets of arke kijk zitten hun rond de 1000 euro. tozai daarintegen biedt wel complete vlucht + hotel maar hun retour tickets zonder hotel zitten ook rond de 900 euro :{
    Ligt een beetje aan de periode in welke je wilt reizen. Maar dan nog kan ik niet echt zeggen hoe lang van tevoren je een ticket zou moeten boeken.
    En vergeet ook niet dat de Yen ondertussen 30% duurder is geworden ten opzicht van vorig jaar.
    pi_84742091
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 14:59 schreef VerteX01 het volgende:

    [..]

    de prijzen die je opnoemt van je tickets vallen zeker mee, mag ik vragen waar je ze hebt geboekt ? en hoe ver van te voren heb je ze geboekt ? als ik naar cheaptickets of arke kijk zitten hun rond de 1000 euro. tozai daarintegen biedt wel complete vlucht + hotel maar hun retour tickets zonder hotel zitten ook rond de 900 euro :{
    Ik heb altijd veel geluk bij sites als vliegtickets.nl Ik reserveer ongeveer zo'n 4 maanden van te voren. Als je nu op vliegtickets.nl zoekt op 16 december tot 24 december, dan betaal je 640 euro voor een reis met aeroflot. (russisch, nooit problemen mee gehad) Vliegtickets zijn het afgelopen jaar duurder geworden, maar ik verwacht dat die prijs nog wel gaat zakken. Gewoon een beetje spelen met de vertrek en aankomst data, dan kan je erg leuke deals vinden op vergelijkingssites. Gewoon geduld hebben en op het juiste moment boeken.

    Verder is het weer in december goed te doen. Vorige winter was het zo'n 15 graden en alle meisjes hadden nog korte rokjes aan ^O^
    pi_84742307
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 17:39 schreef happynjitram het volgende:

    [..]

    Ik heb altijd veel geluk bij sites als vliegtickets.nl Ik reserveer ongeveer zo'n 4 maanden van te voren. Als je nu op vliegtickets.nl zoekt op 16 december tot 24 december, dan betaal je 640 euro voor een reis met aeroflot. (russisch, nooit problemen mee gehad) Vliegtickets zijn het afgelopen jaar duurder geworden, maar ik verwacht dat die prijs nog wel gaat zakken. Gewoon een beetje spelen met de vertrek en aankomst data, dan kan je erg leuke deals vinden op vergelijkingssites. Gewoon geduld hebben en op het juiste moment boeken.

    Verder is het weer in december goed te doen. Vorige winter was het zo'n 15 graden en alle meisjes hadden nog korte rokjes aan ^O^
    Heeft dat aeroloft enige media of entertainment voorzieningen?
    pi_84744975
    Wij hebben via cheaptickets.nl geboekt en hadden voor 585 Euro incl tax een vlucht van Dusseldorf (is voor ons dichterbij dan Amsterdam) naar Tokyo. We vliegen met Emirates. 24 september heen en op 15 oktober terug. Het is vooral een kwestie van goed zoeken en flexibel zijn m.b.t. de data.
    Je kunt zeggen wat je wilt.
      Moderator maandag 2 augustus 2010 @ 07:59:44 #302
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_84762191
    Nieuw deel over Japan: Japan #18
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')