abonnement Unibet Coolblue
pi_85997358
Ook maar even een update.

het gesprek met mijn vader bij het vu is goed verlopen.
al heeft hij een paar dingen gezegd die in de tijd vroeger klopten maar nu absoluut niet.
Vervelend want nu kan ik bij een volgend gesprek weer dingen recht gaan zetten.
Wat het nog vervelender maakt is dat mijn volgende gesprek pas eind oktober is.
net nu je er nood aan hebt zeg maar.

mijn pa verwachte trouwens al bij het genderteam terecht te komen ik heb hem in ieder geval niet gehoord wat breng je me naar een vreemde plek.

Trouwens ik moet met de kinder psychiater praten want die heeft verstand van autisme en GID.
Alleen het feit al dat ik naast genderproblemen () ook nog autisme heb maakt het zwaar om een diagnose te stellen aldus mijn psychologe.

Wat ik wel vreemd vind is dat mijn psychologe nog steeds geen contact heeft gezocht met mijn behandelaar van het GGZ terwijl ze wel had gezegd dit te gaan doen.
Mede ook om het over autisme te hebben.
ipv dat stuurt ze me dan naar een kinder psychiater.
Ben benieuwd wanneer ik dat gesprek met de kinderpsychaiter dan heb of dat dit tot het laatste moment diagnostische fase wordt doorgeschoven om zo doende tijd te rekken tot de beslissing wat voor een licht je krijgt.
  donderdag 2 september 2010 @ 21:15:53 #277
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85999293
Wat een gedoe.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86012281
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:30 schreef Dropkogel het volgende:
<knip>
Da's inderdaad wel balen.

Tijdens de voorlichtingsavond van het VU werd aangestipt dat 'ze' je (tijdelijk) uit de diagnostische fase in een wachtrij zetten, als er een andere stoornis is (of misschien is) die eerst behandeld moet worden. Ik weet niet zo erg veel van klinische psychologie maar dit lijkt toch wel op 'hokjesdenken' . Het is blijkbaar erg moeilijk om te integreren en een 'one stop' zorg te ontwikkelen. Met name autisme hoor ik wel vaker als parallel diagnose, dus er moet toch enige ervaring mee zijn.
  vrijdag 3 september 2010 @ 14:04:57 #279
296917 Abby79
Being myself!
pi_86021499
Net een berichtje bij het nieuws:

Klacht om nieuwe bul

Beetje zwakke reden van de Universiteit...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_86023230
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:04 schreef Abby79 het volgende:
Net een berichtje bij het nieuws:

Klacht om nieuwe bul

Beetje zwakke reden van de Universiteit...
Ik vind dat op zich wel meevallen. Als je huis afbrandt of zoiets krijg je ook geen nieuwe bul. Is er echter niet een mogelijkheid om - net als bij heel veel andere diploma's - een verklaring te krijgen dat een bul is behaald? Een bul heb ik niet, maar voor andere diploma's die ik heb heeft het IBG een verklaring afgegeven. Gratis was dat overigens niet. :X
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:56:50 #281
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86028554
Verklaring is toch ook goed? Als het van de wet niet mag en er nooit uitzonderingen gemaakt worden, wordt hij JUIST gelijk behandeld ;)

Overigens vind ik het raar dat het geslacht erop staat, wat doet dat er nou weer toe? :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:50:17 #282
296917 Abby79
Being myself!
pi_86030598
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:56 schreef wonderer het volgende:
Verklaring is toch ook goed? Als het van de wet niet mag en er nooit uitzonderingen gemaakt worden, wordt hij JUIST gelijk behandeld ;)
Dat het van de wet niet mag hadden ze op de radio niet gezegd, had alleen het linkje opgezocht na het nieuwsbericht. Dan is het wel logish inderdaad.

En waarom het geslacht er bij moet is mij ook een raadsel...

Daarbij vind ik overigens dan wel weer de wet een beetje raar, ook in het geval van brand zoals BetaWolff zegt. Waarom zou zoiets niet gewoon te vervangen zijn (bij legitieme reden, niet als je hem gewoon niet meer kunt vinden)?
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zaterdag 4 september 2010 @ 13:46:45 #283
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_86059259
Die persoon waar het om gaat woont en werkt in de Verenigde Staten, en het is daar vrij gebruikelijk om je diploma aan de muur van je kantoor te hangen, dus hij wil echt graag een nieuw diploma.

Ik zie het probleem ook niet hoor, oude diploma inleveren zodat het vernietigd kan worden, wat administratiekosten betalen, en dan een nieuw diploma meekrijgen. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn, en als je het oude inlevert kan het volgens mij ook niet misbruikt worden om fraude mee te plegen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zaterdag 4 september 2010 @ 18:14:57 #284
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86066135
Als het alleen om aan de muur hangen gaat (dat is hier inderdaad nogal gebruikelijk, tot op het sneue af :')) kan ie toch wel een "vervalsing" maken, dat merkt toch geen hond.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 4 september 2010 @ 18:55:26 #285
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_86067285
Ja, dat dacht ik ook, maar dat zou natuurlijk niet nodig hoeven zijn. Ik kan best begrijpen dat hij liever een echte heeft :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zaterdag 4 september 2010 @ 19:23:53 #286
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86068092
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 18:55 schreef Joanne35 het volgende:
Ja, dat dacht ik ook, maar dat zou natuurlijk niet nodig hoeven zijn. Ik kan best begrijpen dat hij liever een echte heeft :)
Oh, zeker, maar om daar nou een rechtszaak/kort geding voor aan te spannen, juist OMDAT hij gelijk behandeld wordt...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 4 september 2010 @ 20:24:53 #287
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_86069615
Het gaat niet om een rechtszaak, maar om een klacht bij de Commissie Gelijke Behandeling. En ik vind het op zich wel goed dat hij dat gedaan heeft, want als de CGB er een uitspraak over heeft gedaan schept dat duidelijkheid en weten we tenminste wat onze rechten op dit gebied zijn. Ik heb zelf ook een diploma dat ik best zou willen vervangen, dus ik ben wel nieuwsgierig naar de uitspraak.

De persoon in kwestie heeft ook gereageerd op een discussie op nujij.nl, en daar vermeldt op welke grond hij die klacht heeft gebaseerd. Hij wordt inderdaad niet direct gediscrimineerd hier, maar in Nederland is ook indirecte discriminatie niet toegestaan, en daarvan is hier misschien wel sprake. Indirecte discriminatie betekent dat, hoewel er geen onderscheid wordt gemaakt op basis van kenmerken (zoals ras of geslacht), toepassing van een bepaalde eis of regel wel dat resultaat heeft.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_86116964
M'n vader heeft onlangs zijn hart gelucht bij een tante. Blijkt die tante meerdere transseksuelen te kennen. :D Hij is naar ik begreep er iets geruster op, maar ik moet nodig goed met hem gaan praten. Helaas is er nogal wat gaande met familieleden die om ernstige dingen in het ziekenhuis liggen. De negatieve druk ligt dus nogal hoog momenteel. -O-

Ik kan iig wel via Tante in contact komen met die transseksuelen. Dat kan fijn zijn. En ik kan van Tante wel steun verwachten richting de rest van de familie.
pi_86119120
@Fixers
Zo krijg je toch nog steun uit een hoek waarvanuit je het misschien niet verwacht had :-)
pi_86236469
Nou das fijn bij het VU ;(

Afgelopen december heb ik intake gehad, zeggen ze: nog 5 a 6 maanden voor die diagnostische gesprekken. En het blijft maar duren, bel ik er achteraan, duurt het telkens langer.

Dus net bel ik weer, vragen ze, wanneer heb je intake gesprek gehad? afgelopen december? Okay bel in november maar weer terug misschien dat je dit jaar nog aan de beurt bent...

Ik heb gewoon heel mijn master studie nog niet begonnen omdat die zo zwaar is en ik er niet tegelijkertijd mee bezig kon zijn, en nu dus voor niks al een stuk verkeerd gepland, pff ;(

Telkens weer hoop en dan houdt het op, bijna anderhalf jaar geleden aangemeld al.
  donderdag 9 september 2010 @ 16:08:41 #291
206345 Magenta
Full of colour
pi_86245259
Au. Dat is niet leuk om te horen :(
Ik hoop dat je alsnog snel snel verder kunt, want dit is echt niet goed!
~Fin
  donderdag 9 september 2010 @ 18:01:26 #292
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86249428
Woei wat een respect hebben ze daar voor hun patienten... je zou toch verwachten dat ze inmiddels wel snappen hoe het is om na die grote stap van aanmelding zo lang in onzekerheid te moeten leven?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86251648
Ik geloof echt dat ik er in goede handen ben, maar het is een beetje jammer dat het telkens maanden radiostilte is en dan heel kortaf weer uit wordt gesteld :')
  vrijdag 10 september 2010 @ 11:45:53 #294
296917 Abby79
Being myself!
pi_86272634
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:13 schreef Maisnon het volgende:
Ik geloof echt dat ik er in goede handen ben, maar het is een beetje jammer dat het telkens maanden radiostilte is en dan heel kortaf weer uit wordt gesteld :')
Zelfs de kleine dingen schijnen daar best lang te kunnen duren. Ik had 17 augustus van Jos te horen gekregen dat ie me door zou sturen naar Gent. En aangezien ik daar nog geen bevestiging van heb gehad, er eergisteren maar even een mailtje over geschreven om de status na te vragen in Amsterdam. Blijkt dat de brief met de verwijzing nog helemaal niet verstuurd was na 3 weken... da's weer een maand extra :(
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:22:54 #295
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_86290796
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:52 schreef Maisnon het volgende:
Dus net bel ik weer, vragen ze, wanneer heb je intake gesprek gehad? afgelopen december? Okay bel in november maar weer terug misschien dat je dit jaar nog aan de beurt bent...
Niet al te serieus nemen, die wachttijden die ze noemen is puur nattevingerwerk. Je moet zeker niet tot november wachten maar ze gewoon maandelijks blijven bellen.

Wanneer heb je je trouwens aangemeld bij de VU? Want die datum is belangrijker dan je intake datum omdat die bepaalt op welke plaats je op de wachtlijst staat.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_86336428
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:22 schreef Joanne35 het volgende:

[..]
Wanneer heb je je trouwens aangemeld bij de VU? Want die datum is belangrijker dan je intake datum omdat die bepaalt op welke plaats je op de wachtlijst staat.
Is dat het 'standpunt' van de VU of jouw conclusie?
  zondag 12 september 2010 @ 12:42:22 #297
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_86339136
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:52 schreef Onderweg het volgende:
Is dat het 'standpunt' van de VU of jouw conclusie?
Dat is mijn conclusie, de VU heeft er bij mij nogal een zooitje van gemaakt waardoor het heel lang heeft geduurd voordat ik mijn intake had, maar op de totale wachtduur lijkt dit geen nadelig effect te hebben gehad. Ik heb althans met iemand anders gesproken die zich ongeveer tegelijk met mij had aangemeld, en die heeft nu net haar eerste diagnostische gesprek gehad, en dat van mij is over twee weken.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_86339850
Hallo allemaal :W

Zal hier ook even op reageren !!
Want bijna een jaar moeten wachten op je diagnostische fase, is totaal zinloos en niet nodig. Niet om Maisnon doelbewust nu op de vingers te tikken, maar je had er best wat meer achteraan kunnen zitten ! Dat geld vor iedereen. Niet braaf afwachten van "Wij bellen jou wel", nee, je moet voor jezelf opkomen. Dagelijks/wekelijks bellen heeft ook geen zin, maar zoals gezegd maandelijks (of wat ik deed, elke 2 weken) even wat van je laten horen !! Of met telefoon, of met mail of...als je in de buurt van het VU bent, gewoon even op de koffie gaan. Ga nooit klagen, maar laat je jezelf gewoon horen en zien daar. Je wil toch geen numer zijn ? Door jezelf te laten horen aldaar, verdwijnt je nummertje en sta je bekend bij het vu onder je eigen naam !

Liedje van Julian Thomas:

Stop searching, look around, a lesson to be learned
The truth found has reached the point of no return
Foundation is falling
As the dust lays down, destination is clear
It is screaming louder: learn how to fight!

I've come to realise I never stand up for myself
I draw a line that can be changed by someone else
While I'm waiting
Until I find the strength to get up again
It is screaming louder: learn how to fight!

Chorus:
Live, live your own life
Someone else might make the choice for you
Live, live your own life
Learn how to fight or they'll walk all over you

Stand up! find out, they're offended by you
If you don't, you'll see, they'll keep on teasing you
One way or another
These options never leave you satisfied
It is screaming louder: learn how to fight!

Repeat chorus

They control you only because you don't!
Stand up for yourself!
They only try to control you

Repeat chorus
pi_86345348
Tja, als jouw plaats op de eerste aanmeldinglijst bepalend is voor het begin van de diagnostische fase, zou het dus niet moeten uitmaken hoe vaak je belt. Blijkbaar is het niet helemaal duidelijk wat nu de doorslag geeft. :?
  zondag 12 september 2010 @ 16:28:23 #300
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_86346664
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:42 schreef Onderweg het volgende:
Tja, als jouw plaats op de eerste aanmeldinglijst bepalend is voor het begin van de diagnostische fase, zou het dus niet moeten uitmaken hoe vaak je belt. Blijkbaar is het niet helemaal duidelijk wat nu de doorslag geeft. :?
Ja, dat is wel een goede. Ik heb in juli voor het laatst gebeld en kon toen een afspraak maken voor eind september. Maar Jos wist wel precies te zeggen wanneer ik aan de beurt zou zijn (hij zei iets in de trant van "ik kan jou plaatsen ergens vanaf eind september") dus ik ga er toch wel van uit dat ze zich enigszins aan de volgorde op de wachtlijst houden. Of ze waren al zo ver van te voren volgeboekt natuurlijk, dat zou ook nog kunnen.

Nu kan ik me voorstellen dat ze er wel eens naast zitten qua planning, waardoor mensen soms in een andere volgorde aan de diagnostiek beginnen dan dat ze zich aangemeld hebben. Maar het lang van te voren plannen zou ook in je nadeel kunnen werken, als er de komende week b.v. onverwachts een plekje vrij komt denk ik eerder dat ze iemand anders bellen die nog geen afspraak heeft staan dan dat ze mensen bellen die al wel een afspraak hebben staan. Maar dat is ook maar een gokje natuurlijk :)

Maar er achter aan blijven bellen kan sowieso geen kwaad, dus ik zou het zeker doen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')