1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Frame: Aluxx Alu Fluid formed Versnellingen: 27 versnellingen Remsysteem: Giant Root hydraulic disc Banden: Maxxis Crossmark 2.1 Voorvork: Rock Shox Dart 2 100mm Zadel : Giant Cross Trail D2 Zadelpen: Giant Connect Stuurpen: Giant Connect Wielmaat: 26 inch Gewicht: ca. 13.8 kg Wielen: Giant Wielset Derailleur voor: Shimano Alivio Derailleur achter: Shimano Deore shadow Shifters: Shimano Deore 27 speed Crackstel: Shimano Octalink Triple Pedalen: Giant platform |
Giant bouwt over het algemeen goede fietsen. Als ik zo naar de specs kijk is het een leuke fiets. De Rock Shocks Dart is een instap vork, maar beter als het suntour spul je vaak tegen komt op fietsen van die prijsklasse. Ik heb de Dart 3 op mijn fiets zitten, en die bevalt redelijk.quote:Op zondag 15 mei 2011 17:17 schreef GuitarJJ het volgende:
Giant Talon 2, van 800 euro nu voor 599 euro. Is dit wat? Een vriend heeft pas de Talon 1 gekocht en is er zeer tevreden mee.
Naar achter leunen hoeft helemaal niet, gewoon paralel aan de 'weg' blijven..quote:Op zondag 15 mei 2011 17:27 schreef Moffol het volgende:
@ Life2.0
Als je met een van een halfpipe afrijdt of gewoon van een steil iets moet je dan erg naar achter hangen? Of flikker je niet zo snel voorover als je van een steil iets afrijdt met een bmx (omdat die zo klein is en het zwaartepunt meer in het midden zit). Met een mtb namelijk wel als ik het gezicht van een vriend van me zie die niet genoeg naar achter leunde bij een korte steile afdaling.
Hoe bedoel je parallel aan de weg blijven? Kun je 't misschien even painten..?quote:Op zondag 15 mei 2011 18:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Naar achter leunen hoeft helemaal niet, gewoon paralel aan de 'weg' blijven..
Ja, dan ga ik gewoon wat meer aan m'n stuur hangen, haha. Dat ik een beetje boven het achterwiel hang.quote:Op zondag 15 mei 2011 19:06 schreef Life2.0 het volgende:
Hangt nogal van de situatie af, maar met momentum en gestrekte armen kun je aardig wat afdalinen maken.. Het 'reet boven achterwiel' heb je meer wat aan als je langzamer gaat. Let wel dat je je zwaartepunt wel naar achter/beneden gooit en maar ik zou niet weten hoe ik dat goed uit moet leggen
Ja da's zeker waar. Maar als je steil naar beneden gaat, ga je toch veel sneller over je balanspunt?quote:Op zondag 15 mei 2011 19:33 schreef Life2.0 het volgende:
Ga maar eerst nose manuals oefenen, je moet behoorlijk over je stuur leunen om over je balanspunt te komen
Thanks! Denk dat ik hem dan maar eens moet gaan testen!quote:Op zondag 15 mei 2011 17:38 schreef Marc H het volgende:
[..]
Giant bouwt over het algemeen goede fietsen. Als ik zo naar de specs kijk is het een leuke fiets. De Rock Shocks Dart is een instap vork, maar beter als het suntour spul je vaak tegen komt op fietsen van die prijsklasse. Ik heb de Dart 3 op mijn fiets zitten, en die bevalt redelijk.
Paar klikpedalen erop, en gaan.
Klopt, daarom op vlakke grond, of manualen vanaf kleine heuveltjes, om gevoel te krijgenquote:Op zondag 15 mei 2011 19:34 schreef Moffol het volgende:
[..]
Ja da's zeker waar. Maar als je steil naar beneden gaat, ga je toch veel sneller over je balanspunt?
http://fietsen-brommers.m(...)3D%3D&fta_ind=1&df=1quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:46 schreef Life2.0 het volgende:
Ik zou persoonlijk niet de moeite doen voor een halfords fiets van 125 euro en vertrouwen dat je daar enige kwaliteit voor krijgt, dan zou ik voor die paar tientjes een stationmtb kopen die eigenlijk gewoon hetzelfde is, als je toch beetje kennis wilt maken met mountainbiken..
Dergelijke fietsen, zowel nieuw of oud zijn simpelweg niet geschikt voor mountainbiken, dus dan maakt het niet uit welke je neemt
Voor grind/zandpaden is dus geen verschil tussen een stationfiets of een halfordsfiets, maar zodra je ook een keer over een bult of van een bergje af kun je het met beide vergeten.. Het verschil tussen 'rijden' (paadjes volgen) en mtben (het echte werk) is te groot om met zo'n fiets te kunnen, dus zou ik zeggen bespaar je de moeite en het geld
Als je voorwiel in de lucht is, je hand naar voren draaien en je voeten naar achter en omhoog duwen, dan komt je achterwiel mee. Het helpt ook als je de fiets eerst even iets omlaag duwt, door de banden veert 'ie dan al iets omhoog.quote:Op maandag 16 mei 2011 22:08 schreef Moffol het volgende:
Hier een super noob filmpje van mij met m'n 3 dagen oude bmx. Ik kan er geen reet van, maar toch.
Life2.0, hoe kan je zo'n bunny hop hoog krijgen? Veel oefenen of die ik iets fout?
(Let niet op het einde, "Stop maar" met een droge stem )
Hoho...de Suntour Epicon is van een ander niveau dan de instap-suntours hoor. Een Epicon kan zich echt wel meten met de Dart 3 (wat ook gewoon een instapvork is)quote:Op zondag 15 mei 2011 17:38 schreef Marc H het volgende:
[..]
De Rock Shocks Dart is een instap vork, maar beter als het suntour spul je vaak tegen komt op fietsen van die prijsklasse.
Klopt ja, ik vind het ook een erg mooie kleurstelling. Bij mij lag de keuze ook aan het budget, en ik ben ook van plan om nog te gaan upgraden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 08:47 schreef joers1 het volgende:
De Analog is toch die mat-grijze, met rood? Kleurstelling vind ik wel héél fraai, maar de afmontage was me iets te mager evenals de vork. Kom maar op met de foto';s van je bike zou ik zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |