abonnement Unibet Coolblue
pi_80740473
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_80740596
Volgens mij heb ik 'em twee keer geopend, maar ik kan ze beide niet vinden in de lijst... zal wel aan mij liggen...
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator maandag 26 april 2010 @ 20:44:49 #3
5428 crew  miss_sly
pi_80741129
Ik zie maar een topic, Nijna

Stiemie, wat lastig zeg. Enig idee hoe nu verder?

WupWup, ik zag jou ergens iets posten over hoe vlees volgens Gil Rapley werd geintroduceerd? Ik vind het idd in het boek van Kleintjes wat summier en aangezien wij hier geen vegetariers zijn, zou ik daar best wat meer over willen weten
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80742403
Nou de sperzieboon is zeg maar (naast de felbegeerde liga) het enige dat niet meteen weggegooid of uitgespuugd wordt. Eigenlijk weet ik niet zo goed meer wat we nog meer kunnen proberen...

Boterham heeft ze 1x gegeten, ongeveer een halve boterham, maar dat ging met zoveel drama en dwingen dat het voor ons allebei akelig was. Liga met fruit gemixt wilde ze ook niet. Fruit pureren of rapley maakt niks uit. Lepeltjes zijn helemaal leuk, zelfs nog bij de eerste hap, maar daarna is het DRAMA.

Ik probeer me er nu maar gewoon bij neer te leggen (voor zover dat gaat omdat haar gewicht nou ook niet super was) en probeer vooral alle horrorstories te negeren (Oh dat deed je broertje ook, ja hoor precies zo en die lust nu alleen frikandellen. Oh maar zo at het broertje van de zus van de zwager van de groentenman ook en die lust nog alleen maar brood etc )
pi_80743346
Stiemie, dat is dan in elk geval sperzieboon... kan me voorstellen dat je het niet zo goed meer weet.
Wat zegt het CB? Hebben die nog advies?
Fruit zo fijn maken dat ze het kan drinken, doet ze dat wel? Dus er een soort sapje/smoothie achtig iets van maken? Dan zou ze misschien aan wat smaken kunnen wennen...
Of het aanbieden en maar zien wat ze ermee doet. Proeft of eet ze is het helemaal super en is het niks, nou ja dan maar niet... Al lijkt het me lastig als ze zoveel dingen afwijst om dan je schouders op te halen en te denken: andere keer misschien weer .

Ik geef Iris voornamelijk nog zelfgemaakte prutjes, stukken erin worden steeds groter, als er vlees doorheen gaat dan vermaal ik dat wel (wist je dat vermalen kipfilet eruit ziet als kokos... ). Weet niet zo goed hoe je dat ala rapley aan kan bieden, zeker als kind nog geen tanden heeft...
Ik zit te denken of ik niet toch Iris meer mee kan gaan laten eten met ons, ik heb niet zo'n zin om steeds weer de keuken in de duiken om weer vriezervulling te maken zeg maar .
We gaan maar eens proberen hoe dat gaat denk ik.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_80744980
Stiemie, zo ging het ook 2-3 maanden bij ons, en ineens heeft hij het te pakken, hij eet bijna alles.
Behalve die lekkere groenteomelet die ik laatst voor hem gebakken heb. Geen hap.

Misschien gewoon blijven aanbieden en niet te snel veel resultaat willen. En vaak sperzieboon geven.

Kobus houdt van geitenkaas, heel veel!
Dus moest ik even een foto maken van het staan in de stoel van enthousiasme.
Maar voor ik het wist lag de kaas inclusief mes en stukjes op de grond.
Meneer had alles van tafel getrokken om nog meer te pakken te krijgen.



Die rijstwafel erbij, dat was puur voor de show, hij heeft er 1 hap van genomen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80746736
stage kindje volgt de rapley methode
ziee er voor maar ook veel nadelen aan

hij is1 jaar en een paar maanden
-
pi_80751112
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:44 schreef miss_sly het volgende:
Ik zie maar een topic, Nijna

Stiemie, wat lastig zeg. Enig idee hoe nu verder?

WupWup, ik zag jou ergens iets posten over hoe vlees volgens Gil Rapley werd geintroduceerd? Ik vind het idd in het boek van Kleintjes wat summier en aangezien wij hier geen vegetariers zijn, zou ik daar best wat meer over willen weten
Over vlees schrijft ze het volgende:
Het is het best om te beginnen met vlees aan te bieden in stukken die makkelijk vastgehouden kunnen worden en zo op gekauwd of gezogen worden. Kip is als eerste waarschijnlijk het makkelijkst te managen, vooral wanneer het nog aan het bot zit om op te knauwen. Kippepootjes zijn het beste omdat die makkelijk zijn vast te houden en minder kruimelen dan kippenborst. Verwijder alle kleine splinterbotjes en alle kraakbeen voordat je het aanbiedt aan je baby.
Als je vlees stooft in plaats van bakt, wordt het zachter. Je hoeft niet iedere keer grote stukken te geven. Je zult snel zien dat je baby gehakt goed kan oppakken met zijn vingers.
Varkensvlees, rundvlees en lamsvlees kun je makkelijker kauwbaar maken door het dwars door de vezels te snijden, terwijl je het voor gevogelte beter met de vezels mee kunt snijden (anders wordt het kruimelig).
Een baby heeft geen tanden nodig om vlees te handelen. Door erop te zuigen, krijgt hij de sappen binnen die rijk zijn aan ijzer. Als het vlees zou worden voorgekauwd, krijgt hij meer van de proteïnen binnen, maar minder aan ijzer.

Sorry voor de evt kromme zinnen, ik heb het even snel vertaald en het is al laat Hou er rekening mee dat Gill Rapley vrijwel niet aan introductieschema's doet, dus als je dat belangrijk vindt, zul je er zelf even over na moeten denken wanneer je vlees wilt aanbieden.
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 07:30:32 #9
5428 crew  miss_sly
pi_80754257
quote:
Op maandag 26 april 2010 22:40 schreef Esmerallda17 het volgende:
stage kindje volgt de rapley methode
ziee er voor maar ook veel nadelen aan

hij is1 jaar en een paar maanden
Ik ben erg benieuwd wat volgens jou de nadelen zijn

Wup, dank je! Senna is nu ruim 9 maanden en krijgt al wel eens een klein beetje vlees, bijvoorbeeld omdat het ergens door zit (kip in de nasi ofzo). Wij volgen het introductieschema van Kleintjes, in het begin wat strenger, maar aangezien schaap en ik geen ankele allergie hebben en Senna ook nergens op reageert, doen we het inmiddels een beetje vrijer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80857622
Wat zouden jullie doen? Esmee eet nog steeds vrijwel niks (ze wil het vaak nog niet eens proeven). Nu durf ik nog niet zo goed met zaken als diksap te beginnen omdat ik bang ben dat het ten koste van de 4 a5 flessen gaat die ze per dag nog drinkt. Lijkt me dat ze dat hard genoeg nodig blijft hebben als ze er niks naast eet of moet ik dat niet zo zien?

Moet over 3 weken weer naar het cb en vorige keer was ze in 2 maanden maar 600 gram aangekomen en dat was dus eigenlijk niet echt genoeg
pi_80859298
Pff Stiemie wat lastig Je wilt haar laten proeven zodat ze aan smaken kan wennen, maar als ze dat niet wil... Dwingen werkt alleen maar averechts ben ik bang, dan krijgt ze een negatieve associatie met eten. Ik denk dat ze op deze leeftijd ook al wel aanvoelt dat jij ermee zit dat ze niet wil proeven. Heb je al eens geprobeerd wat ze doet als je er helemaal geen aandacht aan besteedt of ze eet of niet, gewoon zelf lekker verder eten?
Oeke schreef dat Kobus ook pas de laatste weken echt aan het eten is, misschien krijgt Esmee ook wel ineens de smaak te pakken
Wat voedingsstoffen betreft, bijvoeding is het eerste jaar echt bijvoeding, ook als je de fles geeft toch. Maar als ze echt meer calorieën binnen moet krijgen kun je haar misschien meergranenpap geven? Of wil ze dat ook niet?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80872223
Die Ko!

Stiemie, ik weet niet precies wat je al geprobeerd hebt, maar is bijvoorbeeld het maken van een milkshake geen optie? Dan kan ze wennen aan de smaak van bijvoorbeeld banaan en wil ze misschien ook eerder een stuk banaan proeven?

Esmee is van 17 september, dus ze is een krappe 7,5 maand oud. Ik zou me wat dat betreft absoluut geen zorgen maken om het nog niet willen proeven, want Kleintjes is er vrij duidelijk over dat kinderen in hun eigen tempo leren ontdekken. "Vanaf 6 maanden" is een richtlijn om het te kunnen proberen, maar het is geen moment waarop het allemaal maar moet lukken. De flessen lijken me nu de hoogste prioriteit hebben.

Wij zijn nog niet echt begonnen, maar hebben Ivan vandaag bij wijze van experiment een stuk rijstwafel gegeven. Groot succes! We begonnen (over)moedig met Ivan in zijn kinderstoel, maar dat was niks. Hij bleef maar onderuit en heen en weer glijden en ik zie hem er de komende maanden niet veilig in zitten. (Nu wil ik ECHT een TrippTrapp.) Al gauw zette ik hem op mijn schoot, maar het werd zo'n geklieder! Toen hebben we ook maar zijn slab uit de kast getrokken.









Ik kon trouwens in de winkel geen "normale" rijstwafel vinden. Zijn er dingen die echt niet mogen? In deze rijstwafels (de biologische van de AH) zit bijvoorbeeld een heel klein beetje sesam en ook een heel klein beetje zout.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80872390
Jeeej!! Ivan aan de rijstwafel! Wat leuk
Niels heeft er net ook eentje vermorzeld en hij vond het nu best lekker.
Heel klein beetje zout zou ik me niet zo druk om maken want een broodkorst mogen ze ook al en in brood zit veel meer zout. Met sesamzaadjes moet je eigenlijk wel nog even wachten want die zijn sterk allergeen. De meeste sterk allergene voedingsmiddelen worden vanaf 9 maanden geïntroduceerd.

haha dat dressoir hebben wij net vanmorgen uit elkaar gehaald omdat het teveel ruimte innam in de huiskamer
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80872460
Claudia, Huup heeft volgens mij eens uitgebreid vergeleken en bleken de Euroshopper-rijstwafels het beste (dacht ik)
Lotte!
Noah!
pi_80872494
Owja daar zat 0,2% zout in dacht ik, die hadden wij eerst. Wij hebben nu rijstwafels van Lima, die zijn zoutloos.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80872535
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 13:36 schreef Twinkly het volgende:
Jeeej!! Ivan aan de rijstwafel! Wat leuk
Niels heeft er net ook eentje vermorzeld en hij vond het nu best lekker.
Heel klein beetje zout zou ik me niet zo druk om maken want een broodkorst mogen ze ook al en in brood zit veel meer zout. Met sesamzaadjes moet je eigenlijk wel nog even wachten want die zijn sterk allergeen. De meeste sterk allergene voedingsmiddelen worden vanaf 9 maanden geïntroduceerd.
Hm, ik was al bang voor zoiets. Ach ja, hij heeft toch niet zoveel binnengekregen. Ik zal eens in mijn eigen supermarkt kijken wat ze daar zoal hebben liggen. Oh wacht, ik fiets anders aankomende week wel even langs de natuurvoedingwinkel, die heeft vast wel goed spul liggen.
quote:
haha dat dressoir hebben wij net vanmorgen uit elkaar gehaald omdat het teveel ruimte innam in de huiskamer
Een Lundia-achtig ding? (Ik weet eigenlijk niet eens of het Lundia is, maar het is wel zo'n "handig" systeem.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80872569
Zijn er dan geen baby-rijstwafeltjes?
Ik zat laatst ook al eens te kijken, maar zag alleen kleine rijstwafeltjes vanaf 8 maanden?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_80872584
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 13:41 schreef Twinkly het volgende:
Owja daar zat 0,2% zout in dacht ik, die hadden wij eerst. Wij hebben nu rijstwafels van Lima, die zijn zoutloos.
In deze zit ook 0,2% zout. Dat lijkt niet veel, maar zelfs ik vind ze al te zout smaken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80872637
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 13:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Zijn er dan geen baby-rijstwafeltjes?
Ik zat laatst ook al eens te kijken, maar zag alleen kleine rijstwafeltjes vanaf 8 maanden?
Volgens mij is dat vanaf 8 maanden met oog op de stukjes
Lotte!
Noah!
pi_80872645
Ivan eet trouwens met geluid! "Waa waa waa waa."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 30 april 2010 @ 14:14:59 #21
5428 crew  miss_sly
pi_80873235
Die Ivan

Ik ben helemaal niet zo babyvoedingminded, maar ik heb wel de bambix-rijstwafeltjes. Ze zijn namelijk lekker klein en handzaam en er zit idd geen zout in. Eentje is genoeg voor een tussendoortje. Die grote ging ik telkens in stukjes breken en dan brak het altijd weer in onhandige te grote en veel te kleine stukjes en dan kon ik de helft weggooien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 30 april 2010 @ 19:33:23 #22
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80880557
Ivan aan de rijstwafel!

Shakes hebben we al eens gemaakt, maar dat vond ze ook niks. En de gewone fles die daarna kwam wilde ze in 1e instantie ook niet hebben. Dus daarna maar niet meer gedaan. Zelf een stukje banaan eten wil ze ook niet.

Fruit verdunnen met water en sapje van maken vond ze ook helaas geen succes.

Claudia ik maak me er niet echt zorgen om hoor. Ze heeft nog tijd genoeg. Het is meer dat we met Linde zo verwend zijn. Die was net zo'n hongerig vogeltje. Bij alles wat in de buurt kwam, ging het snaveltje open
  Moderator vrijdag 30 april 2010 @ 20:11:35 #23
5428 crew  miss_sly
pi_80881621
Het kan bij kinderen ook heel snel veranderen, Stiemie. Senna wilde eerst geen gekookte aardappel en vandaag vond ze dat ineens wel weer prima.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80915346
Stiemie, wat lijkt het me moeilijk.. Maar inderdaad, geef het tijd, waarschijnlijk draait ze vanzelf bij

Ow Ivan aan de rijstewafel
trippel trappel trippel trap
Die slabbertjes van de Ikea zijn heel erg veelste groot voor Mette, beetje jammer.. Even een vraag: zijn er ergens kleinere te koop?

Hier hebben het de afgelopen week even wat anders aangepakt. Ze heeft 2 dagen geprakte wortel op en 2 dagen geprakte banaan (we gaan hier niet streng Rapleyen, af en toe ook een prakkie). Ze begint nu eindelijk te snappen dat voedsel achterin je keel echt niet raar is en dat dat ook doorgeslikt kan worden. Dus dit gaat er nu zonder kokhalzen in. Zo schattig ze pakt zelf het lepeltje mee vast en stopt het in haar mond.

Vandaag waren we zelf aan het lunchen en toen werd ze helemaal wild, dus hebben we haar een halve liga gegeven, dit was een succes. Lekker sabbelen, bij grote stukken in de mond, geen paniek maar werd wel het meeste weer naar buiten gewerkt. Toch is er het een en ander doorgeslikt.

Morgen denk ik iets broccoli of bloemkool en dan maar eens alla Rapley.

Met Koninginnendag had ze erg toepasselijk een 'oranje' poepluier van de wortel

nomnomnom met een liga
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zaterdag 1 mei 2010 @ 23:19:08 #25
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80917222
Is het lekker Mette? Van Silly Billy heb je verschillende maatjes slabben met mouwen. Het fijne is dat het fleece al het vocht opneemt en dat dat er dus niet zo afloopt op het broekje!

Vandaag een poging gedaan met boterham met heeeel dun pindakaas boterham gedoopt in flesvoeding en peer Voor wie dacht dat het luchtalarm afging, wees gerust, het was mijn dochter maar

Helaas hebben we na de reflux-medicijnen nu weer een "moetje" dat we nogal dwingend moeten geven: hoestdrank anders hoest ze zo haar hele fles er weer uit...
pi_80917516
Ivan, lekker is een rijstwafel he?

En Mette aan de Liga!

Vervelend Stiemie dat ze zo moet hoesten. Maar wel spectaculair zo'n luchtalarm!
Esmee, boterhammetjes zijn heerlijk hoor!

Ko heeft even lekker gespeeld gerapleyd met spaghetti.
Waarschuwing voor de moeders die niet van troep houden!


Graai!

Handig zo'n TripTrap!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80922948
OMG, Ko! Da's nou mijn ergste nachtmerrie, haha.

Mette, zit eens niet zo te patsen met je Tripp Trapp.

Dat je het aandurft met zo'n ieniemienieslabbeltje, wickie. Ik heb een paar plastic dingen met mouw van de Ikea gekocht. Die mouwen zijn wel erg lang, maar aan de achterkant kun je door het klitteband de hoofdopening zo groot/klein maken als je zelf wil. En er zit een 'opvanggedeelte' onderaan.

Stiemie: ik doe Ivans broek gewoon uit. Hier zit je het nog een beetje:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80923473
Ko, als ik jou zo lekker bezig zie met spaghetti, dan denk ik echt had ik dat ook maar gemogen vroeger, misschien had ik dan meer gelust als kind....
Voedsel wordt geassioceerd met plezier en uitdaging.
Bij ons was eten meer een verplichting. Ik heb erg veel problemen gehad bij de overgang van gepureerd voedsel naar 'stukjes', toen stopte ik eigenlijk met alle groentes te eten. Ik had problemen met de substantie, het gevoel in je mond.
De reden waarom ik met Mette wil gaan Rapleyen, en misschien helpt het nog niks en wordt ze ook een slechte eter, maar ik wil wel proberen een andere lading aan voeding mee te geven.

Dat was ook niet verstandig dat ieniemini slabbertje
Liga koekt heel erg aan, dus de mouwtjes van haar vestje zaten helemaal onder...
Maar daar hebben we een wasmachine voor. Ik ga ff op zoek naar die Silly Billyz.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_80927169
Ko wat heerlijk Het lijkt me helemaal geweldig als Niels ook zo echte maaltijden gaat eten!
Ik dacht eventjes dat je Niels was met veel haar!!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80927936
Ko , heerlijk zeg Kan niet wachten tot hier ook een jongetje met eten kliedert
de hond hier zal vast ook niet kunnen wachten
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80927980
Hier heeft de hond ook met veel plezier de restjes rijstwafel opgegeten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80928808
Wij zijn nu ook begonnen met rapley
We zijn begonnen met pureren om een eventuele allergische reactie goed te kunnen zien maar het gaat allemaal prima dus over naar de rapley. En minisproetje vind lepeltjes ook stom, die doet het allemaal veel liever zelf Het is nog niet veel wat er in gaat maar het was een genot om haar gister met de wortel te zien.

Maar een vraagje, hoe doen jullie dat met groenten zoals spinazie?
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_80929178
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:25 schreef Twinkly het volgende:
Ko wat heerlijk Het lijkt me helemaal geweldig als Niels ook zo echte maaltijden gaat eten!
Hij heeft er niet veel van gegeten om eerlijk te zijn. Maar het ontdekken van structuur vind ik eigenlijk net zo belangrijk. Daarom ben ik ook gaan rapleyen zodat hij ook de verschillende structuren leert kennen van voedsel.
quote:
Ik dacht eventjes dat je Niels was met veel haar!!
Die groene slab helpt goed mee he?

Claudia, nu kennen we elkaars nachtmerries!
Dan koop je zo'n plastic zeil voor onder zijn stoel. Dan heb je al heel wat schade getackeld.

Wickie, dat klinkt goed doordacht. Ik hoop dat het helpt en dat Mette een lekkere eter wordt.

Sproet-je, spinazie heeft Ko nog niet gehad. Maar dan zou ik verse spinazie nemen en koken. Dan heb je toch gewoon nog blaadjes alleen wat slap. Of mengen met pasta.
Trouwens Rapley is niet alleen stukjes.
Je kunt ook dingen op een lepeltje aanbieden. Bv linzensoep, of geprakte doperwtjes of yoghurt.
Omdat we hier een kind hebben dat alles het liefst zelf doet, smeer ik dat soort dingen ook nog weleens op een boterham of rijstwafel.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80929303
Maar wat doe je dan als je kind er maar weinig van binnenkrijgt?? Want op een gegeven moment is het wel de bedoeling dat het als maaltijd gezien kan worden.
Naar aanleiding van jullie gebabbel over rijstewafels heb ik Lars ook maar es eentje gegeven....nomnomnom!!! En...het belangrijkste...hij verdraagt het!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_80929322
Kun je spinazie niet ook beter voorsnijden? Ik vind het soms al vrij moeilijk weg te krijgen.

Ik vroeg me al af hoe dat moet met gerechten als risotto en enzo. Daarbij kun je dus gewoon een lepel gebruiken? Of zouden jullie lekker laten kliederen? Ik las al eens iets over kleefrijst gebruiken, maar dan zit risotto er dus niet in.

Wij hebben trouwens een makkelijke vloer, dus Ivan mag z'n gang gaan en ik zet me wel over mijn weerzin tegen troep en viezigheid heen. Hij moet alleen héél ver van het behang af zitten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80929851
Karin wat heerlijk dat Lars rijstwafel verdraagt en lust! Nog een eekhoorntje erbij!

Het eerste jaar is alles gewoon nog bijvoeding naast melk.
Borstvoeding is de belangrijkste bron van voedsel voor hem. Met fv is dat denk ik hetzelfde...
Dus hoeft het nog geen echte maaltijd te zijn.

Dit was de eerste keer dat hij pasta kreeg. Maar ik bied dan ook nog wat anders aan. Een olijfje of 2, een stukje avocado, een stukje ijsbergsla.
Op een dag eet Ko nu sowieso genoeg. Net alweer een hele boterham weggesmikkeld en daarna nog een paar grote slokken vruchtenshake met amandelmelk van zijn vader.
Verder wil ik er geen druk op leggen. De ene dag eet hij de keuken leeg en de andere dag speelt hij alleen met zijn eten. Dat kan.

Ik merk dat Ko nu pas echt een maaltijd als risotto zou kunnen waarderen. We hebben heel lang pure smaken aangeboden.
Een lange snijboon, een gekookt worteltje, een gegrild stuk courgette een stukje kaas of ei etc.

Nu begin ik aan maaltijden en daar zitten lepeldingen bij.
Dat is een beetje zoeken, want alleen als hij het lekker vind wil hij van een lepel eten.
En als mijn zusje hem voert.

Met risotto zou ik hem eerst voeren en als hij dan wat happen gegeten heeft zou hij ook mogen voelen. Of omgekeerd. Dat weet ik eigenlijk nog niet.
Ik heb ook al eens couscous voor hem gemaakt en dan draaide ik er balletjes van voor hem.
Maar hij vond het niet lekker.
En spinazie weet ik nog niet. Als we het een keer eten dan zal ik het laten weten.

Wat Ko trouwens ook heel lekker vind zijn witte asperges!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80930008
Ik vond op de site van borstvoeding.com ook een lijst met seizoensgroenten! Heel handig. Ik ga dat schema samen met het voedselintroductieschema in de keuken ophangen.

Risotto kun je ook als balletjes frituren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80930248
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:47 schreef Claudia_x het volgende:
Risotto kun je ook als balletjes frituren.
Dacht dat jij geen frituurpan had!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80933601
Wickie wat fijn dat Mette nu begrijpt dat je stukjes ook best wel door kan slikken Goede tussenoplossing geprakte prutjes! Ik zou eigenlijk niet met broccoli beginnen. Niels vindt nog steeds de structuur van broccoli afgrijselijk wanneer hij de eerste keer weer een roosje in zijn mond voelt, dan rilt hij helemaal!
Maar hij gaat dan wel dapper verder en de smaak vindt hij lekker. Tot nu toe vindt hij alles lekker, ik heb hem zelfs een olijf laten proeven, na de eerste walging ging hij gewoon stug door met proeven.

Kijk mama, zonder handen!


Oh, zo moet dat dus... (wij moeten echt met mes/lepel en vork gaan eten )


Als hij klaar is laat hij dat weten door het eten op de grond te vegen en met zijn handjes op de tafel te slaan
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80934495
quote:
Op zondag 2 mei 2010 15:27 schreef Twinkly het volgende:
Ik zou eigenlijk niet met broccoli beginnen. Niels vindt nog steeds de structuur van broccoli afgrijselijk wanneer hij de eerste keer weer een roosje in zijn mond voelt, dan rilt hij helemaal!
Niels en Kobus lijken echt op elkaar! Die roosjes zijn hier ook bah!
Wat ik nu doe, naast de roosjes, is de stam schillen en in stukken snijden en koken. Dat vindt hij heerlijk!

Jullie gaan trouwens wel als een trein zeg!
En Niels is zo'n lekkere vrolijke guit! Hij geniet er echt van, van het eet-avontuur he?
Ko vond het erg wennen en vond ook maar weinig echt lekker of uberhaupt het proeven waard.
Gelukkig is dat helemaal goed gekomen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80934717
Oh dat ga ik testen. Ik vind de stammetjes van de broccoli zelf ook het lekkerste
Hij krijgt nog niet zoveel binnen hoor, hij hapt, kauwt soms en spuugt het weer uit
Geef jij trouwens nog steeds eerst de borst voordat je eten aanbiedt?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80934892
quote:
Op zondag 2 mei 2010 15:57 schreef Twinkly het volgende:
Oh dat ga ik testen. Ik vind de stammetjes van de broccoli zelf ook het lekkerste
Hij krijgt nog niet zoveel binnen hoor, hij hapt, kauwt soms en spuugt het weer uit
Geef jij trouwens nog steeds eerst de borst voordat je eten aanbiedt?
Ik vind de steeltjes ook erg lekker!

Het heeft zich verplaatst. Eerst gaf ik de borst voor het eten.
Nu komt het vaak voor dat hij halverwege het eten graag wil drinken.
Dat is niet zo leuk, want dan staat mijn eten koud te worden.
Na het drinken gaat hij dan verder eten.
Ik hoop dat dit een tussenfase is en dat de borst uiteindelijk gewoon toetje wordt, en natuurlijk nog liever alleen een ochtend en avond slokje.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80935338
Haha, maar dat is dus vanzelf zo verschoven? Hij zal vast voor zijn 10e niet meer tijdens het eten willen drinken
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80937919
Oeke, Lotte wil ook drinken bij het eten, dan krijgt ze een tuitbeker met water om te pakken. (jaja, ze is afgestapt van haar aversie tegen bekers vasthouden ). Misschien is dat wat?
Lotte!
Noah!
pi_80938282
Oh Linda, we hebben hier een rietjesbeker met water, die wordt ook goed gebruikt tijdens het eten. Gloek gloek gloek.
Maar dat is blijkbaar niet genoeg.
Soms denk ik weleens, dat Ko denkt, zo genoeg gespeeld, nu wil ik even echt eten.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator zondag 2 mei 2010 @ 19:35:00 #46
5428 crew  miss_sly
pi_80943387
Ik vind het zo leuk om te zien hoe ze ook echt al voorkeuren ontwikkelt!
Wij doen trouwens momenteel stukjes aanbieden, ipv een bord met stukjes. Zelfde geldt voor brood. Als ik een bord voorzet, gaat ze namelijk alles verplaatsen, van het bord af enzo, maar niet eten. Net alsof ze geen keuze kan maken, het teveel stukjes zijn. Als ik stukje voor stukje voor haar neerleg, dan ondezoekt ze het, bevoelt het en stopt het in haar mond zolang ze wil eten. Dus doen we het maar even zo, voorlopig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 2 mei 2010 @ 19:45:19 #47
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80943765
Hihi, erg leuk topic. Ik deed met S altijd gemengd, zelf voelen en kliederen en hele stukken, en ondertussen hapjes gepureerd van mij van een lepeltje. Madam is nu twee en verkiest rapley nog steeds vaak boven meslepel en vork . Zo vandaag ook de yoghurt toe, ik let even niet op en ze heeft de helft gewoon met haar handjes op zitten lepelen.

En als ik dan zeg: "Nee schatteke, met een lepeltje anders eet mama jouw yoghurt op" dan krijg ik als reactie: "Nee mama, mag niet, isse mij!"
  Moderator zondag 2 mei 2010 @ 19:53:41 #48
5428 crew  miss_sly
pi_80944058
Ow, de yoghurt was vandaag ook een item idd Ik begreep eerst neit wat ze bedoelde toen ze ongeduldig en ontevreden "eeeeh" tegen me deed, maar de bedoelign was dat ik yoghurt op de lepel deed, en dan de lepel aan haar gaf (niet helpen ) zodat ze zelf de lepel in haar mond kon doen. Dus heb ik telkens de lepel maar even in de yoghurt gedoopt ipv er een hapje op te doen, dan kon ze hem zelf aflikken. Ging best goed, alleen zat haar hele gezicht onder, want de lepel ging natuurlijk nooit rechtstreeks naar haar mond
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80944351
Miss_Sly wat leuk dat ze het nu al zelluf wil doen, die ontwikkelingen zijn zo leuk

Niels heeft net mango geproefd, hij vond het heerlijk! Zo ontzettend enthousiast is hij alleen nog maar een keer bij een hele rijpe peer geweest.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80944370
Ivan probeert nu al onder het Rapley'en uit te komen. Als ik hem een rijstwafel geef doet hij eerst alsof hij niet weet hoe hij het met zijn hand naar z'n mond moet brengen en gaat hij ongeduldig wippen en zeuren opdat ik het voor hem doe. Ik spreek hem streng toe ("nee, je weet best hoe dat moet, doe er maar een beetje moeite voor!") en ga verder met mijn eten. Dan legt hij zich erbij neer en brengt hij het stuk met een noodvaart naar z'n mond toe en neemt hij een HEEL grote hap. Ik moet er zo om lachen.

Ik blijf mezelf maar inprenten: eten is normaal, eten is alledaags, maak er geen big deal van, ga hem niet aanmoedigen of belonen. Maar oh, wat is dat moeilijk!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80944694
wrm is eten zo'n issue voor jou claudia? Ik proef uit meerdere posts dat je negatieve ervaringen met eten hebt. Sorry als ik teveel vraag nu.

En Miss, wat klinkt dat schattig

Hier hebben we een hele tijd gehad dat alles wat nat was vies was. Rijstwafel en brood at ze wel uit de hand, maar groente en fruit niet. Nu doen we dus maar een beetje mixen. Vooral omdat we nog maar op 3x bv per dag zitten, vind ik dat ze wel goed moet eten. Fruit en groente krijgt ze dus gepureerd met stukjes en tussendoortjes en brood mag ze zelf mee knoeien. Ze legt het op tafel tegenwoordig en gaat er dan met d'r mond naar toe, dus ondertussen krijgt ze ook stukjes brood in dr mond gegeven. Luilak
Lotte!
Noah!
pi_80944744
Hahaha die Ivan!!
Dat heb ik ook Claudia, ik heb de neiging om hem heel blij aan te gaan staren omdat ik het zo leuk vind wat hij doet, maar dat kan hij ook als beloning zien. Dan probeer ik maar weer heel hard om mijn aandacht op iets anders te richten, maar dat lukt niet echt
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Moderator zondag 2 mei 2010 @ 20:27:14 #53
5428 crew  miss_sly
pi_80945371
Ow, maar ik zeg bijvoorbeeld best dat ik het knap vind dat ze zelf kan eten. Niet DAT ze eet, maar dat ze zelf de stukjes naar haar mond kan doen, of zelf pakken met vinger en duim. Of da tik het zo gezellig vind met z'n drietjes aan tafel. Ik zal haar alleen niet prijzen omdat ze EET, want dat moet geen issue zijn.

Senna is ook heel duidelijk wanneer ze klaar is, dus ik zal het ermee moeten doen als ze weinig eet. En ik moet zeggen dat dat ook prima gaat. Juist omdat ik weet dat ze duidelijk is wanneer ze niet meer moet, ga ik er ook maar vanuit dat ze duidelijk is wanneer ze wel wat wil. Gisteren heeft ze bij de lunch bijvoorbeeld anderhalve boterham en een mandarijn op Doet ze anders nooit maar eerder was ze gewoon duidelijk nog niet klaar.

Ik heb ook wel eens gehoord en gelezen (weet zo gauw niet meer waar) dat gezonde kinderen tot een jaar of 6 niet groeien van eten an sich, maar van de groeihormonen die hun lichaam aanmaakt. En die maakt het lichaam ook aan als ze weinig eten. Hoe eerder je leert om er geen issue van te maken, hoe beter het dadelijk gaat als ze groter zijn. Want dan kun je met al je trucs toch neit meer naar binnen krijgen dan ze echt willen eten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80945493
Zo gaat dat hier ook. Soms eet ze 's morgens een halve boterham en soms met gemak een hele. Zelfde met rijstwafel. Alleen fruit heb ik altijd het idee dat ze wel meer wil. Maar meestal heeft ze zo'n nuby-bakje 3/4 of helemaal vol. Dat is dan een grote peer of een grote appel. 1/3 honingmeloen ofzo. Dan beslis is dat het wel genoeg is. Vooral omdat ik weet dat er achteraf een deel terugkomt, omdat ze over-eet
Lotte!
Noah!
pi_80946359
Ko eet eigenlijk het beste als we er niet met onze neus boven op zitten. Als hij zelf mag rommelen en doen. Dan gaat er gewoon heel veel naar binnen.
En soms is dat stukjes in zijn mond stoppen, een lepel in de yoghurt dopen inderdaad of zelf pakken of voeren.
Maar ik zeg wel vaak, zit je lekker te eten? Of dat is lekker he?

Wat slim van Lotte om broodstukjes rechtstreeks van tafel te eten! Liever lui dan moe is ze.

Claudia, vervelend dat je daar nu al tegenop ziet. Probeer Ivans eten los te zien van jouw eten.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80946820
Oh, ik bedoelde het helemaal niet zo zwaar, hoor! Ik ben er zelf gewoon heel enthousiast over en ik vind het een enorme mijlpaal om hem (zelf!) te zien eten. Ik vind het moeilijk om er niet voortdurend met een camera boven te hangen en om bij elke geknoeide kruimel te kirren.

Over mijn relatie met eten: wij aten thuis heel slecht (lees: veel en vet). Iedereen in mijn familie is dan ook erg dik. Pas toen ik 21 was kon ik me daarvan losmaken, maar het heeft me veel moeite gekost en het vergt nog altijd een voortdurende inzet van me. Ik kan het nooit normaal bij één koekje houden bijvoorbeeld, en ik moet altijd verstandelijk ophouden met eten omdat ik makkelijk te veel eet.

- Dramatisch verhaal weggehaald omdat ik het hier niet vind passen. -

[ Bericht 25% gewijzigd door Claudia_x op 02-05-2010 21:25:56 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80959165
Lars, super dat rijstwafel ook goed gaat

Leuk al die proevende en ontdekkende kindjes. Broccoli is hier wel een hit, al gelijk vanaf het begin. Het liefst gelijk de bovenkant in haar mond en sabbelen, smakken en smikkelen .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_80967854
Vraagje: gebruiken jullie een antilekbeker of gewoon een open beker? En wat zijn de ervaringen ermee?
pi_80968072
Tuitbeker. Ervaring tot nu toe: Sinds ze doorheeft hoe die werkt gaat het als een trein en snapt ze een gewone beker ook beter! In het begin stak ze dr tong in een beker. Nu doet ze netjes d'r lippen eromheen en zuigt dan het water eruit. en laat alsnog de helft ernaast lopen Maar antilek gaat nu echt heel goed
Lotte!
Noah!
  maandag 3 mei 2010 @ 14:19:22 #60
108648 cattie
lieve moeder
pi_80968179
Wij hebben een tuitbeker zonder anti-lek. Fee snapt anti-lek niet. Een open beker gaat heel goed, maar ze knoeit ook heel goed en graag. Een tuitbeker op kop, daar loopt het water iets minder snel uit dan een open beker op kop.
pi_80968836
quote:
Op maandag 3 mei 2010 14:19 schreef cattie het volgende:
Wij hebben een tuitbeker zonder anti-lek. Fee snapt anti-lek niet. Een open beker gaat heel goed, maar ze knoeit ook heel goed en graag. Een tuitbeker op kop, daar loopt het water iets minder snel uit dan een open beker op kop.

Gewoon uitproberen dus. Op zich ben ik wel voor zonder anti-lek met het idee van 'leer maar gelijk wat er dan gebeurt', maar ik denk dat vriend zal vrezen voor het laminaat. Even kijken wat er allemaal bij de drogist ligt als het ooit nog droog wordt buiten
pi_80968993
Ik heb een tuitbeker die je met en zonder anti-lek kan gebruiken, maar zonder antilek komt er gewoon nog teveel tegelijk uit voor dr. Dus dan laat ze de helft uit d'r mond lopen omdat het niet past
Lotte!
Noah!
pi_80969568
rietjesbeker hier.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_80975979
Claudia,

WupWup, hier ook een rietjesbeker. We hebben een antilekbeker geprobeerd maar het lukte niet echt. Een gewone beker ging beter. En ik had de Difraxbeker met neusuitsparing.
En toen in een opwelling een rietjesbeker bij de Hema gekocht, en die begreep hij meteen. Zo schattig als hij uit dat rietje drinkt. En in cafe's en restaurants kan hij nu ook met gewone rietjes water drinken.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80976173
Wat is het verschil tussen een tuitbeker met en zonder antilek? Wij hebben een beker die niet lekt met een siliconen tuitje. Wa's dat dan?
pi_80976459
Komt er alleen water uit als je in het tuitje knijpt? Dan is het een anti-lek.
Maar als hij niet lekt is het sowieso een anti-lek!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80976965
quote:
Op maandag 3 mei 2010 18:07 schreef oeke het volgende:
Komt er alleen water uit als je in het tuitje knijpt? Dan is het een anti-lek.
Maar als hij niet lekt is het sowieso een anti-lek!
Euh, er komt idd alleen water uit als je in het tuitje knijpt. Of als je 'm niet goed dichtdraait. *Check.

Maar dat tuutje is dus van silicoon. Lijkt me qua mondcoordinatie niet veel verschillen van een speen, toch? Is het dan niet beter om te beginnen met een harde tuit?
pi_80977020
Ik weet niet wat beter is Ssserpente. Wij hebben een harde tuit en in het begin ging ze er idd op kauwen. Bij een siliconentuit krijg je er dan natuurlijk wel wat uit, dus weet niet of ze dan gaat zuigen op een gegeven moment...

En ik vergeet steeds op Claudia te reageren Klinkt bekend, je verhaal...helaas. Bij ons vroeger was het ook: "geen zin om te koken, och, dan halen we gewoon een tas snaai bij de suup en dan komen we ook de avond wel door" Of 3x per week patat ofzo Wel erg lekker, daar niet van Sinds ik op mezelf woon is dat wel verbetert, maar het is nog niet super. Ik wil in ieder geval voor Lotte dat het anders wordt. En als ik mn snaaiaanvallen niet kan inhouden, vind ik dat ik dat moet doen op tijdstippen dat zij er niet bij is, omdat ik niet wil dat ze denkt dat zoiets normaal is.

Lastig, ik hoop dat Ivan straks een heel gezond etend jongentje is. Met chipjes en patatjes, maar in normale verhoudingen Maar als ik lees hoe je er nu mee omgaat, gaat dat vast lukken
Lotte!
Noah!
pi_81046957
Het is de Avent anti-lek geworden! We hebben bij de Hema gekeken en daar hadden ze er 1 met zachte tuit, maar de onderkant was bijna rond en de handgrepen heel glad. Leek me niet handig voor een baby van 6 maand. Ze hadden er ook 1 met antislip handvatten, maar die had dan weer een harde tuit. Dus we zijn naar de Kruidvat gegaan en daar hadden ze Avent, huismerk, MAM en een Nuby (Nubi?) rietjesbeker. Huismerk was naar mijn idee niet veel soeps, die MAM zat helemaal onder het stof en plakte en ik denk dat ze die Nuby nu nog niet kan handelen. Dus we kijk eerst even hoe het met Avent gaat!
pi_81055620
Ivan eet nu gewoon 1 rijstwafel op. Dat heeft hij wel heel snel onder de knie gekregen.

Hoe zit het trouwens met soepstengels? Daar dwepen mensen in mijn omgeving zo mee ('geef die jongen een soepstengel!'). Is een soepstengel een goede vervanger voor een rijstwafel? Ik kan er op borstvoeding.com weinig over vinden. Soepstengels komen wel voor in een rijtje van dingen die je tussendoor kunt geven omdat er weinig suiker in zit.

Ik heb iets tegen soepstengels. Ik associeer ze sterk met vervelende kinderen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81055718
Ik ben ook over bekers aan het nadenken, dus ik houd me aanbevolen. Ik heb nu een tuitbeker van de Ikea zonder antileksysteem, maar ik haal het tuitgedeelte er vanaf en geef hem slokjes water zo uit de beker. Hij houdt de beker goed vast, maar hij weet nog niet goed hoe hij zijn mond aan de beker moet zetten. Hij bijt er heel enthousiast in en gooit dat ding met een ruk achterover.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81055946
Lekker, Claudia, dat ie zo goed eet!

In soepstengels zit volgens mij best nog wel wat zout. Is zuurdesembrood of gistbrood geen optie?

Lente krijgt nu 's ochtends een verse fruithap, 's middags stukjes brood met boter, rond 1600 uur een stuk fruit uit het knuistje en 's avonds eet ze met de pot mee. Op dat stuk fruit na, is het niet echt Rapley meer te noemen. Met een lepel gaat het toch wat sneller en efficienter allemaal. Wel krijgt ze behoorlijke grove stukken. Het fruit en d'r avondeten pureren we niet meer maar prakken we grof met een vork.

Stukken fruit tussendoor krijgt ze dus nog wel zelf in het handje. En af en toe na het eten ook nog een gekookte wortel oid als dat over is. Want het idee achter Rapley spreekt me nog wel erg aan. Ik vind het bijvoorbeeld belangrijk dat ze de pure smaak en structuur van een stuk groente of fruit leert kennen ipv enkel een gemengde brij eet.
pi_81084212
Weet iemand hoe het zit met pindakaas? Mogen kleintjes dat nou wel of niet al hebben. Ik meen ooit gelezen te hebben dat dat nog niet mag ivm pinda's en allergieen enzo!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  Moderator donderdag 6 mei 2010 @ 13:37:15 #74
5428 crew  miss_sly
pi_81085043
In het toch behoorlijk voorzichtige (ivm allergieen en zulks) introductieschema van KLeintjes mag het vanaf9 maanden. Senna krijgt het hier ook, vindt het heerlijk, maar wij hebben zelf geen enkele allergie en hebben bij haar ook nog nergens een reactie opgemerkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_81085341
OK dus ik zou het Leander ook zo langzaam aan kunnen geven? Want van internet word ik ook niet veel wijzer. Op de ene site zeggen ze dat het mag met 6 maanden op de andere weer dat je moet wachten tot 2 jaar.
Wij hebben ook geen allergieen en bij Leander ook nog nooit gemerkt dat ie op iets reageerde. Dan gaan we het morgen eens proberen!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 6 mei 2010 @ 14:23:32 #76
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81086957
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 18:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb iets tegen soepstengels. Ik associeer ze sterk met vervelende kinderen.

Tsss ik wilde net trots komen vermelden dat Esmee wel een soepstengel lust
pi_81087696
Oh Leander is ook gek op soepstengels. Als je even niet oplet haald ie het doosje uit de kast en neemt van elke stengel een hapje
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  Moderator donderdag 6 mei 2010 @ 16:07:13 #78
5428 crew  miss_sly
pi_81091374
ik heb laatst ook soepstengels gekocht en Senna vindt ze ook lekker...en schaap ook
fijn dat Esmee ze lust stiemie

vraagje: ik maak vanavond een omelet (we eten maar met tweetjes, lekker simpel) met tomaat en champigons en beetje kaas. wat voor kruiden zijn daar lekker bij, en goed te doen voor Senna?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:09:17 #79
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81091467
beetje verse basilicum erop?
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:09:55 #80
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81091504
En gisteren heeft esmee zowaar een beetje peer gegeten. Wel helemaal glad gepureerd uit een potje, maar het is een begin
pi_81091630
Hey dat is weer iets Stiemie . Iris vindt ze ook lekker. Beter dan die kinderkoekjes, die moet ze niet.

Miss_sly, geen idee eigenlijk, maar eet ze alvast, t klinkt goed!
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator donderdag 6 mei 2010 @ 16:14:51 #82
5428 crew  miss_sly
pi_81091767
stiemie, het wordt wel wat met je jongste

ow ja, vergeten erij te zeggen: kruiden uit een potje, gedroogd
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:16:33 #83
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81091867
Oh ehhhhh gedroogde provincaalse kruiden?
pi_81092486
Ik zou er voor Senna helemaal gee kruiden opdoen. Denk dat het voor haar zo al lekker genoeg is
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  Moderator donderdag 6 mei 2010 @ 16:35:54 #85
5428 crew  miss_sly
pi_81092813
Als we pasta met zalm en tomaatjes eten, gaat er door de saus ook een beetje italiaanse tuinkruiden en dat vindt ze heerlijk dus een beetje kruiden leek me wel wat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_81092987
doe je er toch dezelfde door als door je pastasaus? Past denk ik ook wel bij omelet
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_81093228
Ik vind oregano het lekkerste bij tomaat en kaas

Echt gek, Niels ging heel goed poepen van de bijvoeding, echt wel een paar keer per dag in plaats van een keer. Maar sinds deze week heeft hij steeds verstopping, hij laat ook steeds windjes. Vandaag heeft hij er ook echt last van, niets in goed en hij moet steeds afgeleid worden anders gaat hij heel zielig huilen.
We geven hem nu maar een tijdje geen bijvoeding meer.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_81093533
Hoera voor Esmee! En voor Niels. Vervelend dat hij er verstopt van raakt. Ik vind het zo stom dat die kleintjes tijdens hun 1e levensjaar zo moeten afzien, bah.

Ivan heeft vandaag voor het eerst een rijstwafelboer gelaten. Hmmz.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 6 mei 2010 @ 16:58:03 #89
5428 crew  miss_sly
pi_81093769
haha Claudia

Twinkly, Senna heeft ook zo nu en dan wel wat moeite met poepen sinds ze vaste voeding krijgt, maar hier werkt peer echt heel goed. Als ze dus een dag niet gepoept heeft en ik het idee heb dat ze er last van heeft, krijgt ze een halve peer en propmt is het leed voorbij
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_81093845
Oh dat had ik gemist, iets wat Esmeetje eet
Wat goed dat Ivan al een hele rijstwafel kan eten zeg (las ik in het kl.baby'tjestopic), wat een natuurtalentje. Niels krijgt nog niet zoveel binnen van wat we hem voorschotelen, hij bijt, sabbelt/ kauwt en spuugt uit
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_81093907
hihi mijn Lief heeft de oplossing gevonden, hij laat Niels naar Beethoven luisteren via YouTube en prompt is hij blij Hij zingt zelfs mee!
Ik ga die peer ook maar proberen! Ik vermoed dat het komt door mango dat hij verstopt zit, maar ik heb er nog nooit van gehoord dat dat stopt?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Moderator donderdag 6 mei 2010 @ 20:46:34 #92
5428 crew  miss_sly
pi_81102983
Ze vond de omelet heerlijk, likte er letterlijk haar vingers bij af

En we hebben aardbeien geintroduceerd, op brood. Nou, dat gaat er wel in

En als je boterham dan op is, zie je er zo uit


En met dat handje omhoog zit ze dus de hele dag
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_81103132
Wat is Senna een snoepje!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81119294
Senna wat kan jij al lekker eten Het lijkt net of ze op die laatste foto in de klas zit en het antwoord weet

Nou de peer heeft gewerkt hoor. Gatsie, stinken joh! Vanaf nu alleen nog maar bv tot hij zindelijk is!!

[ Bericht 8% gewijzigd door Twinkly op 07-05-2010 09:05:38 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_81120787
Senna, heerlijk ziet dat eruit!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_81120979
Peer werkt goed he Twinkly?

Senna! Wat lief! Dat handje omhoog.
En aardbeien deden het goed? Omdat jullie hetzelfde schema volgen, en daar aardbeien pas bij 12 maanden staan. Dan gaan wij ze toch ook maar eens geven.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator vrijdag 7 mei 2010 @ 09:57:24 #97
5428 crew  miss_sly
pi_81121254
Wij volgen idd hetzelfde schema, maar ze doet het zo goed, vindt alles lekker en heeft nergens laast van. En wij dus ook nooit gehad, dat vind ik ook wel een bleangrijke graadmeter. Ik had ook al een paar keer naar die lekkere (Hollandse!) aardbeien gekeken, en ik wilde het gewoon proberen. Een succes dus

Ja, dat handje he?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_81121313
Gebruiken jullie nou allemaal slabbers? Ik moet Leander na elke maaltijd een schone trui aan doen want die heeft altijd zijn mouwen vies. Zelfs met slab met mouwen eraan Hoe doen jullie dat dan? Hoe hou je dat schoon?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  Moderator vrijdag 7 mei 2010 @ 10:09:52 #99
5428 crew  miss_sly
pi_81121578
Wij gebruiken altijd slabbers, gewone. Bij de boterham en het fruit in de ochtend heeft ze vaak nog haar pyjama aan, dus die kan in de was als het te erg is. Bij de middagobterham gaat het eigenlijk prima met opgerolde mouwen en een slab. Bij het avondeten boeit het me niet zo, want dan gaat ze toch over niet al te lange tijd in bad en naar bed

Het middagfruit is het lastigste, maar dan probeer ik maar geen mandarijn te geven, maar iets dat niet zo veel viezigheid geeft. En anders gewoon even wat nieuws aan
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_81124219
MeNicole, ik gebruik een slab met mouwen en dan stroop ik eerste de mouwen van het shirt op en doe dan de slab aan. Gaat redelijk. Broek is hier vaak viezer dan de mouwen, want mevrouw moffelt eten op de zitting van haar stoel en plet het dan met billen en benen...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_81125363
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:28 schreef Nijna het volgende:
MeNicole, ik gebruik een slab met mouwen en dan stroop ik eerste de mouwen van het shirt op en doe dan de slab aan. Gaat redelijk. Broek is hier vaak viezer dan de mouwen, want mevrouw moffelt eten op de zitting van haar stoel en plet het dan met billen en benen...
Ja dat doet Leander ook. Als ik hem uit de stoel til plakt er vanalles aan zijn broek. Maar zijn mouwen krijg ik niet goed omhoog. Hij heeft namelijk ook nog een romper met lange mouwen aan. Mijn kind kan toveren denk ik. Zelf met zo'n slab nog vies worden
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_81205995
Aan komkommer moet Niels nog een beetje wennen


Dit was zo grappig, hij stopte in plaats van de pasta steeds zijn duim of vuist in zijn mond om daar verwoed aan te gaan zuigen Hmm, pasta smaakt naar vingers!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_81215853
Nog 1 keer een soepstengel



Even een vraagje, hoeveel eet jullie kindje nu eigenlijk?
Minisproetje is net 7 maanden en ik krijg er maar weinig in moet ik zeggen. We waren laatst helemaal blij dat ze een kwart peer op had. En met groente misschien 1 worteltje?
Experts, word dit vanzelf meer???!!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_81215883
mooie foto's twinkly!! Hier is komkommer trouwens favoriet (alleen schil ik hem wel altijd)
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_81252189
sproet-je het is tot in ieder geval 1 jaar nog altijd bijvoeding, dus maak je geen zorgen! Het eten is nu nog een grote ontdekkingsreis, ze is er nog niet afhankelijk van. Pas in de loop der tijd zul je merken dat de verhouding melkvoeding - vaste voeding gaat verschuiven. Wat zit ze heerlijk te smullen van haar soepstengel!

En Niels ook lekker aan het smullen Ging de komkommer er uiteindelijk toch in met smaak?
pi_81253135
Nee de komkommer hoorde op de grond Rijstwafels ook merkte ik net. Wortel vond hij wel erg lekker zoals je ziet. Maar er gaat sowieso nog maar heel weinig naar binnen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_81255536
Op rijtje van favoriet naar minst favoriete koekachtige tussendoortjes hebben wij met stip op 1: de soepstengel, nummer 2 is voor de rijstewafel en nummer 3 zijn de babykoekjes, die vindt ze volgens mij niet zo lekker.
Wat ze nog wel eens wil doen is een stukje eierkoek van zuslief ontvreemden en daaraan gaan zitten kluiven... .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_81264256
Lars heeft met maar druk met Rapleyen.....



met speelfruit en groente......hihi
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_81264667
Wat heeft Lars mooie wenkbrauwen! En ik vind zijn krulletjes zo leuk, Karin. Ik ben benieuwd of Ivan ze gaat krijgen. (Zijn vader heeft krullen en ik had ze als kind ook.)

Ivan heeft vandaag bij zijn opa en oma voor het eerst iets anders dan een rijstwafel gekregen, namelijk een worteltje. Ik had het idee dat de wortel nog vrij hard voor hem was ondanks het voorkoken. Hoelang koken jullie wortel?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81264771
Ik vind het trouwens best bizar dat Ivan nu al afhankelijk lijkt van bijvoeding. Hij kan tussen voedingen in echt chagrijnig worden. Als hij een rijstwafel heeft gehad is hij weer vrolijk en speelt hij nog een tijdje. Dat kan toch niet zo snel gaan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81264913
Het eten gaat hier nog echt helemaal nergens over. Ze vind de smaak wel ok van alles (behalve mango was geen succes qua smaak). Maar het principe van het eten, dus doorslikken, snapt ze echt niet.
En jeetje Niels wat ga jij snel ineens, die vind eten wel geweldig krijg ik het idee
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  maandag 10 mei 2010 @ 19:34:22 #112
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81264966
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het trouwens best bizar dat Ivan nu al afhankelijk lijkt van bijvoeding. Hij kan tussen voedingen in echt chagrijnig worden. Als hij een rijstwafel heeft gehad is hij weer vrolijk en speelt hij nog een tijdje. Dat kan toch niet zo snel gaan?
Ivan is een echte vent sacho als ie honger heeft

Geen idee hoor, het zou ook sowieso een fase kunnen zijn, dat hij het leuk vindt om met het eten te 'spelen' en dat hij sacho wordt als dat niet kan? zoiets?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81342273
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:34 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ivan is een echte vent sacho als ie honger heeft
Hij lijkt gewoon op z'n moeder.

Vandaag heeft hij zijn eerste stuk fruit gehad, een banaan. Hij trok er heel gekke gezichten bij maar hij bleef stug dooreten. Zoals ik al zei: net z'n moeder.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81342836
Ivan aan de banaan Haha heel herkenbaar Claudia! Echt zo'n blik van, "ik word vergiftigd door mijn eigen moeder" en toch dooreten.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_81342980
Geweldig!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 12 mei 2010 @ 15:25:03 #116
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81343318
Ivan lekker smikkelen Prachtige foto's Claudia
pi_81343374
Ivan
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_81351610
Lieve reacties!

Dat Niels alweer pasta eet! Hij ziet er zo groot uit op die foto's. En Laura is zo'n mooi meisje. Ik zou best zo'n exemplaar willen.

Ik heb vanmiddag toch maar een Tripp Trapp besteld.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81355440
Ivan en banaan

Ik werd vandaag uitgelachen door mevrouw toen ik met banaan aankwam, haar mond bleef stijf dicht.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_81355903
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb vanmiddag toch maar een Tripp Trapp besteld.


Wickie, je hebt een brutale dochter!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 21:52:34 #121
5428 crew  miss_sly
pi_81360215
Ivan wat een leuke foto's!

haha wickie, ze hebben al snel een eigen willetje

Wij bleven vandaag bij mijn ouders eten, en mijn vader maakt er dan altijd echt werk van om voor Senna ook een lekker bordje te maken Vandaag waren het wat boontjes, wat brocolliroosjes, wat reepjes paprika en een paar champignonnetjes. En ze is nu al erg wispelturig: ik had verwacht dat ze de champignons het minst lekker zou vinden (bij een eerder maaltje moest ze die niet zo), maar die verdwenen in sneltreinvaart naar binnen, waarna ze met lange tanden zich maar op de rest stortte
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 13 mei 2010 @ 09:46:48 #122
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81372426
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hij lijkt gewoon op z'n moeder.

Vandaag heeft hij zijn eerste stuk fruit gehad, een banaan. Hij trok er heel gekke gezichten bij maar hij bleef stug dooreten. Zoals ik al zei: net z'n moeder.

[ afbeelding ]
pi_81374190
Wat leuk miss Sly! Dat je vader ook voor Senna leuk een bordje maakt! Super!
En dan helemaal leuk dat Senna dan zo lekker eet ook
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_81374197
Oh wat een heerlijk gezicht al die smikkelende kindjes

Ik heb even een vraagje.. Timo doet het best goed met eten, maar hij laat zn bord niet staan.. Als ik zn eten op een bord aanbied, dan vliegt alles meteen door de kamer.. We hebben al een bord met zuignap geprobeerd, maar die trekt hij zo los van de tafel Hoe doen jullie dat? Ik leg de stukjes eten meestal maar op tafel neer, maar ik zou het wel handig vinden als hij met een bord leert omgaan..

Ohw ja en ik zag Ko met spaghetti Timo had dat laatst ook, en een lol dat hij ermee had Echt schaterlachen om die slierten
pi_81374317
Ivan
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:17 schreef Chan het volgende:
Oh wat een heerlijk gezicht al die smikkelende kindjes

Ik heb even een vraagje.. Timo doet het best goed met eten, maar hij laat zn bord niet staan.. Als ik zn eten op een bord aanbied, dan vliegt alles meteen door de kamer.. We hebben al een bord met zuignap geprobeerd, maar die trekt hij zo los van de tafel Hoe doen jullie dat? Ik leg de stukjes eten meestal maar op tafel neer, maar ik zou het wel handig vinden als hij met een bord leert omgaan..

Ohw ja en ik zag Ko met spaghetti Timo had dat laatst ook, en een lol dat hij ermee had Echt schaterlachen om die slierten
Hier ook dat gebeuren met een bord. In het begin ging het heel goed en pakte ze keurig de stukjes uit het bordje. Tegenwoordig pakt ze om en om stukjes en het bord om die eens even aan de onderkant te bestuderen ofzo
We hebben dus maar zo lang een soort plastic tafelkleed op tafel en leggen het eten daar maar op. Het met een bord omgaan komt wel denk ik, als ze ook met bestek om leren gaan enzo.

Brood bied ik sowieso per stukje aan, ik heb gemerkt dat ze het dan bijna helemaal op eet terwijl het anders teveel keuze is ofzo.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81376176
Ik zou het ook gewoon op tafel blijven leggen, desnoods met placemat of zo eronder. Van een bord eten komt vast wel.

Dag 2 van banaan eten was een groot succes. Hij trok er niet zulke gekke bekken bij als gister. Dat malle kind van ons heeft een hele banaan opgegeten. De stukjes die hij gemorst had heeft hij aan het einde met hulp van een lepel opgegeten. Ongelooflijk. Het was ook nog eens een enorme banaan.



En we hadden zojuist een vieze poepluier. Zal wel de banaan van gister zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81377481
haha lekker hè die banaan?

Amélie trekt banaan nog net niet zo uit mn handen als ik het ding nog sta te pellen maar ze krijgt hooguit eens per twee weken banaan ofzo, vanwege de poepproblemen.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81377532
Ohja, ik was helemaal vergeten dat banaan verstoppend werkt. Hmz.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:13:06 #129
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81377672
Halve peer erbij geven en de boel loopt weer .
pi_81377754
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:13 schreef Groofsken het volgende:
Halve peer erbij geven en de boel loopt weer .
hier niet hoor ook niet na zes peren

Maar Claudia het zal wel loslopen met twee keer per week banaan denk ik. Je kunt het natuurlijk ook gewoon ff aankijken hoe Ivan het doet met de banaan zo. Zo te horen poept hij gewoon stug door
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:16:13 #131
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81377790
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:15 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hier niet hoor ook niet na zes peren

Maar Claudia het zal wel loslopen met twee keer per week banaan denk ik. Je kunt het natuurlijk ook gewoon ff aankijken hoe Ivan het doet met de banaan zo. Zo te horen poept hij gewoon stug door
Nee, maar die van jou heeft echt poepproblemen toch?
pi_81392206
Heerlijk banaan filmpje!

Chan, dat eten van een bord zonder het om te keren komt vanzelf... Ik leg het wel op een bord, maar ze krijgt het stukje voor stukje of een paar stukjes.

Wij hadden laatst erwtjes, 3 in de mond en 3 op de grond . Na de zoveelste lading erwtjes op de grond ben ik die met een lepel gaan geven en kon ze de wortel en aardappel lekker zelf eten .
Vanmiddag wilde ze wel eens japanse mix proberen, stond op tafel en ze pakte heel behendig een stukje en stak dat bijna in haar mond... ik kon het nog net onderscheppen met mn turbo reflexen...
Lekker ding is het, gelukkig voldeed de soepstengel toch ook
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:17:51 #133
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81395233
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:17 schreef Chan het volgende:
Oh wat een heerlijk gezicht al die smikkelende kindjes

Ik heb even een vraagje.. Timo doet het best goed met eten, maar hij laat zn bord niet staan.. Als ik zn eten op een bord aanbied, dan vliegt alles meteen door de kamer.. We hebben al een bord met zuignap geprobeerd, maar die trekt hij zo los van de tafel Hoe doen jullie dat? Ik leg de stukjes eten meestal maar op tafel neer, maar ik zou het wel handig vinden als hij met een bord leert omgaan..

Ohw ja en ik zag Ko met spaghetti Timo had dat laatst ook, en een lol dat hij ermee had Echt schaterlachen om die slierten
Tip: bekijk nooit zelf de onderkant van je lege schaaltje yoghurt als het schaaltje van je kind nog niet leeg is

Wij hebben zo'n placemat die je op tafel plakt en daar zuignap je dat bordje dan weer op. Of bedoel je die juist?
pi_81456744
Hoe geven jullie tomaat? Wij hebben vandaag cherrytomaatjes geprobeerd, maar op het laatste moment bedacht ik dat ik ze kort wilde koken, ontvellen en ontpitten. Uiteindelijk kon Ivan ze niet meer vastpakken en konden we hem tomatenprut met een lepeltje geven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:28:50 #135
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_81456786
Snack tomaatjes misschien?
Die zijn niet zo rond, wat anders van vorm vind ik altijd.
Waardoor ze makkelijker te kauwen zijn.
pi_81456949
En heb ik er goed aan gedaan om voor te koken en te ontvellen en ontpitten? Of is dat overdreven?

Ik heb volgens mij ook wel eens gelezen dat iemand de steeltjes eraan liet zitten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81457102
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
En heb ik er goed aan gedaan om voor te koken en te ontvellen en ontpitten? Of is dat overdreven?

Ik heb volgens mij ook wel eens gelezen dat iemand de steeltjes eraan liet zitten?
Ze zeggen dat het moet inderdaad Ik heb Lotte tomaat altijd in partjes gegeven. Met velletje is het iets minder glibberig en het binnenste zachte kon ze er mooi uitzuigen. Ze heeft nergens last van gehad, maar tomaat is wel zo allergeen als maar zijn kan geloof ik
Lotte!
Noah!
pi_81464056
Nou ja dan zal ik het ook maar zonder bord blijven doen voorlopig.. En Nijna, is dat veel bij jullie dan? Als er 3 erwtjes op de grond gaan? Hier gaat bijna alles op de grond De ene keer maait hij gewoon alles aan de kant, de andere keer laat hij het boven de grond ineens los..
Stiemie lol, ik zal het onthouden
Claudia, ik geef tomaat gewoon in partjes, nadat ik het gewassen heb. Verder doe ik er niks mee.. Timo vindt het heerlijk Het wordt wel een enorme bende, maar ach..
  zaterdag 15 mei 2010 @ 18:48:10 #139
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81464248
Ik geef tomaat in partjes, wel gewassen uiteraard. En soms als ze erg waterig zijn haal ik wat van de pitjes eruit dat houdt wat makkelijker vast voor haar. Maar meestal gewoon alleen in een partje.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81466818
Chan, hahaha 3 erwtjes op de grond is niet veel hoor... want er verdwijnt regelmatig wat op de grond . Op zich ook niet zo erg hoor, we hebben steen op de vloer, dus dat is ook zo weer opgeruimd, maar de erwtjes hadden hier wel een grotere aantrekkingskracht om op de grond gegooid te worden dan de rest zeg maar .
Tomaat heb ik nog niet geprobeerd, althans niet rauw zeg maar. Wel ergens in en dat gaat goed.
Ik weet niet wat dat is, gevoelsmatig. Zo heb ik ook een 8 mnd potje van olvarit staan met kiwi wat ik niet durf te geven. Terwijl ze wel potjes met aardbei eet en dat gaat bijvoorbeeld prima. Dus wellicht moet ik het gewoon eens proberen... Ik heb er zelf geen last van, mijn oma was wel allergisch voor kiwi.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 15 mei 2010 @ 20:30:35 #141
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81467630
Ik geef eigenlijk altijd (bijna dagelijks) kerstomaatjes, maar heb er nog nooit wat uitgehaald, of ontveld... Gewoon in stukjes, en dat vindt ze errug lekker... Krijgt ze ook al maanden, en is al maanden een succes....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 20:56:52 #142
5428 crew  miss_sly
pi_81468507
Senna krijgt ook regelmatig tomaatjes. Rauw of gekookt, maar het allerlekkerste vindt ze het als ze geroerbakt zijn. Dan zijn ze net ietsje zachter, maar niet zo'n prutje als wanneer ze gekookt zijn. Ik doe ze in partjes, maar haal wel altijd de pitjes eruit. Dat is eigenlijk vooral omdat ik zelf niet van die zachte prut met pitjes hou
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 15 mei 2010 @ 20:58:35 #143
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81468562
Oh en in de oven roosteren. (oven aan op zeg 200 graden voorverwarmen), tomaatjes in een schaal erin zetten, en oven uit, en naar bed, uur of acht later opendoen (eerst lekker naar bed) en dan smullen maar. Zongedroogd maar dan in de oven
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_81468711
Oh Miss Sly en Basboussa, wat en goed idee. Ko vindt tomaat niet zo heel lekker. Maar geroosterd of gebakken wel denk ik.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81471591
Zongedroogd is ook nog eens een superidee voor het meegeven op dagen dat hij niet bij ons is! Van tomaat maakt hij echt een kliederboel en ik wil mijn schoonmoeder graag voor Rapley winnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81485852
We hebben Ivan vandaag tomaat gewoon rauw gegeven en dat ging veel beter! Ikzelf vind die smurrie binnenin walgelijk, maar Ivan slurpte het er met genoegen uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81534057
Claudia fijn dat Ivan het lekker vond

Ik heb Timo laatst een heel klein hapje van een vegetarisch balletje en een andere keer een stukje groenteburger gegeven. Hij vond het allebei súper lekker maar voordat ik er meer van geef vroeg ik me af of daar eigenlijk niet heel veel zout in zit? Ik was in elk geval helemaal blij eens iets gevonden te hebben dat hij lekker vindt, hij is nogal kieskeurig met eten.. Met het meeste kijkt ie heel vies nog voor hij het in zn mond gehad heeft..

Ik vind het trouwens wel enorm lastig zeg, dat koken voor Timo. Manlief en ik aten eigenlijk heel slecht, meestal kant en klaar of uit een pakje.. Hebben meer mensen daar last van? En waar halen jullie dan inspiratie vandaan voor wat je kunt maken?
pi_81536988
Chan, ik heb nu voor Iris een zak gemengde groenten in de diepvries liggen, handig voor als wij iets eten wat zij niet eet. En ik heb wat prutjes voor haar gemaakt die liggen ook in de vriezer (uit de opperdepop). Toen Mirte op de leeftijd kwam dat ze echt met ons mee-at, maar nog niet alles, haalde ik ook wel eens recepten uit de opperdepop, daar staan vanaf 1 jaar geloof ik recepten voor het hele gezin in. Inspiratie... nou zulke culinaire hoogstandjes maak ik dan ook weer niet. Want ik heb ook vaak wat gebrek aan inspiratie...
Eten vies vinden... een kind kan wel een keer of 10 nodig hebben om aan de smaak te wennen, dus ik zou ook dingen waar hij vies bij kijkt wel aan blijven bieden... Niet dwingen ofzo, maar wel aanbieden...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_81537425
Als ik Leander tomaat geef moet je eens kijken hoe vies ie het vind. Dat was een van de weinige dingen waarvan ie meteen al moest kokhalzen. En nu als ik alleen al tomaat pak kijkt ie al moeilijk. En hij zal het ook echt niet van je aanpakken. En pindakaas vind ie ook helemaal niks.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 16:29:20 #150
5428 crew  miss_sly
pi_81583258
Even een vraagje over hoeveelheden: zouden jullie al 2 boterhammen voor de lunch ok vinden? Het klinkt mij zo veel ind e oren, maar van de andere kant, ze zal er niet om vragen als ze geen honger heeft?

Nu los ik het op door max 1,5 boterham te geven en eventueel een mandarijntje na.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_81584899
Miss Timo krijgt zoveel brood als hij wil. Meestal is dat 1 boterham of iets minder, maar hij heeft ook wel eens 1,5 boterham op. Als hij geen honger meer heeft doet hij gewoon het brood niet meer in zn mond. Als hij er 2 wil is het voor mij ook prima dus. Hoewel als hij 's ochtends nog geen fruit heeft gehad probeer ik dat ook wel eens te combineren met de lunch.
pi_81586263
Miss, ik heb het laatst op het CB gevraagd, toen zeiden ze hier dat anderhalf prima was en voor af en toe 2 ook nog wel. Ik vind 2 ook zoveel lijken (klinkt als zoveel al voor zo'n wurm ), dus ik geef maximaal anderhalf, maar meestal heeft ze aan 1 wel genoeg. Je oplossing met mandarijntje erbij lijkt me ook prima.

Ik wilde vanmorgen mandarijntjes meenemen bij de supermarkt, ze lagen gewoon weg te schimmelen daar...
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 20 mei 2010 @ 20:24:37 #153
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81689455
We hebben het eetgebeuren maar weer wat opgepakt nadat we er toch wat tegenop gingen zien en zowaar het ging al wat beter! Ze heeft zowaar zelf wat stukjes brood gegeten. Banaan ging iets minder

Banaan pureren


Maar wat ik er nou verder mee moet
pi_81693411
Ohhhh wat een heerlijk bekkie heeft ze, Stiemie Zou het niet makkelijker zijn als de banaan in grotere stukken ligt? Zodat ze ze goed kan oppakken?
  Moderator donderdag 20 mei 2010 @ 21:50:26 #155
5428 crew  miss_sly
pi_81694022
Esmee mooie meid is ze toch, Stiemie!

En idd de stukjes iets groter maken? Dan maakt ze nog steeds wel wat fijn tussen haar vingers, maar niet alles en houdt ze iets over om in haar mond te doen...mocht ze willen, uiteraad
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_81694608
Ik wil Esmee Rapleyen...
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_81694925
Och Esmeetje
wat fijn om haar zo te zien lachen met dat stukje banaan in dat knuistje!

Rapley gaat hier nog steeds heel erg prima. Nieuwste hipheid hier is om met je kleine garnalenvingertjes ieder pieletje afzonderlijk op te pakken en te bestuderen.



smeerpoets!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81695051
Wat lijkt ze op B. op die eerste foto, Huup!
pi_81695119
Ze lijkt sprekend op hem
Mijn haar en ogen, de rest heeft ze echt helemaal van hem.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:14:17 #160
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81695528
Oh Huup wat een drolletje En wat zit ze te smikkelen.

Goede tip van de banaan! Ga ik morgen proberen!
pi_81725172


Iris had gister lekker erwtjes, mais, paprika en aardappel. Maar eigenlijk vond ze alleen de aardappel rapley waardig. De rest mocht ik wel een paar happen van voeren met een lepeltje, maar met haar handen zat ze er wel naar te kijken en gooide het vervolgens op de grond .
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:21:39 #162
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81735094
Nijna is dat gewoon dat ze dat zo doen? Esmee pakt alles van haar bordje, gunt het geen seconde tijd om te voelen (laat staan dat ze ooit iets proeft) en het gaat linea recta naar de vloer Vanavond broccoli en aardappelschijfjes.

Vanmorgen een poging met pap gedaan, maar na 1 hap ging het bekkie dicht en bleef ie dicht. Ook uit een fles weigerde ze de pap. En zo was het vanmiddag ook met het fruithapje bij de opvang.

Ach we blijven maar proberen...
pi_81754288
Stiemie volgens het boek van Gill Rapley gooien sommige kinderen alles gelijk op de grond, omdat er te veel voor hun neus ligt. Dan kunnen ze geen keuze maken en moet alles weg. Als je bij die kinderen dan 1 of 2 stukjes neerlegt, gaat het ineens wel goed. Misschien een poging waard?
pi_81754618
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 10:41 schreef WupWup het volgende:
Stiemie volgens het boek van Gill Rapley gooien sommige kinderen alles gelijk op de grond, omdat er te veel voor hun neus ligt. Dan kunnen ze geen keuze maken en moet alles weg. Als je bij die kinderen dan 1 of 2 stukjes neerlegt, gaat het ineens wel goed. Misschien een poging waard?
Interessant! Dat idee heb ik bij Ivan ook. En als ik het in een bakje leg ligt het eten geheid binnen onafzienbare tijd op de grond. Wat ook nog wel eens wil helpen is aangeven of voordoen. Ik weet dat dat eerste niet helemaal in de methode past, maar hij lijkt dan ineens door te hebben dat hij het ook in z'n mond kan stoppen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81754869
De methode houdt in dat ze zélf bepalen wat ze in hun mond stoppen, dus voordoen kan daar gewoon bij hoor! Ook met een lepel eten, zolang jij als ouder maar niet de boel erin propt, maar je kind de regie laat houden. Het hoofdprincipe is dat je kind bepaalt wát hij eet (van wat er wordt aangeboden natuurlijk) en hoeveel hij eet. En van daaruit is het het meest logisch om stukjes aan te bieden en het zelf te laten doen
pi_81755400
M'n lief roept net enthousiast: "Moet je eens komen kijken hoe hij zit te smullen!" Zit Ivan daar met een voldane glimlach aardbeien naar binnen te werken. Die dingen zijn natuurlijk ook heerlijk. Stom hoor, dat je ze pas bij 12 maanden mag geven. Ik eet de rest van de aardbeien wel zelf op.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81755841
Haha als je de pitjes verwijderd, mogen ze wel. Ga er maar aan staan met een aardbei
pi_81763343
Je kan ze toch ook afspoelen onder heet water? Meen ergens gelezen te hebben dat dat ook helpt...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_81789479
Om Emma's halfjaardag te vieren, heeft ze bij het ontbijt haar eerste 'hapje' gekregen: appel. En ze vond het lekker! Ze kon 'm zelf niet goed vasthouden, dus terwijl ik het stukje vasthield sabbelde zij er op los. Men, ze zoog dat ding bekant uit m'n handen Ik heb geen foto's, wel film. Moet nog even uitzoeken hoe ik daar iets mee kan. Vanavond krijgt ze een stuk komkommer, dus dan zullen we wat foto's maken.
Hopen dat dat net zo'n succes is
pi_81803778
Wat is dat dan weer voor speelgoed?


Kijk mama, zonder handen!


Hmm, lust ik dit?


Vooruit dan maar...


Het was een minder groot succes dan de appel van vanochtend, maar ze was ook wat moe. Morgen weer verder!
  zondag 23 mei 2010 @ 21:18:56 #171
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81804314
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 10:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Interessant! Dat idee heb ik bij Ivan ook. En als ik het in een bakje leg ligt het eten geheid binnen onafzienbare tijd op de grond. Wat ook nog wel eens wil helpen is aangeven of voordoen. Ik weet dat dat eerste niet helemaal in de methode past, maar hij lijkt dan ineens door te hebben dat hij het ook in z'n mond kan stoppen.
Helaas, om de smurrie op de grond nog een beetje te beperken, krijgt ze eigenlijk vaak maar 2 a 3 stukjes van hetzelfde bv banaan of kleine stukjes brood. Meer neerleggen betekent namelijk ook meer opvegen

Overigens gaat het met heeeeeeele kleine stapjes wel wat beter, zolang het niet met een lepel gaat dan. Brood gaat nu redelijk, z'n 4 stukjes maximaal. Maar ze snapt wel dat het in haar mondje moet Met een lepel is echt hopeloos. Een hap en daarna gaat het klepje op slot...
  zondag 23 mei 2010 @ 21:20:21 #172
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81804398
Wow wat goed zeg van Emma. Wat zit ze lekker te smikkelen! En wat een leuk grietje
  vrijdag 28 mei 2010 @ 14:58:39 #173
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_82022252
Creatief met soepstengel door Esmee

Heee wat heb ik nou? Lachen zeg zo'n ding!


Even proeven...


Je kan er ook leuk mee op tafel slaan


En 'm weggooien...


Misschien smaakt ie anders als ik 'm met mijn andere hand vasthou?


Of in je oor stoppen


Nou dan neem ik speciaal voor mama toch maar 1 klein hapje
pi_82035365
Esmee, kleine goochelaar!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_82035773
Lekkere lachebek Leuk hè, dat ontdekken wat ze er allemaal mee kan?

We zijn nu een klein weekje bezig en tot nu toe heeft ze komkommer, appel, banaan, broccoli, rijstewafel en peer geproefd. Van een appel opzuigen zijn we nu bij stukjes afknauwen gekomen. Wat gaat dat leren snel zeg! Het meeste wordt er gewoon weer uitgewerkt, want tja, stukjes horen natuurlijk niet in je mond, maar volgens mij heeft ze toch vandaag een paar stukken rijstewafel naar binnen gewerkt!
Van het weekend gaan we eens proberen of ze ook pap lust... dat zal een flinke smeerboel worden...

Oh en tip: bij de natuurvoedingswinkel heb je ook gewoon rijstewafels zónder zout. Dus niet zo min mogelijk, maar gewoon geen!
pi_82041218
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:07 schreef WupWup het volgende:

Oh en tip: bij de natuurvoedingswinkel heb je ook gewoon rijstewafels zónder zout. Dus niet zo min mogelijk, maar gewoon geen!
Ze staan in de supermarkten ook tussen de biologische spulletjes

Echt een leuk topic dit! Maar ik weet toch niet of het wel wat voor ons/mij is, ik vind dat kokhalzen zo verschrikkelijk naar! Nou is hij binnenkort ook pas 6 maanden hoor, maar blijf toch liever voorlopig bij gepureerd aanbieden denk ik,prettiger voor mijn eigen gevoel
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 28 mei 2010 @ 22:12:12 #177
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_82042357
Ooh wat is Esmee een schatje zeg!

Poppejans, hier werd bijna niet gekokhalsd (lekker woord) hoor en 50/50 kan ook! Ik heb ook niet volledig rapley gedaan en heel, stukjes of gepureerd ging hier allemaal.
pi_82053088
Hier valt het kokhalsen ook heel erg mee Poppejans, en dat zeg ik, met mijn overgeeffobie Maar het verschilt heel erg per kindje. Vanaf 6 maanden is het sowieso goed om niet meer glad te pureren, maar steeds grotere stukjes aan te bieden, anders heb je kans dat hij het kokhalsreflex langer voor in de mond blijft zitten dan nodig is. Ik prak soms ook wat voor Niels als hij het zelf niet zo goed weg krijgt, nectarine bijvoorbeeld is veel te draderig voor hem.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:25:54 #179
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_82320851
En als je dan zelf een banaan rapley-ed....


...kan er wel eens iets mis gaan
pi_83182026
Ah, hier is het topic. Esmeetje.

Zijn jullie wel eens aan het twijfelen geslagen over Rapley'en door het kokhalzen? Recentelijk slikt Ivan veel te grote stukken door die hij weer omhoog kokhalst en werkelijk meteen nog een keer probeert door te slikken. Hij kauwt of zuigt dan niet eens nog een keer. Mijn hart heeft nu al een paar keer stilgestaan. Mijn schoonmoeder vindt het inmiddels zo eng dat ze ineens alleen maar prutjes wil geven.

En hoe hebben jullie het introduceren van brood aangepakt? Snijd je een snee in 4 grote stukken? Geef je het droog of doe je er bijvoorbeeld wat appelstroop op?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 10:05:00 #181
5428 crew  miss_sly
pi_83182165
Nooit getwijfeld, ik ben helemaal Rapley fan!
Kokhalzen weet ze prima op te lossen, ook nu nog. Daar is de reflex voor, hou ik me dan maar voor. Prutjes vind ik alleen maar lastig, omdat ik dan de hele tijd bezig ben met lepeltjes of vorkjes met een hapje in haar richting te sturen, en mijn eigen eten koud wordt. Gisteren het summum van Rapleyen: mijn vader had sla gemaakt, met tomaatjes, druifjes, appel, banaan, kaas, zilveruitjes, augurkjes. En Senna pikte er telkens de dingetjes uit waar ze zin in had

Brood snij ik in kleinere dobbelsteentjes en bied haar telkens een stukje aan. Begonnen met droog brood, maar tegenwoordig altijd beleg: appelstroop, roosvicee jam, roomkaas, pindakaas, geprakte banaan, geprakte avocado, alleen wat boter.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83182191
Oh ik was dit topic ook kwijt! Esmeetje met banaan

Claudia brood introduceren hebben we hier gedaan door eerst alleen de korstjes te geven, toen na een week of zo ook een stukje zonder korst, maar daar kon hij nog niet veel mee... dat hebben we ook weer een tijdje vol gehouden, gewoon telkens aanbieden en op een gegeven moment ging hij het ineens doorslikken.. Toen zijn we er boter op gaan doen, gewoon dun laagje en lieten we de korstjes ook gewoon aan de boterham zitten.. En toen dat goed ging zijn we met beleg begonnen.. Maar de stukjes snee ik allemaal in hapklaar formaat zegmaar

Hier gaat het warm eten telkens een beetje beter Eerst moest hij er niks van hebben maar gisteravond aten we pasta en hij stopte alles gewoon zelf in zn mond zonder vies te kijken. (ok wel nadat hij eerst alles door de kamer gegooid had, maar dat negeren bleek te helpen...)
pi_83182276
Bedankt voor de tips!

Vanaf wanneer ga je etenswaren mengen? Ik bied nu alles individueel aan, maar op een bepaald moment zal hij bijvoorbeeld spaghetti met tomatensaus krijgen en mijn schoonmoeder heeft hem gister gemengde prutjes gegeven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83182366
brood geef ik gewoon in stukjes Claudia, euh, ik snij het in drie lange stukken zeg maar en die dan door de helft. Dan telkens 1 stukje aangeven en zo gaat dat meestal prima.
Als beleg doe ik er of alleen een laagje roomboter op, of rozenbotteljam (iets minder zoet), smeerkaas of geitensmeerkaas (met name die laatste trekt ze bijna uit mn handen ), een plakje jonge kaas kan ook, of appelstroop inderdaad. Ze eet er prima van.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83182420
en het avondeten gaat net zoals het uitkomt. In de vriezer staan heel veel prakjes. Als we een pizza of iets anders makkelijks eten dan gaat er een prakje in de magnetron. Als ze wel mee kan eten met ons, idd pasta ofzo dan gaat het via rapley en dat gaat gelukkig nog prima. Beetje half half net hoe het komt dus.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83183116
Gisteren hadden we dus pasta en Timo had er lol in



pi_83183168
oh wat leuk om Timo weer te zien wat een heerlijk manneke en wat een heel kind al zo! Wat wordt ie groot!!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 10:34:14 #188
5428 crew  miss_sly
pi_83183234
Wat heeft ie toch een heerlijk koppie, Chan

Senna krijgt wel eens een potje, maar ze vindt ze eigenlijk ook niet echt lekker allemaal. Ze houd tniet van dat gladde, heb ik het idee, want afgelopen zondag hadden we patatjes en had ik voor haar een bakje van Olvarit a la Carte warm gemaakt en dat waren meer echt stukjes, met pasta, wortels, doperwtjes, mais en dat at ze dan weer wel echt goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83186466
Twijfels over de aanpak heb ik ook echt niet. Eenmaal heb ik Emma uit d'r stoel getrokken, maar dat was eigenlijk te voorbarig van me.
Momenteel zijn we al 6 dagen gestopt met alle bijvoeding, omdat ze last had van wel erg prakkerige ontlasting. Even wachten totdat dat weer goed op gang is, maar ik verwacht eigenlijk vandaag wel weer een luier.
pi_83186820
Timo, wat een heerlijke foto's. Smullen he jochie.

En Esmee, ook al zo heerlijk aan de smikkel.

Hier ook geen twijfels. Het gaat eigenlijk heel goed. Kokhalzen gebeurt hier bijna nooit.
Ko heeft eigenlijk nooit een potje gehad, wel af en toe een prakje van een lepel. 3 keer ofzo. Hij wil dat namelijk niet. Hij wil stukjes.
En tegenwoordig wil hij trouwens al helemaal niet wat er op zijn bordje ligt. Hij wil wat er op ons bordje ligt.
Dus met de pot mee eten gaat hier ook steeds meer vanzelf.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_83187604
Leuke foto's van Timo!

Ivan vindt eigenlijk alles wel best. Volgens mij zou hij prutjes ook prima vinden. Ik wil niet dat we Rapley'en voor mij maar voor hem, en daarom vraag ik me nu wel af of ik niet net zo goed prutjes zou kunnen geven. Hij verslikt zich er misschien minder in, het maakt mij dus minder ongerust en hij vindt het allemaal prima. Dat gewone eten komt dan later wel.

Nou ja, dat gaat er dan door m'n hoofd. Ik weet ook wel dat het kokhalzen een functie heeft, dat het telkens nog goed gaat, dat dit goed is voor zijn motorische ontwikkeling en dat de komende maanden toch zo voorbij zijn. We beginnen zometeen met brood en dat ga ik ook niet pureren.

Ivan heeft net voor het eerst yoghurt gehad die hij zelf van een lepeltje at. Hij vond het geweldig!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:18:55 #192
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83187724
Misschien kun je allebei doen claudia? R krijgt onze groente om mee te spelen en een zelfgepureerd prakje als daadwerkelijke voeding. Dan wordt zijn grootste honger gestilt en is het gesabbel op een stuk broccoli puur om de unieke smaak en strcutuur te leren kennen. Deed het bij S ook zo en het bevalt heel goed.

En S is (momenteel, want ze heeft ook wel haar mindere weken) een goede gezonde eter, die alles durft te proeven .
pi_83187849
Maar Ivan eet best veel, ook als hij gewoon stukken krijgt. Van het een (rijstwafel, zacht fruit) krijgt hij meer naar binnen dan het ander (komkommer, wortel), maar verzadiging is het probleem niet. Ik vind het gewoon eng dat hij zulke grote stukken naar binnen werkt en niet goed genoeg kauwt/sabbelt. Ik denk dat ik geduldig moet zijn en hem de kans moet geven om het te leren. Hij krijgt nu tandjes, misschien scheelt dat wel?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:26:44 #194
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83187983
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
Maar Ivan eet best veel, ook als hij gewoon stukken krijgt. Van het een (rijstwafel, zacht fruit) krijgt hij meer naar binnen dan het ander (komkommer, wortel), maar verzadiging is het probleem niet. Ik vind het gewoon eng dat hij zulke grote stukken naar binnen werkt en niet goed genoeg kauwt/sabbelt. Ik denk dat ik geduldig moet zijn en hem de kans moet geven om het te leren. Hij krijgt nu tandjes, misschien scheelt dat wel?
Maar kan het niet zo zijn dat hij wat minder gulzig eet als hij bijvoorbeeld eerst al een prakje opheeft? Zodat het wat meer spelen dan eten kan zijn? Dan verslikt hij zich misschien ook minder, dacht ik.
pi_83188090
Op zich niet zo'n gek idee! Maar Ivan is altijd gulzig. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar hij heeft vanochtend een hele banaan, een paar stukken peer en wat yoghurt gegeten. En ik had er nog gerust een grote fles melk achteraan kunnen geven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83188171
Het gekke is dat ik begrepen heb dat je meer kans op kokhalzen hebt als je gepureerd voedsel aanbiedt omdat dat opgezogen moet worden en dat daar meer kans op verslikken is.

Daadwerkelijke honger hoefde hier nooit gestild te worden omdat ik nog bv geef, als je dat niet geeft is het misschien belangrijker om honger te stillen met vast voedsel. Alhoewel het eerste jaar vast voedsel nog steeds geldt als bijvoeding en de meeste energie nog uit melk komt.

Ik snap goed je twijfels, ik heb ze ook wel gehad. Maar het ging hier dan steeds net weer heel goed waardoor ik uiteindelijk gewoon heb vastgehouden aan deze manier. Nu vindt ik het erg fijn. Als we ergens anders zijn is er altijd wel iets dat Ko kan eten. Hij is zo gewend aan verschillende structuren.
Alhoewel hij zeker zijn voorkeur heeft. Broccoli vind hij nog steeds niet te eten.

Yoghurt is hier ook een grote hit! En geitensmeerkaas!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_83188239
Tja, je kan natuurlijk ook de grote honger voor zijn en voedsel aanbieden als het alleen nog maar lekkere trek is.
Kun je de banaan en de komkommer niet in iets kleinere stukken aanbieden? Dat geeft iets meer rust en is voor hem misschien ook fijn.
En tandjes scheelt een hoop inderdaad!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_83206486
Als mijn kinderen nu klein zouden zijn, zou ik dit in meer of mindere mate zeker weten doen.
Ik had kwezels met eten, niets lustten ze zonder dat wij het met appelemoes gemengd hadden

Nu eten ze wel alles, 19 en 21 jaar, zelfs hond en slang.
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:34:37 #199
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83206686
Stand van zaken:

Mango is de absolute nummer 1 met direct daarop volgend alle andere soorten fruit die hij tot nu toe gehad heeft (appel, peer, banaan, aardbei en meloen, zowel gepureerd als uit het handje)

Rijstewafel en liga zijn om op te sabbelen, niet om te eten .

Diksap is echt héééééél erg lekker, zo blijkt.

En groenten in de hand zijn leuk (om je stoeltafeltje mee in te smeren en vervolgens op de grond te mikken )

Geprakte groente is , om de bibbers van te krijgen.
pi_83207928
Ivan vond aardbei ook heel lekker! Alleen staat in het lijstje van borstvoeding.com dat je er beter mee kunt wachten tot de leeftijd van 1 jaar. Ik heb ergens gehoord dat je het allergierisico ongedaan kunt maken door aardbeien af te spoelen met warm water. Is dat nou een fabeltje of zit er echt iets in? Hoe werkt dat dan?

Bij Ivan staat rijstwafel op nummer 1, fruit op nummer 2 en daarna komen de groentes. Vandaag heeft hij yoghurt gehad en ik denk dat yoghurt een goede kans maakt om op nummer 1 of toch zeker 2 te komen. Brood heeft hij ook gekregen. Hij at met gemak 1 droge boterham op. Ik heb maar niet uitgeprobeerd of hij nog meer lustte.

We hebben hem vandaag een bakje met tomaatjes en komkommer gegeven. Hij viste er eerst de tomaatjes uit en daarna at hij met tegenzin nog wat komkommer. Erg grappig om te zien. En hij kieperde zowaar het bakje niet meteen om maar viste er zorgvuldig zijn groenten uit! Hij wordt steeds beter in eten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83213452
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan vond aardbei ook heel lekker! Alleen staat in het lijstje van borstvoeding.com dat je er beter mee kunt wachten tot de leeftijd van 1 jaar. Ik heb ergens gehoord dat je het allergierisico ongedaan kunt maken door aardbeien af te spoelen met warm water. Is dat nou een fabeltje of zit er echt iets in? Hoe werkt dat dan?
Wat ik begrepen heb is dat de pitjes erg allergeen zijn. Dus als je ze zou schillen moet het beter zijn. Maar goed ik weet dat niet zeker.

Ik voer Ko wel zijn yoghurt.
Ik vroeg me af hoe jullie dat doen met voeren. Op het cb zeiden ze dat je het lepeltje op zijn tong moet leggen en dat hij het er zelf af moet schrapen.
Dit vanwege een betere ontwikkeling van zijn mondspieren ed.
Dus ipv het zo aan zijn bovenkaakje afsmeren.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_83213612
Ik wist niet eens dat daar ook een bepaalde techniek bij hoorde. Toch wel rocket science dus, voeren.

Ik laat Ivan zichzelf helemaal ondersmeren met het lepeltje en er komt ook iets in z'n mond terecht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83213711
Ja, ik had het dus ook nog nooit gehoord. Komt dat ineens weer op je bord.

Ik moet Ko ook eens zelf met zijn lepel en yoghurt laten knoeien. Dat vind hij vast leuk.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 23 juni 2010 @ 21:20:57 #204
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83213855
Ik heb nog ergens een geweldig filmpje van S die haar yoghurt zelf eet.Dan doet ze keurig de lepel in de yoghurt, om vervolgens de achterkant in haar mondje te doen. Ze draaide de lepel dus niet na het opscheppen zeg maar. Ik vond dat echt hylarisch.
pi_83213918
Wanneer mag je eigenlijk vette vis geven, bijv haring?
Het is natuurlijk wel rauw, maar ik zou echt niet weten wanneer je zoiets proberen kan. Bij 1 jaar ofzo?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83214053
Hier kijk ik altijd en daar zeggen ze dus met 9-10 maanden al.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 21:29:42 #207
5428 crew  miss_sly
pi_83214536
yoghurt probeer ik ook nog te voeren, maar dat wordt steeds lastiger. Ze wil het zelf doen, maar krijgt nog niet echt een hap binnen. Dus momenteel probeer ik er eerst een paar happen zelf in te krijgen, voor ze zich ineens realiseert dat ze zelluf wil

oeke, ik doe gewoon het lepeltje richting haar mond, en dan komt ze met open mond de lepel tegemoet en sabbelt hem leeg, liefst met bijpassende smakgeluidjes
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83215243
Dat leegsabbelen doet Ko ook.

Ko is vrij laat begonnen met van een lepeltje eten en had al snel deze manier te pakken.
Ik moest er gewoon aan denken en vroeg me dat af.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 21:46:06 #209
5428 crew  miss_sly
pi_83215885
ik vraag me ook af hoe we dat soort dingen aan moeten pakken. Nu eet ze, behalve de yghurt, eigenlijk alles nog steeds met de hand. Maar ooit zullen we met de vork aan de slag moeten. Ik vind alleen dat eten met de handjes zo leuk Ze eet soms letterlijk haar vingers ergens bij op; dan heeft ze iets in haar mond gedaan en zitten er nog kruimeltjes op haar vingers, hand of zelfs pols, en dan gaat ze daaraan likken of sabbelen om ook die kruimeltjes te pakken te krijgen

Wel leg ik er nu steeds vaker een vork bij en als ze daar interesse in toont, dan doe ik soms een stukje aan de vork zodat ze die zelf in haar mond kan stoppen. En als ze daar dan genoeg van heeft, krijgt ze de vork om te oefenen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83217194
Geweldig, Groofsken!

Ik schep zelf yoghurt op het lepeltje voor Ivan en hij grijpt met zijn hand naar het lepeltje en stopt het dan zelf in z'n mond. Soms gaat dat niet horizontaal maar verticaal, maar dan kan hij nog de restjes eraf sabbelen. Hij is nog echt te jong om zelf yoghurt op te scheppen. Als ik hem zijn gang laat gaan pakt hij volgens mij het bakje met beide handen en houdt hij het boven zijn hoofd op de kop. Zo komt er natuurlijk ook wat in.

M'n moeder had als tip om Ivan zijn brood met een vorkje te laten eten. Dat vond ik niet eens zo'n gek idee. Ik eet zelf m'n brood niet eens met een vork, maar goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83240484
Is toch nog steeds lekker met je handen eten? Ik wel.

Aks yoghurtbakje hadden wij er eentje met vierkante afgeronde hoeken, alles glotste zo naar binnen.
pi_83240779
Mijn zoon van 9 eet nog steeds meestal met zijn handen. Echt. Ik krijg het hem niet aangeleerd om met vork te eten.
Ik weet niet hoe dat komt. De zin; pak je vork nu, hebben we al duizend keer uitgesproken.

Als ik hem dwing de vork te pakken dan prikt hij iets aan zijn vork en pakt het er met zijn andere hand af om het in zijn mond te stoppen

Mijn jongste zoon daarentegen at op zijn 2de al netjes met een vork.
pi_83352142
Yoghurt is ook heel lekker!



edit: wij voeren de yoghurt niet, ik dip alleen de lepel erin en geef het dan aan Emma. Ik heb het bakje aangeboden, zodat ze met d'r handen erin kon, maar dat snapte ze echt nog niet. Ze probeerde alleen mijn hand te pakken die het bakje vasthad
pi_83352493
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:23 schreef oeke het volgende:
Hier kijk ik altijd en daar zeggen ze dus met 9-10 maanden al.
Wat een mooi overzichtelijk schema, dankjewel!

Beetje kwark of zo'n babydanoontje laat ik hem ook wel eens zelf eten, ik doe hetzelfde als WupWup; wel op de lepel doen en dan de lepel aan hem geven.
Erg grappig om te zien dat hij steeds verder zn mond open doet om de lepel goed te richten hahaha
edit: oeps ik zie dat kwark pas bij 7maanden mag. Ik geef het wel eens als tussendoortje om 15.00 een paar hapjes
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83352525
edit dubbel
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83366300
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:39 schreef WupWup het volgende:
Yoghurt is ook heel lekker!

[ afbeelding ]

edit: wij voeren de yoghurt niet, ik dip alleen de lepel erin en geef het dan aan Emma. Ik heb het bakje aangeboden, zodat ze met d'r handen erin kon, maar dat snapte ze echt nog niet. Ze probeerde alleen mijn hand te pakken die het bakje vasthad
Zo doen wij het ook! En Ivan vindt yoghurt heerlijk.

Ik heb vandaag en gister gemerkt dat Ivan op een bepaald moment erg met zijn yoghurt ging spelen en niet meer zo gretig at. Volgens mij is dat het eerst teken dat ik ooit bij hem heb gezien van verzadiging! En hij kauwt de laatste week ook beter en kokhalst veel minder vaak. Ik ben er heel blij mee!

Lieve foto trouwens, WupWup. Ze heeft prachtige ogen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 27 juni 2010 @ 19:56:59 #217
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83369856


  zondag 27 juni 2010 @ 19:58:14 #218
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83369911
Wat een lieve foto Wupwup, ze ziet eruit zo geconcentreerd uit. Al haar aandacht bij het proeven.
pi_83372533
Oh R.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 10:34:06 #220
5428 crew  miss_sly
pi_83480439
Weet iemand hier hoe het zit met krentenbollen? Volgens het introductieschema van Kleintjes is dat vanaf 1,5 jaar; is dat omdat er (veel) suiker in zit?

Mijn schoonmoeder heeft Senna gisteren een krentenbol gegeven (dat gaf ik mijn kinderen ook altijd...nou fijn, maar wij hadden het nog niet op de lijst van dingen staan die ze mag eten).
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83481274
Lijkt me niet zo'n probleem miss. Volgens mij zijn krentenbollen gemaakt van wit meel of hoe zeg je dat, net als witte broodjes dus. Er zal ongetwijfeld wat suiker inzitten maar volgens mij is dat niet heel extreem.

En het schema van kleintjes is natuurlijk wel erg strikt en voorzichtig, Senna is bijna 1 dus het is denk ik niet heel erg, die ene keer een krentenbolletje. Misschien gewoon even aan je schoonmoeder mededelen dat je het in het vervolg niet wilt hebben en het daarbij laten?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 10:57:12 #222
5428 crew  miss_sly
pi_83481370
Heb ik ook gedaan, gezegd dat we dat liever nog niet hebben en geen probleem van gemaakt. Maar goed, het ging me meer om het feit dat ze het had gedaan zonder te overleggen, terwijl we vanaf het begin gezegd hebben dat ze niets mag geven waarvan wij neit hebben gezegd dat het mag.

En toen vroeg ik me ook af waarom krentenbollen pas met 1,5 op het lijstje staan. Aangezien brood mag en krentjes (bijna?) ook, moet het dan aan de suiker liggen, lijkt me?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83481629
Volgens Owlet geloof ik, was dat omdat er erg veel suiker in zit inderdaad.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_83481795
Ja zal wel aan de suiker liggen dan.
Krentjes geef ik hier eigk al best lang. Stond in een recept van de opperdepop, couscous met krentjes Amélie trekt het bakje nog net niet uit mn hand als ze dat krijgt
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 11:11:35 #225
5428 crew  miss_sly
pi_83481945
Krentjes krijgt Senna sinds een week of 2 ook wel eens, zo'n klein doosje. Vindt ze geweldig, lekker proberen die krentjes eruit te peuteren met haar kleine vingertjes

Maar ze krijgt die maar soms, als extraatje en daar zit natuurlijk geen extra suiker in. Druiven krijgt ze ook wel eens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83481956
En toen had ze er ook nog de goede tip bij dat het krentenbrood van de natuurwinkel zonder toegevoegde suiker zou zijn (of was dat weer p_iglet).

Haha R, wat heerlijk! Volgens mij was je expres buiten gaan zitten groof

Emma houdt van nectarine Ik had helemaal niet door dat ze dat pas bij 9 maanden mag, maar ze vindt het heeeeeeeeeeeerlijk en belangrijker nog: geen enkele overgevoelige reactie! Weet iemand of het nu in principe groen licht is voor nectarine of dat het toch slimmer is om alsnog pas bij 9 maanden weer te geven?
  woensdag 30 juni 2010 @ 11:52:39 #227
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83483558
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:34 schreef miss_sly het volgende:
Weet iemand hier hoe het zit met krentenbollen? Volgens het introductieschema van Kleintjes is dat vanaf 1,5 jaar; is dat omdat er (veel) suiker in zit?
Die heeft Esmee in onze vakantie echt verslonden Nou ja blijkbaar kan ze er goed tegen zullen we maar denken

Huup de couscous met krentjes was bij Linde ook favoriet

Esmee heeft gisteren voor het eerst gewoon met ons meegerommeld meegegeten: rijst met room, courgette, champignons, ui en paprika. Gingen best wat lepeltjes in (wel zelf meehelpen met vasthouden he). En favoriet is magere vanillekwark met wat biobim erdoor. Dan begint ze al te kraaien als ze ziet dat ik het in een schaaltje doe
pi_83483652
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:52 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Die heeft Esmee in onze vakantie echt verslonden Nou ja blijkbaar kan ze er goed tegen zullen we maar denken
Foto?

hoe gaat het nu met het eten van Esmee?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83483678
ja snel editten hè
gaat beter dus? fijn!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 11:56:59 #230
5428 crew  miss_sly
pi_83483729
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:11 schreef WupWup het volgende:
En toen had ze er ook nog de goede tip bij dat het krentenbrood van de natuurwinkel zonder toegevoegde suiker zou zijn (of was dat weer p_iglet).

Haha R, wat heerlijk! Volgens mij was je expres buiten gaan zitten groof

Emma houdt van nectarine Ik had helemaal niet door dat ze dat pas bij 9 maanden mag, maar ze vindt het heeeeeeeeeeeerlijk en belangrijker nog: geen enkele overgevoelige reactie! Weet iemand of het nu in principe groen licht is voor nectarine of dat het toch slimmer is om alsnog pas bij 9 maanden weer te geven?
Aangezien Senna nergens echt op reageerde en wij ook beiden geen enkele voedselallergie hebben, ben ik ook wat eerder begonnen met bijvoorbeeld aardbeien. Toen ze daar niet op reageerde, ben ik dat gewoon blijven geven.

Stiemie, wat fijn dat het beter gaat met het eten van Esmee en als jullie het prima vinden, die krentenbollen, en Esmee vindt ze lekker en het gaat goed, moet je dat toch gewoon blijven geven

Wij willen gewoon de suikerinname zoveel mogelijk beperken voorlopig, dus dan liever ook geen krentenbollen

Het schema van Kleintjes is erg voorzichtig, juist met het oog op allergieen. Ik neem aan dat als ze ergens niet op reageert, ze dat ook neit zal gaan doen. Ik zou het dus maar gewoon blijven geven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 30 juni 2010 @ 11:58:57 #231
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83483802
Hahaha ja net langs elkaar heen, solly Lief dat je het vraagt!

Esmee heeft gewoon een beetje een gebruiksaanwijzing en die bestaat vooral uit: zelf doen. Dus brood eet ze alleen als ze zelf de stukjes mag pakken en in haar mond mag doen. Fruit alleen als het bv in 4-en gesneden druiven zijn en appel in dunne plakjes etc. Kom niet aan met een fruithapje, want dat eet ze gewoon niet. Drinken is net zo. Ze wil geen water of sap uit haar fles, maar wel uit een rietjesbeker want die kan ze dan zelf vast houden. En soms wordt ze heel wild met eten gewoon uit enthousiasme. (Ze heeft inmiddels de bijnaam Animal van de muppets)
  woensdag 30 juni 2010 @ 12:01:12 #232
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83483902
Miss het waren misschien 3 bolletjes in 2 weken, maar ze vond het geweldig lekker. Ik merk dat ik er nu trouwens wel makkelijker mee ben dan eerst bij Linde. Daar lette ik meer bij op, maar nu vind ik een beetje suiker op die manier niet zo erg als het maar met mate is en niet te vaak. Maar ik doe bijvoorbeeld zeker geen extra suiker in yoghurt/thee/over fruit.
pi_83484037
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:11 schreef WupWup het volgende:
En toen had ze er ook nog de goede tip bij dat het krentenbrood van de natuurwinkel zonder toegevoegde suiker zou zijn (of was dat weer p_iglet).
Het was P_iglet inderdaad, niet Owlet.

Leuk dat Esmee, lekker aan het eten is. En een opluchting voor jullie!
Ko wil tegenwoordig ook alleen nog maar van ons bord en zelf doen. Dus dat is af en toe wel lastig. Vooral met scherp eten. En op zout probeer ik nu goed te letten, maar dat gaat me zwaarder dan suiker, eerlijk gezegd.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_83484318
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:58 schreef Stiemie het volgende:
Hahaha ja net langs elkaar heen, solly Lief dat je het vraagt!

Esmee heeft gewoon een beetje een gebruiksaanwijzing en die bestaat vooral uit: zelf doen. Dus brood eet ze alleen als ze zelf de stukjes mag pakken en in haar mond mag doen. Fruit alleen als het bv in 4-en gesneden druiven zijn en appel in dunne plakjes etc. Kom niet aan met een fruithapje, want dat eet ze gewoon niet. Drinken is net zo. Ze wil geen water of sap uit haar fles, maar wel uit een rietjesbeker want die kan ze dan zelf vast houden. En soms wordt ze heel wild met eten gewoon uit enthousiasme. (Ze heeft inmiddels de bijnaam Animal van de muppets)

lekker ding hahhaha ik zie het helemaal voor me, Animal ghehe, mét wilde haardos natuurlijk.

Nouja goed, een gebruiksaanwijzing, het is fijn dat ze eet en prettig voor jullie dat je de gebruiksaanwijzing hebt gevonden, de rest komt vast vanzelf wel.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83484696
Ik vind het ook lastig voor de oppassers, hoor. Mijn schoonmoeder had pas een prutje voor Ivan gemaakt met verschillende soorten bessen. Ze wist dat hij al wel fruit mocht en ze had het voor de zekerheid nog even opgezocht. Ik heb haar nu het schema gegeven van borstvoeding.com.

Wij eten zelf nooit krentenbollen, dus het zou niet zo snel bij me opkomen om er één aan Ivan te geven. Het gaat eigenlijk vanzelf: ik eet volkorenbrood met smeergeitenkaas - hij ook, ik eet yoghurt - hij ook, ik eet peer - hij ook. Ik ben benieuwd of dat straks met het avondeten lukt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83504090
Eetspam!

Wat zit er op dit broodje?

Pincetgreep!

Fruit!

Nog meer fruit!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:30:03 #237
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83620849
Oeke, wat heb je toch een lekker knulletje. En wat staat dat bloesje hem lief zeg , dat had je zelfgemaakt toch?

En die laatste twee, zijn die in jullie eigenste tuintje?
pi_83621094
Jep zelfgemaakt, met diep decollete!
En die laatste 2 zijn in ons buurtpark, na het boodschappen doen. Even uitpuffen en al het fruit uit de boodschappentas plukken.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:43:56 #239
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83621325
Ik heb echt de ontdekking gedaan wat betreft het boodschappen doen, dat gezeul steeds met tassen enzo . Ik heb een Ikea-tas-op-wieltjes, echt ideaal en alles past erin. R in de doek, S lopend/fietsen/steppend (net waar ze zin in heeft) en hobbelen maar. Ik word er niet moe van, geen snijdende handvatten in mijn vingers, niet even pauzeren en steeds wisselen van arm.

Ongelooflijk offtopic, dat wel.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:50:11 #240
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83621545
Ontopic.

Mijn dochter vindt het echt hylarisch als mijn zoon kokhalzend vieze gezichten trekt bij het proeven van nieuwe dingen . Maar het deert hem niks, mijn kleine, dappere.



pi_83621552
Haha, die hebben wij ook! Niet van de Ikea maar van de markt. Superfijn!
Maar nu gingen we gewoon even gezellig de markt op met zijn drietjes en dan gaat P. toch ineens heel veel fruit kopen...
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_83621618
Haha, doet ze hem ook na? Wedstrijdje vieze gezichten trekken?
Wat een leuk duo zo! Met die krullenbossen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:56:24 #243
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83621794
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:52 schreef oeke het volgende:
Haha, doet ze hem ook na? Wedstrijdje vieze gezichten trekken?
Wat een leuk duo zo! Met die krullenbossen.
Ja leuk hè, het haar van R krult met de dag meer. Ben benieuwd of het ook echt pijpenkrullen worden zoals S heeft.

Soms doet ze mee, maar meestal kijkt ze gewoon heel aandachtig naar hoe hij doet en moet dan dus heel hard lachen als hij rillingen krijgt, of kohalst, of vieze gezichten trekt.
pi_83716477
Mmmmm, kersen!
  Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 13:01:55 #245
5428 crew  miss_sly
pi_83718350
Och, kijk dat snoetje dan
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83731411
Ohh Wup wat een schatje Niels vindt kersen ook mjummmmmie Hij zegt bij lekkere dingen ook echt letterlijk "mmmm" tijdens het eten
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_84303616


Twijfelachtig of ze het wel helemaal lekker vond, maar ze nam steeds wel weer een hap. Als ik de meloen maar vasthield...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_84307572
Leuk Nijna!

Na een korte bijvoedingsstop ivm de ontlasting, zijn we gisteravond weer begonnen. Ook watermeloen!

Sorry, beetje wazig door telefoonfoto
pi_84307899
Haha, wat is ze lekker bezig met dat gigantische stuk watermeloen!

Ik heb nog een vraagje. Ik heb pas voor het eerst meegemaakt dat wij iets geïntroduceerd hebben waar we volgens het consultatiebureau beter nog even mee kunnen wachten, namelijk yoghurt. Volgens het voedselintroductieschema mag yoghurt na 7-9 maanden. Omdat ik bij het consultatiebureau in 'ja en amen'-modus zat heb ik niet gevraagd wat de reden is dat je beter nog even met yoghurt kunt wachten. Hebben jullie enig idee? En is het oké om elke dag yoghurt te geven of is het beter om mate te houden? Het is toch weer een extra portie zuivel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84309589
Omdat het koemelk is. En ik weet ook niet wat nu wijsheid hierin is. Ik snap sommige dingen van het introductieschema van Kleintjes ook niet zo goed. Hij zal er ongetwijfeld goed over nagedacht en onderbouwd hebben, maar perzik bij 6 maanden en nectarine bij 9, rijstwafel en rijstmeel bij 6 maanden en dan weer rijst bij 8-9 maanden? Of zie ik nu dingen over het hoofd?
pi_84309761
Nou, precies! Nectarine was me nog niet eens opgevallen, maar het rijstvoorbeeld wel. Ik dacht dat het misschien met de vorm te maken zou kunnen hebben, dus dat ze zich makkelijker verslikken in rijst?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84310235
Wup wat een enorm stuk meloen lekkerrrrr!

Ik heb geen idee wat de gedachten achter het schema van kleintjes zijn...
Overigens is nectarine hier helemaal in de roos! Kleine slobber!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_84499899
Ik snap het schema soms ook niet helemaal, bij brood raadt hij aan met volkoren te beginnen en bij pasta en zo moet je met de volkoren variant juist rustig aan doen..

Wup wat een geweldige foto met dat stuk meloen :D

Timo eet 's ochtends en 's middags zn brood gewoon goed (mits er beleg op zit waar hij zin in heeft...) en fruit gaat eigenlijk ook erg goed, tussendoortje zoals rijstwafel en soepstengel ook.. maar avondeten is echt een drama. Hij eet gewoon amper, wil echt bijna niks proberen en kijkt al héél vies als hij het nog niet eens in zn mond gehad heeft en gaat er daarna mee gooien.
Pannenkoeken met fruit gaan er prima in, een wrap met avocado en een vegetarisch balletje ook, verder nog tomaat en komkommer maar dat is meteen alles wat hij eten wil.. Pasta stopt hij wel in zn mond, ook champignon en courgette wel, maar echt eten doet hij het nog steeds niet. En om nou elke avond pannenkoeken te geven lijkt me niet zo'n goed idee :+ Iemand tips?
Ik maak me er toch wel een beetje zorgen om, omdat hij afgevallen is de afgelopen tijd en sowieso al niet zo'n zwaargewicht was. Brood geven kan natuurlijk ook 's avonds, maar ik wil graag dat hij warm gaat eten.. Ik heb van de week zelfs een potje geprobeerd maar dat was bepaald geen succes :X
pi_84502437
Ik heb Niels net een rijstwafel met wat Marmite gegeven en hij vertrok geen spier
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_84555770
Bwaah, ik haat knoeien met eten!

Maar ja, het doel heiligt de middelen, zullen we maar denken. :+



pi_84563120
Ik begin inmiddels zelfs lol te krijgen in het geknoei!* Ivan heeft vandaag risotto met doperwtjes en parmezaan gegeten. Ik begon hem te voeren met een lepeltje maar hij kon het eigenlijk best goed zelf eten doordat het lekker plakkerig was. Nou ja, goed, er ging ook wel heel veel naast.

*Zolang het maar niet tegen de muur belandt. :X

En die oogjes van Lente! O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:16:18 #257
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84565886
Serpente, waar heb je dat bordje vandaan? Dat ziet er stabiel uit!
Thomas is een bordjes-kieperd. Ik heb nu ploppies gekocht en dat werkt wel. Maar jouw bordje ziet er ook handig uit!

Thomas eet tegenwoordig ook met een vorkje (als ik de stukjes aanprik natuurlijk). Ik heb het idee dat het makkelijker gaat (dat hij meer eet) als hij wat te friemelen heeft. Eten is tegenwoordig niet meer interessant genoeg, wordt niet meer gezien als speelgoed. En echt speeltjes aan tafel daar ben ik eigenlijk tegen. Dus dat vorkje was eigenlijk als soort van speelgoed bedoeld, maar het eten ermee vindt hij ook heel leuk.

(telefoonfilmpje, kleuren zijn ietwat overdreven, instellingen van de telefoon stonden niet goed)

Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_84566438
Wat een leuke foto's Sserpente! Ze vind het lekker he?
En die troep tja, het zit al helemaal in mijn systeem, na het eten washandje/doekje/stoffer en blik.

Thomas, wat leuk om jou eens op een filmpje te zien, wat een leuk jongetje ben je!

Chan, wat lastig is dat he? Ko eet ook bijna geen groenten. Hij stopt het wel allemaal in zijn mond, maar spuugt het de helft van de tijd weer uit. Ik ben op een gegeven moment ook bv courgette heel zacht gaan bakken in olijfolie en daar verkruimelde ik een minibeetje groentenbouillonblok overheen. Dat eet hij de ene keer met smaak op en de andere keer absoluut niet. :?

Hij wil nu ook geen eigen bordje meer met gekookte groenten, hij wil echt alleen wat papa en mama eten. Dus tegenwoordig eet hij roti, allerlei pasta's en groentetaart en het smaakt hem goed ook.
Hij eet trouwens erg netjes vind ik. :)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:39:12 #259
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84566902
Oeke, laatst in het grote babietjestopic tipte er iemand courgettepannenkoekjes. Ik heb ze gemaakt voor Thomas en het was een succes! Smullen joh.

En dank voor het compliment.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:55:53 #260
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84567658
Wij zijn hier ook van de Rapley. :)
Deels vanuit nood omdat mevroi alles zelluf wenst te doen, en het lepeltje zelf wil vast houden en rondzwieren, voordat er geknaagd wordt :') maar ook zeker omdat het gewoon leuk is! *O*

al vind ik het wel steeds zonde als ze weer eens wat fijn knijpt, zonder het echt te proeven...
en wat is dan wijsheid? grote stukken, want die kan ze goed vasthouden? of kleine stukjes, want daar verslikt ze zich niet zo in?

watermeloen was iig niet echt een groot succes vanavond. mango en suikermeloen daarentegen wel :Y)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_84629969
Davinia in grote stukken verslikt ze zich juist niet en ze leert vanzelf er kleine stukjes vanaf te eten. De stukken die te groot zijn worden eruit gewerkt dmv het kokhalsreflex. Niels heeft zich nog maar twee keer verslikt, een keer in de auto toen hij moest spugen ( :'( ) en een keer in water.

Speciaal voor Ssserpente :+ :@
Die courgettepannenkoekjes kunnen ook met andere kleingesneden of geraspte groenten en met aardappel :s)

[ Bericht 2% gewijzigd door Twinkly op 29-07-2010 16:01:42 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_84631511
whahaha twinkly, jij knoeit zelf net zo hard mee met de prut op tafel leggen :P
maarreh, courgettepannekoekjes? Vertel!
pi_84631841
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:18 schreef WupWup het volgende:
whahaha twinkly, jij knoeit zelf net zo hard mee met de prut op tafel leggen :P
maarreh, courgettepannekoekjes? Vertel!
erg he :P :@ Is goed voor zijn zintuiglijke ontwikkeling O-)

Bloem en ei mengen, al roerende met de garde water toevoegen tot het een beslagje wordt, geraspte courgette toevoegen en bakken maar! Zo hebben we gevierd dat Niels 9 maanden was en ei mag. Laatst heb ik ook nog havermoutvlokken eraan toe gevoegd :9
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_84632051
Klinkt goed! Wij moeten nog even wachten dan inderdaad. Zou het ook met melk kunnen ipv water? Niet dat ik er om sta te springen om nog meer te kolven overigens :')
pi_84632496
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:31 schreef WupWup het volgende:
Klinkt goed! Wij moeten nog even wachten dan inderdaad. Zou het ook met melk kunnen ipv water? Niet dat ik er om sta te springen om nog meer te kolven overigens :')
Ja, het kan best met melk, net als gewone pannenkoeken. Maar ik heb het met water gedaan omdat ik hem nog geen koemelk wil geven, yoghurt is toch al wat meer verteerd. En ik had geen zin om speciaal voor de pannenkoekjes te gaan kolven idd :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Twinkly op 29-07-2010 17:23:00 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_84633996
Speciaal voor Claudia, ter vergelijking met hoe Ivan een boterham eet :D
En Niels heeft ook watermeloen gehad vorige week :9


&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_84697040
Gatver, Twink, dat papfilmpje. Ik heb 'm niet eens helemaal afgekeken. :@ Hij heeft wel een superlief koppie, hoor, je ventje. O+

Iemand vroeg dat van dat bordje. Da's heul geen handig ding. Tenminste niet voor onze kinderstoel. Je kan 'm op een groter oppervlak wel iets vacuum duwen, maar daar is bij ons het blad van de kinderstoel te klein voor. Is van Tupperware.
pi_84697800
:P het is ook wel een ernstig ranzig filmpje hoor :* En zo erg is het eigenlijk nooit, daarom was dit ook filmpjeswaardig. Mijn broertje kan er ook echt niet tegen, die vond het laatst niet zo fijn toen hij bij ons at terwijl Niels toen eigenlijk heel netjes aan het eten was.

Ziet er heel handig uit dat bordje. Wij hebben sinds gisteren van tommee tippee de magic mat, die plak je vaccuum aan de tafel en daar plak je weer het bord op.
Gisteren heeft Niels dus echt zelf uit een bordje gegeten en smullen dat hij deed! Tot nu toe legde ik steeds een nieuw stukje eten voor hem neer.
Ik had volkoren penne met wat tomatenpuree, oregano en thijm, lange stukken gebakken courgette, fijngesneden bloemkool en wat halve zwarte olijfjes gemaakt.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:28:15 #269
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84698813
Ik was het van de bordjesvraag Serpente. Maar die magic mat van Twinkly klinkt ook goed! Eens kijken of ik die ergens in de buurt kan vinden.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_84698821
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:28 schreef Ca.ra het volgende:
Ik was het van de bordjesvraag Serpente. Maar die magic mat van Twinkly klinkt ook goed! Eens kijken of ik die ergens in de buurt kan vinden.
Prenatal!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:07:14 #271
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85219307
Nou, hier zijn we dan ook begonnen met fruit en groenten.
Van de week had meneertje sperziebonen en courgette en gisteren wortel. En opeens vindt papa het eng met de wortel want dadelijk stikt ie erin?

Ik vind het ook wel eens griezelig hoor, als Harry begint te kokhalzen. Hij sabbelt er namelijk hele kleine stukjes vanaf. Maar goed...
Rijstwafel vindt hij ook wel lekker. De broodkorst die ik hem had gegeven belandde binnen een paar tellen op de grond en daar waren de honden blij mee ;)

Wat ik me nu wel afvraag: krijgt hij zo wel genoeg binnen om te proeven? Of moet ik toch ook een beetje gaan pureren voor het proeven?
pi_85228180
Om te proeven hoef je niks door te slikken ;)
Kokhalzen voorkomt overigens juist dat een kindje stikt. Stikken doe je op het moment dat iets je luchtpijp blokkeert. Op dat moment kun je dus ook geen geluid maken. Kokhalzen is een natuurlijk reflex en bij baby's ligt die reflex nog vrij ver voorin de mond. Je zult merken dat in verloop van tijd die reflex naar achteren verplaatst en Harry ook eten kan gaan doorslikken.
Heb je ook het boek van Gill Rapley gelezen? Ik vond dat zelf wel heel prettig om goed voorbereid aan de slag te gaan en nog steeds pak ik wel eens dat boek erbij om weer wat op te zoeken. Tot nu toe heb ik Emma 2 keer uit haar kinderstoel gehaald om te helpen. Beide keren had niet nodig geweest, want ze werkt het stukje zelf alweer eruit voor ik iets had gedaan. En ging vrolijk verder met het volgende stuk eten :')
pi_85229700
Enige nadeel van de raplye methode is dat het altijd zo'n onwijze teringzooi op de grond wordt. Voor de rest ben ik al bijna 4jr helemaal voor en de resultaten zijn ook verbluffend. De koters hebben de incidentele snoepdrank, banaantje, lollie, colaflesje etc. Maar dat is dan ook alles. Zodra ze kunne kiezen tussen vers fruit en snoep, kiezen ze het 1e. Volop genieten van kersen, aardbeien, banaan, nectarine(!), peer en appel (met verse kaneel, zonder suiker). Nou dan ben ik heel trots en helemaal na het lezen van het boek over eten van Catan (de broer vd maker vh spel) en dat wat hij schrijft vermoedde ik al. Groente is niet persé nodig in zulke hoeveelheden als je fruit maar wel eet. Vezels zitten heel veel in peer bijv.

Maar momenteel zijn qua groenten, erwten, boontjes, paksoiblaadjes en worteltjes heel populair. Ik kan de oudste helemaal blij maken met een peentje (lekker zoet zegt ze). En laatstehad ze uit de boodschappentas de winterpeen gejat, die voor de soep bedoeld was. En op de bank op te knagen, nou ja, lamaar denk ik dan. Wel effe erop wijzen dat zomaar pakken niet mag hè, altijd vragen!

Enfin Rapley, of gewoon normaal voedsel geven, werkt voor mij prima en de 3e krijgt net zo'n behandeling.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_85239093
Bij Rapley geeft je toch ook gewoon normaal voedsel of ben ik nou van de wap... :?
Ondanks Rapley hier absoluut een niet groente en fruit liefhebster. Een appeltje of peertje gaat er redelijk in meestal, banaan ook wel. Aardbeien liefst met slagroom en dat is het wel aan fruit.
Groente eet ze eigenlijk helemaal niet op het moment, sowieso avondeten niet, hooguit af en toe een stukje vlees...
Zal de leeftijd wel zijn.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85249866
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begin inmiddels zelfs lol te krijgen in het geknoei!* Ivan heeft vandaag risotto met doperwtjes en parmezaan gegeten. Ik begon hem te voeren met een lepeltje maar hij kon het eigenlijk best goed zelf eten doordat het lekker plakkerig was. Nou ja, goed, er ging ook wel heel veel naast.

*Zolang het maar niet tegen de muur belandt. :X

En die oogjes van Lente! O+
Beetje een late reactie :P maar is dat van het recept uit opperdepop of zelfbedacht? Ik vond die in opperdepop namelijk erg waterig eruit zien, dus nog niet geprobeerd.

Nijna hassan zal vast de gangbare manier van voeren versus rapley bedoelen denk ik?

Wij hadden vandaag rijst met een chinees gerecht yu xiang rou, varkensvlees met een soort vissaus en groente









:Y)

het ging er goed in en ze heeft het meeste zelf gegeten :D
de stukjes vlees pakte ze gewoon vast en beet ze steeds een stukje vanaf. Paprika vond ze niet zo boeiend maar de prei ging als een gek naar binnen :o

We eten hier dus eigenlijk steeds vaker rijst omdat het zo lekker makkelijk is :P wij eten allebei graag rijst en nu Amélie zelf goed eet blijkt de rijst die wij eten ideaal te zijn, lekker plakkerig dus hendig voor haar haha.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:44:53 #276
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_85251655
Ja! Zal ik ook eens meekletsen? Ik lees af en aan wel mee hoor, maar eigenlijk post ik hier nooit omdat ik niet zo veel toe te voegen heb. Ik heb nu eigenlijk wel een vraag: Stef is dus ook enorm gelukkig met de Rapley-methode (wij ook, tot we moeten opruimen :')), maar nu vraag ik me af: wanneer ga je over van 'losse' groenten en fruit tot echte, samenhangende maaltijden?

Als Stef nu avondeten krijgt krijgt hij bijv. boontjes en aardappeltjes los om en om (en dan soms nog onze groente tussendoor, als wij iets anders eten, hij daar interesse in toont en we er geen zout ofzo in hebben gedaan), maar hiero zie ik kinders echt mááltijden eten zeg maar. Met bordjes ook enzo, terwijl wij alles eigenlijk gewoon op tafel leggen voor hem. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Oh, en jullie foto's zijn zó O+

Ik heb er ook nog wel een aantal, ik zal eens een keer zoeken..
3!
pi_85252017
Oh dat vond ik ook heel lastig Trix, die omschakeling van wanneer is een partje dit of dat niet meer genoeg. Amélie is nu al bijna 1 natuurlijk dus in feite eet ze gewoon met ons mee, dwz als ik het geschikt genoeg vind.

We zijn uiteraard met 6 maanden begonnen met een reepje komkommer, dan weer een partje tomaat, of een partje peer. Ging allemaal super. Maar ik vond het lastig in te schatten wanneer je nou meer aan ging bieden en van wat dan enzo.
Pasta vond ik toen erg prettig omdat het een soort alles-in-een is, dus gewoon sliertjes slobberen en dan zit er wel iets van saus/groenten aan of bij. Dat zou je eventueel kunnen proberen.
Ik merkte zelf dat Amélie op een bepaald moment gewoon niet meer genoeg had aan die 3 boontjes die ze at. Niet dat meer boontjes aanbieden zin had want dat at ze niet per se, maar bijvoorbeeld aardappels of rijst erbij at ze weer wel.

Wat hier het lastigste was, was B. zover krijgen dat ie de omschakeling maakte dat zn kleine meisje écht niet meer genoeg had aan 's middags een flubbertje banaan en 's avonds een stukje tomaat :P ik heb hem echt moeten overtuigen van dat ze meer nodig had, in hoeveelheid maar ook in frequentie en in variatie enzo. Hij heeft daar erg aan moeten wennen :D

Overigens gaat eten nog steeds wel om-en-om hier vaak hoor :Y ik had laatst uit de opperdepop die gestoofde kippenbouten met rozemarijn/tomatenprut en aardappeltjes met knoflook uit de oven. Ze kreeg dan weer een snipper kip om te eten en dan weer een aardappel enz.
Ik merk wel dat als ik alles tegelijk voorzet dat ze enkel hetgeen eet wat ze het lekkerst vindt :D ze lijkt op me :')
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85253163
Iris krijgt haar bordje voor zich en wil het graag zelf doen, maar ik heb wel gemerkt dat het beter werkt als we met dingen die wat lastiger met de hand te eten zijn, haar zelf een lepeltje geven en dan met een ander lepeltje ook af en toe een hap geven. Dan krijgt ze meer binnen en experimenteert intussen zelf lekker verder. Anders raakt ze gefrustreerd dat het niet vlot genoeg gaat.
Wij hebben in het begin echt alleen groente gegeven of dan wat groente en aardappel, eerst stukje voor stukje. Tegenwoordig laat ze haar bord staan en eet zelf. En eigenlijk eet ze zo goed als met ons mee. De kip tandoori van gisteren heeft ze ook van zitten smullen. Ik ben dan niet zo scheutig met die saus voor haar, toch best zout volgens mij, maar ze vond het wel lekker.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:32:42 #279
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_85253752
Leuk dat er zoveel kindjes met rapley worden groot gebracht, ik ken ze niet in mijn omgeving :D

Elyas krijgt ook alleen maar volgens rapley en het gaat super! Favoriet zijn kers, meloen, perzik en banaan, en bij groenten broccoli, doperwt, bloemkool en wortel. Andijvie was geen succes :') Spaghetti en aardappel wel, rijst nog niet geprobeerd.



Ik vind het jammer dat ik bij de anderen niet 100% rapley heb gedaan, deed het bij ieder kind meer en eerder, maar begon altijd met prakjes, achteraf bezien niet nodig, maar wist ik veel toen :D Elyas heeft eigenlijk alleen maar volgens rapley gekregen en bevalt me prima!
pi_85254297
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 19:08 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Beetje een late reactie :P maar is dat van het recept uit opperdepop of zelfbedacht? Ik vond die in opperdepop namelijk erg waterig eruit zien, dus nog niet geprobeerd.
Dat is zelfbedacht. We maken gewoon risotto zoals we dat voor onszelf doen, maar dan met water in plaats van bouillon. Als je de risotto niet te waterig/papperig wilt moet je ervoor zorgen dat je die van het vuur haalt op het moment dat alle vocht er bijna ingetrokken is (als je de risotto nog even laat staan absorbeert die nog steeds vocht).

Icantrix, we hebben Ivan van de ene op dag 's avonds gerechten laten eten in plaats van bijvoorbeeld aardappelen/pasta en groenten. Het was vooral voor ons een omschakeling, niet voor hem. Hij vindt het allemaal best en geniet er ontzettend van. Ik weet niet wat de verantwoorde aanpak is, maar ik had eigenlijk geen zin meer om er veel over na te denken. Mijn lief vond het leuk om gerechtjes te maken en nu krijgt Ivan dus ook wel eens vlees.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:46:53 #281
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_85254368
Ah, thnx voor jullie reacties, Huupz en Nijna :* Pasta is wel een goeie, en dan misschien wat tomatensaus erdoorheen (tomaat doet het goed bij 'm :)) en wat groentetjes ofzo.. Wanneer zijn jullie ook gebakken voedsel aan gaan bieden? Wij koken tot nu toe alles, maar bij bijv. courgette ziet dat er nu niet echt heel aantrekkelijk uit ofzo, het doet een soort van spons-dingen ofzoiets :{ Wij bakken in milde olijfolie, dat zou misschien best al moeten kunnen? De 24e is hij 9 maanden oud.

Fruit gaat er trouwens in als een bezetene, hij raakt wild-enthousiast als hij een mandarijn of een banaan in de smiezen krijgt. En ja, zélluf doen, dat is de bom natuurlijk :D

Tan, ik ken IRL ook geen echte rapley-ers, heb wel een vriendin die ook al vrij vroeg stukken eten is gaan aanbieden en haar zoon eet ook als een trein O+

[edit]Claudia, haha, volgens mij is dat het ook vooral he? Je moet er dan zelf een soort van aan wennen ofzo. Nouja, van het weekend hebben we meer de tijd, dus dan gaan we maar eens een pasta'tje brouwen voor hem :) En een grondzeil tevoorschijn trekken, schat ik :') [/edit]

[nogmeeredit]Nouja zeg, de laatste goede foto's die ik maakte van een etend Stefje zijn van tijdens onze vakantie, da's net voordat hij kon kruipen. Ik dacht dat er niet zo veel verschil zou zijn, maar JEMIG wat was hij toen een dikzakje zeg! Hij heeft heul niet zoveel babyvetjes meer.. Mijn kleine spekkie is weg! :') [/nogmeeredit]

[ Bericht 12% gewijzigd door Incantrix op 13-08-2010 20:56:00 ]
3!
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:30:56 #282
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85256446
Thomas doet de laatste tijd wat lastig met eten, hij gooit heel veel op de grond. Herkenbaar? En zo ja, hoe leer je dat af? Help!
Eerder gooide hij alleen eten op de grond als teken van 'klaar!' of zo nu en dan per ongeluk een stukje, maar de laatste tijd gaat het heel gericht, en als hij nog steeds wel trek heeft. Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Nee zeggen? (luistert hij vooralsnog niet naar) Negeren en hopen dat het vanzelf over gaat?

Ik maak de laatste tijd regelmatig 'koekjes' voor Thomas. Hier in nederland zijn ze niet zo bekend, maar in de UK worden vrij vaak fishcakes gebakken.
Dan prak ik wat aardappel met een blikje tonijn, wat mais en een andere (gare) groente, en een of twee eitjes. Dat wordt een drabberig deegje waar je in de koekenpan kleine koekjes van kunt bakken. Zijn goed in te vriezen en snel uit de vriezer te trekken voor een 'fast food' maaltijd.

Rijst hebben we ook nog niet los aangeboden, zal ik komende week eens proberen.
*ook grondzeil aanschaffen gaat*
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:31:12 #283
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85256456
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:08 schreef WupWup het volgende:
Om te proeven hoef je niks door te slikken ;)
Kokhalzen voorkomt overigens juist dat een kindje stikt. Stikken doe je op het moment dat iets je luchtpijp blokkeert. Op dat moment kun je dus ook geen geluid maken. Kokhalzen is een natuurlijk reflex en bij baby's ligt die reflex nog vrij ver voorin de mond. Je zult merken dat in verloop van tijd die reflex naar achteren verplaatst en Harry ook eten kan gaan doorslikken.
Heb je ook het boek van Gill Rapley gelezen? Ik vond dat zelf wel heel prettig om goed voorbereid aan de slag te gaan en nog steeds pak ik wel eens dat boek erbij om weer wat op te zoeken. Tot nu toe heb ik Emma 2 keer uit haar kinderstoel gehaald om te helpen. Beide keren had niet nodig geweest, want ze werkt het stukje zelf alweer eruit voor ik iets had gedaan. En ging vrolijk verder met het volgende stuk eten :')
Ik heb alleen hier op Fok wat rondgelezen. Ik weet het wel van die kokhalsreflex, alleen mijn man vond het opeens eng (terwijl hij de sperzieboontjes en rijstwafel prima vond :D)

Vandaag bij opa en oma heeft hij in elk geval laten zien dat een rijstwafeltje zich prima laat mishandelen door hem ;)
En rommel op de grond heeft bij ons geen kans. Daar hebben wij honden voor ;)

Mja, ik hoop dat de rest zich een beetje vanzelf wijst. Harry heeft nog niet echt een ritme wat eten betreft dus ik weet ook niet zo goed wanneer nou dingen aan te bieden. Vooralsnog geef ik gewoon wat groenten of een halve rijstwafel als wijzelf avondeten hebben. Kunnen wij rustig eten en hij heeft ook wat om handen ;)

  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:33:16 #284
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85256586
Hoe gaat het zitten in de kinderstoel nu Asy? Al stabieler zo te zien?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85256991
ca.ra, Amélie deed dat ook. :') of nouja, doet. Soms gewoon om te zien wat er gebeurt als ze het broodje een zetje over het randje geeft, of als ze een boontje keihard op de grond keilt :D Soms heeft ze er gewoon geen zin in dat hele eten, dan heeft ze niet zoveel trek ofzo en wil ze liever spelen.

Inmiddels eet ze wel iets beter en netter maar er eindigt nog steeds veel op de grond.
Ik vind het ook lastig, vooral omdat ik dan met slaap in mn ogen een boterham te smeren die zij vervolgens op de grond parkeert keer op keer, zonde enzo. Maar ik heb me er maar bij neergelegd toen ik gemerkt heb dat het vanzelf minder werd.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85257333
Asy wat is hij lekker bezig met die rijstwafel!

Ca.ra dat doet Timo ook.. Héél erg veel.. continu eigenlijk haast.. Hoewel tegenwoordig met brood bijna niet meer. En ik heb hem ook zover dat hij de stukjes af en toe aan mij geeft als hij niet meer hoeft.. Hoewel hij het vooral een leuk spelletje vindt mij voortdurend de stukjes te geven en ze daarna weer uit mn hand te grissen :P
Het wordt dus beter, maar ik vond het láng duren voordat ik daar wat van merkte..
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:55:21 #287
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85257748
Thomas doet het echt heel bewust en expres. Stukje pakken, arm naar buiten en hoppa. En ondertussen mij heel guitig aankijken. Nou hoeft hij voor mij echt niet te eten alsof we in een viersterrenrestaurant zitten, maar inderdaad: het is wel zonde als al dat 'goede' eten zomaar weggegooid wordt.

Maar jullie zeggen dus eigenlijk negeren en dan gaat het na verloop van (lange) tijd weer over?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85257774
Ca.ra, Iris deed dat ook, maar ik had echt het idee dat dat dan was omdat ze klaar was.
We hebben haar steeds weer verteld dat als ze klaar is, ze het op haar bord kan laten liggen en dat doet ze nu wel beter. Dan schuift ze haar bordje weg O+.
Maar soms wordt er nog steeds wel driftig gegooid hoor ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85257928
Cara dat doet Timo ook echt, heel bewust terwijl hij mij aankijkt zo zn armpje opzij met iets er in en dan loslaten en dan zn ondeugendste blik opzetten.. En als ik dan zeg dat het niet mag doet hij het nog een keer.. Dus negeren helpt hier wel ja :)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:59:38 #290
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85257979
Oh nee hij is dan echt nog niet klaar hoor.
Meestal gaat het wel wat beter als ik maar een of twee stukjes geef per keer, maar ik had eigenlijk liever dat hij leert om te gaan met een vol bord/bakje.

En het is ook niet dat ik te veel geef, ik kan goed inschatten hoe veel hij eet.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:01:05 #291
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85258044
Thanks, negeren dus!

Zo fijn om zo nu en dan even een klankbord te hebben hier he!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85258049
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:55 schreef Ca.ra het volgende:
Thomas doet het echt heel bewust en expres. Stukje pakken, arm naar buiten en hoppa. En ondertussen mij heel guitig aankijken. Nou hoeft hij voor mij echt niet te eten alsof we in een viersterrenrestaurant zitten, maar inderdaad: het is wel zonde als al dat 'goede' eten zomaar weggegooid wordt.

Maar jullie zeggen dus eigenlijk negeren en dan gaat het na verloop van (lange) tijd weer over?
ja dat was hier precies zo :Y
B. voert haar dan soms wat kleine stukjes dus zonder het haar zelf te laten pakken. Niet helemaal rapley-verantwoord maar och :P wij merkten dat ze op een bepaald punt wel jengelde omdat ze honger had (logisch!) maar dat ze alle stukjes brood overboord kiepte. Op die manier, stukje zelf en stukje door papa kreeg ze wel voldoende binnen nog.

Ik had ook echt het gevoel dat ik kon wachten tot ik een ons woog en dat ze het nooit zou leren maar eerlijk is eerlijk, het gaat echt ineens weer veel beter. Het duurde alleen wel een tijd :X Ze lijkt nu een soort van door te hebben dat als ze honger heeft dat ze die dingen dan moet eten, dat zij er niet van opknapt als ze de grond voert :+
Niet teveel energie insteken, negeren is idd het handigst denk ik anders gaat Thomas het straks doen om jouw reactie en das helemaal niet de bedoeling natuurlijk.

Het is een faaaaaaaaaaaaaaase c_/
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:02:25 #293
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85258133
ow ja faaaaaase. bluh.

en iedereen schrijft altijd faaaaaaaaaase omdat die krengen veels te lang duren!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85258284
Ohw ja Timo graait ook wel eens in één keer zn hele bord leeg en gooit het dan zo op de grond, dan negeer ik het niet, dat vind ik wel echt te ver gaan.. En ik heb de indruk dat hij nu ook een beetje begint te luisteren naar me als ik zeg dat dat niet mag.. Een héél klein beetje, maar toch..

Huup dat doe ik ook wel af en toe, stukjes in zn mond... Timo zit soms zo te dromen en naar buiten te staren dat hij vergeet te eten dus dan help ik m een beetje :) Wel héél schattig, zn mondje gaat dan wel open en hij eet dan ook echt lekker maar het lijkt wel of hij de wereld om m heen dan vergeten is O+
pi_85258454
Ohh en ik zie nu pas dat er nog meer foto's neergezet zijn vandaag :D

Amélie wat doe je dat knap met die rijst! Kan Timo nog wat van leren :P

Elyas aan de doperwten, die moeten we hier ook maar eens proberen!
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:11:09 #296
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85258646
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:33 schreef Ca.ra het volgende:
Hoe gaat het zitten in de kinderstoel nu Asy? Al stabieler zo te zien?
Ik heb er een kussen naast gepropt, maar het gaat steeds beter :Y

Ca.ra, voor de zooi op de grond gewoon een hond aanschaffen ;)
Ik denk dat negeren ook het beste is (maar niet altijd de makkelijkste optie)
pi_85258705
Wij zetten dus geen bord met broodjes meer neer omdat het idd met bord en al omgekiept wordt :@ met avondeten doen we sinds kort een eigen bordje geven en dat lijkt goed te gaan tot nu toe. Brood geef ik per stukje op het plankje van de stoel, dat gaat het best tot nu toe. We moeten binnenkort maar weer eens een heel bordje neerzetten kijken hoe dat gaat.

Als Amélie wel herhaaldelijk alles op de grond gooit én ze duwt het brood weer uit haar mond (en gooit dat ook op de grond }:| ) dan haal ik het brood meestal weg. Ik zeg er altijd bij, als je niet hoeft dan niet dat is prima maar er wordt niet met het eten gegooid, daarna zet ik haar op de grond. Tot nu toe zonder protest dus ze zal wel niet hoeven dan ofzo.

Chan wat schattig O+ je hebt ook echt een klein dromertje hè <3

Harry en Elyas O+ ik vind het zo'n tof gezicht om al die kindjes zo lekker te zien eten.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85259130
Het is juist een prima strategie om je kind niet een vol bord voor te schotelen maar een stukje of een paar stukjes eten per keer. Sommige kinderen gaan er echt beter door eten.

Ik ga bij Ivan steeds relaxter om met het rapley'en. Soms voer ik hem zijn avondeten met een lepel of vorkje en soms laat ik hem zelf aanklooien. Soms geef ik hem een bordje met brood en soms geef ik hem zijn brood stukje voor stukje. Het is maar net waar ík zin in heb, eigenlijk.

Ivan doet twee vrij irritante dingen:
* Hij stopt veel te veel tegelijkertijd in zijn mond. Volgens mij zou ik bakken met geld aan hem kunnen verdienen als ik hem aan een of andere food contest mee laat doen. B-)
* Recentelijk gaat hij in zijn kinderstoel achterover hangen. We vermoeden dat hij het concept 'grapjes maken' onder de knie heeft. Hij is alleen de enige die het grappig vindt. }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:20:28 #299
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85259141
Pfff tja het is gewoon allemaal moeilijk. Slecht eten 's avonds betekent ook slecht slapen, en het slapen gaat de laatste maand toch al op zijn best matig. Het aantal keren gillend wakker worden is momenteel teruggebracht na 2 a 3 keer per nacht, en daar zijn we al HEEL blij mee.

Na zo'n gooi-en-smijtsessie laatst at hij met wat hulp van mijn kant eerst nog ongeveer de hoeveelheid die hij weggegooid had, en daarna zelfstandig nog 1/8 watermeloen, dus vol zitten kan ik me niet echt voorstellen.
(overigens: watermeloen wordt nooit moedwillig weggesmeten, dat is echt zijn lievelings-lievelings-eten op het moment)

Het is gewoon lastig, aan de ene kant wil ik dat hij zijn gevoel leert volgen. En als hij genoeg viskoekjes heeft gegeten, maar nog wel watermeloen op kan is het prima. Nouja, jullie begrijpen het wel.

Claudia, Thomas gaat nog wel eens soort van achterstevoren zitten in zijn kinderstoel. Wat hier redelijk werkt is hem belonen met iets wat hij ontzettend leuk vindt: samen op tafel timmeren. Helemaal leuk als ik het met mijn trouwring doe. Dus na ieder hapje dat er netjes in gaat (doe maar hap, ja doe maar hap, goedzoooooo lekker he) gaan we dan samen timmeren, of klappen in onze handen. Je moet toch wat he 8)7
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85259556
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
Het is juist een prima strategie om je kind niet een vol bord voor te schotelen maar een stukje of een paar stukjes eten per keer. Sommige kinderen gaan er echt beter door eten.

Ik ga bij Ivan steeds relaxter om met het rapley'en. Soms voer ik hem zijn avondeten met een lepel of vorkje en soms laat ik hem zelf aanklooien. Soms geef ik hem een bordje met brood en soms geef ik hem zijn brood stukje voor stukje. Het is maar net waar ík zin in heb, eigenlijk.

Ivan doet twee vrij irritante dingen:
* Hij stopt veel te veel tegelijkertijd in zijn mond. Volgens mij zou ik bakken met geld aan hem kunnen verdienen als ik hem aan een of andere food contest mee laat doen. B-)
* Recentelijk gaat hij in zijn kinderstoel achterover hangen. We vermoeden dat hij het concept 'grapjes maken' onder de knie heeft. Hij is alleen de enige die het grappig vindt. }:|
:D
Nou, opgeven die hap! :P

Ca.ra dat doen we hier ook hahaha Amélie vind het prachtig als ik dan roep oooooh grote meid!! :o en dan als ze de hap daadwerkelijk op heeft in mn handen klap. Dan gaat ze ook klappen en gaat de mond alweer open voor de volgende hap :')
ik ben niet zo van die niet-belonen-opvoedstrategie :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85260997
Hier wordt eigenlijk niet echt gesmeten, alleen als ze het niet wil.
Alleen haar van een bordje laten eten is gegarandeerd niet eten en dweilen/stofzuigen... Je hebt toch ook van die borden die je aan tafel vastplakt?

Fruit en brood gaat hier super, maar avond eten is een ramp.. yoghurt gaat dan weer helemaal goed. Avondeten doen we dus half Rapley half met lepel. Steeds vaker wat wij eten, heb namelijk geen zin meer speciaal voor haar te koken en dat ze er dan niets van eet..

Wat doen jullie allemaal op brood? Ik doe er nu smeerkaas op maar wil er ook weleens wat anders op doen.
Ik eet zelf heel vaak geitenkaas met honing van de appie, maar dat mag ze jammergenoeg nog niet...
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')