abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_80733746

Keepers 1. Maikel Aerts 16. Oscar Moens 26. Bruno Appels
Verdedigers 2. Jens Janse 3. Danny Schenkel 4. Arjan Swinkels 5. Leonardo Henrique Veloso 15. Rens van Eijden (gehuurd) 18. Paul Quasten 21. Daan van Dinter 24. Angelo Martha 2 25. Nuelson Wau 30. Josimar Lima 31. Bart Biemans
Middenvelders 6. Danny Mathijssen 7. Boy Deul 8. Kiki Musampa 10. Said Boutahar 12. Mehmet Akg�n 14. Mohamed Messoudi 20. Niels Vorthoren 22. Ibrahim Kargbo 23. Steef Nieuwendaal --. Christophe Grégoire
Aanvallers 9. Frank Demouge 11. George Mourad 17. Sergio Zijler 19. Ibad Muhamadu 27. ) 44. Ronnie Reniers
Staf Voorzitter: Hans Verbunt Algemeen directeur: Frans Molkenboer Technisch directeur: Andries Jonker Hoofdtrainer: Alfons Groenendijk Assistent-trainer: Marcel Valk Teammanager / keeperstrainer: Frank Brugel Clubarts: Jan Vioen Verzorger / krachttrainer: Henri van Amelsfort Fysiotherapeut: Raymond de Jong Materiaalman: Mari van Iersel Trainer/coach Jong Willem II: Marco de Ruiter Assistent-trainer Jong Willem II: Edwin Hermans
Erelijst:
  • Landskampioen: 1915/16, 1951/52, 1954/55
  • KNVB-beker: 1943/44, 1962/63
  • Club van het Jaar: 1986/87, 1989/90, 1998/99
  • Deelname Europacup I/Champions League: 1999-2000
  • Deelname Europacup II: 1963/64
  • Deelname UEFA Cup: 1998/99, 2005/06
    Clubrecords:
  • Meeste wedstrijden voor Willem II: John Feskens (483)
  • Clubtopscoorder: Piet de Jong (216 doelpunten)
  • Clubtopscoorder in de eredivisie: Coy Koopal (94 doelpunten)
  • Eerste international: Tinus van Beurden
  • Recordinternational: Sjel de Bruyckere (7 caps)
  • Speler van de Eeuw: Jan van Roessel
  • Eerste buitenlandse aankoop: Kurt Zaro (1956)
  • Duurste aankoop: Mounir El Hamdaoui (�1.100.000, Tottenham Hotspur, 2006/2007)
  • Hoogste verkoop: Mounir El Hamdaoui (�5.750.000, AZ Alkmaar, 2007/2008)

    De OP is hier te vinden.
  •   maandag 26 april 2010 @ 17:32:52 #2
    191712 Kingside
    Draak van een wedstrijd
    pi_80733904
    Achja ik zeg altijd maar zo.

    Kan de beste overkomen.
    pi_80733929
    Gezellig. Cambuur loten straks.
    pi_80734159
    Eens meelezen, hopen dat ze er toch in blijven!
      maandag 26 april 2010 @ 17:45:40 #5
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_80734267
    Heel vreemd, lopen toch genoeg "leuke" voetballers rond, kan een echte W2'er mij eens uitleggen waar het fout is gegaan?
    pi_80734989
    Ik denk dat het mis is gegaan toen een zekere Barry Hulshoff hier TD was. Met een achterlijk systeem waarin spitsen meer verdienden dan verdedigers. Dat had er toe geleid dat Joris Mathijsen, Tarik Sektioui en Kew Jaliens ( nu alle drie internationals) hun contract niet verlengden en dus transfervrij de deur uit.

    Die fout is Willem II lastig te boven gekomen denk ik. En de vervangers van deze lieden hebben niet altijd potten kunnen breken, wat geleid heeft tot achterlijke spelers als Szomber Kerekes, Joe Keenan, Veloso, Mourad. Kortom dure spelers, waarvoor je in de jup league voor hetzelfde geld minstens net zo goede spelers kunt halen.
      maandag 26 april 2010 @ 20:50:17 #7
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_80741335
    Nu noem je me idd 3 spelers op die toendertijd grootverdieners waren maar niks gebracht hebben...maar das toch al wat jaren geleden? Ik denk dat W2 (net als Roda trouwens) veel te lang boven hun stand hebben geleefd en dat de ranglijst veel verbloemd heeft of zit er dan naast?
    pi_80748446
    ik denk dat Willem II juist met dit incident een "slag"heeft gemist. En eerlijk gezegd denk ik dat inderdaad ons Champions League avontuur hier een state of mind teweeg heeft gebracht dat we beter zijn dan we eigenlijk waren. Terwijl Willem II het altijd moest hebben van goed scouten en goed verkopen. Iets wat clubs als Sc Heerenveen, Fc Groningen en misschien wel Twente inmiddels ook begrepen hebben.

    Maar zoals ik in mijn eerste post al zei. Willem II is ipv mogelijke talenten uit de jupiler league ( ik noem een Bert Konterman, Marc Overmars, Jaap Stam etc.) overgestapt op het aantrekken van losgeslagen idioten die nauwelijks iets toevoegden. En met die gemiste slag, zijn er geen centjes meer voor handen om die mogelijke talenten aan te trekken, maar wel die idioten die voor een prikke door zo'n makelaar worden aangeboden.

    Maar dat is slechts mijn theorie/vermoeden. Wellicht dat mijn collega suppoosten een aanvulling of andere theorie hebben?
      dinsdag 27 april 2010 @ 17:33:31 #9
    191712 Kingside
    Draak van een wedstrijd
    pi_80773770
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 23:08 schreef Herr_Munk het volgende:
    ik denk dat Willem II juist met dit incident een "slag"heeft gemist. En eerlijk gezegd denk ik dat inderdaad ons Champions League avontuur hier een state of mind teweeg heeft gebracht dat we beter zijn dan we eigenlijk waren. Terwijl Willem II het altijd moest hebben van goed scouten en goed verkopen. Iets wat clubs als Sc Heerenveen, Fc Groningen en misschien wel Twente inmiddels ook begrepen hebben.

    Maar zoals ik in mijn eerste post al zei. Willem II is ipv mogelijke talenten uit de jupiler league ( ik noem een Bert Konterman, Marc Overmars, Jaap Stam etc.) overgestapt op het aantrekken van losgeslagen idioten die nauwelijks iets toevoegden. En met die gemiste slag, zijn er geen centjes meer voor handen om die mogelijke talenten aan te trekken, maar wel die idioten die voor een prikke door zo'n makelaar worden aangeboden.

    Maar dat is slechts mijn theorie/vermoeden. Wellicht dat mijn collega suppoosten een aanvulling of andere theorie hebben?
    Dat is inderdaad de hoofdzaak dat het mis is gegaan ja. Met ook het wanbeleid wat in die jaren gevoerd werd met Hulshoff voorop.

    Overigens doet de 1-2 tegen Kozakken Boys mij niet echt geruststellen voor de nacompetitie.
      dinsdag 27 april 2010 @ 17:45:42 #10
    25957 Reddiablo
    Football Manager Researcher NL
    pi_80774185
    Theo de Jong??? Da's een soort Pijpers 2.0 actie, of niet?
    Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
    www.3voor12denhaag.nl
    http://www.last.fm/user/Reddiablo
      dinsdag 27 april 2010 @ 17:47:23 #11
    25957 Reddiablo
    Football Manager Researcher NL
    pi_80774240
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 23:08 schreef Herr_Munk het volgende:
    ik denk dat Willem II juist met dit incident een "slag"heeft gemist. En eerlijk gezegd denk ik dat inderdaad ons Champions League avontuur hier een state of mind teweeg heeft gebracht dat we beter zijn dan we eigenlijk waren. Terwijl Willem II het altijd moest hebben van goed scouten en goed verkopen. Iets wat clubs als Sc Heerenveen, Fc Groningen en misschien wel Twente inmiddels ook begrepen hebben.

    Maar zoals ik in mijn eerste post al zei. Willem II is ipv mogelijke talenten uit de jupiler league ( ik noem een Bert Konterman, Marc Overmars, Jaap Stam etc.) overgestapt op het aantrekken van losgeslagen idioten die nauwelijks iets toevoegden. En met die gemiste slag, zijn er geen centjes meer voor handen om die mogelijke talenten aan te trekken, maar wel die idioten die voor een prikke door zo'n makelaar worden aangeboden.

    Maar dat is slechts mijn theorie/vermoeden. Wellicht dat mijn collega suppoosten een aanvulling of andere theorie hebben?
    Wie was er eigenlijk verantwoordelijk voor het aantrekken van Angelo Martha? Dat Willem 2 daar daadwerkelijk geld voor heeft neergelegd - daar hebben wij in Den Haag heel lang, heel hard om moeten lachen.
    Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
    www.3voor12denhaag.nl
    http://www.last.fm/user/Reddiablo
    pi_80777142
    De verantwoordelijke daarvoor verblijft momenteel in Lyon en is zelfs favoriet om niet veel later in Madrid in Bernabeu te verblijven. Ik heb het dus over ons aller Andries Jonker. Martha is ook één van de spelers waarvan je je afvraagt wat je er mee moet.
      dinsdag 27 april 2010 @ 21:05:23 #13
    191712 Kingside
    Draak van een wedstrijd
    pi_80781836
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 19:09 schreef Herr_Munk het volgende:
    De verantwoordelijke daarvoor verblijft momenteel in Lyon en is zelfs favoriet om niet veel later in Madrid in Bernabeu te verblijven. Ik heb het dus over ons aller Andries Jonker. Martha is ook één van de spelers waarvan je je afvraagt wat je er mee moet.
    En daar hebben we ondertussen al een hele lange lijst van.
    pi_81125612
    Ik merk nogal dat Willem II behoorlijk gehaat wordt in de playoffs promotie/degradatie topic. Waar komt toch die haat vandaan?

    Is het gewoon leuk om te hopen dat er een eredivisionist eruit vliegt? Laten we eerlijk zijn. vorig jaar hoopte ik ook dat Roda eruit vloog. Anders kan ik het niet bedenken. We hebben een prachtig shirt. We bestaan sinds 1896. Itt al die andere clubs dat slechts saaie fusieclubs zijn hebben we dus daadwerkelijk een geschiedenis.

    Dan hebben we weliswaar niet een van de mooiste binnensteden ter wereld; Tilburg werd groot rond de industriële revolutie en de handelsblok van Frankrijk met Engeland waardoor de textiel industrie hier groot werd, we werden groot dus door keihard te werken en niet te teren op de eigen geschiedenis.

    Dus wat is er nou precies te haten? Of zijn het gewoon van die trollers in dat topic?
    pi_81127240
    Heeft te maken met wanbeleid, homofiele trainers en spelers zonder uitstraling en het feit dat ze iedere keer net de dans ontspringen zonder goede reden.

    Net als bij Sparta: de buitenwereld heeft er meer kaas van gegeten dan die mensen denken. Als je een trainer ontslaat terwijl iedereen kan zien dat daarmee het probleem niet wordt opgelost, dan kost je dat een hoop sympathie als club. Wanbeleid ruik je van verre.
    Jimmy Carter:
    "Sometimes God answers prayers with 'Yes'
    Sometimes He answers prayers with 'No'
    Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
    pi_81128875
    Tja wat Sparta betreft heb ik juist eerder de indruk dat Aad de Mos eerder lijdend voorwerp is en niet Sparta.

    Maar ben het met je eens dat Willem II verkeerd geleid is, maar nu is alles en iedereen buiten geschopt die daarmee te maken heef en het lijkt er op dat Willem II weer begint met het doen waar ze goed in waren:
    Scouten in de Jupiler League evt later verkopen.
    pi_81129044
    Hoop kinderen met het badwater weg gegooid dan. Beste voorbeeld: Groenendijk.

    Ik vind Willem II nog altijd wel sympathieker dan NAC, met hun gore, stiekeme, achterbakse, onsportieve, altijd verongelijkte gedoe. Helaas speelt NAC niet in de play-offs.
    Jimmy Carter:
    "Sometimes God answers prayers with 'Yes'
    Sometimes He answers prayers with 'No'
    Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
      vrijdag 7 mei 2010 @ 15:04:56 #18
    191712 Kingside
    Draak van een wedstrijd
    pi_81134483
    Achja ik vind het zelf altijd leuk als een eredivisionist eruit gaat en een eerste divisie club erbij komt. Altijd toch weer wat anders in de eredivisie als er een extra club promoveert.
    pi_81185390
    quote:
    Op vrijdag 7 mei 2010 13:21 schreef NelsonWandelaar het volgende:
    Hoop kinderen met het badwater weg gegooid dan. Beste voorbeeld: Groenendijk.

    Ik vind Willem II nog altijd wel sympathieker dan NAC, met hun gore, stiekeme, achterbakse, onsportieve, altijd verongelijkte gedoe. Helaas speelt NAC niet in de play-offs.
    Wat is er mis met NAC dan ? Verongelijkt ? Tis een mooie ploeg met een mooie achterban. Daarnaast is Breda natuurlijk een mooie stad. Je bent denk ik, ok naast de Tilburgse gemeenschap, één van de weinigen met deze mening. Zou je het misschien ook kunnen onderbouwen ?

    Daarnaast ben ik ook zwaar geschrokken van Willem II. 1-2 bij Kozakken Boys is al geen goede generale, daarna nipt winnen van E'hoven is ook onverwacht. Hoe matig tot slecht jullie ook speelden dit seizoen, je mag toch verwachten dat je als eredivisie ploeg toch kan winnen van zo'n middelmatige ploeg uit de Juup.

    Maar wees gerust, jullie zullen het wel halen. Over Sparta ben ik minder hoopvol gestemd. Wie is jullie potentiële tegenstander, Helmond toch ?
      zaterdag 8 mei 2010 @ 19:58:25 #20
    191712 Kingside
    Draak van een wedstrijd
    pi_81187952
    Achja het was niet veel donderdag, maar de eerste stap in ieder geval gezet. Deze ronde kan het eigenlijk niet meer fout gaan.

    Daarna Go Ahead wat ook zeker wel moet lukken. Het kwaliteitsverschil is toch gewoon te groot.
    pi_81189134
    quote:
    Op zaterdag 8 mei 2010 19:58 schreef Kingside het volgende:
    Achja het was niet veel donderdag, maar de eerste stap in ieder geval gezet. Deze ronde kan het eigenlijk niet meer fout gaan.

    Daarna Go Ahead wat ook zeker wel moet lukken. Het kwaliteitsverschil is toch gewoon te groot.
    Dat dachten wij ook van GAE
    pi_81190882
    quote:
    Op zaterdag 8 mei 2010 18:54 schreef DutchieBre het volgende:

    [..]

    Wat is er mis met NAC dan ? Verongelijkt ? Tis een mooie ploeg met een mooie achterban. Daarnaast is Breda natuurlijk een mooie stad. Je bent denk ik, ok naast de Tilburgse gemeenschap, één van de weinigen met deze mening. Zou je het misschien ook kunnen onderbouwen ?

    Daarnaast ben ik ook zwaar geschrokken van Willem II. 1-2 bij Kozakken Boys is al geen goede generale, daarna nipt winnen van E'hoven is ook onverwacht. Hoe matig tot slecht jullie ook speelden dit seizoen, je mag toch verwachten dat je als eredivisie ploeg toch kan winnen van zo'n middelmatige ploeg uit de Juup.

    Maar wees gerust, jullie zullen het wel halen. Over Sparta ben ik minder hoopvol gestemd. Wie is jullie potentiële tegenstander, Helmond toch ?
    Ik vind de club de laatste jaren gewoon een enorm onsympathieke uitstraling hebben.
    Verongelijkt zou ik niet zeggen, wel teleurgesteld in de vreselijke Lurling met zijn maagpunch bij Wellenberg, een van de laagste dingen die ik ooit op een voetbalveld heb gezien en verdrietig over Maaskant die ik nog nooit heb horen zeggen dat een puntverlies misschien ook wel een heel klein beetje aan hemzelf lag.
    Mensen zonder hart opstellen en veel vrijheid geven binnen je club maakt uiteindelijk dat je club ook geen hart meer heeft.

    Ontopic: Willem II vind ik een team van slappe juffers en een dolle neger (Kargbo als hij nog mee mag doen).
    Jimmy Carter:
    "Sometimes God answers prayers with 'Yes'
    Sometimes He answers prayers with 'No'
    Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
    pi_81194541
    quote:
    Op zaterdag 8 mei 2010 21:06 schreef NelsonWandelaar het volgende:

    [..]

    Ik vind de club de laatste jaren gewoon een enorm onsympathieke uitstraling hebben.
    Verongelijkt zou ik niet zeggen, wel teleurgesteld in de vreselijke Lurling met zijn maagpunch bij Wellenberg, een van de laagste dingen die ik ooit op een voetbalveld heb gezien en verdrietig over Maaskant die ik nog nooit heb horen zeggen dat een puntverlies misschien ook wel een heel klein beetje aan hemzelf lag.
    Mensen zonder hart opstellen en veel vrijheid geven binnen je club maakt uiteindelijk dat je club ook geen hart meer heeft.

    - Lurling, was inderdaad een vervelend incident, hij heeft zijn straf gehad, maar, hij heeft ook veel goede dingen laten zien in Breda. Natuurlijk wordt dat onthouden door de supporters.

    - Maaskant, kan ik alleen maar beamen, ben hem liever ook gister nog kwijt dan vandaag. De kritieken die je net geeft over hem, zo denkt de gemiddelde NAC supporter er ook over. Niemand begrijpt dan ook dat ie 3 jaar verlenging heeft gekregen, maarja, vriendjes politiek .

    Die laatste zin is niet waar. Penders, Zwaanswijk, Amoah, Gorter (ok, wel een drama), zijn toch echt basis spelers met een enorm NAC hart ..

    Maargoed, dit is een Willem II topic, dus ik zal hier niet verder over uit wijden ..
    pi_81254766
    Moge de beste winnen!

    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    Jimmy Carter:
    "Sometimes God answers prayers with 'Yes'
    Sometimes He answers prayers with 'No'
    Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
    pi_81255346
    Donderdag eerste stap zetten naar lijfsbehoud. Als ik eerlijk ben , ben ik al tevreden met een gelijkspel en het dan thuis afmaken. Alhoewel ik dit ook dacht bij Eindhoven. Schandalig eigenlijk dat je blijft steken op een gelijkspel thuis tegen Eindhoven. Toont maar weer eens het niveau en de instelling aan waar we op dit moment in zitten.
    Tilburg Boven Alles
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')