Corsaquote:Op zondag 1 augustus 2010 20:28 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Nope Pool auto van mn werk, een Opel Corsa 1.2! Ding trekt de straatstenen eruit
Je kan nog naar Spettacolo Sportivo, is dit jaar nog, daar kan je nog kijken. Alleen als je met je auto het paddock op wil moet je wel via de Scarb kaarten regelen, geloof ik. Als losse bezoeker kan je wel gewoon kaartje kopen aan de kassa en de auto voor de ingang parkeren.quote:Op zondag 1 augustus 2010 20:18 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Als ik het wist, was ik er ook bij geweest met mijn AR 146 & 156
Thxquote:Op zondag 1 augustus 2010 20:31 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Je kan nog naar Spettacolo Sportivo, is dit jaar nog, daar kan je nog kijken. Alleen als je met je auto het paddock op wil moet je wel via de Scarb kaarten regelen, geloof ik. Als losse bezoeker kan je wel gewoon kaartje kopen aan de kassa en de auto voor de ingang parkeren.
En einde van het jaar is er nog de oliebollenmeeting, dat is ook een algemene meeting, gratis, waarbij we meestal ook beetje kletsen en warme drankjes drinken in het naastgelegen hotel/restaurant (is altijd in Eemnes). Alleen dat duurt nog wel evenquote:
Jaja, hak hak bash bash . Het ding doet niet veel, maar hij werkt wel al-tijd. In die 2 jaar dat ik ermee rij nog geen enkel probleem gehad.quote:Op zondag 1 augustus 2010 20:30 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Corsa
Auto zonder persoonlijkheid en/of charme.
Betrouwbaar en saaiquote:Op zondag 1 augustus 2010 20:41 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Jaja, hak hak bash bash . Het ding doet niet veel, maar hij werkt wel al-tijd. In die 2 jaar dat ik ermee rij nog geen enkel probleem gehad.
Betrouwbaar en saai, kan je moeilijk ongelijk gevenquote:Op zondag 1 augustus 2010 20:44 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Betrouwbaar en saai
Een echte Duitser
Heb voor mijn AR 146 & 156 ook 1,5 jaar probleemloos in een Astra Diesel uit 2004 gereden
Alfa's zijn nooit probleemloosquote:Op maandag 2 augustus 2010 20:49 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Betrouwbaar en saai, kan je moeilijk ongelijk geven
Maar je zin over de AR 146 & 156 geeft toch een beetje aan dat die niet geheel probleemloos zijn geweest Wat heb je voor mankementen mee mogen maken?
Klinkt ook lekker veilig Als je auto dr opeens vandoor spurt zonder dat je gas geeft... Mn Corsa heeft tegenwoordig wel wat last van de ruitenwissers, out of all things. Ding heeft een 60k km beurt gehad en nu slaan de ruitenwissers regelmatig op hol als ik ze aanzet.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 00:09 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Alfa's zijn nooit probleemloos
Bij mijn 146 had ik problemen met de koppeling en lekte vloeistof uit de tank van de stuurbekrachtiging.
Bij mijn 156 had ik problemen met de uitlaat, ruitensproeier reservoir en doet de motor soms raar (geeft gas uit zichzelf, zonder dat ik het pedaal aanraak)
En toch wordt mijn volgende auto gewoon weer een Alfa Romeo
Toch vind ik de 159 een heel stuk mooier dan de 166quote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:31 schreef FoXje het volgende:
147 was een lekker scheurijzer, maar de 166 is een echte limo, ik kom helemaal tot rust En soms doortrekken tot 6k rpm
Je gaat mijn 166 toch niet beledigen he! Dit is ie btw nietquote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:27 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Toch vind ik de 159 een heel stuk mooier dan de 166
Vooral de voorkant van de 166 vind ik spuuglelijk
Sorry Iets met persoonlijke smaak enzoquote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:29 schreef FoXje het volgende:
[..]
Je gaat mijn 166 toch niet beledigen he! Dit is ie btw niet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat probleem heb ik ook. Wil graag een GT/159, maar mijn budget gaat niet verder dan een 156quote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:08 schreef xFriendx het volgende:
Op de meeting waren ook een hoop GT's, jammer dat ie een groot nadeel heeft, namelijk dat ik m niet kan betalen.
Als ik die jackpot nog eens win dan laat ik een huis bouwen met daaraan een hele grote garage zodat ik van elk type een gaaf exemplaar kan stallen. Dure champagne etc boeit me niets, maar een leuke collectie Alfa's, daar wil ik wel aan beginnen danquote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:07 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dat probleem heb ik ook. Wil graag een GT/159, maar mijn budget gaat niet verder dan een 156
Als ik volgende week 5,5 miljoen euro win, zal ik de helft spenderen aan auto'squote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:33 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Als ik die jackpot nog eens win dan laat ik een huis bouwen met daaraan een hele grote garage zodat ik van elk type een gaaf exemplaar kan stallen. Dure champagne etc boeit me niets, maar een leuke collectie Alfa's, daar wil ik wel aan beginnen dan
Uma Thurman wel, die doet inderdaad een reclame op tv voor Alfa.quote:
Zal me eigenlijk niet verbazen als het wel een officiële reclame isquote:Op zondag 15 augustus 2010 10:42 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Uma Thurman wel, die doet inderdaad een reclame op tv voor Alfa.
Alleen zal die tekst geen officiële reclame zijn
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:37 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Als ik volgende week 5,5 miljoen euro win, zal ik de helft spenderen aan auto's
Deze zal er sowieso staan:
[ afbeelding ]
Voor dat geld zou ik een Nissan Skyline R34 halen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:46 schreef Ravvie het volgende:
Na twee jaar met veel plezier in een GT te hebben gereden, ben ik zijn eeuwige mankementen wel zat(nu heeft de EGR klep het wee begeven). Enige probleem wat ik tegenkom is dat ik voor in de prij/ranges van een tweedehands GT eigenlijk geen auto vind die ik een verbetering acht. Tot nu toe kom ik niet verder dan een Nissan 350Z en een Mini (onder druk van mijn vriendin), hebben jullie nog suggesties?
Geen idee. Ik denk toch vrij behoorlijk? Neem aan dat die ene fabriek heel Europa moet services qua Guiliettas.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:46 schreef FireFox1 het volgende:
IbeBen, weet jij toevallig hoe groot de vraag is? Misschien heeft dat er wat mee te maken.
Vrij amateuristisch als je het mij vraagt. Ik kom voor mijn werk bij heel wat bedrijven, maar geen één sluit simpelweg de deuren in de zomervakantie.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:00 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Geen idee. Ik denk toch vrij behoorlijk? Neem aan dat die ene fabriek heel Europa moet services qua Guiliettas.
Wat ik wel weet is dat bijna de hele maand augustus de fabriek van Alfa dicht is, vanwege de zomervakantie. Vandaar dat er (naar het schijnt) vorige week en de komende twee weken bijna niets afgelerd wordt, omdat de productie simpelweg stil ligt.
Tja, dat is nu eenmaal Italia, augustus is heilig .quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:33 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Vrij amateuristisch als je het mij vraagt. Ik kom voor mijn werk bij heel wat bedrijven, maar geen één sluit simpelweg de deuren in de zomervakantie.
Het is vrij triest inderdaad, vooral voor een bedrijf dat bijna op zn rug ligt en een succesmodel nodig heeft om sowieso te overleven.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:33 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Vrij amateuristisch als je het mij vraagt. Ik kom voor mijn werk bij heel wat bedrijven, maar geen één sluit simpelweg de deuren in de zomervakantie.
Ik weet niet wat ik hier van moet denken. Misschien kan VW groep wel een frisse wind door AR heen halen.quote:Opnieuw zwellen de geruchten aan dat de Volkswagen Groep het merk Alfa Romeo wil inlijven. Het Italiaanse merk blijft de liefde afhouden.
Vorig jaar werd bekend dat Volkswagen interesse heeft in het sportieve automerk Alfa Romeo. Het Duitse concern heeft al tien merken in portefeuille maar de top wil er nog twee aan toevoegen. Er zou 17,5 miljard euro in de overnamekas zitten. In de afgelopen week herhaalde een directielid van Volkswagen tegen het Duitse autoblad Automobilwoche de blijvende belangstelling: “Alfa is een wereldwijd bekend merk met sportieve genen en een fantastische traditie. Als we zo’n schatkist kunnen krijgen, moeten we niet te lang wachten.”
De bewondering voor Alfa leeft hoog in de top, van Volkswagen-CEO Martin Winterkorn tot bestuursvoorzitter Ferdinand Piech. Daarnaast zijn de managers die afkomstig zijn van Alfa Romeo, hoofdontwerper Walter de’Silva en marketingbaas Luca de Meo, fan. Voormalig CEO Bernd Pischetsrieder stond er zelfs om bekend het in moeilijkheden verkerende dochtermerk Seat om te willen buigen naar ‘VW’s Alfa Romeo’. “Het is simpel: Volkswagen zou het Seat-merk kunnen laten sterven en het herlanceren als Alfa.”
Sommige analisten suggereren dat het nóg simpeler is om Seat volledig te vervangen door Alfa. Verder zijn de analisten het erover eens dat de groeiplannen die moederbedrijf Fiat heeft met Alfa Romeo, eigenlijk alleen haalbaar zijn onder de paraplu van de Volkswagen Groep. De verliezen van het Italiaanse merk worden geschat op 200 tot 400 miljoen euro per jaar, en dat nu al 10 jaar lang.
Toch zal een eventuele overname zo’n vaart niet lopen. Net als vorig jaar blijft de liefde slechts van een kant komen. Fiat herhaalt geen plannen te hebben om Alfa Romeo te verkopen. Het concern blijft vasthouden aan de reorganisatieplannen die CEO Sergio Marchionne eerder dit jaar uiteenzette: de lancering van zes nieuwe modellen, de transformatie van Alfa in een volledige lijn premium auto’s en groei naar 500.000 autoverkopen per jaar vanaf 2014.
Tja van mij hoeft het niet. Ben toch bang dat het authentieke Italiaanse dan zal plaatsmaken voor het degelijke Duitse. Immers Seat was al bedoeld als de Alfa Romeo van de VAG groep, maar heeft het wat mij betreft niet waar gemaakt (Leuke sportieve auto's, maar de finesse en emotie van een AR hebben ze niet benaderd)quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:54 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik hier van moet denken. Misschien kan VW groep wel een frisse wind door AR heen halen.
De 135 pk - Mito kan ik met de beste wil ter wereld toch niet sloom noemen. Oke, het is geen 180 pk en hij gaat niet harder dan 207 km/h ([sarcasme]heel teleurstellend[/sarcasme]), maar in D-mode is het gewoon een leuk scheurijzertje dat net zo hard een bocht omkan als een Mini Cooper. En mocht je er alsnog een chipkuur willen, het is mogelijk om bij Squadra en Ricca een Multiair motor te chippen.quote:maar een simpel bommetje op de weg waarbij allerlei luxe zooi niet zo boeiend was is er niet echt in de nieuwe lijn. Of je moet daar de Mito 1.7 QV onder willen scharen (ook 20.000)
Ik denk niet dat mensen (en vooral Alfa fans) daar op zitten te wachten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:57 schreef Den_Haag het volgende:
Word gewoon tijd voor een Mito GTA van 29000 euro
En wel 240pk erin
ik wel. Ik zou er benzine voor gaan leasenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:55 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen (en vooral Alfa fans) daar op zitten te wachten.
Ik hoop eerder op een dik getunde Giulietta die een Golf R32 en Focus ST zoek rijdt
Maar achten wij het realistisch dat dat gaat gebeuren?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:39 schreef KhaZ het volgende:
Mooi zou zijn dat er idd een uitvoering komt die even duur is als bijv. R32 en Focus ST en dat-ie dan een volle seconde eerder op de 100 is en in de tussensprintjes ze uiteraard ook zoek rijdt.. en dat-ie dan slurpt als een dorstig paard maakt me niet uit.
Wel, ik schat de kans hierop net zo realistisch in, als dat iemand uitvindt hoe je op een contrabas kan fluiten.quote:Maar achten wij het realistisch dat dat gaat gebeuren?
Je bekijkt het in ieder geval van de positieve kantquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:59 schreef Sabata het volgende:
[..]
Wel, ik schat de kans hierop net zo realistisch in, als dat iemand uitvindt hoe je op een contrabas kan fluiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |