Met als prachtstuk onder andere de 8C:quote:Alfa Romeo is het grootste Italiaanse automerk na het moederbedrijf FIAT. Alfa Romeo maakt naast gewone auto's (berlines en hatchbacks) ook sportwagens (8C Competizione en GTA's). Alfa Romeo is een redelijke verkoper in Nederland en België. Het merk kent een sportieve reputatie, wat te danken is aan de behaalde resultaten in de autosport. Een uitzonderlijke reeks successen op de racecircuits van de wereld, allemaal op naam van Alfa Romeo. Het merk kent een grote groep liefhebbers die 'Alfisten' worden genoemd.
Het Alfa Romeo logo is opgebouwd uit twee Milanese symbolen: rechts de slang van het geslacht van de Visconti’s op een lichtblauwe achtergrond (het idee hiervoor was afkomstig van een jonge tekenaar uit de ontwikkelingsafdeling van Alfa die in de Piazza Castello op een tram wachtte toen zijn oog viel op de slang op de Filarete toren) en links het rode kruis op een witte achtergrond, ontleend aan het kruis dat de Milanees Giovanni da Rho tijdens de Kruistochten als eerste op de stadsmuren van Jeruzalem plaatste. Beide symbolen worden omsloten door een metaalkleurige cirkel met de woorden Alfa Romeo.
Enkele triviale feiten: het verhaal gaat dat Henry Ford ooit heeft beweerd dat hij, bij het zien van een Alfa Romeo, zijn hoed afzette, en heeft Enzo Ferrari gehuild als een kind op de dag dat hij erin slaagde de Alfa’s te verslaan.
Gaaf bakje!quote:Op maandag 26 april 2010 17:42 schreef Compomotive155 het volgende:
Alfa Romeo Zagato TZ3 Corsa
Zeer DIK
[ afbeelding ]
Meer info : http://www.autoedizione.n(...)leganza-villa-deste/
quote:Ter ere van de 90-jarige samenwerking tussen Alfa Romeo en Zagato is deze Alfa Romeo TZ3 Corsa onthuld. Diverse eerdere creaties van de Italiaanse coachbuilder diende als inspiratie voor deze one-off sportwagen die inmiddels is verkocht aan Martin Kapp, een Duitse verzamelaar van Zagato’s.
Dankzij een aluminium body en een lichtgewicht buizenframe van koolstofvezel brengt de Alfa Romeo TZ3 Corsa slechts 850 kilogram op de weegschaal. De speciaal ontworpen kuipstoelen, gordelspanners en het stuurwiel zijn eveneens opgetrokken uit dit vederlichte materiaal. Om nog meer gewicht te besparen is de brandblusser aan boord van aluminium gemaakt. Een 420 pk sterke V8 draagt zorg voor de aandrijving en staat garant voor een acceleratie van 0 naar 100 km/h in 3,5 seconden. De topsnelheid van de achterwielaangedreven tweezitter bedraagt meer dan 300 km/h.
Verzameling
De nieuwe eigenaar van de Alfa Romeo TZ3 Corsa, Martin Kapp, is zoals gezegd geen onbekende van Zagato. De Duitser heeft namelijk al een leuke collectie Alfa Romeo Zagato´s in zijn schuur staan waaronder een SZ Coda Tonda, een SZ Coda Tronca, een TZ, TZ2, Junior Z en een Alfa Romeo SZ. De TZ3 Corsa is daar een mooie toevoeging op.
Ook leuk spul ja Blijf de verborgen handgreep overigens zeer tof vindenquote:Op maandag 26 april 2010 19:21 schreef lipje het volgende:
of een echte 156 in raceuitvoering
[ afbeelding ]
en ik zag gister ook een paar 156's
en hij komt bij steeds meer merken in zwang... Seat heeft m in de Leon..quote:Op maandag 26 april 2010 19:24 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ook leuk spul ja Blijf de verborgen handgreep overigens zeer tof vinden
Alleen Seat is geen Alfa dus zolang er nog een Alfa als optie beschikbaar is gaat die altijd voor. Seat heeft wel leuke modellen maar Alfa komt altijd met stip op 1 hierquote:Op maandag 26 april 2010 19:31 schreef lipje het volgende:
[..]
en hij komt bij steeds meer merken in zwang... Seat heeft m in de Leon..
och ja Walter Da Silva heeft de 156 ontworpen in is vertrokken naar..... jawel VW, waar ie hoofdontwerper van Seat werdquote:Op maandag 26 april 2010 19:33 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Alleen Seat is geen Alfa dus zolang er nog een Alfa als optie beschikbaar is gaat die altijd voor. Seat heeft wel leuke modellen maar Alfa komt altijd met stip op 1 hier
Wat een geile bak is dat toch.quote:
meer foto's van jouw gebakjequote:Op woensdag 28 april 2010 11:56 schreef KhaZ het volgende:
Header aangepast met wat simpel gephotoshop.. als iemand suggesties heeft voor de SP.. kom maar op.
Neuh.. is wel ff genoeg zoquote:
Zag er laatst ook een rijden.. prachtige roffelquote:Op donderdag 29 april 2010 13:11 schreef Den_Haag het volgende:
zaterdag nog achter een 8C gezeten op de motor. Was een geluid maakt dat ding
Inderdaad de temperatuur even in de gaten houden. Ook kan je zien of er wat smurrie tussen je olie zit bij je peilstok. Of witte rook uit de uitlaat.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 23:41 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Zo, het was even schrikken afgelopen woensdag. Tijdens het nemen van een afrit viel de motor van mijn Alfa 156 opeens uit en kwam ik langs de kant te staan met een rokende motor. De ANWB kwam langs die vertelde dat de radiateur lek was en dat ook de mogelijkheid zou bestaan dat de koppakking daardoor lek zou zijn. Godzijdank schijnt alleen de radiateur lek te zijn, tot nu toe zijn er in ieder geval 0,0 aanwijzingen dat de koppakking ook lek zou zijn en de garage die vandaag de radiateur vervangen heeft (kosten 225 euro, viel me erg mee) repte ook met geen woord over de koppakking, maar de komende tijd is het wel zaak de temperatuur en het peil van de koelvloeistof goed in de gaten te houden. De temperatuur heb ik al eerder goed in de gaten gehouden en deze gaf altijd goede waarden aan, dus schonk ik er op den duur niet zoveel aandacht meer aan. Stom dus achteraf gezien.
Als de motor het er inderdaad zonder kleerscheuren vanaf heeft gebracht ben ik voorlopig dik tevreden over de negatieve reputatie die Alfa heeft (of had inmiddels?).
komt de temperatuur wel boven de 70 graden uit? zo nee dan is je thermostaat kaduuk.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 23:41 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Zo, het was even schrikken afgelopen woensdag. Tijdens het nemen van een afrit viel de motor van mijn Alfa 156 opeens uit en kwam ik langs de kant te staan met een rokende motor. De ANWB kwam langs die vertelde dat de radiateur lek was en dat ook de mogelijkheid zou bestaan dat de koppakking daardoor lek zou zijn. Godzijdank schijnt alleen de radiateur lek te zijn, tot nu toe zijn er in ieder geval 0,0 aanwijzingen dat de koppakking ook lek zou zijn en de garage die vandaag de radiateur vervangen heeft (kosten 225 euro, viel me erg mee) repte ook met geen woord over de koppakking, maar de komende tijd is het wel zaak de temperatuur en het peil van de koelvloeistof goed in de gaten te houden. De temperatuur heb ik al eerder goed in de gaten gehouden en deze gaf altijd goede waarden aan, dus schonk ik er op den duur niet zoveel aandacht meer aan. Stom dus achteraf gezien.
Als de motor het er inderdaad zonder kleerscheuren vanaf heeft gebracht ben ik voorlopig dik tevreden over de negatieve reputatie die Alfa heeft (of had inmiddels?).
quote:Op zondag 2 mei 2010 18:42 schreef kip_zonder-kop het volgende:
thermostaat kapot
Dit dus. Mag ook gaan leasen en ben benieuwd naar de leaseprijzen van de Giuletta. Mooie wagen en bijkomend voordeel is dat die in het 20% bijtelling tarief zit. Vroeger waren Alfa's altijd vrij duur in de lease, hopelijk valt het met de Giuletta mee!quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:03 schreef Dizer het volgende:
Gaat dit topic volgen. Van de zomer via werk auto leasen. Toch wel interesse in de MiTo of als het financieel haalbaar is, de Giulietta!!
Kijk eens aan, dat is mooi nieuws. Ik ga zelf volgende week vrijdag de Giulietta bekijken .quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:21 schreef IbeBen het volgende:
Kickerdekick!
Vandaag even langs de Alfa dealer geweest voor de nieuwe Giulietta. Hij was vanmorgen bezorgd Het is werkelijk waar een prachtbak! Met mn 197cm kon ik er nog prima in zitten, wat me eigenlijk niet tegenviel. Nadeeltje: Als je niet de ingebouwde navi besteld heb je ook niet het schermpje waarbij je de gegevens van de turbo en het gebruikte vermogen kan aflezen. Het vakje waar de navi dan zou zitten doet dan dienst als opbergvak... Leuk, maar wel ¤ 1.950 die navigatie.
In ieder geval hopen dat de leaseprijs mee gaat vallen voor de 20% Multiair benzine, want dan is de kans toch zeer aanwezig dat dit mijn nieuwe auto gaat worden! Binnenkort eens een afspraak maken om proef te rijden
Dat laatste was dus ook mijn gedachte. Ik heb gewoon een TomTom van ¤ 100 hier liggen. Naast het prijsverschil is de TomTom waarschiijnlijk nog een stuk makkelijker up-to-date te houden ook.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:30 schreef knep het volgende:
[..]
Kijk eens aan, dat is mooi nieuws. Ik ga zelf volgende week vrijdag de Giulietta bekijken .
Jammer van dat schermpje, ik hoef geen ingebouwde navi omdat ik al een fatsoenlijke TomTom XL heb .
En dan heb je best kans dat ze dr al een 135 pk motor ofzo hebben tussengeplaatst, de stap van 120 naar 170 is m.i. ook nog best een forse.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:42 schreef knep het volgende:
Gewoon goed in de gaten houden, een eventuele Giulietta voor knep gaat toch pas over 1 jaar spelen .
Tot die tijd kansen genoeg om eventuele nieuwe opties te bekijken .
Zijn er al diesels binnen?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:21 schreef IbeBen het volgende:
Kickerdekick!
Vandaag even langs de Alfa dealer geweest voor de nieuwe Giulietta. Hij was vanmorgen bezorgd Het is werkelijk waar een prachtbak! Met mn 197cm kon ik er nog prima in zitten, wat me eigenlijk niet tegenviel. Nadeeltje: Als je niet de ingebouwde navi besteld heb je ook niet het schermpje waarbij je de gegevens van de turbo en het gebruikte vermogen kan aflezen. Het vakje waar de navi dan zou zitten doet dan dienst als opbergvak... Leuk, maar wel ¤ 1.950 die navigatie.
In ieder geval hopen dat de leaseprijs mee gaat vallen voor de 20% Multiair benzine, want dan is de kans toch zeer aanwezig dat dit mijn nieuwe auto gaat worden! Binnenkort eens een afspraak maken om proef te rijden
Prijsverschil tussen de 120pk en de 170k valt mee. ¤ 3.000 precies meen ik. Voor de leaserijder is de duurdere auto zelfs voordeliger in de bijtelling dan de goedkope, want 120 pk = 25% bijtelling en de 170pk = 20% bijtelling. Belachelijk natuurlijk, maar goedquote:Op zaterdag 19 juni 2010 09:54 schreef xFriendx het volgende:
Vind die stap inderdaad ook erg groot. Ben ook benieuwd wat voor invloed dat heeft op het aanschaffen van die bak. Hoewel ik niet weet wat de meerprijs is van die Multi-air 170 pk versie. Maar met een zelfde literinhoud van 120 naar 170 met een andere techniek, das toch wel pittig en dan zou ik met die 120 versie toch altijd rondrijden met het idee dat ik de 'net niet' versie heb.
Het is wel zo dat hoe meer plaatjes ik zie des te mooier ik em begin te vinden. Misschien ook wel aangewakkerd door de positieve reviews in de Autoweek en meer van dat soort bladen (zodra er een Alfa in staat koop ik m meestal ff).
Ik dacht van niet. Hij had er nu 2 staan, waarvan 1tje een compleet gepimpte met Sport Pack 3 en 18inch velgen enzo. De andere was een 120PK distinctive benzine. De beste man verwachtte wel (en hoopte zelfs, met het oog op de drukte bij de launch volgende vrijdag) dat ie nog een aantal anderen dr bij zou krijgen, incl. een diesel.quote:
sorry, 2l diesel minimumquote:Op zondag 20 juni 2010 13:11 schreef HansvanOchten het volgende:
Gisteren bij de preview geweest in houten, stonden er in totaal 4 (3x nero etna en 1x wit), maar het ziet er toch prachtig uit, het interieur is het mooiste tot nu toe.
Volgende week proefrijden met de 1.4 170 pk en de 1.6 diesel
Mooi leer! heb dezelfde kleur alleen dan zwart stiksel geregeld. en zwart logo in de hoofdsteunen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 00:58 schreef Sovereign het volgende:
Hey een alfa topic.
Rijd/reed al een aantal jaar een 156, wilde laatst op aandringen van anderen een BMW gaan halen, maar ben uiteindelijk toch gezwicht voor de 159 SW, 2.4 JTD Qtronic uitvoering.
http://www.xs4all.nl/~jclmavg/159_1.jpg
http://www.xs4all.nl/~jclmavg/159_2.jpg
http://www.xs4all.nl/~jclmavg/159_3.jpg
Rijd echt super kan ik zeggen!
Heb het leer gister behandeld met een leer reinigings- en onderhoud/beschermingsmiddel van carclean. Werkt perfect, leer is niet langer dof/mat van kleur maar glanst heel mooi rood nu, echt een superverschil.quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:46 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Mooi leer! heb dezelfde kleur alleen dan zwart stiksel geregeld. en zwart logo in de hoofdsteunen.
moet het ook weer eens oppoetsenquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:40 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Heb het leer gister behandeld met een leer reinigings- en onderhoud/beschermingsmiddel van carclean. Werkt perfect, leer is niet langer dof/mat van kleur maar glanst heel mooi rood nu, echt een superverschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |