abonnement Unibet Coolblue
pi_80727340
Post hier al je GR applicaties, tips, en trucs!

Het is legaal om bij wiskunde zaken in je GR te proppen, dus deel vooral tips.
Geen gebash over 'je moet 't zelf kunnen': het mag van de examencommissie, dus blijkbaar is 't ook op die manier leerzaam!


Zoals bekend is het tijdens het gros van de examens (Bio iig niet) toegestaan om je Grafische Rekenmachine te gebruiken, waar je allerlei spiekbriefjes en apps in kunt zetten.

Hier is het mogelijk om elkaar handige apps aan te raden, dan wel uit te wisselen.

Belangrijk is wel dat je duidelijk vermeld:
- Voor welk vak het is
- Waar het over gaat
- Hoe het werkt

Linkje met apps:
http://www.ticalc.org/pub/83/basic/math/

TS begint:
http://www31.zippyshare.com/v/83280043/file.html

Inhoud:
Cirkels
Programma om handig de exacte waarden van een sinus en cosinus te zien.



ABC Formule

Programma met een menu waarin je kan kiezen uit verschillende opties. Je kan kiezen om automatisch de ABC formule toe te passen of om de formulevorm nog eens na te kijken.

Zijn er nog meer mensen hier die handige apps hebben?

Tekst in je GR:

ook:
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:18 schreef Dayshine het volgende:
Ik las net het gesloten topic onderaan over de grafische rekenmachine en vond het wel handig om een kort stappenplan te geven voor hoe je tekst op je rekenmachine krijgt. Misschien weet iedereen het al en ben ik slechts onnodige info aan het geven, maar ja niet geschoten is altijd mis

Benodigdheden:
-TI84 plus (of iig een TI die aan je computer gehangen kan worden en NoteFolio ondersteund)
-NoteFolio (applicatie voor op je GR)
-TI-connect software + het kabeltje om hem aan de computer te hangen
-Kladblok (hebben we allemaal wel )

Stappen:
-Typ de tekst die je op je GR wil zien in kladblok, het leuke hiervan is dat je ook dingen kan ctr+c ctr+v en, om zo bergen tekst in kladblok te zetten. (ik heb bijvoorbeeld voor mijn laatste Economie toets alle samenvattingen van internet geplukt en in mn GR gezet)
-sla het bestandje op in .txt formaat
-koppel je GR aan je computer d.m.v het kabeltje
-ga naar je bestandje en doe "openen met" en dan selecteer je "Ti connect application" (kan zijn dat je even in een lijstje moet zoeken, of zelfs moet bladeren door je mappen)
-Het kan even duren maar als het goed is transferred de pc het .txt bestandje nu naar je GR (zorg dat je GR aanstaat en herkend wordt door je pc)
-Ga nu in je Grafische Rekenmachine naar APPs -> Notefolio -> open -> "naam van je document"
-nu is je document geopend, maar het is waarschijnlijk een zooitje omdat je erg veel tekst erin hebt staan, gelukkig is er de "search" functie, stel je typt in "monopolistische" dan zoekt hij het document af naar dat desbetreffende woord.
-voila je hebt zojuist de mogelijkheid gekregen om al je examenstof in je rekenmachine te zetten, voor het geval je nog iets zou willen opzoeken.

PS: ik zie dat ik eigenlijk een omweg gebruik en dat je ook het programma "Note Folio Creator" kan gebruiken om word documenten om te zetten naar de bruikbare documenten, hoe dit werkt kan ik op dit moment nog niet zeggen, denk dat ik mijn methode maar blijf gebruiken
VWO: Wiskunde B
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:59 schreef E.R.O.L. het volgende: Okee mensen hier dus HET differentieerprogramma met dank aan mijn klasgenootje enne verder heb ik er nog een tabel met een overzicht van de eenheidscircel (welke waarden van cos, sin ,tan en de hoek in graden en radialen) want die kan ik op de een of andere manier niet uit m'n kop leren Het differentieerprogramma heet DFFR en de Eenheidscirkel is TABEL+Pic2+Pic4+Pic6. Hoop dat jullie er wat aan hebben! Differentieren_Eenheidscircel.rar
VWO: Wiskunde B
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:44 schreef SnowLeopard het volgende: Goniometrie + exponenten en logaritmen .. Staat iniedergeval bij hoe je een functie moet opstellen enzo.. http://www.sendspace.com/file/fo77zc Even een disclaimer: Er kunnen uiteraard fouten inzitten.. en ik heb dit eigenlijk voor privé gebruik gedaan maar als jullie falen door mijn aantekeningen; jammer dan . edit: hmz foutje 1 gevonden.. Let op: Foutje in transleren!!! x˛ -> 2 naar rechts -> (x-2)˛ x˛ -> 2 naar links -> (x+2)˛ Moet het zijn.. Dus even de + en - omdraaien bij de horizontale verschuiving!

Overige topics:


]http://forum.fok.nl/topic/1024642
Zooi wisk.b aantekeningen voor de GR
Tekst in je grafische rekenmachine
Aantekeningen in GRM bij eindexamen?

[ Bericht 30% gewijzigd door motorbloempje op 18-05-2010 23:07:45 ]
Rise and rise again, until lambs become lions...
pi_80733202
Tvp, voor handige programma's.
pi_80733335
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:11 schreef muiterij het volgende:
Tvp, voor handige programma's.
pi_80734135
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:11 schreef muiterij het volgende:
Tvp, voor handige programma's.
There are only 151 Pokémon.
  maandag 26 april 2010 @ 18:35:20 #5
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_80735735
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:11 schreef muiterij het volgende:
Tvp, voor handige programma's.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_80746559
Hoe upload je zoiets naar je rekenmachine dan?

Ik heb TI Connect op me PC, maar hoe dan verder?
Dat scheelt..
  maandag 26 april 2010 @ 23:34:49 #7
295753 Zwabber_
de natte lappen
pi_80750034
Notefolio (bij de meesten waarschijnlijk al bekend) heeft me heel vaak geholpen. Van hele samenvattingen tot enkele formules

http://www.linkkabel.nl/tutorials/notefoliocreator.htm
(met uitleg en alles erbij)
No one rules if no one obeys.
pi_80750128
Ik dacht laatst een app gevonden te hebben die scheikundige formules kloppend maakte, even zoeken.
pi_80750284
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:11 schreef muiterij het volgende:
Tvp, voor handige programma's.

Net mijn idee.
75 topics = FIN
  dinsdag 27 april 2010 @ 12:33:23 #10
175208 -.-
Doper dan een wielrenner
pi_80762265
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:11 schreef muiterij het volgende:
Tvp, voor handige programma's.
-.-
pi_80770846
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_80773835
Oh tvpppp.
pi_80778177
TVP, vooral op zoek voor scheikunde en wiskunde programma's....

Ik heb een programma dat inhoud kan berekenen van verschillende vormen, ABC formule en nog een paar functies, maar weet de naam niet meer. Zal wel eens opzoeken of ik hem weer kan vinden.
pi_80781072
wiskunde vind ik wel heel fijn om te hebben. maar heb verder ook geen idee hoe het werkt.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_80786189
Ik ben geďnteresseerd in Casio apps.
  woensdag 28 april 2010 @ 18:17:51 #16
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_80812792
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:11 schreef muiterij het volgende:
Tvp, voor handige programma's.
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_80813469
Maar mag dit dan op de examen, maw: wanneer de surveillant ziet dat je dingen in je rekenmachine op aan het zoeken bent, ben je dan de sjaak?
Play hard, go pro.
pi_80813507
Sjonge ik moest het doen met een normale wetenschappelijke rekenmachine
Die kan je ook leren te gebruiken hoor
pi_80816802
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:39 schreef geelkuikentje het volgende:
Sjonge ik moest het doen met een normale wetenschappelijke rekenmachine
Die kan je ook leren te gebruiken hoor
Dit topic niet snappen .
pi_80826253
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:38 schreef Aethereal het volgende:
Maar mag dit dan op de examen, maw: wanneer de surveillant ziet dat je dingen in je rekenmachine op aan het zoeken bent, ben je dan de sjaak?
Ja hoor, dat mag gewoon
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_80874394
Pff al die waardes ken ik uit m'n hoofd
Je hoeft er maar 3 echt te onthouden en de rest kan je afleiden.
pi_80893111
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 15:08 schreef Renderclippur het volgende:
Pff al die waardes ken ik uit m'n hoofd
Je hoeft er maar 3 echt te onthouden en de rest kan je afleiden.
Haha, ik ken ze ook wel uit mijn hoofd:
0.5 wortel 1 (=0,5)
0.5 wortel 2
0.5 wortel 3
0.5 wortel 4 (=1)

Maar ik moet het wel altijd visualeren, en heb dus altijd ook zo'n rondje op mijn blad staan, zodat ik zelf zeker weet dat ik de goede waarde heb.
Dit is nét wat handige, imo

Maar nice dat je ze zonder problemen zo op kan schrijven
Rise and rise again, until lambs become lions...
pi_81602888
hoi!

Bij deze in dit topic alle nuttige GR dingen op een rijtje.
Heb je nog iets nieuws, iets nuttigs of iets anders, vermeld het vooral hier!
Heb je ergens ooit nog een topic hierover geopend, post de link even, dan zet ik die ook hier in de OP, zodat mensen die makkelijk terug kunnen vinden!

Succes allemaal
Ja doei.
pi_81603255
Motorbloem, bedankt!

Enkele linkjes:


VWO: Wiskunde B
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:59 schreef E.R.O.L. het volgende:
Okee mensen hier dus HET differentieerprogramma met dank aan mijn klasgenootje enne verder heb ik er nog een tabel met een overzicht van de eenheidscircel (welke waarden van cos, sin ,tan en de hoek in graden en radialen) want die kan ik op de een of andere manier niet uit m'n kop leren

Het differentieerprogramma heet DFFR en de Eenheidscirkel is TABEL+Pic2+Pic4+Pic6.

Hoop dat jullie er wat aan hebben!



Differentieren_Eenheidscircel.rar

VWO: Wiskunde B
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:44 schreef SnowLeopard het volgende:
Goniometrie + exponenten en logaritmen ..
Staat iniedergeval bij hoe je een functie moet opstellen enzo..
http://www.sendspace.com/file/fo77zc
Even een disclaimer:
Er kunnen uiteraard fouten inzitten.. en ik heb dit eigenlijk voor privé gebruik gedaan maar als jullie falen door mijn aantekeningen; jammer dan .

edit: hmz foutje 1 gevonden..
Let op:
Foutje in transleren!!!

x˛ -> 2 naar rechts -> (x-2)˛
x˛ -> 2 naar links -> (x+2)˛
Moet het zijn.. Dus even de + en - omdraaien bij de horizontale verschuiving!

Rise and rise again, until lambs become lions...
pi_81603448
Snake
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')