abonnement Unibet Coolblue
pi_80702296
Ik zat naar een documentaire op ned2 te kijken, over de cartoonist Art Spiegelman. Hij is bekend geworden met de strip Maus maar is ook de geestelijk vader van de Garbage Pail Kids. En dat bracht wat herinneringen op gang.

Ik kocht ze altijd bij de Jamin, in een pakje van een paar kaarten (5?) met een stukje keihard kauwgum, voor 50 cent. Om de een of andere reden vond ik ze supertof, ik was er gefascineerd door. Ik kocht er heel veel, en ruilde met mijn vriendjes, en op een gegeven moment had ik de hele serie compleet. Die heb ik toen heel netjes in een schriftje geplakt. Helaas heb ik dat schriftje ooit in een vlaag van verstandsverbijstering weggegooid. Bij een verhuizing waarschijnlijk. Jammer, want naast de sentimentele waarde had het nu wellicht ook wel echte waarde gehad. Het is Cult. En als ik het nu weer bekijk via google images, waren het toch best bizarre kaartjes.



Wie kent ze nog?
pi_80702727
Ik heb net Maus gekocht
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_80702786
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  zondag 25 april 2010 @ 19:25:35 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_80703064
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:05 schreef Farenji het volgende:
Jammer, want naast de sentimentele waarde had het nu wellicht ook wel echte waarde gehad.
Als ze in een schriftje zijn geplakt (geweest), is de grootste waarde er wel vanaf. Voor echte verzamelaars tellen alleen de smetteloze exemplaren in de oorspronkelijke verpakking.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_80703309
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:25 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Als ze in een schriftje zijn geplakt (geweest), is de grootste waarde er wel vanaf. Voor echte verzamelaars tellen alleen de smetteloze exemplaren in de oorspronkelijke verpakking.
Oh.
Nou gelukkig maar dat ik ze dan heb weggepleurd.
  zondag 25 april 2010 @ 19:36:27 #6
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_80703548
Ken ze niet, zal wel ver voor mijn tijd geweest zijn. In welk decennium waren deze dingen populair?
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_80703883
quote:
Op zondag 25 april 2010 19:36 schreef Devolution het volgende:
Ken ze niet, zal wel ver voor mijn tijd geweest zijn. In welk decennium waren deze dingen populair?
1985-1988
pi_80714711
Dubbel topic, hier verder: garbage pail kids !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')