abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80698688
Ik wil graag mijn computer aan de tv verbinden, om films en ect. te kijken op m'n tv, via m'n pc. Alleen nu is het probleem, dat ik een nogal ouwe TV heb, met alleen SCART aansluiting, maar m'n computer heeft alleen een DVI/HDMI vrij. Weet iemand hoe ik ze kan aansluiten?
Alvast bedankt,
pi_80698943
er bestaat een hdmi>scart verloopstukje..
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_80699027
quote:
Op zondag 25 april 2010 17:26 schreef Vodka_Lime het volgende:
er bestaat een hdmi>scart verloopstukje..
Links graag, en kom niet aanzetten met een scaler van 100,-.
pi_80699140
zoiets is het wel ja.. , maar ik heb bij een kennis van mij het wel gezien, van scart juist naar hdmi. die had een led tv met alleeen hdmi en nog een dvdspeler via scart.

www.kabeltje.com of kabelsenemeer.nl
wellicht is daar wat te vinden.
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_80699155
daar bestaan geen verloopstukjes voor, en als je geen dvi-a of dvi-i aansluiting hebt gaat dat best een dure grap worden. Dan moet je digitaal eerst omzetten naar analoog. daar zijn voor zover ik weet niet echt goede en goedkope oplossingen voor.
"Deze shit escaleert helemaal de hand uit"
pi_80699259
quote:
Op zondag 25 april 2010 17:34 schreef Black_Rainbow het volgende:
daar bestaan geen verloopstukjes voor, en als je geen dvi-a aansluiting hebt gaat dat best een dure grap worden. Dan moet je digitaal eerst omzetten naar analoog. daar zijn voor zover ik weet niet echt goede en goedkope oplossingen voor.
Is DVI-A een soort van DVI, maar dan analoog? Misschien heb ik nog wel een kans, ik heb ook een VGA poort op m'n pc, maar die gebruik ik eigenlijk voor m'n beeldscherm. Is er ook niet zoiets zoals VGA to SCART?
pi_80699427
quote:
Op zondag 25 april 2010 17:37 schreef Moos. het volgende:

[..]

Is DVI-A een soort van DVI, maar dan analoog? Misschien heb ik nog wel een kans, ik heb ook een VGA poort op m'n pc, maar die gebruik ik eigenlijk voor m'n beeldscherm. Is er ook niet zoiets zoals VGA to SCART?
VGA naar scart zou de makkelijkste oplossing zijn. DVI-A en DVI-I zijn verschillende versies van DVI, en alleen deze 2 hebben ook een analoog signaal naast een digitaal signaal. (volgende mij gaat die over de 4 pinnen die bij de brede aansluiting zit, links dus.)

Bij veel videokaarten krijg je een dvi naar vga adapter, die kan je er dan gewoon tussen zetten.

http://www.allekabels.nl/na/0/7513/VGA-naar-SCART-kabel.html
"Deze shit escaleert helemaal de hand uit"
pi_80711402
VGA to SCART en DVI tot SCART zijn leuk, maar je hebt nooit de garantie dat het gaat werken.
fysiek zal het passen, maar dat wil nog niet zeggen dat de tv in staat is om de VGA/DVI signalen te verwerken.

@TS: is er ook geen S-VHS beschikbaar op je computer?
So we just called him Fred too
pi_80740256
quote:
Op zondag 25 april 2010 17:29 schreef Moos. het volgende:

[..]

Links graag, en kom niet aanzetten met een scaler van 100,-.
je zal wel moeten als je van een digitaal naar een analoog signaal wil.
of je moet van dvi-a (vga dus) naar vga gaan, van vga naar scart. h/v sync samen zetten op een C sync. proggie starten op je pc en dan je tv aan zetten.

oftewl met een hoop verloopjes en proggies kan je het misschien werkend krijgen. lukt je dat is het niet werkbaar!

koop gewoon een videokaart die ook composite/svhs/rgb uit kan (met de bekende stekkertjes) en je bent van al het gezeur af.
------------_--------
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:06:54 #10
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_80772812
Tsja, maar als je dat soort bedragen aan verloopstukjes gaat uitgeven, is het maar een kansloos verhaal. Dan kun je beter even investeren in een LCD-TV. Voor onder de ¤300,- zijn al een paar heel leuke 26" toestellen te koop. En voor iets over de 300 een paar leuke 32" toestellen.
pi_80778997
Ik gebruik zelf een vga (DVI-A) -> scart kabel icbm. een geforce 7600 en dat werkt prima.
Bij ATI kaarten heb je zelfs geen V+H -> C-sync schakeling nodig omdat die zelf C-sync uit kunnen spugen.

Je zult wel zelf zo'n kabel moeten maken aangezien de kabels die te koop zijn alleen geschikt zijn om beamers aan te sturen. (Die ondersteunen namelijk vaak 15khz scart via de VGA input).

Zie deze site voor meer info:

http://digilander.libero.it/venturi1975/
pi_80790745
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:57 schreef richie_visser het volgende:
Ik gebruik zelf een vga (DVI-A) -> scart kabel icbm. een geforce 7600 en dat werkt prima.
Bij ATI kaarten heb je zelfs geen V+H -> C-sync schakeling nodig omdat die zelf C-sync uit kunnen spugen.

Je zult wel zelf zo'n kabel moeten maken aangezien de kabels die te koop zijn alleen geschikt zijn om beamers aan te sturen. (Die ondersteunen namelijk vaak 15khz scart via de VGA input).

Zie deze site voor meer info:

http://digilander.libero.it/venturi1975/
zoals je zegt zal je hem zelf moeten maken of voor een achterlijk bedrag moeten kopen. ik kan zelf wel een vga solderen maar toch had ik er geen zin in. via marktplaats heb ik een videokaart gekocht met dual dvi en een 8polige plug erop. ik was kwijt: 25 euro! nu gebruik ik die kaart om via dvi-i naar hdmi te gaan.

is in totaal goedkoper
------------_--------
pi_80800869
quote:
Op woensdag 28 april 2010 00:13 schreef wicked-j het volgende:

[..]

zoals je zegt zal je hem zelf moeten maken of voor een achterlijk bedrag moeten kopen. ik kan zelf wel een vga solderen maar toch had ik er geen zin in. via marktplaats heb ik een videokaart gekocht met dual dvi en een 8polige plug erop. ik was kwijt: 25 euro! nu gebruik ik die kaart om via dvi-i naar hdmi te gaan.

is in totaal goedkoper
Hartstikke leuk voor je hoor, maar een kabel kost aan onderdelen nog geen 10 euro, en een extra/andere videokaart lost het probleem van de topic starter niet op aangezien deze alleen SCART op zn TV heeft. Verder is het beeld via een RGB VGA->SCART kabel aanzienlijk beter dan de slechte composiet en s-video aansluitingen die je normaal op videokaarten terugvind.
pi_80804697
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:34 schreef richie_visser het volgende:

[..]

Hartstikke leuk voor je hoor, maar een kabel kost aan onderdelen nog geen 10 euro, en een extra/andere videokaart lost het probleem van de topic starter niet op aangezien deze alleen SCART op zn TV heeft. Verder is het beeld via een RGB VGA->SCART kabel aanzienlijk beter dan de slechte composiet en s-video aansluitingen die je normaal op videokaarten terugvind.
VGA naar scart werkt lang niet altijd. Op tweakers.net zijn daar destijds al wel de nodige topics over geweest inclusief alle soldeerschema'tjes en de problemen die je tegen kan komen.

Maar nuttiger lijkt het me om te kijken welk doel TS heeft met het aansluiten van zn pc op de TV en aan de hand daarvan naar oplossingen te gaan kijken. Als het alleen gaat om het afspelen van media als films kun je ook aan een mediaspelertje denken bijvoorbeeld, of eventueel iets van DLNA-oplossingen bekijken.

Snelste en simpelste manier is imho om een videokaartje op te snorren met een s-video-output... dan ben je redelijk zeker ervan dat 't gaat werken; audio pluk je gewoon vanaf de line-out en prop je in je tv danwel in je versterker. Geeft qua beeld weliswaar de minst fraaie oplossing, maar aangezien de TV geen HDMI of DVI-inputs heeft kun je er wel vanuit gaan dat het een oud beestje is. Knutsel dan for the time being even op deze manier door totdat er een fatsoenlijke TV aangeschaft is en kijk dan naar de echt goede oplossingen. Want wat je ook gaat proberen, supergoed beeld ga je er niet uit kunnen toveren
pi_80806764
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:31 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

VGA naar scart werkt lang niet altijd. Op tweakers.net zijn daar destijds al wel de nodige topics over geweest inclusief alle soldeerschema'tjes en de problemen die je tegen kan komen.

Maar nuttiger lijkt het me om te kijken welk doel TS heeft met het aansluiten van zn pc op de TV en aan de hand daarvan naar oplossingen te gaan kijken. Als het alleen gaat om het afspelen van media als films kun je ook aan een mediaspelertje denken bijvoorbeeld, of eventueel iets van DLNA-oplossingen bekijken.

Snelste en simpelste manier is imho om een videokaartje op te snorren met een s-video-output... dan ben je redelijk zeker ervan dat 't gaat werken; audio pluk je gewoon vanaf de line-out en prop je in je tv danwel in je versterker. Geeft qua beeld weliswaar de minst fraaie oplossing, maar aangezien de TV geen HDMI of DVI-inputs heeft kun je er wel vanuit gaan dat het een oud beestje is. Knutsel dan for the time being even op deze manier door totdat er een fatsoenlijke TV aangeschaft is en kijk dan naar de echt goede oplossingen. Want wat je ook gaat proberen, supergoed beeld ga je er niet uit kunnen toveren
Ik wil hem ook deels gebruiken om te gamen, omdat ik geen console heb, maar wel een Xbox 360 controller hier heb liggen. Maar als ik een oude Video-kaart koop, is het dan nog steeds mogelijk om spellen te spelen, zoals GTA IV of Crysis? Of moet ik daarvoor echt m'n nieuwe videokaart voor gebruiken?

EDIT: Is een TV-Kaart trouwens ook geen oplossing?
pi_80807697
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:26 schreef Moos. het volgende:

[..]

Ik wil hem ook deels gebruiken om te gamen, omdat ik geen console heb, maar wel een Xbox 360 controller hier heb liggen. Maar als ik een oude Video-kaart koop, is het dan nog steeds mogelijk om spellen te spelen, zoals GTA IV of Crysis? Of moet ik daarvoor echt m'n nieuwe videokaart voor gebruiken?
Waarschijnlijk niet; dan zul je een behoorlijke kaart erin moeten proppen met een uitgang die je op je tv kan inprikken (bijvoorbeeld dus s-video) maar dan gaan er ook meteen weer behoorlijk wat knaken in zitten. Is 't denk ik niet waard dan. Dan is een knap scherm op je pc aansluiten een betere optie.
quote:
EDIT: Is een TV-Kaart trouwens ook geen oplossing?
Nope, die werkt de andere kant op... tv op je pc... jij wilt pc op je tv
  woensdag 28 april 2010 @ 19:41:38 #17
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_80815639
Sowieso, een soort van downgrade (kwa connectie) om maar je beeld op je TV te kunnen krijgen.... Voor ietsje extra heb je gewoon een veel betere oplossing met veel mooier en scherper beeld =dus een nieuwe TV).

Of misschien dat iemand met media-behoeften zit heeft om zijn sterkere kaart te ruilen tegen you zwakkere 7600 met meer aansluitingen? Bijv. dat iemand zijn 8800 GTX wil geven? Zat mensen die een htpc-functionaliteit-capable PC willen samenstellen en niets meer doen met hun oude gamekaart. De meeste kaarten hebben namelijk wel een S-video aansluiting.
pi_80818152
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:41 schreef Xaobotnik het volgende:
Sowieso, een soort van downgrade (kwa connectie) om maar je beeld op je TV te kunnen krijgen.... Voor ietsje extra heb je gewoon een veel betere oplossing met veel mooier en scherper beeld =dus een nieuwe TV).

Of misschien dat iemand met media-behoeften zit heeft om zijn sterkere kaart te ruilen tegen you zwakkere 7600 met meer aansluitingen? Bijv. dat iemand zijn 8800 GTX wil geven? Zat mensen die een htpc-functionaliteit-capable PC willen samenstellen en niets meer doen met hun oude gamekaart. De meeste kaarten hebben namelijk wel een S-video aansluiting.
GTS 250 hiero...
  woensdag 28 april 2010 @ 22:19:25 #19
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_80823202
Oeps, sorry. Verkeerd gelezen.... .

Anyway, het is iig niet mogelijk om twee videokaarten apart van elkaar te gebruiken. Dus, even wat pragmatischer bekeken, kun je het beste even een paar honderd euro uitgeven aan een LCD-televisie. De nieuwere highend videokaarten zijn van het videosignaal afgestapt. De enige manier om met je CRT-televisie aan de gang te kunnen met content vanaf je computer is immers een apart apparaat ervoor kopen (bijv een NMT), maar dan moet je er ook weer een netwerkkabel naar toe leggen, of een wifidongle in steken. En dan gebruik je een FullHD-capable streamer voor een CRT-televisie. Een andere, mindere videokaart, is sowieso geen optie.

Tsja, technische vooruitgang brengt nu eenmaal compatibiliteitsproblemen op een gegeven moment.

[ Bericht 74% gewijzigd door Xaobotnik op 28-04-2010 22:25:49 ]
pi_80827887
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:19 schreef Xaobotnik het volgende:
Oeps, sorry. Verkeerd gelezen.... .

Anyway, het is iig niet mogelijk om twee videokaarten apart van elkaar te gebruiken. Dus, even wat pragmatischer bekeken, kun je het beste even een paar honderd euro uitgeven aan een LCD-televisie. De nieuwere highend videokaarten zijn van het videosignaal afgestapt. De enige manier om met je CRT-televisie aan de gang te kunnen met content vanaf je computer is immers een apart apparaat ervoor kopen (bijv een NMT), maar dan moet je er ook weer een netwerkkabel naar toe leggen, of een wifidongle in steken. En dan gebruik je een FullHD-capable streamer voor een CRT-televisie. Een andere, mindere videokaart, is sowieso geen optie.

Tsja, technische vooruitgang brengt nu eenmaal compatibiliteitsproblemen op een gegeven moment.
gaat niet werken met games dan. Als TS het gamen uit zn hoofd zet zijn er voor relatief weinig stuivers wel opties te bedenken zoals dus een budget video-kaartje ernaast met svideo-connector. Je zult dan wel effe wat in de software moeten gaan harken, en ik vrees dat je er niet aan ontkomt om 2 afzonderlijke hardware-profielen te maken, maar dat geeft je ten minste nog de mogelijkheid je pc met deze tv te verbinden.

De mooiste optie is om een andere tv eraan te knopen, maar een beetje knap scherm kost je al gauw meer dan 700,- (tuurlijk kan 't ook voor minder al, maar je doet 't goed of je doet 't niet is mijn mening dan )
pi_80844361
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:53 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

De mooiste optie is om een andere tv eraan te knopen, maar een beetje knap scherm kost je al gauw meer dan 700,- (tuurlijk kan 't ook voor minder al, maar je doet 't goed of je doet 't niet is mijn mening dan )
Sowieso is het onzin dat je perse voor 700 een scherm moet kopen 'als je het goed wil doen'. Verder gaat het om een vervanging van een crt-televisie, dus dan is het al snel prima, aangezien ik ervanuit ga dat het niet om een ongelofelijk backbeest van een TV gaat. Verder zegt iets me dat het om een slaapkamerconfiguratie gaat, dus hoeft het sowieso een niet al te grote TV te zijn.
quote:
gaat niet werken met games dan. Als TS het gamen uit zn hoofd zet zijn er voor relatief weinig stuivers wel opties te bedenken zoals dus een budget video-kaartje ernaast met svideo-connector. Je zult dan wel effe wat in de software moeten gaan harken, en ik vrees dat je er niet aan ontkomt om 2 afzonderlijke hardware-profielen te maken, maar dat geeft je ten minste nog de mogelijkheid je pc met deze tv te verbinden.
Hardwareprofielen, is dat sinds XP er niet uitgehaald?
pi_80847061
Ik heb hier precies de setup zoals de TS deze zou willen hebben. Ik gebruik een Panasonic CRT breedbeeld icbm. een geforce 7600. Heb een vga,3.5mm audio -> RGB SCART kabel gemaakt voor enkele euros. draai op 1024x576i dankzij soft15khz en het beeld is perfect voor gaming. Stukken scherper dan s-video, en het contrast en kleurbereik zijn fantastisch. 360 wireless dongle voor 2 xbox 360 controllers, zootje pc games en wat emulators die ik danzij soft15khz allemaal met de native console resolutie kan gebruiken (256x256 voor nes, 320x240 voor genesis, etc.). Eenmaal ingesteld is dit de perfecte oplossing. Veel recente pc games hebben ingebouwde ondersteuning voor xinput, en werken perfect met de controllers zonder ook maar iets te hoeven instellen. Uitgaande van mijn persoonlijke ervaring kan ik niets anders doen dan deze setup aanraden.
pi_80873795
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:22 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Sowieso is het onzin dat je perse voor 700 een scherm moet kopen 'als je het goed wil doen'. Verder gaat het om een vervanging van een crt-televisie, dus dan is het al snel prima, aangezien ik ervanuit ga dat het niet om een ongelofelijk backbeest van een TV gaat. Verder zegt iets me dat het om een slaapkamerconfiguratie gaat, dus hoeft het sowieso een niet al te grote TV te zijn.
Ik zeg niet dat het per se moet, maar als je de prijzen van een beetje fatsoenlijk scherm neemt lopen die van 500 tot pakweg 2000,- Dan is een gemiddelde prijs van 700 dus helemaal niet zo gek genomen lijkt me. Tuurlijk kan je ook voor veel minder al klaar zijn als je wilt, maar dat zou zeker niet mijn keus zijn dan. Als je dan toch een nieuw scherm gaat aanschaffen, koop dan meteen wat knaps waar je weer een paar jaar mee vooruit kan en niet over 3 jaar weer aan de beurt bent.
quote:
Hardwareprofielen, is dat sinds XP er niet uitgehaald?
Geen idee, ik heb 't al jaren niet meer gebruikt, maar dan zal dr vast wel een alternatief voor zijn gekomen wat vergelijkbare mogelijkheden biedt. Anders kun je ook een dualboot-systeempje bouwen bijvoorbeeld.
pi_80880944
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:34 schreef richie_visser het volgende:

[..]

1. jij kan solderen, heeft TS daar ook verstand van?
2. kan de tv rgb via scart aan? weinig tv's kunnen dat
3. in scart zit ook gewoon composite en s-video. dus kwaliteit zal zeker niet belabberder zijn. composite is de meest gebruite video via scart. s-video is later toegevoegd.
------------_--------
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')