Als het een package tour is zal die touroperator wel voor de kosten opdraaien. Is het een gewoon vliegticket, dan zal KLM er waarschijnlijk net zo soepel mee omgaan als dat ze dat de laatste keer deden. Bellen met KLM en geen gezeur, gewoon omboeken op de door jou gewenste heen en terugvlucht datum zonder bijkomende kosten. Wat wil je nog meer? En als je niet terug kunt vliegen... Tsja, ik weet nog wel een paar plekken op deze aardkloot waar ik het geen straf zou vinden wanneer ik door wat vulkaanas een paar dagen zou worden opgehouden op basis van gratis verblijf, maaltijden mogen ze dan wel houden.....quote:Op maandag 17 mei 2010 12:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Welke verzekering zou je dan moeten hebben tegen aswolken?
Een vakantie die in het water valt is niet zo erg, liever veilig dan anders. Maar als je dan wel je geld kwijt bent, is dat wel erg zuur.
Het was puur hypothetisch gezien.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als het een package tour is zal die touroperator wel voor de kosten opdraaien. Is het een gewoon vliegticket, dan zal KLM er waarschijnlijk net zo soepel mee omgaan als dat ze dat de laatste keer deden. Bellen met KLM en geen gezeur, gewoon omboeken op de door jou gewenste heen en terugvlucht datum zonder bijkomende kosten. Wat wil je nog meer? En als je niet terug kunt vliegen... Tsja, ik weet nog wel een paar plekken op deze aardkloot waar ik het geen straf zou vinden wanneer ik door wat vulkaanas een paar dagen zou worden opgehouden op basis van gratis verblijf, maaltijden mogen ze dan wel houden.....
Correctquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:08 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Vraagje m.b.t. EasyJet:
Betekent dit:
[ afbeelding ]
... dat ik op beide vluchten (2 verschillende dagen) mijn koffer mag meenemen? Bij die koffer staat namelijk niet vermeld voor welke vlucht het is, dus je zou denken dat het voor de gehele reis is.
Wij hebben de Aegon gepakt.. deze dekt ook de annulering door een aswolk..quote:Op maandag 17 mei 2010 12:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Welke verzekering zou je dan moeten hebben tegen aswolken?
Een vakantie die in het water valt is niet zo erg, liever veilig dan anders. Maar als je dan wel je geld kwijt bent, is dat wel erg zuur.
ICE-service?quote:Op zondag 16 mei 2010 20:42 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Ik vorig jaar voor 511 gevlogen met Emirates naar Hong Kong. Geweldige maatschappij, lekker eten, vriendelijk personeel en hun ICE-service is echt geweldig. (Op de terugweg vooral, kregen we de nieuwe systemen). Alleen de wachttijd van 4 uur was killing, vooral omdat Dubai Airport verschrikkelijk saai is. HK Airport daarintegen.
OK, thanksquote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:17 schreef Thetallguy het volgende:
easyJet bagage tarieven zijn afaik nog steeds ¤11/enkele reis. Dus als je 2 vluchten boekt en ¤22 moet betalen zou dat goed moeten zijn
Potverdorie, geen personal entertainment dus...quote:Op maandag 10 mei 2010 19:44 schreef Thetallguy het volgende:
Als je een 'KLM' vlucht hebt geboekt en hij wordt door een 767 gevlogen, dan wordt de vlucht door Delta uitgevoerd
Maar dat heb je in de 747-combi kist van de KL(e)M ook niet, en dan ik zit liever in een Delta kist dan die van KLM gezien 2-3-2 eigenlijk best wel een fijne opstelling is, nooit meer dan 1 persoon van het gangpad verwijderd!quote:Op maandag 24 mei 2010 14:48 schreef Fargo het volgende:
[..]
Potverdorie, geen personal entertainment dus...
Over enkele weken vlieg ik weer met American Airlines tussen London Heathrow en JFK,NY. Op deze 777 is de configuratie in economy 2-5-2. Rampzalig als je het mij vraagt, en gelukkig maar 1 van de 7 vluchten uit het geheel. Zijn er wel meer airlines die met die configuratie vliegen?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:33 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maar dat heb je in de 747-combi kist van de KL(e)M ook niet, en dan ik zit liever in een Delta kist dan die van KLM gezien 2-3-2 eigenlijk best wel een fijne opstelling is, nooit meer dan 1 persoon van het gangpad verwijderd!
Vroegâh United Airlines, maar die zijn er nu vanaf gestapt, en Saudi Arabian Airlines vliegen in de 777 met een 2-5-2 configuratie.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:12 schreef Masanga het volgende:
[..]
Over enkele weken vlieg ik weer met American Airlines tussen London Heathrow en JFK,NY. Op deze 777 is de configuratie in economy 2-5-2. Rampzalig als je het mij vraagt, en gelukkig maar 1 van de 7 vluchten uit het geheel. Zijn er wel meer airlines die met die configuratie vliegen?
Delta heeft wel degelijk een IFE systeem in hun 764 vliegtuigen zitten. Bij KLM weet je zeker dat je er geen hebt als je in een 744 combi vliegt.quote:Op maandag 24 mei 2010 14:48 schreef Fargo het volgende:
[..]
Potverdorie, geen personal entertainment dus...
Ik meen me te herinneren dat de eerste keer dat ik ooit per vliegtuig vloog in 2000, ik in een 2-5-2 opstelling zat met Delta Airlines van Amsterdam naar Atlanta. Met z'n drieën, maar niemand aan het gangpad...quote:Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Vroegâh United Airlines, maar die zijn er nu vanaf gestapt, en Saudi Arabian Airlines vliegen in de 777 met een 2-5-2 configuratie.
Een dramatische opstelling, maar helaas kunnen KL(e)M en Emirates er ook wat van met de 3-4-3 opstelling in de 777, en hoewel Emirates eerder wel veel beenruimte had, brengen ze dit ook steeds meer terug.
Maar in de 767's van Delta ook?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 08:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Delta heeft wel degelijk een IFE systeem in hun 764 vliegtuigen zitten. Bij KLM weet je zeker dat je er geen hebt als je in een 744 combi vliegt.
Ja ook in de 764 van Delta.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:01 schreef Fargo het volgende:
[..]
Maar in de 767's van Delta ook?
By the way, wat zijn nu de beste toestellen (economy klasse) om intercontinentaal mee te vliegen? Ik hoor heel goede verhalen over bijvoorbeeld Jet Airways over de service, beenruimte en entertainment bijvoorbeeld. Kloppen die verhalen? Iemand van jullie al ervaring hiermee?
Hoorde ik ook al veel, hoewel ik er persoonlijk nog geen ervaring mee heb.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:01 schreef Fargo het volgende:
[..]
Maar in de 767's van Delta ook?
By the way, wat zijn nu de beste toestellen (economy klasse) om intercontinentaal mee te vliegen? Ik hoor heel goede verhalen over bijvoorbeeld Jet Airways over de service, beenruimte en entertainment bijvoorbeeld. Kloppen die verhalen? Iemand van jullie al ervaring hiermee?
In de 3-3-3 opstelling, moet iedereen met een raamplaats 2 mensen lastig vallen om naar het toilet te kunnen gaan. In een 2-5-2 opstelling, hoeft alleen de middelste stoelzitter twee medepassagiers lastig te vallen. Bovendien kan diegene kiezen tussen het linker of rechter gangpad, zodat hij een buurman die slaapt of die slecht ter been is, kan laten zitten.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef ozzietukker het volgende:
2-5-2 is wel een opstelling die het makkelijker maakt bij volle vluchten mensen die samen reizen ook naast elkaar te kunnen zetten, en het merendeel van de reizigers in de economy klasse reizen toch samen of in familievorm vermoed ik zo. Blijft het natuurlijk vervelend als je nou net in het midden van de 2-5-2 configuratie terecht komt, geen raam, en wel over 2 mensen heenklimmen om naar het toilet te gaan....
En toch moet ik niet denken om in die middenplaats terecht te komen, dan kan het nog zo efficiënt zijn, het zou voor mij een reden zijn om nooit voor een maatschappij te kiezen. Dan liever 2-3-2 met Delta in de 767, want ondanks geen aanwezigheid van PTV bij Delta in de oudere 767 die over het algemeen ingezet worden op Amsterdam, is het wel lekker te overzien, daarnaast doet een IPOD wonderen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:45 schreef jaco het volgende:
[..]
In de 3-3-3 opstelling, moet iedereen met een raamplaats 2 mensen lastig vallen om naar het toilet te kunnen gaan. In een 2-5-2 opstelling, hoeft alleen de middelste stoelzitter twee medepassagiers lastig te vallen. Bovendien kan diegene kiezen tussen het linker of rechter gangpad, zodat hij een buurman die slaapt of die slecht ter been is, kan laten zitten.
Gemeten in totale overlast is de 2-5-2 in feite efficienter.
Ik had het enkele jaren geleden op een nachtvlucht (MIA-LHR) aan mijn been met een 777 van AA. Op een dagvlucht (wat ik nu zal hebben) is de sfeer sowieso anders. Nu zal ik mijn terugvlucht hebben 's nachts met Iberia. Iemand een idee hoe de loadfactors zijn voor de route SJU-MAD op de A340?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
En toch moet ik niet denken om in die middenplaats terecht te komen, dan kan het nog zo efficiënt zijn, het zou voor mij een reden zijn om nooit voor een maatschappij te kiezen. Dan liever 2-3-2 met Delta in de 767, want ondanks geen aanwezigheid van PTV bij Delta in de oudere 767 die over het algemeen ingezet worden op Amsterdam, is het wel lekker te overzien, daarnaast doet een IPOD wonderen.
Dat dacht ik dus ook..... totdat ik deze week op een vlucht naar Amerika opeens in een KLM 747 Combi MET een IFE systeem voor iedere passagier in Economy terecht kwam. En niet van die brakke kleine schermen maar van een fatsoenlijk formaat, en het werkte ook nog eens gedurende de gehele vlucht. En over het film en muziek aanbod valt bij KLM al helemaal niet te klagen. Alleen nog even die kut dubbele stekkers door een enkele vervangen, dan kan ik gewoon mijn eigen in-ear doppen gebruiken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 08:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Delta heeft wel degelijk een IFE systeem in hun 764 vliegtuigen zitten. Bij KLM weet je zeker dat je er geen hebt als je in een 744 combi vliegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |