abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_80635405


Ik heb de griep al een paar dagen en vandaag voel ik me eindelijk eens wat beter. Ik vroeg me af of het mijn welzijn ten goede komt als ik een frisse neus ga halen buiten? Of kan ik beter binnen blijven tot ik weer helemaal goed ben? Wat doen jullie als jullie ziek zijn?
pi_80635446
Wanneer ik me iets beter voel ga ik meestal wel even naar buiten.
Knap je toch wel weer een beetje van op imo
pi_80635451
Ik ontken altijd dat ik ziek ben en doe dus zoveel mogelijk dingen. Als ik medelijden met mezelf ga hebben voel ik me alleen maar beroerder.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_80635568
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:13 schreef Chowi het volgende:
Ik ontken altijd dat ik ziek ben en doe dus zoveel mogelijk dingen. Als ik medelijden met mezelf ga hebben voel ik me alleen maar beroerder.
da's de instelling! doe ik ook altijd.. works wonders!
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_80635593
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:13 schreef Chowi het volgende:
Ik ontken altijd dat ik ziek ben en doe dus zoveel mogelijk dingen. Als ik medelijden met mezelf ga hebben voel ik me alleen maar beroerder.
qft
.
pi_80635600
daardoor vergeet je ook gewoon dat je ziek/brak ben
.
pi_80635759
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:13 schreef Chowi het volgende:
Ik ontken altijd dat ik ziek ben en doe dus zoveel mogelijk dingen. Als ik medelijden met mezelf ga hebben voel ik me alleen maar beroerder.
Yep, en zo ben je nagenoeg nooit ziek. Je kan wat eerder naar bed gaan maar de volgende dag gewoon weer je ding doen, dan is het meestal weer over.
pi_80635773
Maar 'uitzieken' is ook belangrijk, je kan zelfs chronisch vernoeid blijven als je niet voldoende gelegenheid krijgt om van griep te herstellen. Uiteindelijk zijn griep en koorts toch een flinke aanslag op je lichaam.

Maar TS kan best ff in het zonnetje gaan zitten hoor.
What's the name of the game?
pi_80635821
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:13 schreef Semz0r het volgende:
Wanneer ik me iets beter voel ga ik meestal wel even naar buiten.
Knap je toch wel weer een beetje van op imo
Ja dat was dus ook mijn idee. Gelukkig is het geen -10 en regent het pijpenstelen
pi_80635870
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:23 schreef -marz- het volgende:
Maar 'uitzieken' is ook belangrijk, je kan zelfs chronisch vernoeid blijven als je niet voldoende gelegenheid krijgt om van griep te herstellen. Uiteindelijk zijn griep en koorts toch een flinke aanslag op je lichaam.

Maar TS kan best ff in het zonnetje gaan zitten hoor.
Daarom twijfel ik ook een beetje. Ik zit nu 2 dagen achter elkaar al binnen (voornamelijk in bed). Morgen moet ik weer werken en ik voel me nu al wel wat beter. Ik wil alleen geen risico nemen dat ik straks weer knetter beroerd word en weer een dag in bed kan liggen.
pi_80635918
Oei wat een stel helden in dit topic. Als je een ECHTE griep hebt kun je niet zomaar doorwerken, vooral met een veelvoorkomende bijkomstigheid als een oorontsteking o.i.d.

Als je dat wel denkt heb je blijkbaar nooit een echte griep gehad, slechts een verkoudheidje.
pi_80635930
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:26 schreef Quickie_Butt het volgende:

[..]

Daarom twijfel ik ook een beetje. Ik zit nu 2 dagen achter elkaar al binnen (voornamelijk in bed). Morgen moet ik weer werken en ik voel me nu al wel wat beter. Ik wil alleen geen risico nemen dat ik straks weer knetter beroerd word en weer een dag in bed kan liggen.
Van naar buiten gaan ga je echt niet zieker worden hoor, eerder beter!
pi_80637643
Ik ga zo denk ik.... ik heb al wel gedoucht
  vrijdag 23 april 2010 @ 16:27:32 #14
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_80637787
Het zonnetje + frisse lucht doet wonderen als je ziek bent .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_80639016
Zodra ik ga hangen wordt het alleen maar erger. Ik probeer meestal dus er gewoon mee door te lopen tot zover het kan.
  vrijdag 23 april 2010 @ 17:07:41 #16
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_80639056
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:13 schreef Chowi het volgende:
Ik ontken altijd dat ik ziek ben en doe dus zoveel mogelijk dingen. Als ik medelijden met mezelf ga hebben voel ik me alleen maar beroerder.
Wat een stoere meid! Mensen die zichzelf wijsmaken dat ze niet ziek zijn, terwijl ze dat wel zijn, zijn vaak nog iets triester dan de mensen die bij elk beginnend griepje al lopen te huilen.
pi_80639135
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:13 schreef Chowi het volgende:
Ik ontken altijd dat ik ziek ben en doe dus zoveel mogelijk dingen. Als ik medelijden met mezelf ga hebben voel ik me alleen maar beroerder.
Dat heb ik ook. Hup gewoon naar buiten gaan zolang niet echt doodziek ben.
Ja en dus?
pi_80639218
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 17:07 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Wat een stoere meid! Mensen die zichzelf wijsmaken dat ze niet ziek zijn, terwijl ze dat wel zijn, zijn vaak nog iets triester dan de mensen die bij elk beginnend griepje al lopen te huilen.
Onderbouwing graag? ik voel me aangesproken..
pi_80643091
Nou ja ik denk dat AryaMehr bedoelt dat je wel gewoon naar je lichaam moet luisteren en je lijf de kans moet geven te herstellen. Doe je dat niet dan pleeg je gewoon roofbouw op jezelf. Daar krijg je dan vroeg of laat wel last van.

Als ik ziek word (of dat nu erg ziek is of een beetje ziek) weet ik dat mijn lijf in elk geval weer moet herstellen en doe ik het rustiger aan. Kwestie van respect voor jezelf lijkt me
  vrijdag 23 april 2010 @ 19:21:54 #20
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_80643474
Rustiger aan, vroeg naar bed, goed eten, etc is natuurlijk belangrijk, zeker als je ziek bent. Doorwerken met dikke koorts oid is dan ook niet zo'n goed idee [afhankelijk van wat je doet natuurlijk], maar om nou meteen alles uit je handen te laten vallen en een week in bed te gaan liggen met een verkoudheidje vind ik ook altijd nogal overdreven.
Luisteren naar je lichaam

Maar van lekker buiten in het zonnetje zitten kan weinig kwaads komen lijkt me.
an urge to help mankind overcomes me
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')