abonnement Unibet Coolblue
pi_80549882
Ik ga binnekort een nieuwe auto kopen en ik wil de auto graag op mijn eigen naam hebben. Maar mijn vader gaat de auto sowieso verzekeren op zijn naam, kan dat? Of moet de auto ook op zijn naam staan omdat hij hem verzekerd?

Ik ga hem over een half jaar op mijn eigen naam verzekeren. Dan hoef ik hem niet over te schrijven en dat scheelt weer een ''eigenaar''.
  woensdag 21 april 2010 @ 09:34:25 #2
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  woensdag 21 april 2010 @ 09:34:28 #3
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_80549904
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:33 schreef Tijgernootjes1 het volgende:
Ik ga binnekort een nieuwe auto kopen en ik wil de auto graag op mijn eigen naam hebben. Maar mijn vader gaat de auto sowieso verzekeren op zijn naam, kan dat? Of moet de auto ook op zijn naam staan omdat hij hem verzekerd?

Ik ga hem over een half jaar op mijn eigen naam verzekeren. Dan hoef ik hem niet over te schrijven en dat scheelt weer een ''eigenaar''.

Had zelf het idee van niet, maar ff checken natuurlijk..
De verzekerde staat los van de eigenaar van de auto.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_80549917
maar mag het ook? moet daar natuurlijk geen problemen mee krijgen..
pi_80549923
Waarom (even buiten het feit of het kan) zou je dat doen, eigenlijk?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_80549935
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:34 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

De verzekerde staat los van de eigenaar van de auto.
En dat staat weer los van de verzekeringnemer.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 21 april 2010 @ 09:35:51 #7
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_80549936
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:35 schreef Tijgernootjes1 het volgende:
maar mag het ook? moet daar natuurlijk geen problemen mee krijgen..
zover ik weet mag dat gewoon, zolang je pa bij de verzekering maar aangeeft dat JIJ de regelmatige bestuurder bent
  woensdag 21 april 2010 @ 09:36:26 #8
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_80549952
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:35 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarom (even buiten het feit of het kan) zou je dat doen, eigenlijk?
dikke golf GTI 16 klepper die voor TS in de verzekering veel te duur is en papa kan hem goedkoop verzekeren?
pi_80549980
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:36 schreef gateway het volgende:

[..]

dikke golf GTI 16 klepper die voor TS in de verzekering veel te duur is en papa kan hem goedkoop verzekeren?
En over een half jaar kan het ineens wél? Dat gaat vragen opleveren.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_80550000
Dan bouw je wel zelf geen schadevrije jaren op, zodra je dan echt zelf voor je verzekering moet gaan betalen betaal je je de eerste paar jaar nog blauw.
  woensdag 21 april 2010 @ 09:38:23 #11
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_80550007
Eigenlijk mag dat niet, de eigenaar moet de auto ook verzekeren. Wat is de reden van deze constructie? En wie wordt er regelmatige bestuurder? Als je vader dit allemaal eerlijk vertelt aan de verzekeraar, dan is er vast iets te regelen. Met name als jij wel bestuurder wordt, maar door je vaders polis minder premie zou betalen en je niet meldt dat jij de bestuurder bent, dan kun je dit al als een vorm van fraude zien (de verzekeraar loopt in werkelijkheid meer risico dan verteld). Dus gewoon even overleggen met de verzekeraar in kwestie.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  woensdag 21 april 2010 @ 09:38:51 #12
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_80550021
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:36 schreef gateway het volgende:

[..]

dikke golf GTI 16 klepper die voor TS in de verzekering veel te duur is en papa kan hem goedkoop verzekeren?
En dat zou dus fraude zijn en kan problemen opleveren.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_80550036
Nee is geen golf GTI of wat dan ook, maar doe het natuurlijk wel om kosten te besparen..

En op die vragen heb ik een logisch antwoord.. Het mag dus in ieder geval wel dat is mooi!
  woensdag 21 april 2010 @ 09:39:46 #14
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_80550043
ik had het ook, auto stond op mijn naam, verkererd via mijn pa was goedkoper (was een 1.6 dieseltje) en netjes aangegeven dat ik de regelmatige bestuurder was, bouwde netjes no claim op
  woensdag 21 april 2010 @ 09:40:30 #15
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_80550063
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:38 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

En dat zou dus fraude zijn en kan problemen opleveren.
naja als pa netjes opgeeft dat zoonlief regelmatige bestuurder is, dan gaat dat best goed
pi_80550115
wat is regelmatige bestuurder? met andere woorden dat ik altijd in de auto rijdt? Of dat ik hem vaak gebruik, wat moet ik de verzekering vertellen?

En als ik ze dat vertel, betaal ik wel gewoon de premie van mijn pa.. Maar dan bouw ik zelf wel no claim op, of word de premie dan wel iets hoger?
  woensdag 21 april 2010 @ 09:42:42 #17
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_80550140
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:39 schreef Tijgernootjes1 het volgende:
Nee is geen golf GTI of wat dan ook, maar doe het natuurlijk wel om kosten te besparen..

En op die vragen heb ik een logisch antwoord.. Het mag dus in ieder geval wel dat is mooi!
Als je het meldt wel ja, maar dan heb je er geen voordeel meer aan: tweedegezinsautoregeling geldt vaak niet voor kinderen en de premie wordt alsnog op jouw leeftijd gebaseerd. Dus doe niet zo moeilijk en regel het zelf.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  woensdag 21 april 2010 @ 09:43:17 #18
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_80550158
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:42 schreef Tijgernootjes1 het volgende:
wat is regelmatige bestuurder? met andere woorden dat ik altijd in de auto rijdt? Of dat ik hem vaak gebruik, wat moet ik de verzekering vertellen?

En als ik ze dat vertel, betaal ik wel gewoon de premie van mijn pa.. Maar dan bouw ik zelf wel no claim op, of word de premie dan wel iets hoger?
Als jij die auto gaat gebruiken (het is jouw auto, dus dat zal dan wel) dan moet je dat melden. Zie mijn stukje hiervoor
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  woensdag 21 april 2010 @ 09:44:17 #19
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_80550184
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:40 schreef gateway het volgende:

[..]

naja als pa netjes opgeeft dat zoonlief regelmatige bestuurder is, dan gaat dat best goed
Ja, maar dat wil zo'n verzekeraar niet in een GTItje, of je nou je pappies polis gebruikt of het zelf regelt. Dus dat heeft gewoon geen nut. Bovendien wordt de premie gewoon net zo hoog als dat je em zelf zou verzekeren als je het op je pappies naam doet. Heeft dus geen enkele toegevoegde waarde ten opzichte van zelf je verzekering regelen.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_80550222
Ja dat snap ik.. maar wat zijn daar de gevolgen van qua kosten?

Het gaat wel degelijk om een auto die ik niet op mijn eigen naam kan hebben.. maar het is geen GTI'tje ofzo..
pi_80550248
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:38 schreef Daeron het volgende:
Dan bouw je wel zelf geen schadevrije jaren op, zodra je dan echt zelf voor je verzekering moet gaan betalen betaal je je de eerste paar jaar nog blauw.
voor een half jaar maakt dat niet uit.

ik gok dat TS nog een half jaar in de risicogroep jonger dan 24 valt of iets dergelijks.
pi_80550262
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:45 schreef Tijgernootjes1 het volgende:
Ja dat snap ik.. maar wat zijn daar de gevolgen van qua kosten?

Het gaat wel degelijk om een auto die ik niet op mijn eigen naam kan hebben.. maar het is geen GTI'tje ofzo..
Het is blijkbaar een auto die jij zelf niet kan verzekeren (en dan maakt het niet uit of het een GTI is of dat het een andere reden heeft), maar over een half jaar zou het wél kunnen?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_80550290
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:43 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Als jij die auto gaat gebruiken (het is jouw auto, dus dat zal dan wel) dan moet je dat melden. Zie mijn stukje hiervoor
Onzin. Het kan en mag ook gewoon. Ik heb het jaren gedaan dat de auto op mijn naam staat (ik heb niet eens een rijbewijs) en dat ik hem verzeker en mijn vrouw aanwijs als bestuurder. Dit omdat mijn vrouw oude schulden nog had lopen, waardoor ze geen auto op haar naam kon hebben.

Dit is geen enkel probleem.
Flaming and gaming..
pi_80550323
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:47 schreef ProFlamer het volgende:

[..]

Onzin. Het kan en mag ook gewoon. Ik heb het jaren gedaan dat de auto op mijn naam staat (ik heb niet eens een rijbewijs) en dat ik hem verzeker en mijn vrouw aanwijs als bestuurder. Dit omdat mijn vrouw oude schulden nog had lopen, waardoor ze geen auto op haar naam kon hebben.

Dit is geen enkel probleem.
Ze zégt toch ook dat ze het moet melden. Ze zegt hetzelfde als jij zegt.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_80550327
Als het goed is wel..

Maar als ik de auto op mijn naam zet, en mijn vader belt vervolgens de verzekering om de auto te verzekeren staan ze niet raar te kijken dat hij op papier niet de eigenaar is, daar ging het me om..


Iedereeen bedankt..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')