abonnement Unibet Coolblue
pi_80625587
De warmste maanden in Cancun zijn april t/m augustus / september. Pas vanaf half november, tot half februari, is het echt lekker, d.w.z. overdag een graad of 30, en 's avonds 18 tot 22. Dus dan moet je 's avonds een trui aan, en 's nachts onder een (fleece)deken slapen, ongekend koud daar voor de locals
  vrijdag 23 april 2010 @ 10:39:43 #27
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_80625626
Klinkt allemaal erg erg erg goed!
Als het ook nog een beetje gezellig stappen is in die periode, maar dat zal wel loslopen, ben ik helemaal tevreden!
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_80628003
Ticker in Cancun is het het hele jaar druk. September is een "rustig" seizoen omdat je dan in het orkaanseizoen zit, maar zelfs dan is het druk en zijn de discotheken elke avond gevuld. Voordeel is ook dat september de goedkoopste periode is om naar Mexico te gaan. Dus als je komt voor een zon-zee-stap-strand vakantie, dan zit je in Cancun het hele jaar goed
  vrijdag 23 april 2010 @ 12:58:40 #29
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80630717
Waar blijft het volgende hoofdstuk in de Enciclopedia de México, na het prima verhaal over Yucatán?
pi_80631409
Ik zal er zo aan beginnen
  vrijdag 23 april 2010 @ 14:07:45 #31
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80633070
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 13:20 schreef Vogue het volgende:
Ik zal er zo aan beginnen
Ik doe Jalisco wel binnenkort.
  zaterdag 24 april 2010 @ 08:49:03 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80661002
Zo. Ik zit nu in de Thalys naar Brussel.

thuis
Resistance is futile.
pi_80766892
Deel 2: Mexico City en omgeving.



Mexico City is één van de grootste steden ter wereld met 26,5 miljoen inwoners (centrum en voorsteden). De stad ligt op maar liefst 2240 meter hoogte in een hoog dal, omringd door vulkanen waaronder de bekende Popocatepetl. Dit is een van de weinige vulkanen met een besneeuwde top in de wintermaanden en daar zijn de Mexicanen maar wat trots op natuurlijk


Een typisch straatbeeld in Mexico: de groene kever-taxi. Mexico is het laatste land waar het oude model Kever werd gemaakt: tot 2003.


Op het hoofdplein in Mexico City, wat het op twee na grootste plein ter wereld is, zie je naast een ENORME vlag van Mexico, ook de grootste kathedraal van het Westelijk halfrond. Deze kathedraal werd gebouwd van 1573 tot 1667. Een bezoekje aan de kathedraal is een must, wetende dat hij elk jaar verder de grond inzakt en dientengevolge scheefstaat (de grond waarop Mexico City gebouwd is, is een drooggelegd moeras, waardoor de stad aan het verzakken is).

Nog even wat meer over de geschiedenis van deze boeiende stad: Toen Mexico City werd gesticht door onze Spaanse vrienden, was het al een bestaande stad, die Tenochtitlan heette en bewoond werd door Azteken. Het was een bloeiende, grote stad (tussen de 200.000 en 300.000 inwoners, vergelijkbaar met Constantinopel en Parijs!!) die totaal verwoest is door de Spaanse veroveraars.

Veel van de huidige gebouwen in Mexico City zijn opgetrokken uit brokstukken van kapotgemaakte Azteekse tempels en gebouwen. Niet alle Azteekse cultuur is ten onder gegaan gelukkig, dichtbij Mexico Stad is de zusterstad van Tenochtitlan bewaard gebleven: het beroemde Teotihuacan wat veel bezocht wordt door dagjesmensen.


Dit is een klein deel van het uitgestrekte Teotihuacan, wat vanuit Mexico City gemakkelijk te bereiken is. Vergis je niet tussen de Azteekse cultuur die in Mexico Stad en omgeving bloeide, en de Maya-cultuur die in Yucatán bloeide. De Maya-cultuur is ouder en complexer, de Azteken hebben veel gekopieerd van de Mayas.

Ook in het Nationale Antropologie Museum is nog veel Pre-Colubiaanse kunst en wetenschap te vinden. Niet alleen kom je er veel meer te weten over de Azteken, ook aan de Maya's, de Tolteken, de Mixteken, de Olmeken en de Zapoteken is veel aandacht besteedt. Het is een prachtig museum en alleen daarom al meer dan de moeite waard om te bezoeken.


Als je van Mariachi-muziek en een bijzondere sfeer houdt, raad ik je aan in de avond-uren naar Plaza Garibaldi te gaan, op 10 minuten lopen van de Zocalo ofwel het hoofdplein. Ga als vrouw zijnde niet alleen, maar neem een man mee. Het is een typisch Mexicaanse ervaring. Bier koop je er per liter en je struikelt er over de Mariachi zangers, die je voor een paar pesos hun zangkunsten aanbieden en indien je wilt je de hele avond serenades zullen toezingen. Plaza Garibaldi is relatief veilig, maar ligt een beetje in een louche buurt en er lopen soms aparte types rond, vandaar dat je beter niet alleen kan gaan. Wel een must-see als je de echte Mexicaanse cultuur wil leren kennen. Je kan natuurlijk ook overdag gaan, de Mariachi's staan er 24 uur per dag. Ik vond het persoonlijk een erg gave ervaring!


Xochimilco is het enige deel van Mexico City dat niet is drooggelegd. Zoals ik eerder zei is Mexico City op drooggelegde moerasbodem gebouwd waardoor het nu enigszins aan het verzakken is. Xochimilco is nooit drooggelegd en hier kan je dus lekker varen op typische, gekleurde boten. Je kan dit, als je alleen of met z'n 2-en bent, beter georganiseerd doen, omdat je een hele boot af moet huren en het anders vrij prijzig is. Ik heb het destijds met één vriendin gedaan en we waren 40 USD per persoon kwijt voor 2 uur varen. Als je zo'n boot met meer mensen deelt is het natuurlijk een heel stuk goedkoper. Ook kan je er gewoon heengaan en je bij een groep aansluiten, wel zo gezellig. Een bijzondere boottocht waar je langs allerlei gave bloementuinen en marktjes vaart, er zijn ook Mariachi-boten die naast je komen varen en gaan zingen als je dat wil. Je kan het zo gek maken als je zelf wil Xochimilco is toeristisch, maar dan met name met Mexicanen uit Mexico Stad zelf, die er komen ontspannen met de hele familie.


In de omgeving van Mexico City, op zo'n 2 tot max 3 uur bussen, liggen vele prachtige koloniale stadjes, zoals Puebla, Cuernavaca en Taxco. Taxco is de zilverstad van Mexico, hier bevinden zich de vroegere zilvermijnen van de stad. Het is een van de mooiste steden van Mexico en je kan hier erg goedkoop zilver shoppen. Bijna elke winkel is een zilverwinkel. Ook heeft Taxco een schitterende kathedraal, persoonlijk vind ik hem mooier en verfijnder dan die van Mexico City. Absoluut niet toeristisch en heel erg de moeite van een bezoek waard!
  donderdag 29 april 2010 @ 08:28:01 #34
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_80831584
Ik ben gister nog eens goed gaan kijken voor vakantie opties.. Nou is het dilemma dat we inderdaad in September, dik in Hurricane season zitten.. ik bedoel, dat is in mijn ogen nou niet echt een slimme optie, vooral niet nu de natuur zo op speelt de laatste tijd.

Maar om later te gaan.. ik weet het niet..
Iemand die mij kan vertellen om iets anders dan Cancun te pakken in die periode?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_80831673
Ik zou me er zeker niet door laten tegenhouden. Sterker nog ik ga in September wéér naar Mexico Als je wat anders wil pakken moet je naar Brazilie gaan, dat ligt onder de hurricane belt.
  donderdag 29 april 2010 @ 08:40:23 #36
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_80831727
quote:
Op donderdag 29 april 2010 08:36 schreef Vogue het volgende:
Ik zou me er zeker niet door laten tegenhouden. Sterker nog ik ga in September wéér naar Mexico Als je wat anders wil pakken moet je naar Brazilie gaan, dat ligt onder de hurricane belt.
Ja ik had zitten kijken voor Rio.... maar dan zit ik weer in het regen seizoen!
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_80831916
Dat zit je in Mexico ook hoor, in september. Maar dan regent het hooguit een uur per dag, meestal aan het einde van de middag. Dat zal in Brazilie wel hetzelfde zijn.
pi_80928474
1 september ga ik met mijn vriendin naar Mexico

Het word voor ons beiden de eerste keer, maar we gaan lekker chillen in een super all inclusive hotel in Playa del Carmen klik. iemand trouwens ervaringen in dit hotel?

Nu is het niet onze bedoeling om de gehele dag te luieren in zo'n mooi land, maar we willen een auto huren en het schiereiland gaan verkennen. Ik heb al veel goede suggesties zien langskomen

Heeft iemand tips hoe het gaat met auto huren? Waar bijvoorbeeld? Hoe is het rijden daar? Ergens rekening mee houden? Prijzen?

Cheers!
..:: Have you ever wonderd what life is all about? ::..
  maandag 3 mei 2010 @ 07:56:30 #39
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_80958053
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:04 schreef Deva het volgende:
1 september ga ik met mijn vriendin naar Mexico

Het word voor ons beiden de eerste keer, maar we gaan lekker chillen in een super all inclusive hotel in Playa del Carmen klik. iemand trouwens ervaringen in dit hotel?

Nu is het niet onze bedoeling om de gehele dag te luieren in zo'n mooi land, maar we willen een auto huren en het schiereiland gaan verkennen. Ik heb al veel goede suggesties zien langskomen

Heeft iemand tips hoe het gaat met auto huren? Waar bijvoorbeeld? Hoe is het rijden daar? Ergens rekening mee houden? Prijzen?

Cheers!
Klote drempels
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_80959398
Leuk Deva! Het hotel ken ik erg goed, sterker nog, een vriendin van me die er woont (Nederlandse) werkt er, die zullen jullie ook wel tegenkomen Het is een uitstekend hotel en de ligging is perfect!

Auto huren kan je doen bij zowel Europcar als Avis als Hertz, er zijn ook wat andere kleinere verhuurders maar ik zou voor een bekende naam kiezen. Qua prijs scheelt het nauwelijks als je het vanuit NL boekt of daar direct. Ik zou het vanuit hier alvast regelen als ik jou was. Waar je goed op moet letten is dat je alle deukjes fotografeert als je de auto in ontvangst neemt zodat ze je geen oor aan kunnen naaien, het blijven immers autoverhuurders

Rijden gaat prima, de wegen zijn goed, ik heb in België slechtere wegen gezien. Het enige waar je op moet letten zijn de "topes" ofwel verkeersdrempels die overal op de straten liggen. Dit zijn kleine maar hoge en verradelijke drempels, vaak als je een dorp binnen komt rijden. Meestal hebben ze de kleur van asfalt en zie je ze maar moeilijk, en soms zijn ze zo hoog als een stoeprand. Ze liggen door heel Mexico en ook elders in Midden Amerika ben ik ze regelmatig tegengekomen. Kwestie van wennen Als je nog meer tips wil hoor ik het wel.
pi_81003532
quote:
Op maandag 3 mei 2010 09:59 schreef Vogue het volgende:
Leuk Deva! Het hotel ken ik erg goed, sterker nog, een vriendin van me die er woont (Nederlandse) werkt er, die zullen jullie ook wel tegenkomen Het is een uitstekend hotel en de ligging is perfect!

Auto huren kan je doen bij zowel Europcar als Avis als Hertz, er zijn ook wat andere kleinere verhuurders maar ik zou voor een bekende naam kiezen. Qua prijs scheelt het nauwelijks als je het vanuit NL boekt of daar direct. Ik zou het vanuit hier alvast regelen als ik jou was. Waar je goed op moet letten is dat je alle deukjes fotografeert als je de auto in ontvangst neemt zodat ze je geen oor aan kunnen naaien, het blijven immers autoverhuurders

-knip-
Is zij diegene waar iedereen het over heeft op Zoover? (naam kwijt ) Ik lees veel lovende verhalen van het hotel en zeker met een jacuzzi op de kamer is het helemaal weelde

Vorig jaar hebben we ook een auto gehuurd bij Avis, dat is goed bevallen. Enige nadeel is, als je zoekt op de Nederlandse Avis site de prijzen hoger zijn dan de .com website . Ach, dan maar via creditcard betalen

Wij zijn van plan de auto niet té lang te huren, dus maar een paar dagen. Wat zijn volgens jou de dingen die je écht gezien moet hebben?
..:: Have you ever wonderd what life is all about? ::..
pi_81004669
Dat zou goed kunnen, er werken 2 Nederlandse dames, Veronique en Anna, beide zijn vriendinnen van me.

Qua bezienswaardigheden, het ligt eraan waar je interesse naar uitgaat. Als je van Maya-tempels houdt kan ik je bepaalde sites aanraden die op dezelfde route liggen, als je juist van cultuur houdt kan ik je een andere route aanbevelen, zelfde geldt voor natuur. Wat willen jullie zelf graag zien en hoeveel dagen willen jullie ongeveer een auto huren?
pi_81009074
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 13:18 schreef Vogue het volgende:
Dat zou goed kunnen, er werken 2 Nederlandse dames, Veronique en Anna, beide zijn vriendinnen van me.

Qua bezienswaardigheden, het ligt eraan waar je interesse naar uitgaat. Als je van Maya-tempels houdt kan ik je bepaalde sites aanraden die op dezelfde route liggen, als je juist van cultuur houdt kan ik je een andere route aanbevelen, zelfde geldt voor natuur. Wat willen jullie zelf graag zien en hoeveel dagen willen jullie ongeveer een auto huren?
Veronique bedoelde ik . Grappig dat je die kent, ben je zelf ook in dit hotel geweest?

Ik zit zelf te denken om voor 5/6 dagen een auto te huren. Maya tempels en natuur staan bij ons iets hoger dan cultuur. Een mix hiervan is natuurlijk het ideaalst. Goed, het moet natuurlijk geen halve dag rijden zijn om iets te zien en vervolgens een halve dag terug want dat zal zonde zijn.
..:: Have you ever wonderd what life is all about? ::..
pi_81020235
Ja, ik ken het hotel van binnen hoewel ik er nooit geslapen heb. Het wereldje is klein, heb een tijd in Playa gewoond en dan leer je snel de Nederlandse gemeenschap kennen. Zodoende ken ik haar

Wil je elke nacht in je hotel slapen? Anders kan ik echt van harte het volgende minitourtje aanbevelen:

Zaterdagochtend vroeg (ongeveer om 7 uur) vertrekken vanuit Playa. Stop maken in Valladolid (2 uur rijden), typisch Mexicaans stadje. Daarna doorrijden via cenote Dzitnup (ofwel Xkeken), vlak achter Valladolid, naar Chichen Itza in ruim een uur. Bezoek Chichen Itza minimaal 3 uur voor uittrekken en een lokale gids in de armen nemen aldaar!! Prachtige Maya-site en er is zoooveel over te vertellen dat een lokale gids een must is. Je kan je eventueel ook bij een groep aansluiten om kosten te drukken.

Na Chichen Itza in 2 uur doorrijden naar Mérida, waar je dan om een uur of 6 aankomt. Overnachten in Merida centrum, hotels zat en al vanaf 30 USD per nacht. In Merida is het zaterdag groot feest en danst iedereen op straat, overal zijn kraampjes en bandjes, kleine marktjes, hartstikke leuk!

Volgende ochtend terug naar Playa, vertrek uit Merida rond een uurtje of 13 zodat je 's ochtends nog in Merida hebt. Doorrijden in een uurtje naar Izamal, schitterend niet-toeristisch stadje met ontzettend leuke mensen, daar klooster bezoeken en piramides spotten vanaf balkon van het klooster (Izamal is gebouwd rondom een paar Maya-piramides). Daarna door naar Playa waar je aan het einde van de middag aankomt. Als je nog puf hebt dan kan je de libre (tolvrije weg) nemen, dan kom je langs allerlei leuke dorpjes, en ook langs Cobá.

Superleuk tripje en je ziet veel in korte tijd, wat met simpele dagtripjes niet te berijden is vanwege de afstanden. Zowiezo zijn de afstanden in Mexico groot, een uurtje of 2 rijden is niets.

Als je vanuit je hotel enkel dagtochtjes in de nabije omgeving wil maken met de auto hoef je er geen 5 of 6 dagen 1 te huren. De attracties die op korte rij afstand liggen van Playa zijn altijd nog vrij ver. Je kan een dagje naar Tulum en Xel-ha gaan, ongeveer een uur rijden, maar dan kan je net zo goed een georganiseerde tour doen, want die vertrekken dagelijks en kosten in verhouding minder. Ook kan je een dagje diverse cenotes gaan bekijken in de omgeving van Tulum. Of naar Playa Aventuras rijden in een half uurtje, en met schildpadden gaan zwemmen, mits het er seizoen voor is.

Last but not least ligt Cancun een dik uur boven Playa, waar je ook een dagje heen zou kunnen gaan, alleen kan je dan net zo goed de bus nemen, er gaan elke 10 minuten bussen, 24 uur per dag, voor omgerekend nog geen 4 dollar pp enkele reis.

De rest van de dingen, zoals het prachtige natuurreservaat Rio Lagartos of Sian Kaan, liggen toch allemaal wat verder rijden.
pi_81038976
quote:
knip
. Super om iemand te weten die er is geweest. Dit zet het alles toch in een ander daglicht. Mijn idee was namelijk om vanuit Playa verschillende bezoekjes te gaan brengen in de buurt. Maar zoals je het nu brengt is het mooier om bijv. 3 dagen door te reizen en daarna terug te komen.

Je noemde een weg die tolvrij is, wil dat zeggen dat voor de rest overal tol betaald moet worden? De lokale gids vind ik ook super, ik ben niet zo'n type die achter de grote meute aanloopt, zoals je zegt, het kost wat meer.... maar toch geen kapitalen?
..:: Have you ever wonderd what life is all about? ::..
pi_81039675
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 01:58 schreef Deva het volgende:
Je noemde een weg die tolvrij is, wil dat zeggen dat voor de rest overal tol betaald moet worden? De lokale gids vind ik ook super, ik ben niet zo'n type die achter de grote meute aanloopt, zoals je zegt, het kost wat meer.... maar toch geen kapitalen?
Rondreizen is veel makkelijker inderdaad. Even weg uit Playa geeft meteen een heel ander beeld van dat deel van Mexico.
Alleen de 'snelweg' vanaf Cancun is een tolweg, maar dat wijst zichzelf. Wat ik mij herinner was de tol wel net zo hoog als een buskaartje voor de hele reis, maar of dat nou duur was, weet ik niet meer.
Je moet waarschijnlijk ook nog wel een paar keer stoppen vanwege de politiecontroles (tegen drugs en wapens) bij de stads en regiogrenzen.
En die gidsen die komen vanzelf naar je toe, hoef je niets voor te doen, behalve één uitkiezen en de rest kwijt zien te raken.
pi_81039736
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 02:46 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Rondreizen is veel makkelijker inderdaad. Even weg uit Playa geeft meteen een heel ander beeld van dat deel van Mexico.
Alleen de 'snelweg' vanaf Cancun is een tolweg, maar dat wijst zichzelf. Wat ik mij herinner was de tol wel net zo hoog als een buskaartje voor de hele reis, maar of dat nou duur was, weet ik niet meer.
Je moet waarschijnlijk ook nog wel een paar keer stoppen vanwege de politiecontroles (tegen drugs en wapens) bij de stads en regiogrenzen.
En die gidsen die komen vanzelf naar je toe, hoef je niets voor te doen, behalve één uitkiezen en de rest kwijt zien te raken.
Maar hoe pik je de juiste eruit? Ik zit trouwens te denken om naar Cancun te gaan, maar aangezien veel reacties schijnt het niet echt de moeite waard te zijn. Net alsof je vanaf Amsterdam naar Rotterdam gaat zeg maar, dan ga ik liever een dag extra het binnenland in.

En duur, duur.... het is een reis die je (waarschijnlijk maar 1x) maakt in je leven..
..:: Have you ever wonderd what life is all about? ::..
pi_81039777
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 02:51 schreef Deva het volgende:
Ik zit trouwens te denken om naar Cancun te gaan, maar aangezien veel reacties schijnt het niet echt de moeite waard te zijn.
Ach, de hotelzone in Cancun is wel leuk als van nog meer souvenirwinkels, dronken Canadezen, restaurantjes, dronken Amerikanen, strand en all you can drink avonden houdt
Vanuit Playa ben je er zo (en ben je ook zo weer terug) met de minibus.
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:15:55 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_81045185
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 02:51 schreef Deva het volgende:

[..]

Maar hoe pik je de juiste eruit? Ik zit trouwens te denken om naar Cancun te gaan, maar aangezien veel reacties schijnt het niet echt de moeite waard te zijn. Net alsof je vanaf Amsterdam naar Rotterdam gaat zeg maar, dan ga ik liever een dag extra het binnenland in.

En duur, duur.... het is een reis die je (waarschijnlijk maar 1x) maakt in je leven..
Als je tóch zo'n tripje maakt, dan reis je het beste gewoon rond inderdaad. En ik kan je van harte aanraden om niet eens terug te keren naar Cancún. Je kunt bijvoorbeeld in Cancún een auto huren en vanuit daar gaan reizen. Paar dagen voor je teruggaat weer terugreizen (desnoods met de bus, die zijn echt zeer goedkoop en goed, er staan altijd taxis te wachten en vaak zijn ze op strategische plekken). Geloof me, je hebt véél meer aan je vakantie als je zoiets doet. Je bent gewoon altijd bezig met wat er nog te zien valt en je hebt niet eens tijd om aan je werk te denken. Waarom Cancún blijven terwijl Mexico zoveel moois te bieden heeft en terwijl het reizen zelf amper geld kost? De ruïnes in Palenque (Chiapas, in de onderste regionen van het land) kun je nog beklimmen. Het was er toen ik er vorige maand was, super rustig. Best indrukwekkend om je vingertoppen langs muren te laten glijden waarvan je weet dat ze 1400 jaar geleden gebouwd zijn door mensen die slechts 1.40-1.50 lang waren gemiddeld. De trappen waren voor mij (1.70) bijna tot aan mijn knie. .In het dorp zelf heb je heel veel hotels dus je hoeft waarschijnlijk niets te boeken. Gewoon op de bus springen en alles wijst voor zich.

Ik had he-le-maal niets geboekt, behalve een vlucht. Ik heb mezelf een reisbudget van 1000 peso (50 euro) per dag gegeven en dat was zeer ruim. Je haalt gewoon drinken en snacks bij de OXXO voor de hele dag, lunch en diner kun je overal wel krijgen.

Als je geen Spaans spreekt, niet teveel zorgen maken en gewoon een woordenboekje voor latijns-amerika halen (heb ik op Schiphol nog gedaan). Ik sprak vrijwel geen Spaans, alleen de grammatica van de tegenwoordige tijd en de basis van voorstellen, waar woon je etc. Na een maand was dat echt enorm verbeterd. Ik heb 1 keer 10 minuten staan klungelen over cambio (wisselgeld), of ik het kleiner had.

Mexicanen zijn hele vriendelijke mensen die je graag volstoppen met vreten. . En op die manier leer je het land beter kennen.
Resistance is futile.
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:43:05 #50
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_81048046
Ik lees over Cancun veel over de hotelzone en het centrum. Meestal is de ligging van elkaar af zo'n 6/10 km.
Het klinkt een beetje alsof je zo op he hotel bent aangewezen of elke dag een flinke taxi rit moet maken om een beetje richting bevolkt gebied te gaan. Heb ik dit juist?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')