abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 april 2010 @ 14:09:22 #2
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_80480573
hoe staat het eigenlijk met die tweede wolk?
Ik ben van pindavlees
pi_80480577
All European KLM flights to/from Amsterdam cancelled until 2000 CET on Monday, says @KLM. Site down, switches to Facebook #ashtag
We're calling the Dutch aviation inspection to check if there is more information available about the Dutch airspace. Stay tuned!
Net op twitter
If you Kanye me, I will Chris Brown your girlfriend and Tiger Woods your mother!
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 14:10:31 #4
45833 crew  Fogel
pi_80480611
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:05 schreef Xiaolong het volgende:
The eruption - and the amount of ash being expelled from the volcano - is now said to have diminished significantly but airspace remains closed, or partially closed, in more than 20 countries.

citaat uit dezelfde BBC nieuws artikel
In het Noorse nieuws staat erbij dat er nu ook brokken lavasteen naar boven komen en dat dat waarschijnlijk de voorbode is voor een flinke stroom lava.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_80480614
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:09 schreef Flappekz het volgende:
hoe staat het eigenlijk met die tweede wolk?
quote:
Lagere aswolk uit vulkaan IJsland REYKJAVIK - In het gebied rond de asspuwende vulkaan in het zuiden van IJsland waren maandag opnieuw flinke trillingen te voelen. De vulkaan is nog steeds actief, maar heeft aan kracht ingeboet.

De aswolk stijgt maandag tot minder grote hoogtes dan vorige week, toen de uitbarsting begon. De asdeeltjes komen momenteel tot een hoogte van rond de 2 tot 3 kilometer, tegen 11 kilometer in het begin.

„Sterke wind vanuit het noorden doet de as nog steeds zuidwaarts waaien. We hebben sterke vulkanische trillingen gevoeld, dus er moeten zich enkele veranderingen hebben voorgedaan aan het oppervlak van de vulkaan”, stelde een meteoroloog. „Mogelijk komt er wat lava uit.”

Door de aswolk ligt het vliegverkeer in grote delen van Europa plat.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80480619
weer een dag zonder vliegen.
  maandag 19 april 2010 @ 14:11:23 #7
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_80480641
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]


[..]
Ik ben van pindavlees
pi_80480647
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:10 schreef Fogel het volgende:

[..]

In het Noorse nieuws staat erbij dat er nu ook brokken lavasteen naar boven komen en dat dat waarschijnlijk de voorbode is voor een flinke stroom lava.
Over lava kan je gelukkig vliegen
pi_80480699
Y heed iislaaan!!
pi_80480719
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:10 schreef StephanL het volgende:
weer een dag zonder vliegen.
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_80480753
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:13 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

pi_80480776
quote:
How Volcanic Ash Can Kill An Airplane



As volcanic ash spreads from an eruption under a glacier in the Eyjafjallajokull region of Iceland, the British have taken the drastic step of locking down the country's airspace. Here's why.

The world's bustling air traffic corridors pass over hundreds of volcanoes just like the one in Iceland — all of which are capable of sudden, explosive eruptions of fire and ash. In the United States alone, aircraft carry many thousands of passengers and millions of dollars of cargo over volcanoes each day. As we see today, volcanic ash can be a serious hazard to aviation even thousands of miles from an eruption. Airborne ash can diminish visibility, damage flight control systems, and most importantly, cause jet engines to fail.

In fact, according to Boeing public relations officials, in the past 30 years, more than 90 jet-powered commercial airplanes have encountered clouds of volcanic ash and suffered damage as a result.

Here's an example of one such case.

The Story of KLM Flight 867
On December 15, 1989, clouds of ash from an eruption at Mt. Redoubt Volcano in Alaska nearly caused a Boeing 747 jetliner (KLM Flight 867) carrying 231 passengers to crash land after losing power to all four engines.

As the crew of KLM Flight 867 struggled to restart the plane's engines, "smoke" and a strong odor of sulfur filled the cockpit and cabin. For five long minutes the powerless 747 jetliner, bound for Anchorage, Alaska, with 231 terrified passengers aboard, fell in silence toward the rugged, snow-covered Talkeetna Mountains (7,000 to 11,000 feet high). All four engines had flamed out when the aircraft inadvertently entered a cloud of ash blown from erupting Redoubt Volcano, 150 miles away. The volcano had begun erupting 10 hours earlier on that morning of December 15, 1989. Only after the crippled jet had dropped from an altitude of 27,900 feet to 13,300 feet (a fall of more than 2 miles) was the crew able to restart all engines and land the plane safely at Anchorage. The plane required $80 million in repairs, including the replacement of all four damaged engines.

How did it happen?



It's a process that's sort of like Mother Nature's version of a "Cash for Clunkers" engine getting killed. Volcanic ash normally contains glassy materials, such as silicates, whose melting points are 600 degrees Celsius to 800 degrees Celsius. Since internal temperature of in-flight jet engine exceed 1000 degrees Celsius, glassy particles in volcanic ash inhaled by the engines instantly melt. In the course of exhaust, the glassy materials are rapidly cooled down in the turbine chamber, stick on the turbine vanes, and disturb the flow of high-pressure combustion gases. This disorder of the flow may stop the entire engine in serious cases — such as KLM Flight 867.

Such dangerous and costly encounters between aircraft and volcanic ash can happen because ash clouds are difficult to distinguish from ordinary clouds, both visually and on radar. Also, ash clouds can drift great distances from their source. For example, in less than 3 days, the ash cloud from the June 15, 1991, eruption of Mount Pinatubo in the Philippines traveled more than 5,000 miles to the east coast of Africa. This ash cloud damaged more than 20 aircraft — including the DC-10 shown above — most of which were flying more than 600 miles from the volcano.

So today's decision by British aviation officials to clear UK airspace until at least 1:00 am EST on Friday, while difficult, makes a heck of a lot of sense.
Bron
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Donald Duck held maandag 19 april 2010 @ 14:16:17 #13
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_80480798
De Navo meldt wel dat F16's beschadigingen hebben opgelopen.
http://www.google.com/hos(...)NlDWEig3uXwD9F63E6G4

Aan dat bericht hecht ik meer waarde dan die van commercieel denkende luchtvaartmaatschappijen die claimen dat het toch echt al wel veilig genoeg is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_80480816
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:59 schreef Xiaolong het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8629127.stm

Mr Bisignani, of the International Air Transport Association, has said the scale of the crisis facing the airline industry is now greater than at the time of the 9/11 attacks on the US.

"The decision that Europe has made is with no risk assessment, no consultation, no co-ordination, no leadership," he said.

"Europeans are still using a system based on a theoretical model which does not work... instead of using a system and taking decisions on facts and on risk assessment."
Oftewel, de rest van de wereld lacht ons uit.
pi_80480912
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:13 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

vliegen, je weet wel wat vliegtuigen doen
pi_80480919
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:10 schreef StephanL het volgende:
weer een dag zonder vliegen.
Hier zat nog zo'n hele dikke strontvlieg.. Hij's inmiddels dood.
pi_80480962
rond 1600 uur / 1630 uur moet er nieuws komen naar aanleiding van de videoconferentie van de europese ministers van verkeer.
pi_80480964
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:16 schreef __Saviour__ het volgende:
De Navo meldt wel dat F16's beschadigingen hebben opgelopen.
http://www.google.com/hos(...)NlDWEig3uXwD9F63E6G4

Aan dat bericht hecht ik meer waarde dan die van commercieel denkende luchtvaartmaatschappijen die claimen dat het toch echt al wel veilig genoeg is.
again waar vlogen deze F-16s ??? De maatschappijen zeggen niet dat het overal veilig is !
pi_80480976
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Aan dat bericht hecht ik meer waarde dan die van commercieel denkende luchtvaartmaatschappijen die claimen dat het toch echt al wel veilig genoeg is.
Ik kan me juist indenken dat wanneer er commerciele belangen zijn zoals bij de luchtvaartmaarschappijen er extra voorzichtig te werk word gegaan.

Het kost namelijk meer wanneer toch een vliegtuig met jou naamplaatje ergens neerstort dan wanneer er een paar dagen niet gevlogen word
pi_80480991
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:16 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Oftewel, de rest van de wereld lacht ons uit.
Ach, in de VS was exact hetzelfde gebeurd.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_80481009
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:19 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

again waar vlogen deze F-16s ???
Voor de zoveelste keer: DAT ZEGGEN ZE NIET
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_80481012
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:19 schreef Xiaolong het volgende:

[..]

again waar vlogen deze F-16s ??? De maatschappijen zeggen niet dat het overal veilig is !
Dat kan ik je wel vertellen maar daarna moet ik je direct vermoorden.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80481021
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:19 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Ik kan me juist indenken dat wanneer er commerciele belangen zijn zoals bij de luchtvaartmaarschappijen er extra voorzichtig te werk word gegaan.

Het kost namelijk meer wanneer toch een vliegtuig met jou naamplaatje ergens neerstort dan wanneer er een paar dagen niet gevlogen word
Precies, een maatschappijk heeft geen enkel belang om EEN vliegtuig te riskeren als ze niet zeker zijn. Zoiets kost meer dan 10 dagen niet vliegen !
pi_80481027
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:16 schreef __Saviour__ het volgende:
De Navo meldt wel dat F16's beschadigingen hebben opgelopen.
http://www.google.com/hos(...)NlDWEig3uXwD9F63E6G4

Aan dat bericht hecht ik meer waarde dan die van commercieel denkende luchtvaartmaatschappijen die claimen dat het toch echt al wel veilig genoeg is.
Eindelijk wat andere berichten dan 'er is niets aan de hand behalve dat we failliet gaan morgen' inderdaad.
pi_80481052
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat kan ik je wel vertellen maar daarna moet ik je direct vermoorden.
OEEEEEeeeeeeeeeeee hou het dan maar ff geheim
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')