abonnement Unibet Coolblue
pi_80457858
In dit topic kun je plaatsen welk nummer of album je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest. Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieërde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek. Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Dumbfoundead - Fun With Dumb.




Ik ken Dumbfoundead van z'n battles op youtube. Iemand die altijd wel opviel en ook ontzettend gewaardeerd is in de battlescene.
Dus ik ben maar eens gaan googelen en kwam erachter dat hij ook een album had. Uiteindelijk blijkt dat hij wel veel meer met muziek bezig is dan battelen.

Fun With Dumb is een aardig album, beats zijn lekker en de teksten zijn ook origineel genoeg. Het is geen gangterrapper, dus dat is altijd een voordeel. Ben je een hiphop liefhebber? Zeker dit album checken.

  Moderator zondag 18 april 2010 @ 20:43:16 #2
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_80457885
Yes, een nieuwe.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_80457919


[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 18-04-2010 21:03:24 (Doe maar niet.) ]
They come. They fight. They destroy. They corrupt. It always ends the same.
- It only ends once. Anything that happens before that is just progress.
  zondag 18 april 2010 @ 20:52:21 #4
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80458332
Phife Dawg (van A Tribe Called Quest), rapt in deze remake van De la Souls's "Pease Porridge". De drums klinken harder en frisser dan in de het ineengedrukte origineel van De La Soul. (van het album 'De La Soul is Dead'. ).

De humor uit het origineel hebben ze behouden, het diee blijft geweldig. Tapdansende geratel met een frisse beat eroveheen. En natuurlijk het kinderversje "Pease porridge in the pot nine days old.."

Deze remake is gemaakt voor een mixtape van ene Mick Boogie. Die, ten behoeven van het 20 jarig bestaan van De la Soul, verschillende artiesten nummers van De La Soul heeft laten coveren. Waaronder 'Pease Porridge'.

De track is heel monotoon. Het origineel was al monotoon maar deze remake doet daar een schep bovenop. Ik blijf em echter wel steeds beluisteren. Het idee blijft namelijk grappig.



[ Bericht 3% gewijzigd door Schenkstroop op 18-04-2010 20:58:05 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_81326807


Deze stem komt jullie misschien wel bekend voor, track title past gewoon bij deze smerige track
Gridlok is een bekende naam in de drum and bass scene.

Gridlok heeft ook met andere grote namen samengewerkt, een voorbeeld is Dom & Roland, wat ik waardeer van drum and bass is dat er zoveel subgenres in bestaan, het wordt dus niet snel saai om naar te luisteren, voor elke "mood" bestaat er wel een ander subgenre, de meesten van jullie zullen dit vrijwel zeker niet als "muziek" bestempelen Maar ik vind het zelf gewoon lekker om naar te luisteren, wanneer je ergens mee bezig mee bent werkt het gewoon lekker mee!

[ Bericht 36% gewijzigd door DanOam op 12-05-2010 03:01:33 ]
  Moderator vrijdag 11 juni 2010 @ 09:27:55 #6
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_82652222
De Orde - Hebben = Hebben.

In 1982 ging Doe Maar (min Henny Vrienten, plus Joost Belinfante) een verbinding aan met Bram Vermeulen en de Toekomst onder de naam 'De orde'. Ze namen één live elpee met de naam De Gevestigde Orde. Hebben = hebben is een zeer politieknummer met Bram Vermeulen en Joost Belinfante op zang. Verbindende schakel in de band was Jakob Klaasse, die vaste keyboardspeler was bij Vermeulen en livetoetsenist bij Doe Maar.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_82653830
Bad Religion - Suffer

Van de gelijknamige plaat uit 1988. Terechte 'doorbraak' van de band. Klinkt nog steeds niet gedateerd, alles klopt, tot de beach boys achtige zanglijntjes toe. Gaafste punkrock band ooit, imho. Bad Religion komt al een ruime 10 jaar veel meer dan geregeld langs in m'n playlists en vervelen doet het nooit.. 30 Jaar bestaat het orkestje dit jaar, vanavond in de Melkweg.
  Moderator vrijdag 22 april 2011 @ 11:30:05 #8
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_95845036
Jackie Wilson - Reet petite

Wilson was een soulzanger met veel succes eind jaren 50 en begin jaren 60. In 1975 kreeg hij op het podium een hartklap en raakte hij in coma. In 1984 overleed hij, zonder te zijn bijgekomen. In 1986 werd hij opnieuw tot leven gewekt in een kleianimatiefilmpje voor Reet petite. Hiermee behaalde hij uiteindelijk toch nog een nummer een hit in onder andere Nederland en Engelang. :)

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator vrijdag 22 april 2011 @ 11:55:17 #9
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_95845884
Amy MacDonald - Mr. Rock 'n roll

Eerste nummer van haar eerste album, leuk, licht, vrolijk en toch gewoon goed. Eigenlijk wel erg jammer dat ze die lijn niet heeft kunnen doorzetten op haar tweede album.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 10:44:16 #10
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_95948003
Spandau Ballet - True...

De band van de Kemp-broertjes. Misschien wel heel fout en suikerzoet, maar toch ook wel weer lekker. :')

Werd een paar jaar terug nog gebruikt in een reclame, voor ijs geloof ik. :P
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  maandag 4 november 2013 @ 15:36:26 #11
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_132890864
Herinnerde me afgelopen weekend deze reeks, en besloot hem weer eens af te stoffen:

Black Sabbath - Neon Knights

Het is vloeken in de (metal)kerk, maar stiekem vind ik Black Sabbath met Dio veel leuker dan met Ozzy :@ . En dat heeft natuurlijk veel te maken met de zangkwaliteiten van beide frontmannen. Waar Ozzy het vooral van charisma moet hebben, is Ronnie James Dio een van de allerbeste zangers in het genre. En dat laat zich prima beluisteren in deze track, wat mij betreft daarom een van de beste van Black Sabbath.

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator dinsdag 9 juni 2015 @ 12:40:35 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153378601

Ik luister deze omdat het een geweldige clip is en goed past bij een poging om dit topic weer tot leven te wekken. Ik luister queen niet zo heel vaak meer maar het blijft toch een toffe band, ze durfden best buiten de gebaande paden te treden... Wat ze tegenwoordig doen hou ik me eigenlijk verre van dus vandaar gewoon een nostalgisch liedje.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 7 juni 2018 @ 09:44:13 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179650412
Een beetje in de stijl van dit topic draait ook deze reeks: MUZ / Uw MUZ mod speelt zijn platenkast

En ik schop deze reeks om onder de aandacht te brengen dat er ook een wat luister je nu reeks is met wat meer reflectie op het geluisterde mocht daar interesse voor zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_179651506
Door die rare titel van die Queen video moest ik aan de Japanse band Group A denken. Vorig jaar als opener voor Gnod gezien en dat was erg fijn. Minimalistische old school electro industrial met electrische viool.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')