De zon beschijnt de andere kant van die vulkaanwolk, maar dat stukje linksonder is echt pikzwarte rook .quote:
Ik heb echt medelijden met je oudersquote:Op zaterdag 17 april 2010 11:34 schreef indahnesia.com het volgende:
Pa en ma gaan hun derde nacht in Kuala Lumpur in. Ze kunnen wachten en omboeken tot 30 april ( _! ), geld terug (zit je nog wel in KL) of naar omboeken Rome (als beschikbaar) en vanaf daar op eigen kosten reizen, maar heb ze geadviseerd dat niet te doen omdat de treinen toch al overvol zitten. Het wordt nu dus minder leuk voor ze.
Zet dan maar stoffer en blik klaar.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:45 schreef frame-saw het volgende:
Ik vind het toch maar bizar eigenlijk. Ik vind het allemaal wel eng, als die grote uitbarst.
Stofzuiger ook goed?quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zet dan maar stoffer en blik klaar.
quote:Incident: Ural Airlines A321 near Vienna on Apr 17th 2010, fuel emergency
By Simon Hradecky, created Saturday, Apr 17th 2010 12:51Z, last updated Saturday, Apr 17th 2010 12:51Z
An Ural Airlines Airbus A321-200, registration VQ-BDA performing flight U6-3511 from Moscow Domodedovo (Russia) to Rimini (Italy), attempted to fly below the ash clouds at FL180 all the way from Russia to Italy. On their way a few miles west of Krakow (Poland) the airplane was forced to descend to 9500 feet. When the airplane was about 60nm southwest of Vienna (Austria) and about 30nm northeast of Graz (Austria), the crew reported being low on fuel and diverted to Vienna, where the airplane landed safely about 30 minutes later.
Vienna airport reported, the airplane was on its way from Moscow to Rome, when the crew reported being low on fuel without declaring emergency. The airport, which remained open despite the closure of the air space for all IFR traffic, accomodated the aircraft. The airplane is currently being examined, the crew reported no abnormalities and no malfunctions despite flying almost all the way in air space closed for IFR traffic due to the ash clouds (see: Icelandic volcano disrupts aviation in almost all of Europe.
Austrian Airlines, based at Vienna Schwechat Airport, as well as FlyNiki now demand a close examination of the Airbus A321-200 for any contaminations in the engines and insists on measurements of the density of ashes in the atmosphere stating, that mathematical models for computing danger from ashes in the atmosphere are insufficient.
Zie PMquote:
Ja blijf jij maar hopen. Dan zit ik hier volgende maand nog steeds in Beijing vastquote:Op zaterdag 17 april 2010 15:53 schreef Floor-Sofie het volgende:
stiekem hoop ik ook dat Katla ploft..
ramptoerist is
Back to basics! Wel spannend danquote:Op zaterdag 17 april 2010 16:03 schreef thespindoctor het volgende:
toch maar weer een tvp.
directe gevolgen merken we (merk ik) nog niet maar dat zal niet lang meer duren denk ik zo.
geen aanvoer meer van groenten en fruit bijvoorbeeld.
hier (limassol, cyprus) liggen er in ieder geval nog geen meer op de redequote:Op zaterdag 17 april 2010 16:06 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Back to basics! Wel spannend dan
Varen er nu meer schepen trouwens?
Fresh fruit imports have been hit by the flight cancellations, says the BBC's business reporter Dominic Laurie.quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:03 schreef thespindoctor het volgende:
toch maar weer een tvp.
directe gevolgen merken we (merk ik) nog niet maar dat zal niet lang meer duren denk ik zo.
geen aanvoer meer van groenten en fruit bijvoorbeeld.
Zondequote:Op zaterdag 17 april 2010 16:14 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Fresh fruit imports have been hit by the flight cancellations, says the BBC's business reporter Dominic Laurie.
One of the biggest suppliers to UK supermarkets, Blue Skies, says fruit from Brazil, Ghana, South Africa and Egypt, all of which goes through Heathrow, has been left rotting in its countries of origin, while stocks on UK supermarket shelves are running out.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8626765.stm
Voor Cyprus kan het nog uit andere landen gehaald worden lijkt me zo, aangezien er nog naartoe gevlogen kan worden. Engeland heeft een groter probleem aan de post van mouzzer te zienquote:Op zaterdag 17 april 2010 16:03 schreef thespindoctor het volgende:
toch maar weer een tvp.
directe gevolgen merken we (merk ik) nog niet maar dat zal niet lang meer duren denk ik zo.
geen aanvoer meer van groenten en fruit bijvoorbeeld.
Nou idd ! Ik moet in september ook vliegen en hoop dat het dan toch een keer over is.quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:01 schreef conleche het volgende:
TVP wegens vlucht naar de VS as. vrijdag. Mag hopen dat die rotwolk dan weg is.
Ware het niet dat bijna alles wat hier geimporteerd wordt uit Engeland komt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Voor Cyprus kan het nog uit andere landen gehaald worden lijkt me zo, aangezien er nog naartoe gevlogen kan worden. Engeland heeft een groter probleem aan de post van mouzzer te zien
Vergelijk het maar met de NS. Wanneer zij vertraging hebben op een traject door een aanrijding dan duurt het zomaar 1 dag voor de dienstregeling weer normaal is.quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Ook als er weer gevlogen kan worden, zijn de problemen natuurlijk nog enorm. Er moet een grote achterstand worden weggewerkt en dat heeft ook gevolgen voor de normale vluchten die al gepland stonden.
En wat te denken van vliegpersoneel...quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Ook als er weer gevlogen kan worden, zijn de problemen natuurlijk nog enorm. Er moet een grote achterstand worden weggewerkt en dat heeft ook gevolgen voor de normale vluchten die al gepland stonden.
Ahaquote:Op zaterdag 17 april 2010 16:21 schreef thespindoctor het volgende:
[..]
Ware het niet dat bijna alles wat hier geimporteerd wordt uit Engeland komt.
Voor het verkeer omgerouteerd is en het rechtstreeks uit Afrika gehaald wordt zijn we hier verhongerd.
Leuk weetje, de tomaten hier komen dus uit Nederland
Nou, hoe langer het duurt (bij personenvervoer) hoe kleiner de problemen had ik begrepen, mensen hebben een alternatief gevonden of zien van hun reis af. De mensen die gestrand zijn moeten natuurlijk wel eerst verder geholpen worden maar daarna schijnt het vrij snel weer normaal te kunnen zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Ook als er weer gevlogen kan worden, zijn de problemen natuurlijk nog enorm. Er moet een grote achterstand worden weggewerkt en dat heeft ook gevolgen voor de normale vluchten die al gepland stonden.
Daarom gaan ze ook gefaseerd weer beginnen, eerst de achterstand wegwerken en dan weer volgens schema. De geplande vluchten zullen dan dus waarschijnlijk niet de eerste prioriteit krijgen als ze weer kunnen vliegen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:28 schreef thespindoctor het volgende:
[..]
Vergelijk het maar met de NS. Wanneer zij vertraging hebben op een traject door een aanrijding dan duurt het zomaar 1 dag voor de dienstregeling weer normaal is.
Dan kun je aanvoelen wat het betekend voor het luchttransport etc. Het minste probleem is denk ik nog de passagiers.
Nou ik zit er ook niet op te wachten als men opeens massaal gaat vliegen, mag ik me rot rennen op Schipholquote:Op zaterdag 17 april 2010 16:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En wat te denken van vliegpersoneel...
Eerste week van mei vlieg ik naar Rome, duurt nog wel even gelukkig.quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:20 schreef elcastel het volgende:
[..]
Nou idd ! Ik moet in september ook vliegen en hoop dat het dan toch een keer over is.
.
Er trilt niet veel daar.quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:34 schreef crazy987 het volgende:
al nieuwe aardbevingen bij katla?
en is de vulkaan met de moeilijke naam nog bezig?
Damn, El. Ik begin 'm te knijpen!quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:20 schreef elcastel het volgende:
[..]
Nou idd ! Ik moet in september ook vliegen en hoop dat het dan toch een keer over is.
.
en wat hoop jij ?quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:46 schreef One_conundrum het volgende:
TVP.
M'n meisje vlieg 0500 naar Turkije. Misschien
Ik ook ! Maar ik ga voor jou even bellen, ik ken iemand in IJsland die wijn drinkt en vast wel een kurk in die diatrema kan stoppen. Ik ga gelijk bellen, telefonisch.quote:
Oh, heel graag. Als het niet teveel moeite is?quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:51 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik ook ! Maar ik ga voor jou even bellen, ik ken iemand in IJsland die wijn drinkt en vast wel een kurk in die diatrema kan stoppen. Ik ga gelijk bellen, telefonisch.
Check je dan wel ook nog even mijn badkamertopic ?
Net sms terug. Gecancelledquote:
.quote:
Done, hij heeft nog een gat in de begroting en gaat morgen het ene gat met het andere vullen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:53 schreef conleche het volgende:
Oh, heel graag. Als het niet teveel moeite is?
quote:De ellende voor vliegverkeer door IJslandse vulkaan kan mogelijk nog 10 of 14 dagen duren, zegt fysisch geoloog tegen NOS Radio 1. Eerst moet al het ijs uit de krater zijn gesmolten. Het is nu voor ongeveer 20% weg.
SAS heeft het erover om al z'n personeel in Noorwegen tijdelijk te ontslaan. Dit zijn best drastische maatregelen!quote:
lekker dan....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |