abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80398429
hallo

mijn broer (23) wil graag een hoveniersopleiding bbl gaan volgen. Hij heeft nu alleen vmbo en laag geschoold werkervaring. Dan zit ie weer in de uitkering en dan heeft ie weer een tijdelijke klus in een fabriek. Nu heeft hij ook een vriendin en een kind.

Nu wil hij graag de hoveniersopleiding volgen (hij is super gemotiveerd) maar hij vraagt zich af of er ook een regeling is waarbij het UWV zijn opleidingskosten betaald.

Wie weet dit?
pi_80398725
ja via uwv kun je een budget krijgen zover ik weet, moet alleen geen opleiding van 3 of 4 jaar zijn, en zijn natuurlijk ook nog diverse andere eisen aan verbonden. Maar zijn er geen tuinbouwbedrijven/hoveniersbedrijven oid waar hij 4 dagen kan werken en 1 dag naar school kan? Opleidingskosten BBL zijn trouwens niet zo hoog, ongeveer 500 euro per jaar, dus waarom uwv laten betalen?
pi_80399051
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:39 schreef Leonidas82 het volgende:
hallo

mijn broer (23) wil graag een hoveniersopleiding bbl gaan volgen. Hij heeft nu alleen vmbo en laag geschoold werkervaring. Dan zit ie weer in de uitkering en dan heeft ie weer een tijdelijke klus in een fabriek. Nu heeft hij ook een vriendin en een kind.

Nu wil hij graag de hoveniersopleiding volgen (hij is super gemotiveerd) maar hij vraagt zich af of er ook een regeling is waarbij het UWV zijn opleidingskosten betaald.

Wie weet dit?
Hoi,

Als je in de WW loopt, kun je via een werkcoach een opleiding aanvragen. je kunt het een en ander nazien op de site van het uwv zelf. Je kunt ook het een en ander op het uwvwerkbedrijf zelf gaan vragen. Of nazien op hun site. www.werk.nl
Apprentice Entrepreneur.
pi_80399582
Wtf, een opleiding voor tuinman? Iedereen kan toch gras maaien, hegje snoeien, en met een heel klein beetje research weten welke planten je in welke tijd van het jaar met welke temperatuur plant? Niet bepaald rocket science. Tuurlijk zijn er handige weetjes maar niet iets wat je niet in een cursus van een weekje kan leren toch?
pi_80410150
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 21:05 schreef Silven het volgende:
Wtf, een opleiding voor tuinman? Iedereen kan toch gras maaien, hegje snoeien, en met een heel klein beetje research weten welke planten je in welke tijd van het jaar met welke temperatuur plant? Niet bepaald rocket science. Tuurlijk zijn er handige weetjes maar niet iets wat je niet in een cursus van een weekje kan leren toch?
zo simpel is het allemaal niet

een echte hovenier kan ook ontwerpen (tekeningen maken) en inrichten, daarnaast niet alleen snoeien en aanplanten, maar denk ook aan sierbestraten tot aan complete stadsparken ontwerpen en aanleggen.

Komt wel wat meer bij kijken.,.
  † In Memoriam † zaterdag 17 april 2010 @ 02:53:21 #6
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_80410363
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 21:05 schreef Silven het volgende:

daarom is het ook een 4 jarige opleiding
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 02:25 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

zo simpel is het allemaal niet

een echte hovenier kan ook ontwerpen (tekeningen maken) en inrichten, daarnaast niet alleen snoeien en aanplanten, maar denk ook aan sierbestraten tot aan complete stadsparken ontwerpen en aanleggen.

Komt wel wat meer bij kijken.,.
dit dus
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  zaterdag 17 april 2010 @ 09:45:44 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80412275
Vier jaar leren om op je knieen starten te make

Als ik mijn zoon 1 tip moet geven qua studierichting dan is het die iig niet

Zoals gezegd kun je dat via je UWV coach aanvragen

Enne hoort deze niet beter in WGR?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_80415164
wat zijn jullie negatief over dit beroep? Een goede tuinman is z'n geld wel waard.

Wat dachten jullie van al die dure vinex-huizen? Denk je nu echt dat al die 2verdieners hun eigen tuinen gaan inrichten? Nee meestal, wordt daar een externe hovenier voor ingehuurd die in samenspraak met de klant het ontwerp maakt en het dan vervolgens de gehele tuin gaat aanleggen. Een erg vrij en creatief beroep dus!

Genoeg mensen die zelf gen groene vingers hebben of geen tijd hebben om een heg aan te leggen of borders met planten te plaatsen. Je kunt dus ook makkelijk bijklussen
pi_80415206
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:04 schreef Leonidas82 het volgende:
wat zijn jullie negatief over dit beroep? Een goede tuinman is z'n geld wel waard.

Wat dachten jullie van al die dure vinex-huizen? Denk je nu echt dat al die 2verdieners hun eigen tuinen gaan inrichten? Nee meestal, wordt daar een externe hovenier voor ingehuurd die in samenspraak met de klant het ontwerp maakt en het dan vervolgens de gehele tuin gaat aanleggen. Een erg vrij en creatief beroep dus!

Genoeg mensen die zelf gen groene vingers hebben of geen tijd hebben om een heg aan te leggen of borders met planten te plaatsen. Je kunt dus ook makkelijk bijklussen
niks mis met tuinman inderdaad, makkelijk bijbeunen, of eigen bedrijf starten zou alleen niks voor mij zijn
  zaterdag 17 april 2010 @ 12:15:25 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80415393
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:04 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik heb zelf mijn tuin gedaan en daarom ben ik zo negatief
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_80426074
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:15 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik heb zelf mijn tuin gedaan en daarom ben ik zo negatief
Heb vandaag ook mijn tuin gedaan dus ik weet er ook alles van. Maar als je een goed hovenier bent, kun je best je geld ermee verdienen
Apprentice Entrepreneur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')