Zijn er mensen die ervaringen tips oid hebben.
Bedankt alvast!
Hoe is het weer daar in Juli/Augustus? Regent het daar elke dag en hoe is het klimaat in Cancun? Is iemand daar ooit geweest in Juli/Augustus?
Mooie stad, heb er afgelopen augustus 5 weken gezeten (ook in september dus) voor ontbijt moet je er in cafe San Angel zijn (crepes met vanillie ijs
). En de Paco Paco moet je mijden, tenzij je overtuigd homo bent. Reken op zware regenbuien in de avond! Straten lopen water onder omdat het stadje onderaan een berg is. En als je een goede fotocamera hebt kun je spectaculaire foto's maken van bliksem!!!
Owhja, als je Viola Holt wilt ontmoeten moet je op zoek gaan naar het indonesisch restaurant... Gegarandeerd houd ze je de hele avond bezig met lange verhalen die je niet wilt horen...
[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 18-05-2002 22:28]
Het centrum van de stad, door tweeen gedeeld door de River Cuale.
Onder de rivier is de wat oudere gezellige buurt en boven is de modernere winkelstraat met promenade.
Bliksem zoals je die wel zult tegenkomen!
Mexico heeft zoveel moois te bieden, zowel qua natuur als cultuur, en dan ga je naar een badplaats met vooral veel Amerikanen... Cultuurbarbaar!
Ik zie het wel, en trouwens je kan hier vast wel iets van de natuur/ cultuur te weten komen
Geweldig, maar in de zomermaande wel erg heet en benauwd.
De maanden daarna is het regenseizoen...
Weet niet of je dit wilde horen.
Ik heb een verslag gemaakt over Puerto Vallarta en de mogelijkheden / tips aldaar op reisweb.nl
Eventueel wil ik je ook wel van persoonlijk advies dienen.
Harry
quote:Klopt maar PV lijkt dat ook te worden. Vooral veel Amerikaanse toeristen. En sinds Martinair er wekelijks heenvliegt ook aardig wat nederlanders. Er is zelfs een Bar Amsterdam
Op woensdag 22 mei 2002 13:03 schreef MarlboroMan het volgende:
Ik weet niet of het wel zo toeristisch is als bijv. Spanje,
ik had meer het idee dat Cancun wel een soort ibiza moet zijn.
quote:Ja kan. Probleem is alleen dat dat buiten de stad ligt en je dus niet zo makkelijk komt tenzij je een auto huurt. En dan nog zijn het grote afstanden die je moet afleggen om ergens te komen!
Ik zie het wel, en trouwens je kan hier vast wel iets van de natuur/ cultuur te weten komen
Heb je niet een adres van dat hotel? Misschien weet ik dan wel waar het ligt, naam zegt me niets!
Het is trouwens onze huwelijksreis, dus ik denk dat we ons hoe dan ook wel vermaken
quote:Ik zal je laten weten hoe het was want ik ga naar hetzelfde hotel als jij!!! En wel dinsdag
Op donderdag 23 mei 2002 19:41 schreef MarlboroMan het volgende:
Martinair vliegt niet meer op deze locatie.Het is trouwens onze huwelijksreis, dus ik denk dat we ons hoe dan ook wel vermaken
quote:Ik ben daar dus ook geweest.
Op zondag 23 juni 2002 22:02 schreef chelloboy het volgende:
Ik ga volgend jaar Juni ook naar Puerta Vallarta op vakantie maar mijn vraag is hoe is het uitgaan s'avonds daar voor vrijgezellen want ik hoor veel dat het er mooi en leuk is voor pas getrouwden maar daar heb ik niet veel aan haha.Ga normaal altijd naar Spanje vooral Mallorca en Benidorm ben ik vaak geweest maar we gaan nu een keer naar totaal iets anders toe maar er moet natuurlijk wel wat leuks rondlopen daar haha.
Zijn er veel disco,s of bars daar of nachtclubs want ja je wilt wel wat s'avonds he.
Je kan er heel erg goed uitgaan! In het centrum zit een hele leuke kroeg: Carlos 'o Brians !!! (zo schreef je dat geloof ik). Verder heb je er een paar mega discotheken. Daar moet je wel met een taxi heen wwant die liggen nogal afgelegen. Wij zaten daar in het Holliday In Hotel en vandaaruit kon je met een groep op stap.
Ik ben daar twee weken geweest en heb een leuke vakantie gehad.
quote:Ok bedankt,zal er zeker heen gaan.
Op zondag 23 juni 2002 22:14 schreef Conflict het volgende:[..]
Ik ben daar dus ook geweest.
Je kan er heel erg goed uitgaan! In het centrum zit een hele leuke kroeg: Carlos 'o Brians !!! (zo schreef je dat geloof ik). Verder heb je er een paar mega discotheken. Daar moet je wel met een taxi heen wwant die liggen nogal afgelegen. Wij zaten daar in het Holliday In Hotel en vandaaruit kon je met een groep op stap.
Ik ben daar twee weken geweest en heb een leuke vakantie gehad.
quote:Nou daar ga ik dus zeker NIET heen of moet helemaal de wanhoop nabij zijn haha dan nog niet.
Op zondag 23 juni 2002 23:48 schreef calvobbes het volgende:
En tenzij je een homo bent: Ga niet naar de Paco Paco!
Midden tussen maya ruines en midden in de jungle aan de carribische zee.
Super de luxe resorts en weinig Nederlanders.
Ben er zelf 3 x geweest en t blijft fantatisch
Puerto Vallarta varieert van "geweldig!" tot "geen reet aan!" al naar gelang waar je interesses liggen.
Aangezien mijn interesses niet zozeer liggen bij iedere avond tot 4 uur uitgaan met horden dronken Amerikanen en Nederlanders vond ik er dus niet zo heel veel aan.
Ik hou best van een avondje flink stappen maar het is niet zo dat ik DAAR voor op vakantie ga naar Mexico.
Ook vond ik Puerto Vallarta verschrikkelijk duur. Je betaalt gauw 3 EUR voor een Corona en het eten is ook
behoorlijk aan de prijs.
In de buurt zijn wel wat leuke excursies te doen maar het aanbod is redelijk beperkt. Als je echt iets van Mexico wilt zien is dit niet de regio om naartoe te gaan.
Het hotel Embarcadero:
De kamers zijn HEEL groot en vrij luxe. Wel hoorde ik van een paar mensen dat ze in een klein kutkamertje gezet waren. Als je dat gebeurt: direct klagen en zeggen dat je een kamer met een groot balkon had verwacht en dat je dat ook wilt. Iedereen die dat deed kreeg prompt een veel betere kamer toegewezen.
Als je zo'n grote kamer hebt is het er heel goed!
Het eten is redelijk maar 's avonds valt het wat tegen. Ook is de variatie wat mager.
Wat ook minder is is dat er VEEEL teveel Nederlanders zijn.
Die Nederlanders klieken dan ook nog eens samen in groepen en kijken je vreemd aan als jij daar helemaal niet aan mee doet. Beetje jammer.
Wij hebben onze vakantie gevuld door de ene helft lekker te relaxen en de andere helft te besteden aan een duikcursus. Mijn brevet is dus binnen!
Eindoordeel:
Puerto Vallarta: 2/5
Embarcadero Hotel Kamers: 4/5
Embarcadero Hotel Eten: 3/5
Verder, mocht je van uitgaan houden dan kan ik de "Zoo" van harte aanbevelen!!!
(hier waren ook opvallend weinig Nederlanders trouwens! )
EDIT: Nog even de aandacht voor het duiken:
Het is ERG GOED duiken in Puerto Vallarta. Mocht je hierin geinteresseerd zijn dan zou ik het daar zeker doen! Ga dan naar Vallarta Adventures (in de Marina Vallarta) en vraag naar instructeur Anibal Robin. Hij is echt supperrelaxed en heel professioneel. Een complete PADI Open Water Diver course kost $350 inclusief boeken, materiaal, examen, 2 middagen zwembadtraining en 2x2 duiken op prachtige locaties in de Banderas baai.
Iemand positieve/negatieve ervaring met dit hotel? Iemand tips voor uitstapjes enzo? Gaan 9 september wel de hele dag tussen de dolfijnen liggen en we willen gaan duiken. Iemand tips over welke duikschool??
Verder tips/ideetjes zijn natuurlijk ook welkom..
quote:Hee in dat hotel zat ik paar jaar terug
Op dinsdag 15 juli 2003 12:35 schreef Vicky het volgende:
dinsdag 2 september vertrekt mijn vliegtuig richting Puerto Vallarta in Mexico . Verblijven in Hotel Playa Los Arcos.Iemand positieve/negatieve ervaring met dit hotel? Iemand tips voor uitstapjes enzo? Gaan 9 september wel de hele dag tussen de dolfijnen liggen en we willen gaan duiken. Iemand tips over welke duikschool??
Verder tips/ideetjes zijn natuurlijk ook welkom..
Als uitstapjes.. uh ik weet niet meer hoe alles heet helaas... maar er is in de buurt een supermooi strand waar je echt super kan snorkelen enzo.. echt hele mooie onderwaterwereld.. bij het hotel zelf is het water wat troebel vanwege sterke branding en een uitmondende rivier..
We hebben best veel excursies gedaan die allemaal heel goed bevielen (wel duur allemaal).. door de mangrovebossen varen was erg gaaf.. met krokodillen om je heen enzo in het wild
Ik hoop alleen dat je niet gek wordt van verkopers die je wat aan willen smeren.. echt overal wordt je door mensen aangeklampt.. zelfs als je met je ogen dicht ligt te zonnen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |