abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_80446284
Ook niet slim trouwens om een toertocht over een duinpad te laten gaan, maar goed.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_80446607
quote:
Op zondag 18 april 2010 15:06 schreef marcodej het volgende:
Zo, net terug van de 120km-versie (incl. Kopje van Bloemendaal) van de Hart van de Bollenstreektoer. Uiteindelijk 153km uit en thuis. De eerste mooie lentedag + bollenvelden in bloei = stervensdruk.

Het was eigenlijk te druk om echt lekker te rijden, contstant remmen en optrekken, ook een aantal (onverantwoorde) capriolen uitgehaald... Op sommige punten het negatieve imago van wielrenners toch een beetje in stand gehouden denk ik. Op een gegeven moment vond ik het een beetje te onverantwoord worden, maar dan trekken ze toch weer even door en dan ga je toch weer mee.

En juist op het moment dat we rustig reden gaan er twee van onze groep zwaar onderuit. Uiteindelijk een ambulance erbij (eentje was op zn nek gevallen), maar uiteindelijk viel het relatief gezien mee.

Zelf wel tevreden over mijn niveau voor deze tijd van het jaar, kon aardig meekomen. Maar zo'n 5km voor het einde was het sap echt uit de benen. Laatste 15km naar huis lekker uitgetrapt.
Koersgedrag op de openbare weg op de mooiste lentezondag van het jaar..doe dat nou toch niet
pi_80447001
quote:
Op zondag 18 april 2010 15:21 schreef eentwee het volgende:

[..]

Koersgedrag op de openbare weg op de mooiste lentezondag van het jaar..doe dat nou toch niet
Tsja, wat is 'koersgedrag'. Het is niet dat we over de volle breedte van de weg aan het demarreren waren ofzo. Je wilt wel gewoon zoveel mogelijk je eigen tempo rijden. Dat eigen tempo is niet doorgedreven hard, maar wel harder dan andere weggebruikers en op drukke dagen zorgt dat soms voor 'net niet situaties'. Dat bedoelde ik ook met 'capriolen': nog net ff voor iemand langs schieten, net even die voorrang nemen etc.

Op het moment zelf denk je dat het wel gaat, maar achteraf had het misschien wel een tikkie rustiger gekund. Is ook over gesproken in de groep trouwens....

[ Bericht 4% gewijzigd door marcodej op 18-04-2010 15:41:28 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 18 april 2010 @ 15:42:15 #154
148059 Pritt
Atheïst
pi_80447234
Kopje van Bloemendaal heb ik gister ook van beide kanten gedaan, mooi stukje daar.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zondag 18 april 2010 @ 17:38:48 #155
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80450984
Ik heb niet gefietst vandaag. Als ik had gefietst: hier is ruimte zat. Zolang je niet over de Holterberg gaat heb je echt geen last van drukte..
pi_80451489
82 kilometer gedaan met een kleine domper. 38 kilometer via Alphen naar de Vliet gereden waar het eigenlijk te druk was en wat ook resulteerde in een valpartij voor mijn vader. Niks mis met hem, maar toch maar oom gebeld die om de hoek woont om hem op te halen. Heb zelf de resterende 50 met een noodgang afgemaakt.

Net zoals marco niet helemaal verantwoord langs de Vliet op dat moment, maar nood breekt wet. Uiteindelijk 82 km gedaan met gemiddelde van 27.2.
pi_80451533
Vandaag mijn eerste 100 kilometer tocht gemaakt in mijn wielerloopbaan. Ben richting Groesbeek en Berg en Dal gegaan. Onder andere de van Randwijckweg en de Oude Kleefse baan gedaan. Viel me eigenlijk tegen maar had toen al 60 kilometer in de benen. Laatste dertig kilometer ook met een dramatisch snelheid van rond de 25 afgelegd.

Al met al wel tevreden met het weerkend in totaal 160 kilometer gereden en daarmee mijn seizoenstotaal verdubbeld Alleen nu wel spierpijn.
Boodschap van algemeen nut.
pi_80451721
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 18 april 2010 @ 18:44:10 #159
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_80453045
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:56 schreef hetsjhokleek het volgende:
Vandaag mijn eerste 100 kilometer tocht gemaakt in mijn wielerloopbaan. Ben richting Groesbeek en Berg en Dal gegaan. Onder andere de van Randwijckweg en de Oude Kleefse baan gedaan. Viel me eigenlijk tegen maar had toen al 60 kilometer in de benen. Laatste dertig kilometer ook met een dramatisch snelheid van rond de 25 afgelegd.

Al met al wel tevreden met het weerkend in totaal 160 kilometer gereden en daarmee mijn seizoenstotaal verdubbeld Alleen nu wel spierpijn.
De van Randwijckweg is leuk ja. Vooral het einde als je de Nieuwe Holleweg op komt is het een behoorlijke kuitenbijter, maar ik kies toch meestal voor de Oude Holleweg. Stukje stijler nog en past beter in de rondjes die ik fiets.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 18 april 2010 @ 20:36:11 #160
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80457519


Welke ben jij?
pi_80459992
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:44 schreef No-P het volgende:

[..]

De van Randwijckweg is leuk ja. Vooral het einde als je de Nieuwe Holleweg op komt is het een behoorlijke kuitenbijter, maar ik kies toch meestal voor de Oude Holleweg. Stukje stijler nog en past beter in de rondjes die ik fiets.
Was ook mij bedoeling maar de weg was afgesloten dus dat zat er niet in. Vorig jaar wel een keer gereden.

De Oude Holleweg is toch ook de zwaarste niet Limburgse beklimming.
Boodschap van algemeen nut.
  zondag 18 april 2010 @ 21:53:28 #162
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_80461418
Klopt ze zijn daar bezig met de weg, maar als je iets verder fietst kun je ook naar boven naast een cáfe (de Kerkberg heet dat weggetje) waardoor je in op de Nieuwe Holleweg komt en dan dus de Oude Holleweg kunt pakken. Maar de volgende keer zullen ze wel klaar zijn met de weg .

Het is inderdaad volgens vele sites en berekeningen de zwaarste buiten Limburg.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_80473590
Na veel gegoogle bleef ik uitkomen op de EDGE 705 omdat ik kaart-gps icm hartslag wilde. Er zijn mooie trainingsschema`s beschikbaar in de Edge en die tocht analyse achteraf lijkt me ook wel interessant. Ik lees wel erg veel truukjes en termen op het "fiets" forum waar ik me nog eens over moet gaan buigen.

Maar goed, de Egde is besteld bij Futurum dus dat wordt deze week testen. Mijn vrouw is voor haar werk in China en India dus dat worden veel kilometers testen in mijn eentje deze week.
  maandag 19 april 2010 @ 11:15:57 #164
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_80474076
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:02 schreef jpjedi het volgende:
Na veel gegoogle bleef ik uitkomen op de EDGE 705 omdat ik kaart-gps icm hartslag wilde. Er zijn mooie trainingsschema`s beschikbaar in de Edge en die tocht analyse achteraf lijkt me ook wel interessant. Ik lees wel erg veel truukjes en termen op het "fiets" forum waar ik me nog eens over moet gaan buigen.

Maar goed, de Egde is besteld bij Futurum dus dat wordt deze week testen. Mijn vrouw is voor haar werk in China en India dus dat worden veel kilometers testen in mijn eentje deze week.
ik heb ook de Garmin Edge 705 en ben er tevreden over. Ik zou echter wel extra bevestiging units kopen (waar je de garmin mee op de fiets klikt), deze gaan ongeveer een seizoen mee, het plastic is een beetje slapjes.

Het navigeren met routes die je erop heb gezet werkt goed, nadeel is dat je niet meer dan 1000 waypoints kunt gebruiken dus daar dien je rekening mee te houden. Ik gebruik Garmin Connect en zet al mijn ritten op internet en als je Trainingcenter gebruikt kun je zelf zien hoe hard je in de bocht reed. Het is mooi speelgoed
Superhero to the rescue!
  maandag 19 april 2010 @ 11:25:47 #165
148059 Pritt
Atheïst
pi_80474509
Zeker leuk speelgoed, zou het ook wel willen, alleen is mijn budget op na de fiets en ik moet nog bandjes.

Heb trouwens een hekel aan dit weer, moet hard studeren maar ozo verleidelijk om even 60km weg te trappen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_80476666
Mij lijkt dat ook wel leuk speelgoed, alleen wat te duur

Ik heb dit weekend met een groepje mensen van m'n club de AGR 150 km gereden. Erg gezellig, mooi weer, maar koude nachten! De start begon al goed. Volgens onze voorzitter/leider moesten we in Valkenburg rechtsaf, waardoor we pardoes de Cauberg maar even opfietsten. Die gast zelf op z'n buitenblad

Eenmaal de start gevonden concludeerde iemand (die gek reed de hele tocht op tubes, zonder reparatiespul bij zich) dat z'n ketting versleten was. Hij kreeg 'n nieuwe ketting op z'n fiets en we konden eindelijk vertrekken. We hebben met z'n allen maar flink gas gegeven en de eerste afdaling ging ook dusdanig hard dat
één van de meisjes in de berm vloog. Dat kostte al met al een kwartier voordat we weer op gang waren. Daarna waren we gevrijwaard van pech en konden we lekker doorrijden. Totdat ondergetekende in een afdaling vlak voor Camerig z'n ketting erafschakelde en bij opschakelen z'n achterderailleur in tweeën fietste
Hoe ik 't deed wist ik niet, maar kapot was ie wel
Dus de pechdienst gebeld, en bidden dat ze me naar 'n Shimano stand konden brengen. Dat deden ze wel, maar naar eentje die al dicht was
M'n vooroordeel over de intelligentie van Limburgers werd maar weer eens bevestigd, want uiteindelijk dropten ze me om 5 uur met kapotte fiets in Valkenburg. Ben toen maar met fiets en al naar Sibbe gewandeld waar de camping was en lekker gaan chillen. Daar kwam ik er nog wel achter dat m'n frame een deuk had opgelopen door de manier waarop deze twee Sjengen mijn fiets vervoerden in de auto

De volgende dag gingen we de koers kijken (die drie keer door Sibbe kwam) en ondertussen zelf fietsen. Gelukkig kon ik van een clubgenootje haar fiets lenen. Ik heb mijn pedalen en zadel erop gezet, maar ik merkte al dat ik toch vrij verwend moet zijn met m'n fietsje. Haar frame is flink zwaar en slap. In combinatie met goedkope Shimano wielen zat er ongeveer nul acceleratievermogen in. Toch nog lekker gefietst en genoten. En als bonus nog een Footon Servetto bidon gevonden, best leuk!
  maandag 19 april 2010 @ 16:25:41 #167
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_80485778
Ik zie sommigen hier van die kaartjes printen met waar ze zijn geweest met hun GPS telefoon...is dat een iphone iets, of kan elke smartphone dat aan? Of moet je een Android feun nemen?
Lees je de coordinaten vanuit de telefoon in je PC en draait daar een kaart programatje?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 19 april 2010 @ 16:36:15 #168
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80486103
Ik heb het vandaag nog flink in de benen. Misschien vanavond even rondje Holterberg.
  maandag 19 april 2010 @ 16:39:37 #169
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_80486219
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:36 schreef Oksel het volgende:
Ik heb het vandaag nog flink in de benen. Misschien vanavond even rondje Holterberg.
rust is een belangrijk onderdeel van je training. Ik heb eigenlijk ook wel zin om weer te fietsen maar met donderdag hard op de baan, zaterdag hard rondje posbank en zondag maar 115 kilometer door de Utrechtse heuvelrug in de benen lijkt het mij beter om vandaag en morgen maar even niet te fietsen, beetje goed te eten en lekker te slapen. Woensdagochtend mag ik weer!
Superhero to the rescue!
  maandag 19 april 2010 @ 16:47:32 #170
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80486529
Hm, ik dacht dat 2 dagen (zaterdag 130km gedaan, met flink wat heuvels) rust wel genoeg was. Wat denk jij? Woensdag waarschijnlijk weer 100.
pi_80486544
Daarom doe ik vandaag ook even niets. Voel m'n benen nog wel 'n beetje.
pi_80486719
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zie sommigen hier van die kaartjes printen met waar ze zijn geweest met hun GPS telefoon...is dat een iphone iets, of kan elke smartphone dat aan? Of moet je een Android feun nemen?
Lees je de coordinaten vanuit de telefoon in je PC en draait daar een kaart programatje?
iPhone 3G is waardeloos voor de fietser. In ongeveer 2:15 trek je een volle accu leeg met GPS aan. Ik heb zelf nu nog een oude Garmin eTrex Euro. Aansluiten op de PC en je haalt er eenvoudig .gpx bestanden vanaf waar je vervolgens alles mee kunt doen. Klein nadeel is dat de oude Euro maar 150km op kan slaan
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 19 april 2010 @ 16:55:04 #173
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_80486832
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:47 schreef Oksel het volgende:
Hm, ik dacht dat 2 dagen (zaterdag 130km gedaan, met flink wat heuvels) rust wel genoeg was. Wat denk jij? Woensdag waarschijnlijk weer 100.
Rust is iets individueels. Ligt er maar net aan hoe diep je gegaan bent, of je daarna meteen gegeten hebt om de voorraden in de spieren aan te vullen en te herstellen. Als je goed getraind bent heb je voldoende aan 1 dag rust maar het kan ook wel 3 dagen duren. Ligt er maar net aan.

Als jij je benen voelt is dat een teken dat ze nog niet hersteld zijn. Dan is het de vraag wanneer voel je ze? Tijdens het lopen, dan of een hersteltraining van max 2 uur met een hele lage hartslag en lage tempo's en geen kracht of gewoon niets doen, beentjes omhoog. Voel je ze als je kracht zet dan kun je rustig D1 rijden maar dan niets op kracht.

Sowieso zijn een aantal dagen rust altijd prettig en kom je er sterker uit. Trainen is slopen, rusten is herstellen en sterker worden. Je komt nooit sterker uit een training, je komt wel sterker uit een rustperiode (mits je niet te lang rust neemt dan verdwijnt het effect). Zoek maar op supercompensatie en op overtraining.
Superhero to the rescue!
  maandag 19 april 2010 @ 16:56:50 #174
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_80486928
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:52 schreef FJD het volgende:

[..]

iPhone 3G is waardeloos voor de fietser. In ongeveer 2:15 trek je een volle accu leeg met GPS aan. Ik heb zelf nu nog een oude Garmin eTrex Euro. Aansluiten op de PC en je haalt er eenvoudig .gpx bestanden vanaf waar je vervolgens alles mee kunt doen. Klein nadeel is dat de oude Euro maar 150km op kan slaan
De batterij van de Garmin Edge 705 gaat 15 uur mee. Lijkt veel maar ik heb wel eens tochten gemaakt van deur tot deur van meer dan 12 uur. De Edge 305 gaat maar 9 a 10 uur mee. Ik reed met zo eentje de Marmotte, toen moest ik wel voor goud gaan anders zou ik zonder batterij komen te ziten
Superhero to the rescue!
  maandag 19 april 2010 @ 17:17:11 #175
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80487679
Bedankt voor je uitleg. Doe nog wel ff dagje rustig aan.. Moet zeggen dat ik zaterdag voordat ik ging fietsen mijn benen nog voelde van een harde training daarvoor. Dus lekker even beentjes omhoog..

Fietsen hier trouwens met broeken zonder bretels? Hoe is dat? Ik heb tot nu toe alleen maar mét gefietst.
pi_80487739
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:17 schreef Oksel het volgende:
Fietsen hier trouwens met broeken zonder bretels? Hoe is dat? Ik heb tot nu toe alleen maar mét gefietst.
Lijkt me echt niet lekker, broeken zonder bretels. Ik heb er ooit één zien fietsen met zn rug half ontbloot omdat zn shirt opkroop, en een ouderwetse 'bouwvakkersspleet' uit zn broek...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 19 april 2010 @ 17:19:50 #177
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80487770
Geil. Bijna net zo geil als mensen met oude broeken die gaan doorschijnen..
  maandag 19 april 2010 @ 17:20:15 #178
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80487784
Ik ga denk ik wat kleding kopen uit China. Gewoon, om het te proberen.
  maandag 19 april 2010 @ 17:38:15 #179
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80488428
Vandaag fiets naar de FM gebracht, dus ik heb ook even 'verplicht' rust. Komt op zich wel goed uit want ik heb al een week last van m'n keel en dat is de laatste dagen erger geworden.
.
  FOK!fotograaf maandag 19 april 2010 @ 17:53:49 #180
73911 ultra_ivo
pi_80489048
Ik fiets alleen maar met broeken zonder bretels. Handiger als ik naar de WC moet. En vooral minder belastend voor m'n schouder. Die is toch al brak en de hele tijd zo'n bretel eroverheen die altijd wat drukt is soms net teveel.
  maandag 19 april 2010 @ 19:26:40 #181
148059 Pritt
Atheïst
pi_80492541
Ik merk wel dat de massa's die ik opbouw met zwemmen ook weer afbreek met fietsen, dat is wel jammer. Maar goed, moet wel als ik goed wil worden in triatlon.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_80493696
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:52 schreef FJD het volgende:

[..]

iPhone 3G is waardeloos voor de fietser. In ongeveer 2:15 trek je een volle accu leeg met GPS aan. Ik heb zelf nu nog een oude Garmin eTrex Euro. Aansluiten op de PC en je haalt er eenvoudig .gpx bestanden vanaf waar je vervolgens alles mee kunt doen. Klein nadeel is dat de oude Euro maar 150km op kan slaan


http://www.tout-terrain.de/cms/front_content.php?idcatart=54&start=2

Moet je wel met dynamo rijden.
  maandag 19 april 2010 @ 20:06:48 #183
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80494391
Ik heb ongeveer 2 uur aan m'n fiets zitten prutsen. Aan de onderkant waar de staalkabels onder de crankhoofd(?) doorgaan raken ze het frame, dat irriteert me. Verder andere plekjes waar kabels het frame raken en nog geen plakspul op het frame zit. Wel de lelijke stickers van m'n wielen gehaald! Resultaat:

  maandag 19 april 2010 @ 20:19:39 #184
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_80495041
ziet er gaaf uit Oksel!
wat bedoel je met crankhoofd trouwens?
Moet je fiets nog goed afgesteld worden?


Weekendje AGR was erg geslaagd, veel mooie fietsen gezien, maar ook gelachen om de fietsen waar somimge op rijden. oh oh oh. Nog geprobeerd iemand te helpen met een nood reparatie (ketting was tussen z'n crankblad en crankarm geslagen). Helaas niet mogen baten dus die moest de Cau op lopen.
Zaterdagmiddag dus heerlijk op het terras gezeten met een vriend. om 11 uur daar neergestreken en daar tot half 6 gezeten (op het Grendelplein) in de bocht voor de Cau. Alwaar het bier erg rijkelijk vloeide haha.

Zondag de start gekeken in Maastricht daarna de trein weer gepakt naar Valkenburg waar we op het Grendelplein weer hebben staan kijken.
I'm Back Again!
  maandag 19 april 2010 @ 20:22:03 #185
11102 knep
Mountainfreak
pi_80495161
Jammer dat hier altijd wordt afgegeven op fietsende wegpiraten maar ondertussen sommigen wel schoorvoetend toegeven er zelf ook bij te horen.
  maandag 19 april 2010 @ 20:28:44 #186
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80495465
quote:
Op maandag 19 april 2010 20:19 schreef AskBrad het volgende:
ziet er gaaf uit Oksel!
wat bedoel je met crankhoofd trouwens?
Moet je fiets nog goed afgesteld worden?

Dankje!

Uhm, dat stuk waar de crank door heen gaat, dat dikke stuk van het frame.

En mijn fiets schakelt goed, maar de ketting pleurde er dit weekend weer af. Terwijl ik niet naar schakel. Dus moet nog maar eens naar gekeken worden, want het is wel irritant.
  maandag 19 april 2010 @ 20:29:12 #187
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80495488
Pas iemand wijsgemaakt dat die witte spaak in m'n wiel voor de teller is..
  maandag 19 april 2010 @ 20:39:11 #188
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_80495894
quote:
Op maandag 19 april 2010 20:28 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dankje!

Uhm, dat stuk waar de crank door heen gaat, dat dikke stuk van het frame.

En mijn fiets schakelt goed, maar de ketting pleurde er dit weekend weer af. Terwijl ik niet naar schakel. Dus moet nog maar eens naar gekeken worden, want het is wel irritant.
De Bottom bracket .
hij valt eraf waar, voor of achter?
I'm Back Again!
  maandag 19 april 2010 @ 20:39:17 #189
74453 koeii
Een P ja
pi_80495902
quote:
Op maandag 19 april 2010 20:19 schreef AskBrad het volgende:
Weekendje AGR was erg geslaagd, veel mooie fietsen gezien, maar ook gelachen om de fietsen waar somimge op rijden. oh oh oh.
Ja christus wat een dure fietsen allemaal bij de AGR. Op een gegeven moment een vent gespot die een wielset had die ongeveer meer waard was dan alle fietsen van onze groep (8 man) bij elkaar opgeteld.

Maar goed, 250 km wel volbracht. Vond eigenlijk die eerste 100km geen reet toevoegen (behalve de Maasberg, cool apparaat), dus denk dat het volgend jaar maar weer de 150 wordt.
Dus toch .
  maandag 19 april 2010 @ 20:42:18 #190
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80496056
Een wielset van 10.000 + ? Huh?

Bottombracket, ah!

Ketting valt er voor af. Als je opschakelt, en hij achter redelijk klein staat.
  maandag 19 april 2010 @ 20:47:02 #191
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_80496261
quote:
Op maandag 19 april 2010 20:42 schreef Oksel het volgende:
Een wielset van 10.000 + ? Huh?

Bottombracket, ah!

Ketting valt er voor af. Als je opschakelt, en hij achter redelijk klein staat.
Ok, waarschijnlijk gaat je voorderri te ver naar buiten waardoor hij je ketting eraf duwt!
I'm Back Again!
  maandag 19 april 2010 @ 20:48:39 #192
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80496322
Ja, maar niet altijd. Soms. Als hij achter niet lekker staat. Goed, we zien wel. Jij hebt een topadresje, dus ik hoor het wel. Kan ik ook overdag naar die vent toe? Heb wel tijd morgen!
pi_80496472
quote:
Op maandag 19 april 2010 20:42 schreef Oksel het volgende:
Een wielset van 10.000 + ? Huh?
Lekker belangrijk ook natuurlijk. Al geeft iemand 50k aan een fiets uit.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 19 april 2010 @ 20:55:20 #194
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_80496650
quote:
Op maandag 19 april 2010 20:48 schreef Oksel het volgende:
Ja, maar niet altijd. Soms. Als hij achter niet lekker staat. Goed, we zien wel. Jij hebt een topadresje, dus ik hoor het wel. Kan ik ook overdag naar die vent toe? Heb wel tijd morgen!
Overdag zal niet gaan, wordt dus in de avond . ik PM je morgen, kunnen we dit ook wel even regelen
I'm Back Again!
pi_80498250
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:18 schreef marcodej het volgende:

[..]

Lijkt me echt niet lekker, broeken zonder bretels. Ik heb er ooit één zien fietsen met zn rug half ontbloot omdat zn shirt opkroop, en een ouderwetse 'bouwvakkersspleet' uit zn broek...
Zaterdag hadden wij zo'n beunhaas in onze groep fietsen, gelukkig moest ie snel lossen want 't zag er niet appetijtelijk uit

Een broek met bretels zit trouwens wel veel lekkerder.
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:26 schreef Pritt het volgende:
Ik merk wel dat de massa's die ik opbouw met zwemmen ook weer afbreek met fietsen, dat is wel jammer. Maar goed, moet wel als ik goed wil worden in triatlon.
Het is een beetje een balans vinden dan zeker? Mijn vriendin haalt vaak podium op triatlons, maar dat komt vooral omdat ze goed kan zwemmen. Ze heeft ook echt een zwemlichaam, maar ook wel weer fietsbenen.

@Oksel: Zo'n gave fiets!
Ik zou wel plakkertjes doen op de plekken waar de kabels tegen 't frame lopen, dan bescherm je de mooie celeste lak
Heb je onder je crankhoofd (bracket heet dat ) niet zo'n geleidedingetje van plastic?
Je kan je derailleur trouwens afstellen met schroefjes, qua limiet.
  maandag 19 april 2010 @ 23:00:39 #196
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80503069
Dankje! En ja, er zit zo'n plastic dingetje onder, misschien kan ik die wat naar voren bewegen.

En derailleur ga ik zelf niet aan prutsen. Maak het vast erger, dingen beschadigen dan weer enzo.. Plakkertjes inderdaad! Heb er mooie opzitten, maar zal ff langs de fietsenzaak om te kijken of ze er nog meer voor me hebben.

Fiets lijkt zo klein op de foto. Is hij ook, helemaal door het sloping frame. 't Is niet dat ik een kabouter ben ofzo, gewoon 1m80..
  maandag 19 april 2010 @ 23:02:30 #197
58560 Oksel
Gezellig.
pi_80503161
Enneh, nieuw woord. CRANKHOOFD.. Als je dat googled:

Bedoelde u: crackhoofd Top 2 resultaten weergegeven


pi_80503389
quote:
Op maandag 19 april 2010 23:00 schreef Oksel het volgende:
Dankje! En ja, er zit zo'n plastic dingetje onder, misschien kan ik die wat naar voren bewegen.

En derailleur ga ik zelf niet aan prutsen. Maak het vast erger, dingen beschadigen dan weer enzo.. Plakkertjes inderdaad! Heb er mooie opzitten, maar zal ff langs de fietsenzaak om te kijken of ze er nog meer voor me hebben.

Fiets lijkt zo klein op de foto. Is hij ook, helemaal door het sloping frame. 't Is niet dat ik een kabouter ben ofzo, gewoon 1m80..
Crankhoofd is ook een beetje Krank im Kopf, doet 't mij aan denken
Zo'n slooping frame is juist wel vet, daardoor lijkt 't frame een stuk sportiever!

Een derailleur afstellen met die schroefjes is niet moeilijk, maar als je 't niet zeker weet kan je 't idd beter door de FM laten doen. Die fixt dat zo!
pi_80504506
Vanavond een literair avondje gehad: ben naar een lezing van Peter Winnen geweest in de plaatselijke bibliotheek. Aardige vent wel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_80505293
van Santander naar Santander is ook wel een leuk boekje dus dat verbaasd me eigenlijk niet
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')