quote:
Klopt. Sinds ik een setje fatsoenlijke wielen heb, ga ik 'n stuk beter door de bochten.
@Oksel: Ik vind je fiets echt vet hoor, en Bianchi ook
Ik zou er zelf denk ik niet zo een kopen omdat ik 't geld er niet voor heb
Gister had ik m'n tweede tijdrit van het seizoen, in Luinjeberd, onder de rook van Heerenveen.
Tandje Hoger was met 3 man en 3 vrouwen aanwezig. De voorbereiding was niet helemaal top. Dinsdagavond nog pittig getraind, te laat gaan slapen en te vroeg wakker geworden.. Ik voelde me de hele dag ook sloom en slaperig.
De dames waren al eerder gegaan en de mannen gingen met de ploegauto. Nadat we de fietsen op 't dak hadden gezet bleek dat er nog een sleutel in het contact te zitten. Die zat er vanaf zondag al in, gevolg: een lege accu
Dus moesten we eerst naar de buren (Kwik Fit) om de accu op te laden.
Nadat de tank was volgegooid konden we op weg naar het winderige Luinjeberd.
Gelukkig waren we veel te vroeg en had ik ruim de tijd om te socializen met bekenden en in te tacxen. Parcours verkennen was niet nodig. De dames wisten met te vertellen hoe de zaken er voor stonden.
Het kwam er op neer dat ik eerst de wind van opzij had, dan een paar km tegen de wind. dan weer twee stroken de wind opzij. En dan terug met de wind mee. Het waaide best hard en de moed zonk me redelijk in de schoenen. Eenmaal opgewarmd werd ik door de chagrijnige starter weggeschoten. Het parcours was 14km lang, en dus moest ik gaan doseren. Ik had van de club een hartslagmeter en weet sinds vorige week m'n omslagpunt, dat gegeven wou ik in m'n voordeel laten werken. Tegen de wind in niet verzuren, en met de wind mee kapot gaan.
Omdat het winderig was startte ik een tandje lichter dan normaal. Zo kon ik sneller op gang komen, en eenmaal op gang doorschakelen. Het eerste gedeelte kon ik ook mooi net iets boven de 40 rijden. Daarna met de wind tegen zakte 't tempo rond bedenkelijke waarden (35). Niet bepaald goed voor de moraal, maar ik voelde wel dat ik harder kon, maar niet harder moest.
Wat wel goed was voor de moraal, was dat ik mijn voorganger na een paar km in 't vizier had en binnen 4 km ingehaald had. Daarna op de strook met wind opzij opgeschakeld en tempo proberen te maken. 't Was een hobbelige weg dus 't reed niet echt lekker. Toch kon ik hier rond de 38 rijden. Aan het einde van dit stuk een lange bocht naar links en ik had de wind sschuin mee. Opschakelen en gas geven. Zo rond de 40 per uur de laatste scherpe bocht naar rechts, en ik had de wind mee. Nog 4 km te gaan. Ik had nog aardig wat power dus heb weer opgeschakeld. Het tempo ging nu dik boven de 40 (45-46). Een slingerbocht en een flauwe bocht naar links later en ik vloog over de meet, helemaal kapot. Gemiddeld 39.05.
Over 't gemiddelde ben ik wel tevreden, ik had nog nooit een tijdrit van deze lengte gereden en 't doel was ook om 39 te gaan rijden, dat is dus wel gelukt. Qua snelheid maak ik wel progressie tov. de afgelopen maand. Maar ik had 't idee dat ik misschien toch iets te langzaam van start ben gegaan en wat, in het tweede gedeelte kon ik na bochten nog vol optrekken. Al zat ik wel lekker kapot op de meet. En ik mag de bochten wel wat agressiever rijden. Misschien had ik dan 'n half minuutje sneller kunnen rijden. Maarja, achteraf praten is altijd makkelijk