abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf woensdag 14 april 2010 @ 16:13:13 #26
73911 ultra_ivo
pi_80308634
Komt er morgenavond nog iemand naar 'de avondetappe' in het gouvernement?
pi_80314093
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:41 schreef Tommeke het volgende:
Over Bianchi: 't valt me op hoe weinig mensen daar wedstrijden op rijden. Ze zijn wel mooi, maar value voor money heb je niet echt itt andere merken. En ze schijnen niet echt stijf te zijn. Als ik 'n nieuwe fiets koopt wordt 't een Trek, Stevens Aspin, of een Cube oid. denk ik.
Het 928 T Tube frame van Bianchi waar ik op fiets is hardstikke stijf. Werd ook gebruikt in de Tour de France door het Barloworld Team.

  woensdag 14 april 2010 @ 18:57:17 #28
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80314658
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:42 schreef Oksel het volgende:

[..]

Het 928 T Tube frame van Bianchi waar ik op fiets is hardstikke stijf. Werd ook gebruikt in de Tour de France door het Barloworld Team.

[ afbeelding ]
Dat jij Bianchi geweldig vindt is inmiddels wel duidelijk, over het algemeen staan die fietsen nu eenmaal niet bekend om hun stijfheid
.
pi_80315792
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:57 schreef Yankee het volgende:

[..]

Dat jij Bianchi geweldig vindt is inmiddels wel duidelijk, over het algemeen staan die fietsen nu eenmaal niet bekend om hun stijfheid
Ik moet het wel geweldig vinden natuurlijk..

Ik heb geen idee over stijfheid. Is er een tabel ergens, waarin je dat kan zien? En waar meet je dat op?
pi_80316213
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zou maar uitkijken of het geen nep is...typisch een spelfout van een chinees kloonbedrijf, was denk ik Typhoon bedoeld . Kan me niet voorstellen dat een wiel fabrikant een ziektenaam kiest voor zijn product...
Neehoor klopt gewoon, is van Veltec. Wel een kutnaam natuurlijk en een te duur setje, 't zijn aluminium wielen en in dat segment zijn er goedkopere keuzes.
  woensdag 14 april 2010 @ 19:54:20 #31
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80317133
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:24 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ik moet het wel geweldig vinden natuurlijk..

Ik heb geen idee over stijfheid. Is er een tabel ergens, waarin je dat kan zien? En waar meet je dat op?
Ja die tabelletjes zijn er wel, daarin worden dan bijvoorbeeld verschillende fietsen vergeleken waarbij onder meer gekeken wordt naar torsiestijfheid, vorkstijfheid en bracketstijfheid.

Allemaal heel interessant misschien maar uiteindelijk gaat het erom dat jij het een fijne fiets vindt natuurlijk. Daarnaast is een slapper frame niet direct een slecht frame of een stijf frame een goed frame.
.
pi_80317235
Ik vind mijn fiets wel lekker fietsen. Telt dat ook mee?

  woensdag 14 april 2010 @ 19:58:15 #33
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80317323
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:56 schreef Oksel het volgende:
Ik vind mijn fiets wel lekker fietsen. Telt dat ook mee?


Nee

Als jij betere wielen op je fiets zet zul je 'm nog lekkerder vinden fietsen denk ik
.
pi_80317442
M'n geld is op. En dan moet ik zeker ook meteen lichtere banden / binnenbanden kopen?
  woensdag 14 april 2010 @ 20:04:35 #35
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80317630
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:00 schreef Oksel het volgende:
M'n geld is op. En dan moet ik zeker ook meteen lichtere banden / binnenbanden kopen?
Absoluut Nee zonder gekheid, op wielen valt veel winst te behalen
.
pi_80320903
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:04 schreef Yankee het volgende:

[..]

Absoluut Nee zonder gekheid, op wielen valt veel winst te behalen
Jammer dat die dingen zo peperduur zijn..
  woensdag 14 april 2010 @ 21:24:36 #37
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80321328
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:15 schreef OlivierV het volgende:

[..]

Jammer dat die dingen zo peperduur zijn..
Absoluut. Maar wielen als Fulcrum 3 of Campa Zonda's zitten rond de 300 euro en dat is nog wel bij elkaar te sparen
.
pi_80321528
Ach ja, die simpele Fulcrum's wil ik t.z.t. ook. Maar de meeste winst is in de beentjes te halen, om even een open deur in te trappen. Ik wou dat het al zaterdag was.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_80322665
Tvp. Weer even een vraagje over wielen. Ik ben nu een beetje rond gekeken en volgens mij is de Easton 50 en Fulcrum 5 wel een goede mogelijkheid voor mij. Nu de vraag: Zijn er mensen die nu met deze wielen rijden? Wat is je ervaring? En nog een andere vraag; wat is het verschil tussen een easton 50 en een easton 50SL?
pi_80323289
Ik rij sinds 2 weken op de Fulcrum R5. Bevallen tot nu toe prima. Afgelopen weekend met mijn 100kg over de Drentse kasseien heen gedenderd en ze hebben het prima gehouden. Alleen tijdens het uitrijden wel een erg luide ratel...... Maar ja, dan kunnen ze je ook aan horen komen, geen belletje meer nodig.......

Ik ben er dus zeer tevreden over......
  woensdag 14 april 2010 @ 22:12:40 #41
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80323557
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:54 schreef Najir het volgende:
Tvp. Weer even een vraagje over wielen. Ik ben nu een beetje rond gekeken en volgens mij is de Easton 50 en Fulcrum 5 wel een goede mogelijkheid voor mij. Nu de vraag: Zijn er mensen die nu met deze wielen rijden? Wat is je ervaring? En nog een andere vraag; wat is het verschil tussen een easton 50 en een easton 50SL?
De EA50 en F 5's zijn wel redelijk gelijk aan elkaar. Wat het verschil is tussen EA 50 en EA 50 SL weet ik niet, behalve dat de SL's duurder zijn.

Heb zelf een setje Fulcrum 5. Op zich zijn die wielen wel prima, nadeel is dat ze niet heel erg stijf zijn. Als ik veel druk zet bijvoorbeeld bij een sprintje ofzo dan krijg ik het wel voor elkaar dat de remblokjes geraakt worden. Ik zou daarom even iets langer door sparen en voor een iets betere set gaan.
.
  FOK!fotograaf woensdag 14 april 2010 @ 22:16:12 #42
73911 ultra_ivo
pi_80323754
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:54 schreef Yankee het volgende:

Allemaal heel interessant misschien maar uiteindelijk gaat het erom dat jij het een fijne fiets vindt natuurlijk. Daarnaast is een slapper frame niet direct een slecht frame of een stijf frame een goed frame.
Precies. Een frame moet stijf genoeg zijn maar weer niet te stijf. Waar de gulden middenweg ligt hangt af van de fietser in kwestie, het parcours en de wielen. Ik heb zelf een voorkeur voor wat slappere frames vanwege het comfort en omdat sprinten aan mij totaal niet besteed is.
pi_80324003
Waar merk je het eigenlijk aan of een frame stijf is?
pi_80324362
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:12 schreef Yankee het volgende:

[..]

De EA50 en F 5's zijn wel redelijk gelijk aan elkaar. Wat het verschil is tussen EA 50 en EA 50 SL weet ik niet, behalve dat de SL's duurder zijn.

Heb zelf een setje Fulcrum 5. Op zich zijn die wielen wel prima, nadeel is dat ze niet heel erg stijf zijn. Als ik veel druk zet bijvoorbeeld bij een sprintje ofzo dan krijg ik het wel voor elkaar dat de remblokjes geraakt worden. Ik zou daarom even iets langer door sparen en voor een iets betere set gaan.

Volgens mij is de R5 2010 versie iets stijver dan de voorgaande versies. Er zijn enige aanpassingen gedaan voornamelijk aan de spaken.....heb ik begrepen.....
  FOK!fotograaf woensdag 14 april 2010 @ 22:28:10 #45
73911 ultra_ivo
pi_80324373
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:21 schreef Oksel het volgende:
Waar merk je het eigenlijk aan of een frame stijf is?
Makkelijke (en botte) methode: Stuur en zadel vasthouen als je met je gezicht naar de fiets staat. Voet op de bracketpot zetten en hard duwen. Hoe slapper het frame, hoe verder je het frame kunt induwen.
pi_80332291
Okay..

De vent die mij mijn fiets verkocht zei dat het een stijf frame was juist doordat de bracketpot zo (relatief) groot was. Heeft dat er iets mee te maken?
pi_80332302
Oh Ivo, ik ga denk ik geen extra fiets kopen voor het "forensen". Gewoon op de racefiets.
  donderdag 15 april 2010 @ 10:10:13 #48
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_80334254
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:27 schreef Chezzzz het volgende:

[..]

Volgens mij is de R5 2010 versie iets stijver dan de voorgaande versies. Er zijn enige aanpassingen gedaan voornamelijk aan de spaken.....heb ik begrepen.....
Ja klopt, dat was ik even vergeten. Kortom voor dat geld een prima wielset
.
  donderdag 15 april 2010 @ 10:11:26 #49
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_80334300
Gisteren de polder(Flevo) ingedoken om eens lange weggetjes met tegenwind te hebben..Hilversum-Muidenpoort en dan langs de A6, Gooimeerdijk afrijden langs het water, Eemmeerdijk, tot vlak voor Zeewolde, en via Winkelweg ed terug en via Eemnes naar huis.
Dat is pas trainen, de weggetjes die ik normaal neem hebben altijd wel binnen 10 minuten een stoplicht, en hebben genoeg bochten dat je telkens naar een punt kan toefietsen zodat je het gevoel hebt dat je iets bereikt. Flevoland is zoveel wijder, zeker met tegenwind...moet ik vaker doen, is denk ik goed voor me. Wel saaier, geen bootjes om naar te kijken zoals langs de Vecht, maar ik moet wat minder toeristisch doen als ik eens met een leuke groep wil fietsen, dus...zeer nuttige training.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_80336655
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:04 schreef Yankee het volgende:

[..]

Absoluut Nee zonder gekheid, op wielen valt veel winst te behalen
Klopt. Sinds ik een setje fatsoenlijke wielen heb, ga ik 'n stuk beter door de bochten.

@Oksel: Ik vind je fiets echt vet hoor, en Bianchi ook
Ik zou er zelf denk ik niet zo een kopen omdat ik 't geld er niet voor heb

Gister had ik m'n tweede tijdrit van het seizoen, in Luinjeberd, onder de rook van Heerenveen.

Tandje Hoger was met 3 man en 3 vrouwen aanwezig. De voorbereiding was niet helemaal top. Dinsdagavond nog pittig getraind, te laat gaan slapen en te vroeg wakker geworden.. Ik voelde me de hele dag ook sloom en slaperig.
De dames waren al eerder gegaan en de mannen gingen met de ploegauto. Nadat we de fietsen op 't dak hadden gezet bleek dat er nog een sleutel in het contact te zitten. Die zat er vanaf zondag al in, gevolg: een lege accu Dus moesten we eerst naar de buren (Kwik Fit) om de accu op te laden.
Nadat de tank was volgegooid konden we op weg naar het winderige Luinjeberd.

Gelukkig waren we veel te vroeg en had ik ruim de tijd om te socializen met bekenden en in te tacxen. Parcours verkennen was niet nodig. De dames wisten met te vertellen hoe de zaken er voor stonden.
Het kwam er op neer dat ik eerst de wind van opzij had, dan een paar km tegen de wind. dan weer twee stroken de wind opzij. En dan terug met de wind mee. Het waaide best hard en de moed zonk me redelijk in de schoenen. Eenmaal opgewarmd werd ik door de chagrijnige starter weggeschoten. Het parcours was 14km lang, en dus moest ik gaan doseren. Ik had van de club een hartslagmeter en weet sinds vorige week m'n omslagpunt, dat gegeven wou ik in m'n voordeel laten werken. Tegen de wind in niet verzuren, en met de wind mee kapot gaan.

Omdat het winderig was startte ik een tandje lichter dan normaal. Zo kon ik sneller op gang komen, en eenmaal op gang doorschakelen. Het eerste gedeelte kon ik ook mooi net iets boven de 40 rijden. Daarna met de wind tegen zakte 't tempo rond bedenkelijke waarden (35). Niet bepaald goed voor de moraal, maar ik voelde wel dat ik harder kon, maar niet harder moest.

Wat wel goed was voor de moraal, was dat ik mijn voorganger na een paar km in 't vizier had en binnen 4 km ingehaald had. Daarna op de strook met wind opzij opgeschakeld en tempo proberen te maken. 't Was een hobbelige weg dus 't reed niet echt lekker. Toch kon ik hier rond de 38 rijden. Aan het einde van dit stuk een lange bocht naar links en ik had de wind sschuin mee. Opschakelen en gas geven. Zo rond de 40 per uur de laatste scherpe bocht naar rechts, en ik had de wind mee. Nog 4 km te gaan. Ik had nog aardig wat power dus heb weer opgeschakeld. Het tempo ging nu dik boven de 40 (45-46). Een slingerbocht en een flauwe bocht naar links later en ik vloog over de meet, helemaal kapot. Gemiddeld 39.05.

Over 't gemiddelde ben ik wel tevreden, ik had nog nooit een tijdrit van deze lengte gereden en 't doel was ook om 39 te gaan rijden, dat is dus wel gelukt. Qua snelheid maak ik wel progressie tov. de afgelopen maand. Maar ik had 't idee dat ik misschien toch iets te langzaam van start ben gegaan en wat, in het tweede gedeelte kon ik na bochten nog vol optrekken. Al zat ik wel lekker kapot op de meet. En ik mag de bochten wel wat agressiever rijden. Misschien had ik dan 'n half minuutje sneller kunnen rijden. Maarja, achteraf praten is altijd makkelijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')