Als je vroeg start is 't ook nog veel te koud voor een korte broek.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:12 schreef Oksel het volgende:
130km, heuvelentocht. Prachtig gefietst, alleen ijsFUCKINGkoud. Vooral in korte ( ) broek. Ketting er weer af, godverdomme. Vergeet steeds naar de FM te gaan.
Leuke tocht, veel heuvels en bij Pepinster een steil rotkreng.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:49 schreef BraveDribbel het volgende:
Gister vroeg een maat of ik mee wou doen met de rit Klimmen-Banneux-Klimmen volgend weekend. Ik lees alleen dat er veel hoogtemeters in deze tocht zitten en ik heb nog maar weinig ervaring hiermee. Ik fiets nu 2 jaar recreatief en heb 2 lange tochten gereden, 120km en 150km. In de 120 zaten ook wat hoogtemeters, maar dat waren er stukken minder dan KBK, en de 150 was bijna helemaal vlak.
Wie heeft er KBK gereden en wat zijn jullie ervaringen ermee, vooral de heuvels erin dan..?
Ik weet niet hoe 'ie officieel heet. In Pepinster draai je rechtsaf en fiets je tegen een muur op. Wel goed asfalt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:35 schreef ultra_ivo het volgende:
De Drolenval zit toch niet in KBK? Wel de Trasenster. KBK heb ik in herinnering als een leuke tocht, de zwaarte valt nog redelijk mee en halverwege is het goed stoppen in Banneux-Notre-Dame. Het kan soms slecht weer zijn op die tocht. Op de terugweg loont het de moeite even te stoppen bij de Abdij van Val Dieu.
Ik weet niet meer precies. Volgens mij sla je net voor of net in Pepinster rechtsaf. Het is na de controle, dus je rijdt weer richting NL. Met aan de linkerkant een riviertje. Nadat je rechtsaf gaat, gaat het meteen steil omhoog door een soort woonstraat (iig met huizen aan beide kanten), volgens mij gedeeltelijk met klinkertjes. En het blijft lang steil omhoog doorlopen. Volgens mij denk je op een gegeven moment dat je boven bent en draait de weg dan naar links en loopt het nog verder door. Daar kom je buiten de bebouwing en heb je volgens mij een bosje aan de rechterkant. Dit is een wat smallere weg, asfalt volgens mij.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:44 schreef ultra_ivo het volgende:
In Pepinster zelf of net buiten Pepinster, ten westen ervan. Er liggen meerdere steile hellingen precies daar. Maar als ik diep in m'n geheugen graaf gaat KBK over de klim die net ten oosten van de Drolenval ligt en op hetzelfde punt uitkomt, de Côte de Soiron. Ook een gemeen ding maar minder erg dan de Drolenval. De Drolenval werd jarenlang door de toertochten gereden vanwege het bar slechte asfalt.
Ik heb verleden week ook voor het eerst in totaal 9km op kasseien gereden...... Ik zie er echt de lol niet van in.......quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:48 schreef FJD het volgende:
Heb donderdag mn eerste langere stuk kasseien meegepikt. Dat doet best pijn zeg maar
Dat is de Côte de Soiron. De Côte de Drolenval start iets van 2-300m verder naar het westen en klimt eerst steil zonder huizen om later uit te komen op het bovenstuk van de Côte de Soiron.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik weet niet meer precies. Volgens mij sla je net voor of net in Pepinster rechtsaf. Het is na de controle, dus je rijdt weer richting NL. Met aan de linkerkant een riviertje. Nadat je rechtsaf gaat, gaat het meteen steil omhoog door een soort woonstraat (iig met huizen aan beide kanten), volgens mij gedeeltelijk met klinkertjes. En het blijft lang steil omhoog doorlopen. Volgens mij denk je op een gegeven moment dat je boven bent en draait de weg dan naar links en loopt het nog verder door. Daar kom je buiten de bebouwing en heb je volgens mij een bosje aan de rechterkant. Dit is een wat smallere weg, asfalt volgens mij.
Zijn er kasseien te vinden dan in Z-Holland?quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:48 schreef FJD het volgende:
Heb donderdag mn eerste langere stuk kasseien meegepikt. Dat doet best pijn zeg maar
Dit is de route die we gereden hebben. http://connect.garmin.com/activity/30324469quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je vroeg start is 't ook nog veel te koud voor een korte broek.
Vandaag de Tour de Haute Veluwe (Bennekom) met Superher0 gefietst. Lekker fietsweer. :8 Ging ook wel lekker. Hij rijdt op 't vlakke wel iets harder door dan ik in trainingen gewend ben, dus af en toe de Cadel Evans uitgehangen
't Ging prima zo r. Alleen kom ik wat langzamer op gang.quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:38 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Dit is de route die we gereden hebben. http://connect.garmin.com/activity/30324469
Ik ben inderdaad gewend om sneller op het vlakke te rijden en tja dat ga je merken tijdens het klimmen. Het is niet dat ik niet rustig kan fietsen maar ik had vandaag een training voor mijzelf in gedachten waar lekker doorgereden kon worden. D2/D3 training, het mocht pijn doen, om zo een beetje hardheid, snelheid en power te kweken. Morgen weer 150km over de Posbank maar dan in D1!
Voel de benen nu wel maar ben al weer aan het eten gegaan. Ei, yoghurtbanaanchocoshake, brood en zodadelijk pannenkoeken. Wat kan fietsen toch lekker zijn!
Mijn maximale hartslag is trouwens 197. Was 3 jaar geleden nog 207. Altijd al hoge hartslagen gehad. Mijn persoonlijk record van de Alp D'huez (1u08) naar de officiele finishlijn heb ik gefietst met een gemiddelde van 188. Ik kan erg lang met hoge hartslagen rijden. Ik ben goed in slopenquote:Op zaterdag 17 april 2010 19:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
't Ging prima zo r. Alleen kom ik wat langzamer op gang.
Hoge gemiddelde hartslag heb je trouwens. Hoewel die van mij voor mijn doen ook hoog was: gemiddeld 147, max. 172.
Mijn max zal ongeveer op 184 zitten. Het is bij mij de laatste jaren ook nogal gedaald, alhoewel het nu redelijk stabiel lijkt te zijn en ik dit jaar weer wat vaker een max boven de 180 heb gehaald als vorig jaar.quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:58 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Mijn maximale hartslag is trouwens 197. Was 3 jaar geleden nog 207. Altijd al hoge hartslagen gehad. Mijn persoonlijk record van de Alp D'huez (1u08) naar de officiele finishlijn heb ik gefietst met een gemiddelde van 188. Ik kan erg lang met hoge hartslagen rijden. Ik ben goed in slopen
Begin laatste jaren wat meer op lagere hartsslagen te rijden en veel gedoseerder te trainen.
quote:Op zaterdag 17 april 2010 18:11 schreef OProg het volgende:
Ik moest voor een feestje gisteravond en vandaag in Friesland zijn. Daar vanuit Zwijndrecht op de fiets heengegaan over Noord-Holland en de afsluitdijk. Het was precies 250 KM waarvan vrijwel alles tegenwind.
verschrikkelijk. Hoe kan je dat heerlijk vinden?quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:07 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Zijn er kasseien te vinden dan in Z-Holland?
Ben zelf heel erg fan van kasseien, het is heerlijk rammen op die dingen
Koersgedrag op de openbare weg op de mooiste lentezondag van het jaar..doe dat nou toch nietquote:Op zondag 18 april 2010 15:06 schreef marcodej het volgende:
Zo, net terug van de 120km-versie (incl. Kopje van Bloemendaal) van de Hart van de Bollenstreektoer. Uiteindelijk 153km uit en thuis. De eerste mooie lentedag + bollenvelden in bloei = stervensdruk.
Het was eigenlijk te druk om echt lekker te rijden, contstant remmen en optrekken, ook een aantal (onverantwoorde) capriolen uitgehaald... Op sommige punten het negatieve imago van wielrenners toch een beetje in stand gehouden denk ik. Op een gegeven moment vond ik het een beetje te onverantwoord worden, maar dan trekken ze toch weer even door en dan ga je toch weer mee.
En juist op het moment dat we rustig reden gaan er twee van onze groep zwaar onderuit. Uiteindelijk een ambulance erbij (eentje was op zn nek gevallen), maar uiteindelijk viel het relatief gezien mee.
Zelf wel tevreden over mijn niveau voor deze tijd van het jaar, kon aardig meekomen. Maar zo'n 5km voor het einde was het sap echt uit de benen. Laatste 15km naar huis lekker uitgetrapt.
Tsja, wat is 'koersgedrag'. Het is niet dat we over de volle breedte van de weg aan het demarreren waren ofzo. Je wilt wel gewoon zoveel mogelijk je eigen tempo rijden. Dat eigen tempo is niet doorgedreven hard, maar wel harder dan andere weggebruikers en op drukke dagen zorgt dat soms voor 'net niet situaties'. Dat bedoelde ik ook met 'capriolen': nog net ff voor iemand langs schieten, net even die voorrang nemen etc.quote:Op zondag 18 april 2010 15:21 schreef eentwee het volgende:
[..]
Koersgedrag op de openbare weg op de mooiste lentezondag van het jaar..doe dat nou toch niet
De van Randwijckweg is leuk ja. Vooral het einde als je de Nieuwe Holleweg op komt is het een behoorlijke kuitenbijter, maar ik kies toch meestal voor de Oude Holleweg. Stukje stijler nog en past beter in de rondjes die ik fiets.quote:Op zondag 18 april 2010 17:56 schreef hetsjhokleek het volgende:
Vandaag mijn eerste 100 kilometer tocht gemaakt in mijn wielerloopbaan. Ben richting Groesbeek en Berg en Dal gegaan. Onder andere de van Randwijckweg en de Oude Kleefse baan gedaan. Viel me eigenlijk tegen maar had toen al 60 kilometer in de benen. Laatste dertig kilometer ook met een dramatisch snelheid van rond de 25 afgelegd.
Al met al wel tevreden met het weerkend in totaal 160 kilometer gereden en daarmee mijn seizoenstotaal verdubbeld Alleen nu wel spierpijn.
Was ook mij bedoeling maar de weg was afgesloten dus dat zat er niet in. Vorig jaar wel een keer gereden.quote:Op zondag 18 april 2010 18:44 schreef No-P het volgende:
[..]
De van Randwijckweg is leuk ja. Vooral het einde als je de Nieuwe Holleweg op komt is het een behoorlijke kuitenbijter, maar ik kies toch meestal voor de Oude Holleweg. Stukje stijler nog en past beter in de rondjes die ik fiets.
ik heb ook de Garmin Edge 705 en ben er tevreden over. Ik zou echter wel extra bevestiging units kopen (waar je de garmin mee op de fiets klikt), deze gaan ongeveer een seizoen mee, het plastic is een beetje slapjes.quote:Op maandag 19 april 2010 11:02 schreef jpjedi het volgende:
Na veel gegoogle bleef ik uitkomen op de EDGE 705 omdat ik kaart-gps icm hartslag wilde. Er zijn mooie trainingsschema`s beschikbaar in de Edge en die tocht analyse achteraf lijkt me ook wel interessant. Ik lees wel erg veel truukjes en termen op het "fiets" forum waar ik me nog eens over moet gaan buigen.
Maar goed, de Egde is besteld bij Futurum dus dat wordt deze week testen. Mijn vrouw is voor haar werk in China en India dus dat worden veel kilometers testen in mijn eentje deze week.
rust is een belangrijk onderdeel van je training. Ik heb eigenlijk ook wel zin om weer te fietsen maar met donderdag hard op de baan, zaterdag hard rondje posbank en zondag maar 115 kilometer door de Utrechtse heuvelrug in de benen lijkt het mij beter om vandaag en morgen maar even niet te fietsen, beetje goed te eten en lekker te slapen. Woensdagochtend mag ik weer!quote:Op maandag 19 april 2010 16:36 schreef Oksel het volgende:
Ik heb het vandaag nog flink in de benen. Misschien vanavond even rondje Holterberg.
iPhone 3G is waardeloos voor de fietser. In ongeveer 2:15 trek je een volle accu leeg met GPS aan. Ik heb zelf nu nog een oude Garmin eTrex Euro. Aansluiten op de PC en je haalt er eenvoudig .gpx bestanden vanaf waar je vervolgens alles mee kunt doen. Klein nadeel is dat de oude Euro maar 150km op kan slaanquote:Op maandag 19 april 2010 16:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zie sommigen hier van die kaartjes printen met waar ze zijn geweest met hun GPS telefoon...is dat een iphone iets, of kan elke smartphone dat aan? Of moet je een Android feun nemen?
Lees je de coordinaten vanuit de telefoon in je PC en draait daar een kaart programatje?
Rust is iets individueels. Ligt er maar net aan hoe diep je gegaan bent, of je daarna meteen gegeten hebt om de voorraden in de spieren aan te vullen en te herstellen. Als je goed getraind bent heb je voldoende aan 1 dag rust maar het kan ook wel 3 dagen duren. Ligt er maar net aan.quote:Op maandag 19 april 2010 16:47 schreef Oksel het volgende:
Hm, ik dacht dat 2 dagen (zaterdag 130km gedaan, met flink wat heuvels) rust wel genoeg was. Wat denk jij? Woensdag waarschijnlijk weer 100.
De batterij van de Garmin Edge 705 gaat 15 uur mee. Lijkt veel maar ik heb wel eens tochten gemaakt van deur tot deur van meer dan 12 uur. De Edge 305 gaat maar 9 a 10 uur mee. Ik reed met zo eentje de Marmotte, toen moest ik wel voor goud gaan anders zou ik zonder batterij komen te zitenquote:Op maandag 19 april 2010 16:52 schreef FJD het volgende:
[..]
iPhone 3G is waardeloos voor de fietser. In ongeveer 2:15 trek je een volle accu leeg met GPS aan. Ik heb zelf nu nog een oude Garmin eTrex Euro. Aansluiten op de PC en je haalt er eenvoudig .gpx bestanden vanaf waar je vervolgens alles mee kunt doen. Klein nadeel is dat de oude Euro maar 150km op kan slaan
Lijkt me echt niet lekker, broeken zonder bretels. Ik heb er ooit één zien fietsen met zn rug half ontbloot omdat zn shirt opkroop, en een ouderwetse 'bouwvakkersspleet' uit zn broek...quote:Op maandag 19 april 2010 17:17 schreef Oksel het volgende:
Fietsen hier trouwens met broeken zonder bretels? Hoe is dat? Ik heb tot nu toe alleen maar mét gefietst.
quote:Op maandag 19 april 2010 16:52 schreef FJD het volgende:
[..]
iPhone 3G is waardeloos voor de fietser. In ongeveer 2:15 trek je een volle accu leeg met GPS aan. Ik heb zelf nu nog een oude Garmin eTrex Euro. Aansluiten op de PC en je haalt er eenvoudig .gpx bestanden vanaf waar je vervolgens alles mee kunt doen. Klein nadeel is dat de oude Euro maar 150km op kan slaan
Dankje!quote:Op maandag 19 april 2010 20:19 schreef AskBrad het volgende:
ziet er gaaf uit Oksel!
wat bedoel je met crankhoofd trouwens?
Moet je fiets nog goed afgesteld worden?
De Bottom bracket .quote:Op maandag 19 april 2010 20:28 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dankje!
Uhm, dat stuk waar de crank door heen gaat, dat dikke stuk van het frame.
En mijn fiets schakelt goed, maar de ketting pleurde er dit weekend weer af. Terwijl ik niet naar schakel. Dus moet nog maar eens naar gekeken worden, want het is wel irritant.
Ja christus wat een dure fietsen allemaal bij de AGR. Op een gegeven moment een vent gespot die een wielset had die ongeveer meer waard was dan alle fietsen van onze groep (8 man) bij elkaar opgeteld.quote:Op maandag 19 april 2010 20:19 schreef AskBrad het volgende:
Weekendje AGR was erg geslaagd, veel mooie fietsen gezien, maar ook gelachen om de fietsen waar somimge op rijden. oh oh oh.
Ok, waarschijnlijk gaat je voorderri te ver naar buiten waardoor hij je ketting eraf duwt!quote:Op maandag 19 april 2010 20:42 schreef Oksel het volgende:
Een wielset van 10.000 + ? Huh?
Bottombracket, ah!
Ketting valt er voor af. Als je opschakelt, en hij achter redelijk klein staat.
Lekker belangrijk ook natuurlijk. Al geeft iemand 50k aan een fiets uit.quote:Op maandag 19 april 2010 20:42 schreef Oksel het volgende:
Een wielset van 10.000 + ? Huh?
Overdag zal niet gaan, wordt dus in de avond . ik PM je morgen, kunnen we dit ook wel even regelenquote:Op maandag 19 april 2010 20:48 schreef Oksel het volgende:
Ja, maar niet altijd. Soms. Als hij achter niet lekker staat. Goed, we zien wel. Jij hebt een topadresje, dus ik hoor het wel. Kan ik ook overdag naar die vent toe? Heb wel tijd morgen!
Zaterdag hadden wij zo'n beunhaas in onze groep fietsen, gelukkig moest ie snel lossen want 't zag er niet appetijtelijk uitquote:Op maandag 19 april 2010 17:18 schreef marcodej het volgende:
[..]
Lijkt me echt niet lekker, broeken zonder bretels. Ik heb er ooit één zien fietsen met zn rug half ontbloot omdat zn shirt opkroop, en een ouderwetse 'bouwvakkersspleet' uit zn broek...
Het is een beetje een balans vinden dan zeker? Mijn vriendin haalt vaak podium op triatlons, maar dat komt vooral omdat ze goed kan zwemmen. Ze heeft ook echt een zwemlichaam, maar ook wel weer fietsbenen.quote:Op maandag 19 april 2010 19:26 schreef Pritt het volgende:
Ik merk wel dat de massa's die ik opbouw met zwemmen ook weer afbreek met fietsen, dat is wel jammer. Maar goed, moet wel als ik goed wil worden in triatlon.
Crankhoofd is ook een beetje Krank im Kopf, doet 't mij aan denkenquote:Op maandag 19 april 2010 23:00 schreef Oksel het volgende:
Dankje! En ja, er zit zo'n plastic dingetje onder, misschien kan ik die wat naar voren bewegen.
En derailleur ga ik zelf niet aan prutsen. Maak het vast erger, dingen beschadigen dan weer enzo.. Plakkertjes inderdaad! Heb er mooie opzitten, maar zal ff langs de fietsenzaak om te kijken of ze er nog meer voor me hebben.
Fiets lijkt zo klein op de foto. Is hij ook, helemaal door het sloping frame. 't Is niet dat ik een kabouter ben ofzo, gewoon 1m80..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |