quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:46 schreef marcodej het volgende:
Het was knap frisjes vanavond, viel tegen...
Inderdaad met ijskoude tenen thuisgekomen. Wel lekker 50 km gereden in korte broek.quote:
Dat dus.quote:Op woensdag 14 april 2010 06:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Als je steeds afwisselend gebied rijdt is triple zoveel handiger.
Inderdaad. Dat vroeg ik mij ook af toen ik het artikel las!quote:Op woensdag 14 april 2010 08:43 schreef FJD het volgende:
Ivo, ben jij die ultrafietser die gek is van staal en z'n Koga Grand Tour op de proef stelt in brevetten zoals die van 1200km binnenkort in Rusland. Dan heb je volgens de Fiets van deze week Mirage handgrepen gekocht op de Stalen Ros
Leuk , succesquote:Op woensdag 14 april 2010 11:28 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat vroeg ik mij ook af toen ik het artikel las!
Net 82km gefietst, rondje Amerongseberg en dan door naar het werk. Wel ingehouden want ik ga morgen voor het eerst op de wielerbaan rijden. Heb er wel zin in, 1.5 uur in het rood rijden en mijzelf pijnigen. Ik maak mij echter wel een beetje zorgen over mijn techniek, bochtenwerk van mij is niet zo denderend en om in een peloton door bochten heen te raggen maakt mij een klein beetje nerveus.
Succesquote:Op woensdag 14 april 2010 11:28 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat vroeg ik mij ook af toen ik het artikel las!
Net 82km gefietst, rondje Amerongseberg en dan door naar het werk. Wel ingehouden want ik ga morgen voor het eerst op de wielerbaan rijden. Heb er wel zin in, 1.5 uur in het rood rijden en mijzelf pijnigen. Ik maak mij echter wel een beetje zorgen over mijn techniek, bochtenwerk van mij is niet zo denderend en om in een peloton door bochten heen te raggen maakt mij een klein beetje nerveus.
jaa, ik ga de 200 km doen, maar de koers zelf ga ik gewoon thuis bekijken.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:33 schreef AskBrad het volgende:
Nog mensen die dit weekend afreizen naar de Amstel Gold?
ik doe de 150, met van en naar slaapadres fietsen zal dat wel iets van 180 wordenquote:Op woensdag 14 april 2010 14:33 schreef AskBrad het volgende:
Nog mensen die dit weekend afreizen naar de Amstel Gold?
Niet alleen de Koga. Ook de Bioracer en de Bob Jackson.quote:Op woensdag 14 april 2010 08:43 schreef FJD het volgende:
Ivo, ben jij die ultrafietser die gek is van staal en z'n Koga Grand Tour op de proef stelt in brevetten zoals die van 1200km binnenkort in Rusland. Dan heb je volgens de Fiets van deze week Mirage handgrepen gekocht op de Stalen Ros
Het 928 T Tube frame van Bianchi waar ik op fiets is hardstikke stijf. Werd ook gebruikt in de Tour de France door het Barloworld Team.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:41 schreef Tommeke het volgende:
Over Bianchi: 't valt me op hoe weinig mensen daar wedstrijden op rijden. Ze zijn wel mooi, maar value voor money heb je niet echt itt andere merken. En ze schijnen niet echt stijf te zijn. Als ik 'n nieuwe fiets koopt wordt 't een Trek, Stevens Aspin, of een Cube oid. denk ik.
Dat jij Bianchi geweldig vindt is inmiddels wel duidelijk, over het algemeen staan die fietsen nu eenmaal niet bekend om hun stijfheidquote:Op woensdag 14 april 2010 18:42 schreef Oksel het volgende:
[..]
Het 928 T Tube frame van Bianchi waar ik op fiets is hardstikke stijf. Werd ook gebruikt in de Tour de France door het Barloworld Team.
[ afbeelding ]
Ik moet het wel geweldig vinden natuurlijk..quote:Op woensdag 14 april 2010 18:57 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat jij Bianchi geweldig vindt is inmiddels wel duidelijk, over het algemeen staan die fietsen nu eenmaal niet bekend om hun stijfheid
Neehoor klopt gewoon, is van Veltec. Wel een kutnaam natuurlijk en een te duur setje, 't zijn aluminium wielen en in dat segment zijn er goedkopere keuzes.quote:Op woensdag 14 april 2010 13:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zou maar uitkijken of het geen nep is...typisch een spelfout van een chinees kloonbedrijf, was denk ik Typhoon bedoeld . Kan me niet voorstellen dat een wiel fabrikant een ziektenaam kiest voor zijn product...
Ja die tabelletjes zijn er wel, daarin worden dan bijvoorbeeld verschillende fietsen vergeleken waarbij onder meer gekeken wordt naar torsiestijfheid, vorkstijfheid en bracketstijfheid.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:24 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik moet het wel geweldig vinden natuurlijk..
Ik heb geen idee over stijfheid. Is er een tabel ergens, waarin je dat kan zien? En waar meet je dat op?
Neequote:Op woensdag 14 april 2010 19:56 schreef Oksel het volgende:
Ik vind mijn fiets wel lekker fietsen. Telt dat ook mee?
Absoluut Nee zonder gekheid, op wielen valt veel winst te behalenquote:Op woensdag 14 april 2010 20:00 schreef Oksel het volgende:
M'n geld is op. En dan moet ik zeker ook meteen lichtere banden / binnenbanden kopen?
Jammer dat die dingen zo peperduur zijn..quote:Op woensdag 14 april 2010 20:04 schreef Yankee het volgende:
[..]
Absoluut Nee zonder gekheid, op wielen valt veel winst te behalen
Absoluut. Maar wielen als Fulcrum 3 of Campa Zonda's zitten rond de 300 euro en dat is nog wel bij elkaar te sparenquote:Op woensdag 14 april 2010 21:15 schreef OlivierV het volgende:
[..]
Jammer dat die dingen zo peperduur zijn..
De EA50 en F 5's zijn wel redelijk gelijk aan elkaar. Wat het verschil is tussen EA 50 en EA 50 SL weet ik niet, behalve dat de SL's duurder zijn.quote:Op woensdag 14 april 2010 21:54 schreef Najir het volgende:
Tvp. Weer even een vraagje over wielen. Ik ben nu een beetje rond gekeken en volgens mij is de Easton 50 en Fulcrum 5 wel een goede mogelijkheid voor mij. Nu de vraag: Zijn er mensen die nu met deze wielen rijden? Wat is je ervaring? En nog een andere vraag; wat is het verschil tussen een easton 50 en een easton 50SL?
Precies. Een frame moet stijf genoeg zijn maar weer niet te stijf. Waar de gulden middenweg ligt hangt af van de fietser in kwestie, het parcours en de wielen. Ik heb zelf een voorkeur voor wat slappere frames vanwege het comfort en omdat sprinten aan mij totaal niet besteed is.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:54 schreef Yankee het volgende:
Allemaal heel interessant misschien maar uiteindelijk gaat het erom dat jij het een fijne fiets vindt natuurlijk. Daarnaast is een slapper frame niet direct een slecht frame of een stijf frame een goed frame.
quote:Op woensdag 14 april 2010 22:12 schreef Yankee het volgende:
[..]
De EA50 en F 5's zijn wel redelijk gelijk aan elkaar. Wat het verschil is tussen EA 50 en EA 50 SL weet ik niet, behalve dat de SL's duurder zijn.
Heb zelf een setje Fulcrum 5. Op zich zijn die wielen wel prima, nadeel is dat ze niet heel erg stijf zijn. Als ik veel druk zet bijvoorbeeld bij een sprintje ofzo dan krijg ik het wel voor elkaar dat de remblokjes geraakt worden. Ik zou daarom even iets langer door sparen en voor een iets betere set gaan.
Makkelijke (en botte) methode: Stuur en zadel vasthouen als je met je gezicht naar de fiets staat. Voet op de bracketpot zetten en hard duwen. Hoe slapper het frame, hoe verder je het frame kunt induwen.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:21 schreef Oksel het volgende:
Waar merk je het eigenlijk aan of een frame stijf is?
Ja klopt, dat was ik even vergeten. Kortom voor dat geld een prima wielsetquote:Op woensdag 14 april 2010 22:27 schreef Chezzzz het volgende:
[..]
Volgens mij is de R5 2010 versie iets stijver dan de voorgaande versies. Er zijn enige aanpassingen gedaan voornamelijk aan de spaken.....heb ik begrepen.....
Klopt. Sinds ik een setje fatsoenlijke wielen heb, ga ik 'n stuk beter door de bochten.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:04 schreef Yankee het volgende:
[..]
Absoluut Nee zonder gekheid, op wielen valt veel winst te behalen
Beetje in de camera kijken in plaats van op de weg.......quote:Op donderdag 15 april 2010 15:02 schreef Tommeke het volgende:
Gewoon op m'n normale fiets. Maar dan met opzetstuurtje en een dicht achterwiel.
M'n wens/droom is nog wel een tijdritfiets, maar ik heb mezelf voorgenomen eerst m'n huidige racefiets te upgraden voordat ik daar geld aan ga verspillen
En qua kleding heb ik een tijdrit pak aan, overschoentjes en een geleende tijdrithelm.
Zo ziet dat er uit:
[ afbeelding ]
Veel plezier! Onderhoud de fiets goed he, scheelt behoorlijk wat in de levensduur.quote:Op donderdag 15 april 2010 17:30 schreef 045represent het volgende:
Dadelijk mijn nieuwe fiets (trek 1.2) ophalen en de eerste KM's ermee rijden
Beide. Soms op een parcours, maar meestal op de openbare weg. Bij kruispunten staan verkeersregelaars die 't verkeer soms even tegenhouden, maar je moet je wel aan de regels houden. In de praktijk komt 't er op neer dat je altijd ruim baan hebt. Wel rechts houden natuurlijkquote:Op donderdag 15 april 2010 16:31 schreef BraveDribbel het volgende:
Waar worden die tijdritten eigenlijk gereden? Is dat op het terrein van een wielervereniging of worden er gewoon ergens wat lege wegen afgesloten tijdelijk?
Gewoon, exact hetzelfde. En binnenbochten maken misschien 2 meter uit. Niet 1,5km. Gewoon dit, toen omgedraaid en terug gegaan.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:42 schreef guitarguru het volgende:
Ook exact dezelfde bochten gereden? Of terug meer korte binnenbochten?
Als het erg hard waaitquote:Op donderdag 15 april 2010 20:59 schreef Oksel het volgende:
Hehe, sure.. Van links naar rechts en weer terug zegmaar. En ook nog van voor naar achter zeker?
Regel maar!quote:Op donderdag 15 april 2010 20:59 schreef Oksel het volgende:
Misschien moeten we maar eens een fiets BBQ meeting ofzo houden. Kunnen we tenminste ook in RL op elkaars fietsen geilen.
Daar ben ik al paar keer over geweest, maar nog nooit echt de goede weg gevonden, hehe. Hier in Wierden hebben we ook precies 1 stoplicht.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:08 schreef Wombcat het volgende:
Vlakbij de Holterberg, en volgens Herman Finkers hebben ze in Almelo nog een leuk stoplicht. Doen, dus!
Herman Finkers avondquote:Op donderdag 15 april 2010 21:08 schreef Wombcat het volgende:
Vlakbij de Holterberg, en volgens Herman Finkers hebben ze in Almelo nog een leuk stoplicht. Doen, dus!
12 juni kan ik niet (dat weekend is de Robert Mintkewicz).quote:Op donderdag 15 april 2010 21:25 schreef Oksel het volgende:
Als we het nou 12 juni doen heb ik nog wel wat restjes van het feest de week ervoor..
Maareh, 26 juni, prima. Mits er animo is. Mannetje of 8+ is leuk. Ik heb 4 slaapkamers over + stal enzo, dus slaapplek zat. Of moet het een 1 dag meeting worden. Overdag fietsen, 's avonds BBQ, dan wegwezen. Mij ook goed.
Dank je, toen ik het club gebouw binnen kwam lopen hing er een spreuk, die gaat hier ook op.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:35 schreef Wombcat het volgende:
Ik zei helemaal niet dat je mee moest draaien, maar dat je voorin moest blijven. Da's niet precies hetzelfde
Maar goed gedaan
Dan start de Tour in Rotterdam, er zijn vast mensen die daarnaartoe willen.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:43 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Dank je, toen ik het club gebouw binnen kwam lopen hing er een spreuk, die gaat hier ook op.
Ge moet nie denken, ge moet koersen!
3 juli is voor mij ook ok (denk ik zo uit mijn blote hoofd).
Hoi MarcodeJ, fiets bevalt goed. Ik heb wel een ander stuur erop gezet en een ander zadelpen. Meer vering (trillingen opvangen) in de zadelpen en een carbon stuur die wat vlakker is zodat mijn handen er lekkerder op kunnen. Het is een hele lekkere stijve fiets, snel, stuurt goed, ligt heel lekker in de bochten en je kunt er hard mee. Enig minpuntje vind ik de wielen. Fulcrum Racing 5, ik vind ze te slap. Vooral met sprinten, het gooi en smijtwerk en het harde en snelle klimmen wilt het wiel wel een beetje vervormen. Hij is licht (net geen 8kilo), ik heb het 2008 model en een triple. Fiets er graag mee.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:50 schreef marcodej het volgende:
Vraagje aan Superhero: In de OP zie ik dat jij de Cube Agree GTC Pro hebt? Nou heb ik dat fietsje op het oog als nieuwe fiets. Bevalt 'ie?
Dank. In de 2010-versie zitten er Fulcrum Racing 7's onder, dus een niveautje 'lager'. Schijnen wel wat zwaarder, maar ook wel degelijk te zijn. En alles is beter dan mijn huidige Shimano WHR 500-wieltjes...quote:Op donderdag 15 april 2010 21:58 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Hoi MarcodeJ, fiets bevalt goed. Ik heb wel een ander stuur erop gezet en een ander zadelpen. Meer vering (trillingen opvangen) in de zadelpen en een carbon stuur die wat vlakker is zodat mijn handen er lekkerder op kunnen. Het is een hele lekkere stijve fiets, snel, stuurt goed, ligt heel lekker in de bochten en je kunt er hard mee. Enig minpuntje vind ik de wielen. Fulcrum Racing 5, ik vind ze te slap. Vooral met sprinten, het gooi en smijtwerk en het harde en snelle klimmen wilt het wiel wel een beetje vervormen. Hij is licht (net geen 8kilo), ik heb het 2008 model en een triple. Fiets er graag mee.
Had in het begin wel klachten, het schakelen dan. Te veel ruimte tussen het kleine blad en het middenblad en als ik klein schakelde (in de Ardennen) dan wilde de ketting wel eens vast te komen zitten. Dit heeft de fietsenmaker verholpen. Fulcrum wielen zijn van Campagnola en de cassete van Shimano. Bij mij was de fietsenmaker een ringetje tussen body en cassette kwijt geraakt waardoor de cassette snel lostrilde. Maar dit is allemaal verholpen.
Nu alleen nog stijvere wielen.
Aksiums?quote:Op donderdag 15 april 2010 22:06 schreef Oksel het volgende:
En die vond dat ik een Mavic wiel moest nemen voor 170 euro.
Nu we het toch over wielen hebben. iemand tips voor een leuke wielset, stijf, niet al te zwaar en ook niet al te duur (max 500 euro)?quote:
Campagnolo Eurus or Fulcrum Racing 1. De nieuwe Eurus (520euro) voor 2010 zijn behoorlijk licht, 1482gr. Neutron Ultra kan ook voor <500, wel iets minder opvallend.quote:
quote:
Waar vind jij die Eurus voor 520,-? Goedkoopste dat ik die tot nu toe gevonden heb is 560,- bij Hopmans. Bij Salden zijn ze 579,-quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:53 schreef eentwee het volgende:
Campagnolo Eurus or Fulcrum Racing 1. De nieuwe Eurus (520euro) voor 2010 zijn behoorlijk licht, 1482gr. Neutron Ultra kan ook voor <500, wel iets minder opvallend.
Ik zou ook geen Aksiums kopen daar dit geen vooruitgang is. 170,- lijkt mij echter niet zo vreemd voor een setje bij de gemiddelde FM. Bij een goedkopere winkel als Salden zijn ze namelijk ook 160,-quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:53 schreef eentwee het volgende:
@Oksel: Aksiums mogen geen 170 euro kosten. Voor dit budget is nieuwe wielen omwille van het gewicht eigenlijk onzin. Zeker als je wielen gewoon heel zijn kun je wellicht beter even doorsparen. Als je toch iets nieuws wilt is Campa Scirocco 2010 (155 euro, 1795g) een veel betere optie dan de Aksiums.
Ja ik omschreef het iets anders dan ik bedoelde Bij een gewone FM zullen ze idd wel 170 zijn maar ik vind het voor dat bedrag geen goede keuze (Salden is in dit geval niet zo voordelig want als ik even zoek vind ik ze wel voor 120 ofzo).quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:54 schreef Yankee het volgende:
Waar vind jij die Eurus voor 520,-? Goedkoopste dat ik die tot nu toe gevonden heb is 560,- bij Hopmans. Bij Salden zijn ze 579,-[..]
Ik zou ook geen Aksiums kopen daar dit geen vooruitgang is. 170,- lijkt mij echter niet zo vreemd voor een setje bij de gemiddelde FM. Bij een goedkopere winkel als Salden zijn ze namelijk ook 160,-
Als je vroeg start is 't ook nog veel te koud voor een korte broek.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:12 schreef Oksel het volgende:
130km, heuvelentocht. Prachtig gefietst, alleen ijsFUCKINGkoud. Vooral in korte ( ) broek. Ketting er weer af, godverdomme. Vergeet steeds naar de FM te gaan.
Leuke tocht, veel heuvels en bij Pepinster een steil rotkreng.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:49 schreef BraveDribbel het volgende:
Gister vroeg een maat of ik mee wou doen met de rit Klimmen-Banneux-Klimmen volgend weekend. Ik lees alleen dat er veel hoogtemeters in deze tocht zitten en ik heb nog maar weinig ervaring hiermee. Ik fiets nu 2 jaar recreatief en heb 2 lange tochten gereden, 120km en 150km. In de 120 zaten ook wat hoogtemeters, maar dat waren er stukken minder dan KBK, en de 150 was bijna helemaal vlak.
Wie heeft er KBK gereden en wat zijn jullie ervaringen ermee, vooral de heuvels erin dan..?
Ik weet niet hoe 'ie officieel heet. In Pepinster draai je rechtsaf en fiets je tegen een muur op. Wel goed asfalt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:35 schreef ultra_ivo het volgende:
De Drolenval zit toch niet in KBK? Wel de Trasenster. KBK heb ik in herinnering als een leuke tocht, de zwaarte valt nog redelijk mee en halverwege is het goed stoppen in Banneux-Notre-Dame. Het kan soms slecht weer zijn op die tocht. Op de terugweg loont het de moeite even te stoppen bij de Abdij van Val Dieu.
Ik weet niet meer precies. Volgens mij sla je net voor of net in Pepinster rechtsaf. Het is na de controle, dus je rijdt weer richting NL. Met aan de linkerkant een riviertje. Nadat je rechtsaf gaat, gaat het meteen steil omhoog door een soort woonstraat (iig met huizen aan beide kanten), volgens mij gedeeltelijk met klinkertjes. En het blijft lang steil omhoog doorlopen. Volgens mij denk je op een gegeven moment dat je boven bent en draait de weg dan naar links en loopt het nog verder door. Daar kom je buiten de bebouwing en heb je volgens mij een bosje aan de rechterkant. Dit is een wat smallere weg, asfalt volgens mij.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:44 schreef ultra_ivo het volgende:
In Pepinster zelf of net buiten Pepinster, ten westen ervan. Er liggen meerdere steile hellingen precies daar. Maar als ik diep in m'n geheugen graaf gaat KBK over de klim die net ten oosten van de Drolenval ligt en op hetzelfde punt uitkomt, de Côte de Soiron. Ook een gemeen ding maar minder erg dan de Drolenval. De Drolenval werd jarenlang door de toertochten gereden vanwege het bar slechte asfalt.
Ik heb verleden week ook voor het eerst in totaal 9km op kasseien gereden...... Ik zie er echt de lol niet van in.......quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:48 schreef FJD het volgende:
Heb donderdag mn eerste langere stuk kasseien meegepikt. Dat doet best pijn zeg maar
Dat is de Côte de Soiron. De Côte de Drolenval start iets van 2-300m verder naar het westen en klimt eerst steil zonder huizen om later uit te komen op het bovenstuk van de Côte de Soiron.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik weet niet meer precies. Volgens mij sla je net voor of net in Pepinster rechtsaf. Het is na de controle, dus je rijdt weer richting NL. Met aan de linkerkant een riviertje. Nadat je rechtsaf gaat, gaat het meteen steil omhoog door een soort woonstraat (iig met huizen aan beide kanten), volgens mij gedeeltelijk met klinkertjes. En het blijft lang steil omhoog doorlopen. Volgens mij denk je op een gegeven moment dat je boven bent en draait de weg dan naar links en loopt het nog verder door. Daar kom je buiten de bebouwing en heb je volgens mij een bosje aan de rechterkant. Dit is een wat smallere weg, asfalt volgens mij.
Zijn er kasseien te vinden dan in Z-Holland?quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:48 schreef FJD het volgende:
Heb donderdag mn eerste langere stuk kasseien meegepikt. Dat doet best pijn zeg maar
Dit is de route die we gereden hebben. http://connect.garmin.com/activity/30324469quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je vroeg start is 't ook nog veel te koud voor een korte broek.
Vandaag de Tour de Haute Veluwe (Bennekom) met Superher0 gefietst. Lekker fietsweer. :8 Ging ook wel lekker. Hij rijdt op 't vlakke wel iets harder door dan ik in trainingen gewend ben, dus af en toe de Cadel Evans uitgehangen
't Ging prima zo r. Alleen kom ik wat langzamer op gang.quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:38 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Dit is de route die we gereden hebben. http://connect.garmin.com/activity/30324469
Ik ben inderdaad gewend om sneller op het vlakke te rijden en tja dat ga je merken tijdens het klimmen. Het is niet dat ik niet rustig kan fietsen maar ik had vandaag een training voor mijzelf in gedachten waar lekker doorgereden kon worden. D2/D3 training, het mocht pijn doen, om zo een beetje hardheid, snelheid en power te kweken. Morgen weer 150km over de Posbank maar dan in D1!
Voel de benen nu wel maar ben al weer aan het eten gegaan. Ei, yoghurtbanaanchocoshake, brood en zodadelijk pannenkoeken. Wat kan fietsen toch lekker zijn!
Mijn maximale hartslag is trouwens 197. Was 3 jaar geleden nog 207. Altijd al hoge hartslagen gehad. Mijn persoonlijk record van de Alp D'huez (1u08) naar de officiele finishlijn heb ik gefietst met een gemiddelde van 188. Ik kan erg lang met hoge hartslagen rijden. Ik ben goed in slopenquote:Op zaterdag 17 april 2010 19:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
't Ging prima zo r. Alleen kom ik wat langzamer op gang.
Hoge gemiddelde hartslag heb je trouwens. Hoewel die van mij voor mijn doen ook hoog was: gemiddeld 147, max. 172.
Mijn max zal ongeveer op 184 zitten. Het is bij mij de laatste jaren ook nogal gedaald, alhoewel het nu redelijk stabiel lijkt te zijn en ik dit jaar weer wat vaker een max boven de 180 heb gehaald als vorig jaar.quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:58 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Mijn maximale hartslag is trouwens 197. Was 3 jaar geleden nog 207. Altijd al hoge hartslagen gehad. Mijn persoonlijk record van de Alp D'huez (1u08) naar de officiele finishlijn heb ik gefietst met een gemiddelde van 188. Ik kan erg lang met hoge hartslagen rijden. Ik ben goed in slopen
Begin laatste jaren wat meer op lagere hartsslagen te rijden en veel gedoseerder te trainen.
quote:Op zaterdag 17 april 2010 18:11 schreef OProg het volgende:
Ik moest voor een feestje gisteravond en vandaag in Friesland zijn. Daar vanuit Zwijndrecht op de fiets heengegaan over Noord-Holland en de afsluitdijk. Het was precies 250 KM waarvan vrijwel alles tegenwind.
verschrikkelijk. Hoe kan je dat heerlijk vinden?quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:07 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Zijn er kasseien te vinden dan in Z-Holland?
Ben zelf heel erg fan van kasseien, het is heerlijk rammen op die dingen
Koersgedrag op de openbare weg op de mooiste lentezondag van het jaar..doe dat nou toch nietquote:Op zondag 18 april 2010 15:06 schreef marcodej het volgende:
Zo, net terug van de 120km-versie (incl. Kopje van Bloemendaal) van de Hart van de Bollenstreektoer. Uiteindelijk 153km uit en thuis. De eerste mooie lentedag + bollenvelden in bloei = stervensdruk.
Het was eigenlijk te druk om echt lekker te rijden, contstant remmen en optrekken, ook een aantal (onverantwoorde) capriolen uitgehaald... Op sommige punten het negatieve imago van wielrenners toch een beetje in stand gehouden denk ik. Op een gegeven moment vond ik het een beetje te onverantwoord worden, maar dan trekken ze toch weer even door en dan ga je toch weer mee.
En juist op het moment dat we rustig reden gaan er twee van onze groep zwaar onderuit. Uiteindelijk een ambulance erbij (eentje was op zn nek gevallen), maar uiteindelijk viel het relatief gezien mee.
Zelf wel tevreden over mijn niveau voor deze tijd van het jaar, kon aardig meekomen. Maar zo'n 5km voor het einde was het sap echt uit de benen. Laatste 15km naar huis lekker uitgetrapt.
Tsja, wat is 'koersgedrag'. Het is niet dat we over de volle breedte van de weg aan het demarreren waren ofzo. Je wilt wel gewoon zoveel mogelijk je eigen tempo rijden. Dat eigen tempo is niet doorgedreven hard, maar wel harder dan andere weggebruikers en op drukke dagen zorgt dat soms voor 'net niet situaties'. Dat bedoelde ik ook met 'capriolen': nog net ff voor iemand langs schieten, net even die voorrang nemen etc.quote:Op zondag 18 april 2010 15:21 schreef eentwee het volgende:
[..]
Koersgedrag op de openbare weg op de mooiste lentezondag van het jaar..doe dat nou toch niet
De van Randwijckweg is leuk ja. Vooral het einde als je de Nieuwe Holleweg op komt is het een behoorlijke kuitenbijter, maar ik kies toch meestal voor de Oude Holleweg. Stukje stijler nog en past beter in de rondjes die ik fiets.quote:Op zondag 18 april 2010 17:56 schreef hetsjhokleek het volgende:
Vandaag mijn eerste 100 kilometer tocht gemaakt in mijn wielerloopbaan. Ben richting Groesbeek en Berg en Dal gegaan. Onder andere de van Randwijckweg en de Oude Kleefse baan gedaan. Viel me eigenlijk tegen maar had toen al 60 kilometer in de benen. Laatste dertig kilometer ook met een dramatisch snelheid van rond de 25 afgelegd.
Al met al wel tevreden met het weerkend in totaal 160 kilometer gereden en daarmee mijn seizoenstotaal verdubbeld Alleen nu wel spierpijn.
Was ook mij bedoeling maar de weg was afgesloten dus dat zat er niet in. Vorig jaar wel een keer gereden.quote:Op zondag 18 april 2010 18:44 schreef No-P het volgende:
[..]
De van Randwijckweg is leuk ja. Vooral het einde als je de Nieuwe Holleweg op komt is het een behoorlijke kuitenbijter, maar ik kies toch meestal voor de Oude Holleweg. Stukje stijler nog en past beter in de rondjes die ik fiets.
ik heb ook de Garmin Edge 705 en ben er tevreden over. Ik zou echter wel extra bevestiging units kopen (waar je de garmin mee op de fiets klikt), deze gaan ongeveer een seizoen mee, het plastic is een beetje slapjes.quote:Op maandag 19 april 2010 11:02 schreef jpjedi het volgende:
Na veel gegoogle bleef ik uitkomen op de EDGE 705 omdat ik kaart-gps icm hartslag wilde. Er zijn mooie trainingsschema`s beschikbaar in de Edge en die tocht analyse achteraf lijkt me ook wel interessant. Ik lees wel erg veel truukjes en termen op het "fiets" forum waar ik me nog eens over moet gaan buigen.
Maar goed, de Egde is besteld bij Futurum dus dat wordt deze week testen. Mijn vrouw is voor haar werk in China en India dus dat worden veel kilometers testen in mijn eentje deze week.
rust is een belangrijk onderdeel van je training. Ik heb eigenlijk ook wel zin om weer te fietsen maar met donderdag hard op de baan, zaterdag hard rondje posbank en zondag maar 115 kilometer door de Utrechtse heuvelrug in de benen lijkt het mij beter om vandaag en morgen maar even niet te fietsen, beetje goed te eten en lekker te slapen. Woensdagochtend mag ik weer!quote:Op maandag 19 april 2010 16:36 schreef Oksel het volgende:
Ik heb het vandaag nog flink in de benen. Misschien vanavond even rondje Holterberg.
iPhone 3G is waardeloos voor de fietser. In ongeveer 2:15 trek je een volle accu leeg met GPS aan. Ik heb zelf nu nog een oude Garmin eTrex Euro. Aansluiten op de PC en je haalt er eenvoudig .gpx bestanden vanaf waar je vervolgens alles mee kunt doen. Klein nadeel is dat de oude Euro maar 150km op kan slaanquote:Op maandag 19 april 2010 16:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zie sommigen hier van die kaartjes printen met waar ze zijn geweest met hun GPS telefoon...is dat een iphone iets, of kan elke smartphone dat aan? Of moet je een Android feun nemen?
Lees je de coordinaten vanuit de telefoon in je PC en draait daar een kaart programatje?
Rust is iets individueels. Ligt er maar net aan hoe diep je gegaan bent, of je daarna meteen gegeten hebt om de voorraden in de spieren aan te vullen en te herstellen. Als je goed getraind bent heb je voldoende aan 1 dag rust maar het kan ook wel 3 dagen duren. Ligt er maar net aan.quote:Op maandag 19 april 2010 16:47 schreef Oksel het volgende:
Hm, ik dacht dat 2 dagen (zaterdag 130km gedaan, met flink wat heuvels) rust wel genoeg was. Wat denk jij? Woensdag waarschijnlijk weer 100.
De batterij van de Garmin Edge 705 gaat 15 uur mee. Lijkt veel maar ik heb wel eens tochten gemaakt van deur tot deur van meer dan 12 uur. De Edge 305 gaat maar 9 a 10 uur mee. Ik reed met zo eentje de Marmotte, toen moest ik wel voor goud gaan anders zou ik zonder batterij komen te zitenquote:Op maandag 19 april 2010 16:52 schreef FJD het volgende:
[..]
iPhone 3G is waardeloos voor de fietser. In ongeveer 2:15 trek je een volle accu leeg met GPS aan. Ik heb zelf nu nog een oude Garmin eTrex Euro. Aansluiten op de PC en je haalt er eenvoudig .gpx bestanden vanaf waar je vervolgens alles mee kunt doen. Klein nadeel is dat de oude Euro maar 150km op kan slaan
Lijkt me echt niet lekker, broeken zonder bretels. Ik heb er ooit één zien fietsen met zn rug half ontbloot omdat zn shirt opkroop, en een ouderwetse 'bouwvakkersspleet' uit zn broek...quote:Op maandag 19 april 2010 17:17 schreef Oksel het volgende:
Fietsen hier trouwens met broeken zonder bretels? Hoe is dat? Ik heb tot nu toe alleen maar mét gefietst.
quote:Op maandag 19 april 2010 16:52 schreef FJD het volgende:
[..]
iPhone 3G is waardeloos voor de fietser. In ongeveer 2:15 trek je een volle accu leeg met GPS aan. Ik heb zelf nu nog een oude Garmin eTrex Euro. Aansluiten op de PC en je haalt er eenvoudig .gpx bestanden vanaf waar je vervolgens alles mee kunt doen. Klein nadeel is dat de oude Euro maar 150km op kan slaan
Dankje!quote:Op maandag 19 april 2010 20:19 schreef AskBrad het volgende:
ziet er gaaf uit Oksel!
wat bedoel je met crankhoofd trouwens?
Moet je fiets nog goed afgesteld worden?
De Bottom bracket .quote:Op maandag 19 april 2010 20:28 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dankje!
Uhm, dat stuk waar de crank door heen gaat, dat dikke stuk van het frame.
En mijn fiets schakelt goed, maar de ketting pleurde er dit weekend weer af. Terwijl ik niet naar schakel. Dus moet nog maar eens naar gekeken worden, want het is wel irritant.
Ja christus wat een dure fietsen allemaal bij de AGR. Op een gegeven moment een vent gespot die een wielset had die ongeveer meer waard was dan alle fietsen van onze groep (8 man) bij elkaar opgeteld.quote:Op maandag 19 april 2010 20:19 schreef AskBrad het volgende:
Weekendje AGR was erg geslaagd, veel mooie fietsen gezien, maar ook gelachen om de fietsen waar somimge op rijden. oh oh oh.
Ok, waarschijnlijk gaat je voorderri te ver naar buiten waardoor hij je ketting eraf duwt!quote:Op maandag 19 april 2010 20:42 schreef Oksel het volgende:
Een wielset van 10.000 + ? Huh?
Bottombracket, ah!
Ketting valt er voor af. Als je opschakelt, en hij achter redelijk klein staat.
Lekker belangrijk ook natuurlijk. Al geeft iemand 50k aan een fiets uit.quote:Op maandag 19 april 2010 20:42 schreef Oksel het volgende:
Een wielset van 10.000 + ? Huh?
Overdag zal niet gaan, wordt dus in de avond . ik PM je morgen, kunnen we dit ook wel even regelenquote:Op maandag 19 april 2010 20:48 schreef Oksel het volgende:
Ja, maar niet altijd. Soms. Als hij achter niet lekker staat. Goed, we zien wel. Jij hebt een topadresje, dus ik hoor het wel. Kan ik ook overdag naar die vent toe? Heb wel tijd morgen!
Zaterdag hadden wij zo'n beunhaas in onze groep fietsen, gelukkig moest ie snel lossen want 't zag er niet appetijtelijk uitquote:Op maandag 19 april 2010 17:18 schreef marcodej het volgende:
[..]
Lijkt me echt niet lekker, broeken zonder bretels. Ik heb er ooit één zien fietsen met zn rug half ontbloot omdat zn shirt opkroop, en een ouderwetse 'bouwvakkersspleet' uit zn broek...
Het is een beetje een balans vinden dan zeker? Mijn vriendin haalt vaak podium op triatlons, maar dat komt vooral omdat ze goed kan zwemmen. Ze heeft ook echt een zwemlichaam, maar ook wel weer fietsbenen.quote:Op maandag 19 april 2010 19:26 schreef Pritt het volgende:
Ik merk wel dat de massa's die ik opbouw met zwemmen ook weer afbreek met fietsen, dat is wel jammer. Maar goed, moet wel als ik goed wil worden in triatlon.
Crankhoofd is ook een beetje Krank im Kopf, doet 't mij aan denkenquote:Op maandag 19 april 2010 23:00 schreef Oksel het volgende:
Dankje! En ja, er zit zo'n plastic dingetje onder, misschien kan ik die wat naar voren bewegen.
En derailleur ga ik zelf niet aan prutsen. Maak het vast erger, dingen beschadigen dan weer enzo.. Plakkertjes inderdaad! Heb er mooie opzitten, maar zal ff langs de fietsenzaak om te kijken of ze er nog meer voor me hebben.
Fiets lijkt zo klein op de foto. Is hij ook, helemaal door het sloping frame. 't Is niet dat ik een kabouter ben ofzo, gewoon 1m80..
Iemand zin om mee te rijden?quote:Datum: zondag 25 april
Soort tocht: Vrije toertocht
Startlocatie: Sporthal 't Mossink, Keizersweg 22
Plaats: Holten
Provincie: Overijssel
Zondag ga ik lekker uitslapen. Al weken niet gedaan. Langzaam wakker worden met mijn vriendin, rustig brunchen en dan iets sportiefs wat zij ook trekt ;-) Al een tijd niet meer uitgeslapen in het weekend. Maar de training loopt niet in het gevaar; maandag ga ik weer loos. In de avond nog een kilometertje of 100 rijden. vanuit utrecht via de vennen en plassen naar Hilversum en dan naar Amersfoort.quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:18 schreef Oksel het volgende:
Holterbergtourtocht a.s. zondag!
[..]
Iemand zin om mee te rijden?
80 kilometer route: Deze fietsers gaan meteen in noordelijke richting. Via de Holterberg, Luttenberg en Lemelerberg wordt de rust -even ten zuiden van Ommen- bereikt. Hierna gaat men via Archem door een open landschap met verspreide bomengroepjes en goed onderhouden houtsingels via een vrijliggend fietspad langs de rivier de Regge, naar de heuvelachtige slotkilometers. Via de Hellendoornseberg en wederom de Holterberg wordt de finish in Holten weer bereikt.
100 kilometer route: Na omzwervingen in de Beuseberg wordt via het Holterbroek na ongeveer 20 kilometer bovenstaande route van de 80 kilometer gevolgd.
150 kilometer route: De fietsers op de langste afstand moeten na de Beuseberg eerst in de driehoek Markelo – Rijssen – Goor, veel “vals plat” overwinnen. De route voert hier langs enkele typische boerenherbergen en prachtige oude boerderijen door een mooie glooiende omgeving. In de buurt van de televisietoren van Markelo voegt men zich bij de hierboven beschreven 100 kilometer-route.
Kost maar ¤5, ipv. ¤45!
Heerlijk Mijn wekker ging gewoon om 07:00quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:33 schreef Oksel het volgende:
Jep!
En dat uitslapen.. één keer raden vanwaar ik dit bericht tik, hehe. Nog even genieten van mijn werkloosheid.
er is nog een andere tourtocht in rotterdam, daar doe ik aan mee www.tourderotterdam.nl die is iets goedkoper: 35 euroquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:15 schreef FJD het volgende:
Inschrijfgeld tourtocht Rotterdam zou 45,- bedragen...schandalig
Die zag ik ook op de ntfu kalender, lijkt me wel een mooie tocht. Heb alleen vrijdag een feestje dus tussen 08.00 en 09.00 in Winsum starten gaat 'm niet wordenquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:52 schreef FredWielergek het volgende:
wie van jullie heeft de winsumer wierdentocht wel eens gereden. dat is aanstaande zaterdag. kun je me vertellen hoe die tocht is? ik denk dat ik die ga fietsen (150 km).
De route van de toertocht bedoel je? http://www.toertochtgranddepart.nl/route.phpquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:51 schreef Oksel het volgende:
Ohja, 3 juli moet ik in R'dam zijn natuurlijk! Is de route door R'dam al bekend?
Te koud?quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:28 schreef Blik het volgende:
Ik heb nog niet eens een kilometer gereden dit seizoen
Telkens te koud 's avonds en afgelopen weekend geen tijd.
Sowieso!quote:Op woensdag 21 april 2010 19:08 schreef FredWielergek het volgende:
ik roep jullie allemaal op: ga lekker fietsen dit weekeinde.
want als ik marco verhoef mag geloven wordt het schitterend weer: 20 a 22 grraden!
Oneerlijkquote:Op woensdag 21 april 2010 20:26 schreef Oksel het volgende:
Ik heb gewoon nog bruine benen / armen van Australie..
Hij schakelt gewoon niet lekker meer.. En is misschien wat af.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:31 schreef Oksel het volgende:
Mijn Sora meuk ging best goed. Maar was de hele fiets gewoon zat..
Ben je er op de meeting? Ik voel zulke dingen (nog) niet echt.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:15 schreef Tommeke het volgende:
Heb laatst op 'n Jan Janssen met Centaur gefietst. Buiten dat ik de fiets te comfortabel vond (beetje een slap frame wat toerderig rijdt, m'n eigen fiets accelereert veel beter) schakelde 't opzich best prima. Maar een 105 schakelt tocht iets sneller.. Campa ziet er dan wel weer beter uit.
Weet ik nog niet zeker..quote:Op woensdag 21 april 2010 21:46 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ben je er op de meeting? Ik voel zulke dingen (nog) niet echt.
Ik kan ze zaterdag pas ophalen, morgen en overmorgen nog tentamens maken, dus ook niet kunnen fietsen deze week. Komend weekend maar even inhalen, gelukkig wordt het dan mooi weer, als ik de weersvoorspellingen moet geloven.quote:
misschien moet je eens op mijn fiets fietsenquote:Op woensdag 21 april 2010 22:25 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Weet ik nog niet zeker..
Het verschil in frames is soms heel makkelijk te voelen. Afgelopen weekend fietste ik op een Jan Janssen van een clubgenootje en ik merkte ook dat die slapper was en minder accelereerde. Puur omdat 't frame zwaarder en slapper is dan de mijne, en omdat er goedkope shimano wielen in zitten. Als ik op mijn fiets sprint gaat 't frame echt goed heen en weer als ik er aan trek zeg maar. Bij haar fiets had ik dat veel minder en had ik veel meer 't gevoel dat 't frame stabiel recht bleef zeg maar. Beetje lastig te omschrijven, maar 'n andere clubgenoot die ook even op die fiets reed gaf me wel gelijk.
Jouw fiets is echt wel mooi! Zeker met zo'n glimmende Campa groep!
goed idee trouwensquote:Op woensdag 21 april 2010 20:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Oneerlijk
Ik heb de lijntjes ook. Staat erg wielrennerig!
Heb trouwens besloten m'n fiets te upgraden naar Ultegra. Ik word gek van die Sora meuk. Remmetjes heb ik in de bestelling (tweedehands) en via 'n clubgenoot kan ik misschien voor weinig geld aan andere onderdelen komen.
Dat lijkt me een zeer net gewicht Superher0. Wat voor dingen eet je verder zoal? Ik was laatst even op een sportvoedingsite aan het kijken en kwam daar ook dingen tegen als herstelshakes, iemand hier ervaring mee? Haal je er veel voordeel uit wanneer je dit soort dingen tot je neemt na bijvoorbeeld 80 of 100 km hard te hebben gefietst? Of is het flauwekul en alleen voor Elite renners etc?quote:Op donderdag 22 april 2010 10:53 schreef Superher0 het volgende:
Licentie Amateur B aangevraagd... Nu de ambtelijke molen in en dan mag ik rondjes om de kerk rijden.... weeeeeh... Vanavond weer op de wielerbaan 1 uur en 10 minuten in het rood rijden. Heb er zin in!
Gisteren ook met de sportdietiste gesproken en ik moet meer gaan eten. Vooral koolhydraten, eiwitten zijn goed, maar meer koolhydraten. Dus extra brood gedurende de dag. Echt veel afvallen mag ik niet meer omdat ik anders onder de 9% kom en dat neigt naar de ongezonde kant. Of ik de 69 kilo ga halen weet ik niet, denk niet dat het gezond is. Hou het gewoon op 70.5 wat ik nu weeg. Bij 1.77 niet verkeerd.
Dank je. Wat ik eet. Als ik in de ochtend fiets dan neem ik altijd 80 gram brinta met 350ml melk. fiets ik niet dan eet ik 60 gram cornflakes. Als lunch heb ik 3 bruine boterhammen met ei, hagelslag (lekkkeer) en jam. Als tussendoortjes neem ik bjina altijd 1 banaan, appel en een mandarijn en in de avond 1.5 bord warm eten. Is niet genoeg blijkbaar. Ik krijg wel genoeg eiwitten binnen maar de koolhydraten zijn in de minderheid. Dit houdt in dat ik extra suikers binnen moet krijgen. Oftewel 4 boterhammen bij de lunch, glas jus d'orange bij het ontbijt, in de middag 2 boterhammen of 1 krentenbol en in de avond kwark of yoghurt als toetje. Als ik fiets dan eet ik meer trouwens. Mijn energiebehoefte is berekend op 3900kcal per dag bij 15 ur fietsen per week (wat ik dus met gemak doe).quote:Op donderdag 22 april 2010 12:35 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat lijkt me een zeer net gewicht Superher0. Wat voor dingen eet je verder zoal? Ik was laatst even op een sportvoedingsite aan het kijken en kwam daar ook dingen tegen als herstelshakes, iemand hier ervaring mee? Haal je er veel voordeel uit wanneer je dit soort dingen tot je neemt na bijvoorbeeld 80 of 100 km hard te hebben gefietst? Of is het flauwekul en alleen voor Elite renners etc?
jep, 160 en met 4 buddiesquote:Op dinsdag 20 april 2010 23:19 schreef Pritt het volgende:
Iemand Ronde van NH dit weekend? Ik heb super veel zin alleen mijn fietsbuddies kunnen niet. En om nou mezelf door 120/160 te piloteren.
Ketting even controleren op roest en vuil. Misschien even ontvetten en smeren. Verder natuurlijk even de bandenspanning controleren en kijken of het wiel nergens aanloopt (bij de remblokjes bijv.) Ook even de remmen checken.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:48 schreef AbelTasman het volgende:
Heren kenners,
Ik heb afgelopen najaar een leuke tweedehandse racefiets gekocht. Destijd heeft de fietsenmaker 'm rijklaar gemaakt, waarna ik 'm de laatste maanden van het wielerseizoen volop gebruikt heb. Vervolgens heb ik 'm in de schuur gezet, waar 'ie door een knieblessure helaas nog niet uitgekomen is. Morgen wil ik toch weer eens op de fiets stappen. Nu is mijn vraag, moet ik 'm nog op een bepaalde manier rijklaar maken, of kan ik er zo opstappen om een stukje te gaan toeren?
Klinkt als je eerste blauwtje bij een fietsdate ;-) uit het wiel gereden ;-) Heb je moeten lossen?quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:25 schreef Oksel het volgende:
Ik zou met AskBrad naar een goede fietsenmaker (ofzo) gaan, vandaag.. maar nog niets van hem gehoord.
quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:28 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Klinkt als je eerste blauwtje bij een fietsdate ;-) uit het wiel gereden ;-) Heb je moeten lossen?
goede fietsenmaker is de moeite waard trouwens! Ik ben er nog steeds op zoek naar. Het loont omzelf te leren om je fiets te repareren en af te stellen.
MooI! Waar, hoe duur?quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:34 schreef Bismarck het volgende:
Deze week de kleding ontvangen die ik had besteld .
[ afbeelding ]
Veel eten. Vanavond goed aan de pasta, aardappelen of rijst. En morgen tijdens het rijden ook eten en drinken. Als je terug bent meteen even eten en drinken. Brood, kwark, yoghurt, mix van eiwitten en koolhydraten. dan herstellen je spieren sneller en kun je het de volgende dag ook langer volhouden. Massage is nooit mis, goede warme douchen is ook goed. Het is een beetje persoonlijk. Belangrijkste is eten.quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:32 schreef Oksel het volgende:
Maar ik ga vandaag lekker niet fietsen, morgen Ride for a Smile, Rijssen, 100km. En dan zondag Holterbergtour, 150km. Weet alleen niet of dat teveel is. Ik heb normaal altijd 1 dag rust tussen afstanden. Alhoewel 100km geen probleem is, helemaal niet als ik niet aan het rossen ben. Andere kant; de dag erna 150km (plus flink wat klimmetjes) kan dan wel weer erg veel zijn.
Hoe kan ik mij het beste "voorbereiden" qua rust/massages/eten/etc. na de eerste 100km op zaterdag? En kan ik vandaag al een soort van voorbereiding treffen? Qua eten? Graag julie advies!
Via http://www.all4cycling.com besteld. De website biedt kleding van de meeste proteams aan. Prijzen zijn aldaar te vinden. Verzendkosten zijn ¤14.40 per order of gratis als je voor meer dan ¤200 artikelen koopt.quote:
Dankje. Iets boven mijn budget. Zit naar Chinese fietskleding te kijken, kost de helft.quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:53 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Via http://www.all4cycling.com besteld. De website biedt kleding van de meeste proteams aan. Prijzen zijn aldaar te vinden. Verzendkosten zijn ¤14.40 per order of gratis als je voor meer dan ¤200 artikelen koopt.
Ik moet ook nog bidonhoudertjes uitzoeken... Ook nog lastig zat. Kan ik zomaar weer een hele zondagmiddag aan besteden.quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:56 schreef Oksel het volgende:
Mooi! Nu WACHTEN. Aargh, dat is irritant. En ik rij met een compactcrank, maar heb er een normale dubbelgroep op. Gooi er over tijdje een 34 op voor.
Net 2 bidons gekocht. Wilde of zwart, of wit, en dan grote. Jemig ,dat was nog moeilijk! Nergens verkrijgbaar. Heb ze nu wel, maar koste moeite. Volgende week naar Koblenz, waarschijnlijk even langs de CANYON fabriek bidons kopen. Als iemand anders nog interesse heeft..
Geinig pakje is dat.quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:34 schreef Bismarck het volgende:
Deze week de kleding ontvangen die ik had besteld .
[ afbeelding ]
Ik kreeg dees bij mijn fiets..quote:Op vrijdag 23 april 2010 17:17 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik moet ook nog bidonhoudertjes uitzoeken... Ook nog lastig zat. Kan ik zomaar weer een hele zondagmiddag aan besteden.
Nice!quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:34 schreef Bismarck het volgende:
Deze week de kleding ontvangen die ik had besteld .
[ afbeelding ]
ik wil wel wat meebestellen als dat kan.quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:53 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Via http://www.all4cycling.com besteld. De website biedt kleding van de meeste proteams aan. Prijzen zijn aldaar te vinden. Verzendkosten zijn ¤14.40 per order of gratis als je voor meer dan ¤200 artikelen koopt.
quote:KRANENBURG - Als het aan een actiecomité uit Kranenburg ligt mogen wielrenners voortaan alleen nog maar stapvoets door het grensstadje rijden.
De groep die zich op pamfletten voorstelt als 'verontruste burgers', zegt zich te ergeren aan de grote groepen racefietsers die door de Kranenburgse straten razen. Andere weggebruikers hebben volgens de actievoerders veel last van wielrijders die de hele wegbreedte voor zich opeisen.
De boze Kranenburgers stellen de gemeenteraad dan ook voor om de Radrennergruppen stevige beperkingen op te leggen. Een wielrengroep mag van hen niet groter zijn dan vijf man, naast elkaar fietsen van meerdere pedaleurs wordt verboden, de maximumsnelheid voor racefietsen moet omlaag naar hooguit 15 kilometer per uur en op smalle straten moeten de renners achter elkaar fietsen.
Een Nederlandse inwoner van het grensdorp Zyfflich heeft eind maart bij de politie van Kleef aangifte van mishandeling gedaan door een groep Nederlandse wielrenners. De man hield een groep fietsers staande die over zijn stoep reed. Daarop ontstond een handgemeen.
quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:25 schreef No-P het volgende:
Gepubliceerd op de site van de Gelderlander vandaag:
[..]
Sterker nog, dit zou in België onwettig zijn.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:43 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Zoiets zou een volksopstand in Vlaanderen opleveren.
Het kan inderdaad ja!quote:Op vrijdag 23 april 2010 21:21 schreef marcodej het volgende:
Hmmm, nog eens over na zitten denken, maar misschien laat ik er toch een 39-binnenblaadje erop zetten (dat kan toch op een compact?). 50-34 op het vlakke lijkt me niet ideaal. En dan hou ik het 34-blaadje voor als ik in de bergen ga fietsen. Die kan je toch makkelijk omwisselen, zonder verdere aanpassingen te moeten doen?
Ok, maar dan moet ik dus een 39t-blad hebben met een 110mm-steek? Maar wat wil die 110mm-steek precies zeggen?quote:
Ik vind het eerlijk gezegd wel begrijpelijk. Wie gaat nou zo hard door dwards door dorpjes fietsen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:25 schreef No-P het volgende:
Gepubliceerd op de site van de Gelderlander vandaag:
[..]
quote:Op zaterdag 24 april 2010 09:56 schreef jpjedi het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)s-moeten-weg-op.html
Volgens mij moet er dan ook een volgwagen achter rijden.quote:In België mogen amateurfietsers al op de weg rijden op voorwaarde dat er minimaal vijftien racefietsers in het peloton zitten.
http://www.gratisrijbewijsonline.be/zwakfietswet.htmquote:Hoe zit het wanneer fietsers in groep rijden?
Als je fietst in een groep met minimum 15 personen (vroeger werd dat wielertoerisme in groep genoemd), regelt de wetgeving hoe dat in groep rijden moet gebeuren.
Mogelijkheid 1:
- De groep volgt dezelfde regels als de individuele fietser.
Mogelijkheid 2:
- De groep volgt de regels voor fietsers in groep.
- In dit geval heeft de groep een aantal extra mogelijkheden, maar ook bepaalde verplichtingen.
. Ze moeten niet verplicht het fietspad gebruiken (maar het mag wel).
. Ze mogen maximaal met twee naast elkaar rijden, op voorwaarde dat ze in groep blijven.
. Op een rijbaan zonder rijstroken mogen ze niet meer dan de breedte van één rijstrook (3 meter) gebruiken en in totaal niet meer dan de helft van die rijbaan in beslag nemen.
. Op een rijbaan met rijstroken mogen ze enkel op de rechter rijstrook rijden.
Wegkapiteins en begeleidende auto's:
- Van 15 tot 50 fietsers:
. Ten minste 2 wegkapiteins mag (moet niet).
. Eén of twee begeleidende auto's zijn toegelaten (moet niet).
. Als er één begeleidend voertuig is, moet dit de groep volgen.
- Van 51 tot 150 fietsers:
. Ten minste twee wegkapiteins zijn verplicht.
. De wegkapiteins moeten minstens 21 jaar oud zijn.
. Om de linkerarm moeten zij een band dragen met de nationale driekleur en het woord 'wegkapitein'.
. Zij kunnen op kruispunten zonder lichten het verkeer stilleggen (bord C3).
. Twee begeleidende auto's zijn verplicht.
. Deze moeten de groep op ongeveer 30 meter voorafgaan of volgen.
. Ze moeten door middel van een speciaal bord goed zichtbaar zijn een voor het tegemoetkomend of volgend verkeer.
Ik gebruik dat ook, en kan 't echt aanraden. M'n ketting is altijd mooi schoon en loopt erg mooi.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:40 schreef Oksel het volgende:
Ik wil ook Squirt Lube. Heb nu gewoon Shimano meuk, maar al na 1 keer fietsen is het zwart enzo.
Wordt heerlijk weer dit weekend, alleen nog zo koud 's ochtends. Levert altijd flinke kledingdilemma's op.
Van die gasten die wel willen racen maar niet 't lef hebben om 'n rugnummer op te speldenquote:Op zaterdag 24 april 2010 08:33 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd wel begrijpelijk. Wie gaat nou zo hard door dwards door dorpjes fietsen.
IN het Groningse zijn er talloze kleine dorpjes met smalle weggetjes. IK hou daar altijd rekening mee en fiets rustig door het dorpje. Mooi moment om even bij te komen. Zodra ik het plaatsnaambordje passeer geef ik weer gas. Hewt is gewoon niet nodig om met en grote groep door een dorp te razen.
Hum..zeurende pijn IN de kniegewrichten, en steken zodra er een zuchtje koude wind op komtquote:Op zaterdag 24 april 2010 13:17 schreef No-P het volgende:
Stekende pijn moet je mee uitkijken want dan kun je een scheuring hebben.
Hum...daar heb je ben ik bang een puntquote:Ook belangrijk is dat je niet te snel opbouwt.
Lijkt me een goed idee.quote:Op zaterdag 24 april 2010 13:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hum..zeurende pijn IN de kniegewrichten, en steken zodra er een zuchtje koude wind op komt
[..]
Hum...daar heb je ben ik bang een punt
Ik wil heel graag na jaren couch potato spelen weer een actief mens zijn, maar overschat m'n eigen hardware mischien een beetje...ga vanavond maar zeilen ipv fietsen denk ik, kijken of ik me herinner hoe dat moet, Vorig jaar een zomer cususje gedaan op een BM...ook als zeerot ben ik nog in de opstartfase
Hehe. En vanavond weer natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 april 2010 13:51 schreef Yankee het volgende:
hmmm ik heb gisteravond weer eens teveel bier gedronken, denk dat ik zo maar even een frisse neus ga halen
Lijkt me iets voor de verantwoordelijken van de politie die zich met verkeersagressie bezig houden. Kunnen ze alvast aardig wat dossiers aanleggen zodat de rechter straks direct ziet dat er sprake was van kwade opzet als weer zo'n huilie zegt dat ie op het moemnt dat ie de fietser raakte een vuiltje in z'n oog had.quote:Op zaterdag 24 april 2010 12:19 schreef jpjedi het volgende:
Zelfs geenstijl heeft het opgepikt
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/04/schop_dat_wielrentuig_van_het.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+geenstijl%2FJxBx+%28GeenStijl%29
Kettingblad vervangenis heel makkelijk. De juiste Inbussleutel nemen en de kettingbladboutjes losdraaien (steeds eentje overslaan). Erop letten dat je niks kwijtraakt natuurlijk. En voor het losdraaien even kijken hoe het buitenblad erop zit. Daarna buitenblad en binnenblad eraf pakken, nieuw binnenblad erop, nieuw buitenblad erop, ff checken of de markeringen op dezelfde plek zitten en de boel weer vastdraaien. Eerst de boutjes handvast en dan, steeds eentje overslaand, de boel vastdraaien.quote:Op zaterdag 24 april 2010 16:28 schreef Oksel het volgende:
De FM hier had nog wel een 32 of 34 voor me liggen voor op m'n compact voor een tientje. Weet alleen niet of ik die er zelf op kan zetten, denk het niet.
Klopt. Een boutje met inbus aan de buitenkant, twee sleufjes aan de binnenkant. Als ie doordraait kun je 'm met een grote schroevendraaier tegenhouden. Je hoeft idd je crank er niet af te halen, sterker nog, het gaat handiger als je je crank aan je fiets laat zitten.quote:Op zaterdag 24 april 2010 17:23 schreef Oksel het volgende:
Het is een speciaal soort boutje..
Maar je kan de bladen eraf halen zonder dat je de crank er af haalt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |