abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 april 2010 @ 14:19:54 #1
286783 KapiteinLangzaam
Alles op zen tijd
pi_80263510
Hey mensen, ik ga na de zomervakantie misschien een HBO opleiding volgen maar nu zit ik met het volgende probleem.... Ik ben slecht in wiskunde Ik heb op de middelbare school kader beroeps gedaan en Wiskunde was mijn slechtste vak, als ik een 5,5 haalde dan was dat echt een top prestatie voor mij. Maarja, ik heb mijn diploma wel gehaald en alles netjes afgerond met 8,5 behalve op wiskunde.

Na de middelbare school ben ik begonnen met een Niveau 3 MBO ICT opleiding vervolgens ben ik naar niveau 4 ICT opleiding gegaan waar ik nu dus op zit en zeer binnenkort ga ik misschien naar het HBO. Nu was men wiskunde toen der tijd slecht en nu al helemaal ik heb nu zeg maar iets van 3 jaar geen wiskunde boek open zien liggen

Ik wil graag bedrijfskundige informatica gaan doen, en ik zag dat ja wiskude A en B ofzo moest hebben, dus ik heb zo'n gevoel dat ze qua wiskunde hoge eisen stellen.

Dus wat zal ik doen? toch maar de opleiding doen en er gewoon op gokken dat het goed komt? Of gewoon lekker aan het werk na de zomer vakantie?

Grtz KL
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, schiet en neuk een ander niet.
pi_80263606
Je kunt bij HBO school een wiskunde cursus aanvragen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_80263699
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 14:19 schreef KapiteinLangzaam het volgende:
Dus wat zal ik doen? toch maar de opleiding doen en er gewoon op gokken dat het goed komt? Of gewoon lekker aan het werk na de zomer vakantie?
Goeie instelling
Wat dacht je van zeker weten dat je de opleiding wil doen, en waar nodig extra tijd en moeite in een vak steken
  dinsdag 13 april 2010 @ 14:34:36 #4
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_80264123
Gezien je prestaties op de middelbare school denk ik dat je het echt zeer zwaar gaat krijgen.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 13 april 2010 @ 14:34:40 #5
286783 KapiteinLangzaam
Alles op zen tijd
pi_80264127
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 14:24 schreef Piles het volgende:

[..]

Goeie instelling
Wat dacht je van zeker weten dat je de opleiding wil doen, en waar nodig extra tijd en moeite in een vak steken
Ik heb op de middelbare school ook jaren lang alleen maar bijles gehad voor wiskunde en ik wist er niet meer dan een 5,5 er uit te persen, laat staan op het HBO . Natuurlijk wil ik de opleiding doen, dol graag zelfs maar als wiskunde bij mij een vastloper wordt dan draait het op niks uit :S en dat is natuurlijk zonder...

Kortom, Wiskunde is gewoon een zwart gat van kilometers diep voor mij.

Grtz KL
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, schiet en neuk een ander niet.
pi_80264879
ik zou realistisch blijven, en je nu al bedenken of je zin hebt in zware tijden vol bijles voor de studie die je (zeg je/denk je) graag wilt op DIT MOMENT. Maar wil je die ook nog als jij er 30 uur per week meer in moet steken dan je studiegenoten?

als je het ECHT wilt, als je zeker weet dat die opleiding (op het wiskundegedeelte na) voor jou gemaakt is en je daar brengt waar je na 4 jaar opleiding wilt eindigen: doen.

Heb je meerdere opties die je wat beter af gaan? Ga daar dan eens wat uitgebreider kijken.

Zelf heb ik 2 jaar iets gedaan wat ik echt leuk vond, maar waar ook de wiskunde me opbrak.. avonden bijles, tot jankens toe. Heb het geprobeerd, maar zag het niet. Uiteindelijk is het daar op stukgelopen, op het wiskundig denken en heb ik eieren voor mijn geld gekozen en doe nu iets wat ik OOK erg leuk vindt, wat echter alfa is en wat me een stuk beter af gaat
Ja doei.
pi_80266150
Basisboek wiskunde van Jan Craats doornemen. Zelfstudie is makkelijk mogelijk met dit boek. Als je dat boek snapt dan zal wiskunde op hbo-niveau geen probleem zijn.
  dinsdag 13 april 2010 @ 15:42:34 #8
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_80266674
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:29 schreef Mekkalomp het volgende:
Basisboek wiskunde van Jan Craats doornemen. Zelfstudie is makkelijk mogelijk met dit boek. Als je dat boek snapt dan zal wiskunde op hbo-niveau geen probleem zijn.
Goede tip.
AFC AJAX
pi_80272273
HU? Ik heb ook BI gedaan op de HU. Geen probleem, wat je krijgt stelt geen fuck voor en wat je niet snapt heb je zo door. Basisboekje wiskunde en klaar
pi_80275994
Een ICT opleiding zonder wiskunde knobbel(tje) lijkt me geen goed idee.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_80302054
Vanaf aankomend schooljaar is het bij de Toelatingsexamens (21+ toets) van de Haagse Hogeschool Wiskunde-B verplicht bij de ICT studies.

(sorrie, maar volgens mij is die zin vreemd, info klopt wel hoor)

Basisboek Wiskunde is een goede start.
En de antwoorden staan achterin!

succes.
kap nah
pi_80302386
Je kunt het proberen...

Maar als je met bijles en uiterste inspanning 5,5-jes haalt op VMBO KB, dan geef ik je erg weinig kans!
  woensdag 14 april 2010 @ 16:26:24 #13
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_80309226
Als je het op vmbo kader nog niet aankunt..
Havisten hebben het vaak al moeilijk op het HBO en het wiskunde niveau op de Havo ligt echt veel en veel hoger als op het vmbo..
'wat niet rekt, dat scheurt'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')