abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80228726
Allumaal,

Ik ben op dit moment op zoek naar een verzekering (inboedel/opstal) en dan kom je al snel op independer.nl. Je krijgt daar een mooie lijst van verzekeringen die voldoen aan jou voorwaarde. In mijn geval is dit niet veel bijzonders

- rijtjeshuis
- zo'n 3 ton
- bouwjaar 1999

Nu kreeg ik een aantal aanbieders voorgeschoteld en de top 5 zat zo rond 280 euro tot 315 ongeveer. Toch was er 1 uitschieter en koste voor inboedel + opstal 177 euro inclusief. Het ging hier om zelf.nl. Zelf.nl is een onderdeel van Proteq verzekeringen en zij zijn weer onderdeel van sns reaal.

Het scheelt gewoon 100 euro op jaarbasis en de rest komt niet in de buurt! Ik zou dit meteen moeten doen maar ben erg huiverig want het moet ergens vandaan komen zou je zeggen.

Dingen die ik in de voorwaarden merk als " anders dan anders" :

- looptijd van een jaar maar wel elk moment opzegbaar
- Geen eigen risico behalve in speciale niet voor de hand liggende gevallen dan is het 50 euro
- Geen onderverzeker garantie maar inboedel is 125 000 en herbouwwaarde huis max 400 000 (haal je nooit)

Verder kan ik gewoon niets bijzonders vinden waardoor zij zoveel anders zouden zijn dan andere (grotere) aanbieders.

Wie leest even met me mee in de voorwaarden ( http://zelf.nl/documents/2 ) en helpt me uit de droom en geeft de riedel aan waarom ik het niet moet doen

Of juist niet natuurlijk..

ben benieuwd!
pi_80228791
Goh. Wat verdacht zeg...
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  maandag 12 april 2010 @ 15:43:14 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_80228862
If it sounds to good to be true......
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_80229268
400000 haal je nooit? Materiaalkosten, sloopkosten, alle kosten bij elkaar... dan vind ik 400000 euro erg weinig voor een huis van 300000 euro...
pi_80230877
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:54 schreef ThaNetRunner het volgende:
400000 haal je nooit? Materiaalkosten, sloopkosten, alle kosten bij elkaar... dan vind ik 400000 euro erg weinig voor een huis van 300000 euro...
¤ 300.000,- voor woonhuis inclusief grond neem ik aan.
Dan is ¤ 400.000,- herbouw ruim voldoende.
pi_80233347
Idd, woonhuis van 300.000 incl grond is que herbouw maar 150 ofzo, dan 80k sloopwerk...
pi_80236856
precies..herbouwwaarde is veel lager..

toch..het scheelt HEEL veel geld..wat zou het kunnen zijn?!
pi_80242922
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:23 schreef kloink het volgende:
toch..het scheelt HEEL veel geld..wat zou het kunnen zijn?!
Nou zo heel verdacht goedkoop is het helemaal niet. Ik zit voor woonhuis + inboedel (beiden z.g.n. 'Gold' dekking) bij ANWB Assurantien (=Unive), en ik betaal ook iets van 20 euro per maand (zie anwb site) hetzelfde waar ik op uit kom op die zelf site als ik mijn gegevens daar invul.

Dat 'Zelf', 'Proteq' etc, dat zijn allemaal z.g.n. direct writers. Dus geen provisie gezeur van tussenpersonen waar je meestal verder toch niks aan hebt. Ja dat scheelt een hoop.

Dit is hetzelfde als dat een boer maar 8 cent voor een kilo uien krijgt van de tussenhandel, en jij in een dure supermarkt 1 euro per kilo betaald. Als die boeren besluiten zelf uien te gaan verkopen voor zeg 20 cent per kilo, dan vindt jij dat ook verdacht goedkoop, maar die boer verdient er altijd nog meer aan (per kilo dan) dan via de supermarkt.
pi_80243142
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:54 schreef ThaNetRunner het volgende:
Nee hoor, de waarde van een huis bestaat uit de herbouwwaarde en de grondprijs. Als je huis afbrand heb je alleen de herbouwwaarde nodig. De grond heb je nog steeds.

De herbouwwaarde is dus altijd lager dan de marktwaarde van het huis.

EDIT: Dit geldt natuurlijk wel in een normale situatie. Als je huis bestaat uit een blokhut van de gamma, en dee fikt af, dan kun je niet voor de herbouwwaarde een stenen villa neerzetten natuurlijk.
pi_80248620
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:43 schreef josvr het volgende:

[..]

Nou zo heel verdacht goedkoop is het helemaal niet. Ik zit voor woonhuis + inboedel (beiden z.g.n. 'Gold' dekking) bij ANWB Assurantien (=Unive), en ik betaal ook iets van 20 euro per maand (zie anwb site) hetzelfde waar ik op uit kom op die zelf site als ik mijn gegevens daar invul.

Dat 'Zelf', 'Proteq' etc, dat zijn allemaal z.g.n. direct writers. Dus geen provisie gezeur van tussenpersonen waar je meestal verder toch niks aan hebt. Ja dat scheelt een hoop.

Dit is hetzelfde als dat een boer maar 8 cent voor een kilo uien krijgt van de tussenhandel, en jij in een dure supermarkt 1 euro per kilo betaald. Als die boeren besluiten zelf uien te gaan verkopen voor zeg 20 cent per kilo, dan vindt jij dat ook verdacht goedkoop, maar die boer verdient er altijd nog meer aan (per kilo dan) dan via de supermarkt.

Na ja bij zelf.nl zou ik dus 14 euro per maand betalen en bij zelfde verzekering anwb 23 dat is best een groot verschil..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')