abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 12 april 2010 @ 04:35:30 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80213994


Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 309 Miljoen inwoners (Schatting Januari 2010)
Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 2 November 2010. (Senate & House)
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag:


Kaart:




Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
  • Consulaat Generaal in Chicago
  • Consulaat Generaal in San Francisco
  • Consulaat Generaal in Miami
  • Consulaat Generaal in New York
  • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

    In Nederland:
    Amerikaanse Ambassade in Den Haag
  • Consulaat Generaal in Amsterdam

    Immigratie en Officiële instanties:


    United States Citizenship & Immigration Services


    Department of State
    Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
    Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

    Handige websites voor het leven in de VS

    CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
    DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
    LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
    Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
    50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

    Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land?
    Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

    Vorige delen:

    Verenigde Staten van Amerika!
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
    Verenigde Staten van Amerika Deel 5
    Verenigde Staten van Amerika Deel 6
    Verenigde Staten van Amerika Deel 7
    Verenigde Staten van Amerika Deel 8
    Verenigde Staten van Amerika Deel 9
    Verenigde Staten van Amerika Deel 10
    Verenigde Staten van Amerika Deel 11
    Verenigde Staten van Amerika Deel 12
    Verenigde Staten van Amerika Deel 13
    Verenigde Staten van Amerika Deel 14
    Verenigde Staten van Amerika Deel 15
    Verenigde Staten van Amerika, Deel 16
    Verenigde Staten van Amerika, deel 17
    Verenigde Staten van Amerika, deel 18
    Verenigde Staten van Amerika - Deel 19
    Verenigde staten van Amerika - Deel 20
    Verenigde Staten van Amerika - deel 21
    Verenigde Staten van Amerika - Deel 22
    Verenigde Staten van Amerika - Deel 23
    Verenigde Staten van Amerika - Deel 24


    De OP vind je hier.
  • Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 12 april 2010 @ 04:36:45 #2
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80213997
    Het zilveren jubileum topic!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 12 april 2010 @ 04:40:03 #3
    218710 LittleTortillaBoy
    Fill'em and Fold'em
    pi_80213999
    The JOE ES of FOKKING EH MAN
    In the city you must fight to survive. Double the action, triple the excitement. About me
    pi_80226580
    TVP
      maandag 12 april 2010 @ 15:50:05 #5
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_80229109
    Woei.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_80231599
    Ik doe ook weer eens mee.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_80237619
    bijna koninginnedag.Een goed excuus om een hollands feestje te geven. Nog andere die iets van plan zijn in Boston?
    *plop*
      maandag 12 april 2010 @ 21:22:08 #8
    218710 LittleTortillaBoy
    Fill'em and Fold'em
    pi_80242065
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 19:40 schreef djmarshal het volgende:
    bijna koninginnedag.Een goed excuus om een hollands feestje te geven. Nog andere die iets van plan zijn in Boston?
    Aahh Bosten Erg leuke stad. Ben ik twee jaar geleden geweest.
    Misschien dat ik er volgend jaar weer even naartoe ga.
    In the city you must fight to survive. Double the action, triple the excitement. About me
    pi_80247927
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 14:45 schreef Greci het volgende:
    TVP
      dinsdag 13 april 2010 @ 11:12:58 #10
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80256784
    Ik ben vanaf vrijdag 5 dagen in Washington voor congres en heb zaterdag wat tijd over om iets te zien. Suggesties anyone?
    pi_80283443
    Loop ik net de Speedway binnen om wat snacks te kopen, zie ik opeens een 'caramel waffle'; oftewel een oerhollandse stroopwafel. Voor die ene dollar kon ik het niet laten en heb hem dus maar meegenomen. Hij was nog goed te eten ook. Ik was ontzettend verbaasd.

    Heeft één van jullie ooit oerhollandse voedsel in een tankstation zien liggen? Of supermarkt?
    pi_80283672
    M'n vrouw heeft er ooit eens een paar meegenomen toen ze bij een Speedway was. Overigens bleken die stroopwafels dan weer in Canada gemaakt te zijn. .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_80284639
    Bij Publix hier verkopen ze Dutch caramel wafers van Daelmans. Als dat niet Nederlands is Overigens kost één pakje van tien of twaalf wel iets van $4 ex tax, dus het is wel heel duur.

    Vind het sowieso wel grappig om Nederlandse dingen terug te vinden hier. Tijdje geleden kocht ik shoe odor remover bij Wal Mart, stond ook op dat het in Nederland gemaakt was.
    Studeren in the States: My Destiny
      woensdag 14 april 2010 @ 05:15:56 #15
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80292322
    Stroopwafels kan ik hier krijgen bij meerdere winkels. Het is ook zo'n beetje het gangbaarste exportproduct naast kaas en drop.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 14 april 2010 @ 05:16:32 #16
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_80292325
    Ze hebben ook nog speculaasjes, dutch windmills
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_80292411
    Drop heb ik hier nog nooit gezien, speculaas geloof ik wel bij World Market, maar dat is ook weer belachelijk duur. Zeg maar zo duur dat het het bijna waard is om voor naar Nederland te vliegen
    Studeren in the States: My Destiny
    pi_80293171
    Hoi!

    Zit hier iemand die Amerika is binnen gekomen door een eigen bedrijf te beginnen? Of via zo'n "inverstors visa"?
      woensdag 14 april 2010 @ 21:43:42 #19
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80322171
    Ik niet, maar ik ken wel iemand hier uit Nederland die dat heeft gedaan. Die zit nu in haar 3e jaar eigen bedrijf, en voor vernieuwing van het visum moet ze een businessplan presenteren, met omzet, winst, en het aantal mensen dat ze in dienst heeft. Ze heeft nu 3 mensen in dienst waar ze salaris voor betaald. Ze had verder in Nederland al een eigen bedrijf in marketing, en dat deed ze toch al voor 90% online, dus ze is ook daar gewoon mee doorgegaan om kosten voor investering in de VS te dekken.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 14 april 2010 @ 22:06:03 #20
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_80323217
    Ben weer benieuwd naar de verhalen van onze kaaskoppen bij Uncle Sam.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      woensdag 14 april 2010 @ 22:23:34 #21
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80324119
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 22:06 schreef Q.E.D. het volgende:
    Ben weer benieuwd naar de verhalen van onze kaaskoppen bij Uncle Sam.
    Uncle Sam heeft van mij gisteren weer een flinke bom geld gekregen.

    Iedereen z'n belastingen al gedaan?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_80332611
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 21:43 schreef maartena het volgende:
    Ik niet, maar ik ken wel iemand hier uit Nederland die dat heeft gedaan. Die zit nu in haar 3e jaar eigen bedrijf, en voor vernieuwing van het visum moet ze een businessplan presenteren, met omzet, winst, en het aantal mensen dat ze in dienst heeft. Ze heeft nu 3 mensen in dienst waar ze salaris voor betaald. Ze had verder in Nederland al een eigen bedrijf in marketing, en dat deed ze toch al voor 90% online, dus ze is ook daar gewoon mee doorgegaan om kosten voor investering in de VS te dekken.
    Ja, dat lijkt me inderdaad het vervelende - dat je eigenlijk nooit helemaal "zeker" bent dat je kunt blijven of niet. En ook is het zo dat je, zodra je met je bedrijf stopt, het land weer moet verlaten, toch?

    Vriend en ik zitten namelijk te kijken naar mogelijkheden om een bedrijf te starten in de VS, of eigenlijk zijn huidige bedrijf te verplaatsen naar de VS. We zijn nu allebei nog jong en we hebben geen kinderwens op korte termijn dus als we de sprong willen wagen, is dit het beste moment. Ik ben alleen niet zo'n fan van de onzekerheid die een eigen bedrijf met zich mee brengt.

    *Gaat op zoek naar meer informatie*
    pi_80354989
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 22:23 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Uncle Sam heeft van mij gisteren weer een flinke bom geld gekregen.

    Iedereen z'n belastingen al gedaan?
    Uncle Sam heeft mij 2 maanden geleden een leuk bedrag gegeven
    pi_80355266
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 08:57 schreef ennuikhier het volgende:
    Vriend en ik zitten namelijk te kijken naar mogelijkheden om een bedrijf te starten in de VS, of eigenlijk zijn huidige bedrijf te verplaatsen naar de VS. We zijn nu allebei nog jong en we hebben geen kinderwens op korte termijn dus als we de sprong willen wagen, is dit het beste moment. Ik ben alleen niet zo'n fan van de onzekerheid die een eigen bedrijf met zich mee brengt.

    *Gaat op zoek naar meer informatie*
    Waarschijnlijk zullen de eisen best strict zijn. Tenslotte kan iedereen hier redelijk eenvouding een bedrijfje starten, dus immigratie zal niet willen dat iedereen uit, bijvoorbeeld, Mexico hier komt met als reden dat ze een mexicaans restaurant willen starten.
    quote:
    Ja, dat lijkt me inderdaad het vervelende - dat je eigenlijk nooit helemaal "zeker" bent dat je kunt blijven of niet. En ook is het zo dat je, zodra je met je bedrijf stopt, het land weer moet verlaten, toch?
    Maar dat geldt voor iedereen met een tijdelijk visum. Als je stopt met werken, dan moet je het land ook verlaten (tenzij je een nieuwe werkgever/sponsor vindt). Als je eenmaal je permanente status hebt, kun je gewoon blijven en als je bedrijf succesvol is (geen idee wat de criteria daar voor zijn), dan kun je waarschijnlijk wel een greencard krijgen.
      donderdag 15 april 2010 @ 20:19:08 #25
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80357185
    Je kunt met een succesvol bedrijf inderdaad op een gegeven moment een green card krijgen. Volgens mij moet je bedrijf hiervoor minstens 2 of 3 jaar goed lopen, en dan kan je business visum omgezet worden tot een green card.

    Ik ben niet echt goed op de hoogte van de regels omtrent opzetten van een eigen zaak, ik heb voornamelijk Facebook contact met deze dame in kwestie, en die was dus laatst bezig met een nieuw businessplan voor de USCIS.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 15 april 2010 @ 20:20:55 #26
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80357259
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 19:28 schreef devzero het volgende:
    Uncle Sam heeft mij 2 maanden geleden een leuk bedrag gegeven
    Misschien volgend jaar.

    Ik heb pre-approval voor een hypotheek, ben nu druk bezig met een hoop uitzoek werk, realtor regelen, etc... in Mei ga ik naar Nederland, en als het allemaal goed gaat deze zomer in een eigen huisje.

    En in California zijn er dan nog allerlei tax-voordeeltjes. En federaal ook nog wat, alhoewel ik die 8k credit allang ben misgelopen ondertussen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 15 april 2010 @ 20:50:16 #27
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_80358568
    Weet iemand hoe ik bewijs dat ik hier woon? Voor mijn uitgever moet ik een bewijs hebben dat ik niet in de EU woon, voor afdracht belastingen over de royalties, maar aangezien ze hier niet met een GBA werken, weet ik niet zeker wat ik het beste kan doen. Ik dacht een kopietje van een gezamenlijke rekening (die gebruikte ik ook voor mijn greencard), maar zijn er nog andere opties voor het geval ze dat niet accepteren?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 15 april 2010 @ 21:07:17 #28
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80359390
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 20:50 schreef wonderer het volgende:
    Weet iemand hoe ik bewijs dat ik hier woon? Voor mijn uitgever moet ik een bewijs hebben dat ik niet in de EU woon, voor afdracht belastingen over de royalties, maar aangezien ze hier niet met een GBA werken, weet ik niet zeker wat ik het beste kan doen. Ik dacht een kopietje van een gezamenlijke rekening (die gebruikte ik ook voor mijn greencard), maar zijn er nog andere opties voor het geval ze dat niet accepteren?
    De meest officiële manier om dat te doen is middels een "Certificate of Residence" die je opvraagt middels het Nederlands consulaat. Je hebt dat bijv. ook nodig als je je rijbewijs vanuit het buitenland wil vernieuwen.

    Zie hier voor meer info: http://www.netherlands-em(...)icleref=AR00000133EN

    Ik denk dat in jouw geval rekeningen die in jouw naam staan (zoals utilities, telefoon etc) ook voldoende zijn. Staan deze allemaal in naam van je man, dan kun je ook een kopie van zijn paspoort, en kopie van trouwcertificaat meesturen, zodat duidelijk wordt dat jij toch echt bij die Amerikaan, en op dat Amerikaanse adres hoort.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 15 april 2010 @ 21:41:45 #29
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_80361434
    Yeah, zo'n certificate of residence is me wat te veel moeite Thanks, though, die kende ik nog niet.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 15 april 2010 @ 23:47:17 #30
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80368136
    Ja, daarom heb ik mijn Nederlandse rijbewijs ook nog niet verlengt. Daar heb je dus ook zo'n kreng voor nodig om dat vanuit het buitenland te kunnen doen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 16 april 2010 @ 02:27:41 #31
    165383 BettyR
    Prehistorisch plaatje
    pi_80370721
    Ik zit ook in de VS (NH), tijdelijk weliswaar. Iemand enig idee of er omgeving Boston nog iets cools te doen is op Koniginnedag?
    History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
      vrijdag 16 april 2010 @ 06:00:56 #32
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_80371069
    Waar in NH?

    Geen idee wat koninginnedag betreft, dit is de eerste sinds ik hier ben dat ik ook hier ben in plaats van in Nederland
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_80371070
    Ik zou zeggen, neem contact op met elkaar
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 02:27 schreef BettyR het volgende:
    Ik zit ook in de VS (NH), tijdelijk weliswaar. Iemand enig idee of er omgeving Boston nog iets cools te doen is op Koniginnedag?
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 19:40 schreef djmarshal het volgende:
    bijna koninginnedag.Een goed excuus om een hollands feestje te geven. Nog andere die iets van plan zijn in Boston?
    pi_80371103
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 20:20 schreef maartena het volgende:
    Ik heb pre-approval voor een hypotheek, ben nu druk bezig met een hoop uitzoek werk, realtor regelen, etc... in Mei ga ik naar Nederland, en als het allemaal goed gaat deze zomer in een eigen huisje.
    Tof Iets waar ik nooit bij stil had gestaan bij het kopen van mijn huisje, was het onderhoud aan de tuin, maar ja, florida+tuin=hele hoop onkruid. Dus de tools die ik nooit zou kopen, elect. heggeschaar, trimmer, kettingzaag, blower, staan nu allemaal in mijn schuurtje. De hydrangea's zijn bijna uitgebloeid, dus een aantal moet ik volgende week even flink terug snoeien (niet nodig, maar makkelijker met 'ruimen' van sommige vines )
      vrijdag 16 april 2010 @ 17:31:41 #35
    165383 BettyR
    Prehistorisch plaatje
    pi_80391965
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 06:00 schreef wonderer het volgende:
    Waar in NH?

    Geen idee wat koninginnedag betreft, dit is de eerste sinds ik hier ben dat ik ook hier ben in plaats van in Nederland
    Ik studeer hier, University of New Hampshire (Durham). Durham vind ik niks, Portsmouth daarentegen wel en het is natuurlijk fijn om dicht bij Boston te zijn .
    Ik wilde vragen waar jij dan zit, maar Concord dus? Bevalt t?
    History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
      vrijdag 16 april 2010 @ 18:03:21 #36
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_80392894
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 17:31 schreef BettyR het volgende:

    [..]

    Ik studeer hier, University of New Hampshire (Durham). Durham vind ik niks, Portsmouth daarentegen wel en het is natuurlijk fijn om dicht bij Boston te zijn .
    Ik wilde vragen waar jij dan zit, maar Concord dus? Bevalt t?
    Jah, Concord is best leuk. Beetje slaperig, maar ach, dat ben ik ook Ik wil best iets gezelligs doen in Boston met Koninginnedag, als er iets te doen is.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_80393914
    Zaterdag 24 April vlieg ik naar San Francisco (Met school weliswaar), zijn er nog dingen die ik gezien 'moet' hebben als ik daar ben? Ik ben 2 weken in de states en ik kan bijna elke dag zelf erop uit.
      vrijdag 16 april 2010 @ 18:37:56 #38
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_80393969
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 18:36 schreef Brigand het volgende:
    Zaterdag 24 April vlieg ik naar San Francisco (Met school weliswaar), zijn er nog dingen die ik gezien 'moet' hebben als ik daar ben? Ik ben 2 weken in de states en ik kan bijna elke dag zelf erop uit.
    http://www.maritime.org/index.htm

    USS Pampmapmapmampapadino
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      vrijdag 16 april 2010 @ 19:02:28 #39
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80394805
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 18:36 schreef Brigand het volgende:
    Zaterdag 24 April vlieg ik naar San Francisco (Met school weliswaar), zijn er nog dingen die ik gezien 'moet' hebben als ik daar ben? Ik ben 2 weken in de states en ik kan bijna elke dag zelf erop uit.
    Een Giants game. - ze spelen de 25e tot ong. 2 Mei of zo zeker nog een stuk of 6 wedstrijden thuis.

    In de buurt van SF vind ik zelf verder Sausolito wel leuk, Muir Woods is ook erg interessant. Een boot-toer over de baai is ook aan te raden.... de mooiste zijn altijd degene die net een half uur voor zonsondergang vertrekken, dan kun je de zon in zee zien zakken terwijl je in de baai dobbert met de GGB voor je.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_80404099
    Dag Amerikanen;)

    Ik ben al een tijdje gek van Amerika en nu wil ik er komende zomer voor het eerst voor enkele weken heen. Niet puur als toerist, maar lijkt me ook leuk om echt onder de Amerikanen te zijn. Ik heb een adres in de buurt van San Diego waar ik paar dagen kan blijven, maar moet de rest zelf door zien te komen;)
    Ik wil graag mensen ontmoeten, waarmee ik contact kan onderhouden. Uiteindelijk zie ik mezelf wel in Amerika belanden namelijk:)

    Hebben jullie tips voor me? Is in je eentje rondtrekken een beetje te doen? Ik wil dan ook wel opzoek naar mensen van mijn leeftijd (midden 20) waar kom je die het makkelijkste tegen?
    Belachelijke vragen misschien, maar moet toch ergens beginnen hè;)
      zaterdag 17 april 2010 @ 03:41:36 #41
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_80410632
    Maak ik zo de fles chilisaus open (mixen met een paar lepels sour cream, heerlijke dip voor je chips ), zie ik ineens dat er Maggi op de dop staat Kweenie of het een echt Nederlands merk is, maar ik vond het wel grappig.

    Dat ze gewone maggi verkochten (dat zoute bruine spul) wist ik wel, maar dit dus niet
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 18 april 2010 @ 03:25:39 #42
    50442 DaMook
    Lonely together ( Miss u Caro)
    pi_80436859
    tvp
    The only easy day, was yesterday. (USMC)

    Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
    I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
    pi_80466379
    tvp
    pi_80564786
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 03:41 schreef wonderer het volgende:
    Kweenie of het een echt Nederlands merk is, maar ik vond het wel grappig.
    quote:
    Maggi is a Nestlé brand of instant soups, stocks, bouillon cubes, ketchups, sauces, seasonings and instant noodles. The original company came into existence in 1872 in Switzerland, when Julius Maggi took over his father's mill.
    bron

    Dat bruine spul hebben ze hier ook, chilisaus heb ik nooit gezien (maar ik let er dan ook niet op).
      woensdag 21 april 2010 @ 16:55:14 #45
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80564980
    Maggi is tegenwoordig toch van Unilever?
      woensdag 21 april 2010 @ 17:12:06 #46
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_80565620
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 03:41 schreef wonderer het volgende:
    Maak ik zo de fles chilisaus open (mixen met een paar lepels sour cream, heerlijke dip voor je chips ), zie ik ineens dat er Maggi op de dop staat Kweenie of het een echt Nederlands merk is, maar ik vond het wel grappig.

    Dat ze gewone maggi verkochten (dat zoute bruine spul) wist ik wel, maar dit dus niet
    Of tabasco en ketchup mixen met sour cream.

    Lekker als barbecuesaus.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
    pi_80566670
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 16:55 schreef Blik het volgende:
    Maggi is tegenwoordig toch van Unilever?
    Ik dacht dat Knor van Unilever is, maar ik achter lopen.
    pi_80566738
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 17:12 schreef Q.E.D. het volgende:

    [..]

    Of tabasco en ketchup mixen met sour cream.

    Lekker als barbecuesaus.
    Ik heb nog een hoop habanero saus van een habanero plant die ik 2 jaar geleden had. Het is te scherp om meer dan een mespuntje puur te eten, maar ik zal dat eens proberen met sour cream.
    pi_80567512
    Ik heb een geschil met een website over de aankoop van een paar artikelen, maar krijg nul op het rekest van hun klantenservice. Iemand enig idee bij wat voor instanties ik terecht kan om mijn gelijk te krijgen? Een gang naar de rechter lijkt me wat overdreven, aan de andere kant erger ik me groen aan geel aan de arrogantie van zo'n bedrijf.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_80567546
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 02:27 schreef BettyR het volgende:
    Ik zit ook in de VS (NH), tijdelijk weliswaar. Iemand enig idee of er omgeving Boston nog iets cools te doen is op Koniginnedag?
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 18:03 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Jah, Concord is best leuk. Beetje slaperig, maar ach, dat ben ik ook Ik wil best iets gezelligs doen in Boston met Koninginnedag, als er iets te doen is.
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 19:40 schreef djmarshal het volgende:
    bijna koninginnedag.Een goed excuus om een hollands feestje te geven. Nog andere die iets van plan zijn in Boston?
    Er is op 2 mei een receptie met de Nederlandse consul. PM me anders even.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_80567569
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 11:12 schreef Blik het volgende:
    Ik ben vanaf vrijdag 5 dagen in Washington voor congres en heb zaterdag wat tijd over om iets te zien. Suggesties anyone?
    AACR zeker? Daar zou ik ook heen gaan, op laatste moment afgezegd. Teveel andere dingen te doen.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 21 april 2010 @ 20:33:11 #52
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80573091
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 18:14 schreef Shivo het volgende:
    Ik heb een geschil met een website over de aankoop van een paar artikelen, maar krijg nul op het rekest van hun klantenservice. Iemand enig idee bij wat voor instanties ik terecht kan om mijn gelijk te krijgen? Een gang naar de rechter lijkt me wat overdreven, aan de andere kant erger ik me groen aan geel aan de arrogantie van zo'n bedrijf.
    Credit card opbellen, transactie laten blokkeren. Je credit card bedrijf kan, bijv met als reden "artikelen niet in goede staat ontvangen" je geld teruggeven. Je hebt dan je geld terug, en vervolgens weet je dat je nooit meer bij DAT bedrijf gaat kopen.

    Ik heb dat 1 keer gedaan in de 8 jaar dat ik hier was, alweer ruim 5 jaar geleden nu trouwens..... had een bepaalde poster gekocht (reproductie), kostte me iets van $45, en alhoewel ie in een koker zat, bleek er een scheur in te zitten..... de koker was echter ook zichtbaar mishandeld door de post.

    Klantenservice gebeld en die wilden me geen nieuwe sturen VOOR ik de oude had teruggestuurd. Op zich begrijpelijk, maar ik moest dan wel zelf de verzendkosten betalen, en die zou ik ook niet terugkrijgen van het bedrijf, want, zo zeiden ze, het was de schuld van de USPS, en verzendkosten voor retour nemen ze niet voor hun rekening. Dat zou me dan weer $9 of zo kosten.

    Uiteindelijk heb ik de transactie laten annuleren door de Credit-card company. Die hoefden verder trouwens niet eens bewijs te zien dat het product defect was (scheur). Op een of andere manier kwam het bedrijf er achter dat dit was gebeurd (Credit Card company zal ook wel wat kunnen doen met dat bedrijf om HUN geld weer terug te krijgen??) en kreeg ik een boze email.

    Ik heb ze toen gewoon voor het blok gezet: De koker met gescheurde poster staat in de gang. Kom em halen, of stuur me een return-label op JULIE kosten, en dan krijg je em terug.

    Nooit meer iets van gehoord, maar het is ook nooit op mijn credit-report gekomen omdat ik door mijn Credit-card bedrijf in het gelijk werd gesteld. Het was een vrij grote scheur (10 cm) dus ik heb uiteindelijk - een jaar of 2 later, hij zat nog in de koker - de poster weggegooid.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_80574239
    Dat werkt inderdaad prima met een credit card, maar dus niet met een debit card. Een reden te meer om alles op internet met een credit card te doen (of paypal).
      woensdag 21 april 2010 @ 21:15:24 #54
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80574800
    We krijgen trouwens weer eens nieuw geld:




    http://www.newmoney.gov/

    Ik loop trouwens vaker met pakken $20 bills rond dan met $100 bills. De ATM geeft ook niet meer dan $20 bills, dus als je eens een paar honderd pinned, krijg je altijd een stapel twenties.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 21 april 2010 @ 21:17:03 #55
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_80574883
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 21:15 schreef maartena het volgende:
    We krijgen trouwens weer eens nieuw geld:

    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Lijkt wel Monopoly geld. Door het lettertype vooral.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
    pi_80575356
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 20:33 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Credit card opbellen, transactie laten blokkeren. Je credit card bedrijf kan, bijv met als reden "artikelen niet in goede staat ontvangen" je geld teruggeven. Je hebt dan je geld terug, en vervolgens weet je dat je nooit meer bij DAT bedrijf gaat kopen.

    Ik heb dat 1 keer gedaan in de 8 jaar dat ik hier was, alweer ruim 5 jaar geleden nu trouwens..... had een bepaalde poster gekocht (reproductie), kostte me iets van $45, en alhoewel ie in een koker zat, bleek er een scheur in te zitten..... de koker was echter ook zichtbaar mishandeld door de post.

    Klantenservice gebeld en die wilden me geen nieuwe sturen VOOR ik de oude had teruggestuurd. Op zich begrijpelijk, maar ik moest dan wel zelf de verzendkosten betalen, en die zou ik ook niet terugkrijgen van het bedrijf, want, zo zeiden ze, het was de schuld van de USPS, en verzendkosten voor retour nemen ze niet voor hun rekening. Dat zou me dan weer $9 of zo kosten.

    Uiteindelijk heb ik de transactie laten annuleren door de Credit-card company. Die hoefden verder trouwens niet eens bewijs te zien dat het product defect was (scheur). Op een of andere manier kwam het bedrijf er achter dat dit was gebeurd (Credit Card company zal ook wel wat kunnen doen met dat bedrijf om HUN geld weer terug te krijgen??) en kreeg ik een boze email.

    Ik heb ze toen gewoon voor het blok gezet: De koker met gescheurde poster staat in de gang. Kom em halen, of stuur me een return-label op JULIE kosten, en dan krijg je em terug.

    Nooit meer iets van gehoord, maar het is ook nooit op mijn credit-report gekomen omdat ik door mijn Credit-card bedrijf in het gelijk werd gesteld. Het was een vrij grote scheur (10 cm) dus ik heb uiteindelijk - een jaar of 2 later, hij zat nog in de koker - de poster weggegooid.
    Dat is een goed idee, maar het gaat hier om bus tickets waarbij ik er vier te veel heb gekocht doordat zowel website als bevestigings mail onduidelijk waren. En die andere vier heb ik wel nodig.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_80575805
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 21:15 schreef maartena het volgende:
    Ik loop trouwens vaker met pakken $20 bills rond dan met $100 bills. De ATM geeft ook niet meer dan $20 bills, dus als je eens een paar honderd pinned, krijg je altijd een stapel twenties.
    Zeer irritant inderdaad. En dan proberen die hele stapel bankbiljetten in je portemonnee te proppen.
    pi_80576231
    Maar hoe vaak pin je nou "een paar honderd"? Ik heb meestal niet meer dan $50-$100 in mijn portemonnee waar ik meestal een paar weken mee doe. Ik betaal bijna alles met plastic.
      woensdag 21 april 2010 @ 22:08:00 #59
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_80577513
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 21:43 schreef devzero het volgende:
    Maar hoe vaak pin je nou "een paar honderd"? Ik heb meestal niet meer dan $50-$100 in mijn portemonnee waar ik meestal een paar weken mee doe. Ik betaal bijna alles met plastic.
    Ik pin uberhaupt niet... Hooguit af en toe een briefje van 20 (of twee) bij het afrekenen van de boodschappen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 21 april 2010 @ 22:20:39 #60
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80578159
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 21:43 schreef devzero het volgende:
    Maar hoe vaak pin je nou "een paar honderd"? Ik heb meestal niet meer dan $50-$100 in mijn portemonnee waar ik meestal een paar weken mee doe. Ik betaal bijna alles met plastic.
    Ik doe ook meestal gewoon een debit card. Maar je hebt soms van die uitjes waar het handiger is om met cash rond te lopen....echt vaak gebeurd dat ook niet inderdaad.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 21 april 2010 @ 22:23:02 #61
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80578270
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 21:26 schreef Shivo het volgende:

    Dat is een goed idee, maar het gaat hier om bus tickets waarbij ik er vier te veel heb gekocht doordat zowel website als bevestigings mail onduidelijk waren. En die andere vier heb ik wel nodig.
    Kan natuurlijk alsnog. Laten terugbetalen met als reden dat de site een fout gemaakt heeft en je het dubbele aantal kaarten heeft gestuurd.

    Daarna gewoon 4 kaarten opnieuw bestellen op een andere credit card.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 22 april 2010 @ 01:07:42 #62
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80583929
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 18:16 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    AACR zeker? Daar zou ik ook heen gaan, op laatste moment afgezegd. Teveel andere dingen te doen.
    nope.

    IUEC heet het
    pi_80583943
    Hoe is het weer nu?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      donderdag 22 april 2010 @ 01:13:30 #64
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_80584008
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 01:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Hoe is het weer nu?
    Waar?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_80584012
    Waar je woont natuurlijk
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      donderdag 22 april 2010 @ 01:18:13 #66
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_80584083
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 01:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Waar je woont natuurlijk
    Zonnig/halfbewolkt en een graad of 20.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 22 april 2010 @ 01:40:59 #67
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80584391
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 01:18 schreef wonderer het volgende:
    Zonnig/halfbewolkt en een graad of 20.
    Aan de andere kant van de kust..... idem!

    Met een spatje regen.

    Vorige week en in het weekend was het volop zon met 25 graden, en dat is het aankomend weekend ook weer.... men verwacht dat deze week de laatste regen van het seizoen brengt.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 22 april 2010 @ 02:10:19 #68
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_80584553
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 01:40 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Aan de andere kant van de kust..... idem!

    Met een spatje regen.

    Vorige week en in het weekend was het volop zon met 25 graden, en dat is het aankomend weekend ook weer.... men verwacht dat deze week de laatste regen van het seizoen brengt.
    Ja, ik had ook een spatje

    Als het de hele zomer zo blijft, ben ik ERG gelukkig.

    Maar dat zit er natuurlijk weer niet in
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 22 april 2010 @ 02:53:33 #69
    165383 BettyR
    Prehistorisch plaatje
    pi_80584728
    Het weer was idd. wel aardig vandaag.

    Over dat geld ja, ik moest hier de universiteit cash betalen, creditcard werd niet geaccepteerd? Liep ik daar met $800 op zak, in twenties. Lekker voor ze - moet je maar niet cash eisen en gewoon plastic accepteren.
    History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
      donderdag 22 april 2010 @ 02:56:00 #70
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_80584736
    Accepteerden ze geen checks?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_80584815
    Na 2 weken 25-30 graden is het nu een beetje bewolkt en wat koeler.
      donderdag 22 april 2010 @ 08:19:02 #72
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80585671
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 02:53 schreef BettyR het volgende:
    Het weer was idd. wel aardig vandaag.

    Over dat geld ja, ik moest hier de universiteit cash betalen, creditcard werd niet geaccepteerd? Liep ik daar met $800 op zak, in twenties. Lekker voor ze - moet je maar niet cash eisen en gewoon plastic accepteren.
    Ik zag laatst een filmpje van iemand van wie zijn auto was weggesleept in Amerika. Hij moest een aardige boete betalen. Had die het bedrag in 1 centen verzameld Caissiëre wilde het niet accepteren, maar ze moest het van de politie die er uiteindelijk werd bijgehaald.
      donderdag 22 april 2010 @ 16:46:43 #73
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_80602518
    Wij hebben ook nog een shitload aan pennies... keertje bij de bank inleveren maar, ook een beetje zonde anders.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_80633659
    de mega millions is weer eens gevallen

    http://www.spitsnieuws.nl(...)ljoen_in_loteri.html
    *plop*
      vrijdag 23 april 2010 @ 15:05:17 #75
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80635133
    wat een figuur ook die het heeft gewonnen, die kun je over een paar jaar van de straat opvegen...
    pi_80636523
    Wat ik nooit begrijp met dat soort lotto's, is dat ze zo'n bedrag over 20 a 30 jaar uit keren. Je kunt er wel voor kiezen om alles in 1x te krijgen, maar dan mag je blij zijn als je de helft krijgt. Als hij slechts $6 miljoen belasting er over hoeft te betalen, dan zal het ook wel een stuk lager kunnen zijn.

    Ik ben helaas ook bang dat Blik gelijkt heeft en hij over een paar jaar meer schulden heeft dan nu.
      vrijdag 23 april 2010 @ 15:49:03 #77
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80636610
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 15:45 schreef devzero het volgende:
    Wat ik nooit begrijp met dat soort lotto's, is dat ze zo'n bedrag over 20 a 30 jaar uit keren. Je kunt er wel voor kiezen om alles in 1x te krijgen, maar dan mag je blij zijn als je de helft krijgt. Als hij slechts $6 miljoen belasting er over hoeft te betalen, dan zal het ook wel een stuk lager kunnen zijn.

    Ik ben helaas ook bang dat Blik gelijkt heeft en hij over een paar jaar meer schulden heeft dan nu.
    Bedoel niet meteen schulden, maar meer dat hij er al uitziet als een alcoholverslaafde crackjunk. Hoe moet dat over 2 jaar zijn...

    En van dat uitkeren, ze willen natuurlijk liever 30 jaar lang kunnen beleggen met het overgebleven geld en daarmee meer winst maken. Wat ik me afvraag, stel dat de loterij failliet gaat, wat gebeurt er met het geld van de winnaars?
      vrijdag 23 april 2010 @ 15:51:38 #78
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_80636701
    Mis ik bijna een topic.

    Ben klusjesman geworden. Goudmijn, de buren vroegen al of ik er ook eentje voor hun kon maken. Megatafel voor buiten + bankje:



    Het deck begint nu al aardig leefbaar te worden. Nog wat vlees en bier en klaar is kees.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_80643676
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 15:45 schreef devzero het volgende:
    Wat ik nooit begrijp met dat soort lotto's, is dat ze zo'n bedrag over 20 a 30 jaar uit keren. Je kunt er wel voor kiezen om alles in 1x te krijgen, maar dan mag je blij zijn als je de helft krijgt. Als hij slechts $6 miljoen belasting er over hoeft te betalen, dan zal het ook wel een stuk lager kunnen zijn.

    Ik ben helaas ook bang dat Blik gelijkt heeft en hij over een paar jaar meer schulden heeft dan nu.
    In Nederland krijg je er gratis advies bij
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_80644301
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 15:51 schreef popolon het volgende:
    Mis ik bijna een topic.

    Ben klusjesman geworden. Goudmijn, de buren vroegen al of ik er ook eentje voor hun kon maken. Megatafel voor buiten + bankje:
    [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]


    Het deck begint nu al aardig leefbaar te worden. Nog wat vlees en bier en klaar is kees.
    Je hebt postzegels laten drukken? Of moet ik daarin iets kunnen zien?
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 23 april 2010 @ 21:05:46 #81
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_80648026
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 19:42 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Je hebt postzegels laten drukken? Of moet ik daarin iets kunnen zien?
    Het zijn postzegels.

    Ik kreeg de vorige keer commentaar op links en/of te grote foto's vandaar. Maar goed, 't is wel best.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_80649231
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 21:05 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Het zijn postzegels.

    Ik kreeg de vorige keer commentaar op links en/of te grote foto's vandaar. Maar goed, 't is wel best.
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 24 april 2010 @ 00:12:14 #83
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_80656930
    JE ZIET ECHT WEL WAT 'T IS HEUR!
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_80729553
    Zucht... hoop ooit nog eens in de US te kunnen wonen en werken voor een jaar of 2 á 3... Hopen dat web-bedrijven een beetje happig zijn op buitenlandse werknemers...
    pi_80729613
    Stel dat je geboren en opgegroeid bent in Nederland maar je hebt zowel de Nederlandse als Amerikaanse nationaliteit

    Ben je dan ook belastingplichtig in de VS?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      maandag 26 april 2010 @ 15:58:22 #86
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80730530
    Alleen als je ook een SSN hebt aangevraagd, anders kent de IRS je niet.

    Maar het is een van die wetten waar niet op gecontroleerd wordt. Ja, je bent officieel belastingplichtig op al het geld wat je buiten de VS verdiend, maar er is geen enkele controle op, noch is er controle op mogelijk.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_80731762
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 15:58 schreef maartena het volgende:
    Alleen als je ook een SSN hebt aangevraagd, anders kent de IRS je niet.

    Maar het is een van die wetten waar niet op gecontroleerd wordt. Ja, je bent officieel belastingplichtig op al het geld wat je buiten de VS verdiend, maar er is geen enkele controle op, noch is er controle op mogelijk.
    Wat is een SSN?

    Ik denk dat die Amerikanen die ik ken en jaarlijks hun tax-return invullen dommer zijn dan jij
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      maandag 26 april 2010 @ 20:02:08 #88
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80739330
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 16:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Wat is een SSN?
    Social Security Number, vergelijkbaar met het SoFi-nummer (of Burgerservicenummer tegenwoordig) in Nederland.

    Zonder dat nummer weet de IRS helemaal niets over je. De meeste Amerikaanse ouders IN Amerika, vragen het SSN aan voor het kind op een gegeven moment..... maar het is tevens heel normaal dat je er pas eentje krijgt als je bijv. een jaar of 13, 14 bent en je eerste krantenwijk wil gaan lopen.
    quote:
    Ik denk dat die Amerikanen die ik ken en jaarlijks hun tax-return invullen dommer zijn dan jij
    Ik voel me gevleid.

    Maar om je een voorbeeld te geven: Mijn vrouw heeft in de 4 en een half jaar dat ze in Nederland woonde, geen belastingen opgegeven in de VS, maar wel belasting betaald in Nederland voor werk. (zowel inkomstenbelasting van een baan als uit haar eigen zaakje). Bij terugkeer naar de VS volstond een brief aan de IRS waarin verklaard werd dat ze niet in de VS woonde tijdens de 4 jaren dat ze geen belastingaanvraag indiende.

    Het is ook een beetje een grijze wet. Ja het staat in de wet, maar geen enkele Amerikaan die emigreert naar land X, en in land X belasting betaald.... word wettelijk aansprakelijk gehouden in de VS voor gemiste belastinginkomen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_80739798
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 16:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    Ik denk dat die Amerikanen die ik ken en jaarlijks hun tax-return invullen dommer zijn dan jij
    Misschien verdienen ze minder dan $91400 en maakt het dus verder niets uit.
    pi_80744557
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 20:13 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Misschien verdienen ze minder dan $91400 en maakt het dus verder niets uit.
    Hoef je dan geen aangifte te doen?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      maandag 26 april 2010 @ 22:40:11 #91
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80746703
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 22:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Hoef je dan geen aangifte te doen?
    Jawel, je moet officieel nog steeds aangifte doen.... maar je hoeft dan als je minder dan 91400 verdiend niets te betalen, (of $182800 voor een echtpaar).

    De meeste Amerikanen die ik ken in Nederland doen helemaal geen aangifte, of geven hun Nederlandse inkomen niet aan.

    Een vriendin van me hier is trouwens ook als Amerikaanse in Nederland geboren, (NL vader, US moeder), maar is eigenlijk haar hele leven in NL opgegroeid, muv een paar jaar highschool, en woont pas sinds een jaar of twee (met een Nederlander) in de VS. Zij is nu in de 30, heeft 2 jaar terug voor het eerst belastingaangifte gedaan, en vele jaren gewerkt in Nederland.

    Zoals gezegd: Het is een soort grijze wet. Het staat IN de wet, maar er wordt niet actief op vervolgd. Alleen ambassade personeel en burgerpersoneel dat werkt voor de Amerikaanse overheid (e.g. op een luchtmachtbasis zoals Ramstein AFB in Duitsland) komt er niet onderuit. Zij worden dubbel belast: 1x voor het land waarin ze werken, 1x voor de Amerikaanse overheid. Maar de salarissen zijn dan wel een stuk hoger om dat te compenseren.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 27 april 2010 @ 08:58:13 #92
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80755450
    zou wat zijn, betaal je belasting in het land waar je woont, en dan zou je ook nog extra belasting moeten betalen in de US
    pi_80757194
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 08:58 schreef Blik het volgende:
    zou wat zijn, betaal je belasting in het land waar je woont, en dan zou je ook nog extra belasting moeten betalen in de US
    Heb je in Nederland ook
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      dinsdag 27 april 2010 @ 10:42:27 #94
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80758344
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 10:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Heb je in Nederland ook
    hoe dan, je bent toch niet belastingplichtig in Nederland als je er niet woont/werkt?
    pi_80758650
    tvp was hem even kwijt.
    pi_80759434
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 10:42 schreef Blik het volgende:

    [..]

    hoe dan, je bent toch niet belastingplichtig in Nederland als je er niet woont/werkt?
    Als je een huis hebt in het buitenland dan betaal je daar belasting over
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_80763943
    Wooohoooo, eindelijk een vlucht geboekt gister!
    Was wel veel duurder omdat ik zo lang wachtte met boeken Maarja, mijn gastmoeder had nog geen trouwdatum, maar nu wel! Ik kom van 27 juli tot 30 augustus de Verenigde Staten onveilig maken, kan niet wachten!
    Everthing you can imagine is real.
    pi_80771021
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 10:42 schreef Blik het volgende:

    [..]

    hoe dan, je bent toch niet belastingplichtig in Nederland als je er niet woont/werkt?
    Wel als je inkomsten uit Nederland hebt. Ik werd tot begin dit jaar vanuit Nederland betaald, maar kon er voor kiezen om in de VS loonbelasting te betalen. Maar ik heb nog andere inkomsten in Nederland van de verhuur van een pand, en daar betaal ik wel degelijk belasting over.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_80771318
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 16:23 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Wel als je inkomsten uit Nederland hebt. Ik werd tot begin dit jaar vanuit Nederland betaald, maar kon er voor kiezen om in de VS loonbelasting te betalen. Maar ik heb nog andere inkomsten in Nederland van de verhuur van een pand, en daar betaal ik wel degelijk belasting over.
    In de VS of in Nederland of in beide landen?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      dinsdag 27 april 2010 @ 16:38:59 #100
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80771696
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 16:23 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Wel als je inkomsten uit Nederland hebt. Ik werd tot begin dit jaar vanuit Nederland betaald, maar kon er voor kiezen om in de VS loonbelasting te betalen. Maar ik heb nog andere inkomsten in Nederland van de verhuur van een pand, en daar betaal ik wel degelijk belasting over.
    Ja ok, dat vind ik logisch.
    pi_80772032
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 16:38 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Ja ok, dat vind ik logisch.
    Waarom vind je dat logisch?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      dinsdag 27 april 2010 @ 17:09:24 #102
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80772913
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 16:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Waarom vind je dat logisch?
    Omdat dat inkomsten zijn uit Nederland, dus logisch dat je dat aan moet geven bij de belastingdienst. Ik vind het onlogisch dat je dubbel belasting zou moeten betalen in een land als je daar niet eens meer woonachtig bent
    pi_80773032
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 17:09 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Omdat dat inkomsten zijn uit Nederland, dus logisch dat je dat aan moet geven bij de belastingdienst. Ik vind het onlogisch dat je dubbel belasting zou moeten betalen in een land als je daar niet eens meer woonachtig bent
    Je kan maar in een land woonachtig zijn maar je kan wel in meerdere landen inkomsten hebben

    Wie mag nu heffen?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_80773142
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 22:40 schreef maartena het volgende:
    Zij worden dubbel belast: 1x voor het land waarin ze werken, 1x voor de Amerikaanse overheid. Maar de salarissen zijn dan wel een stuk hoger om dat te compenseren.
    Aan de andere kant, kun je in de US (in sommige gevallen?) de belasting die je betaalt hebt in het buitenland hier aftrekken. Bijvoorbeeld, ik heb een 'emerging markets' mutual fonds bij vanguard waar ik in het buitenland dividend belasting over betaal en die belasting kan ik hier opvoeren als aftrek post.

    Helaas is er bijna niets zwart-wit met belastingen, dus ik kan me heel goed voorstellen dat amerikanen in het buitenland een don't ask, don't tell attitude hebben met de IRS.
    pi_80773197
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 17:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Je kan maar in een land woonachtig zijn maar je kan wel in meerdere landen inkomsten hebben

    Wie mag nu heffen?
    Als simpele ziel zou ik zeggen, het land waar je de inkomsten krijgt, daar betaal je belasting. Maar goed, er zijn allerlei voorbeelden te bedenken waarom dat niet/wel zo goed is.
      dinsdag 27 april 2010 @ 17:21:24 #106
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80773356
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 17:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Je kan maar in een land woonachtig zijn maar je kan wel in meerdere landen inkomsten hebben

    Wie mag nu heffen?
    Als je inkomsten uit twee landen lijkt het me logisch dat het land A belasting heft over het gedeelte wat daar verdient is, en land B belasting heft over het gedeelte wat in land B verdient is.

    Dus niet dat land B belasting mag heffen over verdiensten waarover in Land A ook al belasting is betaald.
    pi_80773982
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 17:15 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Aan de andere kant, kun je in de US (in sommige gevallen?) de belasting die je betaalt hebt in het buitenland hier aftrekken. Bijvoorbeeld, ik heb een 'emerging markets' mutual fonds bij vanguard waar ik in het buitenland dividend belasting over betaal en die belasting kan ik hier opvoeren als aftrek post.

    Helaas is er bijna niets zwart-wit met belastingen, dus ik kan me heel goed voorstellen dat amerikanen in het buitenland een don't ask, don't tell attitude hebben met de IRS.
    Je hebt alleen wel een probleem als je op familiebezoek gaat in de VS
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_80774018
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 17:21 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Als je inkomsten uit twee landen lijkt het me logisch dat het land A belasting heft over het gedeelte wat daar verdient is, en land B belasting heft over het gedeelte wat in land B verdient is.

    Dus niet dat land B belasting mag heffen over verdiensten waarover in Land A ook al belasting is betaald.
    Toch doen bijna alle landen dat, ook Nederland

    Er zijn er echt maar een paar die dat niet doen en nog minder waar je niet hoeft te zijn
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      dinsdag 27 april 2010 @ 17:47:58 #109
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80774253
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 17:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Je hebt alleen wel een probleem als je op familiebezoek gaat in de VS
    Onzin. Ik ken tientallen Amerikanen in Nederland (en voorheen zelfs veel meer), en het onderwerp mbt belastingen is wel vaker gespreksonderwerp geweest.... en vrijwel niemand geeft inkomsten uit Nederland ook echt op bij de Amerikaanse belasting.

    De meesten betalen gewoon belasting in Nederland, en sturen naar de Amerikaande IRS een brief/formulier waarin staat: Geen inkomsten in de VS, dus geen belasting.

    Ze worden echt niet opgepakt op het vliegveld of zo.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_80774729
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 17:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Je hebt alleen wel een probleem als je op familiebezoek gaat in de VS
    Alleen als de amerikaanse belasting dienst een heffing oplegt, maar daarvoor moet de buitenlandse werkgever het salaris van de amerikaanse werknemer doorgeven en waarom zou die werkgever dat doen? Voor de amerikaanse belasting dienst is het ook te veel werk/te compliceerd om dat te controleren en alleen als ze vermoeden dat er flink veel geld binnen te halen valt zullen ze in actie komen (bv spaargeld bij zwitserse banken).
    pi_80774761
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 17:47 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Onzin. Ik ken tientallen Amerikanen in Nederland (en voorheen zelfs veel meer), en het onderwerp mbt belastingen is wel vaker gespreksonderwerp geweest.... en vrijwel niemand geeft inkomsten uit Nederland ook echt op bij de Amerikaanse belasting.

    De meesten betalen gewoon belasting in Nederland, en sturen naar de Amerikaande IRS een brief/formulier waarin staat: Geen inkomsten in de VS, dus geen belasting.

    Ze worden echt niet opgepakt op het vliegveld of zo.....
    Het is verboden
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_80775506
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 18:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Het is verboden
    Het is verplicht om je belasting op te geven. Dat zal niemand ontkennen, maar waarom zou dat problemen opleveren bij de douane/immigratie?
    pi_80775878
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 18:24 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Het is verplicht om je belasting op te geven. Dat zal niemand ontkennen, maar waarom zou dat problemen opleveren bij de douane/immigratie?
    Precies de zelfde reden als dat het in Nederland ook problemen oplevert als je met een schuld bij de Fiscus het land in komt
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      dinsdag 27 april 2010 @ 18:42:05 #114
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80776073
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 18:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Het is verboden
    Zoals ik al zei: De Amerikaanse overheid vervolgd er niet op. Ze zullen alleen mensen aanhouden die al een geregistreerde schuld hebben bij de IRS.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_80778391
    In any case hebben de VS en Nederland een overeenkomst waarin staat dat je voor bepaalde periode belastingvrij bent (voor Nederlanders in de VS is dit twee jaar), dit zal omgekeerd ongeveer hetzelfde zijn. Daarbuiten kun je bij de Nederlandse belastingdienst opgeven waar je belasting wil betalen, kies je de VS dan betaal je niet in Nederland. Let wel: dit gaat over inkomstenbelasting. Mijn inkomsten uit verhuur zijn nog steeds belastingplichtig in NL.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_80778609
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 19:42 schreef Shivo het volgende:
    In any case hebben de VS en Nederland een overeenkomst waarin staat dat je voor bepaalde periode belastingvrij bent (voor Nederlanders in de VS is dit twee jaar), dit zal omgekeerd ongeveer hetzelfde zijn. Daarbuiten kun je bij de Nederlandse belastingdienst opgeven waar je belasting wil betalen, kies je de VS dan betaal je niet in Nederland. Let wel: dit gaat over inkomstenbelasting. Mijn inkomsten uit verhuur zijn nog steeds belastingplichtig in NL.
    Ook in de VS?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_80780732
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 18:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Precies de zelfde reden als dat het in Nederland ook problemen oplevert als je met een schuld bij de Fiscus het land in komt
    Welke reden?
    pi_80780826
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 20:40 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Welke reden?
    Probeer het, dan weet je het
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_80785786
    Hoe komt de IRS er achter dat een amerikaan in het buitenland zijn belasting niet opgeeft in de US? Ik vraag me af waarom die amerikaan dan wordt aangehouden bij de grens?
    pi_80785897
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 22:18 schreef devzero het volgende:
    Hoe komt de IRS er achter dat een amerikaan in het buitenland zijn belasting niet opgeeft in de US? Ik vraag me af waarom die amerikaan dan wordt aangehouden bij de grens?
    Omdat hij de VS in wil?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_80786353
    En zo zijn we weer terug bij het begin van de cirkel. Om wat voor reden zou hij dan worden aangehouden als niemand weet dat hij zijn buitenlandse belasting niet heeft aangegeven in de US?
    quote:
    Precies de zelfde reden als dat het in Nederland ook problemen oplevert als je met een schuld bij de Fiscus het land in komt
    pi_80786540
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 22:29 schreef devzero het volgende:
    En zo zijn we weer terug bij het begin van de cirkel. Om wat voor reden zou hij dan worden aangehouden als niemand weet dat hij zijn buitenlandse belasting niet heeft aangegeven in de US?
    [..]


    Als ze dat niet weten niet waarschijnlijk
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      dinsdag 27 april 2010 @ 22:36:35 #123
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80786738
    De Amerikaanse douane (U.S. Customs) weet alleen of er bestaande schulden uitstaan bij de IRS. Aangezien de IRS geen informatie over inkomens uit het buitenland heeft of krijgt, is dit in het geval van iemand die in het buitenland alleen bekend als iemand aangifte heeft gedaan en vervolgens niet betaald. Verder is echt alleen de belasting verschuldigd over Amerikaans inkomen bekend.

    Verder mag je als Amerikaan met Amerikaans paspoort altijd de VS in. Met een belastingschuld is het alleen mogelijk dat je het land niet mag verlaten voordat je die schuld verrekend hebt met de IRS.

    Maar nogmaals: Als iemand die buiten de VS werkt geen aangifte doet in de VS, zal de IRS nooit weten wat voor inkomen die persoon heeft gehad in het buitenland, en zal die persoon dan ook niet kunnen vervolgen voor een (voor de IRS niet bestaande) belastingschuld.

    Zoals ik ook al zei, ik ken vele Amerikanen in Nederland, en de meesten doen of helemaal geen aangifte, of doen een aangifte van $0 inkomen en geven hun inkomen in Nederland niet op. Als je in de VS nog nooit een SSN hebt aangevraagd (zoals vaak het geval met kinderen die in Nederland geboren worden met zowel de Nederlandse als Amerikaanse nationaliteit), dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken.

    Je komt de VS gewoon binnen als je geen aangifte doet verder. Het staat dan wel in de wet dat het moet, maar het is geen "misdaad" waarvoor je bij de douane gestopt wordt.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_80791459
    Ik wilde eigenlijk nog 2 paginaas doorgaan over dit topic, maar ik vrees dat maarten gelijk heeft en dat dit het einde is van deze uitererst nuttige conversatie.
      woensdag 28 april 2010 @ 01:33:25 #125
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80792195
    Om maar weer wat humor in de groep te gooien...... de HAND is blijkbaar goed te gebruiken om aan te geven waar in MICHIGAN je woont.

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_80792759
      woensdag 28 april 2010 @ 03:47:15 #127
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_80792794
    It's the mitten!
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 28 april 2010 @ 16:50:49 #128
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_80809848
    Ik zit in dubio. Ik heb nu de keuze om in de US te blijven met uitzicht op een green card, maar ik weet helemaal niet of ik dat wil Ik krijg een zeer goed salaris als ik het accepteer, maar eigenlijk wil ik in meerdere landen gaan werken, oftewel: nu stoppen en werk zoeken in een ander land.

    Ik heb nog een week om te beslissen
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      woensdag 28 april 2010 @ 16:56:55 #129
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_80810104
    Zolang je jong en vrij bent om te gaan, en je wilt 'avontuurlijk' zijn: Doen.

    Ik kan het niet meer: Ben stokoud, gebonden aan een familie en ik hou niet van avonturen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 28 april 2010 @ 16:58:44 #130
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_80810157
    Welk land is leuker dan? Canada? Somalië? Nederland?
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      woensdag 28 april 2010 @ 17:04:02 #131
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_80810346
    Ik heb mijn vliegticket naar NL al geboekt omdat ik sowieso wat tijd wil om na te denken, maar ik zou na 2 weken weer terug kunnen vliegen

    @Q.E.D.
    Ik heb een lead in Brazilië en een interesse in Scandinavië, maar ik moet nog even uitzoeken wat ik nu eigenlijk precies wil
    Sowieso NIET Nederland.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_80811493
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 03:33 schreef devzero het volgende:
    [ afbeelding ]
    Die is echt mooi!
    Everthing you can imagine is real.
      woensdag 28 april 2010 @ 17:37:57 #133
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_80811515
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 03:33 schreef devzero het volgende:
    [ afbeelding ]
    Geniaal inderdaad
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_80811539
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 16:50 schreef Barcaconia het volgende:
    Ik zit in dubio. Ik heb nu de keuze om in de US te blijven met uitzicht op een green card, maar ik weet helemaal niet of ik dat wil Ik krijg een zeer goed salaris als ik het accepteer, maar eigenlijk wil ik in meerdere landen gaan werken, oftewel: nu stoppen en werk zoeken in een ander land.

    Ik heb nog een week om te beslissen
    Met een greencard kan je altijd nog vertrekken
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_80811556
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 16:58 schreef Q.E.D. het volgende:
    Welk land is leuker dan? Canada? Somalië? Nederland?
    2 van die 3 sws al
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      woensdag 28 april 2010 @ 17:42:00 #136
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_80811639
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 17:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Met een greencard kan je altijd nog vertrekken
    Greencard is voor mijn werkgever een dusdanige inspanning dat ik niet zomaar weg kan lopen als ik hem heb. Daarnaast ambieer ik ook niet om de rest van mijn leven in de US te blijven. Het is alleen een erg goede "zekere" kans die ik kan aannemen, of weggooien en een sprong in het diepe wagen.
    Ik neig naar het 2de.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      woensdag 28 april 2010 @ 17:42:05 #137
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80811640
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 16:58 schreef Q.E.D. het volgende:
    Welk land is leuker dan? Canada? Somalië? Nederland?
    Ik zou best een tijdje in Australië willen wonen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 28 april 2010 @ 17:43:07 #138
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80811666
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 17:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Met een greencard kan je altijd nog vertrekken
    Alleen niet langer dan een jaar. (2 jaar als je van te voren een verlengde re-entry regelt)
    Anders raak je je green card weer kwijt.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 28 april 2010 @ 17:43:48 #139
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_80811690
    Australië heb ik ook aan gedacht, maar toch zoek ik naar een niet-Engels sprekend land. Franstalig Canada spreekt me ook wel aan eigenlijk.
    Nouja, eerst maar eens wat tijd in NL nemen om mijn hoofd leeg te maken en een beslissing te nemen of ik terugga naar de VS of niet.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_80811691
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 17:42 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Greencard is voor mijn werkgever een dusdanige inspanning dat ik niet zomaar weg kan lopen als ik hem heb. Daarnaast ambieer ik ook niet om de rest van mijn leven in de US te blijven. Het is alleen een erg goede "zekere" kans die ik kan aannemen, of weggooien en een sprong in het diepe wagen.
    Ik neig naar het 2de.
    Niemand heeft het ook over meteen weg te lopen. Je bent gewoon in een fase van je leven dat je baas niet meer dan 2,3 jaar commitment kan eisen
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      woensdag 28 april 2010 @ 17:46:57 #141
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_80811788
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 17:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Niemand heeft het ook over meteen weg te lopen. Je bent gewoon in een fase van je leven dat je baas niet meer dan 2,3 jaar commitment kan eisen
    3 jaar commitment heb ik hem gegeven maar hij zoekt naar 5 jaar. Helaas. Ik ben wel toe aan een totaal andere richting.
    Ik zal eens wat googelen naar landen, bedrijven, industrieën en talen waar ik in geïnteresseerd ben. Even shortlisten zeg maar...
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_80811850
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 17:46 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    3 jaar commitment heb ik hem gegeven maar hij zoekt naar 5 jaar. Helaas. Ik ben wel toe aan een totaal andere richting.
    Ik zal eens wat googelen naar landen, bedrijven, industrieën en talen waar ik in geïnteresseerd ben. Even shortlisten zeg maar...
    Dan heb je de keuze toch al gemaakt?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      woensdag 28 april 2010 @ 17:49:57 #143
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_80811888
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 17:42 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ik zou best een tijdje in Australië willen wonen.
    Ja dat lijkt me ook wel tof. Of Japan...
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      woensdag 28 april 2010 @ 17:52:17 #144
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_80811970
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 17:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Dan heb je de keuze toch al gemaakt?
    Eigenlijk wel, ik kom hier maar een beetje de dramaqueen uithangen
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      woensdag 28 april 2010 @ 17:56:02 #145
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_80812100
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 01:33 schreef maartena het volgende:
    Om maar weer wat humor in de groep te gooien...... de HAND is blijkbaar goed te gebruiken om aan te geven waar in MICHIGAN je woont.

    [ afbeelding ]
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_80891564
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 17:43 schreef Barcaconia het volgende:
    Australië heb ik ook aan gedacht, maar toch zoek ik naar een niet-Engels sprekend land. Franstalig Canada spreekt me ook wel aan eigenlijk.
    Nouja, eerst maar eens wat tijd in NL nemen om mijn hoofd leeg te maken en een beslissing te nemen of ik terugga naar de VS of niet.
    Wel oppassen dat je ondernemingszin dan niet niet in NL weer in slaap sukkelt!
    Dat gebeurt maar zo!

    Succes bij het vinden van een nieuwe orientatie!
     FR
      zaterdag 1 mei 2010 @ 00:20:51 #147
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_80891750
    Ik heb voor de leuke ipv nuttige weg gekozen, voorlopig althans
    Ik ga bij mijn huidige werkgever wat simpel werk doen ipv de baan die ik zojuist opgezegd heb. Het verdient goed en ik kan nog een paar maandjes afmaken in de US zonder problemen. Ben ik tenminste in de zomer nog hier

    Gedurende die periode kan ik op zoek naar een andere baan in het buitenland, dat kost immers tijd en voor de zomervakantie staan veel werkgevers ook niet te springen om personeel.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_80891796
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 00:20 schreef Barcaconia het volgende:
    Ik heb voor de leuke ipv nuttige weg gekozen, voorlopig althans
    Ik ga bij mijn huidige werkgever wat simpel werk doen ipv de baan die ik zojuist opgezegd heb. Het verdient goed en ik kan nog een paar maandjes afmaken in de US zonder problemen. Ben ik tenminste in de zomer nog hier

    Gedurende die periode kan ik op zoek naar een andere baan in het buitenland, dat kost immers tijd en voor de zomervakantie staan veel werkgevers ook niet te springen om personeel.
    Dus je wil een baan zoeken als schoolverlater zonder dat je daar bent?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zaterdag 1 mei 2010 @ 00:25:38 #149
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_80891894
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 00:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Dus je wil een baan zoeken als schoolverlater zonder dat je daar bent?
    Jup. Zal niet meevallen, maar het moet mogelijk zijn.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_80891940
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 00:25 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Jup. Zal niet meevallen, maar het moet mogelijk zijn.
    Niets is onmogelijk
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zaterdag 1 mei 2010 @ 00:29:19 #151
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_80892015
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 00:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Niets is onmogelijk
    Gelukkig beschik ik over wilskracht, vrijheid en doorzettingsvermogen dus het moet mogelijk zijn
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_80911948
    Nou met al deze opgesomde kenmerken moet je je helemaal thuis
    voelen daar in de USA
    75 topics = FIN
    pi_80922942
    Heb hier laatst een winkeltje gevonden met een flink aantal importbieren, maar helaas geen Hertog Jan. Is dat uberhaupt te krijgen hier in de US? Of moet ik de zoekactie staken?

    [ Bericht 0% gewijzigd door Ainnir op 02-05-2010 07:19:07 ]
      zondag 2 mei 2010 @ 07:22:01 #154
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_80922949
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 07:14 schreef Ainnir het volgende:
    Heb hier laatst een winkeltje gevonden met een flink aantal importbieren, maar helaas geen Hertog Jan. Is dat uberhaupt te krijgen hier in de US? Of moet ik de zoekactie staken?
    Waarom Hertog Jan als er bieren zijn die veel beter zijn?

    Local brews.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_80923062
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 07:22 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Waarom Hertog Jan als er bieren zijn die veel beter zijn?

    Local brews.
    Nostalgie. Tijdens m'n studententijd was dat 'ons' bier
    pi_80931020
    gewoon vragen aan de eigenaar van de slijterij, ze kunnen zo goed als alles wel bestellen. En als je in Boston zit zijn er volgens mij wel wat cafe's die het verkopen.
    *plop*
    pi_80936387
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 08:30 schreef Ainnir het volgende:

    [..]

    Nostalgie. Tijdens m'n studententijd was dat 'ons' bier
    Aan het eind van de middelbare school / begin van de rest van de school carrière was dat ook binnen mijn vriendengroep het bier dat iedereen dronk. .

    Gisteravond hier voor het eerst sinds tijden weer eens uit eten geweest en wat andere bieren geprobeerd. Fat Tire en Flying Dog, beiden nog nooit gedronken en allebei goed te doen. En Flying Dog heeft toffe labels. .
    Echt lokale brouwsels ken ik hier nog niet. Als ik er ooit eens wat vind zal ik ze eens proberen.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      zondag 2 mei 2010 @ 18:41:16 #158
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_80941331
    Ik vind Fat Tire altijd zo licht. Het ziet er uit als amber maar het smaakt veel lichter vind ik. Goed te doen, maar ik verwachtte er meer van eigenlijk.
    Ik ben inmiddels verslingerd aan de Oberon, dat is fantastisch zomerbier zeg (van Bells uit Kalamazoo, MI)
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      zondag 2 mei 2010 @ 18:54:42 #159
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80941872
    Een aantal brouwerijen om te proberen:

    Michelob
    Sierra Nevada
    New Belgium
    Blue Moon

    Volgens mij verkopen deze brouwerijen in het hele land.

    Mijn studententijd-biertje (als je MBO Informatica studententijd kunt noemen) was altijd Palm bier en Hoegaarden. Deze laatste is overal in de VS te krijgen (dacht ik), en Palm is vorig jaar met export begonnen in California, New York, en nog enkele staten rondom New York..... Ik heb nog twee sixpacks thuis staan, eentje in de koelkast.

    Ook heb ik momenteel "Shock Top" van Michelob, uiterst lekker.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 2 mei 2010 @ 19:08:45 #160
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_80942417


    Erg lekker inderdaad

    Die er naast is Oberon trouwens, is dat ook over de hele US te krijgen? Hier is het razend populair, ze hadden het in DC ook dus ze distribueren behoorlijk veel.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      zondag 2 mei 2010 @ 19:16:25 #161
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80942687
    Ik ken Oberon nog niet. Ik zal hier eens bij de bekende bierwinkels gaan kijken
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_80942893
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 18:41 schreef Barcaconia het volgende:
    Ik vind Fat Tire altijd zo licht. Het ziet er uit als amber maar het smaakt veel lichter vind ik. Goed te doen, maar ik verwachtte er meer van eigenlijk.
    Ik ben inmiddels verslingerd aan de Oberon, dat is fantastisch zomerbier zeg (van Bells uit Kalamazoo, MI)
    Waar we gisteravond wat hebben gegeten hadden ze ook Two Hearted van Bells, maar die ik niet geprobeerd. Volgende keer eens proberen. Schijnt naar bloemen te ruiken.
    Ik vond Fat Tire met name aangenaam omdat het best lekker weg drinkt.

    Als ik binnenkort weer eens bier ga inslaan, zal ik eens proberen wat Flying Dog te bemachtigen. Vond dat toch best wel lekker. Gisteravond kwam ik er thuis achter dat ze een bier ter ere van hun 20 jarig jubileum hebben genaamd "Raging Bitch", dus alleen voor de naam al wil ik het in de koelkast hebben liggen. .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      zondag 2 mei 2010 @ 20:53:06 #163
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_80946456
    Fat Tire drinkt inderdaad lekker weg, maar ik had toch nèt wat meer verwacht, zeker van zulk populair bier.

    Raging Bitch klinkt ook wel leuk
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_80956109
    Blue moon is een van mijn favorieten. En geen lokaal biertje, maar hier wel overal te krijgen: Peroni (italiaans); Zeer goed te drinken!
    *plop*
      maandag 3 mei 2010 @ 01:05:58 #165
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_80956154
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 19:08 schreef Barcaconia het volgende:
    [ afbeelding ]

    Erg lekker inderdaad

    Die er naast is Oberon trouwens, is dat ook over de hele US te krijgen? Hier is het razend populair, ze hadden het in DC ook dus ze distribueren behoorlijk veel.
    Oberon is een Michigan lokaal biertje dat erg snel populair aan 't worden is in heel de VS. Ben geen fan trouwens.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 3 mei 2010 @ 02:13:39 #166
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_80957219
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 01:05 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Oberon is een Michigan lokaal biertje dat erg snel populair aan 't worden is in heel de VS. Ben geen fan trouwens.
    Eerste keer dat ik het dronk was ik ook niet overtuigd. Toch ben ik er snel aan gewend geraakt. Ik vind het erg lekker!
    Oberon staat hier ook op pallets in het gangpad bij Meijer. Het moet toch wel populair zijn denk ik dan
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      maandag 3 mei 2010 @ 02:42:14 #167
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80957468
    Ik heb even gechecked, maar Bell's, de brouwer van Oberon, heeft nog geen distributeur in California.

    Maar gelukkig zijn er zat andere bieren.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 3 mei 2010 @ 08:07:51 #168
    50442 DaMook
    Lonely together ( Miss u Caro)
    pi_80958115
    Wat een rare namen hebben die bieren daar zeg . Ik dacht trouwens dat budweiser daar zo populair was ?
    The only easy day, was yesterday. (USMC)

    Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
    I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
      maandag 3 mei 2010 @ 15:49:42 #169
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80971422
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 08:07 schreef DaMook het volgende:
    Ik dacht trouwens dat budweiser daar zo populair was ?
    Populair != Lekker.

    Heineken is ook populair..... maar een goede Palm, Hoegaarden, of Westmalle Triple is toch lekkerder.

    Verder: Alles waar het woordje "Light" of "Lite" in zit.... is frisdrank met een biersmaakje.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 3 mei 2010 @ 22:04:40 #170
    299521 64bit
    Michael Scott Paper Co.
    pi_80986542
    Ik dronk vooral Corona toen ik een paar maanden in LA studeerde Lekker biertje bij dat warme weer. Ik zou wel weer graag terug willen, maar dan naar San Francisco. Fantastische stad, veel te kort geweest. Ik zie mijzelf prima in de Bay Area wonen Alleen zo lastig om het voor elkaar te krijgen. Ik moet nu nog een jaar studeren, ik zou maar wat graag daar in de buurt gaan werken na mijn studie.
    pi_81066270
    Bah, vanochtend voor het eerst aangehouden door de CHP. Net 2 dagen een nieuwe auto en bingo, speeding ticket. Met m'n ouwe auto nooit aangehouden, maar nu heb ik een auto die er wat sportiever uitziet, en meteen raak...
      woensdag 5 mei 2010 @ 22:38:49 #172
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81066623
    Ik zat vorige week bij een maat in de auto die een paar pilsjes op had (stuk of 3~4). De politie hield ons aan en hij blies 0,9promille (0,8 toegestaan). De politie liet hem gewoon gaan zonder DUI

    Ik zou trouwens ook niet vlug mee daarmee in de auto stappen maarja, ik had zelf gedronken dus weinig keuze (of taxi bellen, misschien slimmer geweest achteraf )
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      woensdag 5 mei 2010 @ 22:47:29 #173
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81067048
    Ik ben nog nooit aangehouden. Wel een keer een rood-licht ticket gehad van zo'n automatische camera. Gelijk $360 + nog iets van $25 aan administrative/court kosten of zoiets.... was bijna $400 in ieder geval
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 5 mei 2010 @ 22:50:58 #174
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81067229
    Roodlichtcamera's? Hebben ze die dingen in CA staan? Die heb ik hier nog nooit gezien geloof ik.
    Ik hoorde laatst op NPR dat die dingen in Arizona niet meer mochten staan ivm privacyschending Ook een apart verhaal.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      woensdag 5 mei 2010 @ 22:54:38 #175
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81067402
    Roodlicht cameras mogen wel in CA. Snelheidscameras nog steeds niet. Gelukkig.

    Ik rij meestal rond de 75 a 80 op snelwegen, dus ik mag wel weer erg gaan oppassen in Nederland over anderhalve week.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 5 mei 2010 @ 22:56:15 #176
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81067487
    Over anderhalve week ben ik ook in NL. Ik vlieg zondag.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      woensdag 5 mei 2010 @ 23:26:41 #177
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_81068853
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 22:31 schreef Ainnir het volgende:
    Bah, vanochtend voor het eerst aangehouden door de CHP. Net 2 dagen een nieuwe auto en bingo, speeding ticket. Met m'n ouwe auto nooit aangehouden, maar nu heb ik een auto die er wat sportiever uitziet, en meteen raak...
    Daarom kijk ik dus meer op mijn speedometer dan op de weg
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_81069205
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 23:26 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Daarom kijk ik dus meer op mijn speedometer dan op de weg
    Mja ik hou me normaal redelijk aan de snelheid. Had vanochtend een bumperklever achter me dus ik maakte een beetje vaart om aan de kant te gaan, en juist in een bocht en bergaf waar de CHP dus geparkeerd stond
    pi_81069431
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 22:38 schreef Barcaconia het volgende:
    Ik zat vorige week bij een maat in de auto die een paar pilsjes op had (stuk of 3~4). De politie hield ons aan en hij blies 0,9promille (0,8 toegestaan). De politie liet hem gewoon gaan zonder DUI

    Ik zou trouwens ook niet vlug mee daarmee in de auto stappen maarja, ik had zelf gedronken dus weinig keuze (of taxi bellen, misschien slimmer geweest achteraf )
    Als je vriend zwart was geweest had hij gratis een nachtje in de bak gekregen en een date met de rechter
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      woensdag 5 mei 2010 @ 23:41:02 #180
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81069526
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 23:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Als je vriend zwart was geweest had hij gratis een nachtje in de bak gekregen en een date met de rechter
    Het verliep ook een beetje vreemd. De agent zei dat hij dacht dat mijn maat niet dronken was. Hij zei: Ik laat je gaan, maar aangezien ik het al ingebeld heb ben ik verplicht om een breathtest af te nemen. Wil je meewerken?
    Nouja, hij blies dus over en de agent hield zich raar maar waar aan zijn woord. Terwijl hij eigenlijk inderdaad mijn maat naar de gevangenis had moeten nemen.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_81070149
    Voordeel van het blank zijn
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_81070594
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 22:56 schreef Barcaconia het volgende:
    Over anderhalve week ben ik ook in NL. Ik vlieg zondag.
    Ik vlieg dinsdag, dus dan zijn we gezellig met zijn alleen in .nl. Overigens Maarten is 75-80 gewoon wat je in Nederland op de snelweg mag rijden, dus hoef je je niet al te druk te maken
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 6 mei 2010 @ 00:07:54 #183
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81070658
    Is mei een populaire maand om naar huis te gaan ofzo?
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      donderdag 6 mei 2010 @ 00:08:30 #184
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81070678
    Ohja, Frikandellen eten! (met hoofdletter). Het water loopt me al in de mond als ik er aan denk.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_81071594
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 00:07 schreef Barcaconia het volgende:
    Is mei een populaire maand om naar huis te gaan ofzo?
    Is met juni ook de leukste maand om naar huis te gaan
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      donderdag 6 mei 2010 @ 00:47:03 #186
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81071826
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 00:07 schreef Barcaconia het volgende:
    Is mei een populaire maand om naar huis te gaan ofzo?
    Ik ga voornamelijk voor werk, IT conferentie op het hoofdkantoor in NL.... waarom ze die in Mei gekozen hebben weet ik niet, maar ik heb er wat dagen voor en achter aan geplakt en een ticket erbij geboekt voor mijn vrouw.

    Ik noem het trouwens al jaren geen "naar huis" meer. Going home is voor mij de VS.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_81073204
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 00:47 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ik ga voornamelijk voor werk, IT conferentie op het hoofdkantoor in NL.... waarom ze die in Mei gekozen hebben weet ik niet, maar ik heb er wat dagen voor en achter aan geplakt en een ticket erbij geboekt voor mijn vrouw.

    Ik noem het trouwens al jaren geen "naar huis" meer. Going home is voor mij de VS.
    Twente is voor mij thuis, en dat zal nooit veranderen.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_81073388
    Wanneer ga je terug naar thuis?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      donderdag 6 mei 2010 @ 02:26:51 #189
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_81074103
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 01:40 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Twente is voor mij thuis, en dat zal nooit veranderen.
    KAMPIOENUUUHH!!
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_81074519
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 02:26 schreef popolon het volgende:

    [..]

    KAMPIOENUUUHH!!


    Jesus saves but death prevails.
    pi_81074526
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 01:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Wanneer ga je terug naar thuis?
    Komende dinsdag voor vijf dagen.
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 6 mei 2010 @ 03:34:26 #192
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81074661
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 02:26 schreef popolon het volgende:
    KAMPIOENUUUHH!!
    Ik heb een FC Twente cap waar ik nog wel eens mee rond loop
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 6 mei 2010 @ 03:35:17 #193
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81074664
    Komen jullie allemaal uit Twente ofzo?
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      donderdag 6 mei 2010 @ 03:41:41 #194
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81074692
    Ik ben geboren en getogen in de regio Utreg.

    Maar mijn ouders en rest van de familie komen uit Twente, en nadat alle kinderen het huis uit waren zijn mijn ouders ook in 2002 weer naar de regio Twente terug verhuisd..... dus ik heb wel een zwak voor Twente, en ben qua voetbal ook meestal FC Twente supporter geweest.... alhoewel ik pas een jaar of twee VOOR ik naar de VS verhuisde echt veel actiever naar sport ging kijken.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_81074858
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 03:35 schreef Barcaconia het volgende:
    Komen jullie allemaal uit Twente ofzo?
    Succes supporters he, komen nu allemaal bovendrijven.
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 6 mei 2010 @ 05:27:06 #196
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_81074868
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 03:35 schreef Barcaconia het volgende:
    Komen jullie allemaal uit Twente ofzo?
    Geen wonder dat ze nu allemaal in de VS zitten
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 6 mei 2010 @ 05:32:30 #197
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_81074873
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 03:35 schreef Barcaconia het volgende:
    Komen jullie allemaal uit Twente ofzo?
    Echt niet.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 6 mei 2010 @ 11:37:08 #198
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81080189
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 05:27 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Geen wonder dat ze nu allemaal in de VS zitten
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_81180826
    hehe, grappig om te zien dat hier zoveel "twentenaren" zitten. Ik zat ook aan de radio gekluisterd.. Twente eindelijk kampioen!!
    *plop*
      maandag 10 mei 2010 @ 18:24:19 #200
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81261705
    Hmm. Voorlopig ziet het er naar uit dat mijn vlucht een uur langer zal gaan duren, omdat ze om IJsland heen moeten vliegen, in plaats van meer gebruikelijk er net onderdoor.....

    We zien wel, donderdag vlieg ik met aankomst vrijdagmorgen naar NL.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 10 mei 2010 @ 22:57:44 #201
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_81276499
    Hoi luitjes, vinden jullie het OK als ik meelees?
    pi_81276544
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 22:57 schreef Omnifacer het volgende:
    Hoi luitjes, vinden jullie het OK als ik meelees?
    Nee
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      maandag 10 mei 2010 @ 22:59:35 #203
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_81276590
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 22:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Nee
    OK
    pi_81276618
    Inkoppertje
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      dinsdag 11 mei 2010 @ 00:42:38 #205
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81280901
    Mijn vlucht duurde ook een uur langer, midden over Groenland.
    Wel goed en veilig aangekomen.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      dinsdag 11 mei 2010 @ 09:28:38 #206
    230749 Olle.
    It's OK you fool!
    pi_81285229
    Ik heb een vraag.
    In september willen we vliegen naar Denver of Las Vegas, alleen kan dit bijna niet rechtstreekts vanaf Nederland. Dan gaan we via Texas en moeten we daar overstappen.

    Mijn vraag is of het een erg grote moeite is om in Amerika over te stappen? Want ik heb begrepen dat je in Amerika voor je eigen koffers moet zorgen en omdat Amerika nogal paniekerig is op vliegvelden (met name Nederlanders) dat iedereen de koffer moet open doen en wordt gefoullieerd?!?
    A man's got to do what a man's got to do
    pi_81288058
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 09:28 schreef Olle. het volgende:
    Ik heb een vraag.
    In september willen we vliegen naar Denver of Las Vegas, alleen kan dit bijna niet rechtstreekts vanaf Nederland. Dan gaan we via Texas en moeten we daar overstappen.

    Mijn vraag is of het een erg grote moeite is om in Amerika over te stappen? Want ik heb begrepen dat je in Amerika voor je eigen koffers moet zorgen en omdat Amerika nogal paniekerig is op vliegvelden (met name Nederlanders) dat iedereen de koffer moet open doen en wordt gefoullieerd?!?
    Vanaf Amsterdam zijn er gewoon directe vluchten naar Denver, maar dat zal waarschijnlijk niet de goedkoopste optie zijn. Las Vegas kan bij mijn weten sowieso niet direct vanaf Nederland. Wat betreft het overstappen in de States hoor je natuurlijk met name de horroverhalen. Vaak zul je je bagage op moeten halen, door de security en weer inleveren voor de volgende vlucht. Het kost vooral tijd, en daardoor is een ruime overstap wel fijn. Als je verder alle vragen gewoon beleefd beantwoord, en niet al te zenuwachtig doet is er mijns inziens weinig aan de hand.
    When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
    pi_81295511
    Wat hij zegt.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_81303499
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 09:28 schreef Olle. het volgende:
    Want ik heb begrepen dat je in Amerika voor je eigen koffers moet zorgen en omdat Amerika nogal paniekerig is op vliegvelden (met name Nederlanders) dat iedereen de koffer moet open doen en wordt gefoullieerd?!?
    Vergeet niet om, als je tax-free op schiphol een fles sterke drank of parfum hebt gekocht, die in je koffers te stoppen na de amerikaanse douane en voor je je koffers weer afgeeft. Je gaat daarna door een volgende screening en dan kun je geen vloeistoffen meenemen.

    De routine is best te doen: immigratie, koffers van de band, door douane, koffers 'inchecken' en als laaste door een security screening (wat iedereen moet doen om bij de gates te komen). Lijkt me alleen een probleem als je huilende kinderen bij je hebt.
    pi_81303578
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 16:58 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Vergeet niet om, als je tax-free op schiphol een fles sterke drank of parfum hebt gekocht, die in je koffers te stoppen na de amerikaanse douane en voor je je koffers weer afgeeft. Je gaat daarna door een volgende screening en dan kun je geen vloeistoffen meenemen.

    De routine is best te doen: immigratie, koffers van de band, door douane, koffers 'inchecken' en als laaste door een security screening (wat iedereen moet doen om bij de gates te komen). Lijkt me alleen een probleem als je huilende kinderen bij je hebt.
    Net alsof het normaal is dat je koffers niet doorgelabeld worden
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      dinsdag 11 mei 2010 @ 17:09:57 #211
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_81303982
    Kun je niet in Europa (bv Engeland) overstappen?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_81304018
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 17:09 schreef wonderer het volgende:
    Kun je niet in Europa (bv Engeland) overstappen?
    Nog even en je moet voor de security check ook je baggage meenemen
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      dinsdag 11 mei 2010 @ 17:12:34 #213
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_81304085
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 17:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Nog even en je moet voor de security check ook je baggage meenemen
    Nou ja, nu nog niet, dus dat zou een optie zijn. In Ierland kun je zelfs al door de immigratie zodat je in de VS zo kunt doorlopen. Prima gebruik van de overstaptijd
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_81304190
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 17:12 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Nou ja, nu nog niet, dus dat zou een optie zijn. In Ierland kun je zelfs al door de immigratie zodat je in de VS zo kunt doorlopen. Prima gebruik van de overstaptijd
    Je kan beter maar een grote koffer meenemen want in de VS missen de security guards het niveau om te begrijpen dat sommige mensen liever zonder baggage reizen
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_81305567
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 17:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Net alsof het normaal is dat je koffers niet doorgelabeld worden
    Ach, er zijn zoveel dingen waar je je aan kunt ergeren tijdens een transatlantische vlucht, daar is mijn koffers door de douane wel een van de minste van.

    En wat is normaal?
    quote:
    Op woensdag 1 januari 1998 24:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Net alsof het normaal is dat je niet meer in het vliegtuig mag roken
    pi_81305627
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 17:51 schreef devzero het volgende:


    En wat is normaal?
    Dat je koffers worden doorgelabeld
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      dinsdag 11 mei 2010 @ 23:35:51 #217
    17103 PyTh
    The Few, The Proud
    pi_81322471
    Ik vertrek 9 Juni voor 2 weken naar Las Vegas.
    Iemand nog tips wat ik absoluut niet moet missen buiten The Strip en de Grand Canyon om??

    Thanks...
    For those involved, No explanation is necessary
    For those who are not, No explanation is possible
    pi_81322827
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 23:35 schreef PyTh het volgende:
    Ik vertrek 9 Juni voor 2 weken naar Las Vegas.
    Iemand nog tips wat ik absoluut niet moet missen buiten The Strip en de Grand Canyon om??

    Thanks...
    Brice canyon en de Hoover dam
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_81322849
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 23:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Brice canyon en de Hoover dam
    The strip overigens
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_81325343
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 23:35 schreef PyTh het volgende:
    Ik vertrek 9 Juni voor 2 weken naar Las Vegas.
    Iemand nog tips wat ik absoluut niet moet missen buiten The Strip en de Grand Canyon om??

    Thanks...
    Mijn tip: vraag het na in TRV, want volgens mij woont er hier niemand in Vegas.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 12 mei 2010 @ 00:51:12 #221
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_81325374
    Misschien kan er zo'n topic pointer in de slowchats... Dat het geen TRV is hier
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_81325390
    Zit nu op het vliegveld te wachten op mijn vlucht; zou eerst naar Parijs vliegen en dan naar Dusseldorf, maar (ik denk deels vanwege die aswolk) was mijn vlucht plus aansluiting acht uur vertraagd. Gelukkig was AF zo aardig om me dan maar op een directe vlucht naar Amsterdam te zetten, waardoor ik nu vroeger dan mijn oorspronkelijke aankomst tijd aankom.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 12 mei 2010 @ 00:54:53 #223
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_81325447
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 00:51 schreef Shivo het volgende:
    Zit nu op het vliegveld te wachten op mijn vlucht; zou eerst naar Parijs vliegen en dan naar Dusseldorf, maar (ik denk deels vanwege die aswolk) was mijn vlucht plus aansluiting acht uur vertraagd. Gelukkig was AF zo aardig om me dan maar op een directe vlucht naar Amsterdam te zetten, waardoor ik nu vroeger dan mijn oorspronkelijke aankomst tijd aankom.
    Goed gefixt.

    Veilige vlucht
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 12 mei 2010 @ 01:31:14 #224
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81326009
    Ik heb al een directe vlucht, dus korter kan niet.

    De planning is nog goed..... de vlucht zal waarschijnlijk een uur langer duren omdat ze om IJsland heen moeten vliegen ipv net ten zuiden van IJsland, maar verder lijkt het goed te gaan. Zolang het luchtruim in Nederland open blijft, komt het dus wel goed geloof ik..... tenzij er opeens wat veranderd in de vulkaanactiviteit.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 12 mei 2010 @ 08:41:27 #225
    230749 Olle.
    It's OK you fool!
    pi_81328084
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 00:51 schreef wonderer het volgende:
    Misschien kan er zo'n topic pointer in de slowchats... Dat het geen TRV is hier
    goed punt!
    ik zit dan eigenlijk ook fout hier

    dus maar iig dank voor iedereens reactie
    ik zal mijn 4 weekse rondreis door de states wel in TRV leggen
    A man's got to do what a man's got to do
    pi_81368405
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 07:14 schreef Ainnir het volgende:
    Heb hier laatst een winkeltje gevonden met een flink aantal importbieren, maar helaas geen Hertog Jan. Is dat uberhaupt te krijgen hier in de US? Of moet ik de zoekactie staken?
    Meen je dat nou? Was in oktober 2009 in Apeldoorn en ook Amersfoort en daar bleken ze bijna in elke kroeg dit 'bier' te schenken.... Was nou niet zo slecht dat het niet te drinken was , maar als ik de keuze zou hebben zou ik zeker niet dit biertje gaan drinken. Een beetje een boterachtige smaak in dat bier bah
    Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
    I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
      donderdag 13 mei 2010 @ 00:56:37 #227
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81368685
    Ik ben ook een beetje uitgekeken op de "gewone" pils eigenlijk.... en daar valt Hertog Jan ook onder. Doe mij maar een speciaal-biertje, witbier, bokbier, licht, donker.....

    Dat bocht van Miller, Budweiser of Coors koop ik nooit..... en de meesten die ik ken zouden het ook nooit meebrengen. Dat zouden ze ook geen bier mogen noemen eigenlijk...... net zoals ze Hershey's geen chocola zouden mogen noemen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 13 mei 2010 @ 00:59:08 #228
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_81368762
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 00:56 schreef maartena het volgende:
    net zoals ze Hershey's geen chocola zouden mogen noemen.
    hear hear!
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_81369176
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 00:56 schreef maartena het volgende:
    Ik ben ook een beetje uitgekeken op de "gewone" pils eigenlijk.... en daar valt Hertog Jan ook onder. Doe mij maar een speciaal-biertje, witbier, bokbier, licht, donker.....

    Dat bocht van Miller, Budweiser of Coors koop ik nooit..... en de meesten die ik ken zouden het ook nooit meebrengen. Dat zouden ze ook geen bier mogen noemen eigenlijk...... net zoals ze Hershey's geen chocola zouden mogen noemen.
    Nou ja , als je dan toch iets 'sterkers' wil dan drink ik wel gewoon Amaretto , Johnny Walker of m'n favoriet op het moment Eristoff Wodka
    Een 'gewoon' pilsje zoals Heineken bv is dan iets meer dan 5% alcoholpercentage en die biertjes die jij dan bedoelt zijn dan meestal rond de 8 % nou ja echt veel verschil is dat niet en ze zijn meestal dan nog duurder ook....
    Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
    I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
      donderdag 13 mei 2010 @ 01:55:07 #230
    50442 DaMook
    Lonely together ( Miss u Caro)
    pi_81370023
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 01:17 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:

    [..]

    Nou ja , als je dan toch iets 'sterkers' wil dan drink ik wel gewoon Amaretto , Johnny Walker of m'n favoriet op het moment Eristoff Wodka
    Een 'gewoon' pilsje zoals Heineken bv is dan iets meer dan 5% alcoholpercentage en die biertjes die jij dan bedoelt zijn dan meestal rond de 8 % nou ja echt veel verschil is dat niet en ze zijn meestal dan nog duurder ook....
    Het gaat hier nu wel erg veel over bier en weinig over de USA, maar wij gaan vandaag weer Hertog Jan Primator draaien en dat is een erg lekker pilsje (we want ik werk bij ab-inbev, oa dus hoegaarden, leffe, dommelsch en hertog jan (en budweiser) en nee ik wil geen reclame maken, bavaria is ook lekker) .
    The only easy day, was yesterday. (USMC)

    Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
    I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
    pi_81370087
    Hoe komt het trouwens dat m'n toch wel redelijk lange en informatieve post van must see's in Amerika niet meer te zien is?
    Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
    I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
    pi_81371394
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 01:31 schreef maartena het volgende:
    Ik heb al een directe vlucht, dus korter kan niet.

    De planning is nog goed..... de vlucht zal waarschijnlijk een uur langer duren omdat ze om IJsland heen moeten vliegen ipv net ten zuiden van IJsland, maar verder lijkt het goed te gaan. Zolang het luchtruim in Nederland open blijft, komt het dus wel goed geloof ik..... tenzij er opeens wat veranderd in de vulkaanactiviteit.
    Het viel mij op dat we over Ijsland heen vlogen, maar volgens mij duurde de vlucht zelf nauwelijks langer. Vanuit Boston vliegen we natuurlijk een net iets andere route dan jullie vanuit LAX.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_81371397
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 01:57 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
    Hoe komt het trouwens dat m'n toch wel redelijk lange en informatieve post van must see's in Amerika niet meer te zien is?
    KAA != TRV?
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 13 mei 2010 @ 08:29:34 #234
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81371701
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 01:17 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
    Nou ja , als je dan toch iets 'sterkers' wil dan drink ik wel gewoon Amaretto , Johnny Walker of m'n favoriet op het moment Eristoff Wodka
    Laphroaig

    Nuff said.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 13 mei 2010 @ 08:47:10 #235
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81371801
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 06:34 schreef Shivo het volgende:
    Het viel mij op dat we over Ijsland heen vlogen, maar volgens mij duurde de vlucht zelf nauwelijks langer. Vanuit Boston vliegen we natuurlijk een net iets andere route dan jullie vanuit LAX.
    Volgens mij zijn er ook nauwelijks problemen meer nu..... we zien het morgen wel.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 13 mei 2010 @ 17:44:03 #236
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_81386747
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 08:29 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Laphroaig

    Nuff said.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 14 mei 2010 @ 22:03:43 #237
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81436473
    Ik zit weer in Nederland....

    Word er al meteen aan herinnerd waarom ik liever in de VS zit: Spa Blauw moeten kopen in een restaurant, fietsers en wandelaars die echt nergens uitkijken, en de laatste goeie customer service kreeg ik bij de autoverhuurbalie op Schiphol.

    Nu eerst even de stad in, vrijdagavond.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 14 mei 2010 @ 22:05:36 #238
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81436575
    Customer service is zwaar kut inderdaad. Het verkeer vind ik relax. Ik ben zelf ook ontzettend haastig en ongeduldig en dat getrut en getreuzel in de US word ik alleen maar chagrijnig van.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_81436695
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 22:03 schreef maartena het volgende:
    Ik zit weer in Nederland....

    Word er al meteen aan herinnerd waarom ik liever in de VS zit: Spa Blauw moeten kopen in een restaurant, fietsers en wandelaars die echt nergens uitkijken, en de laatste goeie customer service kreeg ik bij de autoverhuurbalie op Schiphol.

    Nu eerst even de stad in, vrijdagavond.
    In Nederland ben je terug in de bewoonde wereld, je weet wel waar fietsers en wandelaars gerespecteerd worden
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zaterdag 15 mei 2010 @ 00:07:50 #240
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81443374
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 22:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    In Nederland ben je terug in de bewoonde wereld, je weet wel waar fietsers en wandelaars gerespecteerd worden
    En waar fietsers en wandelaars zonder te kijken oversteken...... we reden bij aankomst in Alkmaar vandaag al langs een onfortuinlijk geval van een aangereden fietser,de ambulance arriveerde net.

    Maar we hebben net in ieder geval heerlijk getafeld in een Grieks restaurant, en goede service ook nog.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 15 mei 2010 @ 00:08:39 #241
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_81443411
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 00:07 schreef maartena het volgende:

    [..]

    En waar fietsers en wandelaars zonder te kijken oversteken...... we reden bij aankomst in Alkmaar vandaag al langs een onfortuinlijk geval van een aangereden fietser,de ambulance arriveerde net.

    Maar we hebben net in ieder geval heerlijk getafeld in een Grieks restaurant, en goede service ook nog.
    Da's wel het minste wat ze voor die 5 miljard mogen doen.
    2000 light years from home
    pi_81443444
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 00:07 schreef maartena het volgende:

    [..]

    En waar fietsers en wandelaars zonder te kijken oversteken...... we reden bij aankomst in Alkmaar vandaag al langs een onfortuinlijk geval van een aangereden fietser,de ambulance arriveerde net.

    Maar we hebben net in ieder geval heerlijk getafeld in een Grieks restaurant, en goede service ook nog.
    Dat heb je als de automilist je respecteerd, zouden ze in de VS ook moeten proberen
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zaterdag 15 mei 2010 @ 00:23:45 #243
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_81444081
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 00:08 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Da's wel het minste wat ze voor die 5 miljard mogen doen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 15 mei 2010 @ 00:28:32 #244
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_81444281
    Niet zo afgeven Maartje, nergens voor nodig.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_81448748
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 00:07 schreef maartena het volgende:

    [..]

    En waar fietsers en wandelaars zonder te kijken oversteken...... we reden bij aankomst in Alkmaar vandaag al langs een onfortuinlijk geval van een aangereden fietser,de ambulance arriveerde net.

    Maar we hebben net in ieder geval heerlijk getafeld in een Grieks restaurant, en goede service ook nog.
    Grieks restaurant in Alkmaar bij toeval?

    Ik zit volgende week voor drie maanden in Alkmaar. Daarna weer terug naar good ole' Kentucky.
      zaterdag 15 mei 2010 @ 07:45:44 #246
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81449116
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 04:31 schreef Greci het volgende:
    Grieks restaurant in Alkmaar bij toeval?
    Waagplein 3.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_81460588
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 07:45 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Waagplein 3.
    Irodion! Daar heb ik ook nog een paar keer gegeten. Is inderdaad wel te pruimen, vooral als je het gaat vergelijken met een O Charley's of Applebee's.

    Ik ga vanaf volgende week sowieso het Waagplein weer onveilig maken
      zaterdag 15 mei 2010 @ 17:32:37 #248
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81461850
    Ik: "Een warme chocolademelk en een koffie alstublieft"
    Ober: "Komt eraan"
    Ik "En mag ik ook twee glazen kraanwater erbij voor de dorst?"
    Ober: "Ik mag van mijn baas geen kraanwater schenken, dus dat worden twee spa blauw"
    Ik ".....ok"

    2 x 2 euro = 4 euro voor twee flesjes water waar je net een kleintje pils glas mee kan vullen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_81465694
    Daarentegen betaal je voor een krat bier een tientje. Daarvoor krijg je er maar zes in de VeeEs. Maar als je graag alles in de VS beter wil vinden dan is er genoeg bewijs. Voor het omgekeerde echter ook dus het is maar net welke bril je wil opzetten.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_81465883
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 19:30 schreef Shivo het volgende:
    Daarentegen betaal je voor een krat bier een tientje. Daarvoor krijg je er maar zes in de VeeEs. Maar als je graag alles in de VS beter wil vinden dan is er genoeg bewijs. Voor het omgekeerde echter ook dus het is maar net welke bril je wil opzetten.
    Nederland Brabant is gezellig

    Daarmee is het al per definitie beter
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zaterdag 15 mei 2010 @ 19:38:57 #251
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81465969
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 19:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Nederland Brabant is gezellig
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      zaterdag 15 mei 2010 @ 21:58:03 #252
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81470573
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 19:30 schreef Shivo het volgende:
    Daarentegen betaal je voor een krat bier een tientje. Daarvoor krijg je er maar zes in de VeeEs. Maar als je graag alles in de VS beter wil vinden dan is er genoeg bewijs. Voor het omgekeerde echter ook dus het is maar net welke bril je wil opzetten.
    Een krat heineken of een krat Palm.

    Hier in California kun je een 24-pack budweiser ook nog wel eens voor $15 binnenhalen, dus zoveel ontloopt dat elkaar niet..... en net als een kratje palm duurder is, zijn speciaalbieren ook duurder hier natuurlijk.

    Gelukkig drink ik niet zo gek veel, maar voor $6.99 kan ik hier heel wat kiezen aan lekkere bieren - per sixpack.

    Ik heb PBR trouwens wel eens gezien in een 30-pack voor $14 in de aanbieding, maar dan heb je het over PBR natuurlijk....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_81499288
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 23:35 schreef PyTh het volgende:
    Ik vertrek 9 Juni voor 2 weken naar Las Vegas.
    Iemand nog tips wat ik absoluut niet moet missen buiten The Strip en de Grand Canyon om??

    Thanks...
    Hoover Dam en Grand Canyon zijn goede aanraders en spreken in principe voor zich. De fonteinen van het Bellagio doen elk half uur een show en het is wel de moeite waard om minstens 1 show te pakken vanuit de Eifeltoren aan de overkant. Prachtig uitzicht over The Strip en als je een plekje vooraan kan bemachtigen (niet heel veel ruimte daar boven) kun je de show mooi zien.

    De Stratosphere is ook leuk. Hoogste gebouw in Vegas, super mooi uitzicht en doodenge attracties. Secret Garden bij het Mirage is ook wel interessant (dolfijnen en tijgers). Als je dan toch bij het Mirage bent dan moet je meteen even lunchen bij BLT Burger. Lekkerste hamburger die ik ooit gegeten heb en je zit voor de rest van de dag vol . De kanalen van het Venetian aan de overkant moet je eigenlijk ook even bekijken.

    En voor de rest is Vegas zo groot als je eigen portemonnee. Elk hotel heeft wel een show of attractie maar absoluut alles kost geld. De enige attracties in Vegas die gratis zijn dat zijn de fonteinen van het Bellagio en de kanalen van het Venetian (en daar betaal je ook als je in zo'n bootje wil zitten).

    Er is ook een Coca-Cola winkel en een M&M museum ongeveer ter hoogte van New York New York. Het M&M museum is in principe gratis maar je kan er zoveel M&M's kopen als je wil .

    Oh en als je 2 weken gaat en je bent van plan om veel tijd door te brengen tussen de hotels op de Strip, neem dan een week abo op de monorail die achter de strip langs loopt. Is redelijk te betalen (goedkoper dan steeds taxi's nemen) en scheelt een hoop lopen (zeker als je al een dag gelopen hebt).

    Veel plezier in Vegas. Ik ga absoluut nog een keer terug (en hoop er te wonen over een x aantal jaar ).
    No amount of money ever bought a second of time.
      zondag 16 mei 2010 @ 22:24:36 #254
    104956 DiegoArmandoMaradona
    Argentina en PSV
    pi_81512917
    Waarom zou je in Vegas willen wonen?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_81514103
    Vind het een toffe stad, mooie stad (ook kwa historie) en het is gewoon uniek. Dat soort dingen trekken mij wel. Natuurlijk is het er ook bijna altijd lekker weer en het is één van de beste plaatsen om als podium technici aan de gang te gaan mocht ik tegen die tijd nog (willen/moeten) werken.
    No amount of money ever bought a second of time.
      maandag 17 mei 2010 @ 00:17:50 #256
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81519033
    Wat zijn afstanden toch weer heerlijk kort in Nederland..... Alkmaar --> Dordrecht en Rotterdam was niets

    Ik denk dat ik ondertussen de langere afstanden van de VS gewend ben.

    Wel veel bumperklevers...... niet bij mij trouwens, maar ik zag het behoorlijk vaak.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 17 mei 2010 @ 00:18:53 #257
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81519082
    Oh, heb ook even twee van die oranje opblaas-kronen geregeld bij een staatsloterij-verkoop punt.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 17 mei 2010 @ 01:06:55 #258
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_81520448
    Je bent echt lang niet in NL geweest he?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_81520467
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 01:06 schreef popolon het volgende:
    Je bent echt lang niet in NL geweest he?
    Wanneer ga je weer?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      maandag 17 mei 2010 @ 01:33:20 #260
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_81520802
    Weet ik niet. Mijn familie + beste maat komen eerst deze zomer. Dan zien we wel weer.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 17 mei 2010 @ 01:41:37 #261
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_81520940
    *is erg geintegreerd bezig geweest*

    Baseball game en een hotdog gegeten
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_81521018
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 01:41 schreef wonderer het volgende:
    *is erg geintegreerd bezig geweest*

    Baseball game en een hotdog gegeten
    Rode sokken?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_81522154
    Mag ik hier ook meeposten?
    * Mini_rulez zit voor 7 maanden in Philadelphia.

    Over bier gesproken, wat dat betreft had ik beter in een andere staat kunnen zitten geloof ik.
    Are you pondering what I'm pondering?
      maandag 17 mei 2010 @ 04:10:25 #264
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_81522155
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 04:09 schreef Mini_rulez het volgende:
    Mag ik hier ook meeposten?
    Iedereen is welkom, zelfs Diego.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 17 mei 2010 @ 04:21:15 #265
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_81522184
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 01:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Rode sokken?
    Nee, plaatselijk spelletje. Hoewel het tegen de Portland SeaDogs was en die schijnen dan weer met de redsox geaffilieerd te zijn.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 17 mei 2010 @ 04:30:53 #266
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_81522210
    Ja minors is eigenlijk veel leuker: Dichterbij, kost bijna niks en het bier en eten is ook goedkoop.

    Vergeleken met de majors dan.

    En 2,5 uur rijden zie ik ook niet zitten als het maar 15 minuten kan zijn. Michigan Whitecaps zijn de Detroit Tigers' affiliate.



    Toch nog 15.000 plekken.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 17 mei 2010 @ 16:58:39 #267
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81540470
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 01:06 schreef popolon het volgende:
    Je bent echt lang niet in NL geweest he?
    2007. en 2005. en 2003.....

    Maar ik ben wel behoorlijk geïntegreerd aan de Amerikaanse kant van de plas.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 17 mei 2010 @ 21:11:55 #268
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_81553480
    Dat is wel even geleden ja.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 17 mei 2010 @ 22:22:55 #269
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_81557828
    Tja, tis een stuk duurder, dat vliegen van Los Angeles naar Nederland vergeleken met de oostkust..... En Los Angeles is ook nog een bestemming waar veel Europeanen sowieso naar toe gaan, dus zelfs met veel te hoge prijzen krijgen ze vliegtuigen vol.

    Enige goedkope vluchten zijn de vluchten waar je een keer aan de oostkust, en een keer in Europa moet overstappen of zo.

    Ben nu trouwens wel direct gevlogen.... de 747's van KLM hebben eindelijk een overhaul gekregen, en hebben nu personal DVR's etc.... filmpje kiezen, pauzeren, terugspoelen etc. Ze hadden ook Nederlandse TV, dus twee afleveringen van Baantjer gekeken.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_81579016
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 04:30 schreef popolon het volgende:
    Ja minors is eigenlijk veel leuker: Dichterbij, kost bijna niks en het bier en eten is ook goedkoop.

    Vergeleken met de majors dan.

    En 2,5 uur rijden zie ik ook niet zitten als het maar 15 minuten kan zijn. Michigan Whitecaps zijn de Detroit Tigers' affiliate.

    [ afbeelding ]

    Toch nog 15.000 plekken.
    Baseball en leuk in een zin is een paradox. Let's go Celtics overigens.
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 18 mei 2010 @ 14:55:50 #271
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_81579718
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 14:36 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Baseball en leuk in een zin is een paradox. Let's go Celtics overigens.
    Red Sox doen 't niet zo best he?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_81591258
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 00:17 schreef maartena het volgende:
    Wat zijn afstanden toch weer heerlijk kort in Nederland..... Alkmaar --> Dordrecht en Rotterdam was niets

    Ik denk dat ik ondertussen de langere afstanden van de VS gewend ben.

    Wel veel bumperklevers...... niet bij mij trouwens, maar ik zag het behoorlijk vaak.
    Totdat je in de spits moet rijden, dan is Den Haag opeens heel ver.
      dinsdag 18 mei 2010 @ 19:50:04 #273
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_81591334
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 14:36 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Baseball en leuk in een zin is een paradox. Let's go Celtics overigens.
    Ja, ik kreeg live meldingen over hoe de Celtics het deden

    Baseball vind ik overigens ook saai, steeds die pauzes tussendoor, boring.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_81600681
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 19:50 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ja, ik kreeg live meldingen over hoe de Celtics het deden

    Baseball vind ik overigens ook saai, steeds die pauzes tussendoor, boring.
    Baseball en football passen natuurlijk mooi bij de aandachtspanne van de gemiddelde Amerikaan.
      dinsdag 18 mei 2010 @ 22:30:56 #275
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_81601191
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 22:22 schreef RQPS het volgende:

    [..]

    Baseball en football passen natuurlijk mooi bij de aandachtspanne van de gemiddelde Amerikaan.
    Dat zei ik ook al Kunnen ze mooi reclame tussendoor doen!
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 18 mei 2010 @ 23:20:40 #276
    301363 Nocturnal_Johnny
    Utterly Insane
    pi_81604003
    Go Detroit Pistons

    Baseball vind ik maar niks , maar Basketball en Football vind ik wel vet ! Vooral de teams uit Detroit dan !
    Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
    I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
    pi_81608584
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2010 22:22 schreef RQPS het volgende:

    [..]

    Baseball en football passen natuurlijk mooi bij de aandachtspanne van de gemiddelde Amerikaan.
    Ik ben een paar keer wezen kijken bij een wedstrijd van het lokale universiteits football team, maar die wedstrijden duren iets van 4 uur. Dat is iets te lang voor mijn 'aandachtspanne'
    pi_81608595
    mijn "aandachtspanne" is zelfs te kort om het verschil tussen edit en reply te kunnen onthouden
    pi_81608784
    Ik heb dus helemaal niks met sport. Zou het dan toch leuk zijn om een keer naar zo'n wedstrijd te gaan, voor alle gedoe eromheen?
    Are you pondering what I'm pondering?
      woensdag 19 mei 2010 @ 01:59:09 #280
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_81608922
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 01:49 schreef Mini_rulez het volgende:
    Ik heb dus helemaal niks met sport. Zou het dan toch leuk zijn om een keer naar zo'n wedstrijd te gaan, voor alle gedoe eromheen?
    Het is wel leuk om eens mee te maken, ja. Vooral het ervoor/erna want dat zie je niet op TV. Oh, en als je gaat, moet je natuurlijk wel een hotdog halen Met alles erop en eraan.

    Iets anders. Onder het motto "everything is bigger in the USA" presenteer ik u: de aardbei!



    (en ik heb echt niet de kleinste handen )
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_81613388
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 01:49 schreef Mini_rulez het volgende:
    Ik heb dus helemaal niks met sport. Zou het dan toch leuk zijn om een keer naar zo'n wedstrijd te gaan, voor alle gedoe eromheen?
    Tailgating
    Everthing you can imagine is real.
      woensdag 19 mei 2010 @ 18:44:39 #282
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_81637454
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 01:59 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Het is wel leuk om eens mee te maken, ja. Vooral het ervoor/erna want dat zie je niet op TV. Oh, en als je gaat, moet je natuurlijk wel een hotdog halen Met alles erop en eraan.

    Iets anders. Onder het motto "everything is bigger in the USA" presenteer ik u: de aardbei!

    [ afbeelding ]

    (en ik heb echt niet de kleinste handen )
    Zou je niet eens de afwas doen?
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      woensdag 19 mei 2010 @ 18:57:53 #283
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_81637949
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 18:44 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Zou je niet eens de afwas doen?
    Nee, waarom?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_81640283
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 18:44 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Zou je niet eens de afwas doen?
    Seksisties!
    Jesus saves but death prevails.
    pi_81643324
    Dat bord ziet er anders nog schoon genoeg uit, daar kun je zeker nog 2x van eten voor je het moet wassen
      woensdag 19 mei 2010 @ 22:17:59 #286
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_81649801
    Het gaat om de aardbei, jongens
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 19 mei 2010 @ 22:22:58 #287
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_81650141
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 19 mei 2010 @ 22:52:06 #288
    50442 DaMook
    Lonely together ( Miss u Caro)
    pi_81652262
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2010 22:17 schreef wonderer het volgende:
    Het gaat om de aardbei, jongens
    Owww die had ik nog niet gezien .
    The only easy day, was yesterday. (USMC)

    Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
    I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
    pi_81659151
    De aardbei ziet wel een beetje bleek.
    Are you pondering what I'm pondering?
      donderdag 20 mei 2010 @ 01:18:21 #290
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_81659491
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 00:59 schreef Mini_rulez het volgende:
    De aardbei ziet wel een beetje bleek.
    Walmart aardbei. Niet de beste groente en fruit hebben ze daar
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_81660072
    Hm, Walmart heb ik hier nog niet ontdekt. Wel een andere winkel waar een soort sprinkler boven de groente en het fruit hangt.

    Kunnen jullie trouwens Uitzending Gemist kijken vanuit de VS? Ik wil toch een beetje de verkiezingscampagnes volgen, aangezien ik wel gewoon ga stemmen op 9 juni.
    Are you pondering what I'm pondering?
    pi_81660428
    Ik kijk af en toe wel eens het nos journaal via uitzending gemist. Heb je trouwens al een stembiljet ontvangen of ben ik gewoon te ongeduldig en moet ik nog even wachten?
    pi_81660470
    uitzending gemist werkt hier wel... de andere "live" feeds niet.. dan moet je in nederland wonen.

    een stem biljet? die krijg je toch niet opgestuurd, daar moet je voor aanmelden.??
    *plop*
    pi_81676170
    Mijn stembiljet is net aangekomen op het adres dat ik had opgegeven (in Nederland), moet het nog laten opsturen.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_81677210
    Die van mij is in Nederland aangekomen, een week geleden ofzo. Ik heb een machtigingsformulier opgestuurd want ik was te laat met het aanvragen voor stemmen vanuit het buitenland.
    Are you pondering what I'm pondering?
      donderdag 20 mei 2010 @ 16:16:00 #296
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_81678455
    Ben één keer in de Walmart geweest, om munitie te halen toen. We gaan nog wel eens schieten en dan is het handig als je wat ammo hebt. De andere winkel was te ver weg dus ik moest wel.

    Maar ja, ik vooralsnog weet ik die troep van de WM nog goed te ontwijken.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_81678849
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 15:48 schreef Mini_rulez het volgende:
    Die van mij is in Nederland aangekomen, een week geleden ofzo. Ik heb een machtigingsformulier opgestuurd want ik was te laat met het aanvragen voor stemmen vanuit het buitenland.
    Ik was gelukkig wel op tijd. Maar als ze nu aankomen in Nederland, dan kan ik de mijne dus binnen een week of zo verwachten.
    pi_81681568
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 16:16 schreef popolon het volgende:
    Ben één keer in de Walmart geweest, om munitie te halen toen. We gaan nog wel eens schieten en dan is het handig als je wat ammo hebt. De andere winkel was te ver weg dus ik moest wel.

    Maar ja, ik vooralsnog weet ik die troep van de WM nog goed te ontwijken.
    Was Bowling for Columbine niet de aanleiding om de verkoop van ammo in supermarkten te stoppen? Of was dat K-mart?
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 20 mei 2010 @ 17:50:56 #299
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_81682670
    Is WM zo impopulair ja?
    pi_81683357
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 17:21 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Was Bowling for Columbine niet de aanleiding om de verkoop van ammo in supermarkten te stoppen? Of was dat K-mart?
    Ik heb een collega die ammunitie voor zijn AK-47 gewoon bij walmart haalt, dus die zijn niet gestopt met de verkoop ervan.
    pi_81683413
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 17:50 schreef Omnifacer het volgende:
    Is WM zo impopulair ja?
    Een dag zonder walmart, is een dag niet geleefd!

    edit: een mooie afsluiter voor een topic
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')